Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    LVMH aj Kering vstupujú do novej etapy rastu. Skupiny formujúce tvár globálneho luxusu posúvajú portfóliá smerom k budúcnosti. LVMH spolieha na čerstvé talenty a remeselnú zručnosť. Kering buduje investičnú jednotku, ktorá mapuje značky, technológie aj subkultúrne smery. Obaja giganti sledujú premenu zákazníka a reagujú s víziou presahujúcou hranice tradičného luxusu.

    Úspešná skupina LVMH pracuje s ľudským know-how ako s jedným z najhodnotnejších aktív súčasného luxusného priemyslu. Kering konštruuje vlastný „House of Dreams“, teda dlhodobý investičný projekt pre novú víziu luxusnej spotreby. Zatiaľ čo prvý koncern vytvára platformu pre talent, druhá rozširuje mapu príležitostí. Spoločne ukazujú, že budúcnosť luxusu vzniká v prelínaní remesla, technológií a kultúrnych mikro trendov. Súčasný luxusný trh sa tak stáva laboratóriom, v ktorom sa úplne mení jeho podstata a podoba modernej spotreby.

    Vstupná brána mladých talentov. LVMH stavia svoj úspech na precíznom remesle

    Francúzsky koncern LVMH posilňuje základňu prostredníctvom talentov, ktorých práca formuje estetiku aj hodnotu 75 značiek skupiny. Program Métiers d’Excellence sa stal symbolom kultivácie remeselnej odbornosti a atraktívnym vstupným bodom pre mladé generácie. Tohtoročný ceremoniál v Paríži prilákal pozornosť vďaka osobnostiam, ktoré reprezentujú precíznu prácu naprieč parfumérstvom, šperkárstvom alebo haute couture. LVMH tak stavia ľudské zručnosti do centra dlhodobej stratégie, v ktorej ľudský dotyk funguje ako protipól automatizácie a digitálnej éry.

    Zdroj: LVMH

    Jedným z hlavných projektov LVMH je Maison des Métiers d’Excellence, plánovaný priestor, ktorý má prepojiť verejnosť s remeselným svetom skupiny. Koncept zahŕňa otvorené dielne, vzdelávacie programy a zážitkové formáty, ktoré majú vytvárať nový typ „savoir-faire turizmu“. Skupina počíta s výberom lokality, ktorá umožní prezentovať široké spektrum profesií interaktívne a prepojiť ich s kultúrnym životom. Vznikne tak miesto, ktoré má potenciál stať sa stabilným magnetom pre záujemcov o remeslo aj pre zákazníkov túžiacich nahliadnuť do zákulisia výroby.

    Zdroj: LVMH

    Súčasťou rozsiahlejšej stratégie LVMH je systematická práca s mladými ľuďmi, prostredníctvom medzinárodných roadshow, dokumentárnych projektov a škôl ako Scuola Bulgari v Taliansku. Pozornosť budúcim generáciám funguje ako investícia do pracovného trhu, ktorý sa stáva čím ďalej konkurenčnejší. Skupina posúva remeselné profesie do svetiel reflektorov a premieňa ich na výraznú súčasť kultúrnej identity svojich značiek.

    Kering hľadá nové segmenty. Chce expandovať do kultúrnych fenoménov aj start-upov

    Zatiaľ čo LVMH rozvíja ľudský kapitál, Kering buduje nový pilier rastu. Pod vedením Lucy de Meo vzniká projekt House of Dreams. Investičná jednotka určená na vyhľadávanie značiek, technológií a kultúrnych projektov s výnimočným potenciálom. Platforma pracuje s dlhodobým kapitálom a zameriava sa na oblasti, ktoré oslovujú globálnu klientelu. Od experimentálnej technológie cez remeslo až po kultúrny luxus.

    Zdroj: Reuters | Luca de Meo

    Cieľom je znížiť závislosť na značke Gucci a zároveň otvoriť dvere novým segmentom. Kering sa posúva smerom k modelu, v ktorom tvoria rast nielen tradičné módne domy, ale aj start-upy, regionálne talenty a subkultúrne fenomény. Segmenty ako wellness, fine dining či zážitkový retail vytvárajú priestor pre projekty, ktoré pracujú s luxusom novým spôsobom. Menej formálne, viac komunitne a s technologickým presahom.

    Obe skupiny tak sledujú spoločný smer. Rozšíriť portfólio o prvky, ktoré zodpovedajú novej definícii hodnoty v luxusnom segmente. LVMH rozvíja ľudský talent ako kľúčový zdroj rastu, Kering mapuje nové formy značiek a investičných príbehov. Celkovo ide o stratégiu, ktorá predpokladá, že luxus budúcnosti bude formovaný remeslom, inováciou a kultúrnou citlivosťou. Trojbodová os, ktorá udáva tempo celému luxusnému sektoru.

    Zdroje: WWD, Fashion Network, Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Obaja velikáni formujú budúcnosť luxusu

    ― Reklama ―

    LVMH aj Kering vstupujú do novej etapy rastu. Skupiny formujúce tvár globálneho luxusu posúvajú portfóliá smerom k budúcnosti. LVMH spolieha na čerstvé talenty a remeselnú zručnosť. Kering buduje investičnú jednotku, ktorá mapuje značky, technológie aj subkultúrne smery. Obaja giganti sledujú premenu zákazníka a reagujú s víziou presahujúcou hranice tradičného luxusu.

    Úspešná skupina LVMH pracuje s ľudským know-how ako s jedným z najhodnotnejších aktív súčasného luxusného priemyslu. Kering konštruuje vlastný „House of Dreams“, teda dlhodobý investičný projekt pre novú víziu luxusnej spotreby. Zatiaľ čo prvý koncern vytvára platformu pre talent, druhá rozširuje mapu príležitostí. Spoločne ukazujú, že budúcnosť luxusu vzniká v prelínaní remesla, technológií a kultúrnych mikro trendov. Súčasný luxusný trh sa tak stáva laboratóriom, v ktorom sa úplne mení jeho podstata a podoba modernej spotreby.

    Vstupná brána mladých talentov. LVMH stavia svoj úspech na precíznom remesle

    Francúzsky koncern LVMH posilňuje základňu prostredníctvom talentov, ktorých práca formuje estetiku aj hodnotu 75 značiek skupiny. Program Métiers d’Excellence sa stal symbolom kultivácie remeselnej odbornosti a atraktívnym vstupným bodom pre mladé generácie. Tohtoročný ceremoniál v Paríži prilákal pozornosť vďaka osobnostiam, ktoré reprezentujú precíznu prácu naprieč parfumérstvom, šperkárstvom alebo haute couture. LVMH tak stavia ľudské zručnosti do centra dlhodobej stratégie, v ktorej ľudský dotyk funguje ako protipól automatizácie a digitálnej éry.

    Zdroj: LVMH

    Jedným z hlavných projektov LVMH je Maison des Métiers d’Excellence, plánovaný priestor, ktorý má prepojiť verejnosť s remeselným svetom skupiny. Koncept zahŕňa otvorené dielne, vzdelávacie programy a zážitkové formáty, ktoré majú vytvárať nový typ „savoir-faire turizmu“. Skupina počíta s výberom lokality, ktorá umožní prezentovať široké spektrum profesií interaktívne a prepojiť ich s kultúrnym životom. Vznikne tak miesto, ktoré má potenciál stať sa stabilným magnetom pre záujemcov o remeslo aj pre zákazníkov túžiacich nahliadnuť do zákulisia výroby.

    Zdroj: LVMH

    Súčasťou rozsiahlejšej stratégie LVMH je systematická práca s mladými ľuďmi, prostredníctvom medzinárodných roadshow, dokumentárnych projektov a škôl ako Scuola Bulgari v Taliansku. Pozornosť budúcim generáciám funguje ako investícia do pracovného trhu, ktorý sa stáva čím ďalej konkurenčnejší. Skupina posúva remeselné profesie do svetiel reflektorov a premieňa ich na výraznú súčasť kultúrnej identity svojich značiek.

    Kering hľadá nové segmenty. Chce expandovať do kultúrnych fenoménov aj start-upov

    Zatiaľ čo LVMH rozvíja ľudský kapitál, Kering buduje nový pilier rastu. Pod vedením Lucy de Meo vzniká projekt House of Dreams. Investičná jednotka určená na vyhľadávanie značiek, technológií a kultúrnych projektov s výnimočným potenciálom. Platforma pracuje s dlhodobým kapitálom a zameriava sa na oblasti, ktoré oslovujú globálnu klientelu. Od experimentálnej technológie cez remeslo až po kultúrny luxus.

    Zdroj: Reuters | Luca de Meo

    Cieľom je znížiť závislosť na značke Gucci a zároveň otvoriť dvere novým segmentom. Kering sa posúva smerom k modelu, v ktorom tvoria rast nielen tradičné módne domy, ale aj start-upy, regionálne talenty a subkultúrne fenomény. Segmenty ako wellness, fine dining či zážitkový retail vytvárajú priestor pre projekty, ktoré pracujú s luxusom novým spôsobom. Menej formálne, viac komunitne a s technologickým presahom.

    Obe skupiny tak sledujú spoločný smer. Rozšíriť portfólio o prvky, ktoré zodpovedajú novej definícii hodnoty v luxusnom segmente. LVMH rozvíja ľudský talent ako kľúčový zdroj rastu, Kering mapuje nové formy značiek a investičných príbehov. Celkovo ide o stratégiu, ktorá predpokladá, že luxus budúcnosti bude formovaný remeslom, inováciou a kultúrnou citlivosťou. Trojbodová os, ktorá udáva tempo celému luxusnému sektoru.

    Zdroje: WWD, Fashion Network, Instagram

    ― Reklama ―

    Dreaming Eli učí zvodnej sebaláske. Módny nováčik dobýva Londýn

    Dreaming Eli patrí k najvýraznejším novým hlasom londýnskej módnej scény. Značka dobyla London Fashion Week svojou kolekciou, ktorú pripravila pre jar 2026. Jej tvorba prepája jemnosť s drsnosťou, zraniteľnosť so silou a experiment s romantikou. Svojou jedinečnosťou si zaistila pozornosť módnych kritikov a stabilné miesto na svetoznámom týždni módy.

    Chanel oblieka rappera. Novým ambasádorom značky je A$AP Rocky

    Herečku Margaret Qualley a rappera A$AP Rockyho čaká hviezdna svadba. Aspoň v alternatívnom vesmíre Chanel. Módny dom odhalil krátke video z dielne režiséra Michela Gondryho, v ktorom slávneho hudobníka predstavuje ako svojho najnovšieho ambasádora. Zároveň sa jedná o teaser k chystanej show s názvom Métiers d’Art, ktorú v utorok 2. decembra privíta New York.

    Šaty už nestačia. Elie Saab pretvára sny na luxusné rezidencie z betónu a zlata

    Značka Elie Saab rozširuje svoj vycibrený estetický svet. Predstavila projekt Stellar by Elie Saab, prvý značkový rezidenčný komplex na ostrove Yas v Abú Dhabí. Týmto krokom nadväzuje na svoju globálnu expanziu do segmentu luxusných nehnuteľností. Stopy jej značky možno nájsť po celom svete, od Karibiku cez Maldivy až po švajčiarske Alpy, rovnako ako na nedávno uvedenej debutovej jachte Elie Saab.

    Príbeh túžby a vzdoru. Vivienne Westwood oživuje mangu NANA

    Milovníci anime a módy, nastal váš čas. Vivienne Westwood si nachystala jesenné prekvapenie plné mangy. Značka spolu s Ai Yazawa vytvorila kolekciu, ktorá sa inšpirovala slávnymi japonskými manga komiksami. Spolupráca, ktorá prepája melanchóliu tokijských nocí s neskrotným britským duchom, oživuje šperky, látky aj siluety, ktoré v mange rozprávajú o slobode, túžbe a vzdore.

    TikTok Highlights: Trendy videá zdieľajú vytúžený „flow state“

    Vaša koncentrácia je zameraná na činnosť, vaše okolie sa rozptyľuje a vy nemyslíte na nič iné ako na prítomnosť. Takto by mnohí používatelia TikToku popísali "flow state". Teda stav, na ktorý v súčasnosti upozorňuje lavína virálnych videí. Zdieľajú totiž momenty, keď ľudia počas často bežných činností zabudnú na všetko ostatné a ocitnú sa v okamihu vytvorenom len pre nich.

    Versace prekonáva míľnik. Prada značku v decembri privíta pod svoje krídla

    Luxusná skupina Prada Group tento rok v apríli prekvapila módny svet, keď oznámila svoju kúpu módneho domu Versace. Dohoda za 1,25 miliardy eur nasledovala krátko po tom, čo z pozície kreatívnej riaditeľky značky odišla Donatella Versace. Do sveta Prady však naplno vstúpi až v utorok 2. decembra. Čaká ju nová éra spájajúca jej bohatú históriu a inovácie.

    REFY prináša chrómové spustenie. Nová kolekcia žiari sama o sebe

    REFY je značka, ktorá evokuje dokonale upravené obočie. Každá žena si ju spája s jej krásnou zakladateľkou a jej netypickým vzhľadom, ktorý premenila na svoju prednosť. Vytvorila značku, ktorej poslaním je dodať ženám sebavedomie, predovšetkým v oblasti obočia. Pri príležitosti výročia existencie značky REFY predstavuje limitovanú edíciu Chrome Collection.

    Šaty Alžbety II. opäť žiaria. Veľká výstava odhaľuje príbehy jej štýlu

    Výstava venovaná Alžbete II. predstavuje desiatky jej ikonických šiat aj doplnkov, ktoré dlho formovali vizuálnu podobu britskej monarchie. Návštevníci môžu nahliadnuť do zákulisia štýlu Alžbety II., jeho symboliky i vývoja naprieč dekádami. Expozícia odhaľuje nielen prepracované detaily odevov, ale aj príbehy návrhárov, tradícií a udalostí, ktoré sa do nich otlačili.

    Greenpeace našiel nebezpečné látky v oblečení Shein. Prekračujú limity EÚ

    Fast fashion reťazec Shein čelí v Európe ďalšiemu prípadu. Nemecká pobočka neziskovej organizácie Greenpeace zverejnila najnovšiu správu, v ktorej sa v jej oblečení našli nebezpečné látky. Potenciálne toxické chemikálie môžu viesť k viacerým ochoreniam, ale škodia aj životnému prostrediu.

    Paríž dobýva čerstvý dizajnérsky skvost. Café Nuances otvára novú pobočku

    Nová pobočka Café Nuances v Paríži sa mení na magnet pre generáciu, ktorá vyhľadáva dizajn s absolútnou vizuálnou razanciou. Le Marais získava priestor, ktorý pracuje s intenzívnou estetikou a priťahuje pozornosť rýchlosťou virálneho príspevku. Atmosféra vibruje kovovým leskom, červeným svetlom a podmanivým minimalizmom. Kaviareň posúva bežný rituál do sféry, kde sa dizajn stáva zážitkom. Presadzuje sa ako miesto, ktoré podporuje zdieľanie ako súčasť svojej identity.

    Magazín Complex zverejnil zoznam módnych ikon. Je ale naozaj relevantný?

    Magazín Complex zverejnil zoznam 25 módnych ikon 21. storočia a potvrdil tým svoju fascináciu popkultúrnymi stálicami. Výber zostavený z mien, ktoré vládnu globálnym trendom a obálkam časopisov, zvýrazňuje silu mainstreamu. Rebríček prezentuje osobnosti s obrovskou mediálnou gravitáciou a odhodlaním tvoriť vlastný vizuálny jazyk. Reflektuje súčasnú túžbu po ikonách, ktoré dokážu okamžite rezonovať s publikom. Zabúda ale, že módna scéna dýcha aj inými farbami a túži po nových tvárach.

    Krása je jeho jazykom. Tom Ford ju preniesol z módy na filmové plátno

    Tom Ford, pôvodne uznávaný módny návrhár a bývalý kreatívny riaditeľ značiek Gucci a Yves Saint Laurent, sa stal jedným z mála dizajnérov, ktorým sa podarilo úspešne preniknúť aj do sveta filmu. Svoju precíznosť, zmysel pre detail a estetickú vycibrenosť preniesol z prehliadkových mól na filmové plátno, kde zaujal filmami A Single Man alebo Nocturnal Animals.

    Keď pouličný štýl vzýva luxus. Pharrell Williams čerpá zo skateboardovej obuvi

    Skateboardová obuv zaznamenáva výrazný návrat na módnu scénu, a práve na tento trend reaguje aj Pharrell Williams. Pre Louis Vuitton predstavil model LV Tilted, ktorý spája pouličnú estetiku s luxusom francúzskej značky. Nové pánske tenisky vychádzajú z vintage nízkych skateboardových topánok z prelomu milénia, ktorých siluetu reinterpretujú v modernom duchu.

    Po stopách módnych ikon: Ako Nicolas Ghesquière zachránil módny dom Balenciaga

    Mal dvadsaťpäť rokov, pracoval z požičanej kancelárie a navrhoval oblečenie s presnosťou, ktorá pôsobila skôr ako plán než módna skica. Nicolas Ghesquière prevzal takmer zabudnutý dom Balenciaga a premenil ho na najprogresívnejšie laboratórium moderného luxusu. Zázemie skromné, ambície neobmedzené. Definoval novú epochu elegancie, v ktorej sa experiment stáva jazykom novej éry. S odstupom štvrťstoročia sa na jeho začiatok spomína ako na jeden z najdôležitejších momentov módy.

    Móda v kocke: Swarovski rozžiaril Paríž a Marty Supreme má merch

    Značky vítajú Vianoce pomocou kampaní, ale aj špeciálnych výkladov či pop-upov. Výnimkou nie je ani spoločnosť Swarovski, ktorá tento rok rozsvietila Avenue des Champs-Élysées. Louis Vuitton oznámil, že cruise kolekciu pre rok 2027 odhalí v New Yorku. Dr. Martens a Marc Jacobs revidujú Kiki Boot a Nike servíruje polievku v Číne. Timothée Chalamet vydal merch k filmu Marty Supreme.

    Louis Vuitton a Assouline vydali knihu. Rozpráva 150 rokov histórie módneho domu

    Vydavateľstvo Assouline v spolupráci s Louis Vuitton uvádza knihu From Louis to Vuitton. Sleduje vývoj módneho domu od jeho založenia až po súčasnosť. Autor Arthur Dreyfus spracoval 406 strán a 320 obrazových materiálov do formy vizuálnej kroniky značky, ktorá definuje francúzsky luxus. Predslov napísal prezident a CEO Louis Vuitton Pietro Beccari. Kniha už vyšla a okamžite sa stala jedným z najdiskutovanejších titulov tohtoročnej módnej knižnice.

    ― Reklama ―