Špeciálne cruise a resort kolekcie fungujú ako pomyselný most medzi hlavnými ready-to-wear kolekciami. Zatiaľ čo najväčšie módne domy na ich počesť usporadúvajú špeciálne prehliadky, ostatné luxusné značky zostávajú pri kampaniach. Mnohé z nich preto nedávno odhalili najnovšie návrhy pre jar budúceho roka. Inšpiráciu čerpajú z histórie, tarotových kariet, Paríža či módy 90. rokov.
Erdem pozrel do minulosti. Resort kolekciu založil na móde 17. storočia
Napríklad módny dom Erdem sa tentokrát so svojou rezortnou kolekciou na jar 2026 vydal do minulosti. Návrhy boli totiž inšpirované vtedajšou nemeckou entomologičkou a botanickou ilustrátorkou Mariou Sibyllou Merian. Historické prvky, ako sú zdobené goliere alebo jemné čipky, doplnili modernejšie detaily v podobe skladaných šiat, zdobených výšiviek alebo praktických kabeliek.





Zdroj: Erdem
Khaite vzdáva česť „deväťdesiatkam“. V kolekcii vyzdvihuje protiklady
Kreatívna riaditeľka značky Khaite Catherine Holstein pre zmenu načerpala inšpiráciu v 90. rokoch minulého storočia, v ktorých dospievala. Poctila preto vtedajší rôznorodý štýl, spájajúci protikladné prvky všemožných subkultúr. V resort kolekcii si preto nájde svoje každý, teda milovníci minimalizmu, comeback zažívajúcej boho estetiky, temnejších grunge prvkov alebo klasických animal prints.





Zdroj: Khaite
Glenn Martens nelení. Napriek novej úlohe nezabúda ani na Diesel
Talentovaný dizajnér Glenn Martens sa o mesiac dočká svojho veľkého debutu. Na nadchádzajúcom parížskom týždni módy Haute Couture totiž predstaví svoj debut pre Maison Margiel. Zároveň však zostáva šéfom spoločnosti Diesel. Vo svojej najnovšej resort kolekcii ukázal, že na ňu rozhodne nezabudol. Naopak, umne skombinoval typické „cruise“ kúsky s denimom, ktorý slávnu značku definuje už roky.
Zobraziť príspevok na Instagrame
Gabriela Hearst otvorila dvere spiritualizmu. Návrhy vychádzajú z tarotov
Resort kolekcia úspešnej návrhárky Gabriely Hearst tentokrát nesie skrytý význam. Dizajnérka sa totiž pri jej tvorbe inšpirovala tarot kartami, na základe ktorých hodlá postaviť aj svoje ďalšie očakávané kolekcie. Motív kariet zachytila pomocou farieb, symbolizujúcich isté hodnoty. Modrá zastúpila múdrosť, ružová lásku a zelená kreativitu. Všetky návrhy však opäť vystihuje elegantný minimalizmus.





Zdroj: Gabriela Hearst
Courrèges preskúmal ulice Paríža. Naskočil na trend Mirrors of Paris
Kreatívny riaditeľ Courrèges Nicolas Di Felice odhalil v resort kolekcii svoj typický mix jemných štruktúr, minimalizmu a športového nádychu. Pre zachytenie návrhov si na pomoc prizval 18 múz a priateľov módneho domu. Za úlohu im dal „nafotiť“ kolekciu v pomyselných zrkadlách Paríža, odrážajúcich jej ulice. Odkázal tým na aktuálny selfie trend na sociálnych sieťach s názvom Mirrors of Paris.





Zdroj: Courrèges
Zdroje: WWD, Luxferity, Les Facons, Hypebeast, Instagram