Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Internet pokračuje vo svojej obsesi s netypicky maskulínnymi mužmi. Užívatelia sociálnych sietí sa však tentoraz namiesto takzvaného rodent man zamilovali do „noodle boys“. Ide väčšinou o hercov, charakteristických svojou vytiahnutou postavou, dlhšími vlasmi a ostrou čeľusťou. Najviac je na nich však príťažlivá istá otvorenosť a predovšetkým citlivosť.

    Minulý rok opäť zmenil pohľad na to, čo všetko môže v súčasnom svete znamenať pojem maskulinita. Užívatelia sociálnych sietí totiž prepadli takzvaným rodent men. Ide o hercov, ako je Josh O’Connor (Challengers) alebo Jeremy Allen White (Bear), ktorí svojim vzhľadom mierne pripomínajú hlodavcov. Napriek tomu, alebo práve vďaka tomu, je na ich vzhľade však niečo hlboko príťažlivé.

    Zdroj: Chanel

    Internet si však teraz, ako to už býva zvykom, našiel novú obsesiu. Novinári The New York Times jej koncom roka dali nové meno, a to „noodle boys“. Jedná sa o mužov, ktorí neoplývajú stereotypnou maskulinitou. Široký hrudník a vypracované svaly tak nahradili dlhé a chudé končatiny. Pre tento typ mužov sú typické aj dlhšie, často kučeravé vlasy, veľké oči a ostrá čeľusť.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Finn Wolfhard (@finnwolfhardofficial)

    Medzi slávne príklady „noodle boys“ by sa bezpochyby zaradili herci ako Timothée Chalamet (Dune), Dominic Sessa (The Holdovers), Finn Wolfhard (Stranger Things) alebo Mark Eydelshteyn (Anora). Typické pre nich potom nie sú iba vyššie popísané fyzické vlastnosti, ale aj akási spoločná „vnútorná sila“. Nejde iba o ich vzhľad, ale dojem otvorenosti a istej zraniteľnosti.

    Noodle boys nie sú nič nové. Ide o opakujúci sa fenomén

    Novinár Jacob Gallagher vo svojom článku pre The New York Times opisuje, že túžba po podobne „atypických“ mužoch pramení z opozície voči konzervatívnej, pravicovejšej a niekedy až toxickej maskulinite. Podobná reakcia sa objavila už skôr, napríklad v 80. rokoch 20. storočia. Zároveň však treba poznamenať, že to neznamená úplný koniec stereotypne príťažlivých mužov.

    Otázkou zostáva, prečo je potrebné zdôrazňovať príťažlivosť atypicky maskulínnych mužov a vymýšľať pre nich špeciálne, často mätúce prezývky. Nie je to jednoducho fenomén modernej spoločnosti, ktorá „umožňuje“ viacero chápaní mužských rolí? Ich prehnaná definícia a odlišovanie od ostatných spôsobuje len väčšie rozdelenie spoločnosti, ohľadom už aj tak politizovanej témy.

    Zdroje: The New York Times, Afterschool Substack, The International News Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.
    Foto:Chanel

    Rodent men sú minulosťou. Medzi sexy mužmi vyhrávajú trendy noodle boys

    ― Reklama ―

    Internet pokračuje vo svojej obsesi s netypicky maskulínnymi mužmi. Užívatelia sociálnych sietí sa však tentoraz namiesto takzvaného rodent man zamilovali do „noodle boys“. Ide väčšinou o hercov, charakteristických svojou vytiahnutou postavou, dlhšími vlasmi a ostrou čeľusťou. Najviac je na nich však príťažlivá istá otvorenosť a predovšetkým citlivosť.

    Minulý rok opäť zmenil pohľad na to, čo všetko môže v súčasnom svete znamenať pojem maskulinita. Užívatelia sociálnych sietí totiž prepadli takzvaným rodent men. Ide o hercov, ako je Josh O’Connor (Challengers) alebo Jeremy Allen White (Bear), ktorí svojim vzhľadom mierne pripomínajú hlodavcov. Napriek tomu, alebo práve vďaka tomu, je na ich vzhľade však niečo hlboko príťažlivé.

    Zdroj: Chanel

    Internet si však teraz, ako to už býva zvykom, našiel novú obsesiu. Novinári The New York Times jej koncom roka dali nové meno, a to „noodle boys“. Jedná sa o mužov, ktorí neoplývajú stereotypnou maskulinitou. Široký hrudník a vypracované svaly tak nahradili dlhé a chudé končatiny. Pre tento typ mužov sú typické aj dlhšie, často kučeravé vlasy, veľké oči a ostrá čeľusť.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Finn Wolfhard (@finnwolfhardofficial)

    Medzi slávne príklady „noodle boys“ by sa bezpochyby zaradili herci ako Timothée Chalamet (Dune), Dominic Sessa (The Holdovers), Finn Wolfhard (Stranger Things) alebo Mark Eydelshteyn (Anora). Typické pre nich potom nie sú iba vyššie popísané fyzické vlastnosti, ale aj akási spoločná „vnútorná sila“. Nejde iba o ich vzhľad, ale dojem otvorenosti a istej zraniteľnosti.

    Noodle boys nie sú nič nové. Ide o opakujúci sa fenomén

    Novinár Jacob Gallagher vo svojom článku pre The New York Times opisuje, že túžba po podobne „atypických“ mužoch pramení z opozície voči konzervatívnej, pravicovejšej a niekedy až toxickej maskulinite. Podobná reakcia sa objavila už skôr, napríklad v 80. rokoch 20. storočia. Zároveň však treba poznamenať, že to neznamená úplný koniec stereotypne príťažlivých mužov.

    Otázkou zostáva, prečo je potrebné zdôrazňovať príťažlivosť atypicky maskulínnych mužov a vymýšľať pre nich špeciálne, často mätúce prezývky. Nie je to jednoducho fenomén modernej spoločnosti, ktorá „umožňuje“ viacero chápaní mužských rolí? Ich prehnaná definícia a odlišovanie od ostatných spôsobuje len väčšie rozdelenie spoločnosti, ohľadom už aj tak politizovanej témy.

    Zdroje: The New York Times, Afterschool Substack, The International News Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Maison Margiela otvára brány Dubaja. V metropole ponúka exkluzívne rezidencie

    Legendárna francúzska značka pokračuje v prekračovaní módnych hraníc. Maison Margiela tentokrát svoju jedinečnú estetiku neaplikoval na dychberúce návrhy, ale luxusné apartmány. Módny dom odhalil prvé exkluzívne rezidencie, ktoré vybudoval na ostrove Palm Jumeirah v Dubaji. Pridal sa tak ku skupine značiek, ktoré redefinujú podobu súčasného luxusného priemyslu.

    Stella McCartney dosiahla ďalší míľnik. Predstavila prvé plant-based perie

    Nedávny Parížsky týždeň módy zažil dôležitý debut. Na tamojšie prehliadkové móla dorazili prvé návrhy z plant-based peria. Na svedomí ho má britská návrhárka Stella McCartney, preslávená svojim udržateľným a ekologickým prístupom. Inovatívny materiál FEVVERS pritom nemá slúžiť ako presná napodobenina peria, jeho cieľom je vytvoriť podobnú, avšak jedinečnú estetiku.

    Balmain oslavuje 80. narodeniny. Jeho módnu stopu vykreslí nový dokument

    Jedna z najvýznamnejších značiek módnej histórie oslavuje významný míľnik. Módny dom Balmain tento rok oslávi svoje 80. narodeniny. Na oslavu si nadelil nielen špeciálnu výstavu One Night, Eight Decades v New Yorku, ale aj špeciálny dokument. Postaral sa oň uznávaný režisér Loïc Prigent, ktorý vyniesol na povrch archívne záznamy, ktoré verejnosť ešte nikdy nevidela.

    Julian Klausner sa činí. Rozvíja populárne pánske tenisky Dries Van Noten

    Dries Van Noten vždy obliekal svet do poézie textilných kontrastov. Keď ale na konci svojej kariéry predstavil nízke semišové tenisky, pridal k svojmu odkazu nečakanú kapitolu. Precíznu, civilnú a úplne súčasnú podobu pánskych topánok. Tie sa stali jeho tichým podpisom, ktorý rezonoval aj po jeho odchode. Tento príbeh teraz pokračuje pod vedením návrhára Juliana Klausnera.

    Chanel chráni červené koraly. Značka predĺžila partnerský výskum v Monaku

    Klenot oceánov. Aj tak je známy červený koral zo Stredozemného mora, Corallium rubrum. Klimatická zmena, znečistenie a nadmerný rybolov však podkopávajú jeho krásu, ale aj dôležitú úlohu v podmorskom ekosystéme. O jeho bližšie poznanie, sľubujúce nové možnosti jeho ochrany, sa usiluje aj módny dom Chanel. Obnovil totiž jeho partnerský výskum s Monaco Scientific Center.

    Móda pozná výsledky tretieho štvrťroka. Zverejnil ich Kering, Hermès aj L’Oréal

    Luxusné módne skupiny zverejnili svoje výsledky z tretieho štvrťroka tohto roka. Zatiaľ čo Kering a Hermès oslavujú, L’Oréal prekvapil prepadom predajov. Spoločnosť odhalila čísla nedosahujúce na predpoklady analytikov. Predstaviteľov spoločnosti Kering pre zmenu potešil menší pokles tržieb, než sa očakávalo. Značka Hermès tentoraz vďačí za svoj rast kolekciám ready-to-wear.

    Ako si vybrať správny sveter? Spoznajte rozdiel medzi kašmírom a mohérom

    S príchodom chladnejších dní sa pulz kvalitných svetrov presúva do prvej línie jesenných outfitov. Sveter je kľúčovým prvkom sezóny, symbolom pohodlia a elegancie. Práve voľba medzi mäkkým "kráľom vlákien" kašmírom a lesklým "aristokratom" mohérom predstavuje kľúčovú otázku. Prečo siahnuť po jednom alebo druhom? Na čo si dať pri výbere pozor? Prečítajte si o technických parametroch, estetických rozdieloch a praktických vlastnostiach jednotlivých materiálov.

    Amerika sa zmenšuje. Ozempic mení zaužívané veľkosti oblečenia

    Liek na chudnutie Ozempic pretvára americký módny trh. Už sa to preukázateľne odráža aj v číslach. Módny biznis má preto ďalšiu možnosť ukázať, že sa vie dokonale prispôsobiť dobe. Zvýšený dopyt po menších veľkostiach trápi hlavne maloobchod, pretože zásoby na sklade prestali zodpovedať telám zákazníkov. Na druhej strane luxusná móda zmenšovanie veľkostí víta.

    Pánsku módu Hermès opäť povedie žena. Diktovať ju bude Grace Wales Bonner

    Módny dom Hermès prekvapil svojou voľbou novej kreatívnej riaditeľky pánskej sekcie. Nevybral totiž interného zamestnanca, ako sa od tradičnej luxusnej značky očakávalo, ale úplne novú tvár. Stala sa ňou návrhárka Grace Wales Bonner, ktorá preslávila svoju tvorbu rovnomennou značkou a za svoju úspešnú kariéru pozbierala hneď niekoľko významných ocenení vo svete módy.

    King Kylie sa vracia! Potvrdzuje koniec „clean girl“ éry

    Kylie Jenner sa znovu chopila žezla svojho alter ega King Kylie a prepísala vlastnú kapitolu popkultúry. Po 10 rokoch oživuje éru, ktorá definovala estetiku druhej dekády internetu. Čas, keď sa filtre miešali s realitou a selfie malo váhu módneho statementu. Slávna podnikateľka a modelka opäť pretvára vlastný obraz, tentokrát s vyzretou energiou ženy, ktorá si plne uvedomuje silu svojho vplyvu. Návrat King Kylie éry znovuobjavuje staronovú kapitolu.

    JW Anderson má novú tvár. Značka diktuje vlastné luxusné tempo

    Pre mnohých bolo sklamaním, keď návrhár Jonathan Anderson začiatkom leta oznámil koniec runway prehliadok svojej značky JW Anderson. Uviedol totiž taktiež, že hodlá svoju úspešnú spoločnosť presmerovať. Jej nová tvár však teraz dokazuje, že chýbajúce módne shows dokáže hravo prekonať. S radosťou si diktuje svoje tempo, ktoré je síce pomalšie, ale zato exkluzívnejšie.

    Zamestnanci Kering v Taliansku štrajkujú. Protestujú proti neochote vyjednávať

    Luxusnú skupinu Kering čakajú štrajky. Jej zamestnanci v Taliansku naplánovali na utorok štvorhodinový protest, ktorý má poukázať na nevôľu vyjednávať zo strany vedenia spoločnosti. Podľa tamojších odborov totiž neprejavuje ochotu vstúpiť do dialógu o požadovaných zmenách. V centre prejednávaných problémov sú okrem iného nezhody ohľadom možností práce na diaľku.

    Maximalizmus zima neodradí. Jeseň ozdobí trendy pendant necklaces

    Pestré farby slnkom nasýteného leta síce zahnali temnejšie odtiene burgundy a čokoládovo hnedej, to však ešte neznamená, že je populárny maximalizmus na ústupe. Naďalej sa totiž prejavuje nielen v odvážnych kombináciách alebo vzoroch, ale predovšetkým v trendy šperkoch. Niet preto divu, že tohtoročnej jeseni dominujú takzvané pendant necklaces.

    Strapce udávajú rytmus jari a letu 2026. Objavte horúci trend tohtoročných mól

    Strapce opäť vstúpili na móla s energiou, ktorá premenila krok na gesto a látku na melódiu. Jarná a letná sezóna 2026 je nimi doslova pretkaná. Línie odevov sa od Milána až po Londýn rozvlnili do plynulého pohybu, v ktorom sa remeselníctvo mieša s voľnosťou. Strapce symbolizujú prirodzenú dynamiku a zmyslový prepych. V každom šve je cítiť rytmus, ktorý nespieva do kroku, ale vyzýva k tancu.

    Móda v kocke: Valentino má novú tvár a topánky Jil Sander x Puma sú späť

    Módny dom Valentino má novú ambasádorku, herečku Dakotu Johnson. Vivienne Westwood usporiadala svoju prvú prehliadku v Saudskej Arábii a Jil Sander x Puma obnovuje svoju ikonickú spoluprácu. MM6 Maison Margiela a Salomon tiež opäť rozširujú svoje partnerstvo. Luxusná skupina Kering predá svoju beauty sekciu spoločnosti L’Oréal.

    Akčný žáner opäť ožíva. Film Jedna bitka za druhou dobýva filmové plátna

    Režisér Paul Thomas Anderson znovu dokázal, že do kresla režiséra skrátka patrí. Jeho najnovší films názvom Jedna bitka za druhou žne nadšené ohlasy nielen od divákov, ale aj prísnych kritikov. Napínavý, humorný, ale napriek tomu hlboký a provokatívny dej opäť prebúdza k životu akčný žáner. Leonardo DiCaprio vás navyše ani tentokrát nenechá vydýchnuť.

    ― Reklama ―