Více

    ― Reklama ―

    Zatiaľ čo dámske letné kolekcie hýria farbami, tvarmi a možnosťami, muži sú stále v nevýhode. Móda sa síce každú sezónu mení, ale v prípade pánskeho šatníka to tak nevyzerá. Rok čo rok s príchodom teplejších dní oprašujeme ten istý archetyp, a to šortky, košele a mokasíny. Stále dokola. A keď sa objaví záblesk nádeje, zvyčajne má cenovku ako ojazdené auto a visí pod logom luxusného módneho domu.

    Letné mužské znevýhodnenie je každoročne prehliadaným symbolom širšieho módneho problému. Originalita je vyhradená pre ženy, zatiaľ čo muži sú odkázaní na základnú módu. Časy sa však menia. A možno, len možno, bude do budúceho leta na výber viac ako len biela, béžová a „námornícka modrá“. Alebo to tak nie je?

    Znevýhodnenie mužov, alebo lenivosť značiek? Naozaj netušíme

    Ťažko povedať, či je na vine konzervatívny vkus spotrebiteľov alebo alibistický prístup módnych značiek. Faktom zostáva, že muži sú v lete v nevýhode, a to tak z hľadiska výberu, ako aj predstavivosti módneho trhu. Experimentovanie? Iba v podobe trochu iného odtieňa béžovej. Hra s materiálmi? Len v rámci ľanu a bavlny. Siluety? V lete neexistujú. Tí, ktorí sa neboja vystúpiť z radu, musia siahnuť po značkách ako Loewe, Jacquemus alebo Dries Van Noten a pripraviť si kartu bez denného limitu.

    Zdroj: COS

    Zatiaľ čo dámska móda si v letných mesiacoch užíva slobodu v podobe plisovaných sukní, asymetrických strihov, transparentných vrstiev a výšiviek, tak tá pánska zostáva až bolestivo praktická. Ako by muži neboli hodní módnej poetiky. Namiesto príbehov nosia vrecká. Namiesto emócií strih slim fit. A kde je tá hravosť, nadsázka a výraz? Zmizla medzi regálmi s bielymi košeľami a svetlomodrými šortkami.

    Zatiaľ čo ženy nosia príbehy, muži nosia funkciu. Kedy bude týmto dňom koniec?

    Módne reťazce vedia, že biela košeľa sa bude predávať. Vedia aj to, že ružové hodvábne nohavice pravdepodobne skončia vo výpredaji. Ale možno je načase prestať sa znepokojovať. Muži nie sú nezaujímaví, len nemajú z čoho vyberať. Kým budú obchody ponúkať len „bezpečné“ možnosti, pánska letná móda zostane úplne mimo.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Zara Man (@zaraman)

    Nikto nepotrebuje extravagantné kúsky, chce len nádych originality. Prejavuje sa však inak ako decentnými gombíkmi na košeli, semišovými mules a nylonovými bucket klobúčikmi. Plavky potom ani nekomentujeme, pretože sú buď základné, alebo doslova smiešne. Takže do toho, naberte s letom trochu odvahy.

    Zdroje: Instagram

    Letné znevýhodnenie. Prečo pánska móda stále prešľapuje v kruhu?

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Zatiaľ čo dámske letné kolekcie hýria farbami, tvarmi a možnosťami, muži sú stále v nevýhode. Móda sa síce každú sezónu mení, ale v prípade pánskeho šatníka to tak nevyzerá. Rok čo rok s príchodom teplejších dní oprašujeme ten istý archetyp, a to šortky, košele a mokasíny. Stále dokola. A keď sa objaví záblesk nádeje, zvyčajne má cenovku ako ojazdené auto a visí pod logom luxusného módneho domu.

    Letné mužské znevýhodnenie je každoročne prehliadaným symbolom širšieho módneho problému. Originalita je vyhradená pre ženy, zatiaľ čo muži sú odkázaní na základnú módu. Časy sa však menia. A možno, len možno, bude do budúceho leta na výber viac ako len biela, béžová a „námornícka modrá“. Alebo to tak nie je?

    Znevýhodnenie mužov, alebo lenivosť značiek? Naozaj netušíme

    Ťažko povedať, či je na vine konzervatívny vkus spotrebiteľov alebo alibistický prístup módnych značiek. Faktom zostáva, že muži sú v lete v nevýhode, a to tak z hľadiska výberu, ako aj predstavivosti módneho trhu. Experimentovanie? Iba v podobe trochu iného odtieňa béžovej. Hra s materiálmi? Len v rámci ľanu a bavlny. Siluety? V lete neexistujú. Tí, ktorí sa neboja vystúpiť z radu, musia siahnuť po značkách ako Loewe, Jacquemus alebo Dries Van Noten a pripraviť si kartu bez denného limitu.

    Zdroj: COS

    Zatiaľ čo dámska móda si v letných mesiacoch užíva slobodu v podobe plisovaných sukní, asymetrických strihov, transparentných vrstiev a výšiviek, tak tá pánska zostáva až bolestivo praktická. Ako by muži neboli hodní módnej poetiky. Namiesto príbehov nosia vrecká. Namiesto emócií strih slim fit. A kde je tá hravosť, nadsázka a výraz? Zmizla medzi regálmi s bielymi košeľami a svetlomodrými šortkami.

    Zatiaľ čo ženy nosia príbehy, muži nosia funkciu. Kedy bude týmto dňom koniec?

    Módne reťazce vedia, že biela košeľa sa bude predávať. Vedia aj to, že ružové hodvábne nohavice pravdepodobne skončia vo výpredaji. Ale možno je načase prestať sa znepokojovať. Muži nie sú nezaujímaví, len nemajú z čoho vyberať. Kým budú obchody ponúkať len „bezpečné“ možnosti, pánska letná móda zostane úplne mimo.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Zara Man (@zaraman)

    Nikto nepotrebuje extravagantné kúsky, chce len nádych originality. Prejavuje sa však inak ako decentnými gombíkmi na košeli, semišovými mules a nylonovými bucket klobúčikmi. Plavky potom ani nekomentujeme, pretože sú buď základné, alebo doslova smiešne. Takže do toho, naberte s letom trochu odvahy.

    Zdroje: Instagram

    ― Reklama ―

    Nostalgia sa opäť hlási o slovo. Oživila zabudnuté anklets

    Ďalší aktuálny letný trend potvrdil, že tohtoročnej módnej scéne dominuje nostalgia. Modelky aj it-girls priniesli späť dávno zabudnuté anklets. Náramky na členky si mnohí z nás spájajú skôr s radostným detstvom a letnými tábormi než elegantným doplnkom. Súčasné variácie kedysi populárneho šperku však sľubujú všetko od hravosti až po nadčasovosť.

    Letné doplnky podliehajú maximalizmu. Výrazné okuliare doplnia tradičné perly

    Leto sa odráža v lesku doplnkov. Presne o tom bude tohtoročná dovolenková móda. Trendy nikdy nespia, takže z minulých prehliadok a aktuálnej ponuky návrhárov je jasné, čo sa bude nosiť toto leto. Maximalizmus sa mieša s klasikou a niektorí favoriti vtrhli na scénu už na jar. Letné doplnky ponúkajú divokú jazdu, tak sa nechajte unášať na jej vlne.

    Louis Vuitton získal ďalšiu hviezdu. V kampaniach zažiari Jeremy Allen White

    Módny dom Louis Vuitton rozšíril svoj výber ambasádorov. Tentoraz bola nová tvár vybraná spomedzi viacerých hercov a bude ju predstavovať Jeremy Allen White. Značka potvrdila špekulácie, ktoré sa objavili po jeho obliekaní na tohtoročný Met Gala. Ide o posilnenie hercovho rastúceho vplyvu v módnom svete, ktorý odštartoval už minuloročnou kampaňou pre Calvin Klein.

    TikTok nabáda k ozajstnému oddychu. Propaguje ho trendy cozymaxxing

    Sociálna sieť zodpovedná za nespočetné množstvo nebezpečných, alebo minimálne neužitočných, trendov a tipov obrátila. TikTok aktuálne propaguje koncept cozymaxxing, predstavujúci výzvu k ozajstnému, vedomému a premyslenému oddychu. Má za cieľ prinútiť používateľov populárnej platformy, aby spomalili a naučili sa relaxovať bez rozptyľovania a ponáhľania.

    Pozor na Labubu bez certifikácie. Z roztomilého plyšového zvieratka sa stáva toxický démon

    Keď sa na trhu objaví nová kultová senzácia, málokedy sa niekto pýta, čo za sebou zanechá. Labubu, postavička pôvodne určená pre zberateľov umenia a dizajnu, sa behom chvíle pretavila v lavínu napodobenín, ktoré zaplavujú medzinárodný trh. V Česku sa s týmito "fejkami" stretávame v podobe plyšákov, príveskov na kľúče či obalov na mobil. Všetky ale niečo spája. Úplne chýbajúce informácie o výrobcovi, zložení a bezpečnosti.

    Luxus má nový symbol. Trendy pánske hodinky zmenšujú ciferník

    Dávno preč sú časy, keď štýlový pánsky outfit museli podčiarkovať maximálne trblietavé hodinky. Luxus dnes hovorí iným jazykom. Medzi stereotypne maskulínne modely prenikli nové trendové kúsky. Na rozdiel od svojich predchodcov ich zdobí menší ciferník, ktorý viac pripomína dámske hodinky. Do svojich lookov ich už zaradila nejedna pánska módna ikona.

    Móda v kocke: Roberto Coin má novú tvár a Balenciaga víta jar 2026

    Herečka Dakota Johnson je najnovšou ambasádorkou značky Roberto Coin. Tommy Hilfiger medzitým nadviazal spoluprácu s hercom Damsonom Idrisom na špeciálnej kolekcii inšpirovanej F1. Módny dom Balenciaga odhalil resort kolekciu pre jar 2026 a Chanel predstavil sadu šperkov Reach for the Stars. Victoria Beckham potom dostala vlastnú šou na Netflixe.

    Leto korunovalo plavky roka. Zažiaria asymetrické jednodielne kúsky

    Každé letné obdobie má svojich favoritov, definujúcich slnečnými lúčmi pretkané dni. Tohtoročným vládcom plážových trendov sa jednoznačne stávajú jednoduché, elegantné, ale napriek tomu zvodné plavky. Jedná sa o jednodielne asymetrické modely na jedno rameno. Nielen, že skvele vystihnú akúkoľvek postavu, predstavujú perfektnú nadčasovú voľbu.

    Bottega Veneta oslavuje novú kampaň. V čele stojí Tyler, The Creator a Dario Argento

    Módny dom Bottega Veneta predstavil nové tváre kampane "Craft is Our Language". Medzi hlavné mená tentoraz patrí raper Tyler, The Creator a kultový taliansky režisér Dario Argento. Ide o potvrdenie trendu, že luxusné módne domy oslovujú tvorcov z rôznych kútov kultúrneho sveta. Najmä rapová scéna má už roky nesporný vplyv na vnímanie štýlu, estetiky a hodnôt značky a Bottega Veneta nie je výnimkou.

    Paríž očakáva zmeny. Týždeň haute couture módy mení svoje obrysy

    Parížsky týždeň haute couture módy zažíva tento rok veľké zmeny. Dôvodom je zdanlivo nekončiaci kolotoč presúvajúcich sa kreatívnych riaditeľov najslávnejších módnych domov. Na očakávanej udalosti tak bude chýbať Dior, Jean Paul Gaultier a Valentino. Na druhej strane Glenn Martens bude debutovať pre Maison Margiela a Demna Gvasalia sa rozlúči s Balenciagou.

    Maria Grazia Chiuri neponúkla len eleganciu. Dior priniesla aktívny feminizmus

    Maria Grazia Chiuri síce obliekala ženy do tylu, saténu a ikonických prvkov, jej skutočný prínos značke Dior však leží inde. V spôsobe, akým do prehliadok vtkala sociálne uvedomenie. V článku sa preto nepíše o čipke, ktorú použila na svojej poslednej prehliadke. Je o tom, ako módu ako jedna z mála premenila na feministický nástroj. A ako jej návrhy opakovane zdôrazňovali, že silueta nestačí. Treba aj silný postoj.

    Rozžhavia aj vydesia. Populárne knihy vám spríjemnia nejednu letnú dovolenku

    Obdobie letných dovoleniek sa rýchlo blíži a s ním aj očakávania nových dobrodružstiev. Či už ste fanúšikmi divokého poznávania, alebo naopak relaxu v bezpečnosti rezortu, ideálnym zdrojom oddychu sú knihy. Ak na vás v poličke práve žiadne nečakajú, inšpirujte sa aktuálne obľúbenými knižnými titulmi. Svoje si nájdu milovníci detektívok, románikov aj ľudských príbehov.

    Na trón nastúpil Jonathan Anderson. Bude vládnuť celému kráľovstvu Dior

    Módny dom Dior v pondelok ráno potvrdil dlhoročné špekulácie o nástupcovi kreatívnej riaditeľky Marie Grazie Chiuriovej. Ako mnohí očakávali, stal sa ním návrhár Jonathan Anderson, ktorý bol nedávno vymenovaný za šéfa pánskeho oddelenia slávnej značky. Prvýkrát od čias samotného Christiana Diora bude všetkým sekciám spoločnosti vládnuť jeden dizajnér.

    Kristen Stewart skúša režisérske kreslo. V Cannes uspela s The Chronology of Water

    Slávna herečka Kristen Stewart skúma nové odvetvia filmovej brandže. Na uplynulom festivale v Cannes ponúkla svoj prvý veľký režisérsky debut, teda film The Chronology of Water. Film skúma príbeh americkej spisovateľky bojujúcej s traumami z detstva i drogovou závislosťou Lidie Yuknavitch. Za svoj počin si Stewart vyslúžila standing ovation.

    Zážitky on, hlava off. Luxusná offline dovolenka zariadi mentálnu očistu

    Sviatky sú svetlým okamihom v živote každého z nás. V posledných rokoch však často ustupujú pracovným záležitostiam. Preto je teraz populárna takzvaná offline dovolenka, ktorú venujete práve digitálnemu detoxu. Na luxusných dovolenkových miestach často nie je k dispozícii telefón ani Wi-Fi, ale ponúkajú ticho, pokoj a úľavu od neustáleho duševného zhonu.

    Cannes priniesol nečakanú módnu ikonu. Tento rok prekvapil Alexander Skarsgård

    Tohtoročný filmový festival v Cannes ponúkol nespočetné množstvo úchvatných outfitov napriek novému a prísnejšiemu dress code. Medzi módnymi ikonami na červenom koberci sa nečakane objavil aj švédsky herec Alexander Skarsgård. Na tomto podujatí sa zúčastnil po prvýkrát, ale určite zanechal veľký dojem. Sociálne siete explodovali jeho hravými outfitmi.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―