Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Je to ako návrat ku koreňom, ako stretnutie s dávno strateným priateľom. Kolekcia Louis Vuitton x Takashi Murakami, ktorá prvýkrát zaujala módny svet v roku 2003, sa vracia po viac ako dvoch desaťročiach. Špeciálny rad na rok 2025 prináša nostalgickú vlnu a súčasne osviežuje ikonické dizajny pre novú generáciu módnych nadšencov.

    Spolupráca medzi Louis Vuitton a japonským umelcom Takašim Murakamim bola na svoju dobu radikálna. Vtedy kreatívny riaditeľ Marc Jacobs spojil sily s Murakamim, aby prepracovali klasický hnedý monogram LV. Výsledkom bol rad Monogram Multicolore, ktorý na jar/leto 2003 priniesol pestrú paletu rozprestretú na kúskoch ako Speedy, Alma a Keepall. Doplnky dobili srdcia módnych milovníkov a stali sa nezabudnuteľnými symbolmi začiatku milénia.

    Najočakávanejšia spolupráca budúceho roka. Louis Vuitton X Murakami je za rohom

    Ak si pamätáte, Murakami, známy svojou láskou k anime a hravým až naivným štýlom, v roku 2003 pridal do kolekcie Louis Vuitton aj svoje charakteristické čerešňové kvety s roztomilými tvárami. Tie sa následne stali základom série Cherry Blossom. Po tomto ikonickom motíve nasledovali ďalšie série, ako napríklad Eye Love Monogram, Panda Monogram, Monogramouflage a Cosmic Blossom, z ktorých každá má jedinečný a veselý charakter.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Louis Vuitton (@louisvuitton)

    Vďaka týmto prekvapivým a inovatívnym detailom sa táto spolupráca stala míľnikom, ktorý zmenil náš pohľad na to, ako môže vyzerať hravý luxus. Keď Murakami a Louis Vuitton na jeseň tohto roka oznámili svoj dlho očakávaný návrat, spustila sa lavína nadšenia. Bude to totiž už viac ako 20 rokov, čo uzrela svetlo sveta prvá z týchto spoluprác. A kto by nepoznal ikonický farebný monogram? Kabelky z tejto éry sa predávajú za niekoľkonásobok pôvodných cien a stále sa tešia obrovskej obľube.

    Detaily radu stále nepoznáme, istý je ale dátum vydania. Nastane 1. januára budúceho roka

    Kolekcia LV x Murakami na rok 2025 je oslavou starých dobrých čias, ale aj oživením ikonického dizajnu pre generáciu, ktorá klasický monogram skôr odmieta. Vzhľadom na pokračujúce trendy Y2K sa zdá, že nastal správny čas na návrat tejto skutočne ikonickej spolupráce. Hoci Louis Vuitton aj Takashi Murakami ešte neodhalili všetky podrobnosti, ale už teraz je jasné, že sa môžeme tešiť na oživenie obľúbených motívov a charakterov, ktoré iste zaplavia sociálne siete.

    Fanúšikovia, ktorí si ešte pamätajú pôvodnú kolekciu Monogram Multicolore, môžu očakávať prepracované verzie týchto ikonických kúskov, ktoré budú ešte viac ladiť s modernou estetikou. A to všetko doplnené o Murakamiho hravé kvety a postavičky.

    Zdroje: Culted, Hypebeast, HighSnobiety, Dazed, New York Times, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    Louis Vuitton X Murakami. Privítajte najočakávanejšiu kultovú záležitosť roku 2025

    ― Reklama ―

    Je to ako návrat ku koreňom, ako stretnutie s dávno strateným priateľom. Kolekcia Louis Vuitton x Takashi Murakami, ktorá prvýkrát zaujala módny svet v roku 2003, sa vracia po viac ako dvoch desaťročiach. Špeciálny rad na rok 2025 prináša nostalgickú vlnu a súčasne osviežuje ikonické dizajny pre novú generáciu módnych nadšencov.

    Spolupráca medzi Louis Vuitton a japonským umelcom Takašim Murakamim bola na svoju dobu radikálna. Vtedy kreatívny riaditeľ Marc Jacobs spojil sily s Murakamim, aby prepracovali klasický hnedý monogram LV. Výsledkom bol rad Monogram Multicolore, ktorý na jar/leto 2003 priniesol pestrú paletu rozprestretú na kúskoch ako Speedy, Alma a Keepall. Doplnky dobili srdcia módnych milovníkov a stali sa nezabudnuteľnými symbolmi začiatku milénia.

    Najočakávanejšia spolupráca budúceho roka. Louis Vuitton X Murakami je za rohom

    Ak si pamätáte, Murakami, známy svojou láskou k anime a hravým až naivným štýlom, v roku 2003 pridal do kolekcie Louis Vuitton aj svoje charakteristické čerešňové kvety s roztomilými tvárami. Tie sa následne stali základom série Cherry Blossom. Po tomto ikonickom motíve nasledovali ďalšie série, ako napríklad Eye Love Monogram, Panda Monogram, Monogramouflage a Cosmic Blossom, z ktorých každá má jedinečný a veselý charakter.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Louis Vuitton (@louisvuitton)

    Vďaka týmto prekvapivým a inovatívnym detailom sa táto spolupráca stala míľnikom, ktorý zmenil náš pohľad na to, ako môže vyzerať hravý luxus. Keď Murakami a Louis Vuitton na jeseň tohto roka oznámili svoj dlho očakávaný návrat, spustila sa lavína nadšenia. Bude to totiž už viac ako 20 rokov, čo uzrela svetlo sveta prvá z týchto spoluprác. A kto by nepoznal ikonický farebný monogram? Kabelky z tejto éry sa predávajú za niekoľkonásobok pôvodných cien a stále sa tešia obrovskej obľube.

    Detaily radu stále nepoznáme, istý je ale dátum vydania. Nastane 1. januára budúceho roka

    Kolekcia LV x Murakami na rok 2025 je oslavou starých dobrých čias, ale aj oživením ikonického dizajnu pre generáciu, ktorá klasický monogram skôr odmieta. Vzhľadom na pokračujúce trendy Y2K sa zdá, že nastal správny čas na návrat tejto skutočne ikonickej spolupráce. Hoci Louis Vuitton aj Takashi Murakami ešte neodhalili všetky podrobnosti, ale už teraz je jasné, že sa môžeme tešiť na oživenie obľúbených motívov a charakterov, ktoré iste zaplavia sociálne siete.

    Fanúšikovia, ktorí si ešte pamätajú pôvodnú kolekciu Monogram Multicolore, môžu očakávať prepracované verzie týchto ikonických kúskov, ktoré budú ešte viac ladiť s modernou estetikou. A to všetko doplnené o Murakamiho hravé kvety a postavičky.

    Zdroje: Culted, Hypebeast, HighSnobiety, Dazed, New York Times, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Trápia vás vrásky po dvadsiatke? Riešenie si vyžaduje pozornosť a disciplínu

    Prvé vrásky, ktoré sa do vašej pleti vkradnú už v dvadsiatke, vedia prekvapiť. Pleť, ktorá sa ešte nedávno prebúdzala s ranným jasom, reaguje na životný rytmus, stres aj slnko. Každý pohľad do zrkadla pripomína, že aj mladá koža má svoj vlastný kalendár. Signály, ktoré vysiela, sú jemné, ale aj tak presné. Práve v nich sa ukrýva návod, ako s pleťou vedome pracovať už teraz.

    Capri nohavice prekračujú hranice šatníkov. Vstupujú aj do pánskej módy?

    Zdá sa, že jeden z dominantných trendov tohto leta nehodlá ustúpiť do pozadia. Capri nohavice až do nedávna dominovali predovšetkým dámskym šatníkom. Postupne ale prekračujú pomyselnú hranicu a derú sa tiež na pánsku scénu. Najčastejší je ich baggy variant, ale vidieť sú ovšem aj odvážnejšie užšie siluety. Ide o pokračovanie trendu, alebo vzostup pred pádom?

    Fendi má nové vedenie. Do čela značky nastúpi Maria Grazia Chiuri

    Bývalá kreatívna riaditeľka Dior, Maria Grazia Chiuri, sa vracia ku svojim koreňom. Nastúpi totiž do čela Fendi, teda značky, u ktorej pred takmer 36 rokmi odštartovala svoju kariéru. Tentokrát sa však chopí vedenia dámskych, pánskych, ale aj haute couture kolekcií. Nahradí Silviu Venturini Fendi, ktorá svoju finálnu kolekciu odhalila na nedávnom Milánskom týždni módy.

    Pivo ako štýlová inšpirácia. House of Guinness skúma odtiene čiernej a nenudí

    Prvú sériu fanúšikovia zhltli ako dobre načapovaný Guinness a už volajú po druhom kole. Na úspechu seriálu House of Guinness z produkcie Netflix sa do veľkej miery podieľa atraktívny vizuál. Tvorcovia sa nenechali chytiť do historickej pasce a na 19. storočie sa cielene pozerajú dnešnými očami. Prepojenie minulosti a súčasnosti v ich podaní funguje skvele.

    Day to night. Inteligentné outfity vás z práce vezmú rovno do víru noci

    Pracovne vyťaženým ženám sa ľahko stane, že zatiaľ čo cez deň sú potrebné na formálnom meetingu a v kancelárii, večer ich čaká uvoľnená zábava na úrovni. Našťastie je módny svet priaznivý aj zložitým situáciám. Umožňuje preto vytvoriť outfit vhodný na celodenné nosenie. K perfektnému výsledku stačí iba pár premyslených kúskov a správny styling.

    Značka Schiaparelli opäť potvrdila svoje miesto. Runway uzavrela Kendall Jenner

    V Paríži sa opäť odohrala jedna z najočakávanejších prehliadok každej sezóny. Daniel Roseberry odhalil kolekciu Schiaparelli SS26 a potvrdil, že značka ďalej určuje tón súčasného umenia na úrovni luxusu. V sále Centre Pompidou vládol pokoj, ktorý sa v móde objaví len zriedka. Ako sme u módneho domu zvyknutí, každý model dokazoval, že presnosť a vízia sú kľúčovým prvkom krajčírskeho umenia. Prehliadka pôsobila ako pomyselná módna štúdia, nie ako tradičná runway.

    Burberry pripomína svoje dedičstvo. Oslavuje ho aj Olivia Colman

    Britský módny dom Burberry zakladá marketing na prepojení svojho viac ako 150 rokov starého dedičstva a modernej energie. Ponúka preto tradičné kockované trenčkoty a dlhé kabáty, to všetko v inovatívnom šate nových materiálov. Smerovanie luxusnej značky odráža rovnako jej najnovšia kampaň It’s always Burberry Weather. Zažiari v nej okrem iného aj herečka Olivia Colman.

    Po stopách ikon: Bochum Welt dokresľuje identitu Jil Sander

    Hudba dokáže rozšíriť priestor kolekcie rovnako presne ako čisto strihaný kabát. Bochum Welt prináša do módy zvuk, ktorý vytvára atmosféru a vizuálny rytmus. Spolupráca s Jil Sander ukazuje, že minimalizmus má svoju vlastnú akustickú podobu. Zvuk už nie je len sprievodným prvkom, ale stáva sa súčasťou identity značky. Vzniká nová rovina luxusu, ktorá pôsobí na zmysly zo všetkých strán.

    Oscar Isaac čerí vody internetu. Prekvapil elegantnou módnou otočkou

    Sociálne siete po nedávnom filmovom festivale v Benátkach zaplavili komentáre používateľov, ktorí si všimli nečakanú premenu. Prekvapil ich štýl herca Oscara Isaaca, ktorý stvárnil hlavnú postavu v očakávanom filme Frankenstein. Na červený koberec totiž priniesol perfektnú rovnováhu medzi žiadanou eleganciou a hravou uvoľnenosťou, posúvajúcu jeho look na vyššiu úroveň.

    Móda v kocke: Swarovski oslavuje 130 rokov a Polo Bar putuje do Londýna

    Aj keď sa séria svetových týždňov módy skončila, módnu scénu naďalej zaplavujú nové produkty. Fenty Skin vydáva svoju debutovú kolekciu na telo a Ralph Lauren mieri do Londýna. V roku 2028 tam plánuje otvoriť Polo Bar. Vivienne Westwood po prvýkrát otvorí Rijádsky týždeň módy a Swarovski oslavuje 130 rokov. Tom Ford vymenoval svoju prvú make-up umelkyňu, Lucy Bridge.

    Luxury Insights: Svetové butiky preslávených značiek berú dych dizajnom aj detailmi

    Svetová móda ukazuje, že predáva nielen kvalita, ale aj zážitok a vizuálny vnem. Butikové výklady už dávno neslúžia len na predaj. Transformujú sa na dychberúcu skúsenosť a stávajú sa exkluzívnym chrámom dizajnu. Zákazníkom sa tak otvárajú príbehy značky, spojené s konkrétnymi produktmi, zatiaľ čo ich obklopuje luxusná atmosféra jedinečného architektonického diela.

    Marc by Sofia kĺže po povrchu. Film je definovaný leskom, nie hĺbkou

    Režisérka Sofia Coppola rozvírila filmové vody, keď na tohtoročnom ročníku filmového festivalu v Benátkach odhalila svoj prvý dokument. Film s názvom Marc by Sofia venovala svojmu blízkemu priateľovi a slávnemu návrhárovi Marcovi Jacobsovi. Film síce zožal úspech, nečakajte od neho však hlboký vhľad za oponu. Ide skôr o trblietavý obraz módnej ikony.

    Matthieu Blazy mieri až ku hviezdam. Chanel vdýchol nový život

    Paríž sa včera stal svedkom posledného očakávaného debutu, ktorý okamžite vyšplhal na vrchol zoznamu uplynulých módnych premiér. Matthieu Blazy odhalil svoju víziu Chanel, ktorú módnemu domu vdýchol nový život. Ukázal značku v novom svetle, ktoré nikto nečakal, ale všetci ho milujú.

    Zbohom, diverzita! Plus size modelky nenápadne miznú z fashion sveta

    Plus size modeliek je na mólach rok od roku čoraz menej. Kritici špekulujú, že snaha o diverzitu v módnom svete možno nikdy nebola myslená úprimne. Smrteľnú ranu jej však nedávno zasadilo masívne rozšírenie lieku na chudnutie s názvom Ozempic. Prehlásiť svetové hnutie body positivity za neúspech by však bolo až príliš unáhlené.

    Balenciaga má novú tvár. Pierpaolo Piccioli odhalil svoj debut

    V sobotu večer sa v Paríži konala ďalšia očakávaná módna premiéra. Tentoraz sa predstavil návrhár Pierpaolo Piccioli, nový kreatívny riaditeľ značky Balenciaga. Návrhárov prvý počin si vyslúžil ovácie v stoji a niet divu. V kolekcii na nadchádzajúcu jar a leto umne spojil svoj vlastný rukopis plný textúr a výrazných farieb s tradíciou módneho domu.

    Ďalší trend na obzore. Harémové nohavice budú vládnuť budúcu jar

    Doterajšie prehliadky svetových týždňov módy prehovorili jasne. Harémové nohavice hodlajú definovať nadchádzajúcu jar i leto. Na módne móla dorazili v modernej podobe, pohrávajúcej sa s rôznorodými štýlmi a materiálmi. Ich kúzlo spočíva vo variabilite, perfektne ich doplní voľný sveter, nadčasová košeľa i vypasovaná kožená bunda. Stačí si vybrať, po čom váš šatník túži.

    ― Reklama ―