Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Luxusné módne skupiny zverejnili svoje výsledky z tretieho štvrťroka tohto roka. Zatiaľ čo Kering a Hermès oslavujú, L’Oréal prekvapil prepadom predajov. Spoločnosť odhalila čísla nedosahujúce na predpoklady analytikov. Predstaviteľov spoločnosti Kering pre zmenu potešil menší pokles tržieb, než sa očakávalo. Značka Hermès tentoraz vďačí za svoj rast kolekciám ready-to-wear.

    Hermès ďakuje ready-to-wear. Do kariet značke hrá aj príchod Grace Wales Bonner

    Spoločnosť Hermès oslavuje. Potešila ju nielen pozitívna reakcia luxusného trhu na oznámenie novej kreatívnej riaditeľky pánskej sekcie, ktorou sa stala Grace Wales Bonner, ale aj výsledky z tretieho štvrťroka. Značka od júla do septembra zdvihla svoje predaje o 9,6 percenta. Ako hlavný dôvod uviedla rast ready-to-wear kolekcií. Výkonný viceprezident pre financie Eric du Halgouët uviedol, že vďačí ako pánskym, tak dámskym kolekciám.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by WWD (@wwd)

    Podľa serveru WWD okomentoval taktiež čerstvé menovanie Grace Wales Bonner. „Do novej kapitoly pánskych ready-to-wear kolekcií prinesie svoj vlastný rukopis,“ vyhlásil. Jej menovanie oznámil legendárny módny dom v utorok potom, čo minulý týždeň z rovnakej pozície odišla talentovaná návrhárka Véronique Nichanian, a to po dlhých 37 rokoch. Akcie luxusnej spoločnosti v reakcii vzrástli o 1,4 percenta.

    Spoločnosť L’Oréal trápia horšie výsledky. Kompenzuje ich však nová dohoda so spoločnosťou Kering

    O niečo menej pozitívne správy zdieľal beauty gigant L’Oréal. Kvôli najnovším výsledkom spoločnosti klesli taktiež jej akcie na parížskej burze. Investori reagovali na rast predajov, ktorý vyšplhal o iba 4,2 percenta, teda menej, než analytici očakávali. Čísla zverejnila firma ani nie dva dni potom, čo oznámila nečakanú novinku. Za štyri miliardy eur totiž hodlá odkúpiť beauty sektor luxusnej skupiny Kering.

    Zdroj: L’Oréal

    Gucci ponúkol Kering nádej. Luxusnú skupinu aj tak trápia vysoké dlhy

    S potešením zverejnila svoje najnovšie výsledky luxusná skupina Kering. Tretí štvrťrok síce stále zaznamenal pokles príjmov, a to o 10 percent, aj tak sa jednalo o lepšie číslo, než analytici predpokladali. Záblesk nádeje pritom ponúkla predovšetkým talianska značka Gucci. Jej predaje spadli o 14 percent, pôvodný odhad pritom bol 16 percent. V druhom štvrťroku tohto roka navyše klesli až o 25 percent.

    „Výkon Kering z tretieho štvrťroka, napriek tomu, že predstavuje jasné čiastočné zlepšenie, zostáva ďaleko pod výsledkami trhu,“ komentoval čísla podľa serveru WWD nedávno menovaný riaditeľ skupiny Luca de Meo. Od chvíle, keď prevzal opraty luxusného giganta v polovici septembra urobil niekoľko zásadných rozhodnutí. Jeho cieľom je okrem iného znížiť čistý dlh Kering, ktorý koncom júna dosiahol na hodnotu 9,5 miliardy eur.

    Zdroje: WWD, Fashion Network, Business of Fashion, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Móda pozná výsledky tretieho štvrťroka. Zverejnil ich Kering, Hermès aj L’Oréal

    ― Reklama ―

    Luxusné módne skupiny zverejnili svoje výsledky z tretieho štvrťroka tohto roka. Zatiaľ čo Kering a Hermès oslavujú, L’Oréal prekvapil prepadom predajov. Spoločnosť odhalila čísla nedosahujúce na predpoklady analytikov. Predstaviteľov spoločnosti Kering pre zmenu potešil menší pokles tržieb, než sa očakávalo. Značka Hermès tentoraz vďačí za svoj rast kolekciám ready-to-wear.

    Hermès ďakuje ready-to-wear. Do kariet značke hrá aj príchod Grace Wales Bonner

    Spoločnosť Hermès oslavuje. Potešila ju nielen pozitívna reakcia luxusného trhu na oznámenie novej kreatívnej riaditeľky pánskej sekcie, ktorou sa stala Grace Wales Bonner, ale aj výsledky z tretieho štvrťroka. Značka od júla do septembra zdvihla svoje predaje o 9,6 percenta. Ako hlavný dôvod uviedla rast ready-to-wear kolekcií. Výkonný viceprezident pre financie Eric du Halgouët uviedol, že vďačí ako pánskym, tak dámskym kolekciám.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by WWD (@wwd)

    Podľa serveru WWD okomentoval taktiež čerstvé menovanie Grace Wales Bonner. „Do novej kapitoly pánskych ready-to-wear kolekcií prinesie svoj vlastný rukopis,“ vyhlásil. Jej menovanie oznámil legendárny módny dom v utorok potom, čo minulý týždeň z rovnakej pozície odišla talentovaná návrhárka Véronique Nichanian, a to po dlhých 37 rokoch. Akcie luxusnej spoločnosti v reakcii vzrástli o 1,4 percenta.

    Spoločnosť L’Oréal trápia horšie výsledky. Kompenzuje ich však nová dohoda so spoločnosťou Kering

    O niečo menej pozitívne správy zdieľal beauty gigant L’Oréal. Kvôli najnovším výsledkom spoločnosti klesli taktiež jej akcie na parížskej burze. Investori reagovali na rast predajov, ktorý vyšplhal o iba 4,2 percenta, teda menej, než analytici očakávali. Čísla zverejnila firma ani nie dva dni potom, čo oznámila nečakanú novinku. Za štyri miliardy eur totiž hodlá odkúpiť beauty sektor luxusnej skupiny Kering.

    Zdroj: L’Oréal

    Gucci ponúkol Kering nádej. Luxusnú skupinu aj tak trápia vysoké dlhy

    S potešením zverejnila svoje najnovšie výsledky luxusná skupina Kering. Tretí štvrťrok síce stále zaznamenal pokles príjmov, a to o 10 percent, aj tak sa jednalo o lepšie číslo, než analytici predpokladali. Záblesk nádeje pritom ponúkla predovšetkým talianska značka Gucci. Jej predaje spadli o 14 percent, pôvodný odhad pritom bol 16 percent. V druhom štvrťroku tohto roka navyše klesli až o 25 percent.

    „Výkon Kering z tretieho štvrťroka, napriek tomu, že predstavuje jasné čiastočné zlepšenie, zostáva ďaleko pod výsledkami trhu,“ komentoval čísla podľa serveru WWD nedávno menovaný riaditeľ skupiny Luca de Meo. Od chvíle, keď prevzal opraty luxusného giganta v polovici septembra urobil niekoľko zásadných rozhodnutí. Jeho cieľom je okrem iného znížiť čistý dlh Kering, ktorý koncom júna dosiahol na hodnotu 9,5 miliardy eur.

    Zdroje: WWD, Fashion Network, Business of Fashion, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Nudný maloobchod je mŕtvy. Retail prechádza extrémnou premenou

    Maloobchod vstúpil do obdobia, v ktorom sa úspech obchodov odvíja od atmosféry a výrazného priestorového riešenia. Zákazník sleduje autentickosť miesta a reaguje na prostredie, ktoré má charakter a jasnú identitu. Luxusné domy aj fast fashion reťazce pracujú s interiérom ako s nástrojom prežívania módy. Obchody sa preto pod ich víziou menia na ucelené mestské udalosti.

    Koniec vegánstva? Trend jednej dekády ticho mizne z mainstreamu

    Ešte pred svetovou pandémiou to vyzeralo, že budúcnosť patrí čisto rastlinnej strave. Spomínate si na to, že rok 2019 bol vyhlásený rokom vegánstva? Dávne vízie sa však nenaplnili a v súčasnosti sa zdá, že vegánstvo ustupuje nielen z bežných jedálničkov, ale aj z kultúrneho a mediálneho mainstreamu.

    Najkrajšie vianočné stromčeky Claridge’s. Poznáte tradíciu sviatočného Londýna?

    Vianočné stromčeky Claridge’s patria k najkrajším londýnskym momentom decembrovej sezóny. Každý rok pretvára hotelové lobby inštalácia, ktorá prináša noblesu, fantáziu a veľkorysú kreativitu. Strom vždy získa podobu pripomínajúcu couture objekt a pracuje s priestorom rovnako prirodzene ako šperk s telom. Hostia prichádzajú za atmosférou, ktorá v sebe nesie jasný rukopis svetového návrhára. Claridge’s tak každé Vianoce štartuje obdobie, ktoré ovplyvňuje vkus aj očakávania celého Londýna.

    New York opúšťa kožušinu. Po rozhodnutí CFDA kráča v šľapajach Londýna

    Kožušina má v New Yorku stopku. Teda aspoň na jeho vyhlásenom týždni módy. Asociácia organizujúca tamojší fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzný materiál oficiálne zakázala. Kopíruje tak rozhodnutie Londýna, ktorý od jeho využívania odstúpil už v roku 2023. Zostáva však otázkou, či bude metropolu nasledovať aj Paríž a Miláno.

    Zara Larsson prekročila hranice hudobnej scény. Do módy prináša žhavé pohodlie

    Zara Larsson nepatrí k ženám, ktoré bežne nosia podprsenky, a práve tento osobný postoj ju priviedol k založeniu vlastnej značky sexi spodnej bielizne. Jej prvá kolekcia s názvom MAIN ROSE predstavuje projekt, v ktorom môže naplno vyjadriť svoju estetiku aj tvorivý pohľad. Spolupracovala na nej so skúseným tímom škandinávskych odborníkov, ktorí tvorili pre mená ako Acne Studios alebo Eytys. Impulzom k vzniku značky bola jej túžba rozšíriť tvorivé aktivity mimo oblasť hudby.

    Čo sa stane, keď zomrieme? Film Navždy s tebou odhaľuje tajomstvo smrti

    Kde sa ocitneme, keď náš čas na zemi skončí? Každý z nás si túto otázku niekedy položil. Nová romantická komédia Navždy s tebou farebne ukazuje, ako si posmrtný život môžeme predstavovať. Zabudnite na polihovanie na obláčikoch či rajskú záhradu. Vlak vás totiž dovezie na rázcestie, kde máte len týždeň na to vybrať si zo škály "večností", v ktorých bude vaša duša odpočívať.

    Demna načrtáva svoju víziu Gucci. Pre-fall 2026 kolekcia uctieva odkaz Toma Forda

    Nová verzia Gucci pomaly nastupuje na scénu. Návrhár Demna Gvasalia odhalil len druhú kolekciu vo svojej novej pozícii kreatívneho riaditeľa. Upresnil tak obrysy vízie, ktorú predstavil už tento rok na jeseň v Miláne. Kolekcia Pre-fall 2026 však potvrdzuje jeho úctu k archívnym kapitolám značky, predovšetkým k ikonickej ére 90. rokov, ktorá vznikla pod taktovkou Toma Forda.

    Keď luxus smrdí. Tod’s ukazuje realitu „Made in Italy“

    Povestný taliansky luxus sa rúca ako domček z kariet. Ranu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod’s, ktorá je známa svojimi koženými výrobkami. Podľa milánskeho súdu dochádzalo v továrňach jej čínskych dodávateľov k zneužívaniu pracovnej sily, pričom spoločnosť o tejto skutočnosti vedela. Taliansky gigant teraz čelí sankcii v podobe šesťmesačného zákazu akejkoľvek propagácie.

    Vystupovať, stanica Chanel. Show Métiers d’Art zažiarila v newyorskom metre

    Návrhár Matthieu Blazy odhalil svetu len svoju druhú kolekciu Chanel. S utorkovou show Métiers d’Art však iba potvrdil to, čo mnohí po jeho debute v Paríži už tušili. Že je dizajnérom na správnom mieste. Nedávno vymenovaný kreatívny riaditeľ predstavil najnovšiu show v podzemnej stanici newyorského metra. Skloubil tak underground veľkomesta s francúzskou eleganciou.

    Rozhovor: Od školských zošitov k Hermès. Úspech českej kaligrafky, ktorá očarila svet

    Kaligrafka Lucie Špatenková sa už na strednej škole zamilovala do krásne písaných zošitov. Po vysokej škole založila značku Ta usměvavá, s ktorou organizuje workshopy krasopísania, chodí na eventy skrášľovať rôznorodé produkty a písmom vylepšuje aj výrobky najdrahších luxusných značiek sveta. Okrem spolupráce so značkami Prada, Cartier či Hermès vedie tím kaligrafov, vychováva malú dcéru a rozširuje povedomie o krasopísme v Česku.

    A$AP Rocky a Puma menia svet sneakers. Speedcat Racing pozývajú na divokú jazdu

    A$AP Rocky je späť na módnej scéne. Tentokrát opäť spojil sily so športovou značkou Puma. Spoločne vytvorili sneakers s názvom napovedajúcim mnohé, teda Speedcat Racing. A$AP Rocky prichádza do sveta topánok so sexy divokým detailom. Teniska nádherne prepája motoristickú estetiku a osobný streetwearový štýl samotného legendárneho rapera.

    Generácia Z prepadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z bežných self-care pomocníkov sa v očiach generácie Z stáva špeciálny zberateľský predmet. Či už vďaka rozdielnym značkám, nespočetnému množstvu vôní meniacich sa s každou sezónou, alebo limitovaným edíciám, klasický peeling priťahuje v kúpeľni čím ďalej väčšiu pozornosť. Stal sa z neho drobný záblesk sveta luxusu, ktorý ponúka okamžité uspokojenie a komerciou podporený pocit sebalásky.

    Módny rok kulminuje. Koniec roka spečatilo odovzdávanie Fashion Awards

    Prvý decembrový pondelok bol predzvesťou rýchlo sa blížiaceho konca tohto roka. Začal sa slávnostným odovzdávaním módnych cien, ktoré tradične organizuje nadácia British Fashion Council. Svet módy náležite ocenil najväčšie ikony, ktoré definujú rok 2025, vrátane návrhárov ako Jonathan Anderson, Sarah Burton, Grace Wales Bonner a modelky Anok Yai.

    Dreaming Eli učí zvodnej sebaláske. Módny nováčik dobýva Londýn

    Dreaming Eli patrí k najvýraznejším novým hlasom londýnskej módnej scény. Značka dobyla London Fashion Week svojou kolekciou, ktorú pripravila pre jar 2026. Jej tvorba prepája jemnosť s drsnosťou, zraniteľnosť so silou a experiment s romantikou. Svojou jedinečnosťou si zaistila pozornosť módnych kritikov a stabilné miesto na svetoznámom týždni módy.

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Obaja velikáni formujú budúcnosť luxusu

    LVMH aj Kering vstupujú do novej etapy rastu. Skupiny formujúce tvár globálneho luxusu posúvajú portfóliá smerom k budúcnosti. LVMH spolieha na čerstvé talenty a remeselnú zručnosť. Kering buduje investičnú jednotku, ktorá mapuje značky, technológie aj subkultúrne smery. Obaja giganti sledujú premenu zákazníka a reagujú s víziou presahujúcou hranice tradičného luxusu.

    Šaty už nestačia. Elie Saab pretvára sny na luxusné rezidencie z betónu a zlata

    Značka Elie Saab rozširuje svoj vycibrený estetický svet. Predstavila projekt Stellar by Elie Saab, prvý značkový rezidenčný komplex na ostrove Yas v Abú Dhabí. Týmto krokom nadväzuje na svoju globálnu expanziu do segmentu luxusných nehnuteľností. Stopy jej značky možno nájsť po celom svete, od Karibiku cez Maldivy až po švajčiarske Alpy, rovnako ako na nedávno uvedenej debutovej jachte Elie Saab.

    ― Reklama ―