Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Kariéra v modelingu je rovnako premenlivá ako aprílové počasie. V jednej sezóne ste na vrchole, v ďalšej si na vás nikto nespomenie. Preto vám prinášame prehľad súčasných vychádzajúcich hviezd, ktoré ašpirujú na status supermodeliek a ktoré by ste určite mali poznať.

    Amelia Gray boduje. Bola vyhlásená za modelku roka

    Modelku Ameliu Gray nebolo možné prehliadnuť už pred niekoľkými rokmi, počas jej prelomovej prehliadkovej sezóny. Bolo to najmä vďaka jej kontrastne odfarbenému obočiu a sebavedomej chôdzi. Medzičasom sa síce vrátila k svojej prirodzenej čiernej farbe, ale jej kariéra vystrelila rovno do hviezdnych výšin.

    Zobraziť tento príspevok na Instagrame

    A post shared by (っ◔◡◔)っ♥ Amelia ♥ (@ameliagray)

    Jej zaslúžený status absolútneho miláčika tohto odvetvia potvrdilo aj aprílové udelenie prestížneho ocenenia Modelka roka 2024 časopisu Daily Front Row. Pripísala si aj aktuálne jesenné kampane pre značky Hugo Boss a Desigual. Nechýbala ani v kampaniach pre parfém Mojave Ghost od Byreda či kabelky Le City a Rodeo od Balenciaga.

    Loli Bahia prenikla aj na filmové plátno. Zažiarila po boku Johnnyho Deppa

    Francúzska modelka Loli Bahia má za sebou skôr tradičnú cestu do srdca módneho a beauty priemyslu. Po víťazstve v modelingovej súťaži v roku 2018 sa o ňu začali zaujímať najúspešnejšie parížske agentúry. Potom debutovala na móle módneho domu Louis Vuitton v rámci prehliadky na jeseň/zimu 2021.

    Zdroj: Chanel

    Za posledné tri roky sa objavila aj v kampaniach pre značky Versace, Gucci a Saint Laurent. Stala sa však aj stálicou značky Chanel. Na tohtoročnú jarnú prehliadku couture dostala Bahia exkluzívny záverečný look, ktorý patril couture neveste. Aj jej herecká kariéra vyzerá sľubne. Zahrala si po boku Johnnyho Deppa vo filme Jeanne du Barry – Kráľova milenka.

    Kariéra Sary Caballero vzišla zo súťaže Elite Model Look

    Hovorí sa, že tichá voda brehy melie, a čilsko-španielska modelka Sara Caballero je toho ukážkovým príkladom. Na Instagrame síce nemá niekoľko stotisíc sledovateľov a jej meno stále nie je veľmi populárne, ale v posledných sezónach patrí medzi najvyhľadávanejšie tváre v tomto odvetví.

    Zdroj: Alexander McQueen, Models.com

    Svoju kariéru začala v súťaži Elite Model Look, ktorej sa zúčastnila dvakrát. V roku 2018 sa dostala len do národného kola v Čile, ale o štyri roky neskôr sa dostala do svetového finále v Prahe. Okrem toho ju platforma Models.com zaradila medzi najlepších nováčikov na sezónu jeseň/zima 2024. Caballero kraľuje aj súčasným svetovým fashion weekom, na ktorých odkráčala na 25 prehliadok.

    Alex Consani miluje nielen modelingový priemysel, ale aj TikTok

    Transgender modelka Alex Consani dominuje nielen sociálnym médiám, ale aj prehliadkovým mólam vďaka svojej bezprostrednej osobnosti a humoru. Svoju prvú zmluvu s modelingovou agentúrou podpísala vo veku 13 rokov, ale až v roku 2021 debutovala na mólach, ktoré znamenajú svet módy, a to na šou značky Tom Ford.

    @captincroookMohla som roztrhnúť Miláno, bojím sashockwave – Ilyzdro

    Vďaka svojmu úspešnému účtu na TikToku sa Consani stala it girl generácie Z a silným hlasom trans komunity. Jej energická osobnosť nesmie chýbať na žiadnej významnej prehliadke. V sezóne jar/leto 2025 ich stihla 14. Prvé prehliadky otvárala pre newyorské značky Luar a Grace Ling, zatiaľ čo v Miláne uzatvárala Diesel a v Paríži Ninu Ricci.

    Zdroje: Models.com, Forbes, Who What Wear, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.sk/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.
    Foto:Gucci

    Najžiadanejšie módne tváre: Nová generácia modeliek ovládla runwaye aj reklamné kampane

    ― Reklama ―

    Kariéra v modelingu je rovnako premenlivá ako aprílové počasie. V jednej sezóne ste na vrchole, v ďalšej si na vás nikto nespomenie. Preto vám prinášame prehľad súčasných vychádzajúcich hviezd, ktoré ašpirujú na status supermodeliek a ktoré by ste určite mali poznať.

    Amelia Gray boduje. Bola vyhlásená za modelku roka

    Modelku Ameliu Gray nebolo možné prehliadnuť už pred niekoľkými rokmi, počas jej prelomovej prehliadkovej sezóny. Bolo to najmä vďaka jej kontrastne odfarbenému obočiu a sebavedomej chôdzi. Medzičasom sa síce vrátila k svojej prirodzenej čiernej farbe, ale jej kariéra vystrelila rovno do hviezdnych výšin.

    Zobraziť tento príspevok na Instagrame

    A post shared by (っ◔◡◔)っ♥ Amelia ♥ (@ameliagray)

    Jej zaslúžený status absolútneho miláčika tohto odvetvia potvrdilo aj aprílové udelenie prestížneho ocenenia Modelka roka 2024 časopisu Daily Front Row. Pripísala si aj aktuálne jesenné kampane pre značky Hugo Boss a Desigual. Nechýbala ani v kampaniach pre parfém Mojave Ghost od Byreda či kabelky Le City a Rodeo od Balenciaga.

    Loli Bahia prenikla aj na filmové plátno. Zažiarila po boku Johnnyho Deppa

    Francúzska modelka Loli Bahia má za sebou skôr tradičnú cestu do srdca módneho a beauty priemyslu. Po víťazstve v modelingovej súťaži v roku 2018 sa o ňu začali zaujímať najúspešnejšie parížske agentúry. Potom debutovala na móle módneho domu Louis Vuitton v rámci prehliadky na jeseň/zimu 2021.

    Zdroj: Chanel

    Za posledné tri roky sa objavila aj v kampaniach pre značky Versace, Gucci a Saint Laurent. Stala sa však aj stálicou značky Chanel. Na tohtoročnú jarnú prehliadku couture dostala Bahia exkluzívny záverečný look, ktorý patril couture neveste. Aj jej herecká kariéra vyzerá sľubne. Zahrala si po boku Johnnyho Deppa vo filme Jeanne du Barry – Kráľova milenka.

    Kariéra Sary Caballero vzišla zo súťaže Elite Model Look

    Hovorí sa, že tichá voda brehy melie, a čilsko-španielska modelka Sara Caballero je toho ukážkovým príkladom. Na Instagrame síce nemá niekoľko stotisíc sledovateľov a jej meno stále nie je veľmi populárne, ale v posledných sezónach patrí medzi najvyhľadávanejšie tváre v tomto odvetví.

    Zdroj: Alexander McQueen, Models.com

    Svoju kariéru začala v súťaži Elite Model Look, ktorej sa zúčastnila dvakrát. V roku 2018 sa dostala len do národného kola v Čile, ale o štyri roky neskôr sa dostala do svetového finále v Prahe. Okrem toho ju platforma Models.com zaradila medzi najlepších nováčikov na sezónu jeseň/zima 2024. Caballero kraľuje aj súčasným svetovým fashion weekom, na ktorých odkráčala na 25 prehliadok.

    Alex Consani miluje nielen modelingový priemysel, ale aj TikTok

    Transgender modelka Alex Consani dominuje nielen sociálnym médiám, ale aj prehliadkovým mólam vďaka svojej bezprostrednej osobnosti a humoru. Svoju prvú zmluvu s modelingovou agentúrou podpísala vo veku 13 rokov, ale až v roku 2021 debutovala na mólach, ktoré znamenajú svet módy, a to na šou značky Tom Ford.

    @captincroookMohla som roztrhnúť Miláno, bojím sashockwave – Ilyzdro

    Vďaka svojmu úspešnému účtu na TikToku sa Consani stala it girl generácie Z a silným hlasom trans komunity. Jej energická osobnosť nesmie chýbať na žiadnej významnej prehliadke. V sezóne jar/leto 2025 ich stihla 14. Prvé prehliadky otvárala pre newyorské značky Luar a Grace Ling, zatiaľ čo v Miláne uzatvárala Diesel a v Paríži Ninu Ricci.

    Zdroje: Models.com, Forbes, Who What Wear, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Koncern LVMH pod taktovkou jednej rodiny. Arnaultovci vlastnia väčšinu jeho akcií

    Zakladateľ a dlhoročný líder skupiny LVMH Bernard Arnault zavŕšil kľúčovú etapu svojej celoživotnej stratégie. Séria cielených nákupov akcií v hodnote 1,6 miliardy dolárov priblížila jeho rodinu k absolútnemu ovládnutiu najväčšieho luxusného konglomerátu sveta. Francúzske médiá potvrdzujú, že Arnaultovci teraz držia viac ako polovicu akcií spoločnosti. V čase, keď trh s luxusom prechádza spomalením, posilnil biznismen svoju pozíciu s presnosťou, ktorá definuje jeho podnikanie.

    Louis Vuitton nasleduje svetlo. Vianočnou kampaňou vzdáva hold cestovaniu

    Francúzsky módny dom Louis Vuitton je ďalší z radu luxusných značiek, ktoré vítajú rýchlo sa blížiace Vianoce. Vo svojej sviatočnej kampani s názvom Le Voyage des Lumières sa tentokrát vydáva na dychberúcu cestu svetla, ktorú definuje žiariaci lampión. Vzdáva tým hold svojej dlhej histórii, ktorej korene ležia nielen v tradičnom remesle, ale predovšetkým túžbe po cestovaní.

    Nan Goldin predstavuje výstavu This Will Not End Well. Minulosť mení na film

    Nan Goldin predstavuje svetu svoje najnovšie dielo s názvom This Will Not End Well. Rozsiahla výstava očarila kritikov umenia a v divákoch vzbudila silné emócie. Umeleckyňa v nej spomína na 80. roky a postupne sa prepracováva skrz minulosť až do súčasnosti. Výsledná práca je zložená ako film, jednotlivé statické snímky umne zachytávajú momenty obyčajného života.

    Trend sober glow-up naberá na sile. Odmieta alkohol a sľubuje žiarivejšiu pleť

    Generácia Z posilňuje instagramový a tiktokový trend, ktorý zasahuje oblasť duševného zdravia a fyzickej kondície, má ale tiež veľký kozmetický prínos. Koncept známy ako sober glow-up vyzýva k dlhodobej triezvosti. Ako odmenu ponúka okrem iného výraznú zmenu tváre, pozdvihnutie kontúr a vyrysovanie lícnych kostí. Ako po zákroku estetického dermatológa.

    Po stopách ikon: Ann Demeulemeester prináša poetickú temnotu

    Ann Demeulemeester patrí medzi najtajomnejšie a zároveň najvplyvnejšie postavy belgickej avantgardy. Jej meno sa stalo synonymom čiernej, svetla a poézie v odevnej forme. Od debutu v 80. rokoch kultivuje estetiku temného ticha. Paradoxne ide o avantgardný minimalizmus, ktorý dýcha hlbokou emóciou. Vytvára šaty, pohybujúce sa medzi mäkkosťou a autoritou, medzi kožou a hodvábom, medzi Leonardom Cohenom a punkom. Každá kolekcia je skôr pomyselným žalospevom než módnym vyhlásením.

    CFDA udelila svoje ocenenia. Tentoraz oslavujú Ralph Lauren aj Thom Browne

    New York v pondelok večer privítal jednu z najdôležitejších udalostí roka. Ceny CFDA sú obdobou módnych Oscarov a slúžia ako významné ocenenie amerických dizajnérov. Tentoraz si ocenenie prevzali návrhári ako Ralph Lauren, Thom Browne, Donatella Versace a sestry Olsenové. Ocenenie módnej ikony zase od Anny Wintour prevzal rapper A$AP Rocky.

    Nevesty jesene 2026 majú jasno. Svadobné šaty sa chvejú v rytme ikon

    Nedávny týždeň svadobnej módy v New Yorku prehovoril. Vyhlásil trendy na jeseň 2026 a potvrdil to, čo mnohí očakávali. Svadobné šaty budúcej sezóny čerpajú z minulých a ešte len budúcich svadieb slávnych ikon. Značky reflektujú šaty Seleny Gomez, Charli XCX a hádajú, čo bude mať na sebe Taylor Swift. To všetko dopĺňa záplava čipiek a volánov v štýle Márie Antoinetty.

    Coperni prepisuje bodycare. Oblečenie napúšťa prospešnými baktériami

    Značka Coperni vie, ako vytvoriť virálny moment a posunúť hranice nemožného. Či už to boli šaty modelky Belly Hadid v spreji, alebo robotickí psi na módnej prehliadke. Tentokrát sa však jej zakladatelia Sébastien Meyer a Arnaud Vaillant rozhodli vydať komerčnejším smerom a predstaviť kolekciu odevov napustených synbiotickou zmesou, ktorú by ste inak našli vo svojej chladničke.

    Zomrela Marina Yee. Ako členka Antverpskej šestky prepísala pravidlá módy

    Svet módy opustila významná návrhárska ikona, dizajnérka Marina Yee. Zomrela 1. novembra po boji s rakovinou vo veku 67 rokov. Bola známa najmä ako členka slávnej Antverpskej šestky, skupiny, ktorá koncom 80. rokov 20. storočia prepísala pravidlá módy. Väčšinu svojej kariéry však strávila mimo pozornosti módneho sveta, ako učiteľka na renomovaných univerzitách.

    Prada mení diváka. Inštalácia „The Audience“ na Frieze Week mení úlohu diváka

    Prada sa tradične zúčastňuje jedného z najvýznamnejších umeleckých a kultúrnych týždňov. Frieze Week je udalosť konajúca sa v Londýne, na ktorej sa prezentujú nové diela, inštalácie a performance svetovo uznávanými umelcami, galeristami a dizajnérmi. Inštalácia patriaca Prade sa stáva každý rok stratégiou, ako prepojiť módu so svetom umenia. A každý rok značka žne na Frieze Week úspech. Tento rok nebude výnimkou.

    Kozmetická taštička je už pasé. Na jej miesto nastupujú beauty charms

    Tohtoročná lavína trendy príveskov naberá na obrátkach. Zatiaľ čo letu dominovali virálne plyšáky Labubu alebo hravé doplnky, jeseni kraľujú takzvané beauty charms. Ide o miniatúrne verzie základných pomocníkov z tradičných kozmetických taštičiek. Na súčasnej scéne signalizujú nielen trvajúcu vládu maximalizmu, ale aj túžbu milovníkov módy ukázať svoj status.

    TikTok Highlights: Jesenný trend vracia na scénu lásku k učeniu

    Sociálnu sieť TikTok túto jeseň pohltil nový trend. Koncept nazývaný "personal curriculums" vzbudzuje v používateľoch stratenú lásku k učeniu, vzdelávaniu a rozvíjaniu seba samého. V jeho srdci leží jednoduchý predpoklad, teda vytvorenie vlastného rozvrhu ľubovoľných "predmetov". Môže ísť o túžbu naučiť sa lepšie variť, záhradničiť alebo konečne pochopiť fyzikálne zákony.

    Beauty segment posilňuje. V roku 2025 poháňala luxusný biznis krása

    Rok 2025 sa nesie v duchu premeny krásy na jeden z najvýraznejších pilierov globálneho luxusného trhu. Beauty segment získava status kľúčového motora rastu a mení obchodnú mapu veľkých značiek. Akvizície, nové kolekcie a strategické vstupy do kozmetiky posúvajú spoločnosti do sféry, kde sa psychológia stretáva s výkonom. V luxusnom svete dnes víťazí to, čo dokáže byť osobné, a práve krása túto rovnováhu stelesňuje.

    Ryža ako nová „it“ zložka parfumov. Svet vôní inklinuje k čistote

    Ryža sa stáva hviezdou modernej parfumérie. Púdrová, a pritom prekvapivo všestranná, otvára priestor pre nevšedné kompozície, ktoré kombinujú zmyslový komfort so sofistikovanou esenciou. Parfuméri využívajú ryžu na dosiahnutie hĺbky, ktorá výsledok delí od komerčných vôní. Masívna popularita vonných produktov s ryžou dokazuje, že food zložky definujú aktuálnu "estetiku" luxusných parfumov.

    Vlasy, bradavky a biznis. Prečo SKIMS dráždi verejnosť?

    Značka SKIMS nedávno vyvolala rozruch novou kolekciou, ktorá oslavuje prirodzenosť tela. Alebo nie? Na sociálnych sieťach sa strhla búrka názorov, či Kim Kardashian oslavuje prirodzenosť ženského tela a búra tabu kože bez jediného chlpu, alebo naopak posilňuje nerealistické ideály krásy a tlak na "dokonalé" telo. Marketingový tím SKIMS však slávi úspech, tangá s umelým ochlpením boli behom pár dní vypredané.

    História elegancie opäť žiari. Pillbox hat oslavuje návrat na módnu scénu

    Nenápadný, a predsa neodolateľne pôsobivý. Klobúk v tvare škatuľky, známy ako pillbox hat, je symbolom kultivovaného vkusu, prekračujúceho generácie aj trendy. Stelesňuje jednoduchosť povýšenú na umenie, spojenú s autoritou a jemnosťou, ktorá sa nikdy nestráca v dave. Nie je to len ozdoba. Je to vyjadrenie postoja, odkaz éry pôvabu a pocta ženskej elegancii.

    ― Reklama ―