Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Niektoré zbierky starnú ako archívy. Iné sa po rokoch vracajú s energiou, ktorá zodpovedá novému okamihu. A kolekcia Jean Paul Gaultier FW 1999 je jednou z nich. Je zarážajúce, s akou istotou vtedajší styling kopíruje súčasný rytmus zimy. Párové siluety, sofistikované vrstvy, moderné proporcie. Runway z prelomu tisícročia pôsobí ako dizajn tejto sezóny, len vystrihnutý z inej doby. Vizionárstvo sa objavuje ako jasný dôsledok schopnosti čítať budúcnosť s neobvyklou presnosťou.

    Jean Paul Gaultier zachytil v roku 1999 podobu zimy, ktorá dnes získava nevídanú aktuálnosť. Mestskú, sebavedomú, orientovanú na vzťah medzi dvoma telami a dvoma líniami. Novinári z The New York Times vtedy opísali jeho šou ako poctu sile lásky a spoločnému kroku. Párové kabáty, synchronický styling či práca s materiálovými kontrastmi vytvorili estetiku, ktorá sa prenáša do roku 2025 bez jediného zaváhania. Kolekcia nezískava relevanciu vďaka nostalgii, ale schopnosti aktívne ovplyvňovať súčasnú zimnú vizuálnu identitu. To, čo malo odrážať príchod nového milénia, dokonale zapadá do naladenia súčasnej sezóny. A to nemôžeme nechať bez povšimnutia.

    Páry ako hlavná línia prehliadky. Siluety roku 1999 plynulo vstupujú do súčasnosti

    Keď Jean Paul Gaultier uviedol svoju kolekciu FW 1999, publikum sledovalo odpočet k novému miléniu. Digitálna časomiera na konci runway fungovala ako rám budúcnosti, do ktorej návrhár umiestil sériu párov kráčajúcich v dokonalej synchronizácii. Noviny The New York Times vtedy poznamenali, že práve tento koncept vytváral na móle zvláštne napätie medzi technológiou a ľudskosťou. Dnes pôsobí takmer prorocky. Do zimy roku 2025 vstupuje módna scéna s podobným dôrazom na siluety, zdieľaný priestor a vizuálnu súdržnosť jednotlivých kusov oblečenia.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by project (@uniform.person)

    Prvé výstupy dvojíc, prirovnané k Noemovej arche, vytvorili atmosféru stabilného systému. Eskymácke siluety z umelého kožušinového materiálu predstavili zimnú ochranu, ktorá sa prepája s dnešným dôrazom na robustné, ale vizuálne kultivované vrstvy. Párové pletené sety zase posilňujú tému zrkadlenia, ktorému sa súčasné značky venujú v rámci uniformných outfitov alebo čoraz viac gender-fluid stylingu. Návrhár Jean Paul Gaultier vtedy pracoval s harmóniou dvoch foriem, ktoré pôsobia ako estetické riešenie aj v dnešnom kontexte.

    Zdroj: Jean Paul Gaultier

    Tartanové kilty otvorili priestor pre novú interpretáciu tradície. Jean Paul Gaultier tým vytvoril vizuálne gesto rovnosti. Ako model, tak modelka niesli rovnaký kus odevu, bez toho, aby brali do úvahy hranice pánskeho či dámskeho štýlu. Tento motív tak v súčasnom kontexte pôsobí ako jeden z najaktuálnejších. Tartan samotný tiež oslavuje obľubu, stačí sa pozrieť na značky ako Vivienne Westwood alebo Burberry. Nádherný súhrn Gaultierovej tvorby nájdete aj v jeho knihe, poslúži tiež ako perfektný darček.

    Kolekciu uzavrel svadobný pár. Hovoril Jean Paul Gaultier o dlhodobosti?

    Motocross kožené looky potom v kolekcii FW 1999 prinášali kontrast k mäkším úpletom. Ich dramatické proporcie dnes pôsobia ako priama inšpirácia pre návrat technických materiálov do mestského zimného štýlu. Vysoké topánky, tvrdé línie a čitateľné zipsy tvoria návod pre modernú kombináciu funkčného dizajnu a vizuálneho dopadu. Gaultier tak predložil podobu zimy, ktorá pôsobí súčasne aj po štvrť storočí.

    @p4wnsh0pblues jean paul gaultier f/w 1999 rtw ✩ #jeanpaulgaultier #gaultier #fw99 #couples #runway #models #fashioninspo #fallinspo #giselebundchen #devonaoki #nataliasemanova ♬ originálny zvuk – Morgan

    Záverečný svadobný pár, teda dvaja starí milenci, uzavrel prehliadku v obraze, ktorý vtedy vzbudil veľkú pozornosť. Novinári z The New York Times ho interpretovali ako pripomienku toho, že krása módy nevychádza iba z mladosti alebo novosti, ale zo vzťahu, ktorý obstojí v čase. Tento moment v roku 2025 získava novú váhu, a to ako symbol dlhodobosti v dobe rýchlych trendov a sezónnych rotácií. Gaultierova kolekcia tak prechádza do súčasnosti nie ako retro materiál, ale ako plán zimnej estetiky, ktorá si uchovala silu i relevanciu.

    Zdroje: New York Times, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    Jean Paul Gaultier ako módny veštec. V roku 1999 predpovedal aktuálnu sezónu

    ― Reklama ―

    Niektoré zbierky starnú ako archívy. Iné sa po rokoch vracajú s energiou, ktorá zodpovedá novému okamihu. A kolekcia Jean Paul Gaultier FW 1999 je jednou z nich. Je zarážajúce, s akou istotou vtedajší styling kopíruje súčasný rytmus zimy. Párové siluety, sofistikované vrstvy, moderné proporcie. Runway z prelomu tisícročia pôsobí ako dizajn tejto sezóny, len vystrihnutý z inej doby. Vizionárstvo sa objavuje ako jasný dôsledok schopnosti čítať budúcnosť s neobvyklou presnosťou.

    Jean Paul Gaultier zachytil v roku 1999 podobu zimy, ktorá dnes získava nevídanú aktuálnosť. Mestskú, sebavedomú, orientovanú na vzťah medzi dvoma telami a dvoma líniami. Novinári z The New York Times vtedy opísali jeho šou ako poctu sile lásky a spoločnému kroku. Párové kabáty, synchronický styling či práca s materiálovými kontrastmi vytvorili estetiku, ktorá sa prenáša do roku 2025 bez jediného zaváhania. Kolekcia nezískava relevanciu vďaka nostalgii, ale schopnosti aktívne ovplyvňovať súčasnú zimnú vizuálnu identitu. To, čo malo odrážať príchod nového milénia, dokonale zapadá do naladenia súčasnej sezóny. A to nemôžeme nechať bez povšimnutia.

    Páry ako hlavná línia prehliadky. Siluety roku 1999 plynulo vstupujú do súčasnosti

    Keď Jean Paul Gaultier uviedol svoju kolekciu FW 1999, publikum sledovalo odpočet k novému miléniu. Digitálna časomiera na konci runway fungovala ako rám budúcnosti, do ktorej návrhár umiestil sériu párov kráčajúcich v dokonalej synchronizácii. Noviny The New York Times vtedy poznamenali, že práve tento koncept vytváral na móle zvláštne napätie medzi technológiou a ľudskosťou. Dnes pôsobí takmer prorocky. Do zimy roku 2025 vstupuje módna scéna s podobným dôrazom na siluety, zdieľaný priestor a vizuálnu súdržnosť jednotlivých kusov oblečenia.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by project (@uniform.person)

    Prvé výstupy dvojíc, prirovnané k Noemovej arche, vytvorili atmosféru stabilného systému. Eskymácke siluety z umelého kožušinového materiálu predstavili zimnú ochranu, ktorá sa prepája s dnešným dôrazom na robustné, ale vizuálne kultivované vrstvy. Párové pletené sety zase posilňujú tému zrkadlenia, ktorému sa súčasné značky venujú v rámci uniformných outfitov alebo čoraz viac gender-fluid stylingu. Návrhár Jean Paul Gaultier vtedy pracoval s harmóniou dvoch foriem, ktoré pôsobia ako estetické riešenie aj v dnešnom kontexte.

    Zdroj: Jean Paul Gaultier

    Tartanové kilty otvorili priestor pre novú interpretáciu tradície. Jean Paul Gaultier tým vytvoril vizuálne gesto rovnosti. Ako model, tak modelka niesli rovnaký kus odevu, bez toho, aby brali do úvahy hranice pánskeho či dámskeho štýlu. Tento motív tak v súčasnom kontexte pôsobí ako jeden z najaktuálnejších. Tartan samotný tiež oslavuje obľubu, stačí sa pozrieť na značky ako Vivienne Westwood alebo Burberry. Nádherný súhrn Gaultierovej tvorby nájdete aj v jeho knihe, poslúži tiež ako perfektný darček.

    Kolekciu uzavrel svadobný pár. Hovoril Jean Paul Gaultier o dlhodobosti?

    Motocross kožené looky potom v kolekcii FW 1999 prinášali kontrast k mäkším úpletom. Ich dramatické proporcie dnes pôsobia ako priama inšpirácia pre návrat technických materiálov do mestského zimného štýlu. Vysoké topánky, tvrdé línie a čitateľné zipsy tvoria návod pre modernú kombináciu funkčného dizajnu a vizuálneho dopadu. Gaultier tak predložil podobu zimy, ktorá pôsobí súčasne aj po štvrť storočí.

    @p4wnsh0pblues jean paul gaultier f/w 1999 rtw ✩ #jeanpaulgaultier #gaultier #fw99 #couples #runway #models #fashioninspo #fallinspo #giselebundchen #devonaoki #nataliasemanova ♬ originálny zvuk – Morgan

    Záverečný svadobný pár, teda dvaja starí milenci, uzavrel prehliadku v obraze, ktorý vtedy vzbudil veľkú pozornosť. Novinári z The New York Times ho interpretovali ako pripomienku toho, že krása módy nevychádza iba z mladosti alebo novosti, ale zo vzťahu, ktorý obstojí v čase. Tento moment v roku 2025 získava novú váhu, a to ako symbol dlhodobosti v dobe rýchlych trendov a sezónnych rotácií. Gaultierova kolekcia tak prechádza do súčasnosti nie ako retro materiál, ale ako plán zimnej estetiky, ktorá si uchovala silu i relevanciu.

    Zdroje: New York Times, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Ako voňajú trendy tenisky? Onitsuka Tiger uvádza prvú kolekciu parfumov

    Japonská značka preslávená ikonickými teniskami vstupuje do sveta parfumov. Onitsuka Tiger pretvorila legendárne tenisky do svojej prvej kolecie exkluzívnych vôní. Na starosti ju dostal parfumér Mark Buxton, ktorý stojí okrem iného aj za Le Labo Vetiver 46. Zlaté flakóny vyrobené v Provence tak spájajú to najlepšie z japonskej tradície, francúzskej elegancie a súčasného dizajnu.

    Luxus v zajatí mrazu. Saint Laurent Rive Droite láka na kolekciu Snow Edition

    Saint Laurent Rive Droite otvára zimnú sezónu vo veľkom štýle. Tentoraz kolekciou, ktorá nesie názov Snow Edition a nemôže chýbať v šatníku žiadneho milovníka horských chát a zjazdoviek. Kolekcia spája sexi estetiku značky s prémiovým zimným vybavením, ktorým neprenikne ani štipka mrazu. Husiu kožu budete mať len z toho, ako dobre budete v Saint Laurent vyzerať.

    Európska únia šliape Sheinu na päty. V roku 2026 uvalí clá na malé balíky

    Od júla budúceho roka začnú v Európskej únii pre malé balíky v hodnote pod 150 eur platiť nové clá. V piatok sa na tom dohodli ministri financií zastupujúci členské štáty. Poplatok vo výške troch eur má za cieľ potlačiť lavínu lacného tovaru, smerujúceho do bloku predovšetkým z Číny. Dopad pocítia hlavne lacné e-commerce platformy, ako je Shein, Temu alebo AliExpress.

    Vianoce sú ideálny čas na malý hriech. Beauty je ten najsladší zo všetkých

    Hľadáte darček, ktorý poteší každú ženu vo vašom živote? Či už chcete urobiť radosť sestre, kamarátke, či priateľke, beauty svet vás nesklame. Ponúka presne to, čo pod vianočným stromčekom vykúzli úsmev na tvári. Stavte na beauty tipy roka, ktoré sú voňavé, rozmaznávajúce a tak trochu návykové. Vedia dokonale zahriať pri srdci: potešia, prekvapia a dodajú dotyk elegancie.

    New York opúšťa kožušinu. Po rozhodnutí CFDA kráča v šľapajach Londýna

    Kožušina má v New Yorku stopku. Teda aspoň na jeho vyhlásenom týždni módy. Asociácia organizujúca tamojší fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzný materiál oficiálne zakázala. Kopíruje tak rozhodnutie Londýna, ktorý od jeho využívania odstúpil už v roku 2023. Zostáva však otázkou, či bude metropolu nasledovať aj Paríž a Miláno.

    Kto obsadí voľné miesto vo Versace? Špekulácie naberajú na obrátkach

    Versace stojí na prahu ďalšej kapitoly. Po odchode Daria Vitaleho sa módny svet zameriava na tvorcov, ktorí dokážu kult ikonickej značky ďalej rozširovať a dať mu nový impulz. Pripravenosť niekoľkých výrazných osobností vytvára mimoriadne živý priestor pre strategické úvahy. Predstava nového vedenia kreatívneho smeru Versace rezonuje celým odvetvím. Módny dom otvára pole pre talenty, ktoré vedia pracovať s drámou, eleganciou a prítomnosťou okamihu.

    Chappell Roan skúša novú úlohu. Svoju tvár prepožičia MAC Cosmetics

    Popová hviezda Chappell Roan mení smer. Po tom, čo prehlásila, že svoju tvár neprepožičia žiadnej známej značke, prekvapila nečakaným oznámením. Stala sa totiž novou ambasádorkou MAC Cosmetics. Medzi dôvody, prečo zmenila názor, speváčka uviedla zdieľané hodnoty a dlhodobú podporu, ktorú spoločnosť venuje LGBTQI+ komunite už od svojho založenia v 80. rokoch.

    Po riad až do Dubaja? Martha Stewart pozýva do nových butikov

    Dubaj opäť potvrdzuje schopnosť priťahovať svetové ikony. Tentoraz víta ženu, ktorá premenila každodenný život na estetickú disciplínu. Martha Stewart otvorila svoje prvé samostatné obchody práve v tejto metropole. Ďaleko od amerických predmestí, kde jej značka vznikla. Do priestoru, kde sa luxus chápe ako životná taktika, prináša svet poctivo navrhnutého domova.

    Dámske hodinky pod stromček? Darujte moment, ktorý trvá celý rok

    V decembri sa svet spomalí presne vo chvíli, keď žena rozviaže vianočnú stužku. Vo vnútri darčeka sa objaví predmet, ktorý na nič nečaká. Jemné kovové články skĺznu do dlane a studený povrch puzdra kontrastuje s všadeprítomným teplom. Dámske hodinky v tom okamihu získajú vlastný život. Zacvaknú sa na zápästie a prenesú pozornosť k detailu, ktorý určuje rytmus dní aj večerov. Nie ako symbol, ale skôr ako presný tón zjednocujúci krehký sviatočný okamih.

    Móda v kocke: Skims vyráža do hôr s The North Face a Miu Miu je značkou roka

    Spoločnosť Skims vracia na scénu svoju úspešnú spoluprácu s The North Face. Novú kolekciu predstavil aj Ralph Lauren, tentoraz ju však venoval americkým olympijským športovcom. Spoločnosť Nike predstavila model Air Force 1 Bouclé, odkazujúci na Chanel Graffiti Bag. Bottega Veneta oslávi Vianoce s luxusným koktailovým setom a Miu Miu je podľa platformy Lyst značkou roka.

    Shay Mitchell uvádza detskú kozmetiku Rini. Je rozkošná, alebo nebezpečná?

    Herečka Shay Mitchell uviedla na trh kozmetickú líniu Rini, ktorá okamžite vzbudila zmiešané reakcie. Produkty sú totiž určené výhradne pre deti od 3 do 12 rokov. Línia preto rozdelila internet. Je naozaj nutné, aby sa deti od tak raného veku starali o svoju pleť, alebo ide len o ďalší marketingový ťah? Rini sa stáva jedným z najdiskutovanejších debutov tohto roka.

    Rekapitulácia namiesto priateľstva. Pasca menom catch-up prechádza z TikToku do reality

    Na TikToku fičia videá typu "let’s catch up", v ktorých tvorcovia sumarizujú svoj život do pár minút. Lenže kultúra rýchlych aktualizácií sa nenápadne presúva aj do offline sveta. Priateľstvá dospelých sa menia na sériu "catch-up stretnutí", ktoré pripomínajú malé status meetingy viac než chvíle skutočného prepojenia. A práve sociálna sieť TikTok trend nielen pomenovala, ale aj normalizovala.

    Miláno zdobí luxusné klzisko. Na svedomí ho má hotel z dielne Ferragamo

    Vianočný duch ovládol aj talianske hlavné mesto módy. Miláno tentokrát ozdobilo luxusné sviatočné klzisko z dielne módneho domu Ferragamo. Rozžiarilo dvor jeho známeho hotela Portrait. Koncept The Gift však tento rok na Vianoce prináša oveľa viac. Návštevníci môžu po odložení korčulí ochutnať to najlepšie z tamojšej gastronómie alebo nakúpiť darčeky v miestnych pop-upoch.

    TikTok Highlights: Birthday make-up rozdeľuje. Vyvoláva prekvapivé reakcie

    Staronová bitka opäť dobýva sociálnej siete. Beauty TikTok trend známy ako birthday make-up rozdeľuje internet. Zatiaľ čo jeho zástancovia ho vidia ako variant "full-glam" looku, v iných vyvoláva prekvapivé reakcie. Niektorí muži totiž pod video tutoriálmi ženám radia, aby sa nemalovali "ako Picasso" a blahosklonne ich uisťujú, že "kvôli nim" si tvár líčiť naozaj nemusia.

    Výber pánskej vône si vyžaduje prípravu. Zabudnite na komerciu a darujte originalitu

    Pánske vône nadobúdajú počas Vianoc osobitný význam a sú tiež darčekom, ktorý má svoju vlastnú prítomnosť. Elegantným gestom sa stáva vôňa, ktorá nie je masová, predvídateľná a zameniteľná, ale taká, ktorá pracuje s priestorom, materiálmi a nositeľom. Niche parfém dokáže vytvoriť atmosféru ako umelecký objekt. Pôsobí ticho, a predsa kričí na celé okolie. V rukách príjemcu získava funkciu osobného talizmanu, nie fľaštičky, ktorú rozbalia tisíce ďalších mužov v Českej republike.

    Versace zaraďuje spiatočku. Dario Vitale odchádza po necelom roku vo vedení

    Návrhár Dario Vitale je opäť bez práce. Po necelom roku opúšťa pozíciu kreatívneho riaditeľa módneho domu Versace. V apríli tohto roku nahradil na tejto pozícii ikonickú Donatellu Versace. Oznámenie prichádza len niekoľko dní po oficiálnom prevzatí značky spoločnosťou Prada Group, ktorá má podľa všetkého jasnú víziu novej éry Versace. Kto však nahradí Vitaleho, jej predstavitelia zatiaľ neprezradili.

    ― Reklama ―