Více

    ― Reklama ―

    Keď sa na trhu objaví nová kultová senzácia, málokedy sa niekto pýta, čo za sebou zanechá. Labubu, postavička pôvodne určená pre zberateľov umenia a dizajnu, sa behom chvíle pretavila v lavínu napodobenín, ktoré zaplavujú medzinárodný trh. V Česku sa s týmito „fejkami“ stretávame v podobe plyšákov, príveskov na kľúče či obalov na mobil. Všetky ale niečo spája. Úplne chýbajúce informácie o výrobcovi, zložení a bezpečnosti.

    Labubu bol pôvodne vytvorený ako umelecká figúrka hongkonským dizajnérskym štúdiom Kasing Lung pre značku Pop Mart. Zberateľské figúrky si získali obrovskú popularitu vďaka svojmu osobitému vzhľadu. Roztomilé veľké oči, špicaté zuby a tajomný úsmev. Originálny umelecký predmet sa však rýchlo stal celosvetovým trendom, ktorý inšpiroval aj vlnu lacných, neautorizovaných napodobenín, často bez akejkoľvek kontroly kvality.

    Neoficiálne Labubu predstavuje zdravotné riziko. Okrem toho zaťažuje planétu

    Ak si niekto kúpi neoficiálne figúrky Labubu, v podstate si kupuje viac chémie ako radosti. Zákazník sa tak stáva súčasťou tichého ekologického problému. Minulý rok koalícia EcoWaste Coalition upozornila na prítomnosť ťažkých kovov a plastov z PVC v týchto neoficiálnych výrobkoch. Viaceré z testovaných figúrok obsahovali nebezpečné olovo aj PVC, ktoré sa spájajú s viacerými zdravotnými komplikáciami. Olovo je neurotoxín, ktorý má ničivé účinky najmä na deti. Môže viesť k vývojovým poruchám, problémom so správaním a v extrémnych prípadoch k poškodeniu mozgu. Na druhej strane PVC je plast, ktorý často obsahuje ftaláty.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Fashionup.cz (@fashion_upcz)

    Kým sa deti hrajú, ich telá absorbujú tiché jedy. Medzitým planétu dusia ďalšie tony zbytočného plastu. Na prvý pohľad sa to môže zdať ako nevinná maličkosť, ale práve takéto drobnosti tvoria ekologické katastrofy vo veľkom. Milióny týchto hračiek vyrobených bez akejkoľvek regulácie končia na skládkach, v spaľovniach alebo, čo je ešte horšie, v oceánoch. Plast, z ktorého sú neoficiálne Labubu vyrobené, sa v prírode rozkladá stovky rokov a medzitým sa rozkladá na mikroplasty, ktoré končia v telách rýb, vtákov a ľudí.

    Zdroj: Pop Mart

    Kontrolujte distribútora. Namiesto hračky môžete kúpiť chemický kokteil

    Odmietaním neznačkového Labubu nechránite len seba, ale aj planétu. Rozhodnutie pri pokladni je v konečnom dôsledku hlasovaním za zdravšiu budúcnosť. Nielen rodičia majú v rukách jednoduchý, ale mocný nástroj: informovanú voľbu. Vyberať si len certifikované hračky od overených výrobcov nie je paranoja, ale základný akt zodpovednosti. Vyhýbať sa podozrivým „fejkom“ znamená chrániť seba a svoje deti pred toxickými látkami a podporovať trh, ktorému záleží na kvalite a etike.

    Okrem olova a ftalátov sa v napodobeninách nachádzajú aj ďalšie rizikové látky. Kadmium, ktoré sa často používa ako lacný pigment, sa ukladá v obličkách a môže narušiť tvorbu kostí. Jeho toxicita je dobre zdokumentovaná, rovnako ako toxicita ortuti, ktorá môže zostať vo farbivách a mať ničivé účinky na nervový systém. Medzi ďalšie chemikálie, ktoré vzbudzujú obavy, patria brómované spomaľovače horenia, používané na zabezpečenie požiarnej bezpečnosti, ktoré sa negatívne hromadia v tele.

    Zdroje: GMA Network, Marketing-Interactive, France 24, YouTube, Instagram

    Pozor na Labubu bez certifikácie. Z roztomilého plyšového zvieratka sa stáva toxický démon

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Keď sa na trhu objaví nová kultová senzácia, málokedy sa niekto pýta, čo za sebou zanechá. Labubu, postavička pôvodne určená pre zberateľov umenia a dizajnu, sa behom chvíle pretavila v lavínu napodobenín, ktoré zaplavujú medzinárodný trh. V Česku sa s týmito „fejkami“ stretávame v podobe plyšákov, príveskov na kľúče či obalov na mobil. Všetky ale niečo spája. Úplne chýbajúce informácie o výrobcovi, zložení a bezpečnosti.

    Labubu bol pôvodne vytvorený ako umelecká figúrka hongkonským dizajnérskym štúdiom Kasing Lung pre značku Pop Mart. Zberateľské figúrky si získali obrovskú popularitu vďaka svojmu osobitému vzhľadu. Roztomilé veľké oči, špicaté zuby a tajomný úsmev. Originálny umelecký predmet sa však rýchlo stal celosvetovým trendom, ktorý inšpiroval aj vlnu lacných, neautorizovaných napodobenín, často bez akejkoľvek kontroly kvality.

    Neoficiálne Labubu predstavuje zdravotné riziko. Okrem toho zaťažuje planétu

    Ak si niekto kúpi neoficiálne figúrky Labubu, v podstate si kupuje viac chémie ako radosti. Zákazník sa tak stáva súčasťou tichého ekologického problému. Minulý rok koalícia EcoWaste Coalition upozornila na prítomnosť ťažkých kovov a plastov z PVC v týchto neoficiálnych výrobkoch. Viaceré z testovaných figúrok obsahovali nebezpečné olovo aj PVC, ktoré sa spájajú s viacerými zdravotnými komplikáciami. Olovo je neurotoxín, ktorý má ničivé účinky najmä na deti. Môže viesť k vývojovým poruchám, problémom so správaním a v extrémnych prípadoch k poškodeniu mozgu. Na druhej strane PVC je plast, ktorý často obsahuje ftaláty.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Fashionup.cz (@fashion_upcz)

    Kým sa deti hrajú, ich telá absorbujú tiché jedy. Medzitým planétu dusia ďalšie tony zbytočného plastu. Na prvý pohľad sa to môže zdať ako nevinná maličkosť, ale práve takéto drobnosti tvoria ekologické katastrofy vo veľkom. Milióny týchto hračiek vyrobených bez akejkoľvek regulácie končia na skládkach, v spaľovniach alebo, čo je ešte horšie, v oceánoch. Plast, z ktorého sú neoficiálne Labubu vyrobené, sa v prírode rozkladá stovky rokov a medzitým sa rozkladá na mikroplasty, ktoré končia v telách rýb, vtákov a ľudí.

    Zdroj: Pop Mart

    Kontrolujte distribútora. Namiesto hračky môžete kúpiť chemický kokteil

    Odmietaním neznačkového Labubu nechránite len seba, ale aj planétu. Rozhodnutie pri pokladni je v konečnom dôsledku hlasovaním za zdravšiu budúcnosť. Nielen rodičia majú v rukách jednoduchý, ale mocný nástroj: informovanú voľbu. Vyberať si len certifikované hračky od overených výrobcov nie je paranoja, ale základný akt zodpovednosti. Vyhýbať sa podozrivým „fejkom“ znamená chrániť seba a svoje deti pred toxickými látkami a podporovať trh, ktorému záleží na kvalite a etike.

    Okrem olova a ftalátov sa v napodobeninách nachádzajú aj ďalšie rizikové látky. Kadmium, ktoré sa často používa ako lacný pigment, sa ukladá v obličkách a môže narušiť tvorbu kostí. Jeho toxicita je dobre zdokumentovaná, rovnako ako toxicita ortuti, ktorá môže zostať vo farbivách a mať ničivé účinky na nervový systém. Medzi ďalšie chemikálie, ktoré vzbudzujú obavy, patria brómované spomaľovače horenia, používané na zabezpečenie požiarnej bezpečnosti, ktoré sa negatívne hromadia v tele.

    Zdroje: GMA Network, Marketing-Interactive, France 24, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Chanel odhalil recyklačný program Nevold. Na vyriešenie nadprodukcie však nestačí

    Módny dom Chanel urobil krok smerom k udržateľnejšej budúcnosti. Zaviedol komplexný recyklačný program Nevold zameraný na efektívne spracovanie textilného odpadu, nepoužitých materiálov a nepredaného tovaru. Pre značku Chanel predstavuje riešenie na boj proti nedostatku vzácnych materiálov, ako je kašmír, hodváb a koža. Kritici však tvrdia, že recyklácia nevyrieši najväčší problém sveta módy, teda nadprodukciu.

    Sarah Burton vydala ďalší debut. Pre Givenchy predstavila prvú kampaň

    Nová kreatívna riaditeľka značky Givenchy, návrhárka Sarah Burton, odhalila svoju debutovú prehliadku v marci tohto roku. Po odhalení kolekcie na túto jeseň teda teraz zverejňuje svoju prvú kampaň. Do hlavných úloh obsadila modelku a herečku Kaiu Gerber a herečku, režisérku a fotografku Halinu Reijn, ktorá má na konte aj populárny film Babygirl.

    Dizajnérsky kolotoč zmien je na konci. Z korunovania však vynechal ženy

    Od minulého roka sa na módnej scéne uskutočňujú zdanlivo nekončiace zmeny vo vedení najznámejších módnych značiek. Netrpezlivé sledovanie dlho očakávaných noviniek sa však skončilo. Väčšina predtým uvoľnených vedúcich pozícií tak bola úspešne obsadená. Nemožno si však nevšimnúť, že na vysnívaných módnych trónoch chýbajú hlavne ženy.

    Nostalgia sa opäť hlási o slovo. Oživila zabudnuté anklets

    Ďalší aktuálny letný trend potvrdil, že tohtoročnej módnej scéne dominuje nostalgia. Modelky aj it-girls priniesli späť dávno zabudnuté anklets. Náramky na členky si mnohí z nás spájajú skôr s radostným detstvom a letnými tábormi než elegantným doplnkom. Súčasné variácie kedysi populárneho šperku však sľubujú všetko od hravosti až po nadčasovosť.

    Bottega Veneta vzdáva hold ikonickému vzoru. Intrecciato oslavuje 50 rokov

    Slávny prepletaný vzor intrecciato patrí medzi najviac klasické prvky tichého luxusu. Zároveň slúži ako okamžité poznávacie znamenie jednej z najúspešnejších talianskych značiek, Bottega Veneta. Spoločnosť tento rok vzdáva svojmu ikonickému detailu hold, keďže oslavuje 50 rokov. Predstavila preto špeciálnu kampaň, založenú na význame tradičného remesla.

    Séria Sirény rozpráva príbeh prostredníctvom módy. Jeho kostýmy prezrádzajú tajomstvo deja

    Po úspešnom seriáli White Lotus nastupujú na scénu nové projekty, taktiež stavané na tematike najbohatších vrstiev spoločnosti a ich následnej kritike. Podobný príbeh sa rozhodol vyrozprávať aj nový mini seriál Sirens, lákajúci predovšetkým na svoj svižný dej. Ten skvele dopĺňajú aj kostýmy, ktoré hravo naznačujú, kam postavy nenávratne smerujú.

    Fermentácia vo svete kozmetiky? Sľubuje vyššiu účinnosť skin care

    Zatiaľ čo svet gurmánov si pojem fermentácia spája s pohárom kimči alebo kefíru, kozmetický priemysel ho posúva na novú úroveň. Bakteriálny proces, ktorý zabezpečuje transformáciu zložiek do vstrebateľnejšej formy, sa vkráda do prípravkov starostlivosti o pleť. Fermentované zložky sľubujú intenzívnejšiu účinnosť a jemnejšie pôsobenie. Trend, ktorý znie ako výstrelok, vychádza z dávnych tradícií východnej medicíny.

    Módne značky hľadia vpred. Ponúkajú resort kolekcie pre jar 2026

    Špeciálne cruise a resort kolekcie fungujú ako pomyselný most medzi hlavnými ready-to-wear kolekciami. Zatiaľ čo najväčšie módne domy na ich počesť usporadúvajú špeciálne prehliadky, ostatné luxusné značky zostávajú pri kampaniach. Mnohé z nich preto nedávno odhalili najnovšie návrhy pre jar budúceho roka. Inšpiráciu čerpajú z histórie, tarotových kariet, Paríža či módy 90. rokov.

    Luxus má nový symbol. Trendy pánske hodinky zmenšujú ciferník

    Dávno preč sú časy, keď štýlový pánsky outfit museli podčiarkovať maximálne trblietavé hodinky. Luxus dnes hovorí iným jazykom. Medzi stereotypne maskulínne modely prenikli nové trendové kúsky. Na rozdiel od svojich predchodcov ich zdobí menší ciferník, ktorý viac pripomína dámske hodinky. Do svojich lookov ich už zaradila nejedna pánska módna ikona.

    Móda v kocke: Roberto Coin má novú tvár a Balenciaga víta jar 2026

    Herečka Dakota Johnson je najnovšou ambasádorkou značky Roberto Coin. Tommy Hilfiger medzitým nadviazal spoluprácu s hercom Damsonom Idrisom na špeciálnej kolekcii inšpirovanej F1. Módny dom Balenciaga odhalil resort kolekciu pre jar 2026 a Chanel predstavil sadu šperkov Reach for the Stars. Victoria Beckham potom dostala vlastnú šou na Netflixe.

    Leto korunovalo plavky roka. Zažiaria asymetrické jednodielne kúsky

    Každé letné obdobie má svojich favoritov, definujúcich slnečnými lúčmi pretkané dni. Tohtoročným vládcom plážových trendov sa jednoznačne stávajú jednoduché, elegantné, ale napriek tomu zvodné plavky. Jedná sa o jednodielne asymetrické modely na jedno rameno. Nielen, že skvele vystihnú akúkoľvek postavu, predstavujú perfektnú nadčasovú voľbu.

    Bottega Veneta oslavuje novú kampaň. V čele stojí Tyler, The Creator a Dario Argento

    Módny dom Bottega Veneta predstavil nové tváre kampane "Craft is Our Language". Medzi hlavné mená tentoraz patrí raper Tyler, The Creator a kultový taliansky režisér Dario Argento. Ide o potvrdenie trendu, že luxusné módne domy oslovujú tvorcov z rôznych kútov kultúrneho sveta. Najmä rapová scéna má už roky nesporný vplyv na vnímanie štýlu, estetiky a hodnôt značky a Bottega Veneta nie je výnimkou.

    Paríž očakáva zmeny. Týždeň haute couture módy mení svoje obrysy

    Parížsky týždeň haute couture módy zažíva tento rok veľké zmeny. Dôvodom je zdanlivo nekončiaci kolotoč presúvajúcich sa kreatívnych riaditeľov najslávnejších módnych domov. Na očakávanej udalosti tak bude chýbať Dior, Jean Paul Gaultier a Valentino. Na druhej strane Glenn Martens bude debutovať pre Maison Margiela a Demna Gvasalia sa rozlúči s Balenciagou.

    Maria Grazia Chiuri neponúkla len eleganciu. Dior priniesla aktívny feminizmus

    Maria Grazia Chiuri síce obliekala ženy do tylu, saténu a ikonických prvkov, jej skutočný prínos značke Dior však leží inde. V spôsobe, akým do prehliadok vtkala sociálne uvedomenie. V článku sa preto nepíše o čipke, ktorú použila na svojej poslednej prehliadke. Je o tom, ako módu ako jedna z mála premenila na feministický nástroj. A ako jej návrhy opakovane zdôrazňovali, že silueta nestačí. Treba aj silný postoj.

    Na trón nastúpil Jonathan Anderson. Bude vládnuť celému kráľovstvu Dior

    Módny dom Dior v pondelok ráno potvrdil dlhoročné špekulácie o nástupcovi kreatívnej riaditeľky Marie Grazie Chiuriovej. Ako mnohí očakávali, stal sa ním návrhár Jonathan Anderson, ktorý bol nedávno vymenovaný za šéfa pánskeho oddelenia slávnej značky. Prvýkrát od čias samotného Christiana Diora bude všetkým sekciám spoločnosti vládnuť jeden dizajnér.

    Kristen Stewart skúša režisérske kreslo. V Cannes uspela s The Chronology of Water

    Slávna herečka Kristen Stewart skúma nové odvetvia filmovej brandže. Na uplynulom festivale v Cannes ponúkla svoj prvý veľký režisérsky debut, teda film The Chronology of Water. Film skúma príbeh americkej spisovateľky bojujúcej s traumami z detstva i drogovou závislosťou Lidie Yuknavitch. Za svoj počin si Stewart vyslúžila standing ovation.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―