Luxusné módne skupiny zverejnili svoje výsledky z tretieho štvrťroka tohto roka. Zatiaľ čo Kering a Hermès oslavujú, L’Oréal prekvapil prepadom predajov. Spoločnosť odhalila čísla nedosahujúce na predpoklady analytikov. Predstaviteľov spoločnosti Kering pre zmenu potešil menší pokles tržieb, než sa očakávalo. Značka Hermès tentoraz vďačí za svoj rast kolekciám ready-to-wear.
Hermès ďakuje ready-to-wear. Do kariet značke hrá aj príchod Grace Wales Bonner
Spoločnosť Hermès oslavuje. Potešila ju nielen pozitívna reakcia luxusného trhu na oznámenie novej kreatívnej riaditeľky pánskej sekcie, ktorou sa stala Grace Wales Bonner, ale aj výsledky z tretieho štvrťroka. Značka od júla do septembra zdvihla svoje predaje o 9,6 percenta. Ako hlavný dôvod uviedla rast ready-to-wear kolekcií. Výkonný viceprezident pre financie Eric du Halgouët uviedol, že vďačí ako pánskym, tak dámskym kolekciám.
Zobraziť príspevok na Instagrame
Podľa serveru WWD okomentoval taktiež čerstvé menovanie Grace Wales Bonner. „Do novej kapitoly pánskych ready-to-wear kolekcií prinesie svoj vlastný rukopis,“ vyhlásil. Jej menovanie oznámil legendárny módny dom v utorok potom, čo minulý týždeň z rovnakej pozície odišla talentovaná návrhárka Véronique Nichanian, a to po dlhých 37 rokoch. Akcie luxusnej spoločnosti v reakcii vzrástli o 1,4 percenta.
Spoločnosť L’Oréal trápia horšie výsledky. Kompenzuje ich však nová dohoda so spoločnosťou Kering
O niečo menej pozitívne správy zdieľal beauty gigant L’Oréal. Kvôli najnovším výsledkom spoločnosti klesli taktiež jej akcie na parížskej burze. Investori reagovali na rast predajov, ktorý vyšplhal o iba 4,2 percenta, teda menej, než analytici očakávali. Čísla zverejnila firma ani nie dva dni potom, čo oznámila nečakanú novinku. Za štyri miliardy eur totiž hodlá odkúpiť beauty sektor luxusnej skupiny Kering.

Zdroj: L’Oréal
Gucci ponúkol Kering nádej. Luxusnú skupinu aj tak trápia vysoké dlhy
S potešením zverejnila svoje najnovšie výsledky luxusná skupina Kering. Tretí štvrťrok síce stále zaznamenal pokles príjmov, a to o 10 percent, aj tak sa jednalo o lepšie číslo, než analytici predpokladali. Záblesk nádeje pritom ponúkla predovšetkým talianska značka Gucci. Jej predaje spadli o 14 percent, pôvodný odhad pritom bol 16 percent. V druhom štvrťroku tohto roka navyše klesli až o 25 percent.
„Výkon Kering z tretieho štvrťroka, napriek tomu, že predstavuje jasné čiastočné zlepšenie, zostáva ďaleko pod výsledkami trhu,“ komentoval čísla podľa serveru WWD nedávno menovaný riaditeľ skupiny Luca de Meo. Od chvíle, keď prevzal opraty luxusného giganta v polovici septembra urobil niekoľko zásadných rozhodnutí. Jeho cieľom je okrem iného znížiť čistý dlh Kering, ktorý koncom júna dosiahol na hodnotu 9,5 miliardy eur.
Zdroje: WWD, Fashion Network, Business of Fashion, Instagram, YouTube

