Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Alexander Wang sa po siedmich rokoch vrátil na módny kalendár New York Fashion Week s kolekciou, ktorá vyžaruje sebavedomie aj vyzretú estetiku. Show navyše oslávil 20. výročie od založenia svojej značky. V jeho ponímaní oslavuje návrat primárne ikona „Wang Girl“. Tentokrát s prímesou kockovanej potlače, ostrých kontúr a vízií ženy, ktorá vládne vlastnému času. Návrhár poskladal odkaz minulosti a transformoval ho do siluety modernej ženy.

    Hostí show z dielne Alexandra Wang v newyorskej Citizens Savings Bank privítal obraz, ktorý mal ďaleko od známeho a pre návrhára typického „downtown cool“ štýlu. Martha Stewart pri stole s hrou Mahjong predstavovala generačný symbol a Wangov osobný tribut ženskej sile. Jeho kolekcia sa odvíjala práve od tohto motívu. Od žien, ktoré vládnu uliciam a ktorých energia preniká do každej časti šatníka.

    Priamočiarosť v podaní Alexander Wang. V kolekcii pracuje s tým, čo už poznáme

    Alexander Wang prišiel na Newyorský týždeň módy prvýkrát od roku 2018. Jeho návrat bol prekvapením, keďže v rokoch 2020 a 2021 čelil obvineniam zo sexuálneho obťažovania, kvôli ktorým sa vytratil z prehliadkového kalendára. Novú kapitolu, ktorá zároveň oslavuje 20 rokov na trhu, definoval s jasným cieľom. Jedna silueta, jeden strih, jedna dĺžka. Celá škála prvkov bola preložená touto disciplínou. Od laserom strihaných viest až po sivý frak s kockovanými detailmi. Výsledkom je šatník, ktorý ctí čistotu línie, ale skrýva v sebe dualitu pracovného dňa a nočného rytmu.

    Zdroj: Profimedia | Alexander Wang

    V centre pozornosti stála aj „convertibility“, teda schopnosť jedného kusu oblečenia meniť svoj charakter. Učebnicovým príkladom je kabát z gaštanovej umelej kožušiny, ktorý sa postupne premenil na tesné šaty s nadýchaným lemom. Ženskosť sa prezentovala prostredníctvom ostrých hran a kontrastov, nie cez jemnosť. Sila sa teda stala luxusom, ktorý kolekcia artikulovala bez slov.

    Dôležitým gestom sa stalo aj pončo inšpirované Wangovou matkou. Práve jej odkaz vniesol do kolekcie prvky ochrany. Príkladom je organza a latex v podobe plášťov, ktoré evokujú kultúrny zvyk čínskych žien chrániť sa pred slnkom a dažďom. Tento detail pretavil praktickú skúsenosť do dizajnového prvku a prepojil rodinnú tradíciu s globálnym jazykom súčasnej módy. Rovnako podmanivé boli kožušinové goliere a reinterpretácia kabeliek, teraz v podobe trendy kufríkov.

    O virálny moment sa postarala Cardi B. Svet couture je jej druhým domovom

    Rapperka Cardi B a jej dcéra Kulture sa okrem iného usadili v publiku a upozornili na seba zladenými outfitmi z kožušiny. Wangova prehliadka sa tak stala viac než len návratom do oficiálneho kalendára. Ukázala, že jeho svet sa môže rozšíriť o nové tváre a generácie. „Wang Girl“ dnes už nepotrebuje definíciu, vystupuje v krátkych šatách, s kufríkom v ruke a s odvahou čeliť celému svetu.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Cardi B All Access (@cardiallaccess)

    Je teda zaujímavé sledovať návrhára, ktorý nestráca svoj charakteristický vzhľad, a pritom ho transformuje do novej podoby. Alexander Wang sa viditeľne vzdialil od éry v roku 2017, keď jeho estetika pôsobila ako zmes newyorskej popkultúry a ázijských vplyvov. Aktuálna kolekcia ponúka zrelosť a svieži závan, ktorý má silu predpovedať ďalšie vizuálne kroky módneho domu. Wang predstavuje obraz značky ako vizionárskej platformy, kde sa odtlačok minulosti mení na návrh budúcnosti.

    Zdroje: WWD, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    Veľký návrat značky Alexander Wang. Ako vyzerá nová „Wang Girl“?

    ― Reklama ―

    Alexander Wang sa po siedmich rokoch vrátil na módny kalendár New York Fashion Week s kolekciou, ktorá vyžaruje sebavedomie aj vyzretú estetiku. Show navyše oslávil 20. výročie od založenia svojej značky. V jeho ponímaní oslavuje návrat primárne ikona „Wang Girl“. Tentokrát s prímesou kockovanej potlače, ostrých kontúr a vízií ženy, ktorá vládne vlastnému času. Návrhár poskladal odkaz minulosti a transformoval ho do siluety modernej ženy.

    Hostí show z dielne Alexandra Wang v newyorskej Citizens Savings Bank privítal obraz, ktorý mal ďaleko od známeho a pre návrhára typického „downtown cool“ štýlu. Martha Stewart pri stole s hrou Mahjong predstavovala generačný symbol a Wangov osobný tribut ženskej sile. Jeho kolekcia sa odvíjala práve od tohto motívu. Od žien, ktoré vládnu uliciam a ktorých energia preniká do každej časti šatníka.

    Priamočiarosť v podaní Alexander Wang. V kolekcii pracuje s tým, čo už poznáme

    Alexander Wang prišiel na Newyorský týždeň módy prvýkrát od roku 2018. Jeho návrat bol prekvapením, keďže v rokoch 2020 a 2021 čelil obvineniam zo sexuálneho obťažovania, kvôli ktorým sa vytratil z prehliadkového kalendára. Novú kapitolu, ktorá zároveň oslavuje 20 rokov na trhu, definoval s jasným cieľom. Jedna silueta, jeden strih, jedna dĺžka. Celá škála prvkov bola preložená touto disciplínou. Od laserom strihaných viest až po sivý frak s kockovanými detailmi. Výsledkom je šatník, ktorý ctí čistotu línie, ale skrýva v sebe dualitu pracovného dňa a nočného rytmu.

    Zdroj: Profimedia | Alexander Wang

    V centre pozornosti stála aj „convertibility“, teda schopnosť jedného kusu oblečenia meniť svoj charakter. Učebnicovým príkladom je kabát z gaštanovej umelej kožušiny, ktorý sa postupne premenil na tesné šaty s nadýchaným lemom. Ženskosť sa prezentovala prostredníctvom ostrých hran a kontrastov, nie cez jemnosť. Sila sa teda stala luxusom, ktorý kolekcia artikulovala bez slov.

    Dôležitým gestom sa stalo aj pončo inšpirované Wangovou matkou. Práve jej odkaz vniesol do kolekcie prvky ochrany. Príkladom je organza a latex v podobe plášťov, ktoré evokujú kultúrny zvyk čínskych žien chrániť sa pred slnkom a dažďom. Tento detail pretavil praktickú skúsenosť do dizajnového prvku a prepojil rodinnú tradíciu s globálnym jazykom súčasnej módy. Rovnako podmanivé boli kožušinové goliere a reinterpretácia kabeliek, teraz v podobe trendy kufríkov.

    O virálny moment sa postarala Cardi B. Svet couture je jej druhým domovom

    Rapperka Cardi B a jej dcéra Kulture sa okrem iného usadili v publiku a upozornili na seba zladenými outfitmi z kožušiny. Wangova prehliadka sa tak stala viac než len návratom do oficiálneho kalendára. Ukázala, že jeho svet sa môže rozšíriť o nové tváre a generácie. „Wang Girl“ dnes už nepotrebuje definíciu, vystupuje v krátkych šatách, s kufríkom v ruke a s odvahou čeliť celému svetu.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Cardi B All Access (@cardiallaccess)

    Je teda zaujímavé sledovať návrhára, ktorý nestráca svoj charakteristický vzhľad, a pritom ho transformuje do novej podoby. Alexander Wang sa viditeľne vzdialil od éry v roku 2017, keď jeho estetika pôsobila ako zmes newyorskej popkultúry a ázijských vplyvov. Aktuálna kolekcia ponúka zrelosť a svieži závan, ktorý má silu predpovedať ďalšie vizuálne kroky módneho domu. Wang predstavuje obraz značky ako vizionárskej platformy, kde sa odtlačok minulosti mení na návrh budúcnosti.

    Zdroje: WWD, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Fendi v obložení atraktívnych farieb. Módny dom naservíroval perfektnú paletu

    Paleta farieb z dielne Fendi pre túto jeseň a zimu funguje ako obraz rímskej oblohy pri západe slnka. Tmavá listnatá zelená, hlboká zemitá hnedá a sivá grafitová, s nádychom petrolejovo modrej, prechádzajú do svetlých, skoro až rozbahnených tónov terakoty a púdrovej ružovej. Šarlátová a "bubblegum pink" dodávajú nečakaný akcent. Výsledok pôsobí ako harmonická kompozícia, v ktorej má každý odtieň presne určenú úlohu.

    Prada skúma identitu. Jej premenlivosť stvárnila Scarlett Johansson

    Módny dom Prada zverejnil ďalšiu kampaň so svojou ikonickou kabelkou Galleria. Tvárou kampane je už po tretí raz herečka Scarlett Johansson, tentoraz pod režisérskou taktovkou Yorgosa Lanthimosa. Súvisiaci krátky film popisuje premenlivosť našich identít a odráža aj rôzne podoby, ktoré za uplynulé roky nadobudla aj samotná taška.

    Prečo sa z módneho sveta vytratili večierky? Bujarosť strieda sofistikovanosť

    Večierky patria k móde rovnako ako prehliadkové móla. V 90. rokoch aj pred pandémiou určovali rytmus celej éry a stali sa laboratóriom ikonických obrazov. Paparazzi vtedy prinášali zábery plné dymu, šampanského a hodvábnych rób, ktoré neskôr definovali pojem glamour. Kto chcel hovoriť o móde, musel poznať aj atmosféru elitných večierkov. Čo sa teda zmenilo?

    Francúzsko zavádza „eco-score“. Prezradí dopad módy na životné prostredie

    Módnu scénu vo Francúzsku čaká významná zmena. Tamojší odevný priemysel musí od začiatku októbra začať aplikovať nové environmentálne značenie, známe aj ako "eco-score". To podľa presne daných kritérií priradí oblečeniu body indikujúce jeho dopad na životné prostredie. Francúzska vláda plánuje súvisiacu verejnú kampaň na začiatok budúceho roka.

    Michael Kors ponúka únik. Kolekciu pre jar a leto 2026 ponoril do kľudu

    Zatiaľ čo Ralph Lauren v stredu odhalil svoju najnovšiu kolekciu, návrhár Michael Kors odštartoval oficiálny kalendár Newyorského týždňa módy. Na Manhattane predstavil svoje návrhy na nadchádzajúcu jar a leto. Pri ich tvorbe čerpal z leta plného cestovania a vytúženého pocitu úniku. Splývavé dlhé siluety a mäkké materiály ponúkli závan pokoja.

    Frankenstein okúsil luxus. Filmové kostýmy doplnili šperky od Tiffany & Co.

    Slávny klenotnícky dom Tiffany & Co. pomohol oživiť tajomný príbeh Frankensteina. Značka spolupracovala na kostýmoch pre najnovšiu filmovú adaptáciu legendárneho románu. Do filmu zapožičala 27 archívnych a moderných kúskov svojich luxusných šperkov. Zdobila najmä vzhľad postavy Elizabeth, ktorú stvárnila herečka Mia Goth.

    Gen Z si plní vlastné šálky. Trend „Fill your own cup“ radí, ako nevyhorieť

    Z prázdnej šálky sa nedá nalievať. Najnovší trend "Fill your own cup" mladej generácii na sociálnych sieťach pripomína, že starostlivosť o seba nie je sebeckosť, ale základný predpoklad psychického a fyzického zdravia. V čase neutíchajúcich notifikácií a takmer nekonečných povinností sa stáva nevyhnutnosťou spomaliť, dobiť energiu a až potom ju opäť rozdávať ďalej.

    Päťdesiatkrát a stále prvýkrát. Trenčkoty vedia prekvapiť, nebojte sa trendy zmien

    Trenčkoty sú tento rok znovu v móde, aj keď z nej vlastne nikdy neodišli. Ikonický béžový kúsok prešiel evolúciou a obchody ho teraz ako na bežiacom páse ponúkajú v rozličných variáciách. Módne domy a ich návrhári dokazujú, že jeden z najpraktickejších prvkov vášho šatníka je takzvaným statement piece, zapadajúcim do každej generácie aj štýlu.

    Ralph Lauren vidí trojfarebne. Odštartoval Newyorský týždeň módy

    Začal kolotoč septembrových týždňov módy. Prehliadky odhaľujúce kolekcie pre jar a leto 2026 neoficiálne odštartovala šou z dielne Ralph Lauren. Návrhár ponúkol decentnú eleganciu, ktorú podčiarkla výrazná paleta farieb. Skladala sa totiž iba z troch odtieňov, čiernej, bielej a červenej. Dizajnér tak urobil krok stranou od klasického preppy štýlu a prenikol do modernizmu.

    Pánska obuv sa pohráva s kontrastom. Paríž diktuje jesennú footwear

    Pánska obuv na Parížskom týždni módy pre jeseň a zimu 2025 pôsobila ako najpriamejší indikátor súčasných trendov. Z prehliadok i showroomov totiž vzišli modely, ktoré pracujú s jasnými kontrastmi. Môžeme sa tešiť na športový základ prevedený do luxusu, klasiku preformátovanú do experimentu alebo minimalistické tvary postavené proti maximalizmu.

    Gentle Monster skóruje. Perfektné kampane sú doplnené príkladným marketingom

    Gentle Monster je jednou zo značiek, ktoré zmenili spôsob, akým móda komunikuje so svojimi zákazníkmi. Kórejský výrobca okuliarov sa stal kultúrnym hráčom, ktorý dokáže spojiť architektúru, umenie a marketing do jedného dokonalého celku. Každá kolekcia pôsobí ako kapitola príbehu, ktorý sa odohráva v digitálnych kampaniach, ale aj vo fyzickom priestore.

    TikTok radí, ako zachrániť deň. Nový trend kladie dôraz na maličkosti

    Sociálna sieť TikTok prichádza s ďalším trendom, ktorý sľubuje pohodovejšie voľné dni. Koncept s názvom "Save the Day", teda "Zachráň deň" radí, ako prekonať hodiny naplnené iba prácou a nestratiť pri tom sám seba. Kľúčom k vyrovnanejšej nálade sú podľa neho malé aktivity, ktoré nás opäť "ukotvia". Môže to byť čítanie knihy, prechádzka alebo rozhovor s priateľom.

    Rosalía si obliekla Calvin Klein. Speváčka žiari v čerstvej kampani

    Módny dom Calvin Klein naverboval do svojej najnovšej kampane ďalšiu známu osobnosť. Jeho ikonickú spodnú bielizeň tentokrát v reklame pre tohtoročnú jeseň obliekla španielska speváčka Rosalía. Na fotografiách, o ktoré sa postarala fotografka Carlijn Jacobs, pózuje v kolekciách Icon Cotton Modal a Heritage Cotton, a to vo vani, baggy džínach aj s pytónom.

    Tokyo Fashion Week highlights. Týždeň módy sa niesol v novom duchu

    Uplynulý Tokyo Fashion Week pre sezónu jar/leto 2026 ukázal, že aj po viac ako 20 rokoch dokáže prekvapiť. Organizátori tento rok výrazne zredukovali počet prehliadok a znovu vsadili na fyzickú prítomnosť. Tým sa celá akcia sprehľadnila, zintenzívnila a získala väčší medzinárodný presah. V centre diania nestála iba estetika, ale aj na to, ako reagovať na skutočné japonské podnebie a ako vniesť do módy ľahkosť.

    M.A.C Cosmetics má novú tvár. Kozmetickú značku bude zastupovať Doja Cat

    Speváčka Doja Cat odhalila novú beauty spoluprácu. Na uplynulom odovzdávaní ocenení MTV Video Music Awards potvrdila, že sa stala novou globálnou ambasádorkou spoločnosti M.A.C Cosmetics. Na červenom koberci totiž predviedla svoj klasický červený rúž v odtieni Lady Danger. Prizerajúcich sa však prekvapila, keď si z neho s chuťou odhryzla.

    Po stopách módnych ikon: Ako Marc Jacobs stelesnil módnu iróniu

    Marc Jacobs patrí medzi najvplyvnejších tvorcov súčasnej módy. Od 80. rokov až po súčasné prehliadky dokáže každej kolekcii vtlačiť vlastný osobitý charakter, značnú iróniu a pestrú odvahu. Jeho rukopis stojí na nečakaných kontrastoch. Či už medzi ulicou a haute couture, alebo popovou kultúrou a tradíciou. Práve vďaka tomu sa stal ikonickým návrhárom, ktorý sa nebojí experimentovať s farebnou paletou aj materiálovou extravaganciou.

    ― Reklama ―