Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Milánske prehliadkové mólo sa premenilo na oranžový kaleidoskop, na ktorom módny dom Prada odhalil kolekciu pre budúcu jar a leto. Miuccia Prada a Raf Simons predviedli šatník, ktorý dýcha slobodou a súčasne pracuje s laboratórnou presnosťou. Každý look tak pôsobil ako kompozícia, ktorá zámerne porušuje poriadok a skladá nové proporcie. Na móle sa tentoraz zrodila móda pripravená na premenlivosť digitálneho veku.

    Najnovšia kolekcia z dielne Prada s názvom Body of Composition pretavila chaos modernej kultúry do šatníka, ktorý sa chová ako živý organizmus. Uniforma, večerná róba i pracovný odev zdieľali rovnaké postavenie a vytvorili novú gramatiku farebnej elegancie. Raf Simons hovoril podľa webu Dazed o prúde a Miuccia Prada o budúcnosti bez záruk, výsledná kolekcia však pôsobila ako premyslená odpoveď na otázku, ako sa móda môže pohybovať medzi stabilitou a absolútnou slobodou.

    Prada ako digitálne laboratórium. Módny dom zahalil mólo do oranžovej farby

    Prvý pohľad patril priestoru, ktorého podlaha žiarila sýtooranžovým lakom a odrážala svetlo do všetkých strán. Balóny v mandarínkovej a krémovej farbe vymedzovali cestu na sálu, kde hostia ako Emma Chamberlain, Sadie Sink a členovia skupiny Enhypen sledovali módny remix, ktorý prekonával konvencie. Dizajny sa vznášali po povrchu, ktorý pripomínal digitálne laboratórium, a odevy nám pripomínali, že krása môže vzniknúť z nesprávneho odhadu rovnako presvedčivo ako z precízneho plánu.

    Zdroj: Prada

    Siluety kolekcie na nadchádzajúcu jar a leto akoby pracovali s princípom náhodného generátora. Trojité sukne skladali rôzne strihy do jedného celku, pripomínajúceho počítač spájajúci kódy niekoľkých šatníkov. Ľahké topy držali tvar vďaka skrytému drôtovaniu, ktoré dodávalo látke pevnosť aj jemnú pružnosť. Pracovné košele dopĺňali úzke nohavice v odtieňoch nebeskej, púdrovej a khaki. Vrstvenie pôsobilo spontánne, no nieslo v sebe jasnú architektúru.

    Farby budúcnosti? Prada naservírovala indigo, zelenú i žltú

    Farebná paleta stála medzi indigom, zeleňou a citrónovou žltou, pričom jednotlivé tóny sa stretávali v dynamických kontrastoch. Saténové rukavice v blankytných a olivových odtieňoch ťahali po ramenách a vytvárali dojem pokračovania. Drobné erby zdobili hrude a miniatúrne braletky vyvažovali beztvaré trenčkoty. Návrhy pôsobili ako vyjadrenie pohybu a prispôsobivosti, čím zdôrazňovali myšlienku značky Prada, že oblečenie môže žiť vlastným životom bez nutnosti pevného zaradenia.

    Zdroj: Prada

    Hudobný sprievod, ktorý tvorili elektronické tóny, podporil mierne futuristickú atmosféru. Hostia sa tak ocitli v prostredí, kde sa intelektuálna hra stretávala s vizuálne príťažlivou energiou. Modelky Julia Nobis, Erin O’Connor a Loli Bahia priniesli na mólo ikony modelingu rôznych generácií. Módny dom Prada tak zdôraznil kontinuitu a otvorenosť rôznym interpretáciám. Každý krok oranžového laku hovoril o nekonečných variáciách nadčasového štýlu.

    Miuccia a Raf uvádzajú novú formu slobody. Inovácia vychádza z intuície

    Miuccia Prada pre WWD zdôraznila, že kolekcia odráža súčasný svet a hľadá nové spôsoby vnímania ženskej sily. Raf Simons doplnil túto myšlienku uniformou, v ktorej sa spája krása, elegancia a odhodlanie. Kolekcia nevytvára uzavretý súbor vzhľadov, ale mapu možností, ktorú možno zakaždým čítať inak. Prada tak ukazuje, že móda môže reagovať na kultúrne preťaženie zjednodušením, ktoré vedie k väčšej slobode, ale stále nestráca svoju intelektuálnu ostrosť. Výsledkom je vízia budúcnosti, v ktorej sa každý prvok môže stať novým začiatkom a každá žena môže pretvárať svoj vzhľad podľa rytmu vlastného života.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Prada (@prada)

    Vo svete, kde trendy a preferencie určujú algoritmy, Prada prichádza ako pripomienka, že skutočná inovácia vychádza z ľudskej intuície. Kolekcia pracuje s možnosťou omylov, z ktorých sa rodia originálne nápady a nečakané kombinácie. Tento prístup dodáva značke novú energiu a potvrdzuje jej pozíciu medzi najvplyvnejšími hráčmi vo svete módy. Prehliadka v Miláne nezostala len udalosťou sezóny, ale stala sa vizuálnou mapou, ktorá otvára dvere do budúcnosti, kde Prada opäť vedie módnu hru s precíznosťou a pre ňu tak typickou fantáziou.

    Zdroje: WWD, Dazed, L’OFFICIEL, Rain, Fashion Network, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    Prada predstavila kolekciu Body of Composition. Vzniká z chaosu dnešného sveta

    ― Reklama ―

    Milánske prehliadkové mólo sa premenilo na oranžový kaleidoskop, na ktorom módny dom Prada odhalil kolekciu pre budúcu jar a leto. Miuccia Prada a Raf Simons predviedli šatník, ktorý dýcha slobodou a súčasne pracuje s laboratórnou presnosťou. Každý look tak pôsobil ako kompozícia, ktorá zámerne porušuje poriadok a skladá nové proporcie. Na móle sa tentoraz zrodila móda pripravená na premenlivosť digitálneho veku.

    Najnovšia kolekcia z dielne Prada s názvom Body of Composition pretavila chaos modernej kultúry do šatníka, ktorý sa chová ako živý organizmus. Uniforma, večerná róba i pracovný odev zdieľali rovnaké postavenie a vytvorili novú gramatiku farebnej elegancie. Raf Simons hovoril podľa webu Dazed o prúde a Miuccia Prada o budúcnosti bez záruk, výsledná kolekcia však pôsobila ako premyslená odpoveď na otázku, ako sa móda môže pohybovať medzi stabilitou a absolútnou slobodou.

    Prada ako digitálne laboratórium. Módny dom zahalil mólo do oranžovej farby

    Prvý pohľad patril priestoru, ktorého podlaha žiarila sýtooranžovým lakom a odrážala svetlo do všetkých strán. Balóny v mandarínkovej a krémovej farbe vymedzovali cestu na sálu, kde hostia ako Emma Chamberlain, Sadie Sink a členovia skupiny Enhypen sledovali módny remix, ktorý prekonával konvencie. Dizajny sa vznášali po povrchu, ktorý pripomínal digitálne laboratórium, a odevy nám pripomínali, že krása môže vzniknúť z nesprávneho odhadu rovnako presvedčivo ako z precízneho plánu.

    Zdroj: Prada

    Siluety kolekcie na nadchádzajúcu jar a leto akoby pracovali s princípom náhodného generátora. Trojité sukne skladali rôzne strihy do jedného celku, pripomínajúceho počítač spájajúci kódy niekoľkých šatníkov. Ľahké topy držali tvar vďaka skrytému drôtovaniu, ktoré dodávalo látke pevnosť aj jemnú pružnosť. Pracovné košele dopĺňali úzke nohavice v odtieňoch nebeskej, púdrovej a khaki. Vrstvenie pôsobilo spontánne, no nieslo v sebe jasnú architektúru.

    Farby budúcnosti? Prada naservírovala indigo, zelenú i žltú

    Farebná paleta stála medzi indigom, zeleňou a citrónovou žltou, pričom jednotlivé tóny sa stretávali v dynamických kontrastoch. Saténové rukavice v blankytných a olivových odtieňoch ťahali po ramenách a vytvárali dojem pokračovania. Drobné erby zdobili hrude a miniatúrne braletky vyvažovali beztvaré trenčkoty. Návrhy pôsobili ako vyjadrenie pohybu a prispôsobivosti, čím zdôrazňovali myšlienku značky Prada, že oblečenie môže žiť vlastným životom bez nutnosti pevného zaradenia.

    Zdroj: Prada

    Hudobný sprievod, ktorý tvorili elektronické tóny, podporil mierne futuristickú atmosféru. Hostia sa tak ocitli v prostredí, kde sa intelektuálna hra stretávala s vizuálne príťažlivou energiou. Modelky Julia Nobis, Erin O’Connor a Loli Bahia priniesli na mólo ikony modelingu rôznych generácií. Módny dom Prada tak zdôraznil kontinuitu a otvorenosť rôznym interpretáciám. Každý krok oranžového laku hovoril o nekonečných variáciách nadčasového štýlu.

    Miuccia a Raf uvádzajú novú formu slobody. Inovácia vychádza z intuície

    Miuccia Prada pre WWD zdôraznila, že kolekcia odráža súčasný svet a hľadá nové spôsoby vnímania ženskej sily. Raf Simons doplnil túto myšlienku uniformou, v ktorej sa spája krása, elegancia a odhodlanie. Kolekcia nevytvára uzavretý súbor vzhľadov, ale mapu možností, ktorú možno zakaždým čítať inak. Prada tak ukazuje, že móda môže reagovať na kultúrne preťaženie zjednodušením, ktoré vedie k väčšej slobode, ale stále nestráca svoju intelektuálnu ostrosť. Výsledkom je vízia budúcnosti, v ktorej sa každý prvok môže stať novým začiatkom a každá žena môže pretvárať svoj vzhľad podľa rytmu vlastného života.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Prada (@prada)

    Vo svete, kde trendy a preferencie určujú algoritmy, Prada prichádza ako pripomienka, že skutočná inovácia vychádza z ľudskej intuície. Kolekcia pracuje s možnosťou omylov, z ktorých sa rodia originálne nápady a nečakané kombinácie. Tento prístup dodáva značke novú energiu a potvrdzuje jej pozíciu medzi najvplyvnejšími hráčmi vo svete módy. Prehliadka v Miláne nezostala len udalosťou sezóny, ale stala sa vizuálnou mapou, ktorá otvára dvere do budúcnosti, kde Prada opäť vedie módnu hru s precíznosťou a pre ňu tak typickou fantáziou.

    Zdroje: WWD, Dazed, L’OFFICIEL, Rain, Fashion Network, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Loewe a On opäť spolupracujú. Prinášajú prvé spoločné tenisky Cloudsolo

    Španielsky módny dom Loewe a švajčiarska športová značka On opäť spojili svoje sily. Pre tohtoročnú jesennú a zimnú kolekciu pripravili svoje prvé spoločne navrhnuté tenisky s názvom Cloudsolo. Model spája jedinečný prístup k móde a pokročilú inováciu. Jeho cieľom je splniť moderné potreby pohodlia pri neustálom pohybe v rušných svetových veľkomestách.

    Balenciaga víta novú éru. Pierpaolo Piccioli inovuje identitu značky

    Keď Pierpaolo Piccioli prvýkrát vstúpil do parížskeho sídla Balenciagy, zostal v tichu, ktoré zvyčajne predchádza revolúcii. V archíve módneho domu strávil tri dni, v ktorých sa z histórie stala hmota a z pamäti textúra. Tam, medzi záhybmi taftu a zvlnenými siluetami, našiel novú odpoveď na otázku modernej elegancie. Jeho debut pre jar a leto 2026 otvára kapitolu, ktorá prepája čistotu formy s dizajnérskou ťažkosťou. Balenciaga sa mení na chrám, kde látka hovorí hlasom streetwear súčasnosti.

    TikTok Highlights: Tradičnej káve konkuruje trendy mushroom coffee

    Milovníci wellness a lifestyle tipov aj trikov na sociálnej sieti TikTok už pred pár rokmi objavili alternatívu tradičnej kávy s názvom mushroom coffee. Takzvaná hubová káva však v posledných mesiacoch narastá na popularite. Podľa jej zatvrdených fanúšikov totiž sľubuje prísun energie, avšak bez rizika úzkosti a s bonusom posilnenia imunity, zlepšenia pozornosti a zníženia zápalov.

    Fendi láka do nového kráľovstva v Miláne. Otvára brány Palazzo Fendi

    Luxusná móda, prvotriedne umenie a historická architektúra vytvárajú dychberúcu mozaiku s názvom Palazzo Fendi. Svetoznáma rímska značka otvára dvere nového kráľovstva v Miláne. Pri príležitosti nedávneho Milánskeho fashion weeku odhalila zrekonštruované priestory svojej vlajkovej pobočky v talianskom hlavnom meste módy. Ukrývajú nielen butik, ale aj exkluzívne reštaurácie a remeselný ateliér.

    Matthieu Blazy mieri až ku hviezdam. Chanel vdýchol nový život

    Paríž sa včera stal svedkom posledného očakávaného debutu, ktorý okamžite vyšplhal na vrchol zoznamu uplynulých módnych premiér. Matthieu Blazy odhalil svoju víziu Chanel, ktorú módnemu domu vdýchol nový život. Ukázal značku v novom svetle, ktoré nikto nečakal, ale všetci ho milujú.

    Zbohom, diverzita! Plus size modelky nenápadne miznú z fashion sveta

    Plus size modeliek je na mólach rok od roku čoraz menej. Kritici špekulujú, že snaha o diverzitu v módnom svete možno nikdy nebola myslená úprimne. Smrteľnú ranu jej však nedávno zasadilo masívne rozšírenie lieku na chudnutie s názvom Ozempic. Prehlásiť svetové hnutie body positivity za neúspech by však bolo až príliš unáhlené.

    Jeseň patrí uhorkám. Sociálne siete získala pickle girl

    Beauty a fashion scénu v posledných sezónach ovládajú trendy inšpirované populárnym jedlom. Zatiaľ čo v lete slávili svoju popularitu sardinky, jeseň patrí kyslým uhorkám. Sociálne siete získala takzvaná pickle girl. Ide o estetiku, ktorá žiada nielen bezbrehú lásku k nakladanej zelenine, ale aj módne kúsky v zelených odtieňoch tejto trendy pochutiny.

    Balenciaga má novú tvár. Pierpaolo Piccioli odhalil svoj debut

    V sobotu večer sa v Paríži konala ďalšia očakávaná módna premiéra. Tentoraz sa predstavil návrhár Pierpaolo Piccioli, nový kreatívny riaditeľ značky Balenciaga. Návrhárov prvý počin si vyslúžil ovácie v stoji a niet divu. V kolekcii na nadchádzajúcu jar a leto umne spojil svoj vlastný rukopis plný textúr a výrazných farieb s tradíciou módneho domu.

    Ďalší trend na obzore. Harémové nohavice budú vládnuť budúcu jar

    Doterajšie prehliadky svetových týždňov módy prehovorili jasne. Harémové nohavice hodlajú definovať nadchádzajúcu jar i leto. Na módne móla dorazili v modernej podobe, pohrávajúcej sa s rôznorodými štýlmi a materiálmi. Ich kúzlo spočíva vo variabilite, perfektne ich doplní voľný sveter, nadčasová košeľa i vypasovaná kožená bunda. Stačí si vybrať, po čom váš šatník túži.

    Generácia Alpha má svoju skin care. Stojí za ňou poradca Rhode a trinásťročná slečna

    Generácia Alpha pomaly rastie. Dôkazom je trh, ktorý neúprosne začína cieliť na zákazníkov narodených v roku 2013 a neskôr. Skin care brandy nezaháľajú a už v októbri sa objaví čerstvý hráč. Yes Day vytvorila trinásťročná Coco Granderson a mieri vysoko. Niet divu, za vývojom produktov stojí externý poradca pre populárnu značku Rhode, založenú Hailey Bieber.

    Newyorská luxusná scéna víta nováčika. Ohromí reštaurácia Seahorse

    Luxusná gastronomická mapa New Yorku má dlho očakávaného nováčika. Úspešný reštauratér John McDonald otvoril po viac ako troch rokoch príprav reštauráciu Seahorse, nachádzajúcu sa na Union Square v čerstvo opravenom W Hotel. Hostí láka na minimalistické pokrmy plné rýb a morských plodov, ale aj premyslené drinky a dychberúci interiér.

    Žiť ako v rozprávke. Európske hrady a zámky ponúkajú luxusné ubytovanie pre náročných

    Stať sa kráľovnou alebo kráľom bolo túžbou mnohých detí. Hrad s veľkou bránou a rozsiahle zámocké sály evokujú bohatstvo a čarovný život. Našťastie, dospelí majú svoje možnosti. Vyberte sa na luxusnú dovolenku a vyskúšajte si, aké je to žiť na takomto zámku. Budete sa cítiť ako v rozprávke, a navyše o vás bude kráľovsky postarané.

    Pánske parfémy tejto sezóny vás prekvapia. Rozvoňajú citrusy aj luxusný koňak

    Jeseň okrem nových módnych inšpirácií prináša aj parfumové novinky a dlho očakávané twisty zabehnutých klasík. Nielen dámy, ale aj páni sa majú na čo tešiť. Tohtoročné vône sa držia drevitých a jantárových tónov, často ale s prekvapivým záverom. Či už ide o citrus alebo koňak, isté je, že si muži vyberú svojho favorita ako do kancelárie, tak na formálnu večeru.

    Lovkyne démonov a divákov. K-popový zázrak ovládol Netflix, hitparády aj módu

    K-pop: Lovkyne démonov je najsledovanejším filmom v histórii Netflixu. Animovaný film, ktorý na prvý pohľad cieli hlavne na deti a dospievajúcich, prekročil očakávania. Za tri mesiace od premiéry nazbieral cez 210 miliónov zhliadnutí a soundtrack sa stal globálnym hitom. Jeho úspech búra kultúrne a generačné hranice. Čo je na ňom teda také príťažlivé?

    Po stopách ikon: Alessandro Michele vdýchol móde fantáziu

    Alessandro Michele predstavuje fascinujúce spojenie intelektu a extravagancie. Rodák z Ríma s dušou zberateľa príbehov vdýchol Gucci sviežosť, ktorá sa zapísala do dejín módnej scény a teraz formuje novú éru u Valentino. Jeho vízie prekračujú rámec trendov a premieňajú značky na poetické priestory, kde sa mieša filozofia, romantika a nečakaná sloboda.

    Ferragamo ako óda na Harlem. Značka postavila kolekciu na Lole Todd

    Maximilian Davis vytvoril pre Ferragamo atmosféru, ktorá dýcha energiou jazzového veku a zároveň transformuje jeho vizuálny jazyk do moderny. V sále s mäkkým kobercom sa tak odohrávala scéna, kde sa lesk striedal s architektúrou strihov a svetlo kĺzalo po textúrach ako noty. Línia pôsobila ako rytmická báseň, pričom každý pohľad mal svoj vlastný verš. Bola to pripomienka toho, ako sa dá tradícia umne prepísať do nového príbehu.

    ― Reklama ―