Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Ak v módnom priemysle existuje niekto, kto si nenechá skákať po hlave, tak je to Hedi Slimane. Legendárny a svojrázny dizajnér nedávno verejne a ostro kritizoval „okopírovaný“ vizuálny štýl v aktuálnej kampani Celine. Pre značku pracoval sedem rokov až do vlaňajšieho októbra. Tento prípad potom otvára v odvetví s neustále sa meniacou dynamikou širšiu diskusiu o význame pojmu „kreatívny riaditeľ“ vo vzťahu k luxusným značkám.

    Z vyhlásenia návrhára sršala irónia. Uťahoval si z novej kampane

    Návrhár Hedi Slimane začiatkom septembra vyjadril svoj názor na nedávno zverejnené fotografie pre kampaň módneho domu Celine. U značky totiž sedem rokov pôsobil ako kreatívny riaditeľ. Rozhodne však nešlo o žiadny chválospev. Vyjadrenie s nádychom pasívnej agresie pridal do príbehu na Instagrame. Skritizoval najmä vizuálny jazyk, ktorý podľa neho kopíruje charakteristický fotografický štýl z jeho éry.

    „Od Celine som odišiel v októbri 2024. Som presvedčený a úprimne sa vopred teším, že značka dokáže znovu brilantne definovať svoje reklamné kampane a inštitucionálnu image. Vytvorí si svoj vlastný, nezameniteľný jazyk a fotografický svet a otvorí tak sľubnú novú kapitolu. To všetko v duchu kreatívnej nezávislosti a obnovy, bez väzby na minulosť alebo odkaz môjho fotografického štýlu, vrátane kampaní alebo filmov, ktoré som pre Celine vytvoril,“ napísal potom Slimane.

    Zdroj: Celine

    Ktorú kampaň má Slimane na mysli, však zostáva záhadou. V dobe vydania vyhlásenia totiž značka na svojom instagramovom profile zverejňovala obrázky z kampane pre kolekciu jeseň/zima 2025. Jedná sa pritom o prechodnú kolekciu navrhnutú interným tímom Celine, ktorá vznikla v období medzi odchodom Slimana a nástupom nového kreatívneho riaditeľa Michaela Ridera.

    Súd s Keringom pripomínal bolestivý rozvod. Saint Laurent odstránil všetky fotografie

    Fotografie k prvej Riderovej kolekcii pre jar/leto 2026, zverejnené o niekoľko dní neskôr, sa navyše už značne odchyľujú od vizuálnych princípov Slimane. Znalci módy si okamžite všimnú, že sú farebné, čo jasne odporuje skorším ikonickým čiernobielym snímkam. Chýba im tiež povestný štylizovaný grunge, rebelský a melancholický nádych prítomný v predchádzajúcich kampaniach značky.

    Zobraziť tento príspevok na Instagrame

    A post shared by CELINE (@celine)

    Nie je to však prvýkrát, čo bol Slimane v spore ohľadne svojich tvorivých aktivít. Potom, čo v roku 2016 opustil pozíciu kreatívneho riaditeľa módneho domu Saint Laurent, zažaloval jeho materskú spoločnosť Kering. Dôvodom bolo, že jeho plat za posledný rok pôsobenia bol zhruba o deväť miliónov eur nižší, než mal byť. Hoci hlavným bodom žaloby bola jeho „podpriemerná“ mzda, súčasťou sporu bol aj boj o duševné vlastníctvo v podobe fotografií, rovnako zakotvený v pracovnej zmluve.

    Dizajnér trval na tom, aby boli všetky snímky z online archívu Saint Laurent odstránené. V reakcii na to značka zmazala všetky stopy po Slimanovi zo svojho instagramového účtu. Podľa platformy The Fashion Law údajne návrhár uplatnil rovnaké vlastnícke práva aj vo svojej zmluve u Celine. V módnom priemysle sa ovšem jedná o absolútnu raritu, keďže obvykle sú to samotné značky a korporácie, ktoré uplatňujú rozsiahlu kontrolu nad prácou svojich kreatívnych riaditeľov.

    Zdroje: Business of Fashion, The Fashion Law, Fashion Network, NSS Magazine, Instagram

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.sk/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    Hedi Slimane obvinil Celine. Značka má kopírovať jeho fotografický štýl

    ― Reklama ―

    Ak v módnom priemysle existuje niekto, kto si nenechá skákať po hlave, tak je to Hedi Slimane. Legendárny a svojrázny dizajnér nedávno verejne a ostro kritizoval „okopírovaný“ vizuálny štýl v aktuálnej kampani Celine. Pre značku pracoval sedem rokov až do vlaňajšieho októbra. Tento prípad potom otvára v odvetví s neustále sa meniacou dynamikou širšiu diskusiu o význame pojmu „kreatívny riaditeľ“ vo vzťahu k luxusným značkám.

    Z vyhlásenia návrhára sršala irónia. Uťahoval si z novej kampane

    Návrhár Hedi Slimane začiatkom septembra vyjadril svoj názor na nedávno zverejnené fotografie pre kampaň módneho domu Celine. U značky totiž sedem rokov pôsobil ako kreatívny riaditeľ. Rozhodne však nešlo o žiadny chválospev. Vyjadrenie s nádychom pasívnej agresie pridal do príbehu na Instagrame. Skritizoval najmä vizuálny jazyk, ktorý podľa neho kopíruje charakteristický fotografický štýl z jeho éry.

    „Od Celine som odišiel v októbri 2024. Som presvedčený a úprimne sa vopred teším, že značka dokáže znovu brilantne definovať svoje reklamné kampane a inštitucionálnu image. Vytvorí si svoj vlastný, nezameniteľný jazyk a fotografický svet a otvorí tak sľubnú novú kapitolu. To všetko v duchu kreatívnej nezávislosti a obnovy, bez väzby na minulosť alebo odkaz môjho fotografického štýlu, vrátane kampaní alebo filmov, ktoré som pre Celine vytvoril,“ napísal potom Slimane.

    Zdroj: Celine

    Ktorú kampaň má Slimane na mysli, však zostáva záhadou. V dobe vydania vyhlásenia totiž značka na svojom instagramovom profile zverejňovala obrázky z kampane pre kolekciu jeseň/zima 2025. Jedná sa pritom o prechodnú kolekciu navrhnutú interným tímom Celine, ktorá vznikla v období medzi odchodom Slimana a nástupom nového kreatívneho riaditeľa Michaela Ridera.

    Súd s Keringom pripomínal bolestivý rozvod. Saint Laurent odstránil všetky fotografie

    Fotografie k prvej Riderovej kolekcii pre jar/leto 2026, zverejnené o niekoľko dní neskôr, sa navyše už značne odchyľujú od vizuálnych princípov Slimane. Znalci módy si okamžite všimnú, že sú farebné, čo jasne odporuje skorším ikonickým čiernobielym snímkam. Chýba im tiež povestný štylizovaný grunge, rebelský a melancholický nádych prítomný v predchádzajúcich kampaniach značky.

    Zobraziť tento príspevok na Instagrame

    A post shared by CELINE (@celine)

    Nie je to však prvýkrát, čo bol Slimane v spore ohľadne svojich tvorivých aktivít. Potom, čo v roku 2016 opustil pozíciu kreatívneho riaditeľa módneho domu Saint Laurent, zažaloval jeho materskú spoločnosť Kering. Dôvodom bolo, že jeho plat za posledný rok pôsobenia bol zhruba o deväť miliónov eur nižší, než mal byť. Hoci hlavným bodom žaloby bola jeho „podpriemerná“ mzda, súčasťou sporu bol aj boj o duševné vlastníctvo v podobe fotografií, rovnako zakotvený v pracovnej zmluve.

    Dizajnér trval na tom, aby boli všetky snímky z online archívu Saint Laurent odstránené. V reakcii na to značka zmazala všetky stopy po Slimanovi zo svojho instagramového účtu. Podľa platformy The Fashion Law údajne návrhár uplatnil rovnaké vlastnícke práva aj vo svojej zmluve u Celine. V módnom priemysle sa ovšem jedná o absolútnu raritu, keďže obvykle sú to samotné značky a korporácie, ktoré uplatňujú rozsiahlu kontrolu nad prácou svojich kreatívnych riaditeľov.

    Zdroje: Business of Fashion, The Fashion Law, Fashion Network, NSS Magazine, Instagram

    ― Reklama ―

    Kim Kardashian rozdeľuje internet. Vyniesla kontroverznú Birkin bag zo slonej kože

    Kim Kardashian sa v seriáli All’s Fair objavila s kabelkou Birkin, ktorá podľa znalcov pochádza z kože afrického slona. Luxusný svet okamžite vytvoril dva tábory. Na jednej strane stoja hlasní kritici, na druhej fascinovaní zberatelia. Elephant Leather Birkin patrí k najvzácnejším kabelkám Hermès, ktorých výroba však skončila pred niekoľkými dekádami. Sociálne siete sa po odvysielaní epizódy zmenili na javisko, kde vedľa morálneho rozhorčenia rastie posadnutosť cenovkou a investičným potenciálom.

    Vianoce očami Burberry. Daniel Lee vymenil trenčkoty za stromček

    Claridge's, luxusný hotel v centre Londýna, tradične zveruje zdobenie svojho vianočného stromčeka do rúk významnej osobnosti módnej scény. Tento rok kreatívny riaditeľ Burberry Daniel Lee premenil sviatočnú výzdobu podľa vlastnej vízie . Jednotlivé ozdoby odkazujú na dlhoročnú tradíciu značky, zatiaľ čo ikonický kockovaný vzor pohlcuje zvyšok luxusneho interiéru hotelového lobby.

    Shein pod paľbou. Čelí žalobe francúzskych obchodníkov aj výzve poslancov

    Problémy fast fashion reťazca Shein vo Francúzsku sa neskončili. Teraz čelí žalobe zo strany francúzskych maloobchodníkov. Právne kroky proti značke podniklo 12 federácií a niekoľko značiek. Olej do ohňa kritiky prilievajú aj miestni poslanci. Viac ako 80 z nich vydalo oficiálne vyhlásenie, v ktorom požadujú zákaz značky Shein v mene "ochrany pracovníkov, verejného zdravia a planéty".

    Bottega Veneta predstavuje Jenga set. Jeho cena je skutočne kozmická

    Bottega Veneta uvádza Jenga set, ktorý posúva domácu zábavu do sféry investičných objektov. Luxusný dom využíva svoje signifikantné prvky a transformuje známu hru do podoby kultivovaného dizajnového predmetu. Každý prvok získava charakter artefaktu, s dôrazom na materiál a presnosť spracovania. Súbor pôsobí ako tichý symbol vkusu a sebavedomého vykročenia do segmentu zábavy pre dospelých. Áno, značka uvádza, že nejde o hračku pre deti.

    Louis Vuitton a Assouline vydali knihu. Rozpráva 150 rokov histórie módneho domu

    Vydavateľstvo Assouline v spolupráci s Louis Vuitton uvádza knihu From Louis to Vuitton. Sleduje vývoj módneho domu od jeho založenia až po súčasnosť. Autor Arthur Dreyfus spracoval 406 strán a 320 obrazových materiálov do formy vizuálnej kroniky značky, ktorá definuje francúzsky luxus. Predslov napísal prezident a CEO Louis Vuitton Pietro Beccari. Kniha už vyšla a okamžite sa stala jedným z najdiskutovanejších titulov tohtoročnej módnej knižnice.

    Luxury Insights: púštny sen na obzore. Saudská Arábia plánuje prvý luxusný vlak

    Saudská Arábia posúva hranice miestneho luxusu. Koncom budúceho roka privíta svoj prvý luxusný vlak s názvom The Dream of the Desert. Cesta dlhá až 1 300 kilometrov predstaví skvosty krajiny za oknami aj v prepracovanom interiéri. Koncom októbra mala verejnosť možnosť vidieť prvé návrhy exkluzívneho projektu, ktorý sľubuje nezabudnuteľné zážitky.

    Dialóg dvoch velikánov. La Galerie Dior bude hostiť tvorbu Azzedina Alaïu

    La Galerie Dior vzdáva hold jednému z najväčších mien módneho sveta. Od štvrtka 19. novembra sprístupní výstavu Azzedine Alaïa’s Dior Collection, ktorá pripomína odkaz slávneho tuniského návrhára. Dizajnér sa preslávil nielen svojimi bodycon róbami, ale aj vášňou pre zberateľstvo vysokej módy. Značnú časť jeho zbierky potom tvorili práve návrhy z dielne samotného Christiana Diora.

    Valentino Rockstud je späť. Uspeje kolekcia aj mimo šatníkov pobehlic z Prahy 1?

    Podpätky Valentino Rockstud sa nečakane objavili v teaseri Diabol nosí Pradu 2 a na pár sekúnd ovládli internet. Detail, ktorý kedysi symbolizoval taliansku predstavu o okázalom luxuse, získava nový popkultúrny moment. Značka aj film pracujú s obuvníckou drámou, vďaka ktorému získava Rockstud čerstvý impulz. Vizuálna sila traileru pripomína, že pre Valentino typické kovanie nie je zatratené, ako sa v posledných rokoch mohlo zdať. Otázka však mieri inam. Čo tento návrat urobí s jeho povesťou v módnom mini svete Prahy 1?

    Darujte nadčasový klenot. Pánske hodinky ovláda retro aj tradícia

    Ponuka pánskych hodiniek na tieto Vianoce presahuje rámec bežných darčekov. Okrem ikonických značiek, ako sú Audemars Piguet alebo Breguet, sú tu aj hodinky Tissot, Citizen a Casio. Značky, ktoré dokazujú, že aj rozumná investícia môže mať špičkový dizajn a charizmu. Trendy ukazujú dve línie. Návrat k tradičným "mužským" hodinkám a fascináciu digitálnou retro estetikou. Či už ide o titánové chronografy, mramorované ciferníky alebo ručne gravírované logá, tohtoročný výber má spoločný cieľ. Urobiť z času zážitok.

    Elie Saab rozširuje pôsobnosť. Navrhne dizajn tryskáča Bombardier

    Luxusná značka Elie Saab skúma nové vody. Módny dom známy predovšetkým pre svoje dychberúce haute couture kolekcie už predtým okúsil navrhovanie exkluzívnych rezidencií, hotelov alebo jácht. S najnovším projektom sa však pozrie až do oblakov. Navrhne totiž interiér tryskáča z dielne spoločnosti Bombardier. Dizajn modelu Global 8000 hodlajú spoločne odhaliť budúci rok.

    TikTok Highlights: Sociálnu sieť pohltila mánia „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipov na platforme TikTok podľahli novej vášni. Tentokrát medzi sebou zdieľajú metódu prezývanú "peptide stacking". Ide o kombináciu peptidov, od ktorých si sľubujú rýchlejšie spaľovanie tukov a regeneráciu po posilňovaní alebo viac energie. Virálny trik však nepodporujú relevantné overené štúdie a odborníci preto radia sa mu radšej oblúkom vyhnúť.

    Met Gala 2026 pozná svoju tému. Costume Art prepojí vysokú módu s umením

    Metropolitné múzeum umenia v New Yorku už teraz presúva svoju pozornosť na budúci rok. Zástupcovia tamojšieho Costume Institute totiž v pondelok oznámili tému budúcej módnej výstavy. Odvíja sa od nej rovnako dress code, v ktorom sa bude v roku 2026 konať slávny galavečer Met Gala. Exihíbícia s názvom Costume Art pripomenie červenú niť napevno spájajúcu klasické umenie a svet vysokej módy.

    Z módy rovno na tanier. Retro jedlo oslavuje svoj návrat

    Na stoloch sa opäť lesknú strieborné podnosy, v koktailových pohároch tancujú červené čerešne a plátky uhoriek sa točia, akoby chceli vyrozprávať príbeh elegancie minulých desaťročí. Gastronómia objavuje pôvab retra. Nie nostalgia, ale luxus v starom štýle. V ére minimalistických jedálnych lístkov sa vracia čaro opulentných receptov, ktoré oslavujú detaily, farby a rituály.

    Trendy kabelky mažú hranice súkromia. Jar 2026 definuje zraniteľnosť

    Budúca jarná a letná sezóna pôsobí na pozadí usychajúceho lístia a neoblomného chladu ako na míle vzdialená. Módny svet má aj tak už teraz jasno, čo ju bude definovať. Posledná vlna svetových týždňov módy prehovorila jasne, súkromie posúva svoje hranice. Návrhári odhalili otvorené kabelky, často len s jedným uchom, ktoré reflektujú búrlivú dobu a lákajú svojou zraniteľnosťou.

    Poznáte najľahšiu tkaninu na svete? Super Organza vznikla tak trochu „omylom“

    Super Organza patrí k najtenším a najľahším tkaninám, ktoré kedy človek vytvoril. Aj keď neplánovane. Pochádza z Japonska, z vývoja spoločnosti Amaike LLC, ktorej know-how vychádza z technologického inžinierstva v oblasti látok. Vlákna s hrúbkou jednej pätiny ľudského vlasu tvoria materiál s hmotnosťou piatich gramov na meter štvorcový. Prada ho použila pre jar 2024, zatiaľ čo Balenciaga ho zaradila do haute couture kolekcie pre jeseň 2025. V módnych domoch sa z technického zázraku stala vysoko žiadaná látka.

    Zlato, striebro a transformácia. Outhouse Jewellery redefinuje význam šperkov

    Šaty s vlečkou z 24 karátového zlata a striebrom vyšívané, ale princezná to nie je, jasný pane. Aj tak by sa dala popísať práca Outhouse Jewellery, spoločnosti, ktorá redefinovala nosenie šperkov. Už vám nemusia len visieť z uší alebo zdobiť krk, do zlata sa môžete doslova obliecť a zažiariť s ním na každom večierku. Úspešná značka prichádza s novou revolučnou kolekciou Alchemy of 13.

    ― Reklama ―