Více

    ― Reklama ―

    Kašmírové pleteniny sú synonymom luxusu, avšak ich vzostup v populárnych fast fashion reťazcoch prináša dilemu: ako rozpoznať skutočnú kvalitu medzi zdánlivo výhodnými ponukami? Nie všetko zlato sa blyští a najvyššia cena neznamená automaticky to najlepšie. Pripravte sa na cestu za skutočným kašmírovým luxusom, kde cena nie je jediným ukazovateľom hodnoty.

    Zaujíma vás, prečo lacnejší kašmír nedosahuje kvalitu toho drahšieho? Aké sú medzi nimi rozdiely a prečo sa tento historický materiál objavuje v bežných módnich reťazcoch? Odpoveď je jednoduchá. Značky fast fashion postupne nachádzajú spôsoby, ako masovo reprodukovať kašmír. Avšak, čím viac sa uľahčuje výrobný proces, tým viac ubúda na celkovej kvalite výsledného produktu. Ide napríklad o zlé zaobchádzanie s kašmírovými kozami, alebo o ich podmienky pre život v neadekvátnych a umelo vytvorených oblastiach. Preto je z ekologického hľadiska viac než nutné uprednostniť kvalitu nad kvantitou.

    Nie je kašmír ako kašmír. Zamerajte sa na 100% vlákna

    Ako odhaliť ten pravý kašmír medzi mnohými možnosťami? Kľúčom je pochopiť jeho vlastnosti. Predovšetkým, dávajte pozor na prímesi iných látok – pravý kašmír by mal zostať čistý. Nastavovaný materiál môže spôsobiť, že sa kašmír deformuje a ‚scukrí‘. Ďalším signálom kvality je jeho mäkkosť. Vysokokvalitný kašmír je vďaka špeciálnym technikám zbavený hrubých vlákien, čo zabezpečuje jeho hladkosť a jemnosť na dotyk. Nebojte sa vyskúšať aj ľahšie varianty kašmíru, obľúbené medzi dizajnérmi, ktoré sú ideálne pre svetre alebo šály. U ťažších modelov potom môžete preveriť prepustnosť svetla – kvalitný kašmír by mal svetlo prepúšťať minimálne, čo je znakom jeho hustoty a kvality.

    Kašmír je ako whisky. Vyrába sa v niekoľkých oblastiach a kvalitu spoznáte na prvý dobry

    U kašmíru je nutné zamerať sa na nadčasový dizajn. Najčastejšie totiž kašmírové kúsky vrstvíte na seba, nosíte ich pod zimným kabátom či bundou. Hravosť môžete prejaviť štýlom textúry alebo farbou. Ide o klasické kúsky, ktoré sú spriaznené s každým šatníkom, preto rozhodne nečakajte extravaganciu či atypické modely. Jednou z popredných značiek, ktorá si dáva záležať na procese výroby a pôvode materiálu je Johnstons of Elegin. Značka sídliaca v Škótsku zdieľa tie najmodernejšie hodnoty a názory k ekológii a zaťaženiu planéty. Je totiž dôležité myslieť nielen na seba, ale aj na budúce generácie.

    Foto: Johnstons of Elgin

    Škótsky výrobca Johnstons of Elgin ponúka aj modernú možnosť zistenia pôvodu vášho vybraného kúska. Na štítku s logom značky sa nachádza QR kód, ktorý po naskenovaní ukáže pôvod produktu a overíte si tak jeho kvalitu.

    Foto: Johnstons of Elgin

    Predstavujeme kráľovnú kašmíru Lisa Yang. Uvádza na trh jeho najoriginálnejšiu podobu

    Niekoľko druhov kašmírov, niekoľko procesov výroby a nespočet slušivých kúskov. Pre Yang je kašmír božstvom, pozná ho do posledného detailu a spracováva ho podľa najprísnejších noriem. Bez ohľadu na to, čo je práve trendy, Lisa pripravuje svoje kúsky s maximálnou starostlivosťou a vkladá do nich svoje všetko estetické cítenie. Hoci ide o klasické strihy aj textúry, jej looky vyzerajú veľmi luxusne a kričia vkusom. Ak sa chcete navyše ponoriť do celého procesu, na oficiálnych stránkach nájdete podrobný a zrozumiteľný postup výroby.

    Foto: Lisa Yang

    Hravosť a kašmír prepájajú v Los Angeles. The Elder Statesman nepozná hranice farebnosti

    Ak vám doteraz prišiel kašmír nudný, je na čase vám túto myšlienku vyvrátiť. Pre americký label The Elder Statesman kašmír neznamená len kvalitné a precízne spracovanie, ale dáva svojim modelom pestrú dávku farebnosti. Umele si pohráva s najrôznejšími odtieňmi a abstraktnými výrazmi, robí z jednoduchého oblečenia veľmi zábavnú podívanú. Vyberiete tu pre mužov, ženy aj deti.

    Foto: The Elder Statesman

    Zdroj: Kasmirov.cz

    Kašmírová elegancia v ére rýchlej módy: Váš ultimátny sprievodca luxusom a kvalitou

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Kašmírové pleteniny sú synonymom luxusu, avšak ich vzostup v populárnych fast fashion reťazcoch prináša dilemu: ako rozpoznať skutočnú kvalitu medzi zdánlivo výhodnými ponukami? Nie všetko zlato sa blyští a najvyššia cena neznamená automaticky to najlepšie. Pripravte sa na cestu za skutočným kašmírovým luxusom, kde cena nie je jediným ukazovateľom hodnoty.

    Zaujíma vás, prečo lacnejší kašmír nedosahuje kvalitu toho drahšieho? Aké sú medzi nimi rozdiely a prečo sa tento historický materiál objavuje v bežných módnich reťazcoch? Odpoveď je jednoduchá. Značky fast fashion postupne nachádzajú spôsoby, ako masovo reprodukovať kašmír. Avšak, čím viac sa uľahčuje výrobný proces, tým viac ubúda na celkovej kvalite výsledného produktu. Ide napríklad o zlé zaobchádzanie s kašmírovými kozami, alebo o ich podmienky pre život v neadekvátnych a umelo vytvorených oblastiach. Preto je z ekologického hľadiska viac než nutné uprednostniť kvalitu nad kvantitou.

    Nie je kašmír ako kašmír. Zamerajte sa na 100% vlákna

    Ako odhaliť ten pravý kašmír medzi mnohými možnosťami? Kľúčom je pochopiť jeho vlastnosti. Predovšetkým, dávajte pozor na prímesi iných látok – pravý kašmír by mal zostať čistý. Nastavovaný materiál môže spôsobiť, že sa kašmír deformuje a ‚scukrí‘. Ďalším signálom kvality je jeho mäkkosť. Vysokokvalitný kašmír je vďaka špeciálnym technikám zbavený hrubých vlákien, čo zabezpečuje jeho hladkosť a jemnosť na dotyk. Nebojte sa vyskúšať aj ľahšie varianty kašmíru, obľúbené medzi dizajnérmi, ktoré sú ideálne pre svetre alebo šály. U ťažších modelov potom môžete preveriť prepustnosť svetla – kvalitný kašmír by mal svetlo prepúšťať minimálne, čo je znakom jeho hustoty a kvality.

    Kašmír je ako whisky. Vyrába sa v niekoľkých oblastiach a kvalitu spoznáte na prvý dobry

    U kašmíru je nutné zamerať sa na nadčasový dizajn. Najčastejšie totiž kašmírové kúsky vrstvíte na seba, nosíte ich pod zimným kabátom či bundou. Hravosť môžete prejaviť štýlom textúry alebo farbou. Ide o klasické kúsky, ktoré sú spriaznené s každým šatníkom, preto rozhodne nečakajte extravaganciu či atypické modely. Jednou z popredných značiek, ktorá si dáva záležať na procese výroby a pôvode materiálu je Johnstons of Elegin. Značka sídliaca v Škótsku zdieľa tie najmodernejšie hodnoty a názory k ekológii a zaťaženiu planéty. Je totiž dôležité myslieť nielen na seba, ale aj na budúce generácie.

    Foto: Johnstons of Elgin

    Škótsky výrobca Johnstons of Elgin ponúka aj modernú možnosť zistenia pôvodu vášho vybraného kúska. Na štítku s logom značky sa nachádza QR kód, ktorý po naskenovaní ukáže pôvod produktu a overíte si tak jeho kvalitu.

    Foto: Johnstons of Elgin

    Predstavujeme kráľovnú kašmíru Lisa Yang. Uvádza na trh jeho najoriginálnejšiu podobu

    Niekoľko druhov kašmírov, niekoľko procesov výroby a nespočet slušivých kúskov. Pre Yang je kašmír božstvom, pozná ho do posledného detailu a spracováva ho podľa najprísnejších noriem. Bez ohľadu na to, čo je práve trendy, Lisa pripravuje svoje kúsky s maximálnou starostlivosťou a vkladá do nich svoje všetko estetické cítenie. Hoci ide o klasické strihy aj textúry, jej looky vyzerajú veľmi luxusne a kričia vkusom. Ak sa chcete navyše ponoriť do celého procesu, na oficiálnych stránkach nájdete podrobný a zrozumiteľný postup výroby.

    Foto: Lisa Yang

    Hravosť a kašmír prepájajú v Los Angeles. The Elder Statesman nepozná hranice farebnosti

    Ak vám doteraz prišiel kašmír nudný, je na čase vám túto myšlienku vyvrátiť. Pre americký label The Elder Statesman kašmír neznamená len kvalitné a precízne spracovanie, ale dáva svojim modelom pestrú dávku farebnosti. Umele si pohráva s najrôznejšími odtieňmi a abstraktnými výrazmi, robí z jednoduchého oblečenia veľmi zábavnú podívanú. Vyberiete tu pre mužov, ženy aj deti.

    Foto: The Elder Statesman

    Zdroj: Kasmirov.cz

    ― Reklama ―

    Raňajky ako najdôležitejšie jedlo dňa. Longevity odborníci nesúhlasia

    Na raňajky má každý svoj názor. Niekto ich miluje, iný považuje za stratu času. Niekto raňajkuje hneď po prebudení, iný ranný rituál nechá až na jedenástu, alebo ho nepodstúpi vôbec. Zatiaľ čo večera je spoločenská udalosť a obed čas na pauzu, raňajky bývajú často prehliadané. Ale práve v tom tkvie ich čaro. Nie sú o pravidlách, ale o zvyku. A pritom je to práve prvé jedlo dňa, ktoré ukrýva silu určiť, ako sa budete cítiť celý deň.

    Dries Van Noten, Yohji Yamamoto a Rick Owens. Parížsky týždeň módy nekončí

    Paríž zaplavila móda a nikam sa nechystá. Tamojší týždeň pánskej módy ešte nekončí. Kolekciu pre jar a leto roku 2026 predstavil napríklad Rick Owens, ktorý modely v dekonštruovaných návrhoch nechal prejsť vodou. Dries Van Noten odhalil prvú pánsku kolekciu nového kreatívneho riaditeľa Juliana Klausnera a Yohji Yamamoto zreflektoval súčasné dianie.

    Páni, sandále sú povolené. Dokonca aj s ponožkami

    Letná sezóna 2025 prináša pre pánske chodidlá jednu jasnú správu. Ukazovať prsty je úplne v poriadku. Z červených kobercov miznú lakované poltopánky, namiesto nich nastupujú remienkové sandále, Birkenstocks, a dokonca aj žabky od luxusných značiek. Jonathan Bailey sa v Londýne ukázal v minimalistických flip flops od The Row, zatiaľ čo Simon Baker si v Sardínii vystačil s Birkenstock Kyoto.

    Sardinky dobývajú pevninu. Stali sa najnovšou obsesiou tohtoročného leta

    Sociálna sieť TikTok vytvorila ďalší trend inšpirovaný jedlom. Tentoraz to však nie je roztomilé ovocie alebo zelenina, ale sardinky. Postupne sa začali objavovať na plagátoch, krytoch telefónov, plážových taškách a oversized tričkách. Poukazujú nielen na pretrvávajúcu popularitu "coastal" a "fisherman" estetiky, ale aj na túžbu po osobitosti a letnej hravosti.

    Montblanc prenikol do sveta filmu. Prijal režiséra Wesa Andersona

    Luxusná značka Montblanc rozširuje svoje portfólio. V najnovšej kampani totiž objavuje filmovú scénu. Vo štvrtok odhalila spoluprácu so svetovo uznávaným režisérom Wesom Andersonom. Ten pre značku vytvoril špeciálny krátky film, doplnený aj o fotografie, a to za asistencie svojich obľúbených hercov. Režisér sa v kampani dokonca sám objavuje.

    Má nový Harry Potter šancu? Pripravovaný seriál budí kontroverzie

    Čarodejnícky svet Harryho Pottera sa opäť prebúdza k životu. Na sociálnych sieťach sa rozprúdili vášnivé diskusie o pripravovanom seriáli na motívy siedmich pôvodných kníh, ktorý by mal prísť na televízne obrazovky koncom roka 2026. Nedávne správy o obsadení vyvolali pochybnosti, či má najnovší projekt HBO u verných fanúšikov vôbec šancu.

    Marni má voľný trón. Módny dom oznámil odchod návrhára Francesca Risso

    Zdá sa, že kolotoč zmien kreatívnych riaditeľov ešte nekončí. Ticho, ktoré na módnej scéne nastalo po dosadení Jonathana Andersona do vedenia všetkých sekcií Dior, skončilo. Prerušilo ho nečakané oznámenie módneho domu Marni. Po takmer 10 rokoch sa lúči so svojím kreatívnym riaditeľom, Francescom Rissom. Kto ho nahradí, zatiaľ nie je známe.

    Krása strieda nádheru. Praktické SPF balzamy maskujú ochranu za elegantné líčenie

    Viac produktov v jednom je vždy praktická voľba. Nie vždy síce takýto výrobok nutne znamená perfektný účinok na všetkých frontoch, SPF balzamy sú určite jedným zo svätých grálov leta. Vylepšia každodennú kozmetickú rutinu nielen ochranou proti slnku, zároveň ponúknu buď decentné zafarbenie, alebo dokonca podmanivé zvýraznenie pier.

    Leto si vyžaduje zvýšenú starostlivosť. Aj pánska kozmetika si žiada zmeny

    Letné lúče neznamenajú iba sľubne trblietajúcu sa hladinu jazier, rozpúšťajúcu sa lahodnú zmrzlinu a teplom presýtené dni. Spolu s ich silou prichádza aj potreba obnoviť vašu kozmetickú taštičku. Výnimkou nie je ani pánska skin care, ktorá si v nasledujúcich horúcich mesiacoch žiada revíziu. Bez hydratačných či upokojujúcich pomocníkov sa nezaobídete.

    Prečo by ste mali poznať umelkyňu Lisu Jahovic? Pretvára predmety na kinetické sochy

    Veci, ktoré väčšina ľudí prehliadne, ona pozoruje so znepokojujúcou intenzitou. Lisa Jahovic, britská umelkyňa pôsobiaca v Londýne, sa nešpecializuje na monumentálne plátna, ani kričiace inštalácie. Jej disciplína sa ťažko zaraďuje. Osciluje medzi fotografiou, filmom a sochárstvom, a pritom zostáva osobitá. Zatiaľ čo iní umelci hľadajú inšpiráciu v mimoriadnych udalostiach, Jahovic sa obracia k obyčajným veciam.

    Móda v kocke: Carolina Herrera víta nový parfum a Max Mara láka na Cruise 2026

    Taliansky módny dom Max Mara predstavil vo svojej cruise kolekcii pre rok 2026 vrchol talianskej elegancie. Prekvapivo nenútenú resort radu vydal pre Valentino aj návrhár Alessandro Michele. Carolina Herrera uvádza nový parfum La Bomba a Emma Chamberlain spolupracuje s platformou Pinterest. Manolo Blahnik sponzoruje výstavu o Márii Antoinette.

    Leto v znamení detoxu. Interiérové trendy čerpajú z vidieka

    Preťaženie sociálnymi sieťami, túžba po hlbokom odpočinku a návrat k dávnym koreňom. To všetko definuje toto leto nielen v oblasti módy. Interiérové trendy diktujú únik k prírodným materiálom, tlmeným tónom a vintage úlovkom. Ako inšpirácia slúži idylický vidiecky život plný domáceho chleba a šťavnatých úlovkov zo starostlivo ošetrovanej záhrady.

    Zdanie často klame. Pri týchto kúskoch si online nákupy radšej odpusťte

    Online nákupy majú množstvo nesporných výhod. Od úspory času až po obrovský výber, vo väčšine prípadov jednoducho vyhrávajú na plnej čiare. Existujú však módne kúsky, pri ktorých sa pohodlnosť pri nákupe nevypláca. Nie vždy je možné veľkosť, strih a farbu odhadnúť virtuálne. Oveľa lepšiu službu vám urobia "staré dobré" kamenné predajne.

    Módny priemysel sa musí zmeniť. Prechádza krízou devastujúcej nadprodukcie

    Škodlivé dopady módneho priemyslu na životné prostredie nie sú žiadnym tajomstvom. Napriek tomu je jeden z najväčších problémov módnej scény často v tichosti odsunutý do pozadia. Práve naň upozornil report udržateľnej show Source Fashion. Zvýraznil totiž alarmujúcu krízu nadprodukcie, ktorá za sebou zanecháva hromady oblečenia, zaplavujúce preplnené skládky.

    Saint Laurent objavuje neprebádané. Módny dom odštartoval filmovú produkciu

    Anthony Vaccarello, kreatívny riaditeľ módneho domu Saint Laurent, spojil dve francúzske kultúrne posadnutosti, módu a film. V roku 2023 založil produkčnú spoločnosť Saint Laurent Productions, ktorá má na konte už niekoľko filmov uvedených na filmovom festivale v Cannes vrátane kontroverzného filmu Emilia Pérez. Odvážny krok vstúpiť do sveta filmu potvrdzuje usilovnú snahu značky rozšíriť svoj vplyv aj za hranice módy.

    Módny dom Hermès odhalil svoje vrstvy. V Šanghaji oslovil modernú ženu

    Luxusná značka Hermès prvýkrát prekročila hranice Číny. Koncom minulého týždňa predstavila v Šanghaji druhú kapitolu svojej kolekcie na tohtoročnú jeseň a zimu. Na rozdiel od jej prvej časti, ktorá sa držala skôr klasickej jazdeckej estetiky a francúzskej elegancie, ponúkla doslova mnohovrstvovú variáciu modernej ženy, ktorá je každý deň pripravená na všetko.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―