Více

    ― Reklama ―

    Módne spoločnosti začínajú vyhodnocovať výsledky posledného štvrťroka minulého roka. Napriek nepriaznivým hospodárskym podmienkam sa spoločnostiam Hermès a Moncler Group tentoraz podarilo zvíťaziť na bojisku plnom silnej konkurencie. Obe spoločnosti úspešne prekonali odhady analytikov. Do nového roka vstupujú s novým optimizmom.

    Módna scéna dlhodobo bojuje s neprívetivými ekonomickými podmienkami. Stretáva sa predovšetkým s nízkym dopytom, spôsobeným okrem iného trvajúcou infláciou. Uspieť na luxusnom bojovom poli preto nie je len tak. Výnimkou medzi porazenými sa však tentoraz stali spoločnosti Moncler Group a Hermès. Ich výsledky z posledného štvrťroka minulého roka totiž prekonali očakávania analytikov.

    Na druhej strane módny dom Hermès dlhodobo vyniká medzi ostatnými luxusnými značkami. Je to najmä vďaka jeho bohatšej klientele, ktorej sa logicky príliš nedotýka spomalenie trhu s luxusom. „Oslavujeme vynikajúci rok v inak náročnom prostredí,“ povedal výkonný predseda spoločnosti Axel Dumas. Tržby Hermès medzitým v posledných troch mesiacoch roka 2024 vzrástli o 18 percent.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by WWD (@wwd)

    V porovnaní s tým organické tržby LVMH vzrástli len o jedno percento. Naopak, tržby spoločnosti Kering, ktorej patrí módny dom Gucci, klesli o 12 percent. V kontexte výsledkov módnych rivalov ide teda o jasný výsledok. Okrem toho sa spoločnosti Hermès vlani darilo aj na luxusných trhoch, kde predtým zápasila s problémami, ako napríklad v Japonsku a v Amerike.

    Moncler pozná kľúč k úspechu. Sú to exkluzívne módne podujatia

    Skupina Moncler, do ktorej patrí nielen značka Moncler, ale aj Stone Island, mohla aj tentoraz sláviť úspech. Ich výsledky za posledný štvrťrok minulého roka, zverejnené vo štvrtok, dopadli „nad očakávania trhu“. Pozoruhodným úspechom je aj rast v Číne, na trhu, s ktorým módne značky v súčasnosti najviac zápasia. Dôvodom je tamojší nízky dopyt po luxusnom tovare.

    Zdroj: Moncler

    Na rozdiel od predchádzajúceho štvrťroka sa potom skupine darilo vo všetkých regiónoch. Riaditeľ firmy Remo Ruffini potom zásluhy pripísal predovšetkým exkluzívnym akciám, ako je napríklad Moncler Grenoble, organizovaná v St. Moritz, alebo Moncler Genius, ktorá tento rok zažiarila v Šanghaji. „Inšpiruje nás naše dedičstvo, vášeň pre inovácie a ambícia prekračovať konvencie,“ popísal výsledky Ruffini.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram

    Foto:Hermès

    Hviezdy medzi porazenými. Hermès a Moncler Group prekonali očakávania

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módne spoločnosti začínajú vyhodnocovať výsledky posledného štvrťroka minulého roka. Napriek nepriaznivým hospodárskym podmienkam sa spoločnostiam Hermès a Moncler Group tentoraz podarilo zvíťaziť na bojisku plnom silnej konkurencie. Obe spoločnosti úspešne prekonali odhady analytikov. Do nového roka vstupujú s novým optimizmom.

    Módna scéna dlhodobo bojuje s neprívetivými ekonomickými podmienkami. Stretáva sa predovšetkým s nízkym dopytom, spôsobeným okrem iného trvajúcou infláciou. Uspieť na luxusnom bojovom poli preto nie je len tak. Výnimkou medzi porazenými sa však tentoraz stali spoločnosti Moncler Group a Hermès. Ich výsledky z posledného štvrťroka minulého roka totiž prekonali očakávania analytikov.

    Na druhej strane módny dom Hermès dlhodobo vyniká medzi ostatnými luxusnými značkami. Je to najmä vďaka jeho bohatšej klientele, ktorej sa logicky príliš nedotýka spomalenie trhu s luxusom. „Oslavujeme vynikajúci rok v inak náročnom prostredí,“ povedal výkonný predseda spoločnosti Axel Dumas. Tržby Hermès medzitým v posledných troch mesiacoch roka 2024 vzrástli o 18 percent.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by WWD (@wwd)

    V porovnaní s tým organické tržby LVMH vzrástli len o jedno percento. Naopak, tržby spoločnosti Kering, ktorej patrí módny dom Gucci, klesli o 12 percent. V kontexte výsledkov módnych rivalov ide teda o jasný výsledok. Okrem toho sa spoločnosti Hermès vlani darilo aj na luxusných trhoch, kde predtým zápasila s problémami, ako napríklad v Japonsku a v Amerike.

    Moncler pozná kľúč k úspechu. Sú to exkluzívne módne podujatia

    Skupina Moncler, do ktorej patrí nielen značka Moncler, ale aj Stone Island, mohla aj tentoraz sláviť úspech. Ich výsledky za posledný štvrťrok minulého roka, zverejnené vo štvrtok, dopadli „nad očakávania trhu“. Pozoruhodným úspechom je aj rast v Číne, na trhu, s ktorým módne značky v súčasnosti najviac zápasia. Dôvodom je tamojší nízky dopyt po luxusnom tovare.

    Zdroj: Moncler

    Na rozdiel od predchádzajúceho štvrťroka sa potom skupine darilo vo všetkých regiónoch. Riaditeľ firmy Remo Ruffini potom zásluhy pripísal predovšetkým exkluzívnym akciám, ako je napríklad Moncler Grenoble, organizovaná v St. Moritz, alebo Moncler Genius, ktorá tento rok zažiarila v Šanghaji. „Inšpiruje nás naše dedičstvo, vášeň pre inovácie a ambícia prekračovať konvencie,“ popísal výsledky Ruffini.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram

    ― Reklama ―

    Chanel odhalil recyklačný program Nevold. Na vyriešenie nadprodukcie však nestačí

    Módny dom Chanel urobil krok smerom k udržateľnejšej budúcnosti. Zaviedol komplexný recyklačný program Nevold zameraný na efektívne spracovanie textilného odpadu, nepoužitých materiálov a nepredaného tovaru. Pre značku Chanel predstavuje riešenie na boj proti nedostatku vzácnych materiálov, ako je kašmír, hodváb a koža. Kritici však tvrdia, že recyklácia nevyrieši najväčší problém sveta módy, teda nadprodukciu.

    Sarah Burton vydala ďalší debut. Pre Givenchy predstavila prvú kampaň

    Nová kreatívna riaditeľka značky Givenchy, návrhárka Sarah Burton, odhalila svoju debutovú prehliadku v marci tohto roku. Po odhalení kolekcie na túto jeseň teda teraz zverejňuje svoju prvú kampaň. Do hlavných úloh obsadila modelku a herečku Kaiu Gerber a herečku, režisérku a fotografku Halinu Reijn, ktorá má na konte aj populárny film Babygirl.

    Dizajnérsky kolotoč zmien je na konci. Z korunovania však vynechal ženy

    Od minulého roka sa na módnej scéne uskutočňujú zdanlivo nekončiace zmeny vo vedení najznámejších módnych značiek. Netrpezlivé sledovanie dlho očakávaných noviniek sa však skončilo. Väčšina predtým uvoľnených vedúcich pozícií tak bola úspešne obsadená. Nemožno si však nevšimnúť, že na vysnívaných módnych trónoch chýbajú hlavne ženy.

    Nostalgia sa opäť hlási o slovo. Oživila zabudnuté anklets

    Ďalší aktuálny letný trend potvrdil, že tohtoročnej módnej scéne dominuje nostalgia. Modelky aj it-girls priniesli späť dávno zabudnuté anklets. Náramky na členky si mnohí z nás spájajú skôr s radostným detstvom a letnými tábormi než elegantným doplnkom. Súčasné variácie kedysi populárneho šperku však sľubujú všetko od hravosti až po nadčasovosť.

    Bottega Veneta vzdáva hold ikonickému vzoru. Intrecciato oslavuje 50 rokov

    Slávny prepletaný vzor intrecciato patrí medzi najviac klasické prvky tichého luxusu. Zároveň slúži ako okamžité poznávacie znamenie jednej z najúspešnejších talianskych značiek, Bottega Veneta. Spoločnosť tento rok vzdáva svojmu ikonickému detailu hold, keďže oslavuje 50 rokov. Predstavila preto špeciálnu kampaň, založenú na význame tradičného remesla.

    Séria Sirény rozpráva príbeh prostredníctvom módy. Jeho kostýmy prezrádzajú tajomstvo deja

    Po úspešnom seriáli White Lotus nastupujú na scénu nové projekty, taktiež stavané na tematike najbohatších vrstiev spoločnosti a ich následnej kritike. Podobný príbeh sa rozhodol vyrozprávať aj nový mini seriál Sirens, lákajúci predovšetkým na svoj svižný dej. Ten skvele dopĺňajú aj kostýmy, ktoré hravo naznačujú, kam postavy nenávratne smerujú.

    Fermentácia vo svete kozmetiky? Sľubuje vyššiu účinnosť skin care

    Zatiaľ čo svet gurmánov si pojem fermentácia spája s pohárom kimči alebo kefíru, kozmetický priemysel ho posúva na novú úroveň. Bakteriálny proces, ktorý zabezpečuje transformáciu zložiek do vstrebateľnejšej formy, sa vkráda do prípravkov starostlivosti o pleť. Fermentované zložky sľubujú intenzívnejšiu účinnosť a jemnejšie pôsobenie. Trend, ktorý znie ako výstrelok, vychádza z dávnych tradícií východnej medicíny.

    Módne značky hľadia vpred. Ponúkajú resort kolekcie pre jar 2026

    Špeciálne cruise a resort kolekcie fungujú ako pomyselný most medzi hlavnými ready-to-wear kolekciami. Zatiaľ čo najväčšie módne domy na ich počesť usporadúvajú špeciálne prehliadky, ostatné luxusné značky zostávajú pri kampaniach. Mnohé z nich preto nedávno odhalili najnovšie návrhy pre jar budúceho roka. Inšpiráciu čerpajú z histórie, tarotových kariet, Paríža či módy 90. rokov.

    Pozor na Labubu bez certifikácie. Z roztomilého plyšového zvieratka sa stáva toxický démon

    Keď sa na trhu objaví nová kultová senzácia, málokedy sa niekto pýta, čo za sebou zanechá. Labubu, postavička pôvodne určená pre zberateľov umenia a dizajnu, sa behom chvíle pretavila v lavínu napodobenín, ktoré zaplavujú medzinárodný trh. V Česku sa s týmito "fejkami" stretávame v podobe plyšákov, príveskov na kľúče či obalov na mobil. Všetky ale niečo spája. Úplne chýbajúce informácie o výrobcovi, zložení a bezpečnosti.

    Luxus má nový symbol. Trendy pánske hodinky zmenšujú ciferník

    Dávno preč sú časy, keď štýlový pánsky outfit museli podčiarkovať maximálne trblietavé hodinky. Luxus dnes hovorí iným jazykom. Medzi stereotypne maskulínne modely prenikli nové trendové kúsky. Na rozdiel od svojich predchodcov ich zdobí menší ciferník, ktorý viac pripomína dámske hodinky. Do svojich lookov ich už zaradila nejedna pánska módna ikona.

    Móda v kocke: Roberto Coin má novú tvár a Balenciaga víta jar 2026

    Herečka Dakota Johnson je najnovšou ambasádorkou značky Roberto Coin. Tommy Hilfiger medzitým nadviazal spoluprácu s hercom Damsonom Idrisom na špeciálnej kolekcii inšpirovanej F1. Módny dom Balenciaga odhalil resort kolekciu pre jar 2026 a Chanel predstavil sadu šperkov Reach for the Stars. Victoria Beckham potom dostala vlastnú šou na Netflixe.

    Leto korunovalo plavky roka. Zažiaria asymetrické jednodielne kúsky

    Každé letné obdobie má svojich favoritov, definujúcich slnečnými lúčmi pretkané dni. Tohtoročným vládcom plážových trendov sa jednoznačne stávajú jednoduché, elegantné, ale napriek tomu zvodné plavky. Jedná sa o jednodielne asymetrické modely na jedno rameno. Nielen, že skvele vystihnú akúkoľvek postavu, predstavujú perfektnú nadčasovú voľbu.

    Bottega Veneta oslavuje novú kampaň. V čele stojí Tyler, The Creator a Dario Argento

    Módny dom Bottega Veneta predstavil nové tváre kampane "Craft is Our Language". Medzi hlavné mená tentoraz patrí raper Tyler, The Creator a kultový taliansky režisér Dario Argento. Ide o potvrdenie trendu, že luxusné módne domy oslovujú tvorcov z rôznych kútov kultúrneho sveta. Najmä rapová scéna má už roky nesporný vplyv na vnímanie štýlu, estetiky a hodnôt značky a Bottega Veneta nie je výnimkou.

    Paríž očakáva zmeny. Týždeň haute couture módy mení svoje obrysy

    Parížsky týždeň haute couture módy zažíva tento rok veľké zmeny. Dôvodom je zdanlivo nekončiaci kolotoč presúvajúcich sa kreatívnych riaditeľov najslávnejších módnych domov. Na očakávanej udalosti tak bude chýbať Dior, Jean Paul Gaultier a Valentino. Na druhej strane Glenn Martens bude debutovať pre Maison Margiela a Demna Gvasalia sa rozlúči s Balenciagou.

    Rozžhavia aj vydesia. Populárne knihy vám spríjemnia nejednu letnú dovolenku

    Obdobie letných dovoleniek sa rýchlo blíži a s ním aj očakávania nových dobrodružstiev. Či už ste fanúšikmi divokého poznávania, alebo naopak relaxu v bezpečnosti rezortu, ideálnym zdrojom oddychu sú knihy. Ak na vás v poličke práve žiadne nečakajú, inšpirujte sa aktuálne obľúbenými knižnými titulmi. Svoje si nájdu milovníci detektívok, románikov aj ľudských príbehov.

    Na trón nastúpil Jonathan Anderson. Bude vládnuť celému kráľovstvu Dior

    Módny dom Dior v pondelok ráno potvrdil dlhoročné špekulácie o nástupcovi kreatívnej riaditeľky Marie Grazie Chiuriovej. Ako mnohí očakávali, stal sa ním návrhár Jonathan Anderson, ktorý bol nedávno vymenovaný za šéfa pánskeho oddelenia slávnej značky. Prvýkrát od čias samotného Christiana Diora bude všetkým sekciám spoločnosti vládnuť jeden dizajnér.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―