Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Kariéra v modelingu je rovnako premenlivá ako aprílové počasie. V jednej sezóne ste na vrchole, v ďalšej si na vás nikto nespomenie. Preto vám prinášame prehľad súčasných vychádzajúcich hviezd, ktoré ašpirujú na status supermodeliek a ktoré by ste určite mali poznať.

    Amelia Gray boduje. Bola vyhlásená za modelku roka

    Modelku Ameliu Gray nebolo možné prehliadnuť už pred niekoľkými rokmi, počas jej prelomovej prehliadkovej sezóny. Bolo to najmä vďaka jej kontrastne odfarbenému obočiu a sebavedomej chôdzi. Medzičasom sa síce vrátila k svojej prirodzenej čiernej farbe, ale jej kariéra vystrelila rovno do hviezdnych výšin.

    Zobraziť tento príspevok na Instagrame

    A post shared by (っ◔◡◔)っ♥ Amelia ♥ (@ameliagray)

    Jej zaslúžený status absolútneho miláčika tohto odvetvia potvrdilo aj aprílové udelenie prestížneho ocenenia Modelka roka 2024 časopisu Daily Front Row. Pripísala si aj aktuálne jesenné kampane pre značky Hugo Boss a Desigual. Nechýbala ani v kampaniach pre parfém Mojave Ghost od Byreda či kabelky Le City a Rodeo od Balenciaga.

    Loli Bahia prenikla aj na filmové plátno. Zažiarila po boku Johnnyho Deppa

    Francúzska modelka Loli Bahia má za sebou skôr tradičnú cestu do srdca módneho a beauty priemyslu. Po víťazstve v modelingovej súťaži v roku 2018 sa o ňu začali zaujímať najúspešnejšie parížske agentúry. Potom debutovala na móle módneho domu Louis Vuitton v rámci prehliadky na jeseň/zimu 2021.

    Zdroj: Chanel

    Za posledné tri roky sa objavila aj v kampaniach pre značky Versace, Gucci a Saint Laurent. Stala sa však aj stálicou značky Chanel. Na tohtoročnú jarnú prehliadku couture dostala Bahia exkluzívny záverečný look, ktorý patril couture neveste. Aj jej herecká kariéra vyzerá sľubne. Zahrala si po boku Johnnyho Deppa vo filme Jeanne du Barry – Kráľova milenka.

    Kariéra Sary Caballero vzišla zo súťaže Elite Model Look

    Hovorí sa, že tichá voda brehy melie, a čilsko-španielska modelka Sara Caballero je toho ukážkovým príkladom. Na Instagrame síce nemá niekoľko stotisíc sledovateľov a jej meno stále nie je veľmi populárne, ale v posledných sezónach patrí medzi najvyhľadávanejšie tváre v tomto odvetví.

    Zdroj: Alexander McQueen, Models.com

    Svoju kariéru začala v súťaži Elite Model Look, ktorej sa zúčastnila dvakrát. V roku 2018 sa dostala len do národného kola v Čile, ale o štyri roky neskôr sa dostala do svetového finále v Prahe. Okrem toho ju platforma Models.com zaradila medzi najlepších nováčikov na sezónu jeseň/zima 2024. Caballero kraľuje aj súčasným svetovým fashion weekom, na ktorých odkráčala na 25 prehliadok.

    Alex Consani miluje nielen modelingový priemysel, ale aj TikTok

    Transgender modelka Alex Consani dominuje nielen sociálnym médiám, ale aj prehliadkovým mólam vďaka svojej bezprostrednej osobnosti a humoru. Svoju prvú zmluvu s modelingovou agentúrou podpísala vo veku 13 rokov, ale až v roku 2021 debutovala na mólach, ktoré znamenajú svet módy, a to na šou značky Tom Ford.

    @captincroookMohla som roztrhnúť Miláno, bojím sashockwave – Ilyzdro

    Vďaka svojmu úspešnému účtu na TikToku sa Consani stala it girl generácie Z a silným hlasom trans komunity. Jej energická osobnosť nesmie chýbať na žiadnej významnej prehliadke. V sezóne jar/leto 2025 ich stihla 14. Prvé prehliadky otvárala pre newyorské značky Luar a Grace Ling, zatiaľ čo v Miláne uzatvárala Diesel a v Paríži Ninu Ricci.

    Zdroje: Models.com, Forbes, Who What Wear, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.sk/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.
    Foto:Gucci

    Najžiadanejšie módne tváre: Nová generácia modeliek ovládla runwaye aj reklamné kampane

    ― Reklama ―

    Kariéra v modelingu je rovnako premenlivá ako aprílové počasie. V jednej sezóne ste na vrchole, v ďalšej si na vás nikto nespomenie. Preto vám prinášame prehľad súčasných vychádzajúcich hviezd, ktoré ašpirujú na status supermodeliek a ktoré by ste určite mali poznať.

    Amelia Gray boduje. Bola vyhlásená za modelku roka

    Modelku Ameliu Gray nebolo možné prehliadnuť už pred niekoľkými rokmi, počas jej prelomovej prehliadkovej sezóny. Bolo to najmä vďaka jej kontrastne odfarbenému obočiu a sebavedomej chôdzi. Medzičasom sa síce vrátila k svojej prirodzenej čiernej farbe, ale jej kariéra vystrelila rovno do hviezdnych výšin.

    Zobraziť tento príspevok na Instagrame

    A post shared by (っ◔◡◔)っ♥ Amelia ♥ (@ameliagray)

    Jej zaslúžený status absolútneho miláčika tohto odvetvia potvrdilo aj aprílové udelenie prestížneho ocenenia Modelka roka 2024 časopisu Daily Front Row. Pripísala si aj aktuálne jesenné kampane pre značky Hugo Boss a Desigual. Nechýbala ani v kampaniach pre parfém Mojave Ghost od Byreda či kabelky Le City a Rodeo od Balenciaga.

    Loli Bahia prenikla aj na filmové plátno. Zažiarila po boku Johnnyho Deppa

    Francúzska modelka Loli Bahia má za sebou skôr tradičnú cestu do srdca módneho a beauty priemyslu. Po víťazstve v modelingovej súťaži v roku 2018 sa o ňu začali zaujímať najúspešnejšie parížske agentúry. Potom debutovala na móle módneho domu Louis Vuitton v rámci prehliadky na jeseň/zimu 2021.

    Zdroj: Chanel

    Za posledné tri roky sa objavila aj v kampaniach pre značky Versace, Gucci a Saint Laurent. Stala sa však aj stálicou značky Chanel. Na tohtoročnú jarnú prehliadku couture dostala Bahia exkluzívny záverečný look, ktorý patril couture neveste. Aj jej herecká kariéra vyzerá sľubne. Zahrala si po boku Johnnyho Deppa vo filme Jeanne du Barry – Kráľova milenka.

    Kariéra Sary Caballero vzišla zo súťaže Elite Model Look

    Hovorí sa, že tichá voda brehy melie, a čilsko-španielska modelka Sara Caballero je toho ukážkovým príkladom. Na Instagrame síce nemá niekoľko stotisíc sledovateľov a jej meno stále nie je veľmi populárne, ale v posledných sezónach patrí medzi najvyhľadávanejšie tváre v tomto odvetví.

    Zdroj: Alexander McQueen, Models.com

    Svoju kariéru začala v súťaži Elite Model Look, ktorej sa zúčastnila dvakrát. V roku 2018 sa dostala len do národného kola v Čile, ale o štyri roky neskôr sa dostala do svetového finále v Prahe. Okrem toho ju platforma Models.com zaradila medzi najlepších nováčikov na sezónu jeseň/zima 2024. Caballero kraľuje aj súčasným svetovým fashion weekom, na ktorých odkráčala na 25 prehliadok.

    Alex Consani miluje nielen modelingový priemysel, ale aj TikTok

    Transgender modelka Alex Consani dominuje nielen sociálnym médiám, ale aj prehliadkovým mólam vďaka svojej bezprostrednej osobnosti a humoru. Svoju prvú zmluvu s modelingovou agentúrou podpísala vo veku 13 rokov, ale až v roku 2021 debutovala na mólach, ktoré znamenajú svet módy, a to na šou značky Tom Ford.

    @captincroookMohla som roztrhnúť Miláno, bojím sashockwave – Ilyzdro

    Vďaka svojmu úspešnému účtu na TikToku sa Consani stala it girl generácie Z a silným hlasom trans komunity. Jej energická osobnosť nesmie chýbať na žiadnej významnej prehliadke. V sezóne jar/leto 2025 ich stihla 14. Prvé prehliadky otvárala pre newyorské značky Luar a Grace Ling, zatiaľ čo v Miláne uzatvárala Diesel a v Paríži Ninu Ricci.

    Zdroje: Models.com, Forbes, Who What Wear, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    REFY prináša chrómové spustenie. Nová kolekcia žiari sama o sebe

    REFY je značka, ktorá evokuje dokonale upravené obočie. Každá žena si ju spája s jej krásnou zakladateľkou a jej netypickým vzhľadom, ktorý premenila na svoju prednosť. Vytvorila značku, ktorej poslaním je dodať ženám sebavedomie, predovšetkým v oblasti obočia. Pri príležitosti výročia existencie značky REFY predstavuje limitovanú edíciu Chrome Collection.

    Šaty Alžbety II. opäť žiaria. Veľká výstava odhaľuje príbehy jej štýlu

    Výstava venovaná Alžbete II. predstavuje desiatky jej ikonických šiat aj doplnkov, ktoré dlho formovali vizuálnu podobu britskej monarchie. Návštevníci môžu nahliadnuť do zákulisia štýlu Alžbety II., jeho symboliky i vývoja naprieč dekádami. Expozícia odhaľuje nielen prepracované detaily odevov, ale aj príbehy návrhárov, tradícií a udalostí, ktoré sa do nich otlačili.

    Greenpeace našiel nebezpečné látky v oblečení Shein. Prekračujú limity EÚ

    Fast fashion reťazec Shein čelí v Európe ďalšiemu prípadu. Nemecká pobočka neziskovej organizácie Greenpeace zverejnila najnovšiu správu, v ktorej sa v jej oblečení našli nebezpečné látky. Potenciálne toxické chemikálie môžu viesť k viacerým ochoreniam, ale škodia aj životnému prostrediu.

    Paríž dobýva čerstvý dizajnérsky skvost. Café Nuances otvára novú pobočku

    Nová pobočka Café Nuances v Paríži sa mení na magnet pre generáciu, ktorá vyhľadáva dizajn s absolútnou vizuálnou razanciou. Le Marais získava priestor, ktorý pracuje s intenzívnou estetikou a priťahuje pozornosť rýchlosťou virálneho príspevku. Atmosféra vibruje kovovým leskom, červeným svetlom a podmanivým minimalizmom. Kaviareň posúva bežný rituál do sféry, kde sa dizajn stáva zážitkom. Presadzuje sa ako miesto, ktoré podporuje zdieľanie ako súčasť svojej identity.

    TikTok Highlights: Sociálnu sieť pohltila mánia „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipov na platforme TikTok podľahli novej vášni. Tentokrát medzi sebou zdieľajú metódu prezývanú "peptide stacking". Ide o kombináciu peptidov, od ktorých si sľubujú rýchlejšie spaľovanie tukov a regeneráciu po posilňovaní alebo viac energie. Virálny trik však nepodporujú relevantné overené štúdie a odborníci preto radia sa mu radšej oblúkom vyhnúť.

    Met Gala 2026 pozná svoju tému. Costume Art prepojí vysokú módu s umením

    Metropolitné múzeum umenia v New Yorku už teraz presúva svoju pozornosť na budúci rok. Zástupcovia tamojšieho Costume Institute totiž v pondelok oznámili tému budúcej módnej výstavy. Odvíja sa od nej rovnako dress code, v ktorom sa bude v roku 2026 konať slávny galavečer Met Gala. Exihíbícia s názvom Costume Art pripomenie červenú niť napevno spájajúcu klasické umenie a svet vysokej módy.

    Z módy rovno na tanier. Retro jedlo oslavuje svoj návrat

    Na stoloch sa opäť lesknú strieborné podnosy, v koktailových pohároch tancujú červené čerešne a plátky uhoriek sa točia, akoby chceli vyrozprávať príbeh elegancie minulých desaťročí. Gastronómia objavuje pôvab retra. Nie nostalgia, ale luxus v starom štýle. V ére minimalistických jedálnych lístkov sa vracia čaro opulentných receptov, ktoré oslavujú detaily, farby a rituály.

    Trendy kabelky mažú hranice súkromia. Jar 2026 definuje zraniteľnosť

    Budúca jarná a letná sezóna pôsobí na pozadí usychajúceho lístia a neoblomného chladu ako na míle vzdialená. Módny svet má aj tak už teraz jasno, čo ju bude definovať. Posledná vlna svetových týždňov módy prehovorila jasne, súkromie posúva svoje hranice. Návrhári odhalili otvorené kabelky, často len s jedným uchom, ktoré reflektujú búrlivú dobu a lákajú svojou zraniteľnosťou.

    Dior blúdi v magickom labyrinte. Módny dom víta tohtoročné Vianoce

    Slávnostná atmosféra doľahla aj na módny dom Dior. Značka koncom minulého týždňa odkryla tohtoročnú tému vianočnej kampane. V Paríži navyše slávnostne odhalila výzdobu rodného domu Dior na 30 Avenue Montaigne. Jeho výzdoba odkazuje na najnovšiu cruise kolekciu, ktorú ešte návrhárka Maria Grazia Chiuri predstavila v tajomných rímskych záhradách Villa Albani Torlonia.

    Poznáte najľahšiu tkaninu na svete? Super Organza vznikla tak trochu „omylom“

    Super Organza patrí k najtenším a najľahším tkaninám, ktoré kedy človek vytvoril. Aj keď neplánovane. Pochádza z Japonska, z vývoja spoločnosti Amaike LLC, ktorej know-how vychádza z technologického inžinierstva v oblasti látok. Vlákna s hrúbkou jednej pätiny ľudského vlasu tvoria materiál s hmotnosťou piatich gramov na meter štvorcový. Prada ho použila pre jar 2024, zatiaľ čo Balenciaga ho zaradila do haute couture kolekcie pre jeseň 2025. V módnych domoch sa z technického zázraku stala vysoko žiadaná látka.

    Zlato, striebro a transformácia. Outhouse Jewellery redefinuje význam šperkov

    Šaty s vlečkou z 24 karátového zlata a striebrom vyšívané, ale princezná to nie je, jasný pane. Aj tak by sa dala popísať práca Outhouse Jewellery, spoločnosti, ktorá redefinovala nosenie šperkov. Už vám nemusia len visieť z uší alebo zdobiť krk, do zlata sa môžete doslova obliecť a zažiariť s ním na každom večierku. Úspešná značka prichádza s novou revolučnou kolekciou Alchemy of 13.

    Konečne romantika. Leto, keď som skrásnela prináša melancholického hrdinu

    Romantická "vzťahovka" založená na milostnom trojuholníku? To už tu predsa toľkokrát bolo. Áno, ale obrovský úspech a fanúšikovský zásah tretej série seriálu Leto, keď som skrásnela potvrdil, že každá generácia potrebuje poriadnu dávku klasickej romantiky. A taktiež mužského hrdinu, ktorý skôr mlčí, je otravne nedostupný, ale napriek tomu príťažlivo tajomný.

    Ukradol Ralph Lauren Vianoce? Sviatky ozdobí estetika amerického návrhára

    Tohtoročné vianočné dekorácie ovládol štýl amerického návrhára Ralpha Laurena. Sociálna sieť TikTok praská vo švíkoch návalom videí, ktoré zdieľajú vianočnými stromčekmi zdobené interiéry plné kockovaných prikrývok, zamatových látok a trblietavých krištáľových pohárov. Estetika Ralph Lauren Christmas pripomína tradičné Vianoce, ukrýva však nádych nostalgie a nadčasovej elegancie.

    Móda v kocke: Značky vydávajú hviezdne kampane a Rotate oslavuje debut

    Vianoce nie sú jedinou témou, okolo ktorej značky točia svoje najnovšie kampane. Sarah Burton pre Givenchy obsadila Rooney Mara a Paulu Simonon do hlavných úloh letnej kolekcie. Jacquemus a Stella McCartney využívajú hviezdne tváre na propagáciu svojich najnovších kabeliek a Canada Goose si na pomoc prizvala hudobníka Willieho Nelsona. Spoločnosť Rotate zasa oslavuje svoju debutovú kolekciu obuvi.

    Marketing nultých rokov. Prečo je po dvoch dekádach taký príťažlivý?

    Marketing nultých rokov definovala vizuálna odvaha a nekompromisný štýl. Značky ako Sony, H&M alebo PlayStation experimentovali s dynamickými vizuálmi, futuristickými farebnými paletami a ikonickými tvárami popkultúry. Reklamy kombinovali hudbu, módu a technológiu v harmónii, ktorá oslovovala mladé publikum a nastavovala nové štandardy vkusu. Dnes sa práve táto vizuálna odvaha vracia, rezonuje na sociálnych sieťach a inšpiruje moderné marketingové kampane.

    Generáciu Z dobehla nostalgia. Jej šatník formujú trendy divokých deväťdesiatych rokov

    Nočná mora rodičov generácie Z opäť klope na dvere. Keď kráčate po ulici, niekedy máte pocit, že ste použili stroj času a vrátili sa do divokých deväťdesiatych rokov. Toto desaťročie je známe svojou štýlovou rozmanitosťou, ktorá často vychádzala z populárnej hudby a určovala, ako vás ostatní vnímajú. A čo je najdôležitejšie, diktovala vám spôsob obliekania. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a ďalšie. Na prvý pohľad každý vedel, kam patríte.

    ― Reklama ―