Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Parížsky týždeň módy Haute Couture je v plnom prúde. Očakávanú kolekciu na tohtoročnú jeseň a zimu predstavil aj módny dom Chanel. Bola to posledná prehliadka návrhárskeho štúdia, ktoré od októbra zastupuje jeho nový kreatívny riaditeľ Matthieu Blazy. Svoju kolekciu predstavil aj Giorgio Armani, ktorý sa však prehliadky nemohol zúčastniť.

    Chanel odhalil haute couture finále. Od októbra vedie módny dom Matthieu Blazy

    Luxusná značka Chanel v utorok ukončila jednu éru so svojou kolekciou haute couture na tohtoročnú jeseň a zimu. Prehliadka v skutočnosti predstavovala siedmu kolekciu, ktorú pre módny dom vytvorilo jeho návrhárske štúdio. To prevzalo opraty po odchode návrhárky Virginie Viard z vedenia značky Chanel. Hoci ju od apríla tohto roka oficiálne nahradil návrhár Matthieu Blazy, svoj debut odhalí až v októbri.

    Zdroj: Chanel

    V kolekcii bola napriek tomu poznať jemná zmena. Aj keď ju teda Blazy nenavrhol, jeho vplyv bol zjavný. Návrhár tiež na prehliadku dorazil a pozoroval ju z prvého radu. Módny dom tentoraz pretvoril mólo na historický haute couture salón z Rue Cambon. Vystihoval ho luxusný béžový koberec a závesy, ale aj zrkadlové panely, odkazujúce na slávne Art Deco schodisko z presláveného butiku Gabrielle Chanel.

    Samotné návrhy taktiež čerpali z práce aj života slávnej návrhárky. Kľúčovým prvkom haute couture kolekcie sa stal napríklad tvíd, teda materiál, ktorý si dizajnérka zamilovala pri svojich cestách do Škótska, za svojím milencom. Hostia taktiež na svojich sedadlách našli zväzok pšenice nafarbený na zlatú farbu, teda obilninu, ktorú si Gabrielle Chanel celý život spájala so šťastím.

    Giorgio Armani prepadol čiernej. Predstavil všetky jej odtiene

    Významnou kolekciou prebiehajúceho Parížskeho haute couture týždňa módy sa stala taktiež tá z dielne Giorgia Armaniho. Návrhár síce nemohol na jej odhalenie doraziť, a to zo zdravotných dôvodov, návštevníkov však oslnila aj bez jeho prítomnosti. Kolekcia s názvom Seductive Black totiž predstavila všetky odtiene čiernej. Na návrhoch sa objavila vo všetkých možných textúrach, od zamatu po trblietavé flitre.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Giorgio Armani (@giorgioarmani)

    Čierne odtiene dokonale dopĺňali jemné prvky vypožičané z klasických stálic pánskeho šatníka, ako sú košele s golierom a dlhé saká. „Keď pracujete s čiernou, nemôžete si dovoliť urobiť žiadnu chybu. Každý detail musí byť dokonalý, pretože čierna odhaľuje základ každého outfitu,“ vyhlásil potom o návrhoch dizajnér. Jeho haute couture značka pritom tento rok oslavuje už 50 rokov.

    Zdroj: Reuters

    Zdroje: WWD, The Fashion Network, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Haute couture week pokračuje. Očakávané návrhy odhalil Chanel aj Giorgio Armani

    ― Reklama ―

    Parížsky týždeň módy Haute Couture je v plnom prúde. Očakávanú kolekciu na tohtoročnú jeseň a zimu predstavil aj módny dom Chanel. Bola to posledná prehliadka návrhárskeho štúdia, ktoré od októbra zastupuje jeho nový kreatívny riaditeľ Matthieu Blazy. Svoju kolekciu predstavil aj Giorgio Armani, ktorý sa však prehliadky nemohol zúčastniť.

    Chanel odhalil haute couture finále. Od októbra vedie módny dom Matthieu Blazy

    Luxusná značka Chanel v utorok ukončila jednu éru so svojou kolekciou haute couture na tohtoročnú jeseň a zimu. Prehliadka v skutočnosti predstavovala siedmu kolekciu, ktorú pre módny dom vytvorilo jeho návrhárske štúdio. To prevzalo opraty po odchode návrhárky Virginie Viard z vedenia značky Chanel. Hoci ju od apríla tohto roka oficiálne nahradil návrhár Matthieu Blazy, svoj debut odhalí až v októbri.

    Zdroj: Chanel

    V kolekcii bola napriek tomu poznať jemná zmena. Aj keď ju teda Blazy nenavrhol, jeho vplyv bol zjavný. Návrhár tiež na prehliadku dorazil a pozoroval ju z prvého radu. Módny dom tentoraz pretvoril mólo na historický haute couture salón z Rue Cambon. Vystihoval ho luxusný béžový koberec a závesy, ale aj zrkadlové panely, odkazujúce na slávne Art Deco schodisko z presláveného butiku Gabrielle Chanel.

    Samotné návrhy taktiež čerpali z práce aj života slávnej návrhárky. Kľúčovým prvkom haute couture kolekcie sa stal napríklad tvíd, teda materiál, ktorý si dizajnérka zamilovala pri svojich cestách do Škótska, za svojím milencom. Hostia taktiež na svojich sedadlách našli zväzok pšenice nafarbený na zlatú farbu, teda obilninu, ktorú si Gabrielle Chanel celý život spájala so šťastím.

    Giorgio Armani prepadol čiernej. Predstavil všetky jej odtiene

    Významnou kolekciou prebiehajúceho Parížskeho haute couture týždňa módy sa stala taktiež tá z dielne Giorgia Armaniho. Návrhár síce nemohol na jej odhalenie doraziť, a to zo zdravotných dôvodov, návštevníkov však oslnila aj bez jeho prítomnosti. Kolekcia s názvom Seductive Black totiž predstavila všetky odtiene čiernej. Na návrhoch sa objavila vo všetkých možných textúrach, od zamatu po trblietavé flitre.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Giorgio Armani (@giorgioarmani)

    Čierne odtiene dokonale dopĺňali jemné prvky vypožičané z klasických stálic pánskeho šatníka, ako sú košele s golierom a dlhé saká. „Keď pracujete s čiernou, nemôžete si dovoliť urobiť žiadnu chybu. Každý detail musí byť dokonalý, pretože čierna odhaľuje základ každého outfitu,“ vyhlásil potom o návrhoch dizajnér. Jeho haute couture značka pritom tento rok oslavuje už 50 rokov.

    Zdroj: Reuters

    Zdroje: WWD, The Fashion Network, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    TikTok Highlights: Tváre ako z Mrázika. Zimný make-up diktuje omrzliny

    Používatelia sociálnej siete TikTok vypustili do sveta ďalší zo svojich extrémne znejúcich make-up trendov. Tváre inšpirované spálením po hodinách vyhrievania sa na slnku tentoraz nahradila nová sezónna variácia. Trend Frost Bitten Blush odkazuje na odtieň rúžu, za ktorý by sa nemusela hanbiť ani Marfuša z Mrázika. Nechajte svoje tváre pomyselne zmrznúť a dodajte im ružový odtieň.

    Ako voňajú trendy tenisky? Onitsuka Tiger uvádza prvú kolekciu parfumov

    Japonská značka preslávená ikonickými teniskami vstupuje do sveta parfumov. Onitsuka Tiger pretvorila legendárne tenisky do svojej prvej kolecie exkluzívnych vôní. Na starosti ju dostal parfumér Mark Buxton, ktorý stojí okrem iného aj za Le Labo Vetiver 46. Zlaté flakóny vyrobené v Provence tak spájajú to najlepšie z japonskej tradície, francúzskej elegancie a súčasného dizajnu.

    Luxus v zajatí mrazu. Saint Laurent Rive Droite láka na kolekciu Snow Edition

    Saint Laurent Rive Droite otvára zimnú sezónu vo veľkom štýle. Tentoraz kolekciou, ktorá nesie názov Snow Edition a nemôže chýbať v šatníku žiadneho milovníka horských chát a zjazdoviek. Kolekcia spája sexi estetiku značky s prémiovým zimným vybavením, ktorým neprenikne ani štipka mrazu. Husiu kožu budete mať len z toho, ako dobre budete v Saint Laurent vyzerať.

    Jean Paul Gaultier ako módny veštec. V roku 1999 predpovedal aktuálnu sezónu

    Niektoré zbierky starnú ako archívy. Iné sa po rokoch vracajú s energiou, ktorá zodpovedá novému okamihu. A kolekcia Jean Paul Gaultier FW 1999 je jednou z nich. Je zarážajúce, s akou istotou vtedajší styling kopíruje súčasný rytmus zimy. Párové siluety, sofistikované vrstvy, moderné proporcie. Runway z prelomu tisícročia pôsobí ako dizajn tejto sezóny, len vystrihnutý z inej doby. Vizionárstvo sa objavuje ako jasný dôsledok schopnosti čítať budúcnosť s neobvyklou presnosťou.

    Koniec vegánstva? Trend jednej dekády ticho mizne z mainstreamu

    Ešte pred svetovou pandémiou to vyzeralo, že budúcnosť patrí čisto rastlinnej strave. Spomínate si na to, že rok 2019 bol vyhlásený rokom vegánstva? Dávne vízie sa však nenaplnili a v súčasnosti sa zdá, že vegánstvo ustupuje nielen z bežných jedálničkov, ale aj z kultúrneho a mediálneho mainstreamu.

    Najkrajšie vianočné stromčeky Claridge’s. Poznáte tradíciu sviatočného Londýna?

    Vianočné stromčeky Claridge’s patria k najkrajším londýnskym momentom decembrovej sezóny. Každý rok pretvára hotelové lobby inštalácia, ktorá prináša noblesu, fantáziu a veľkorysú kreativitu. Strom vždy získa podobu pripomínajúcu couture objekt a pracuje s priestorom rovnako prirodzene ako šperk s telom. Hostia prichádzajú za atmosférou, ktorá v sebe nesie jasný rukopis svetového návrhára. Claridge’s tak každé Vianoce štartuje obdobie, ktoré ovplyvňuje vkus aj očakávania celého Londýna.

    New York opúšťa kožušinu. Po rozhodnutí CFDA kráča v šľapajach Londýna

    Kožušina má v New Yorku stopku. Teda aspoň na jeho vyhlásenom týždni módy. Asociácia organizujúca tamojší fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzný materiál oficiálne zakázala. Kopíruje tak rozhodnutie Londýna, ktorý od jeho využívania odstúpil už v roku 2023. Zostáva však otázkou, či bude metropolu nasledovať aj Paríž a Miláno.

    Kto obsadí voľné miesto vo Versace? Špekulácie naberajú na obrátkach

    Versace stojí na prahu ďalšej kapitoly. Po odchode Daria Vitaleho sa módny svet zameriava na tvorcov, ktorí dokážu kult ikonickej značky ďalej rozširovať a dať mu nový impulz. Pripravenosť niekoľkých výrazných osobností vytvára mimoriadne živý priestor pre strategické úvahy. Predstava nového vedenia kreatívneho smeru Versace rezonuje celým odvetvím. Módny dom otvára pole pre talenty, ktoré vedia pracovať s drámou, eleganciou a prítomnosťou okamihu.

    Chappell Roan skúša novú úlohu. Svoju tvár prepožičia MAC Cosmetics

    Popová hviezda Chappell Roan mení smer. Po tom, čo prehlásila, že svoju tvár neprepožičia žiadnej známej značke, prekvapila nečakaným oznámením. Stala sa totiž novou ambasádorkou MAC Cosmetics. Medzi dôvody, prečo zmenila názor, speváčka uviedla zdieľané hodnoty a dlhodobú podporu, ktorú spoločnosť venuje LGBTQI+ komunite už od svojho založenia v 80. rokoch.

    Po riad až do Dubaja? Martha Stewart pozýva do nových butikov

    Dubaj opäť potvrdzuje schopnosť priťahovať svetové ikony. Tentoraz víta ženu, ktorá premenila každodenný život na estetickú disciplínu. Martha Stewart otvorila svoje prvé samostatné obchody práve v tejto metropole. Ďaleko od amerických predmestí, kde jej značka vznikla. Do priestoru, kde sa luxus chápe ako životná taktika, prináša svet poctivo navrhnutého domova.

    Dámske hodinky pod stromček? Darujte moment, ktorý trvá celý rok

    V decembri sa svet spomalí presne vo chvíli, keď žena rozviaže vianočnú stužku. Vo vnútri darčeka sa objaví predmet, ktorý na nič nečaká. Jemné kovové články skĺznu do dlane a studený povrch puzdra kontrastuje s všadeprítomným teplom. Dámske hodinky v tom okamihu získajú vlastný život. Zacvaknú sa na zápästie a prenesú pozornosť k detailu, ktorý určuje rytmus dní aj večerov. Nie ako symbol, ale skôr ako presný tón zjednocujúci krehký sviatočný okamih.

    Móda v kocke: Skims vyráža do hôr s The North Face a Miu Miu je značkou roka

    Spoločnosť Skims vracia na scénu svoju úspešnú spoluprácu s The North Face. Novú kolekciu predstavil aj Ralph Lauren, tentoraz ju však venoval americkým olympijským športovcom. Spoločnosť Nike predstavila model Air Force 1 Bouclé, odkazujúci na Chanel Graffiti Bag. Bottega Veneta oslávi Vianoce s luxusným koktailovým setom a Miu Miu je podľa platformy Lyst značkou roka.

    Shay Mitchell uvádza detskú kozmetiku Rini. Je rozkošná, alebo nebezpečná?

    Herečka Shay Mitchell uviedla na trh kozmetickú líniu Rini, ktorá okamžite vzbudila zmiešané reakcie. Produkty sú totiž určené výhradne pre deti od 3 do 12 rokov. Línia preto rozdelila internet. Je naozaj nutné, aby sa deti od tak raného veku starali o svoju pleť, alebo ide len o ďalší marketingový ťah? Rini sa stáva jedným z najdiskutovanejších debutov tohto roka.

    Rekapitulácia namiesto priateľstva. Pasca menom catch-up prechádza z TikToku do reality

    Na TikToku fičia videá typu "let’s catch up", v ktorých tvorcovia sumarizujú svoj život do pár minút. Lenže kultúra rýchlych aktualizácií sa nenápadne presúva aj do offline sveta. Priateľstvá dospelých sa menia na sériu "catch-up stretnutí", ktoré pripomínajú malé status meetingy viac než chvíle skutočného prepojenia. A práve sociálna sieť TikTok trend nielen pomenovala, ale aj normalizovala.

    TikTok Highlights: Birthday make-up rozdeľuje. Vyvoláva prekvapivé reakcie

    Staronová bitka opäť dobýva sociálnej siete. Beauty TikTok trend známy ako birthday make-up rozdeľuje internet. Zatiaľ čo jeho zástancovia ho vidia ako variant "full-glam" looku, v iných vyvoláva prekvapivé reakcie. Niektorí muži totiž pod video tutoriálmi ženám radia, aby sa nemalovali "ako Picasso" a blahosklonne ich uisťujú, že "kvôli nim" si tvár líčiť naozaj nemusia.

    Veľkolepý návrat do USA. Módne domy ovládnu Severnú Ameriku túto jar

    Budúci rok sa vykresľuje ako okamih, keď sa Spojené štáty zmenia na epicentrum globálnej módy. Chanel mieri do New Yorku, Dior do Los Angeles a Moncler do zasneženého Aspenu. Gucci pristáva na Manhattane, zatiaľ čo Louis Vuitton volí rovnakú metropolu ako symbolický bod návratu. Severná Amerika sa stáva miestom, kde európske domy nachádzajú staronový rytmus. Každá z prezentácií posúva atmosféru krajiny do vlastného vizuálneho jazyka a dodáva jarnej sezóne jedinečný americký pulz.

    ― Reklama ―