Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Špeciálne cruise a resort kolekcie fungujú ako pomyselný most medzi hlavnými ready-to-wear kolekciami. Zatiaľ čo najväčšie módne domy na ich počesť usporadúvajú špeciálne prehliadky, ostatné luxusné značky zostávajú pri kampaniach. Mnohé z nich preto nedávno odhalili najnovšie návrhy pre jar budúceho roka. Inšpiráciu čerpajú z histórie, tarotových kariet, Paríža či módy 90. rokov.

    Erdem pozrel do minulosti. Resort kolekciu založil na móde 17. storočia

    Napríklad módny dom Erdem sa tentokrát so svojou rezortnou kolekciou na jar 2026 vydal do minulosti. Návrhy boli totiž inšpirované vtedajšou nemeckou entomologičkou a botanickou ilustrátorkou Mariou Sibyllou Merian. Historické prvky, ako sú zdobené goliere alebo jemné čipky, doplnili modernejšie detaily v podobe skladaných šiat, zdobených výšiviek alebo praktických kabeliek.

    Zdroj: Erdem

    Khaite vzdáva česť „deväťdesiatkam“. V kolekcii vyzdvihuje protiklady

    Kreatívna riaditeľka značky Khaite Catherine Holstein pre zmenu načerpala inšpiráciu v 90. rokoch minulého storočia, v ktorých dospievala. Poctila preto vtedajší rôznorodý štýl, spájajúci protikladné prvky všemožných subkultúr. V resort kolekcii si preto nájde svoje každý, teda milovníci minimalizmu, comeback zažívajúcej boho estetiky, temnejších grunge prvkov alebo klasických animal prints.

    Zdroj: Khaite

    Glenn Martens nelení. Napriek novej úlohe nezabúda ani na Diesel

    Talentovaný dizajnér Glenn Martens sa o mesiac dočká svojho veľkého debutu. Na nadchádzajúcom parížskom týždni módy Haute Couture totiž predstaví svoj debut pre Maison Margiel. Zároveň však zostáva šéfom spoločnosti Diesel. Vo svojej najnovšej resort kolekcii ukázal, že na ňu rozhodne nezabudol. Naopak, umne skombinoval typické „cruise“ kúsky s denimom, ktorý slávnu značku definuje už roky.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Diesel (@diesel)

    Gabriela Hearst otvorila dvere spiritualizmu. Návrhy vychádzajú z tarotov

    Resort kolekcia úspešnej návrhárky Gabriely Hearst tentokrát nesie skrytý význam. Dizajnérka sa totiž pri jej tvorbe inšpirovala tarot kartami, na základe ktorých hodlá postaviť aj svoje ďalšie očakávané kolekcie. Motív kariet zachytila pomocou farieb, symbolizujúcich isté hodnoty. Modrá zastúpila múdrosť, ružová lásku a zelená kreativitu. Všetky návrhy však opäť vystihuje elegantný minimalizmus.

    Zdroj: Gabriela Hearst

    Courrèges preskúmal ulice Paríža. Naskočil na trend Mirrors of Paris

    Kreatívny riaditeľ Courrèges Nicolas Di Felice odhalil v resort kolekcii svoj typický mix jemných štruktúr, minimalizmu a športového nádychu. Pre zachytenie návrhov si na pomoc prizval 18 múz a priateľov módneho domu. Za úlohu im dal „nafotiť“ kolekciu v pomyselných zrkadlách Paríža, odrážajúcich jej ulice. Odkázal tým na aktuálny selfie trend na sociálnych sieťach s názvom Mirrors of Paris.

    Zdroj: Courrèges

    Zdroje: WWD, Luxferity, Les Facons, Hypebeast, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Módne značky hľadia vpred. Ponúkajú resort kolekcie pre jar 2026

    ― Reklama ―

    Špeciálne cruise a resort kolekcie fungujú ako pomyselný most medzi hlavnými ready-to-wear kolekciami. Zatiaľ čo najväčšie módne domy na ich počesť usporadúvajú špeciálne prehliadky, ostatné luxusné značky zostávajú pri kampaniach. Mnohé z nich preto nedávno odhalili najnovšie návrhy pre jar budúceho roka. Inšpiráciu čerpajú z histórie, tarotových kariet, Paríža či módy 90. rokov.

    Erdem pozrel do minulosti. Resort kolekciu založil na móde 17. storočia

    Napríklad módny dom Erdem sa tentokrát so svojou rezortnou kolekciou na jar 2026 vydal do minulosti. Návrhy boli totiž inšpirované vtedajšou nemeckou entomologičkou a botanickou ilustrátorkou Mariou Sibyllou Merian. Historické prvky, ako sú zdobené goliere alebo jemné čipky, doplnili modernejšie detaily v podobe skladaných šiat, zdobených výšiviek alebo praktických kabeliek.

    Zdroj: Erdem

    Khaite vzdáva česť „deväťdesiatkam“. V kolekcii vyzdvihuje protiklady

    Kreatívna riaditeľka značky Khaite Catherine Holstein pre zmenu načerpala inšpiráciu v 90. rokoch minulého storočia, v ktorých dospievala. Poctila preto vtedajší rôznorodý štýl, spájajúci protikladné prvky všemožných subkultúr. V resort kolekcii si preto nájde svoje každý, teda milovníci minimalizmu, comeback zažívajúcej boho estetiky, temnejších grunge prvkov alebo klasických animal prints.

    Zdroj: Khaite

    Glenn Martens nelení. Napriek novej úlohe nezabúda ani na Diesel

    Talentovaný dizajnér Glenn Martens sa o mesiac dočká svojho veľkého debutu. Na nadchádzajúcom parížskom týždni módy Haute Couture totiž predstaví svoj debut pre Maison Margiel. Zároveň však zostáva šéfom spoločnosti Diesel. Vo svojej najnovšej resort kolekcii ukázal, že na ňu rozhodne nezabudol. Naopak, umne skombinoval typické „cruise“ kúsky s denimom, ktorý slávnu značku definuje už roky.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Diesel (@diesel)

    Gabriela Hearst otvorila dvere spiritualizmu. Návrhy vychádzajú z tarotov

    Resort kolekcia úspešnej návrhárky Gabriely Hearst tentokrát nesie skrytý význam. Dizajnérka sa totiž pri jej tvorbe inšpirovala tarot kartami, na základe ktorých hodlá postaviť aj svoje ďalšie očakávané kolekcie. Motív kariet zachytila pomocou farieb, symbolizujúcich isté hodnoty. Modrá zastúpila múdrosť, ružová lásku a zelená kreativitu. Všetky návrhy však opäť vystihuje elegantný minimalizmus.

    Zdroj: Gabriela Hearst

    Courrèges preskúmal ulice Paríža. Naskočil na trend Mirrors of Paris

    Kreatívny riaditeľ Courrèges Nicolas Di Felice odhalil v resort kolekcii svoj typický mix jemných štruktúr, minimalizmu a športového nádychu. Pre zachytenie návrhov si na pomoc prizval 18 múz a priateľov módneho domu. Za úlohu im dal „nafotiť“ kolekciu v pomyselných zrkadlách Paríža, odrážajúcich jej ulice. Odkázal tým na aktuálny selfie trend na sociálnych sieťach s názvom Mirrors of Paris.

    Zdroj: Courrèges

    Zdroje: WWD, Luxferity, Les Facons, Hypebeast, Instagram

    ― Reklama ―

    TikTok Highlights: Tváre ako z Mrázika. Zimný make-up diktuje omrzliny

    Používatelia sociálnej siete TikTok vypustili do sveta ďalší zo svojich extrémne znejúcich make-up trendov. Tváre inšpirované spálením po hodinách vyhrievania sa na slnku tentoraz nahradila nová sezónna variácia. Trend Frost Bitten Blush odkazuje na odtieň rúžu, za ktorý by sa nemusela hanbiť ani Marfuša z Mrázika. Nechajte svoje tváre pomyselne zmrznúť a dodajte im ružový odtieň.

    Ako voňajú trendy tenisky? Onitsuka Tiger uvádza prvú kolekciu parfumov

    Japonská značka preslávená ikonickými teniskami vstupuje do sveta parfumov. Onitsuka Tiger pretvorila legendárne tenisky do svojej prvej kolecie exkluzívnych vôní. Na starosti ju dostal parfumér Mark Buxton, ktorý stojí okrem iného aj za Le Labo Vetiver 46. Zlaté flakóny vyrobené v Provence tak spájajú to najlepšie z japonskej tradície, francúzskej elegancie a súčasného dizajnu.

    Luxus v zajatí mrazu. Saint Laurent Rive Droite láka na kolekciu Snow Edition

    Saint Laurent Rive Droite otvára zimnú sezónu vo veľkom štýle. Tentoraz kolekciou, ktorá nesie názov Snow Edition a nemôže chýbať v šatníku žiadneho milovníka horských chát a zjazdoviek. Kolekcia spája sexi estetiku značky s prémiovým zimným vybavením, ktorým neprenikne ani štipka mrazu. Husiu kožu budete mať len z toho, ako dobre budete v Saint Laurent vyzerať.

    Jean Paul Gaultier ako módny veštec. V roku 1999 predpovedal aktuálnu sezónu

    Niektoré zbierky starnú ako archívy. Iné sa po rokoch vracajú s energiou, ktorá zodpovedá novému okamihu. A kolekcia Jean Paul Gaultier FW 1999 je jednou z nich. Je zarážajúce, s akou istotou vtedajší styling kopíruje súčasný rytmus zimy. Párové siluety, sofistikované vrstvy, moderné proporcie. Runway z prelomu tisícročia pôsobí ako dizajn tejto sezóny, len vystrihnutý z inej doby. Vizionárstvo sa objavuje ako jasný dôsledok schopnosti čítať budúcnosť s neobvyklou presnosťou.

    Koniec vegánstva? Trend jednej dekády ticho mizne z mainstreamu

    Ešte pred svetovou pandémiou to vyzeralo, že budúcnosť patrí čisto rastlinnej strave. Spomínate si na to, že rok 2019 bol vyhlásený rokom vegánstva? Dávne vízie sa však nenaplnili a v súčasnosti sa zdá, že vegánstvo ustupuje nielen z bežných jedálničkov, ale aj z kultúrneho a mediálneho mainstreamu.

    Najkrajšie vianočné stromčeky Claridge’s. Poznáte tradíciu sviatočného Londýna?

    Vianočné stromčeky Claridge’s patria k najkrajším londýnskym momentom decembrovej sezóny. Každý rok pretvára hotelové lobby inštalácia, ktorá prináša noblesu, fantáziu a veľkorysú kreativitu. Strom vždy získa podobu pripomínajúcu couture objekt a pracuje s priestorom rovnako prirodzene ako šperk s telom. Hostia prichádzajú za atmosférou, ktorá v sebe nesie jasný rukopis svetového návrhára. Claridge’s tak každé Vianoce štartuje obdobie, ktoré ovplyvňuje vkus aj očakávania celého Londýna.

    New York opúšťa kožušinu. Po rozhodnutí CFDA kráča v šľapajach Londýna

    Kožušina má v New Yorku stopku. Teda aspoň na jeho vyhlásenom týždni módy. Asociácia organizujúca tamojší fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzný materiál oficiálne zakázala. Kopíruje tak rozhodnutie Londýna, ktorý od jeho využívania odstúpil už v roku 2023. Zostáva však otázkou, či bude metropolu nasledovať aj Paríž a Miláno.

    Kto obsadí voľné miesto vo Versace? Špekulácie naberajú na obrátkach

    Versace stojí na prahu ďalšej kapitoly. Po odchode Daria Vitaleho sa módny svet zameriava na tvorcov, ktorí dokážu kult ikonickej značky ďalej rozširovať a dať mu nový impulz. Pripravenosť niekoľkých výrazných osobností vytvára mimoriadne živý priestor pre strategické úvahy. Predstava nového vedenia kreatívneho smeru Versace rezonuje celým odvetvím. Módny dom otvára pole pre talenty, ktoré vedia pracovať s drámou, eleganciou a prítomnosťou okamihu.

    Chappell Roan skúša novú úlohu. Svoju tvár prepožičia MAC Cosmetics

    Popová hviezda Chappell Roan mení smer. Po tom, čo prehlásila, že svoju tvár neprepožičia žiadnej známej značke, prekvapila nečakaným oznámením. Stala sa totiž novou ambasádorkou MAC Cosmetics. Medzi dôvody, prečo zmenila názor, speváčka uviedla zdieľané hodnoty a dlhodobú podporu, ktorú spoločnosť venuje LGBTQI+ komunite už od svojho založenia v 80. rokoch.

    Po riad až do Dubaja? Martha Stewart pozýva do nových butikov

    Dubaj opäť potvrdzuje schopnosť priťahovať svetové ikony. Tentoraz víta ženu, ktorá premenila každodenný život na estetickú disciplínu. Martha Stewart otvorila svoje prvé samostatné obchody práve v tejto metropole. Ďaleko od amerických predmestí, kde jej značka vznikla. Do priestoru, kde sa luxus chápe ako životná taktika, prináša svet poctivo navrhnutého domova.

    Dámske hodinky pod stromček? Darujte moment, ktorý trvá celý rok

    V decembri sa svet spomalí presne vo chvíli, keď žena rozviaže vianočnú stužku. Vo vnútri darčeka sa objaví predmet, ktorý na nič nečaká. Jemné kovové články skĺznu do dlane a studený povrch puzdra kontrastuje s všadeprítomným teplom. Dámske hodinky v tom okamihu získajú vlastný život. Zacvaknú sa na zápästie a prenesú pozornosť k detailu, ktorý určuje rytmus dní aj večerov. Nie ako symbol, ale skôr ako presný tón zjednocujúci krehký sviatočný okamih.

    Móda v kocke: Skims vyráža do hôr s The North Face a Miu Miu je značkou roka

    Spoločnosť Skims vracia na scénu svoju úspešnú spoluprácu s The North Face. Novú kolekciu predstavil aj Ralph Lauren, tentoraz ju však venoval americkým olympijským športovcom. Spoločnosť Nike predstavila model Air Force 1 Bouclé, odkazujúci na Chanel Graffiti Bag. Bottega Veneta oslávi Vianoce s luxusným koktailovým setom a Miu Miu je podľa platformy Lyst značkou roka.

    Shay Mitchell uvádza detskú kozmetiku Rini. Je rozkošná, alebo nebezpečná?

    Herečka Shay Mitchell uviedla na trh kozmetickú líniu Rini, ktorá okamžite vzbudila zmiešané reakcie. Produkty sú totiž určené výhradne pre deti od 3 do 12 rokov. Línia preto rozdelila internet. Je naozaj nutné, aby sa deti od tak raného veku starali o svoju pleť, alebo ide len o ďalší marketingový ťah? Rini sa stáva jedným z najdiskutovanejších debutov tohto roka.

    Rekapitulácia namiesto priateľstva. Pasca menom catch-up prechádza z TikToku do reality

    Na TikToku fičia videá typu "let’s catch up", v ktorých tvorcovia sumarizujú svoj život do pár minút. Lenže kultúra rýchlych aktualizácií sa nenápadne presúva aj do offline sveta. Priateľstvá dospelých sa menia na sériu "catch-up stretnutí", ktoré pripomínajú malé status meetingy viac než chvíle skutočného prepojenia. A práve sociálna sieť TikTok trend nielen pomenovala, ale aj normalizovala.

    TikTok Highlights: Birthday make-up rozdeľuje. Vyvoláva prekvapivé reakcie

    Staronová bitka opäť dobýva sociálnej siete. Beauty TikTok trend známy ako birthday make-up rozdeľuje internet. Zatiaľ čo jeho zástancovia ho vidia ako variant "full-glam" looku, v iných vyvoláva prekvapivé reakcie. Niektorí muži totiž pod video tutoriálmi ženám radia, aby sa nemalovali "ako Picasso" a blahosklonne ich uisťujú, že "kvôli nim" si tvár líčiť naozaj nemusia.

    Veľkolepý návrat do USA. Módne domy ovládnu Severnú Ameriku túto jar

    Budúci rok sa vykresľuje ako okamih, keď sa Spojené štáty zmenia na epicentrum globálnej módy. Chanel mieri do New Yorku, Dior do Los Angeles a Moncler do zasneženého Aspenu. Gucci pristáva na Manhattane, zatiaľ čo Louis Vuitton volí rovnakú metropolu ako symbolický bod návratu. Severná Amerika sa stáva miestom, kde európske domy nachádzajú staronový rytmus. Každá z prezentácií posúva atmosféru krajiny do vlastného vizuálneho jazyka a dodáva jarnej sezóne jedinečný americký pulz.

    ― Reklama ―