Více

    ― Reklama ―

    Svet módy je vždy o krok vpred. Dôkazom sú luxusné značky, ktoré sa napriek kvitnúcej jari pozerajú na nadchádzajúcu jeseň. Kreatívna riaditeľka značky Dior Maria Grazia Chiuri odhalila v Kjóte svoju pre-fall ready-to-wear líniu. Pre zmenu v módnom dome Valentino predstavil návrhár Alessandro Michele pre-fall kampaň vyzývajúcu k spomaleniu.

    Maria Grazia Chiuri vedie dialóg medzi kultúrou a remeslom. V Kjóte predstavil Dior pre-fall kolekciu

    Kreatívna riaditeľka francúzskeho módneho domu Dior opäť prenikla do archívov slávneho návrhára. Pri tvorbe tohtoročnej pre-fall ready-to-wear kolekcie sa inšpirovala láskou Christiana Diora k Japonsku. Najnovšiu líniu preto predstavila v utorok večer v Kjóte, presnejšie v slávnych záhradách To-ji. Tú definuje nielen jeden z najstarších chrámov na svete, ale aj najvyššia japonská drevená pagoda.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Dior Official (@dior)

    Samotná kolekcia predstavovala akýsi dialóg dvoch úplne odlišných kultúr, kultúry Francúzska a Japonska, ale aj ich tradičných remesiel. Na móle sa preto objavili športové, feministické a uvoľnené looky, také typické pre Chiuriho. Spájali ich však odkazy na origami, kimono či tradičné japonské výšivky, splývajúce na priehľadných šatách alebo vzdušných nohaviciach.

    Zdroj: Dior

    Jednotlivé looky potom dopĺňali typické japonské topánky tabi, „ninja“ balerínky alebo remienkové sandále. Súčasťou kolekcie bola, ako už je u talianskej návrhárky zvykom, aj spolupráca s tamojšími umelcami a remeselníkmi. „V Európe sa niekedy predstava módy spája skôr so značkou ako s remeslom, ale to je pre Dior kľúčové, je to naozaj veľmi dôležitý aspekt,“ okomentovala líniu Chiuri.

    Valentino vyzýva na spomalenie. Alessandro Michele vyzýva hektickú dobu

    Dior však nie je jediný módny dom, ktorý netrpezlivo očakáva jeseň. Svoju víziu totiž predstavil aj kreatívny riaditeľ značky Valentino Alessandro Michele. Predjesenné outfity však neodhalil na móle, ale v špeciálnej kampani s názvom Poetika všedného dňa. Okrem odhalenia jesenných lookov má priniesť aj dôležité posolstvo. Návrhár ňou chce poukázať na súčasnú príliš rýchlu dobu.

    Zdroj: Valentino

    „Nachádzame sa v ére násilného hluku, kričiacich obrazov a slov, ktoré naháňajú iné slová bez toho, aby sa niekde usadili,“ poeticky komentoval dizajnér svoj nápad. Kampaň preto obsahuje fotografie, ktoré „zastavujú“ modely v čase. Odhaľujú rôzne momenty bežného dňa pred typickou talianskou zmrzlinárňou. Michele nás tak núti zastaviť sa a vychutnať si prchavé okamihy.

    Zdroje: WWD, L’Officiel, YouTube, Instagram

    Luxusné módne domy na nič nečakajú. Dior a Valentino sa tešia na tohtoročnú jeseň

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Svet módy je vždy o krok vpred. Dôkazom sú luxusné značky, ktoré sa napriek kvitnúcej jari pozerajú na nadchádzajúcu jeseň. Kreatívna riaditeľka značky Dior Maria Grazia Chiuri odhalila v Kjóte svoju pre-fall ready-to-wear líniu. Pre zmenu v módnom dome Valentino predstavil návrhár Alessandro Michele pre-fall kampaň vyzývajúcu k spomaleniu.

    Maria Grazia Chiuri vedie dialóg medzi kultúrou a remeslom. V Kjóte predstavil Dior pre-fall kolekciu

    Kreatívna riaditeľka francúzskeho módneho domu Dior opäť prenikla do archívov slávneho návrhára. Pri tvorbe tohtoročnej pre-fall ready-to-wear kolekcie sa inšpirovala láskou Christiana Diora k Japonsku. Najnovšiu líniu preto predstavila v utorok večer v Kjóte, presnejšie v slávnych záhradách To-ji. Tú definuje nielen jeden z najstarších chrámov na svete, ale aj najvyššia japonská drevená pagoda.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Dior Official (@dior)

    Samotná kolekcia predstavovala akýsi dialóg dvoch úplne odlišných kultúr, kultúry Francúzska a Japonska, ale aj ich tradičných remesiel. Na móle sa preto objavili športové, feministické a uvoľnené looky, také typické pre Chiuriho. Spájali ich však odkazy na origami, kimono či tradičné japonské výšivky, splývajúce na priehľadných šatách alebo vzdušných nohaviciach.

    Zdroj: Dior

    Jednotlivé looky potom dopĺňali typické japonské topánky tabi, „ninja“ balerínky alebo remienkové sandále. Súčasťou kolekcie bola, ako už je u talianskej návrhárky zvykom, aj spolupráca s tamojšími umelcami a remeselníkmi. „V Európe sa niekedy predstava módy spája skôr so značkou ako s remeslom, ale to je pre Dior kľúčové, je to naozaj veľmi dôležitý aspekt,“ okomentovala líniu Chiuri.

    Valentino vyzýva na spomalenie. Alessandro Michele vyzýva hektickú dobu

    Dior však nie je jediný módny dom, ktorý netrpezlivo očakáva jeseň. Svoju víziu totiž predstavil aj kreatívny riaditeľ značky Valentino Alessandro Michele. Predjesenné outfity však neodhalil na móle, ale v špeciálnej kampani s názvom Poetika všedného dňa. Okrem odhalenia jesenných lookov má priniesť aj dôležité posolstvo. Návrhár ňou chce poukázať na súčasnú príliš rýchlu dobu.

    Zdroj: Valentino

    „Nachádzame sa v ére násilného hluku, kričiacich obrazov a slov, ktoré naháňajú iné slová bez toho, aby sa niekde usadili,“ poeticky komentoval dizajnér svoj nápad. Kampaň preto obsahuje fotografie, ktoré „zastavujú“ modely v čase. Odhaľujú rôzne momenty bežného dňa pred typickou talianskou zmrzlinárňou. Michele nás tak núti zastaviť sa a vychutnať si prchavé okamihy.

    Zdroje: WWD, L’Officiel, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Valentino Garavani a Giancarlo Giammetti prinášajú prvú výstavu. Vzdávajú hold červenej

    Nadácia návrhára Valentina Garavaniho a podnikateľa Giancarla Giammettiho funguje od roku 2016. Kreatívne duo však až teraz predstavuje svoju prvú výstavu, ktorá sa koná v novootvorenom centre PM23, ktoré sa nachádza kúsok od sídla spoločnosti Valentino v Ríme. Prvá výstava, ktorá bude otvorená 25. mája, bude venovaná červenej farbe, ktorá sa tak spája s módnym domom.

    Florence Pugh vzkriesila s Thunderbolts Marvel. Herečka búra hranice filmu

    Svet filmov z dielne Marvel zažíva v posledných rokoch nevítaný útlm. Filmy o populárnych superhrdinoch dlhodobo nedokázali získať vytúžené uznanie. Zdá sa však, že najnovší projekt štúdia, film Thunderbolts, by mohol štúdiu vrátiť zašlú slávu. Úspešná herečka Florence Pugh v ňom žiari a opäť dokazuje, že sa nebojí búrať vopred stanovené hranice.

    Letná romantika na obzore. Romantické kabelky zapĺňajú luxusné obchody

    Teplý vzduch presýtený kvetmi, slnečné lúče na jej tvári a ľahké šaty vlajúce okolo kolien. Len málo vecí je romantickejších ako európske leto. Tohtoročné "it" kabelky do tejto estetiky dokonale zapadajú. Prútené, tkané, pletené alebo plátenné, môžeme očakávať, že v letných outfitoch uvidíme všetky. A my všetky krásne a zároveň praktické trendy vítame s otvorenou náručou.

    Rapová scéna ovláda haute couture. Aj Chanel vie, že tvíd bez beatu nikoho nezaujíma

    Keď sa Chanel rozhodne vymenovať Kendricka Lamara za ambasádora, je jasné, že sa prepisujú módne pravidlá. Elegantná značka, známa tvídom, perlami a vernosťou odkazu Coco Chanel, zrazu hovorí jazykom hip-hopovej kultúry. A nie je sama. Lanvin zveril jednu zo svojich divízií raperovi Futureovi a A$AP Rocky vedie dizajn značky Ray-Ban. Luxusné značky chápu, že úspech spočíva v populárnej kultúre. A tou hýbe práve rap.

    Filmový festival v Cannes tento rok pritvrdil. Predstavil nový dress code

    Po uplynulom Met Gala prichádza na rad ďalšia dôležitá udalosť módneho sveta. V utorok odštartoval filmový festival v Cannes, na ktorý tradične upierajú zrak nielen filmoví, ale aj módni nadšenci. Tohtoročný 78. ročník však sprevádza nečakané zmeny. Organizátori akcie totiž oznámili nový dress code, zakazujúci okrem iného "nude dress" alebo dlhé vlečky.

    Doja Cat pod drobnohľadom. Ako sa z popovej ikony stal kontroverzný symbol drzosti?

    Doja Cat, ktorá kedysi spievala o tom, že je "Boss Bitch", teraz vyzerá skôr ako kráľovná temnoty, ktorá s úsmevom preberá opraty chaosu. Žiarila v popu, hrala podľa pravidiel, ale od určitého momentu začala písať úplne iný príbeh. A je oveľa zaujímavejší. Niekedy sa oplatí povedať svojmu starému ja jedno veľké "nie". Speváčka je toho živým dôkazom.

    Jar praje odvážnym. Je najvyšší čas na mikro mini sukne

    Mimoriadne krátka verzia minisukne dominuje módnej scéne od roku 2022, keď sa prvýkrát objavila na svetových mólach. Hoci takzvanú mikro mini sukňu uviedla na trh spoločnosť Miu Miu, postupne si ju osvojili aj ďalšie módne domy. Slnečné jarné dni preto ponúkajú ideálnu príležitosť vyskúšať si kúsok, ktorý rebríčky trendov len tak neopustí.

    Glenn Martens vie termín. Debut pre Maison Margiela odhalí v júli

    Módny dom Maison Margiela v januári tohto roku po roku čakania oznámil svojho nového kreatívneho riaditeľa. Po slávnom návrhárovi Johnovi Gallianovi povedie značku dizajnér a súčasný šéf spoločnosti Diesel Glenn Martens. Predstavitelia značky však teraz prezradili, kedy predstaví svoju debutovú kolekciu. Línia haute couture na jeseň 2025 bude predstavená v júli na parížskom týždni módy.

    TikTok trendy sľubujú dlhovekosť. Namiesto toho plytvajú cenným časom

    Túžba dosiahnuť čo najvyšší vek je prirodzenou súčasťou života a vždy k nemu patrila. Najnovšie technológie, hnutie biohackingu a najmä sociálne siete však zo sna o dlhovekosti urobili kolotoč, z ktorého sa ťažko vystupuje. Populárne TikTok trendy ponúkajú pochybné tipy, vedúce skôr k prázdnej peňaženke a stratenému času.

    Mikiny v revolučnom šate. Správnou kombináciou získate elegantný outfit

    Hoci tepláky už snáď navždy zostanú kúskom oblečenia, ktorého miesto je kdekoľvek mimo zrak širokej verejnosti, mikiny sa prebojovávajú do mestských outfitov. Netreba ich hneď odsudzovať, pri správnej kombinácii môžu vytvoriť aj elegantný vzhľad. Dôležité je dbať na správny strih a doplnky. Po inšpiráciu nemusíte chodiť ďaleko.

    Pedro Pascal oslovil módnu scénu. Hviezda The Last of Us mení pravidlá hry

    Je len málo celebrít, ktoré sa neboja využiť svoju slávu na porušenie zaužívaných pravidiel. Už niekoľko rokov je jasné, že herec a hviezda filmu The Last of Us Pedro Pascal je jedným z nich. Svoje miesto medzi módnymi ikonami potvrdil nedávnym lookom, ktorý zahŕňal kožené čižmy nad kolená. Miláčik internetu je preto najnovšou obsesiou módnej scény.

    Tohtoročný ročník Met Gala nesklamal. Hviezdy ponúkli looky „ušité na mieru“

    Prvý májový pondelok je od 90. rokov 20. storočia neodvolateľne spojený s najväčšou módnou udalosťou roka. Met Gala slúži nielen ako slávnostné otvorenie výstav Metropolitného múzea umenia Costume Institute, ale aj ako vrchol módy na červenom koberci. Tohtoročná udalosť nebola výnimkou a jej dress code niesol názov "Na mieru pre vás".

    Londýnske múzeum vzdáva hold filmovej móde. Odhaľuje kostýmovú módu

    Filmové kostýmy si často vyžadujú rovnakú pozornosť ako najprestížnejšie šaty haute couture. Závisia od každého detailu, ktorý tvorí postavu a príbeh. Aj preto sa nadchádzajúca výstava Múzea módy a textilu v Londýne zameria na kostýmový dizajn. Odhrnie oponu nad filmami ako Izba s vyhliadkou a Piráti z Karibiku.

    Trend TikTok oslovuje temnú ženskú energiu. Skrýva v sebe feministický nádych

    Tento rok definuje maximalizmus. Niet divu, že sa prejavil aj na populárnej platforme TikTok. V priebehu času nadobudol mnoho podôb, ale v súčasnosti sa prevtelil do temnej ženskej energie. Je to módna feministická estetika, ktorá povzbudzuje používateľky, aby sa nebáli presadiť svoje túžby a potreby.

    Ako vyzeral MBPFW jeseň/zima 2025? Týždeň módy hovoril jazykom pamäte a inovácií

    Od nostalgie po dekonštrukciu, od mladých hlasov po uznávaných vizionárov. Tohtoročná jarná edícia Mercedes-Benz Prague Fashion Week (MBPFW) pre jeseň a zimu 2025 ukázala, že móda dnes nie je len o vzhľade, ale aj o výpovedi. Návrhári hovorili o minulosti a prítomnosti, o tele ako médiu a o odeve ako forme dialógu. Na mólach sa preto striedali poetické odkazy, osobné príbehy, ale aj technická precíznosť.

    Urobte si radosť nezvyklými doplnkami. Deň vám zlepšia praktické klenoty

    Hédonista je označenie pre človeka, považujúceho za hlavný zmysel života dosahovanie slasti. Nie praktickosti, ale čistého potešenia. Ak vám hedonizmus imponuje, prvým krokom na jeho dosiahnutie sú doplnky. Tie samy o sebe vnášajú do života nádych "niečoho navyše", v tomto prípade dvojnásobne. Nemusíte ich nevyhnutne potrebovať, ale môžu vám vyčariť úsmev na tvári.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―