Módne spoločnosti začínajú vyhodnocovať výsledky posledného štvrťroka minulého roka. Napriek nepriaznivým hospodárskym podmienkam sa spoločnostiam Hermès a Moncler Group tentoraz podarilo zvíťaziť na bojisku plnom silnej konkurencie. Obe spoločnosti úspešne prekonali odhady analytikov. Do nového roka vstupujú s novým optimizmom.
Módna scéna dlhodobo bojuje s neprívetivými ekonomickými podmienkami. Stretáva sa predovšetkým s nízkym dopytom, spôsobeným okrem iného trvajúcou infláciou. Uspieť na luxusnom bojovom poli preto nie je len tak. Výnimkou medzi porazenými sa však tentoraz stali spoločnosti Moncler Group a Hermès. Ich výsledky z posledného štvrťroka minulého roka totiž prekonali očakávania analytikov.
Na druhej strane módny dom Hermès dlhodobo vyniká medzi ostatnými luxusnými značkami. Je to najmä vďaka jeho bohatšej klientele, ktorej sa logicky príliš nedotýka spomalenie trhu s luxusom. „Oslavujeme vynikajúci rok v inak náročnom prostredí,“ povedal výkonný predseda spoločnosti Axel Dumas. Tržby Hermès medzitým v posledných troch mesiacoch roka 2024 vzrástli o 18 percent.
Zobraziť príspevok na Instagrame
V porovnaní s tým organické tržby LVMH vzrástli len o jedno percento. Naopak, tržby spoločnosti Kering, ktorej patrí módny dom Gucci, klesli o 12 percent. V kontexte výsledkov módnych rivalov ide teda o jasný výsledok. Okrem toho sa spoločnosti Hermès vlani darilo aj na luxusných trhoch, kde predtým zápasila s problémami, ako napríklad v Japonsku a v Amerike.
Moncler pozná kľúč k úspechu. Sú to exkluzívne módne podujatia
Skupina Moncler, do ktorej patrí nielen značka Moncler, ale aj Stone Island, mohla aj tentoraz sláviť úspech. Ich výsledky za posledný štvrťrok minulého roka, zverejnené vo štvrtok, dopadli „nad očakávania trhu“. Pozoruhodným úspechom je aj rast v Číne, na trhu, s ktorým módne značky v súčasnosti najviac zápasia. Dôvodom je tamojší nízky dopyt po luxusnom tovare.


Zdroj: Moncler
Na rozdiel od predchádzajúceho štvrťroka sa potom skupine darilo vo všetkých regiónoch. Riaditeľ firmy Remo Ruffini potom zásluhy pripísal predovšetkým exkluzívnym akciám, ako je napríklad Moncler Grenoble, organizovaná v St. Moritz, alebo Moncler Genius, ktorá tento rok zažiarila v Šanghaji. „Inšpiruje nás naše dedičstvo, vášeň pre inovácie a ambícia prekračovať konvencie,“ popísal výsledky Ruffini.
Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram