Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Paríž zaplavila móda a nikam sa nechystá. Tamojší týždeň pánskej módy ešte nekončí. Kolekciu pre jar a leto roku 2026 predstavil napríklad Rick Owens, ktorý modely v dekonštruovaných návrhoch nechal prejsť vodou. Dries Van Noten odhalil prvú pánsku kolekciu nového kreatívneho riaditeľa Juliana Klausnera a Yohji Yamamoto zreflektoval súčasné dianie.

    Yohji Yamamoto sa zamýšľa nad aktuálnymi udalosťami. Poukazuje na potrebu zmeny

    Kolekcia z dielne japonského návrhára Yohji Yamamota niesla jasný odkaz. Dizajnér pomocou návrhov apeloval na potrebu zmeny. Modely vyniesli saká alebo košele s nápismi odkazujúcimi na klimatickú zmenu alebo prebiehajúce vojny. „Ľudia sa musia spojiť. A politici musia byť chytrejší, inak náš svet čoskoro skončí,“ prehlásil osemdesiatjedenročný návrhár o svojej kolekcii plnej tmavých a ponurých odtieňov.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by WWD (@wwd)

    Julian Klausner zažiaril. Odhalil prvú pánsku kolekciu pre Dries Van Noten

    Návrhár Dries Van Noten opustil vedenie svojej značky minulé leto. Priviedol do nej návrhára Juliana Klausnera, ktorý s ním spolupracoval niekoľko rokov. Zameriaval sa však najmä na dámske kolekcie, takže Paríž zatajil dych pred odhalením jeho prvej pánskej kolekcie. Tridsaťtriročný návrhár však dokázal, že je na správnom mieste. Ponúkal návrhy, ktoré prekračovali hranice genderu a stereotypov.

    Zdroj: Dries Van Noten

    Samotný Dries Van Noten totiž tradične tvoril pánske kolekcie mierne ženské a dámske viac mužské. Julian Klausner do kolekcie zakomponoval aj ďalšie tradičné prvky značky, ako sú výrazné farby a eklektické potlače. Inšpiroval sa mužmi na konci večierkov alebo svadieb, keď si „vyhrnú rukávy a uvoľnia kravaty“. Rovnako uvoľnenú a hravú atmosféru tak odrážala i samotná kolekcia.

    Rick Owens opäť prekvapil. Modely nechal prejsť vodou

    Ďalšou očakávanou prehliadkou na parížskom týždni módy bola tá od návrhára Ricka Owensa. Do svojej najnovšej línie zakomponoval niekoľko prvkov zo svojich archívov. Odrážalo to retrospektívu, ktorú ponúka jeho výstava Temple of Love, ktorú verejnosti predstaví v sobotu. Tá sa zameriava na jeho kariéru a predstavuje práce z jeho skorších ikonických kolekcií. Návrhár aj napriek tomu ponúkol i prvok prekvapenia.

    Modely totiž nechal prejsť po dočasnej konštrukcii umiestnenej nad fontánou, ktorou potom prechádzali. Pred tým, než opäť vystúpali nahor, sa do vody rovnako úplne ponorili. Niektorí z nich sa následne za stavbu prichytili striebornými karabinami. „Chcel som glamour, eleganciu a kožu,“ prehlásil dizajnér. Medzi kľúčové prvky kolekcie patrili dekonštruované pleteniny, kožené bundy a vysoké čižmy.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Dries Van Noten, Yohji Yamamoto a Rick Owens. Parížsky týždeň módy nekončí

    ― Reklama ―

    Paríž zaplavila móda a nikam sa nechystá. Tamojší týždeň pánskej módy ešte nekončí. Kolekciu pre jar a leto roku 2026 predstavil napríklad Rick Owens, ktorý modely v dekonštruovaných návrhoch nechal prejsť vodou. Dries Van Noten odhalil prvú pánsku kolekciu nového kreatívneho riaditeľa Juliana Klausnera a Yohji Yamamoto zreflektoval súčasné dianie.

    Yohji Yamamoto sa zamýšľa nad aktuálnymi udalosťami. Poukazuje na potrebu zmeny

    Kolekcia z dielne japonského návrhára Yohji Yamamota niesla jasný odkaz. Dizajnér pomocou návrhov apeloval na potrebu zmeny. Modely vyniesli saká alebo košele s nápismi odkazujúcimi na klimatickú zmenu alebo prebiehajúce vojny. „Ľudia sa musia spojiť. A politici musia byť chytrejší, inak náš svet čoskoro skončí,“ prehlásil osemdesiatjedenročný návrhár o svojej kolekcii plnej tmavých a ponurých odtieňov.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by WWD (@wwd)

    Julian Klausner zažiaril. Odhalil prvú pánsku kolekciu pre Dries Van Noten

    Návrhár Dries Van Noten opustil vedenie svojej značky minulé leto. Priviedol do nej návrhára Juliana Klausnera, ktorý s ním spolupracoval niekoľko rokov. Zameriaval sa však najmä na dámske kolekcie, takže Paríž zatajil dych pred odhalením jeho prvej pánskej kolekcie. Tridsaťtriročný návrhár však dokázal, že je na správnom mieste. Ponúkal návrhy, ktoré prekračovali hranice genderu a stereotypov.

    Zdroj: Dries Van Noten

    Samotný Dries Van Noten totiž tradične tvoril pánske kolekcie mierne ženské a dámske viac mužské. Julian Klausner do kolekcie zakomponoval aj ďalšie tradičné prvky značky, ako sú výrazné farby a eklektické potlače. Inšpiroval sa mužmi na konci večierkov alebo svadieb, keď si „vyhrnú rukávy a uvoľnia kravaty“. Rovnako uvoľnenú a hravú atmosféru tak odrážala i samotná kolekcia.

    Rick Owens opäť prekvapil. Modely nechal prejsť vodou

    Ďalšou očakávanou prehliadkou na parížskom týždni módy bola tá od návrhára Ricka Owensa. Do svojej najnovšej línie zakomponoval niekoľko prvkov zo svojich archívov. Odrážalo to retrospektívu, ktorú ponúka jeho výstava Temple of Love, ktorú verejnosti predstaví v sobotu. Tá sa zameriava na jeho kariéru a predstavuje práce z jeho skorších ikonických kolekcií. Návrhár aj napriek tomu ponúkol i prvok prekvapenia.

    Modely totiž nechal prejsť po dočasnej konštrukcii umiestnenej nad fontánou, ktorou potom prechádzali. Pred tým, než opäť vystúpali nahor, sa do vody rovnako úplne ponorili. Niektorí z nich sa následne za stavbu prichytili striebornými karabinami. „Chcel som glamour, eleganciu a kožu,“ prehlásil dizajnér. Medzi kľúčové prvky kolekcie patrili dekonštruované pleteniny, kožené bundy a vysoké čižmy.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Balmain osirel. Po 14 rokoch ho opúšťa kreatívny riaditeľ Olivier Rousteing

    Vždy, keď sa zdá, že módny kolotoč zmeny kreatívnych riaditeľov skončil, objaví sa ďalšia náhla zmena. Tentokrát zo svojej vedúcej pozície odchádza štyridsaťročný návrhár Olivier Rousteing. Francúzsky módny dom Balmain opúšťa po 14 rokoch v jeho čele. Za svoje pôsobenie dokázal značku prepojiť s popkultúrou, zapojiť ju do sveta nových technológií a vytvoriť vlastnú Balmain Army.

    Svadobné šaty hviezd diktujú trendy. Inšpirujú štýl aj odvahu ďalších neviest

    Deň, na ktorý čaká takmer každá žena. Od romantického pokľaknutia až po veľkolepý obrad je to cesta plná emócií, očakávaní a snov. Všetko sa začína jediným okamihom, iskrivým prsteňom, pohľadom plným lásky a slovami, ktoré zmenia celý život. Od tohto momentu sa začína cesta plná plánovania, nápadov a detailov, na ktorých záleží. Šaty, ktoré nosia celebrity, potom inšpirujú milióny neviest na celom svete, určujú trendy a dokazujú, že elegancia a štýl sú nákazlivé. Výber svadobných šiat je v skutočnosti často momentom, keď sa žena prvýkrát uvidí ako nevesta.

    Módnu scénu zaplavili Vianoce. Značky chrlia sviatočné kampane

    Nastal čas, na ktorý sa niektorí tešia celý rok a iní jeho príchod skôr oplakávajú. Blížiace sa Vianoce totiž neznamenajú iba okamihy radosti a potešenia, ale aj stresu. Módne značky ťažia z túžby podobnému tlaku uniknúť a ponúkajú kampane, umožňujúce krátky útek pred sviatočným zhonom. Odkazujú na silu lásky, jedinečného talentu či jednoduchého potešenia.

    Hútiovia po takmer piatich rokoch prepustili modelku. Porušovať mala „morálne kódy“

    Jemenská modelka Intissar al-Hammadi je po takmer piatich rokoch opäť na slobode. Cez víkend o tom reportovala agentúra AFP. Dvadsaťpäťročná žena bola uväznená v roku 2021 vojenskou skupinou Hútiovia, ktorá od roku 2015 vládne časti krajiny. Ako dôvod pre jej zatknutie vtedy uviedla "porušovanie lokálnych morálnych kódov", čo ľudskoprávne organizácie označujú za nepodložené.

    Vlasy, bradavky a biznis. Prečo SKIMS dráždi verejnosť?

    Značka SKIMS nedávno vyvolala rozruch novou kolekciou, ktorá oslavuje prirodzenosť tela. Alebo nie? Na sociálnych sieťach sa strhla búrka názorov, či Kim Kardashian oslavuje prirodzenosť ženského tela a búra tabu kože bez jediného chlpu, alebo naopak posilňuje nerealistické ideály krásy a tlak na "dokonalé" telo. Marketingový tím SKIMS však slávi úspech, tangá s umelým ochlpením boli behom pár dní vypredané.

    História elegancie opäť žiari. Pillbox hat oslavuje návrat na módnu scénu

    Nenápadný, a predsa neodolateľne pôsobivý. Klobúk v tvare škatuľky, známy ako pillbox hat, je symbolom kultivovaného vkusu, prekračujúceho generácie aj trendy. Stelesňuje jednoduchosť povýšenú na umenie, spojenú s autoritou a jemnosťou, ktorá sa nikdy nestráca v dave. Nie je to len ozdoba. Je to vyjadrenie postoja, odkaz éry pôvabu a pocta ženskej elegancii.

    Prvý Pink Ball oživil Londýn. Britské múzeum dostáva za podujatie kritiku

    Exkluzívny Pink Ball zafarbil dňa 18. októbra priestory British Museum do všetkých odtieňov ružovej. Vôbec prvý galavečer v tamojších priestoroch kontrastoval s končiacou výstavou Ancient India: Living Traditions, ktorej témou náboženských tradícií sa taktiež inšpiroval. Svet luxusu tak vládol medzi historickými artefaktmi Londýna, čo však vyvolalo aj značnú kritiku.

    LVMH a UNESCO rozširujú spoluprácu. Tiffany & Co. chce chrániť oceány

    Luxusná skupina LVMH prehlbuje partnerstvo s UNESCO. Spoločne hodlajú pracovať na ďalšom päťročnom pláne, tentokrát s názvom For the Beauty of Life. Novo sa k nemu pridá taktiež šperkársky dom Tiffany & Co., ktorého cieľom bude podporiť ochranu oceánov. V srdci spolupráce stojí snaha vytvoriť udržateľné riešenia, ktoré podporia predovšetkým lokálne komunity po celom svete.

    Maison Margiela otvára brány Dubaja. V metropole ponúka exkluzívne rezidencie

    Legendárna francúzska značka pokračuje v prekračovaní módnych hraníc. Maison Margiela tentokrát svoju jedinečnú estetiku neaplikoval na dychberúce návrhy, ale luxusné apartmány. Módny dom odhalil prvé exkluzívne rezidencie, ktoré vybudoval na ostrove Palm Jumeirah v Dubaji. Pridal sa tak ku skupine značiek, ktoré redefinujú podobu súčasného luxusného priemyslu.

    Stella McCartney dosiahla ďalší míľnik. Predstavila prvé plant-based perie

    Nedávny Parížsky týždeň módy zažil dôležitý debut. Na tamojšie prehliadkové móla dorazili prvé návrhy z plant-based peria. Na svedomí ho má britská návrhárka Stella McCartney, preslávená svojim udržateľným a ekologickým prístupom. Inovatívny materiál FEVVERS pritom nemá slúžiť ako presná napodobenina peria, jeho cieľom je vytvoriť podobnú, avšak jedinečnú estetiku.

    Balmain oslavuje 80. narodeniny. Jeho módnu stopu vykreslí nový dokument

    Jedna z najvýznamnejších značiek módnej histórie oslavuje významný míľnik. Módny dom Balmain tento rok oslávi svoje 80. narodeniny. Na oslavu si nadelil nielen špeciálnu výstavu One Night, Eight Decades v New Yorku, ale aj špeciálny dokument. Postaral sa oň uznávaný režisér Loïc Prigent, ktorý vyniesol na povrch archívne záznamy, ktoré verejnosť ešte nikdy nevidela.

    Julian Klausner sa činí. Rozvíja populárne pánske tenisky Dries Van Noten

    Dries Van Noten vždy obliekal svet do poézie textilných kontrastov. Keď ale na konci svojej kariéry predstavil nízke semišové tenisky, pridal k svojmu odkazu nečakanú kapitolu. Precíznu, civilnú a úplne súčasnú podobu pánskych topánok. Tie sa stali jeho tichým podpisom, ktorý rezonoval aj po jeho odchode. Tento príbeh teraz pokračuje pod vedením návrhára Juliana Klausnera.

    Z dievčaťa od vedľa je showgirl. Taylor Swift sa novými outfitmi stavia medzi legendy

    Už dávno vieme, že značka menom Taylor Swift obsahuje oveľa viac než len pesničky s chytľavými refrénmi a inteligentnými textami. Nový album The Life of a Showgirl ukazuje umelkyňu šťastne zamilovanú a pevne usadenú vo svete šoubiznisu. Populárna speváčka si skrze neho nielen hudobným, ale predovšetkým módnym jazykom a za pomoci premyslenej štylizácie hovorí o pozícii medzi ozajstnými legendami.

    Prada odštartovala vianočný zhon. Vydala tohtoročnú sviatočnú kampaň

    S postupujúcou jeseňou sa nezadržateľne blíži aj tohtoročné sviatočné obdobie. Vianočný zhon odštartovala medzi svetovými módnymi domami spoločnosť Prada. Koncom októbra vydala kampaň oslavujúcu sviatky s názvom A Winter’s Tale. V jej strede stoja ambasádori značky, ale aj klasický zimný archetyp predstavujúci cestu domov zasneženými vrcholmi dychberúcich hôr.

    Film Die, My Love láka na surovosť. Jennifer Lawrence popúšťa uzdu emócií

    Herecké duo Jennifer Lawrence a Robert Pattinson iskrí v novom trileri. Film Die, My Love, ktorý debutoval na tohtoročnom filmovom festivale v Cannes, napätím priamo prekypuje. Film sleduje dej založený na knihe z pera Ariany Harwicz, v jeho srdci stojí výbušná, energetická a čím ďalej viac stratená Grace. Rozpráva príbeh ženy, ktorá sa naplno poddá svojej surovosti.

    Móda v kocke: Ugg spája sily so Sacai a Swarovski spolupracuje s Loop

    Svet módy ponúka nové partnerstvá. Po šiestich rokoch vytvorila slávna značka topánok Ugg špeciálnu kolekciu s japonskou spoločnosťou Sacai. Spoločnosť Swarovski pre zmenu spolupracuje s výrobcom štupľov do uší Loop. Dior oslavuje 10. výročie projektu Dior Lady Art a Pandora spustila vlnu vianočných kampaní. Taliansko privíta prvú výstavu oslavujúcu návrhy značiek Alaïa a Balenciaga.

    ― Reklama ―