Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Nočná mora rodičov generácie Z opäť klope na dvere. Keď kráčate po ulici, niekedy máte pocit, že ste použili stroj času a vrátili sa do divokých deväťdesiatych rokov. Toto desaťročie je známe svojou štýlovou rozmanitosťou, ktorá často vychádzala z populárnej hudby a určovala, ako vás ostatní vnímajú. A čo je najdôležitejšie, diktovala vám spôsob obliekania. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a ďalšie. Na prvý pohľad každý vedel, kam patríte.

    Trochu rebelstva, trochu gýča, veľa odvahy. Asi tak by to definovali tí, ktorí 90. roky prežili. Generácia Z prináša svoje módne trendy späť a rozhodne sa toho nebojí. Denim on denim, kožené bundy, bombery, voľné džínsy a mikiny, crop topy, tenisky Nike a Fila, to všetko môžeme vidieť v šatníku každého z nás. Aké trendy slávia comeback a kto inšpiruje novú generáciu? A kto vyzerá lepšie, my alebo oni?

    Zdroj: Profimedia

    Návrat deväťdesiatych rokov. Módu diktovala Kate Moss, Eminem či Victoria Beckham

    Keď sa povie 1990, vybaví sa nám seriál Priatelia, walkman, skupina Spice Girls a veľa cigaretového dymu. Asi najväčším módnym výstrelkom deväťdesiatok sa ale stal denim. Džínsy, džínsová košeľa a džínsová bunda. Trend si na starosť vzali napríklad skupiny Backstreet Boys či NSYNC. Aj Kate Moss a Drew Barrymore sa preslávili svojimi elegantne rozstrapatenými vlasmi a ležérnymi outfitmi, zloženými z mom jeans a džínsových alebo kožených búnd. Dnes môžeme „denim on denim“ zahliadnuť napríklad na Hailey Bieber alebo Timothée Chalamet.

    Zdroj: Netflix Tudum

    Krátke topy a sexi minisukne do pása odhaľujúce brucho si vyberala hlavne skupina Spice Girls alebo speváčka Britney Spears, ktoré spoločnosť vnímala buď ako zosobnenie emancipácie žien, alebo sexuálne symboly. Tento štýl sa stal ikonickým trendom deväťdesiatok a inšpiroval fanúšikov zmienených hviezd k napodobovaniu ich odvážneho vzhľadu. Outfity boli často „vyšperkované“ hravými doplnkami, ako sú farebné scrunchies, sponky, chokers, platformové topánky alebo okuliare s úzkymi obrúčkami, ktoré opäť letia už niekoľko posledných sezón.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Tupac Shakur (@2pac)

    Ďalšie odvetvie ikonického štýlu sa zrodilo v uliciach New Yorku a Los Angeles. Rap bol vtedy ešte v plienkach, ale rástol rýchlosťou blesku a počas 90. rokov sa vyšplhal na vrchol rebríčkov. Rapperi ako Eminem, Tupac a Snoop Dog charakterizovali baggy džínsy, oversized mikiny a tričká, chains, šiltovky a výrazné tenisky. Prvky sa presunuli aj do mainstreamového streetwearu dneška. To, čo bolo vtedy symbolom pouličnej kultúry a hiphop identity, ovplyvňuje značky Off-White, Supreme či Balenciaga a hviezdy, ako je Travis Scott a A$AP Rocky.

    Deväťdesiate roky sa nikdy neskončili. Čakali len na svoj ďalší comeback

    Móda deväťdesiatok sa tak znovu nadýchla, tentokrát s ľahkosťou a nadhľadom generácie, ktorá ju sama nezažila. To, čo vtedy symbolizovalo odvahu, individualitu a túžbu po slobode, dnes funguje ako štýlová pocta dobe, keď sa pravidlá porušovali s úsmevom. Či už ide o denim on denim, crop topy, alebo baggy nohavice, jedno je isté. Deväťdesiatky nám pripomínajú, že móda sa nikdy úplne nestráca a len čaká, až ju znovu objaví ďalšia generácia.

    Zdroje: Highsnobiety, Who What Wear, L’Officiel, The Guardian, TikTok, Instagram

    Autor článku:

    Generáciu Z dobehla nostalgia. Jej šatník formujú trendy divokých deväťdesiatych rokov

    ― Reklama ―

    Nočná mora rodičov generácie Z opäť klope na dvere. Keď kráčate po ulici, niekedy máte pocit, že ste použili stroj času a vrátili sa do divokých deväťdesiatych rokov. Toto desaťročie je známe svojou štýlovou rozmanitosťou, ktorá často vychádzala z populárnej hudby a určovala, ako vás ostatní vnímajú. A čo je najdôležitejšie, diktovala vám spôsob obliekania. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a ďalšie. Na prvý pohľad každý vedel, kam patríte.

    Trochu rebelstva, trochu gýča, veľa odvahy. Asi tak by to definovali tí, ktorí 90. roky prežili. Generácia Z prináša svoje módne trendy späť a rozhodne sa toho nebojí. Denim on denim, kožené bundy, bombery, voľné džínsy a mikiny, crop topy, tenisky Nike a Fila, to všetko môžeme vidieť v šatníku každého z nás. Aké trendy slávia comeback a kto inšpiruje novú generáciu? A kto vyzerá lepšie, my alebo oni?

    Zdroj: Profimedia

    Návrat deväťdesiatych rokov. Módu diktovala Kate Moss, Eminem či Victoria Beckham

    Keď sa povie 1990, vybaví sa nám seriál Priatelia, walkman, skupina Spice Girls a veľa cigaretového dymu. Asi najväčším módnym výstrelkom deväťdesiatok sa ale stal denim. Džínsy, džínsová košeľa a džínsová bunda. Trend si na starosť vzali napríklad skupiny Backstreet Boys či NSYNC. Aj Kate Moss a Drew Barrymore sa preslávili svojimi elegantne rozstrapatenými vlasmi a ležérnymi outfitmi, zloženými z mom jeans a džínsových alebo kožených búnd. Dnes môžeme „denim on denim“ zahliadnuť napríklad na Hailey Bieber alebo Timothée Chalamet.

    Zdroj: Netflix Tudum

    Krátke topy a sexi minisukne do pása odhaľujúce brucho si vyberala hlavne skupina Spice Girls alebo speváčka Britney Spears, ktoré spoločnosť vnímala buď ako zosobnenie emancipácie žien, alebo sexuálne symboly. Tento štýl sa stal ikonickým trendom deväťdesiatok a inšpiroval fanúšikov zmienených hviezd k napodobovaniu ich odvážneho vzhľadu. Outfity boli často „vyšperkované“ hravými doplnkami, ako sú farebné scrunchies, sponky, chokers, platformové topánky alebo okuliare s úzkymi obrúčkami, ktoré opäť letia už niekoľko posledných sezón.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Tupac Shakur (@2pac)

    Ďalšie odvetvie ikonického štýlu sa zrodilo v uliciach New Yorku a Los Angeles. Rap bol vtedy ešte v plienkach, ale rástol rýchlosťou blesku a počas 90. rokov sa vyšplhal na vrchol rebríčkov. Rapperi ako Eminem, Tupac a Snoop Dog charakterizovali baggy džínsy, oversized mikiny a tričká, chains, šiltovky a výrazné tenisky. Prvky sa presunuli aj do mainstreamového streetwearu dneška. To, čo bolo vtedy symbolom pouličnej kultúry a hiphop identity, ovplyvňuje značky Off-White, Supreme či Balenciaga a hviezdy, ako je Travis Scott a A$AP Rocky.

    Deväťdesiate roky sa nikdy neskončili. Čakali len na svoj ďalší comeback

    Móda deväťdesiatok sa tak znovu nadýchla, tentokrát s ľahkosťou a nadhľadom generácie, ktorá ju sama nezažila. To, čo vtedy symbolizovalo odvahu, individualitu a túžbu po slobode, dnes funguje ako štýlová pocta dobe, keď sa pravidlá porušovali s úsmevom. Či už ide o denim on denim, crop topy, alebo baggy nohavice, jedno je isté. Deväťdesiatky nám pripomínajú, že móda sa nikdy úplne nestráca a len čaká, až ju znovu objaví ďalšia generácia.

    Zdroje: Highsnobiety, Who What Wear, L’Officiel, The Guardian, TikTok, Instagram

    ― Reklama ―

    Marketing nultých rokov. Prečo je po dvoch dekádach taký príťažlivý?

    Marketing nultých rokov definovala vizuálna odvaha a nekompromisný štýl. Značky ako Sony, H&M alebo PlayStation experimentovali s dynamickými vizuálmi, futuristickými farebnými paletami a ikonickými tvárami popkultúry. Reklamy kombinovali hudbu, módu a technológiu v harmónii, ktorá oslovovala mladé publikum a nastavovala nové štandardy vkusu. Dnes sa práve táto vizuálna odvaha vracia, rezonuje na sociálnych sieťach a inšpiruje moderné marketingové kampane.

    Balmain má po 14 rokoch novú tvár. Módny dom povedie Antonin Tron

    Legendárna francúzska značka Balmain začiatkom týždňa oznámila nečakanú správu. Jej kreatívne vedenie po 14 rokoch opúšťa návrhár Olivier Rousteing. Módny dom už ale pozná svoju novú tvár, ktorou sa stane dizajnér Antonin Tron. Známy je svojím vlastným labelom Atlein. Z jeho vedenia ale teraz odíde, aby mohol svoju tvorivú činnosť naplno zamerať na Balmain.

    Kozmický prešľap Vogue. Nový cover s Timothée Chalamet zožal kritiku

    Americký Vogue uzatvára rok vizuálnym experimentom, ktorý strháva módny svet. Decembrové číslo s Timothée Chalametom malo byť poctou predstavivosti a technologickej spolupráci s NASA. Namiesto toho vyvolalo diskusiu o hraniciach vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz premenila herca na kozmickú siluetu, ktorá však vyzerá prekvapivo plocho. Internet reaguje s intenzitou, akú si Vogue svojou popularitou zaslúži. Avšak s nekompromisným pohľadom. Navyše ide o posledné číslo, ktoré vzniklo pod vedením odchádzajúcej Anny Wintour.

    Shein dobýva Paríž. Napriek škandálu láka desaťtisíce návštevníkov

    Fast-fashion reťazec Shein slávi v Paríži napriek nedávnemu škandálu aj pretrvávajúcim protestom úspech. Pred týždňom otvoril v historickom nákupnom centre BHV svoju prvú kamennú pobočku. V rovnakom čase však musel čeliť tvrdej kritike kvôli predaju sex bábik pripomínajúcich deti. Napriek tomu prvá pobočka Shein doteraz privítala niekoľko desiatok tisíc návštevníkov.

    Nike vracia legendárnu spoluprácu. S Martine Rose oslavuje e-šport a gaming

    Na módnu scénu opäť nastúpilo populárne spojenie dvoch módnych vizionárov. Britská návrhárka Martine Rose a americká značka Nike uvádza ďalšiu spoluprácu. Tentokrát vzdávajú hold svetu e-športu a gamingu, ktorý v ich očiach stelesňuje demokraciu. To všetko zachytáva aj nový model sneakers Shox MR4, prepájajúci nadčasovú eleganciu so športovým duchom.

    Móda v kocke: Saint Laurent narastá na obľúbenosti a Anok Yai je modelkou roka

    Módny dom Saint Laurent oslavuje. Vyšplhal sa na vrchol rebríčka platformy Lyst a stal sa najviac "hot" značkou posledného štvrťroka. Oslavy chystá aj Anok Yai, ktorá bude na tohtoročných Fashion Awards 2025 vymenovaná za modelku roka. Selfridges potom poctí Vianoce spolu s Disney a Dr. Martens vydáva prvú vodeodolnú obuv. Dakota Johnson žiari vo svojej prvej Valentino kampani.

    Pinterest spustil osobného asistenta. Pomôže s nákupom aj psychickou pohodou

    Nová funkcia Pinterest Assistant pretvára spôsob, akým nakupujeme online. Vizuálny AI sprievodca redefinuje nákupný digitálny priestor a mení každú interakciu s platformou Pinterest v osobný dialóg s estetickou víziou. Používateľ vstupuje do prostredia, kde technológia chápe jeho vkus rovnako citlivo ako ľudský poradca. Personalizácia prebieha okamžite a každé odporúčanie rezonuje s individuálnym štýlom. Pomocník premieňa scénu digitálneho nakupovania v priestor, kde estetika a praktickosť splývajú.

    Rapper Rilès vydal nový album. Spracovanie pripomína umelecký rituál

    Francúzsky rapper Rilès premenil vydanie svojho nového albumu THE 25th HOUR na vizuálnu udalosť, akú Paríž dlho nezažila. V galérii Ellia Art Gallery si sadol na 24 hodín a 42 minút k pásu, po ktorom plynuli tisíce prázdnych vinylových obalov. Každý z viac ako 20 tisíc kusov označil odtlačkom svojej ruky potretej červenou farbou, čím ich premenil na limitovanú edíciu aj symbol ľudskej vytrvalosti. Tento čin nadväzuje na jeho predchádzajúce vystúpenie, keď za jeden deň na bežiacom páse prebehol viac ako 200 kilometrov.

    Balmain osirel. Po 14 rokoch ho opúšťa kreatívny riaditeľ Olivier Rousteing

    Vždy, keď sa zdá, že módny kolotoč zmeny kreatívnych riaditeľov skončil, objaví sa ďalšia náhla zmena. Tentokrát zo svojej vedúcej pozície odchádza štyridsaťročný návrhár Olivier Rousteing. Francúzsky módny dom Balmain opúšťa po 14 rokoch v jeho čele. Za svoje pôsobenie dokázal značku prepojiť s popkultúrou, zapojiť ju do sveta nových technológií a vytvoriť vlastnú Balmain Army.

    Svadobné šaty hviezd diktujú trendy. Inšpirujú štýl aj odvahu ďalších neviest

    Deň, na ktorý čaká takmer každá žena. Od romantického pokľaknutia až po veľkolepý obrad je to cesta plná emócií, očakávaní a snov. Všetko sa začína jediným okamihom, iskrivým prsteňom, pohľadom plným lásky a slovami, ktoré zmenia celý život. Od tohto momentu sa začína cesta plná plánovania, nápadov a detailov, na ktorých záleží. Šaty, ktoré nosia celebrity, potom inšpirujú milióny neviest na celom svete, určujú trendy a dokazujú, že elegancia a štýl sú nákazlivé. Výber svadobných šiat je v skutočnosti často momentom, keď sa žena prvýkrát uvidí ako nevesta.

    Módnu scénu zaplavili Vianoce. Značky chrlia sviatočné kampane

    Nastal čas, na ktorý sa niektorí tešia celý rok a iní jeho príchod skôr oplakávajú. Blížiace sa Vianoce totiž neznamenajú iba okamihy radosti a potešenia, ale aj stresu. Módne značky ťažia z túžby podobnému tlaku uniknúť a ponúkajú kampane, umožňujúce krátky útek pred sviatočným zhonom. Odkazujú na silu lásky, jedinečného talentu či jednoduchého potešenia.

    Hútiovia po takmer piatich rokoch prepustili modelku. Porušovať mala „morálne kódy“

    Jemenská modelka Intissar al-Hammadi je po takmer piatich rokoch opäť na slobode. Cez víkend o tom reportovala agentúra AFP. Dvadsaťpäťročná žena bola uväznená v roku 2021 vojenskou skupinou Hútiovia, ktorá od roku 2015 vládne časti krajiny. Ako dôvod pre jej zatknutie vtedy uviedla "porušovanie lokálnych morálnych kódov", čo ľudskoprávne organizácie označujú za nepodložené.

    Bizarná diéta podľa Vogue. Sedemdesiate roky sa s poruchami príjmu naozaj nemaznali

    V čase, keď klub Studio 54 diktoval nočný rytmus a cigareta v ruke symbolizovala štíhlosť, vznikol fenomén, ktorý dnes pôsobí ako z groteskného sna. Magazín Vogue priniesol "crash diétu". Režim, sľubujúci eleganciu a telo ako z ateliéru Richarda Avedona. Luxusné zúfalstvo zabalené do lesklých stránok. Štýl mal váhu dogmy a káva s vajíčkami bola viac než raňajky, bola to viera.

    Po stopách ikon: Ann Demeulemeester prináša poetickú temnotu

    Ann Demeulemeester patrí medzi najtajomnejšie a zároveň najvplyvnejšie postavy belgickej avantgardy. Jej meno sa stalo synonymom čiernej, svetla a poézie v odevnej forme. Od debutu v 80. rokoch kultivuje estetiku temného ticha. Paradoxne ide o avantgardný minimalizmus, ktorý dýcha hlbokou emóciou. Vytvára šaty, pohybujúce sa medzi mäkkosťou a autoritou, medzi kožou a hodvábom, medzi Leonardom Cohenom a punkom. Každá kolekcia je skôr pomyselným žalospevom než módnym vyhlásením.

    Nevesty jesene 2026 majú jasno. Svadobné šaty sa chvejú v rytme ikon

    Nedávny týždeň svadobnej módy v New Yorku prehovoril. Vyhlásil trendy na jeseň 2026 a potvrdil to, čo mnohí očakávali. Svadobné šaty budúcej sezóny čerpajú z minulých a ešte len budúcich svadieb slávnych ikon. Značky reflektujú šaty Seleny Gomez, Charli XCX a hádajú, čo bude mať na sebe Taylor Swift. To všetko dopĺňa záplava čipiek a volánov v štýle Márie Antoinetty.

    Coperni prepisuje bodycare. Oblečenie napúšťa prospešnými baktériami

    Značka Coperni vie, ako vytvoriť virálny moment a posunúť hranice nemožného. Či už to boli šaty modelky Belly Hadid v spreji, alebo robotickí psi na módnej prehliadke. Tentokrát sa však jej zakladatelia Sébastien Meyer a Arnaud Vaillant rozhodli vydať komerčnejším smerom a predstaviť kolekciu odevov napustených synbiotickou zmesou, ktorú by ste inak našli vo svojej chladničke.

    ― Reklama ―