Více

    ― Reklama ―

    Keď sa Chanel rozhodne vymenovať Kendricka Lamara za ambasádora, je jasné, že sa prepisujú módne pravidlá. Elegantná značka, známa tvídom, perlami a vernosťou odkazu Coco Chanel, zrazu hovorí jazykom hip-hopovej kultúry. A nie je sama. Lanvin zveril jednu zo svojich divízií raperovi Futureovi a A$AP Rocky vedie dizajn značky Ray-Ban. Luxusné značky chápu, že úspech spočíva v populárnej kultúre. A tou hýbe práve rap.

    V roku 2025 má rapová scéna väčšiu kultúrnu silu ako ktorákoľvek iná hudobná sféra. Už to nie je len o textoch a beatoch. Rap určuje estetické trendy, udáva tón verejnej diskusii a vyjadruje postoje, ktoré majú skutočný vplyv. Luxusné značky, ktoré sa kedysi spoliehali na herečky, modelky alebo dokonca kráľovskú rodinu, si uvedomili, že raperi teraz formujú trendy a oslovujú generáciu Z spôsobom, akým to nedokáže nikto iný. Ak chcú módne domy zostať relevantné, musia sa rozprávať s ľuďmi, ktorí určujú, čo sa nosí, ako sa o móde hovorí a čo má hodnotu.

    Rapová scéna je pre marketing módnych domov nevyhnutná. Zaisťuje im obdiv u generácie Z

    Spolupráca s rapermi prináša móde viac než len prestíž. Je to strategické prepojenie dvoch svetov, ktoré sa neustále prepájajú. Raper Kendrick Lamar napríklad nie je len tvárou kampane značky Chanel, je kultúrnym symbolom. Podobne aj úloha rapera Futurea ako kurátora pre Lanvin naznačuje, že spoločnosť dáva priestor modernej estetike a nanovo definuje význam slova luxus. Títo umelci skutočne prinášajú autenticitu, surovosť a emocionálny náboj, ktoré tradičné módne domy stratili zakaždým, keď sa spoľahli na bezpečné tváre bez hlbšieho kontextu.

    Zdroj: Chanel

    Nová vlna spoluprác neznamená krátkodobý hype, ani merch s logom. Ide o hlbšiu angažovanosť. Kreatívne smerovanie, vlastné kampane alebo vytváranie produktových línií, ktoré odrážajú osobnosť umelca. A$AP Rocky pravdepodobne navrhne okuliare pre Ray-Ban, ktoré fungujú vizuálne, ale zároveň zodpovedajú jeho životnému štýlu. Už to nie je o tom, že značka „prepožičiava tvár“, ale stáva sa súčasťou estetiky samotného umelca.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Ray-Ban (@rayban)

    Prečo práve raperi? Vytvárajú žiadúcu auru okolo luxusných značiek

    Dôvodom, prečo raperi v súčasnosti tak dobre fungujú ako módni ambasádori, je ich komplexná spoločenská úloha. Nie sú len hudobníkmi, ale aj štylistami, kurátormi nálad a „kultúrnymi dirigentmi“. Ovplyvňujú jazyk, vizuálnu stránku a životné tempo mladej generácie. A luxusná móda to vie. Nechce byť výkladnou skriňou minulosti. Chce byť na koncertoch, vo videoklipoch, na TikToku. Chce byť počuť.

    @concertirap Miu miu #rapitaliano #concertirap #concerti #tonyeffe #tony #miumiu #777 #milano ♬ suono originale – Concerti Rap

    Značky ako Chanel, Jacquemus alebo Lanvin teda nemenia len svoje vizuály. Obnovujú komplexnú stratégiu svojej existujúcej komunikácie. Nevsádzajú na rap kvôli jeho domnelej extravagancii, ale kvôli vlastnej budúcnosti. Vedia, že status luxusu už neurčuje len história, dedičstvo alebo kvalitné remeselné spracovanie, ale predovšetkým schopnosť udržať sa na tejto „vlne“. A tá dnes hrá na nespočetných rytmoch.

    Zdroje: WWD, Hypebeast, L’OFFICIEL, New York Times, Instagram, TikTok

    Rapová scéna ovláda haute couture. Aj Chanel vie, že tvíd bez beatu nikoho nezaujíma

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Keď sa Chanel rozhodne vymenovať Kendricka Lamara za ambasádora, je jasné, že sa prepisujú módne pravidlá. Elegantná značka, známa tvídom, perlami a vernosťou odkazu Coco Chanel, zrazu hovorí jazykom hip-hopovej kultúry. A nie je sama. Lanvin zveril jednu zo svojich divízií raperovi Futureovi a A$AP Rocky vedie dizajn značky Ray-Ban. Luxusné značky chápu, že úspech spočíva v populárnej kultúre. A tou hýbe práve rap.

    V roku 2025 má rapová scéna väčšiu kultúrnu silu ako ktorákoľvek iná hudobná sféra. Už to nie je len o textoch a beatoch. Rap určuje estetické trendy, udáva tón verejnej diskusii a vyjadruje postoje, ktoré majú skutočný vplyv. Luxusné značky, ktoré sa kedysi spoliehali na herečky, modelky alebo dokonca kráľovskú rodinu, si uvedomili, že raperi teraz formujú trendy a oslovujú generáciu Z spôsobom, akým to nedokáže nikto iný. Ak chcú módne domy zostať relevantné, musia sa rozprávať s ľuďmi, ktorí určujú, čo sa nosí, ako sa o móde hovorí a čo má hodnotu.

    Rapová scéna je pre marketing módnych domov nevyhnutná. Zaisťuje im obdiv u generácie Z

    Spolupráca s rapermi prináša móde viac než len prestíž. Je to strategické prepojenie dvoch svetov, ktoré sa neustále prepájajú. Raper Kendrick Lamar napríklad nie je len tvárou kampane značky Chanel, je kultúrnym symbolom. Podobne aj úloha rapera Futurea ako kurátora pre Lanvin naznačuje, že spoločnosť dáva priestor modernej estetike a nanovo definuje význam slova luxus. Títo umelci skutočne prinášajú autenticitu, surovosť a emocionálny náboj, ktoré tradičné módne domy stratili zakaždým, keď sa spoľahli na bezpečné tváre bez hlbšieho kontextu.

    Zdroj: Chanel

    Nová vlna spoluprác neznamená krátkodobý hype, ani merch s logom. Ide o hlbšiu angažovanosť. Kreatívne smerovanie, vlastné kampane alebo vytváranie produktových línií, ktoré odrážajú osobnosť umelca. A$AP Rocky pravdepodobne navrhne okuliare pre Ray-Ban, ktoré fungujú vizuálne, ale zároveň zodpovedajú jeho životnému štýlu. Už to nie je o tom, že značka „prepožičiava tvár“, ale stáva sa súčasťou estetiky samotného umelca.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Ray-Ban (@rayban)

    Prečo práve raperi? Vytvárajú žiadúcu auru okolo luxusných značiek

    Dôvodom, prečo raperi v súčasnosti tak dobre fungujú ako módni ambasádori, je ich komplexná spoločenská úloha. Nie sú len hudobníkmi, ale aj štylistami, kurátormi nálad a „kultúrnymi dirigentmi“. Ovplyvňujú jazyk, vizuálnu stránku a životné tempo mladej generácie. A luxusná móda to vie. Nechce byť výkladnou skriňou minulosti. Chce byť na koncertoch, vo videoklipoch, na TikToku. Chce byť počuť.

    @concertirap Miu miu #rapitaliano #concertirap #concerti #tonyeffe #tony #miumiu #777 #milano ♬ suono originale – Concerti Rap

    Značky ako Chanel, Jacquemus alebo Lanvin teda nemenia len svoje vizuály. Obnovujú komplexnú stratégiu svojej existujúcej komunikácie. Nevsádzajú na rap kvôli jeho domnelej extravagancii, ale kvôli vlastnej budúcnosti. Vedia, že status luxusu už neurčuje len história, dedičstvo alebo kvalitné remeselné spracovanie, ale predovšetkým schopnosť udržať sa na tejto „vlne“. A tá dnes hrá na nespočetných rytmoch.

    Zdroje: WWD, Hypebeast, L’OFFICIEL, New York Times, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Ďalší trend z 2000s oslavuje comeback. Spestrite svoje nohavice obľúbenou sukňou

    Ak aspoň trochu sledujete tohtoročné trendy, už teraz je jasné, že ich kráľovnou je nostalgia. Vracia sa množstvo dávno zabudnutých obľúbených trendov, ako napríklad boho štýl alebo extra krátke sukne. Preto sa do popredia dostáva moderný pohľad na kontroverzné kombinácie. Naberte pred horúcim letom odvahu a oblečte si sukňu cez nohavice.

    Spestrite si sladký spánok. Parfémy patria aj do postele

    Záujem o správny spánok v posledných rokoch výrazne vzrástol. Nie je preto divu, že túžba po sladkom odpočinku sa nedávno dostala aj na sociálnu sieť TikTok, kde sa skrížila s tamojšími trendmi v oblasti krásy. Čoraz viac influencerov tak odporúča svoj nový obľúbený trik. Nedajú dopustiť na svoje obľúbené parfumy, ktoré im pomáhajú odplávať do ríše snov.

    Balenciaga píše novú kapitolu. Na trón zasadne Pierpaolo Piccioli

    Módny dom Balenciaga pozná svojho nástupcu. Súčasného kreatívneho riaditeľa Demnu Gvasaliu po 10 rokoch nahradí návrhár Pierpaolo Piccioli. Ten má v úmysle formovať slávnu značku po 25 rokoch vo Valentino, ktorú opustil v marci minulého roka. Je známy najmä svojimi kolekciami haute couture plnými romantiky, odvážnych farieb a pôvabných proporcií.

    V zajatí semišu. Chlpatá látka otriasa trendy a preniká do všetkých kútov šatníka

    Semiš sa v poslednom čase opäť stal obľúbeným materiálom. Jeho popularita však zďaleka presahuje bundy a kabáty. Táto tkanina sa vkráda do každého kúta šatníka a posúva šaty, doplnky a topánky na novú úroveň. Hoci by sa semiš na prvý pohľad mohol javiť ako ťažko kombinovateľná textúra, s pár základnými pravidlami sa nie je čoho báť.

    TikTok trendy sľubujú dlhovekosť. Namiesto toho plytvajú cenným časom

    Túžba dosiahnuť čo najvyšší vek je prirodzenou súčasťou života a vždy k nemu patrila. Najnovšie technológie, hnutie biohackingu a najmä sociálne siete však zo sna o dlhovekosti urobili kolotoč, z ktorého sa ťažko vystupuje. Populárne TikTok trendy ponúkajú pochybné tipy, vedúce skôr k prázdnej peňaženke a stratenému času.

    Mikiny v revolučnom šate. Správnou kombináciou získate elegantný outfit

    Hoci tepláky už snáď navždy zostanú kúskom oblečenia, ktorého miesto je kdekoľvek mimo zrak širokej verejnosti, mikiny sa prebojovávajú do mestských outfitov. Netreba ich hneď odsudzovať, pri správnej kombinácii môžu vytvoriť aj elegantný vzhľad. Dôležité je dbať na správny strih a doplnky. Po inšpiráciu nemusíte chodiť ďaleko.

    Pedro Pascal oslovil módnu scénu. Hviezda The Last of Us mení pravidlá hry

    Je len málo celebrít, ktoré sa neboja využiť svoju slávu na porušenie zaužívaných pravidiel. Už niekoľko rokov je jasné, že herec a hviezda filmu The Last of Us Pedro Pascal je jedným z nich. Svoje miesto medzi módnymi ikonami potvrdil nedávnym lookom, ktorý zahŕňal kožené čižmy nad kolená. Miláčik internetu je preto najnovšou obsesiou módnej scény.

    Tohtoročný ročník Met Gala nesklamal. Hviezdy ponúkli looky „ušité na mieru“

    Prvý májový pondelok je od 90. rokov 20. storočia neodvolateľne spojený s najväčšou módnou udalosťou roka. Met Gala slúži nielen ako slávnostné otvorenie výstav Metropolitného múzea umenia Costume Institute, ale aj ako vrchol módy na červenom koberci. Tohtoročná udalosť nebola výnimkou a jej dress code niesol názov "Na mieru pre vás".

    Londýnske múzeum vzdáva hold filmovej móde. Odhaľuje kostýmovú módu

    Filmové kostýmy si často vyžadujú rovnakú pozornosť ako najprestížnejšie šaty haute couture. Závisia od každého detailu, ktorý tvorí postavu a príbeh. Aj preto sa nadchádzajúca výstava Múzea módy a textilu v Londýne zameria na kostýmový dizajn. Odhrnie oponu nad filmami ako Izba s vyhliadkou a Piráti z Karibiku.

    Trend TikTok oslovuje temnú ženskú energiu. Skrýva v sebe feministický nádych

    Tento rok definuje maximalizmus. Niet divu, že sa prejavil aj na populárnej platforme TikTok. V priebehu času nadobudol mnoho podôb, ale v súčasnosti sa prevtelil do temnej ženskej energie. Je to módna feministická estetika, ktorá povzbudzuje používateľky, aby sa nebáli presadiť svoje túžby a potreby.

    Od vedkyne cez modelku po „it girl“. Ako Haley Kalil vyhrala TikTok

    V posledných rokoch sa červené koberce zaplnili celebritami, ktoré získali svoju slávu často zvláštnym spôsobom. Nemôžete si ich pamätať z filmov, hudobných videoklipov alebo športových zápasov. Ich korene totiž pramenia z TikToku. Pozornosť používateľov si tam dokázala získať aj Haley Kalil, ktorá sa takmer cez noc zmenila z ambicióznej vedkyne na modelku a "it girl".

    Ako vyzeral MBPFW jeseň/zima 2025? Týždeň módy hovoril jazykom pamäte a inovácií

    Od nostalgie po dekonštrukciu, od mladých hlasov po uznávaných vizionárov. Tohtoročná jarná edícia Mercedes-Benz Prague Fashion Week (MBPFW) pre jeseň a zimu 2025 ukázala, že móda dnes nie je len o vzhľade, ale aj o výpovedi. Návrhári hovorili o minulosti a prítomnosti, o tele ako médiu a o odeve ako forme dialógu. Na mólach sa preto striedali poetické odkazy, osobné príbehy, ale aj technická precíznosť.

    Urobte si radosť nezvyklými doplnkami. Deň vám zlepšia praktické klenoty

    Hédonista je označenie pre človeka, považujúceho za hlavný zmysel života dosahovanie slasti. Nie praktickosti, ale čistého potešenia. Ak vám hedonizmus imponuje, prvým krokom na jeho dosiahnutie sú doplnky. Tie samy o sebe vnášajú do života nádych "niečoho navyše", v tomto prípade dvojnásobne. Nemusíte ich nevyhnutne potrebovať, ale môžu vám vyčariť úsmev na tvári.

    Vyzrela generácia Z na „brain rot“? Kľúčom k úspechu môže byť stará Nokia

    Už pár rokov rastie medzi generáciou Z túžba po odpojení sa od digitálneho sveta. Žiariace obrazovky, neustály prísun informácií a nikdy nekončiace "reelsky", to všetko vyvoláva v mladej generácii pocit takzvaného brain rot. Čím ďalej tým viac jej zástupcov sa preto obracia na jednoduché riešenie. Nablýskané modely iPhonov vymieňajú za klasické tlačidlové telefóny.

    Seriál The Last of Us má novú hviezdu. Isabel Merced sa dostáva do centra pozornosti

    Nedávno vydaná druhá séria populárneho seriálu The Last of Us priniesla nielen šokujúci vývoj už aj tak vyostreného deja a hlboko emotívne chvíľky. Ponúkla aj množstvo nových postáv a vychádzajúcich hviezd. Patrí medzi ne aj charizmatická Isabela Merced, známa z filmov Let It Snow, Madame Web či Alien: Romulus. Teraz však jej kariéru čaká prelomový moment.

    Návrhárka, ktorá prepísala pravidlá módy. Donatella Versace oslávi 70 rokov

    Módna scéna chystá party. Blížia sa totiž narodeniny jednej z najvplyvnejších osobností v histórii módy. Donatella Versace oslávi v piatok 2. mája 70 rokov. Za svoju úctyhodnú kariéru dokázala nielen prepísať pravidlá módy, ale aj urobiť zo značky svojho brata celosvetový fenomén. Bojovala aj s depresiami a drogovou závislosťou.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―