Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Keď sa Chanel rozhodne vymenovať Kendricka Lamara za ambasádora, je jasné, že sa prepisujú módne pravidlá. Elegantná značka, známa tvídom, perlami a vernosťou odkazu Coco Chanel, zrazu hovorí jazykom hip-hopovej kultúry. A nie je sama. Lanvin zveril jednu zo svojich divízií raperovi Futureovi a A$AP Rocky vedie dizajn značky Ray-Ban. Luxusné značky chápu, že úspech spočíva v populárnej kultúre. A tou hýbe práve rap.

    V roku 2025 má rapová scéna väčšiu kultúrnu silu ako ktorákoľvek iná hudobná sféra. Už to nie je len o textoch a beatoch. Rap určuje estetické trendy, udáva tón verejnej diskusii a vyjadruje postoje, ktoré majú skutočný vplyv. Luxusné značky, ktoré sa kedysi spoliehali na herečky, modelky alebo dokonca kráľovskú rodinu, si uvedomili, že raperi teraz formujú trendy a oslovujú generáciu Z spôsobom, akým to nedokáže nikto iný. Ak chcú módne domy zostať relevantné, musia sa rozprávať s ľuďmi, ktorí určujú, čo sa nosí, ako sa o móde hovorí a čo má hodnotu.

    Rapová scéna je pre marketing módnych domov nevyhnutná. Zaisťuje im obdiv u generácie Z

    Spolupráca s rapermi prináša móde viac než len prestíž. Je to strategické prepojenie dvoch svetov, ktoré sa neustále prepájajú. Raper Kendrick Lamar napríklad nie je len tvárou kampane značky Chanel, je kultúrnym symbolom. Podobne aj úloha rapera Futurea ako kurátora pre Lanvin naznačuje, že spoločnosť dáva priestor modernej estetike a nanovo definuje význam slova luxus. Títo umelci skutočne prinášajú autenticitu, surovosť a emocionálny náboj, ktoré tradičné módne domy stratili zakaždým, keď sa spoľahli na bezpečné tváre bez hlbšieho kontextu.

    Zdroj: Chanel

    Nová vlna spoluprác neznamená krátkodobý hype, ani merch s logom. Ide o hlbšiu angažovanosť. Kreatívne smerovanie, vlastné kampane alebo vytváranie produktových línií, ktoré odrážajú osobnosť umelca. A$AP Rocky pravdepodobne navrhne okuliare pre Ray-Ban, ktoré fungujú vizuálne, ale zároveň zodpovedajú jeho životnému štýlu. Už to nie je o tom, že značka „prepožičiava tvár“, ale stáva sa súčasťou estetiky samotného umelca.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Ray-Ban (@rayban)

    Prečo práve raperi? Vytvárajú žiadúcu auru okolo luxusných značiek

    Dôvodom, prečo raperi v súčasnosti tak dobre fungujú ako módni ambasádori, je ich komplexná spoločenská úloha. Nie sú len hudobníkmi, ale aj štylistami, kurátormi nálad a „kultúrnymi dirigentmi“. Ovplyvňujú jazyk, vizuálnu stránku a životné tempo mladej generácie. A luxusná móda to vie. Nechce byť výkladnou skriňou minulosti. Chce byť na koncertoch, vo videoklipoch, na TikToku. Chce byť počuť.

    @concertirap Miu miu #rapitaliano #concertirap #concerti #tonyeffe #tony #miumiu #777 #milano ♬ suono originale – Concerti Rap

    Značky ako Chanel, Jacquemus alebo Lanvin teda nemenia len svoje vizuály. Obnovujú komplexnú stratégiu svojej existujúcej komunikácie. Nevsádzajú na rap kvôli jeho domnelej extravagancii, ale kvôli vlastnej budúcnosti. Vedia, že status luxusu už neurčuje len história, dedičstvo alebo kvalitné remeselné spracovanie, ale predovšetkým schopnosť udržať sa na tejto „vlne“. A tá dnes hrá na nespočetných rytmoch.

    Zdroje: WWD, Hypebeast, L’OFFICIEL, New York Times, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    Rapová scéna ovláda haute couture. Aj Chanel vie, že tvíd bez beatu nikoho nezaujíma

    ― Reklama ―

    Keď sa Chanel rozhodne vymenovať Kendricka Lamara za ambasádora, je jasné, že sa prepisujú módne pravidlá. Elegantná značka, známa tvídom, perlami a vernosťou odkazu Coco Chanel, zrazu hovorí jazykom hip-hopovej kultúry. A nie je sama. Lanvin zveril jednu zo svojich divízií raperovi Futureovi a A$AP Rocky vedie dizajn značky Ray-Ban. Luxusné značky chápu, že úspech spočíva v populárnej kultúre. A tou hýbe práve rap.

    V roku 2025 má rapová scéna väčšiu kultúrnu silu ako ktorákoľvek iná hudobná sféra. Už to nie je len o textoch a beatoch. Rap určuje estetické trendy, udáva tón verejnej diskusii a vyjadruje postoje, ktoré majú skutočný vplyv. Luxusné značky, ktoré sa kedysi spoliehali na herečky, modelky alebo dokonca kráľovskú rodinu, si uvedomili, že raperi teraz formujú trendy a oslovujú generáciu Z spôsobom, akým to nedokáže nikto iný. Ak chcú módne domy zostať relevantné, musia sa rozprávať s ľuďmi, ktorí určujú, čo sa nosí, ako sa o móde hovorí a čo má hodnotu.

    Rapová scéna je pre marketing módnych domov nevyhnutná. Zaisťuje im obdiv u generácie Z

    Spolupráca s rapermi prináša móde viac než len prestíž. Je to strategické prepojenie dvoch svetov, ktoré sa neustále prepájajú. Raper Kendrick Lamar napríklad nie je len tvárou kampane značky Chanel, je kultúrnym symbolom. Podobne aj úloha rapera Futurea ako kurátora pre Lanvin naznačuje, že spoločnosť dáva priestor modernej estetike a nanovo definuje význam slova luxus. Títo umelci skutočne prinášajú autenticitu, surovosť a emocionálny náboj, ktoré tradičné módne domy stratili zakaždým, keď sa spoľahli na bezpečné tváre bez hlbšieho kontextu.

    Zdroj: Chanel

    Nová vlna spoluprác neznamená krátkodobý hype, ani merch s logom. Ide o hlbšiu angažovanosť. Kreatívne smerovanie, vlastné kampane alebo vytváranie produktových línií, ktoré odrážajú osobnosť umelca. A$AP Rocky pravdepodobne navrhne okuliare pre Ray-Ban, ktoré fungujú vizuálne, ale zároveň zodpovedajú jeho životnému štýlu. Už to nie je o tom, že značka „prepožičiava tvár“, ale stáva sa súčasťou estetiky samotného umelca.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Ray-Ban (@rayban)

    Prečo práve raperi? Vytvárajú žiadúcu auru okolo luxusných značiek

    Dôvodom, prečo raperi v súčasnosti tak dobre fungujú ako módni ambasádori, je ich komplexná spoločenská úloha. Nie sú len hudobníkmi, ale aj štylistami, kurátormi nálad a „kultúrnymi dirigentmi“. Ovplyvňujú jazyk, vizuálnu stránku a životné tempo mladej generácie. A luxusná móda to vie. Nechce byť výkladnou skriňou minulosti. Chce byť na koncertoch, vo videoklipoch, na TikToku. Chce byť počuť.

    @concertirap Miu miu #rapitaliano #concertirap #concerti #tonyeffe #tony #miumiu #777 #milano ♬ suono originale – Concerti Rap

    Značky ako Chanel, Jacquemus alebo Lanvin teda nemenia len svoje vizuály. Obnovujú komplexnú stratégiu svojej existujúcej komunikácie. Nevsádzajú na rap kvôli jeho domnelej extravagancii, ale kvôli vlastnej budúcnosti. Vedia, že status luxusu už neurčuje len história, dedičstvo alebo kvalitné remeselné spracovanie, ale predovšetkým schopnosť udržať sa na tejto „vlne“. A tá dnes hrá na nespočetných rytmoch.

    Zdroje: WWD, Hypebeast, L’OFFICIEL, New York Times, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Rozhovor: Ak nevybočíš, nikto si ťa nezapamätá, myslí si návrhár Jeremiáš Fürst

    Začínajúci návrhár Jeremiáš Fürst stojí za kolekciou Dressed To Dream, ktorú tento rok predstavil na Budapeštianskom fashion weeku. Jeho tvorba stojí na pomedzí klasického pánskeho krajčírstva a jemného snívania. Skúma, ako môže muž vyzerať, keď odloží zbroj a dovolí si byť jemný, pokojný a prirodzený. V rozhovore hovorí dizajnér o novej mužskej identite, rivalite na českej scéne i o tom, prečo je návratnosť v móde často len ilúziou.

    Film Die, My Love láka na surovosť. Jennifer Lawrence popúšťa uzdu emócií

    Herecké duo Jennifer Lawrence a Robert Pattinson iskrí v novom trileri. Film Die, My Love, ktorý debutoval na tohtoročnom filmovom festivale v Cannes, napätím priamo prekypuje. Film sleduje dej založený na knihe z pera Ariany Harwicz, v jeho srdci stojí výbušná, energetická a čím ďalej viac stratená Grace. Rozpráva príbeh ženy, ktorá sa naplno poddá svojej surovosti.

    Móda v kocke: Ugg spája sily so Sacai a Swarovski spolupracuje s Loop

    Svet módy ponúka nové partnerstvá. Po šiestich rokoch vytvorila slávna značka topánok Ugg špeciálnu kolekciu s japonskou spoločnosťou Sacai. Spoločnosť Swarovski pre zmenu spolupracuje s výrobcom štupľov do uší Loop. Dior oslavuje 10. výročie projektu Dior Lady Art a Pandora spustila vlnu vianočných kampaní. Taliansko privíta prvú výstavu oslavujúcu návrhy značiek Alaïa a Balenciaga.

    Viete, kto stojí za vznikom Dior opätkov? Roger Vivier vdýchol značke inováciu

    Roger Vivier patrí medzi najvýraznejšie mená francúzskej módy 20. storočia. Obuvník, ktorý sa stal kľúčovým partnerom Christiana Diora, dokázal preniesť haute couture až k samotnej špičke topánky. Jeho práca pre Dior premenila obuv na neoddeliteľnú súčasť módneho príbehu. Po rokoch spolupráce si Roger Vivier vybudoval aj vlastnú značku, ktorá dodnes stelesňuje parížsky luxus s archívnou estetikou a rukopisom svojho zakladateľa.

    JW Anderson má novú tvár. Značka diktuje vlastné luxusné tempo

    Pre mnohých bolo sklamaním, keď návrhár Jonathan Anderson začiatkom leta oznámil koniec runway prehliadok svojej značky JW Anderson. Uviedol totiž taktiež, že hodlá svoju úspešnú spoločnosť presmerovať. Jej nová tvár však teraz dokazuje, že chýbajúce módne shows dokáže hravo prekonať. S radosťou si diktuje svoje tempo, ktoré je síce pomalšie, ale zato exkluzívnejšie.

    Zamestnanci Kering v Taliansku štrajkujú. Protestujú proti neochote vyjednávať

    Luxusnú skupinu Kering čakajú štrajky. Jej zamestnanci v Taliansku naplánovali na utorok štvorhodinový protest, ktorý má poukázať na nevôľu vyjednávať zo strany vedenia spoločnosti. Podľa tamojších odborov totiž neprejavuje ochotu vstúpiť do dialógu o požadovaných zmenách. V centre prejednávaných problémov sú okrem iného nezhody ohľadom možností práce na diaľku.

    Maximalizmus zima neodradí. Jeseň ozdobí trendy pendant necklaces

    Pestré farby slnkom nasýteného leta síce zahnali temnejšie odtiene burgundy a čokoládovo hnedej, to však ešte neznamená, že je populárny maximalizmus na ústupe. Naďalej sa totiž prejavuje nielen v odvážnych kombináciách alebo vzoroch, ale predovšetkým v trendy šperkoch. Niet preto divu, že tohtoročnej jeseni dominujú takzvané pendant necklaces.

    Strapce udávajú rytmus jari a letu 2026. Objavte horúci trend tohtoročných mól

    Strapce opäť vstúpili na móla s energiou, ktorá premenila krok na gesto a látku na melódiu. Jarná a letná sezóna 2026 je nimi doslova pretkaná. Línie odevov sa od Milána až po Londýn rozvlnili do plynulého pohybu, v ktorom sa remeselníctvo mieša s voľnosťou. Strapce symbolizujú prirodzenú dynamiku a zmyslový prepych. V každom šve je cítiť rytmus, ktorý nespieva do kroku, ale vyzýva k tancu.

    Na krídlach prekvapenia. Týždne módy zaskočili domácou estetikou aj vojenskými prvkami

    Prekvapenie sa zrejme stáva novým meradlom estetiky. V kolekciách nedávnych svetových fashion weekov sa objavuje kreatívna odvaha, ktorá posúva hranice očakávaní. Elegantné uniformné odkazy sa miešajú s domestikovanou nostalgiou, materiály sa vracajú v nových podobách a moment prekvapenia získava status skutočného kurátorského gesta.

    Móda v kocke: Valentino má novú tvár a topánky Jil Sander x Puma sú späť

    Módny dom Valentino má novú ambasádorku, herečku Dakotu Johnson. Vivienne Westwood usporiadala svoju prvú prehliadku v Saudskej Arábii a Jil Sander x Puma obnovuje svoju ikonickú spoluprácu. MM6 Maison Margiela a Salomon tiež opäť rozširujú svoje partnerstvo. Luxusná skupina Kering predá svoju beauty sekciu spoločnosti L’Oréal.

    Akčný žáner opäť ožíva. Film Jedna bitka za druhou dobýva filmové plátna

    Režisér Paul Thomas Anderson znovu dokázal, že do kresla režiséra skrátka patrí. Jeho najnovší films názvom Jedna bitka za druhou žne nadšené ohlasy nielen od divákov, ale aj prísnych kritikov. Napínavý, humorný, ale napriek tomu hlboký a provokatívny dej opäť prebúdza k životu akčný žáner. Leonardo DiCaprio vás navyše ani tentokrát nenechá vydýchnuť.

    TikTok Highlights: Káva získala novú podobu, nesie názov proffee

    Používatelia sociálnej siete TikTok si nikdy nenechajú ujsť žiadny trik týkajúci sa životného štýlu alebo wellness. Niet divu, že si zamilovali proffee, t. j. kávu doplnenú proteínom alebo kolagénom. Sľubujú si benefity v podobe vytúženého prílevu energie, ale aj regenerácie svalov či dokonca úbytku hmotnosti. Je však tento módny nápoj taký prospešný, ako vyzerá na obrazovkách telefónov?

    Luxury Insights: Najdrahšie lyžiarske strediská lákajú na zimnú rozprávku

    Zima má určite svoje čaro, v tých najluxusnejších kútoch sveta však žiari mágiou. Prémiové lyžiarske strediská siahajú ďaleko za hranice zjazdoviek. Návštevníkom ponúkajú pohľad na najnovšie módne kolekcie na svah, nezabudnuteľné zážitky a eleganciu na úrovni. Zimná dovolenka tu naberá na obrátkach, bez ohľadu na to, kde presne sa nachádzate.

    Designblok myslí aj na módu. V súťaži Diploma Selection zažiarili mladé talenty

    Predposledný deň medzinárodného festivalu dizajnu a módy sa opäť niesol v znamení novej generácie tvorcov. Začínajúci návrhári a absolventi z celej Európy mali možnosť predstaviť svoje diplomové práce v rámci prestížnej súťaže Designblok Diploma Selection, ktorá sa tentokrát konala v priestoroch Novej Špirály. Po nabitom dni plnom módnych shows odborná porota vybrala ako víťazku dizajnérku Andreu Rehbein, pričom druhé a tretie miesto obsadili návrhári Šimon Žák a Kári Þór Barry.

    Véronique Nichanian končí. Po 37 rokoch opúšťa pánsku divíziu Hermès

    Legendárna módna stálica končí. Návrhárka Véronique Nichanian po 37 rokoch opúšťa pozíciu kreatívnej riaditeľky pánskej sekcie módneho domu Hermès. Toto rozhodnutie prezradila vo štvrtok v rozhovore pre francúzsky denník Le Figaro. Vedenie jednej z najsilnejších značiek na súčasnom trhu s luxusom však zatiaľ neoznámilo jej nástupcu alebo nástupkyňu.

    Sila novej éry Chanel spočíva v detaile. Matthieu Blazy ponúkol perfektné kreácie

    Jarná kolekcia Chanel si žiada pohľad zblízka. Matthieu Blazy vo svojej debutovej jarnej a letnej kolekcii premenil každý detail na kompas staronovej estetiky. V každom stehu, v štruktúre tvídu aj v nečakaných tvaroch kabeliek sa zrkadlí jeho presnosť a cit pre tradíciu. Parížsky Grand Palais sa stal laboratóriom remesla, kde luxus získava hmatateľnú podobu v tradičnom poňatí krásy. Chanel pod jeho vedením rozpráva príbeh skrze nuansy, formujúce celú galaxiu štýlov.

    ― Reklama ―