Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Z prázdnej šálky sa nedá nalievať. Najnovší trend „Fill your own cup“ mladej generácii na sociálnych sieťach pripomína, že starostlivosť o seba nie je sebeckosť, ale základný predpoklad psychického a fyzického zdravia. V čase neutíchajúcich notifikácií a takmer nekonečných povinností sa stáva nevyhnutnosťou spomaliť, dobiť energiu a až potom ju opäť rozdávať ďalej.

    Trendy príspevky radiace „how to fill your own cup“, v preklade teda „ako si doplniť svoju vlastnú šálku“, plnia v posledných týždňoch sociálne siete. Dôvodom je stále rastúca potreba mladej generácie spomaliť a nevyhorieť. Žijeme totiž v dobe, ktorá nás núti byť neustále zaneprázdnení a vystavení neutíchajúcim notifikáciám.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by CB (@charlottebroekaert)

    Napĺňanie „vlastnej šálky“ teda v tomto prípade znamená venovať opäť čas aktivitám, ktoré obnovujú našu energiu a znižujú takmer všadeprítomný stres. Štúdie ukazujú, že pravidelná sebastarostlivosť dokáže zmierňovať riziko úzkosti, depresie a dokonca i vážnych ochorení, ako sú napríklad srdcové choroby.

    Žiť s „prázdnou šálkou“ znamená fungovať v permanentnom nedostatku, na hranici vyhorenia, bez motivácie, s únavou, podráždenosťou a pocitom zahltenia. Pojem sa často spája s ľuďmi, ktorí majú sklony k „people pleasing“ a k tomu hovoriť áno, aj keď nemajú kapacitu. Dôsledkom však môžu byť i narušené vzťahy.

    Zdroj: Unsplash

    Možností, ako sa o seba starať a doplniť svoju pomyselnú šálku, je nespočetne veľa. Záleží len na vás. Niekto potrebuje pohyb a čerstvý vzduch, iný zase pokojnú meditáciu, „solo coffee date“ s knihou, rozhovor s blízkymi alebo proste len chvíľu naprostého ticha.

    Môže ísť o malé fyzické kroky, ktoré sa často tvária ako samozrejmosť, napríklad príprava jedla a kávy, kvalitný spánok alebo prechádzka. Rovnako dôležité sú ale i emocionálne aktivity, ako je udržiavanie vzťahov, nastavovanie hraníc alebo písanie denníka.

    Malé kroky, veľká zmena. Nejde o sebeckosť, ale nevyhnutnosť

    Zásadné je, aby sa starostlivosť o seba stala zvykom. Vyplatí sa preto hľadať drobné spôsoby, ako ju pravidelne začleniť, aj keď máte program plný povinností. Môžete napríklad vstať o pár minút skôr a dopriať si krátku meditáciu, pripraviť si zdravé raňajky, prečítať pár stránok knihy či si nastaviť pripomienku na pauzu v telefóne.

    @kristjaanamere♬ originálny zvuk – HOUND

    Starostlivosť o seba nemá byť luxus, ale základný predpoklad fyzického a duševného zdravia. Nejde o sebeckosť, ale o nevyhnutnosť. Sebastarostlivosť tak neznamená prestať sa zaujímať o druhých, ale starať sa o nich lepšie, a to s pokojom a plnou prítomnosťou.

    Zdroje: Hinge Health, Medium, Personal Growth Vault, Harvard Health Publishing, Psychology Today, Instagram, TikTok

    Autor článku:

    Gen Z si plní vlastné šálky. Trend „Fill your own cup“ radí, ako nevyhorieť

    ― Reklama ―

    Z prázdnej šálky sa nedá nalievať. Najnovší trend „Fill your own cup“ mladej generácii na sociálnych sieťach pripomína, že starostlivosť o seba nie je sebeckosť, ale základný predpoklad psychického a fyzického zdravia. V čase neutíchajúcich notifikácií a takmer nekonečných povinností sa stáva nevyhnutnosťou spomaliť, dobiť energiu a až potom ju opäť rozdávať ďalej.

    Trendy príspevky radiace „how to fill your own cup“, v preklade teda „ako si doplniť svoju vlastnú šálku“, plnia v posledných týždňoch sociálne siete. Dôvodom je stále rastúca potreba mladej generácie spomaliť a nevyhorieť. Žijeme totiž v dobe, ktorá nás núti byť neustále zaneprázdnení a vystavení neutíchajúcim notifikáciám.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by CB (@charlottebroekaert)

    Napĺňanie „vlastnej šálky“ teda v tomto prípade znamená venovať opäť čas aktivitám, ktoré obnovujú našu energiu a znižujú takmer všadeprítomný stres. Štúdie ukazujú, že pravidelná sebastarostlivosť dokáže zmierňovať riziko úzkosti, depresie a dokonca i vážnych ochorení, ako sú napríklad srdcové choroby.

    Žiť s „prázdnou šálkou“ znamená fungovať v permanentnom nedostatku, na hranici vyhorenia, bez motivácie, s únavou, podráždenosťou a pocitom zahltenia. Pojem sa často spája s ľuďmi, ktorí majú sklony k „people pleasing“ a k tomu hovoriť áno, aj keď nemajú kapacitu. Dôsledkom však môžu byť i narušené vzťahy.

    Zdroj: Unsplash

    Možností, ako sa o seba starať a doplniť svoju pomyselnú šálku, je nespočetne veľa. Záleží len na vás. Niekto potrebuje pohyb a čerstvý vzduch, iný zase pokojnú meditáciu, „solo coffee date“ s knihou, rozhovor s blízkymi alebo proste len chvíľu naprostého ticha.

    Môže ísť o malé fyzické kroky, ktoré sa často tvária ako samozrejmosť, napríklad príprava jedla a kávy, kvalitný spánok alebo prechádzka. Rovnako dôležité sú ale i emocionálne aktivity, ako je udržiavanie vzťahov, nastavovanie hraníc alebo písanie denníka.

    Malé kroky, veľká zmena. Nejde o sebeckosť, ale nevyhnutnosť

    Zásadné je, aby sa starostlivosť o seba stala zvykom. Vyplatí sa preto hľadať drobné spôsoby, ako ju pravidelne začleniť, aj keď máte program plný povinností. Môžete napríklad vstať o pár minút skôr a dopriať si krátku meditáciu, pripraviť si zdravé raňajky, prečítať pár stránok knihy či si nastaviť pripomienku na pauzu v telefóne.

    @kristjaanamere♬ originálny zvuk – HOUND

    Starostlivosť o seba nemá byť luxus, ale základný predpoklad fyzického a duševného zdravia. Nejde o sebeckosť, ale o nevyhnutnosť. Sebastarostlivosť tak neznamená prestať sa zaujímať o druhých, ale starať sa o nich lepšie, a to s pokojom a plnou prítomnosťou.

    Zdroje: Hinge Health, Medium, Personal Growth Vault, Harvard Health Publishing, Psychology Today, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Keď tradícia notuje dizajnu. Robyn Lynch predstavuje uniformy pre Guinness

    Írska dizajnérka Robyn Lynch pretvára klasické uniformy Guinness Storehouse. Jej kolekcia spája funkčnosť s estetickými detailmi. Inšpiráciu pre nezvyčajný projekt čerpala z írskej histórie a kultúry a dala tak vzniknúť niečomu neotrelému, napriek tomu elegantnému. Dielo reflektuje nielen bohaté dedičstvo svetovo uznávaného pivovaru, ale aj osobitý štýl talentovanej návrhárky.

    TikTok Highlights: Tváre ako z Mrázika. Zimný make-up diktuje omrzliny

    Používatelia sociálnej siete TikTok vypustili do sveta ďalší zo svojich extrémne znejúcich make-up trendov. Tváre inšpirované spálením po hodinách vyhrievania sa na slnku tentoraz nahradila nová sezónna variácia. Trend Frost Bitten Blush odkazuje na odtieň rúžu, za ktorý by sa nemusela hanbiť ani Marfuša z Mrázika. Nechajte svoje tváre pomyselne zmrznúť a dodajte im ružový odtieň.

    Ako voňajú trendy tenisky? Onitsuka Tiger uvádza prvú kolekciu parfumov

    Japonská značka preslávená ikonickými teniskami vstupuje do sveta parfumov. Onitsuka Tiger pretvorila legendárne tenisky do svojej prvej kolecie exkluzívnych vôní. Na starosti ju dostal parfumér Mark Buxton, ktorý stojí okrem iného aj za Le Labo Vetiver 46. Zlaté flakóny vyrobené v Provence tak spájajú to najlepšie z japonskej tradície, francúzskej elegancie a súčasného dizajnu.

    Luxus v zajatí mrazu. Saint Laurent Rive Droite láka na kolekciu Snow Edition

    Saint Laurent Rive Droite otvára zimnú sezónu vo veľkom štýle. Tentoraz kolekciou, ktorá nesie názov Snow Edition a nemôže chýbať v šatníku žiadneho milovníka horských chát a zjazdoviek. Kolekcia spája sexi estetiku značky s prémiovým zimným vybavením, ktorým neprenikne ani štipka mrazu. Husiu kožu budete mať len z toho, ako dobre budete v Saint Laurent vyzerať.

    Nudný maloobchod je mŕtvy. Retail prechádza extrémnou premenou

    Maloobchod vstúpil do obdobia, v ktorom sa úspech obchodov odvíja od atmosféry a výrazného priestorového riešenia. Zákazník sleduje autentickosť miesta a reaguje na prostredie, ktoré má charakter a jasnú identitu. Luxusné domy aj fast fashion reťazce pracujú s interiérom ako s nástrojom prežívania módy. Obchody sa preto pod ich víziou menia na ucelené mestské udalosti.

    Koniec vegánstva? Trend jednej dekády ticho mizne z mainstreamu

    Ešte pred svetovou pandémiou to vyzeralo, že budúcnosť patrí čisto rastlinnej strave. Spomínate si na to, že rok 2019 bol vyhlásený rokom vegánstva? Dávne vízie sa však nenaplnili a v súčasnosti sa zdá, že vegánstvo ustupuje nielen z bežných jedálničkov, ale aj z kultúrneho a mediálneho mainstreamu.

    Najkrajšie vianočné stromčeky Claridge’s. Poznáte tradíciu sviatočného Londýna?

    Vianočné stromčeky Claridge’s patria k najkrajším londýnskym momentom decembrovej sezóny. Každý rok pretvára hotelové lobby inštalácia, ktorá prináša noblesu, fantáziu a veľkorysú kreativitu. Strom vždy získa podobu pripomínajúcu couture objekt a pracuje s priestorom rovnako prirodzene ako šperk s telom. Hostia prichádzajú za atmosférou, ktorá v sebe nesie jasný rukopis svetového návrhára. Claridge’s tak každé Vianoce štartuje obdobie, ktoré ovplyvňuje vkus aj očakávania celého Londýna.

    New York opúšťa kožušinu. Po rozhodnutí CFDA kráča v šľapajach Londýna

    Kožušina má v New Yorku stopku. Teda aspoň na jeho vyhlásenom týždni módy. Asociácia organizujúca tamojší fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzný materiál oficiálne zakázala. Kopíruje tak rozhodnutie Londýna, ktorý od jeho využívania odstúpil už v roku 2023. Zostáva však otázkou, či bude metropolu nasledovať aj Paríž a Miláno.

    Kto obsadí voľné miesto vo Versace? Špekulácie naberajú na obrátkach

    Versace stojí na prahu ďalšej kapitoly. Po odchode Daria Vitaleho sa módny svet zameriava na tvorcov, ktorí dokážu kult ikonickej značky ďalej rozširovať a dať mu nový impulz. Pripravenosť niekoľkých výrazných osobností vytvára mimoriadne živý priestor pre strategické úvahy. Predstava nového vedenia kreatívneho smeru Versace rezonuje celým odvetvím. Módny dom otvára pole pre talenty, ktoré vedia pracovať s drámou, eleganciou a prítomnosťou okamihu.

    Chappell Roan skúša novú úlohu. Svoju tvár prepožičia MAC Cosmetics

    Popová hviezda Chappell Roan mení smer. Po tom, čo prehlásila, že svoju tvár neprepožičia žiadnej známej značke, prekvapila nečakaným oznámením. Stala sa totiž novou ambasádorkou MAC Cosmetics. Medzi dôvody, prečo zmenila názor, speváčka uviedla zdieľané hodnoty a dlhodobú podporu, ktorú spoločnosť venuje LGBTQI+ komunite už od svojho založenia v 80. rokoch.

    Po riad až do Dubaja? Martha Stewart pozýva do nových butikov

    Dubaj opäť potvrdzuje schopnosť priťahovať svetové ikony. Tentoraz víta ženu, ktorá premenila každodenný život na estetickú disciplínu. Martha Stewart otvorila svoje prvé samostatné obchody práve v tejto metropole. Ďaleko od amerických predmestí, kde jej značka vznikla. Do priestoru, kde sa luxus chápe ako životná taktika, prináša svet poctivo navrhnutého domova.

    Dámske hodinky pod stromček? Darujte moment, ktorý trvá celý rok

    V decembri sa svet spomalí presne vo chvíli, keď žena rozviaže vianočnú stužku. Vo vnútri darčeka sa objaví predmet, ktorý na nič nečaká. Jemné kovové články skĺznu do dlane a studený povrch puzdra kontrastuje s všadeprítomným teplom. Dámske hodinky v tom okamihu získajú vlastný život. Zacvaknú sa na zápästie a prenesú pozornosť k detailu, ktorý určuje rytmus dní aj večerov. Nie ako symbol, ale skôr ako presný tón zjednocujúci krehký sviatočný okamih.

    Móda v kocke: Skims vyráža do hôr s The North Face a Miu Miu je značkou roka

    Spoločnosť Skims vracia na scénu svoju úspešnú spoluprácu s The North Face. Novú kolekciu predstavil aj Ralph Lauren, tentoraz ju však venoval americkým olympijským športovcom. Spoločnosť Nike predstavila model Air Force 1 Bouclé, odkazujúci na Chanel Graffiti Bag. Bottega Veneta oslávi Vianoce s luxusným koktailovým setom a Miu Miu je podľa platformy Lyst značkou roka.

    Shay Mitchell uvádza detskú kozmetiku Rini. Je rozkošná, alebo nebezpečná?

    Herečka Shay Mitchell uviedla na trh kozmetickú líniu Rini, ktorá okamžite vzbudila zmiešané reakcie. Produkty sú totiž určené výhradne pre deti od 3 do 12 rokov. Línia preto rozdelila internet. Je naozaj nutné, aby sa deti od tak raného veku starali o svoju pleť, alebo ide len o ďalší marketingový ťah? Rini sa stáva jedným z najdiskutovanejších debutov tohto roka.

    Miláno zdobí luxusné klzisko. Na svedomí ho má hotel z dielne Ferragamo

    Vianočný duch ovládol aj talianske hlavné mesto módy. Miláno tentokrát ozdobilo luxusné sviatočné klzisko z dielne módneho domu Ferragamo. Rozžiarilo dvor jeho známeho hotela Portrait. Koncept The Gift však tento rok na Vianoce prináša oveľa viac. Návštevníci môžu po odložení korčulí ochutnať to najlepšie z tamojšej gastronómie alebo nakúpiť darčeky v miestnych pop-upoch.

    TikTok Highlights: Birthday make-up rozdeľuje. Vyvoláva prekvapivé reakcie

    Staronová bitka opäť dobýva sociálnej siete. Beauty TikTok trend známy ako birthday make-up rozdeľuje internet. Zatiaľ čo jeho zástancovia ho vidia ako variant "full-glam" looku, v iných vyvoláva prekvapivé reakcie. Niektorí muži totiž pod video tutoriálmi ženám radia, aby sa nemalovali "ako Picasso" a blahosklonne ich uisťujú, že "kvôli nim" si tvár líčiť naozaj nemusia.

    ― Reklama ―