Svet módy je vždy o krok vpred. Dôkazom sú luxusné značky, ktoré sa napriek kvitnúcej jari pozerajú na nadchádzajúcu jeseň. Kreatívna riaditeľka značky Dior Maria Grazia Chiuri odhalila v Kjóte svoju pre-fall ready-to-wear líniu. Pre zmenu v módnom dome Valentino predstavil návrhár Alessandro Michele pre-fall kampaň vyzývajúcu k spomaleniu.
Maria Grazia Chiuri vedie dialóg medzi kultúrou a remeslom. V Kjóte predstavil Dior pre-fall kolekciu
Kreatívna riaditeľka francúzskeho módneho domu Dior opäť prenikla do archívov slávneho návrhára. Pri tvorbe tohtoročnej pre-fall ready-to-wear kolekcie sa inšpirovala láskou Christiana Diora k Japonsku. Najnovšiu líniu preto predstavila v utorok večer v Kjóte, presnejšie v slávnych záhradách To-ji. Tú definuje nielen jeden z najstarších chrámov na svete, ale aj najvyššia japonská drevená pagoda.
Zobraziť príspevok na Instagrame
Samotná kolekcia predstavovala akýsi dialóg dvoch úplne odlišných kultúr, kultúry Francúzska a Japonska, ale aj ich tradičných remesiel. Na móle sa preto objavili športové, feministické a uvoľnené looky, také typické pre Chiuriho. Spájali ich však odkazy na origami, kimono či tradičné japonské výšivky, splývajúce na priehľadných šatách alebo vzdušných nohaviciach.







Zdroj: Dior
Jednotlivé looky potom dopĺňali typické japonské topánky tabi, „ninja“ balerínky alebo remienkové sandále. Súčasťou kolekcie bola, ako už je u talianskej návrhárky zvykom, aj spolupráca s tamojšími umelcami a remeselníkmi. „V Európe sa niekedy predstava módy spája skôr so značkou ako s remeslom, ale to je pre Dior kľúčové, je to naozaj veľmi dôležitý aspekt,“ okomentovala líniu Chiuri.
Valentino vyzýva na spomalenie. Alessandro Michele vyzýva hektickú dobu
Dior však nie je jediný módny dom, ktorý netrpezlivo očakáva jeseň. Svoju víziu totiž predstavil aj kreatívny riaditeľ značky Valentino Alessandro Michele. Predjesenné outfity však neodhalil na móle, ale v špeciálnej kampani s názvom Poetika všedného dňa. Okrem odhalenia jesenných lookov má priniesť aj dôležité posolstvo. Návrhár ňou chce poukázať na súčasnú príliš rýchlu dobu.







Zdroj: Valentino
„Nachádzame sa v ére násilného hluku, kričiacich obrazov a slov, ktoré naháňajú iné slová bez toho, aby sa niekde usadili,“ poeticky komentoval dizajnér svoj nápad. Kampaň preto obsahuje fotografie, ktoré „zastavujú“ modely v čase. Odhaľujú rôzne momenty bežného dňa pred typickou talianskou zmrzlinárňou. Michele nás tak núti zastaviť sa a vychutnať si prchavé okamihy.
Zdroje: WWD, L’Officiel, YouTube, Instagram