Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Po Milánskom týždni pánskej módy prichádza na rad Paríž. Francúzska metropola sa v utorok zaplnila milovníkmi módy, ktorí sa tešili na niekoľko očakávaných prehliadok. Fashion week odštartoval okrem iného módny dom Louis Vuitton, ktorý tentoraz čerpal inšpiráciu z Indie. Úspešnú show plnú lákavej palety farieb predstavil tiež Saint Laurent.

    Louis Vuitton čerpá z Indie. Paríž zafarbil do hlbokých farieb

    Najnovšia kolekcia kreatívneho riaditeľa pánskej sekcie značky Louis Vuitton Pharrella Williamsa sa tentoraz vydala nezvyčajným smerom. Na rozdiel od predchádzajúcich návrhov upustila od dizajnérovho typického streetwearu a nahradila ho orientálnou eleganciou. V skutočnosti sa návrhár vybral do Indie, aby vytvoril návrhy na budúcu jar a leto. Do Paríža si priniesol nečakanú paletu hlbokých odtieňov.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Louis Vuitton (@louisvuitton)

    „Nečakajte tuniky ani nič podobné. To, čo nás inšpirovalo v Indii, boli farby,“ komentoval Williams najnovšiu kolekciu. Do návrhov preto vniesol odtiene pripomínajúce korenie a čerstvo namletú kávu. Nechýbali ani náznaky škorice a kurkumy. Napriek tomu sa výsledná kolekcia niesla v jemne uvoľnenom duchu, ktorý evokovali najmä športové a outdoorové kúsky.

    Zdroj: Reuters

    India poslúžila ako inšpirácia aj pre dizajn samotného miesta. Pharrell Wiliams totiž premenil mólo na stolnú hru Snakes and Ladders, ktorá pôvodne vznikla v Indii. Na očakávanú prehliadku potom prišlo niekoľko hviezd. Speváčka Beyoncé, raper A$AP Rocky a herec Bradley Cooper zaujali svoje miesta v prvom rade. Nechýbali ani návrhári Nicolas Ghesquière a nový šéf značky Dior Jonathan Anderson.

    Anthony Vaccarello pokračuje v tradícii. Saint Laurent definuje výraznými odtieňmi

    Parížsky týždeň pánskej módy však odštartoval aj módny dom Saint Laurent. Kreatívny riaditeľ značky Anthony Vaccarello nadviazal na svoju poslednú prácu a predstavil kolekciu plnú neprehliadnuteľnej palety farieb. Zakomponoval totiž sofistikované odtiene mentolovej, khaki či tmavomodrej. Tieto farby spolu vytvárajú hravý a zároveň elegantný celok, ktorý doslova kričí Saint Laurent.

    Zdroj: Reuters

    „Menej tmavé, viac svetlé, zmyselnejšie, skrátka hravejšie,“ vyhlásil dizajnér. Ľahké košele v rôznych strihoch, odkazujúce na klasické tvary 80. rokov, sa stali kľúčovým kúskom kolekcie na nadchádzajúcu jar a leto. Anthony Vaccarello tentoraz usporiadal prehliadku v múzeu Bourse de Commerce. Súčasťou miesta sa stali aj bazény, kontrastujúce so samotnými návrhmi.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Štafetu preberá Paríž. Fashion week odštartoval Louis Vuitton aj Saint Laurent

    ― Reklama ―

    Po Milánskom týždni pánskej módy prichádza na rad Paríž. Francúzska metropola sa v utorok zaplnila milovníkmi módy, ktorí sa tešili na niekoľko očakávaných prehliadok. Fashion week odštartoval okrem iného módny dom Louis Vuitton, ktorý tentoraz čerpal inšpiráciu z Indie. Úspešnú show plnú lákavej palety farieb predstavil tiež Saint Laurent.

    Louis Vuitton čerpá z Indie. Paríž zafarbil do hlbokých farieb

    Najnovšia kolekcia kreatívneho riaditeľa pánskej sekcie značky Louis Vuitton Pharrella Williamsa sa tentoraz vydala nezvyčajným smerom. Na rozdiel od predchádzajúcich návrhov upustila od dizajnérovho typického streetwearu a nahradila ho orientálnou eleganciou. V skutočnosti sa návrhár vybral do Indie, aby vytvoril návrhy na budúcu jar a leto. Do Paríža si priniesol nečakanú paletu hlbokých odtieňov.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Louis Vuitton (@louisvuitton)

    „Nečakajte tuniky ani nič podobné. To, čo nás inšpirovalo v Indii, boli farby,“ komentoval Williams najnovšiu kolekciu. Do návrhov preto vniesol odtiene pripomínajúce korenie a čerstvo namletú kávu. Nechýbali ani náznaky škorice a kurkumy. Napriek tomu sa výsledná kolekcia niesla v jemne uvoľnenom duchu, ktorý evokovali najmä športové a outdoorové kúsky.

    Zdroj: Reuters

    India poslúžila ako inšpirácia aj pre dizajn samotného miesta. Pharrell Wiliams totiž premenil mólo na stolnú hru Snakes and Ladders, ktorá pôvodne vznikla v Indii. Na očakávanú prehliadku potom prišlo niekoľko hviezd. Speváčka Beyoncé, raper A$AP Rocky a herec Bradley Cooper zaujali svoje miesta v prvom rade. Nechýbali ani návrhári Nicolas Ghesquière a nový šéf značky Dior Jonathan Anderson.

    Anthony Vaccarello pokračuje v tradícii. Saint Laurent definuje výraznými odtieňmi

    Parížsky týždeň pánskej módy však odštartoval aj módny dom Saint Laurent. Kreatívny riaditeľ značky Anthony Vaccarello nadviazal na svoju poslednú prácu a predstavil kolekciu plnú neprehliadnuteľnej palety farieb. Zakomponoval totiž sofistikované odtiene mentolovej, khaki či tmavomodrej. Tieto farby spolu vytvárajú hravý a zároveň elegantný celok, ktorý doslova kričí Saint Laurent.

    Zdroj: Reuters

    „Menej tmavé, viac svetlé, zmyselnejšie, skrátka hravejšie,“ vyhlásil dizajnér. Ľahké košele v rôznych strihoch, odkazujúce na klasické tvary 80. rokov, sa stali kľúčovým kúskom kolekcie na nadchádzajúcu jar a leto. Anthony Vaccarello tentoraz usporiadal prehliadku v múzeu Bourse de Commerce. Súčasťou miesta sa stali aj bazény, kontrastujúce so samotnými návrhmi.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Pivo ako štýlová inšpirácia. House of Guinness skúma odtiene čiernej a nenudí

    Prvú sériu fanúšikovia zhltli ako dobre načapovaný Guinness a už volajú po druhom kole. Na úspechu seriálu House of Guinness z produkcie Netflix sa do veľkej miery podieľa atraktívny vizuál. Tvorcovia sa nenechali chytiť do historickej pasce a na 19. storočie sa cielene pozerajú dnešnými očami. Prepojenie minulosti a súčasnosti v ich podaní funguje skvele.

    Retailboss hlási návrat k detailu. Brošne ako symbol dostupného luxusu

    Server Retailboss potvrdzuje, že brošne vstúpili do svojej renesancie s energiou, ktorá premieňa módny trh. Z doplnku, kedysi vnímaného ako odkaz na minulosť, sa stáva kľúčový symbol súčasného štýlu. Štatistiky ukazujú rast tržieb o viac než 200 percent za posledné tri mesiace. Tento skok vyjadruje hlbokú premenu vzťahu medzi módou a emóciou. Brošňa sa mení v tichý luxus, ktorý paradoxne rozpráva príbeh o maximalizme.

    Rijád privíta fashion week. Otvorí dvere aj svetovým módnym domom

    Hoci séria klasických týždňov módy sa skončila, nie všetky prehliadky sa skončili. Rijád od 16. októbra tiež privíta svoj vlastný týždeň módy. Až tretí ročník prehliadky prekročí svoje doterajšie hranice. Po prvýkrát sa na ňom zúčastnia aj svetové módne domy. Podujatie odštartuje špeciálna prehliadka Vivienne Westwood a do úspešného konca ho dovedie Stella McCartney.

    Shein mieri do Paríža. Plány na kamenný obchod vyvolali protesty

    Nedávne rozhodnutie fast fashion reťazca Shein otvoriť v Paríži svoj prvý kamenný obchod vyvolalo silné reakcie. Usídliť sa totiž hodlá v obchodnom dome BHV Marais z roku 1856. Niektoré značky preto v reakcii nákupné centrum opúšťajú, zatiaľ čo jeho zamestnanci usporiadali v piatok 10. októbra protest. Shein podľa nich poškodzuje meno francúzskeho módneho priemyslu.

    Po stopách ikon: Bochum Welt dokresľuje identitu Jil Sander

    Hudba dokáže rozšíriť priestor kolekcie rovnako presne ako čisto strihaný kabát. Bochum Welt prináša do módy zvuk, ktorý vytvára atmosféru a vizuálny rytmus. Spolupráca s Jil Sander ukazuje, že minimalizmus má svoju vlastnú akustickú podobu. Zvuk už nie je len sprievodným prvkom, ale stáva sa súčasťou identity značky. Vzniká nová rovina luxusu, ktorá pôsobí na zmysly zo všetkých strán.

    Oscar Isaac čerí vody internetu. Prekvapil elegantnou módnou otočkou

    Sociálne siete po nedávnom filmovom festivale v Benátkach zaplavili komentáre používateľov, ktorí si všimli nečakanú premenu. Prekvapil ich štýl herca Oscara Isaaca, ktorý stvárnil hlavnú postavu v očakávanom filme Frankenstein. Na červený koberec totiž priniesol perfektnú rovnováhu medzi žiadanou eleganciou a hravou uvoľnenosťou, posúvajúcu jeho look na vyššiu úroveň.

    Móda v kocke: Swarovski oslavuje 130 rokov a Polo Bar putuje do Londýna

    Aj keď sa séria svetových týždňov módy skončila, módnu scénu naďalej zaplavujú nové produkty. Fenty Skin vydáva svoju debutovú kolekciu na telo a Ralph Lauren mieri do Londýna. V roku 2028 tam plánuje otvoriť Polo Bar. Vivienne Westwood po prvýkrát otvorí Rijádsky týždeň módy a Swarovski oslavuje 130 rokov. Tom Ford vymenoval svoju prvú make-up umelkyňu, Lucy Bridge.

    Luxury Insights: Svetové butiky preslávených značiek berú dych dizajnom aj detailmi

    Svetová móda ukazuje, že predáva nielen kvalita, ale aj zážitok a vizuálny vnem. Butikové výklady už dávno neslúžia len na predaj. Transformujú sa na dychberúcu skúsenosť a stávajú sa exkluzívnym chrámom dizajnu. Zákazníkom sa tak otvárajú príbehy značky, spojené s konkrétnymi produktmi, zatiaľ čo ich obklopuje luxusná atmosféra jedinečného architektonického diela.

    Marc by Sofia kĺže po povrchu. Film je definovaný leskom, nie hĺbkou

    Režisérka Sofia Coppola rozvírila filmové vody, keď na tohtoročnom ročníku filmového festivalu v Benátkach odhalila svoj prvý dokument. Film s názvom Marc by Sofia venovala svojmu blízkemu priateľovi a slávnemu návrhárovi Marcovi Jacobsovi. Film síce zožal úspech, nečakajte od neho však hlboký vhľad za oponu. Ide skôr o trblietavý obraz módnej ikony.

    Matthieu Blazy mieri až ku hviezdam. Chanel vdýchol nový život

    Paríž sa včera stal svedkom posledného očakávaného debutu, ktorý okamžite vyšplhal na vrchol zoznamu uplynulých módnych premiér. Matthieu Blazy odhalil svoju víziu Chanel, ktorú módnemu domu vdýchol nový život. Ukázal značku v novom svetle, ktoré nikto nečakal, ale všetci ho milujú.

    Zbohom, diverzita! Plus size modelky nenápadne miznú z fashion sveta

    Plus size modeliek je na mólach rok od roku čoraz menej. Kritici špekulujú, že snaha o diverzitu v módnom svete možno nikdy nebola myslená úprimne. Smrteľnú ranu jej však nedávno zasadilo masívne rozšírenie lieku na chudnutie s názvom Ozempic. Prehlásiť svetové hnutie body positivity za neúspech by však bolo až príliš unáhlené.

    Jeseň patrí uhorkám. Sociálne siete získala pickle girl

    Beauty a fashion scénu v posledných sezónach ovládajú trendy inšpirované populárnym jedlom. Zatiaľ čo v lete slávili svoju popularitu sardinky, jeseň patrí kyslým uhorkám. Sociálne siete získala takzvaná pickle girl. Ide o estetiku, ktorá žiada nielen bezbrehú lásku k nakladanej zelenine, ale aj módne kúsky v zelených odtieňoch tejto trendy pochutiny.

    Balenciaga má novú tvár. Pierpaolo Piccioli odhalil svoj debut

    V sobotu večer sa v Paríži konala ďalšia očakávaná módna premiéra. Tentoraz sa predstavil návrhár Pierpaolo Piccioli, nový kreatívny riaditeľ značky Balenciaga. Návrhárov prvý počin si vyslúžil ovácie v stoji a niet divu. V kolekcii na nadchádzajúcu jar a leto umne spojil svoj vlastný rukopis plný textúr a výrazných farieb s tradíciou módneho domu.

    Ďalší trend na obzore. Harémové nohavice budú vládnuť budúcu jar

    Doterajšie prehliadky svetových týždňov módy prehovorili jasne. Harémové nohavice hodlajú definovať nadchádzajúcu jar i leto. Na módne móla dorazili v modernej podobe, pohrávajúcej sa s rôznorodými štýlmi a materiálmi. Ich kúzlo spočíva vo variabilite, perfektne ich doplní voľný sveter, nadčasová košeľa i vypasovaná kožená bunda. Stačí si vybrať, po čom váš šatník túži.

    Newyorská luxusná scéna víta nováčika. Ohromí reštaurácia Seahorse

    Luxusná gastronomická mapa New Yorku má dlho očakávaného nováčika. Úspešný reštauratér John McDonald otvoril po viac ako troch rokoch príprav reštauráciu Seahorse, nachádzajúcu sa na Union Square v čerstvo opravenom W Hotel. Hostí láka na minimalistické pokrmy plné rýb a morských plodov, ale aj premyslené drinky a dychberúci interiér.

    Žiť ako v rozprávke. Európske hrady a zámky ponúkajú luxusné ubytovanie pre náročných

    Stať sa kráľovnou alebo kráľom bolo túžbou mnohých detí. Hrad s veľkou bránou a rozsiahle zámocké sály evokujú bohatstvo a čarovný život. Našťastie, dospelí majú svoje možnosti. Vyberte sa na luxusnú dovolenku a vyskúšajte si, aké je to žiť na takomto zámku. Budete sa cítiť ako v rozprávke, a navyše o vás bude kráľovsky postarané.

    ― Reklama ―