Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Ann Demeulemeester patrí medzi najtajomnejšie a zároveň najvplyvnejšie postavy belgickej avantgardy. Jej meno sa stalo synonymom čiernej, svetla a poézie v odevnej forme. Od debutu v 80. rokoch kultivuje estetiku temného ticha. Paradoxne ide o avantgardný minimalizmus, ktorý dýcha hlbokou emóciou. Vytvára šaty, pohybujúce sa medzi mäkkosťou a autoritou, medzi kožou a hodvábom, medzi Leonardom Cohenom a punkom. Každá kolekcia je skôr pomyselným žalospevom než módnym vyhlásením.

    Návrhárka Ann Demeulemeester vstúpila do dejín módy ako členka slávnej Antverpskej šestky, skupiny návrhárov, ktorí posunuli európsku módu do intelektuálnej hĺbky. Zatiaľ čo ostatní sa snažili šokovať, ona a jej kolegovia rozprávali príbehy. Jej tvorba sa stala symbolom temného luxusu a veľkej vnútornej sily. Štýl Ann Demeulemeester sa neriadi sezónami ani trendmi, ale skôr rytmom autentickej duše. Dnes, keď jej meno žije mimo ateliér, jej podpis zostáva nezameniteľný a okamžite rozpoznateľný.

    Poetika v každom smere. Ann Demeulemeester obdivovala Patti Smith aj dramatickú melanchóliu

    Ann Demeulemeester vyštudovala antverpskú Royal Academy of Fine Arts a po boku dizajnérov Driesa Van Notena či Waltera Van Beirendoncka predstavila v roku 1986 prvú kolekciu. Už vtedy z nej vyžarovala osobitosť, ktorá premenila vnímanie tradičnej elegancie. Čierna sa pre ňu stala prostriedkom, ako vyjadriť pokoj, silu a intimitu. Na mólach sa objavovali dlhé kabáty s vojenským strihom, hodvábne košele s hlbokými manžetami, úzke nohavice, kopírujúce pohyb tela. V jej tvorbe nemožno opomenúť ani značný vplyv grunge scény a gotiky.

    Zdroj: Fashion Museum Antwerp

    Vo svojej značke, založenej v roku 1985, rozvíjala estetiku, ktorú možno čítať ako poéziu odevu. V každej kolekcii vážne rezonovala hudba. Patti Smith, Leonard Cohen či Nick Cave boli prirodzenou súčasťou jej príjemne temného sveta. Patti Smith sa stala aj jej múzou a priateľkou, často nosila jej kreácie a stála za atmosférou mnohých vizuálov samotnej značky. Ann Demeulemeester dokázala spojiť romantiku s architektúrou. Vytvárala vrstvy, ktoré prúdili s telom a obliekali človeka do hlbokých a inteligentných emócií namiesto trendov.

    Na prehliadkach dokázala zachytiť moment medzi prítomnosťou a snom. Modelky kráčali v prirodzenom rytme, svetlo padalo na čierne látky ako na zrkadlo, ktoré odráža dušu. Každý look mal v sebe gesto maliara, ktorý s temnotou pracuje rovnako intenzívne ako s bielou farbou. Demeulemeester akoby videla krásu v neúplnosti. Nechávala priestor pre vlastnú interpretáciu, pre diváka, ktorý sa stával skutočnou súčasťou diela. Napríklad nasledujúce návrhy si skúste posúdiť sami. Čo vo vás vyvolávajú?

    Zdroj: Fashion Museum Antwerp

    Medzi grunge a romantikou. Ann Demeulemeester svoju stopu spečatila už v raných 90. rokoch

    Začiatok 90. rokov potvrdil, že aj belgická móda môže mať globálny hlas. Vtedy by sa Ann Demeulemeester v podstate dala prirovnať k básnikovi, ktorý namiesto slov používa niť a látku. Na prehliadkach sa objavili dodnes ikonické kúsky. Čierne saká s dlhšou zadnou časťou, ktorá sa pri chôdzi správala ako plášť alebo priehľadné blúzky, ktoré umne kombinovali nahotu s noblesou. Pánske kolekcie následne priniesli novú verziu mužnosti. S istou dramatickou tvrdosťou, ale absolútne bez náznaku ega.

    Zdroj: Fashion Museum Antwerp

    Rok 1997 znamenal pre Ann Demeulemeester zásadný zlom. Jej jarná kolekcia vtedy pôsobila ako protiklad voči ére tesne obopnutých siluet 90. rokov. Namiesto prehnanej ženskosti ponúkla elegantnú asymetriu a voľnosť. Šaty a topy sa zdali byť ledabolo prehodené cez telo, akoby samy hľadali rovnováhu medzi grunge a romantikou. Modelky sa pohybovali s uvoľneným gestom a vlasy mali rozstrapatené ako po prebudení, zatiaľ čo halou dunela Patti Smith a jej pieseň Because the Night. Výsledok pôsobil surovo a pritom nesmierne kultivovane.

    Návrhárčina móda sa dodnes dotýka duše, bez toho, aby stratila kontakt s realitou. Značka pracuje s kvalitnými materiálmi. S kožou, vlnou a hodvábom. Ale spôsob, akým ich návrhárka so svojim tímom vrstvila, pôsobil takmer organicky. Kabát nikdy nevyzeral dokonale vyžehlený, ale dokonale žil. Blúzka nebola hladká, ale dýchala. Každý steh mal zámer, každý pohyb modelu bol súčasťou kompozície.

    Značka je dnes ukotvená v pôvodnom rukopise. Jej súčasná práca je „odolná voči trendom“ a vždy rovnaká

    Rok 2010 priniesol zmenu. Návrhárka sa rozhodla opustiť svoju značku bez toho, aby to vyzeralo ako úplný koniec. Predala vedenie Sébastienovi Meunierovi a zamerala sa na dizajn nábytku, porcelánu a svetiel. Stále ovšem s tou istou poetickosťou. Jej prístup k tvorbe tak zostal konštantný. Temné ticho, úprimnosť, rytmus. V roku 2020 značku Ann Demeulemeester odkúpil taliansky podnikateľ Claudio Antonioli, ktorý znovu otvoril butik v Antverpách a podporil kontinuitu jej tak ikonickej estetiky.

    Zdroj: Ann Demeulemeester

    Keď dnes vstúpite do priestoru Ann Demeulemeester, nezáleží či do módneho archívu alebo antverpského obchodu, cítite poetickú drámu. Biela stena, čierny kabát, lúč svetla. Každý detail má účel, každý objekt svoje hlasité ticho. Móda značky sa nikdy neusilovala o efekt, ale o poetickú prítomnosť. A práve v tom spočíva jej sila aj teraz. V absolútnom rešpekte k človeku, ktorý odev nosí.

    Zdroj: Profimedia

    Ann Demeulemeester je teraz módnym domom, ktorý nepracuje s módou ako s priemyslom, ale ako s dialógom medzi človekom a odevom. Jeho dielo stojí mimo rýchlosť a sezónnu logiku. Každý kabát, každá košeľa nesie odtlačok ruky, ktorá rozumie melanchólii. V šatách značky sa chodí, žije a dýcha s ľahkosťou poézie. Práve v tom spočíva kúzlo Ann Demeulemeester. Spoločnosť vytvára svet, ktorý nepotrebuje vysvetlenie. Stačí ho cítiť. Ak vás zaujímajú aj ďalší módni géniovia, nezabudnite si prečítať napríklad článok o Rafovi Simonsovi.

    Zdroje: FashionUnited UK, Lampoon Magazine, The Spaces, Fashion Network, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    Po stopách ikon: Ann Demeulemeester prináša poetickú temnotu

    ― Reklama ―

    Ann Demeulemeester patrí medzi najtajomnejšie a zároveň najvplyvnejšie postavy belgickej avantgardy. Jej meno sa stalo synonymom čiernej, svetla a poézie v odevnej forme. Od debutu v 80. rokoch kultivuje estetiku temného ticha. Paradoxne ide o avantgardný minimalizmus, ktorý dýcha hlbokou emóciou. Vytvára šaty, pohybujúce sa medzi mäkkosťou a autoritou, medzi kožou a hodvábom, medzi Leonardom Cohenom a punkom. Každá kolekcia je skôr pomyselným žalospevom než módnym vyhlásením.

    Návrhárka Ann Demeulemeester vstúpila do dejín módy ako členka slávnej Antverpskej šestky, skupiny návrhárov, ktorí posunuli európsku módu do intelektuálnej hĺbky. Zatiaľ čo ostatní sa snažili šokovať, ona a jej kolegovia rozprávali príbehy. Jej tvorba sa stala symbolom temného luxusu a veľkej vnútornej sily. Štýl Ann Demeulemeester sa neriadi sezónami ani trendmi, ale skôr rytmom autentickej duše. Dnes, keď jej meno žije mimo ateliér, jej podpis zostáva nezameniteľný a okamžite rozpoznateľný.

    Poetika v každom smere. Ann Demeulemeester obdivovala Patti Smith aj dramatickú melanchóliu

    Ann Demeulemeester vyštudovala antverpskú Royal Academy of Fine Arts a po boku dizajnérov Driesa Van Notena či Waltera Van Beirendoncka predstavila v roku 1986 prvú kolekciu. Už vtedy z nej vyžarovala osobitosť, ktorá premenila vnímanie tradičnej elegancie. Čierna sa pre ňu stala prostriedkom, ako vyjadriť pokoj, silu a intimitu. Na mólach sa objavovali dlhé kabáty s vojenským strihom, hodvábne košele s hlbokými manžetami, úzke nohavice, kopírujúce pohyb tela. V jej tvorbe nemožno opomenúť ani značný vplyv grunge scény a gotiky.

    Zdroj: Fashion Museum Antwerp

    Vo svojej značke, založenej v roku 1985, rozvíjala estetiku, ktorú možno čítať ako poéziu odevu. V každej kolekcii vážne rezonovala hudba. Patti Smith, Leonard Cohen či Nick Cave boli prirodzenou súčasťou jej príjemne temného sveta. Patti Smith sa stala aj jej múzou a priateľkou, často nosila jej kreácie a stála za atmosférou mnohých vizuálov samotnej značky. Ann Demeulemeester dokázala spojiť romantiku s architektúrou. Vytvárala vrstvy, ktoré prúdili s telom a obliekali človeka do hlbokých a inteligentných emócií namiesto trendov.

    Na prehliadkach dokázala zachytiť moment medzi prítomnosťou a snom. Modelky kráčali v prirodzenom rytme, svetlo padalo na čierne látky ako na zrkadlo, ktoré odráža dušu. Každý look mal v sebe gesto maliara, ktorý s temnotou pracuje rovnako intenzívne ako s bielou farbou. Demeulemeester akoby videla krásu v neúplnosti. Nechávala priestor pre vlastnú interpretáciu, pre diváka, ktorý sa stával skutočnou súčasťou diela. Napríklad nasledujúce návrhy si skúste posúdiť sami. Čo vo vás vyvolávajú?

    Zdroj: Fashion Museum Antwerp

    Medzi grunge a romantikou. Ann Demeulemeester svoju stopu spečatila už v raných 90. rokoch

    Začiatok 90. rokov potvrdil, že aj belgická móda môže mať globálny hlas. Vtedy by sa Ann Demeulemeester v podstate dala prirovnať k básnikovi, ktorý namiesto slov používa niť a látku. Na prehliadkach sa objavili dodnes ikonické kúsky. Čierne saká s dlhšou zadnou časťou, ktorá sa pri chôdzi správala ako plášť alebo priehľadné blúzky, ktoré umne kombinovali nahotu s noblesou. Pánske kolekcie následne priniesli novú verziu mužnosti. S istou dramatickou tvrdosťou, ale absolútne bez náznaku ega.

    Zdroj: Fashion Museum Antwerp

    Rok 1997 znamenal pre Ann Demeulemeester zásadný zlom. Jej jarná kolekcia vtedy pôsobila ako protiklad voči ére tesne obopnutých siluet 90. rokov. Namiesto prehnanej ženskosti ponúkla elegantnú asymetriu a voľnosť. Šaty a topy sa zdali byť ledabolo prehodené cez telo, akoby samy hľadali rovnováhu medzi grunge a romantikou. Modelky sa pohybovali s uvoľneným gestom a vlasy mali rozstrapatené ako po prebudení, zatiaľ čo halou dunela Patti Smith a jej pieseň Because the Night. Výsledok pôsobil surovo a pritom nesmierne kultivovane.

    Návrhárčina móda sa dodnes dotýka duše, bez toho, aby stratila kontakt s realitou. Značka pracuje s kvalitnými materiálmi. S kožou, vlnou a hodvábom. Ale spôsob, akým ich návrhárka so svojim tímom vrstvila, pôsobil takmer organicky. Kabát nikdy nevyzeral dokonale vyžehlený, ale dokonale žil. Blúzka nebola hladká, ale dýchala. Každý steh mal zámer, každý pohyb modelu bol súčasťou kompozície.

    Značka je dnes ukotvená v pôvodnom rukopise. Jej súčasná práca je „odolná voči trendom“ a vždy rovnaká

    Rok 2010 priniesol zmenu. Návrhárka sa rozhodla opustiť svoju značku bez toho, aby to vyzeralo ako úplný koniec. Predala vedenie Sébastienovi Meunierovi a zamerala sa na dizajn nábytku, porcelánu a svetiel. Stále ovšem s tou istou poetickosťou. Jej prístup k tvorbe tak zostal konštantný. Temné ticho, úprimnosť, rytmus. V roku 2020 značku Ann Demeulemeester odkúpil taliansky podnikateľ Claudio Antonioli, ktorý znovu otvoril butik v Antverpách a podporil kontinuitu jej tak ikonickej estetiky.

    Zdroj: Ann Demeulemeester

    Keď dnes vstúpite do priestoru Ann Demeulemeester, nezáleží či do módneho archívu alebo antverpského obchodu, cítite poetickú drámu. Biela stena, čierny kabát, lúč svetla. Každý detail má účel, každý objekt svoje hlasité ticho. Móda značky sa nikdy neusilovala o efekt, ale o poetickú prítomnosť. A práve v tom spočíva jej sila aj teraz. V absolútnom rešpekte k človeku, ktorý odev nosí.

    Zdroj: Profimedia

    Ann Demeulemeester je teraz módnym domom, ktorý nepracuje s módou ako s priemyslom, ale ako s dialógom medzi človekom a odevom. Jeho dielo stojí mimo rýchlosť a sezónnu logiku. Každý kabát, každá košeľa nesie odtlačok ruky, ktorá rozumie melanchólii. V šatách značky sa chodí, žije a dýcha s ľahkosťou poézie. Práve v tom spočíva kúzlo Ann Demeulemeester. Spoločnosť vytvára svet, ktorý nepotrebuje vysvetlenie. Stačí ho cítiť. Ak vás zaujímajú aj ďalší módni géniovia, nezabudnite si prečítať napríklad článok o Rafovi Simonsovi.

    Zdroje: FashionUnited UK, Lampoon Magazine, The Spaces, Fashion Network, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Balmain osirel. Po 14 rokoch ho opúšťa kreatívny riaditeľ Olivier Rousteing

    Vždy, keď sa zdá, že módny kolotoč zmeny kreatívnych riaditeľov skončil, objaví sa ďalšia náhla zmena. Tentokrát zo svojej vedúcej pozície odchádza štyridsaťročný návrhár Olivier Rousteing. Francúzsky módny dom Balmain opúšťa po 14 rokoch v jeho čele. Za svoje pôsobenie dokázal značku prepojiť s popkultúrou, zapojiť ju do sveta nových technológií a vytvoriť vlastnú Balmain Army.

    Svadobné šaty hviezd diktujú trendy. Inšpirujú štýl aj odvahu ďalších neviest

    Deň, na ktorý čaká takmer každá žena. Od romantického pokľaknutia až po veľkolepý obrad je to cesta plná emócií, očakávaní a snov. Všetko sa začína jediným okamihom, iskrivým prsteňom, pohľadom plným lásky a slovami, ktoré zmenia celý život. Od tohto momentu sa začína cesta plná plánovania, nápadov a detailov, na ktorých záleží. Šaty, ktoré nosia celebrity, potom inšpirujú milióny neviest na celom svete, určujú trendy a dokazujú, že elegancia a štýl sú nákazlivé. Výber svadobných šiat je v skutočnosti často momentom, keď sa žena prvýkrát uvidí ako nevesta.

    Módnu scénu zaplavili Vianoce. Značky chrlia sviatočné kampane

    Nastal čas, na ktorý sa niektorí tešia celý rok a iní jeho príchod skôr oplakávajú. Blížiace sa Vianoce totiž neznamenajú iba okamihy radosti a potešenia, ale aj stresu. Módne značky ťažia z túžby podobnému tlaku uniknúť a ponúkajú kampane, umožňujúce krátky útek pred sviatočným zhonom. Odkazujú na silu lásky, jedinečného talentu či jednoduchého potešenia.

    Hútiovia po takmer piatich rokoch prepustili modelku. Porušovať mala „morálne kódy“

    Jemenská modelka Intissar al-Hammadi je po takmer piatich rokoch opäť na slobode. Cez víkend o tom reportovala agentúra AFP. Dvadsaťpäťročná žena bola uväznená v roku 2021 vojenskou skupinou Hútiovia, ktorá od roku 2015 vládne časti krajiny. Ako dôvod pre jej zatknutie vtedy uviedla "porušovanie lokálnych morálnych kódov", čo ľudskoprávne organizácie označujú za nepodložené.

    História elegancie opäť žiari. Pillbox hat oslavuje návrat na módnu scénu

    Nenápadný, a predsa neodolateľne pôsobivý. Klobúk v tvare škatuľky, známy ako pillbox hat, je symbolom kultivovaného vkusu, prekračujúceho generácie aj trendy. Stelesňuje jednoduchosť povýšenú na umenie, spojenú s autoritou a jemnosťou, ktorá sa nikdy nestráca v dave. Nie je to len ozdoba. Je to vyjadrenie postoja, odkaz éry pôvabu a pocta ženskej elegancii.

    Prvý Pink Ball oživil Londýn. Britské múzeum dostáva za podujatie kritiku

    Exkluzívny Pink Ball zafarbil dňa 18. októbra priestory British Museum do všetkých odtieňov ružovej. Vôbec prvý galavečer v tamojších priestoroch kontrastoval s končiacou výstavou Ancient India: Living Traditions, ktorej témou náboženských tradícií sa taktiež inšpiroval. Svet luxusu tak vládol medzi historickými artefaktmi Londýna, čo však vyvolalo aj značnú kritiku.

    LVMH a UNESCO rozširujú spoluprácu. Tiffany & Co. chce chrániť oceány

    Luxusná skupina LVMH prehlbuje partnerstvo s UNESCO. Spoločne hodlajú pracovať na ďalšom päťročnom pláne, tentokrát s názvom For the Beauty of Life. Novo sa k nemu pridá taktiež šperkársky dom Tiffany & Co., ktorého cieľom bude podporiť ochranu oceánov. V srdci spolupráce stojí snaha vytvoriť udržateľné riešenia, ktoré podporia predovšetkým lokálne komunity po celom svete.

    Maison Margiela otvára brány Dubaja. V metropole ponúka exkluzívne rezidencie

    Legendárna francúzska značka pokračuje v prekračovaní módnych hraníc. Maison Margiela tentokrát svoju jedinečnú estetiku neaplikoval na dychberúce návrhy, ale luxusné apartmány. Módny dom odhalil prvé exkluzívne rezidencie, ktoré vybudoval na ostrove Palm Jumeirah v Dubaji. Pridal sa tak ku skupine značiek, ktoré redefinujú podobu súčasného luxusného priemyslu.

    Stella McCartney dosiahla ďalší míľnik. Predstavila prvé plant-based perie

    Nedávny Parížsky týždeň módy zažil dôležitý debut. Na tamojšie prehliadkové móla dorazili prvé návrhy z plant-based peria. Na svedomí ho má britská návrhárka Stella McCartney, preslávená svojim udržateľným a ekologickým prístupom. Inovatívny materiál FEVVERS pritom nemá slúžiť ako presná napodobenina peria, jeho cieľom je vytvoriť podobnú, avšak jedinečnú estetiku.

    Balmain oslavuje 80. narodeniny. Jeho módnu stopu vykreslí nový dokument

    Jedna z najvýznamnejších značiek módnej histórie oslavuje významný míľnik. Módny dom Balmain tento rok oslávi svoje 80. narodeniny. Na oslavu si nadelil nielen špeciálnu výstavu One Night, Eight Decades v New Yorku, ale aj špeciálny dokument. Postaral sa oň uznávaný režisér Loïc Prigent, ktorý vyniesol na povrch archívne záznamy, ktoré verejnosť ešte nikdy nevidela.

    Julian Klausner sa činí. Rozvíja populárne pánske tenisky Dries Van Noten

    Dries Van Noten vždy obliekal svet do poézie textilných kontrastov. Keď ale na konci svojej kariéry predstavil nízke semišové tenisky, pridal k svojmu odkazu nečakanú kapitolu. Precíznu, civilnú a úplne súčasnú podobu pánskych topánok. Tie sa stali jeho tichým podpisom, ktorý rezonoval aj po jeho odchode. Tento príbeh teraz pokračuje pod vedením návrhára Juliana Klausnera.

    Z dievčaťa od vedľa je showgirl. Taylor Swift sa novými outfitmi stavia medzi legendy

    Už dávno vieme, že značka menom Taylor Swift obsahuje oveľa viac než len pesničky s chytľavými refrénmi a inteligentnými textami. Nový album The Life of a Showgirl ukazuje umelkyňu šťastne zamilovanú a pevne usadenú vo svete šoubiznisu. Populárna speváčka si skrze neho nielen hudobným, ale predovšetkým módnym jazykom a za pomoci premyslenej štylizácie hovorí o pozícii medzi ozajstnými legendami.

    Prada odštartovala vianočný zhon. Vydala tohtoročnú sviatočnú kampaň

    S postupujúcou jeseňou sa nezadržateľne blíži aj tohtoročné sviatočné obdobie. Vianočný zhon odštartovala medzi svetovými módnymi domami spoločnosť Prada. Koncom októbra vydala kampaň oslavujúcu sviatky s názvom A Winter’s Tale. V jej strede stoja ambasádori značky, ale aj klasický zimný archetyp predstavujúci cestu domov zasneženými vrcholmi dychberúcich hôr.

    Rozhovor: Ak nevybočíš, nikto si ťa nezapamätá, myslí si návrhár Jeremiáš Fürst

    Začínajúci návrhár Jeremiáš Fürst stojí za kolekciou Dressed To Dream, ktorú tento rok predstavil na Budapeštianskom fashion weeku. Jeho tvorba stojí na pomedzí klasického pánskeho krajčírstva a jemného snívania. Skúma, ako môže muž vyzerať, keď odloží zbroj a dovolí si byť jemný, pokojný a prirodzený. V rozhovore hovorí dizajnér o novej mužskej identite, rivalite na českej scéne i o tom, prečo je návratnosť v móde často len ilúziou.

    Móda v kocke: Ugg spája sily so Sacai a Swarovski spolupracuje s Loop

    Svet módy ponúka nové partnerstvá. Po šiestich rokoch vytvorila slávna značka topánok Ugg špeciálnu kolekciu s japonskou spoločnosťou Sacai. Spoločnosť Swarovski pre zmenu spolupracuje s výrobcom štupľov do uší Loop. Dior oslavuje 10. výročie projektu Dior Lady Art a Pandora spustila vlnu vianočných kampaní. Taliansko privíta prvú výstavu oslavujúcu návrhy značiek Alaïa a Balenciaga.

    Viete, kto stojí za vznikom Dior opätkov? Roger Vivier vdýchol značke inováciu

    Roger Vivier patrí medzi najvýraznejšie mená francúzskej módy 20. storočia. Obuvník, ktorý sa stal kľúčovým partnerom Christiana Diora, dokázal preniesť haute couture až k samotnej špičke topánky. Jeho práca pre Dior premenila obuv na neoddeliteľnú súčasť módneho príbehu. Po rokoch spolupráce si Roger Vivier vybudoval aj vlastnú značku, ktorá dodnes stelesňuje parížsky luxus s archívnou estetikou a rukopisom svojho zakladateľa.

    ― Reklama ―