Více

    Sledujte nás na Instagrame

    Každý lunárny rok sa nesie v určitom znamení. Na rok 2024 potom pripadol motív draka, ktorý sa pomaly začína objavovať aj v kolekciách luxusných módnych značiek. Nie je prekvapením, že znamená aj prosperitu. Spoločnosti tak vydávajú špeciálne rady, plné výrazných farieb a drakov, aby oslávili blížiaci sa nový začiatok.

    Gucci oslavuje s nenápadnými dráčikmi aj jemnými kontrastnými farbami

    Talianska spoločnosť Gucci potvrdila, že sa chce viac zamerať na ázijský trh. V skutočnosti vydala rozsiahlu špeciálnu kolekciu pri príležitosti nadchádzajúceho lunárneho roka. Charakterizuje ju najmä krémová farba, ktorá je popretkávaná ďalšími kontrastnými farbami.

    Lepšie tak na nej vyniknú predovšetkým červené a modré odtiene, napríklad v podobe kvetinového vzoru. Značka však nezabudla ani na motív draka. Objavil sa preto napríklad na teplákovej súprave ako roztomilá nášivka. Vybrať si tak môžete ako z elegantných, tak viac „šport“ lookov.

    Zdroj: Gucci

    Do osláv lunárneho nového roka sa zapojil aj Tommy Hilfiger. Dáva dôraz na pospolitosť a rodinu

    Ďalšou spoločnosťou, ktorá si oslavu roka draka nenechala ujsť, je Tommy Hilfiger. Na rozdiel od ostatných však nekladie taký dôraz na samotný symbol. Namiesto toho sa rozhodla vyzdvihnúť to, čo má symbolizovať. Okrem prosperity totiž prináša aj silu, šťastie alebo úspech. Takéto hodnoty teda Hilfiger nachádza v komunite as ňou spojenom optimizme a pospolitosti.

    Kúsky potom návrhár vytvoril v spolupráci so značkou Clot. Patrí medzi ne napríklad obojstranný bomber, tepláková súprava alebo rugby košele. Najčastejšie využívanou farbou je opäť výrazná červená. Ide teda o nenápadné spojenie Západu i Východu.

    Zdroj: Tommy Hilfiger

    Bottega Veneta sa nebojí oslavovať vo veľkom. Značka vydala špeciálny krátky film

    Hlavnú úlohu v kampani Bottega Veneta oslavujúcu lunárny nový rok hrá slávna herečka a ambasádorka spoločnosti Shu Qi. Objaví sa totiž v špeciálnom krátkom filme, ktorý firma prichystala. Nesie názov The First Sunrise With You a má oslavovať začiatok prvého dňa nového lunárneho roku.

    Režisérkou filmu je Jess Jing Zou. Jeho podstatou je opäť ukázať radosť z pospolitosti a toho, že podobné okamihy môžeme oslavovať so svojimi blízkymi. Vo filme sa zároveň objavia kúsky zo špeciálnej kolekcie, ako sú tenisky Andiamo, Sardine a Orbit alebo kabelka Jodie so špeciálnou rukoväťou v podobe chvosta draka.

    Spoločnosť Burberry sa vzdala draka. Kolekcia zaujme červeným odtieňom

    Jednou zo značiek, ktoré motív draka do svojich kolekcií nezahrnuli , sa stala britská spoločnosť Burberry. Dáva to zmysel, pretože sa v poslednej dobe snaží vydávať kolekcie zvýrazňujúce „britskosť“ jednotlivých kúskov. Namiesto toho preto radšej využila výrazný červený odtieň, košele alebo štýlové roláky a kabáty.

    Červenú farbu potom Burberry aplikoval na rôzne vzory, či už ten v podobe ruže alebo klasických kociek. Výsledné kúsky potom značka nafotila na uliciach čínskeho mesta Chengdu. Objavili sa tak napríklad na ambasádoroch, ako je herečka Tang Wei alebo herec Chen Kun.

    Zdroj: Burberry

    Do roztomilých návrhov sa pustila značka Mulberry. Dráčik vykukne z kabelky aj výstrihu

    Oslavy lunárneho nového roka si nenechala ujsť ani spoločnosť Mulberry. Odhalila preto špeciálnu kolekciu, ktorú nemožno vystihnúť inak ako roztomilú. Jej súčasťou je, podobne ako u Gucci, predovšetkým krémová farba. Doplnená nie je v tomto prípade o výrazné odtiene, ale jemné pastelové farby alebo nenápadné žlto-červeno-zelené prúžky.

    Kľúčovým prvkom je však opäť motív dráčika, tentoraz v naozaj nečakane roztomilej verzii. Nášivku malého usmievajúceho sa dráčika umiestnila značka predovšetkým na tričká. Vykukovať vám tak môže z výstrihu ladiaceho klasického kardiganu. Objaviť sa ale môže aj na kabelke, z ktorej akoby utekal v ústrety novému lunárnemu roku.

    Zdroj: Mulberry

    Zdroj: WWD, Fashion Network, South China Morning Post, YouTube

    Módne značky oslavujú lunárny nový rok. Kolekciám dominuje elegantný aj roztomilý motív draka

    Dámsky sprievodca sukňami. Vyčarujte z obyčajného kúsku módny zážitok

    O sukniach sa v poslednej dobe hovorí skôr v pánskom prevedení, nemôžeme ale zabudnúť ani na tie dámske. Pýtate sa v čom je rozdiel? Samozrejme zastávame názor, že každý môže nosiť, čo chce. Hlavná rozdiel však spočíva v strihoch. Zatiaľ čo u mužov sa stretávame skôr s tradičným "áčkovým" strihom, dámska ponuka širší výber tvarov, materiálov a dĺžok.

    Odhrňte oponu módneho priemyslu. Objavte dokumenty odhaľujúce jeho skrytú stránku

    Pri objavovaní módneho sveta je potrebné nezabúdať na to, že existujú aj jeho tienisté stránky. Odporúčame preto z času na čas si pozrieť niektorý z vynikajúcich dokumentárnych filmov, ktoré odhaľujú tajomstvá tohto veľmi obľúbeného odvetvia. Môžete sa dozvedieť viac napríklad o dopadoch fast fashion, ale aj farbení oblečenia alebo násilia na zvieratách. Poučiť sa môžete aj o minimalistickom životnom štýle.

    NYFW pod drobnohľadom. Objavte kolekcie dizajnérov, o ktorých sa v Európe veľmi nehovorí

    New York v predchádzajúcich dňoch ovládol týždeň módy. Trendy sa stali predovšetkým veľké mená, napríklad Carolina Herrera, Thom Browne alebo Tommy Hilfiger. Ich prehliadky sa ako vždy dostali na titulky magazínov, útokom vzali aj sociálne siete. Avšak spomínané prehliadky sú len hŕstkou toho, čo nám NYFW môže ponúknuť. Spoznajte módne domy, ktoré si zaslúžia rovnakú pozornosť.

    Topánky ako investícia: ktoré modely Saint Laurent stoja za to?

    Estetika francúzskeho domu Saint Laurent je synonymom zvodnej, sebavedomej a štýlovej ženy. Jeho topánky preto nie sú výnimkou. Mnohé z nich rozhodne už na prvý pohľad stoja za hriech. Pozrieme sa však na to, či naozaj stoja aj za vaše peniaze.