Více

    ― Reklama ―

    Éra jednej z najmenej obľúbených súčastí cestovania sa možno chýli ku koncu. Prelievanie šampónov do stomililitrových fľaštičiek a počítanie produktov tak, aby sa zmestili do plastového vrecka, by čoskoro mohlo byť minulosťou. Aký osud ale čaká všetky roztomilé miniatúry? Budú musieť kozmetické značky prehodnotiť marketingové stratégie?

    Zmeny na niektorých európskych letiskách by mohli naznačovať koniec pravidiel diktujúcich množstvo tekutín na palube. Vďaka novým technológiám je totiž v určitých destináciách možné prejsť cez letiskový skener aj s fľaštičkami o vyššom objeme než je doterajších 100 mililitrov. Na prvý pohľad je to uľahčenie pre všetkých, ale čo to znamená pre značky, ktorých biznis tvoria aj kozmetické miniatúry?

    Pravidlá stále platia, možno ale nie na dlho. Majú miniatúry vôbec zmysel?

    Pravidlá o navýšení maximálneho množstva tekutín v príručnej batožine platia v Európskej únii zatiaľ len na niektorých letiskách. Sú podmienené technológiou skenera, ktorú síce nie je povinnosť vlastniť, ale dá sa očakávať, že sa postupne rozšíri. Cestujúcim umožní nielen ponechať kozmetiku v batožine počas kontroly, ale aj voziť so sebou pokojne plnú veľkosť obľúbeného šampónu.

    Zdroj: Rare Beauty, Charlotte Tilbury

    Prirodzene sa vynára otázka, či na úkor uvoľnenia letiskových pravidiel nezanikne hlavný dôvod nákupu týchto menších verzií jednotlivých produktov. Lenže v prípade kozmetiky sa nemožno spoliehať len na pravidlá. Miniatúry sú možno praktické a skladovateľné, ale predovšetkým sú roztomilé a krásne. A v kozmetickom priemysle sú výrobky často aj dizajnovým alebo zberateľským predmetom.

    Miniatúry navyše nie sú len striktne cestovná záležitosť. Čím ďalej viac kozmetických nadšencov ich kupuje aj pre iné účely. Malá veľkosť je totiž ideálna na testovanie noviniek, skúšanie viacerých odtieňov alebo vo chvíli, keď si nie ste istí, či sa produkt znesie s vašou pleťou. Podobný kozmetický švédsky stôl šetrí peňaženku a rozširuje vaše možnosti. U vôní, skin care, ale aj líčidiel.

    Praktický účel nakoniec zvíťazí. Namiesto jedného produktu môžete vziať pokojne tri

    Dôležitým faktorom zostáva rovnako praktickosť. Voľnejšie pravidlá neznamenajú viac miesta v kufri. Nie každý chce na víkend do Barcelony ťahať pol litrovú micelárnu vodu a ľudia radi cestujú úsporne, pokojne len s menším batohom. Každý centimeter priestoru sa potom stáva naozaj cenným, takže malé balenie kozmetiky dáva zmysel ako na festivale, tak na pracovnej ceste.

    Zdroj: Benefit, Rhode

    Kozmetické značky si tieto zdanlivé maličkosti dobre uvedomujú. Cestovné balenia už dávno nie sú len funkčné zmenšeniny, naopak, stávajú sa súčasťou PR kampaní, darčekových setov alebo limitovaných edícií. Miniatúry preto možno nebudú vyžadované, z kozmetických taštičiek ale pravdepodobne nezmiznú. Už len preto, aby ste si mohli zbaliť tri parfumy o veľkosti jedného make-upu.

    Zdroje: Instagram

    Európske letiská menia pravidlá. Sú roztomilé beauty miniatúry v ohrození?

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Éra jednej z najmenej obľúbených súčastí cestovania sa možno chýli ku koncu. Prelievanie šampónov do stomililitrových fľaštičiek a počítanie produktov tak, aby sa zmestili do plastového vrecka, by čoskoro mohlo byť minulosťou. Aký osud ale čaká všetky roztomilé miniatúry? Budú musieť kozmetické značky prehodnotiť marketingové stratégie?

    Zmeny na niektorých európskych letiskách by mohli naznačovať koniec pravidiel diktujúcich množstvo tekutín na palube. Vďaka novým technológiám je totiž v určitých destináciách možné prejsť cez letiskový skener aj s fľaštičkami o vyššom objeme než je doterajších 100 mililitrov. Na prvý pohľad je to uľahčenie pre všetkých, ale čo to znamená pre značky, ktorých biznis tvoria aj kozmetické miniatúry?

    Pravidlá stále platia, možno ale nie na dlho. Majú miniatúry vôbec zmysel?

    Pravidlá o navýšení maximálneho množstva tekutín v príručnej batožine platia v Európskej únii zatiaľ len na niektorých letiskách. Sú podmienené technológiou skenera, ktorú síce nie je povinnosť vlastniť, ale dá sa očakávať, že sa postupne rozšíri. Cestujúcim umožní nielen ponechať kozmetiku v batožine počas kontroly, ale aj voziť so sebou pokojne plnú veľkosť obľúbeného šampónu.

    Zdroj: Rare Beauty, Charlotte Tilbury

    Prirodzene sa vynára otázka, či na úkor uvoľnenia letiskových pravidiel nezanikne hlavný dôvod nákupu týchto menších verzií jednotlivých produktov. Lenže v prípade kozmetiky sa nemožno spoliehať len na pravidlá. Miniatúry sú možno praktické a skladovateľné, ale predovšetkým sú roztomilé a krásne. A v kozmetickom priemysle sú výrobky často aj dizajnovým alebo zberateľským predmetom.

    Miniatúry navyše nie sú len striktne cestovná záležitosť. Čím ďalej viac kozmetických nadšencov ich kupuje aj pre iné účely. Malá veľkosť je totiž ideálna na testovanie noviniek, skúšanie viacerých odtieňov alebo vo chvíli, keď si nie ste istí, či sa produkt znesie s vašou pleťou. Podobný kozmetický švédsky stôl šetrí peňaženku a rozširuje vaše možnosti. U vôní, skin care, ale aj líčidiel.

    Praktický účel nakoniec zvíťazí. Namiesto jedného produktu môžete vziať pokojne tri

    Dôležitým faktorom zostáva rovnako praktickosť. Voľnejšie pravidlá neznamenajú viac miesta v kufri. Nie každý chce na víkend do Barcelony ťahať pol litrovú micelárnu vodu a ľudia radi cestujú úsporne, pokojne len s menším batohom. Každý centimeter priestoru sa potom stáva naozaj cenným, takže malé balenie kozmetiky dáva zmysel ako na festivale, tak na pracovnej ceste.

    Zdroj: Benefit, Rhode

    Kozmetické značky si tieto zdanlivé maličkosti dobre uvedomujú. Cestovné balenia už dávno nie sú len funkčné zmenšeniny, naopak, stávajú sa súčasťou PR kampaní, darčekových setov alebo limitovaných edícií. Miniatúry preto možno nebudú vyžadované, z kozmetických taštičiek ale pravdepodobne nezmiznú. Už len preto, aby ste si mohli zbaliť tri parfumy o veľkosti jedného make-upu.

    Zdroje: Instagram

    ― Reklama ―

    Maskulinita má novú tvár. Zoznámte sa s fenoménom performative male

    Sociálne siete vytvorili ďalší pominuteľný trend. Tentokrát ho však rovnakým dychom samy kritizujú. Ide o novú formu maskulinity, ktorej však chýba akákoľvek autenticita. Nová pánska estetika namiesto toho usiluje o validáciu založenú na umelo, ale veľmi starostlivo vykonštruovanom vzhľade. Takzvaný performative male tak robí všetko pre to, aby zaujal.

    Wednesday opäť naservírovala Goth glamour. Jej štýl vykúzlia aj renomovaní návrhári

    Len máloktorý módny fenomén posledných rokov zasiahol kultúru tak silno ako Wednesday Addams. Keď prvá séria seriálu vtrhla na obrazovky, neostalo len pri desivo očarujúcej atmosfére. Z temnoty vystúpil aj nový štýlový archetyp. Goth glamour. S druhou sériou, ktorá teraz prichádza na Netflix, je jasné, že sa do neho ponoríme znovu. A možno ešte hlbšie.

    Luxusný tovar ako dlhodobá investícia. Second hand trhu kraľujú slávne kabelky

    Čoraz viac zákazníkov v kontexte dlhodobej nepriaznivej a nestabilnej ekonomickej situácie hľadá vhodné spôsoby, ako zhodnotiť svoje peniaze. Obracajú sa preto na second hand trh, kde investujú predovšetkým do ikonických kabeliek. Medzi najpopulárnejšie modely patria tie z dielne značky Hermès. Na obľube ale narastajú aj tašky Chanel, Louis Vuitton či Goyard.

    Trend tooth gems rozžiari každý úsmev. Má však jasné pravidlá

    Povedzte syr! Trend tooth gems, čiže kamienkov na zuby, je späť a doháňa Y2K estetiku k dokonalosti. História zubných šperkov ale siaha ďaleko za prelom milénia, zdobili sa nimi už Mayovia. Teraz sa ozdoby vracajú ako módny statement. Aplikácia je rýchla a bezbolestná, ale má pravidlá. Zle prilepený šperk môže spôsobiť viac škody ako parády.

    Relax s pridanou hodnotou. Objavte v letnej pauze feministické knihy

    Letné čítanie zvyčajne evokuje vášnivé romány alebo dobrodružné príbehy. Vytúžená prestávka však môže slúžiť aj ako vhodný čas na vzdelávanie. Spojte oddych so vzdelávaním a otvorte toto leto feministické knihy, ktoré vás jednoducho nepustia. Môžete sa dozvedieť viac o úlohe intimity nielen vo vzťahoch, menštruácii či toxických aspektoch ženskosti.

    Spoilery zatĺkajú klinec do rakvy filmov. Ničia sociálne siete zážitok z kina?

    Natáčanie pokračovania ikonického filmu Diabol nosí Pradu vyvolalo nielen vlnu nadšenia, ale aj kritiky. Nekonečné spoliery v podobe fotiek z natáčania a podrobných analýz jednotlivých outfitov vyvolávajú obavy nielen zo strany zarytých fanúšikov. Čo s takým tempom z ešte len chystaného filmu zostane? A nekazia sociálne siete klasické filmové kúzlo?

    Moodboardy striedajú influencerov. Pinterest je najväčší trendsetter všetkých čias

    Mení sa spôsob, akým sledujeme a predvídame módu. Zatiaľ čo predtým dominovali influenceri, dnes stále viac z nás, vrátane návrhárov a módnych značiek, siaha po inom nástroji. V roku 2025 je Pinterest považovaný za nevyhnutnú sociálnu sieť pre každého, kto chce byť v obraze. Nejde len o platformu na ukladanie pekných obrázkov, ale o silný predikčný nástroj, ktorý udáva smer nielen v móde, ale aj beauty a vizuálnej kultúre.

    Od smetných košov k Pradě. Harris Dickinson žiari pred aj za kamerou

    Keď Prada v januári oznámila, že jednou z jej nových tvárí bude britský herec Harris Dickinson, značka stavila na jeho civilnosť. V kampani nezosobňuje žiadnu úlohu, je hlavnou postavou svojho vlastného príbehu. A skutočne sa ujala. Dickinson na festivale v Cannes uviedol vydarený režisérsky debut Pobuda. Chystá sa tiež na rolu Johna Lennona a špekuluje sa, že by mohol byť novým agentom 007.

    Zastavte nákupy s expiráciou. Poďakuje vám peňaženka aj váš štýl

    Vo svete módy čelíme neustálemu tlaku. Nielen, že sa striedajú sezóny, ale aj mikro trendy. Čo sa v pondelok objaví na TikToku, môže byť v stredu vypredané a v piatok zastaralé. Kolobeh vytvára negatívny fenomén, takzvané nákupy s expiráciou. Produkty, ktoré nie sú stvorené pre dlhodobé nosenie, ale momentálne uspokojenie. Akoby sme si namiesto oblečenia kupovali krátkodobý dopamínový boost.

    Tom Holland ako kráľ dvoch svetov. Zvláda uvoľnenosť aj vycibrenú eleganciu

    Najnovší Spiderman a obľúbený britský herec Tom Holland nepatrí medzi klasické pánske módne ikony. Nevyniká nečakanými kreáciami a hranice posúvajúcimi lookmi. Nezaujme ani najčerstvejšími trendmi alebo do očí bijúcimi logami. Namiesto toho láka na minimalistickú uvoľnenosť, sem-tam doplnenú o tichú eleganciu, ktoré definujú jeho módny štýl.

    Vlasový parfum dobýva beauty svet. Doprajte svojmu účesu vlastnú vôňu

    Vlasový parfum nesmie chýbať. Svet vôní zažíva v poslednej dobe drobnú, no predsa výraznú premenu. Klasické parfumy dopĺňa nová generácia voňavých produktov, ktorá prináša nielen krásnu vôňu, ale aj starostlivosť. Vlasové parfumy sa z okrajovej kategórie ticho presunuli medzi must-have položky a vyzerá to, že tento rok bude ich definitívnym prelomom.

    Zendaya posilňuje partnerstvo s On. Spolu s Law Roachom navrhla tenisky

    Herečka Zendaya začala ďalšiu kapitolu spolupráce so značkou On. Vo štvrtok totiž odhalila tenisky s názvom Cloudzone Moon, ktoré navrhla spoločne so svojím stylistom Law Roachom. Doprovodná kampaň Be Every You sa točí okolo motívov pohybu a duality. Zendaya v nej navyše nabáda k tomu, aby sme sa nebáli prijať všetky stránky našej osobnosti.

    Leto ovláda nový trend. Hodvábna šatka v páse ozvláštni každý outfit

    Lámete si hlavu s tým, ako dodať svojmu outfitu ešte o trochu väčší šmrnc? Využívanie kúskov, ktoré už máme doma, je opäť v móde! Znovuobjavenou hviezdou tohto leta je hodvábna šatka, ktorá tentoraz žiari uviazaná okolo pása. Spozorovať ju môžeme nielen na mnohých celebritách, nedávno sa objavila aj na Parížskom fashion weeku.

    Leto sa ešte neskončilo. Svetové beach clubs sú stelesnením tichého luxusu

    Povaľovanie sa na pláži môže byť pre mnohých cestovateľov čírou nudou. To však neplatí pre stále obľúbenejšie beach clubs. Šumenie mora, široká paleta aktivít a nekonečné šampanské, tak by sa dal zhrnúť zážitok z týchto rozprávkových miest. Nepredstavujte si celodenné párty. Existujú aj také kluby, z ktorých dýcha quiet luxury atmosféra na míle ďaleko.

    Skupina Capri má šancu na žiarivé zajtrajšky. Oslavuje výsledky z prvého štvrťroka

    Skupina Capri Holdings je na ceste za potenciálnymi lepšími zajtrajškami. Spoločnosť v stredu zverejnila výsledky z prvého štvrťroka, ktoré predčili očakávania analytikov. Dôvodom je predovšetkým zvyšujúci sa dopyt po kabelkách a obuvi z dielne Michael Kors. Firma nemá zďaleka vyhraté, jedná sa však o prvé známky, že by jej nová stratégia mohla fungovať.

    Thierry Mugler ako módny architekt. Ako prepísal pravidlá úzkeho pásu?

    Thierry Mugler navrhoval oblečenie tak, ako sa navrhuje architektúra. S úmyslom vyvolať úžas, obdiv i odpor. Zatiaľ čo sa svet módy cyklicky točil medzi minimalizmom a extravaganciou, Mugler bol o zhruba tri galaxie ďalej. Jeho pásy neboli zúžením, boli explóziou kontroly. Ako z obyčajného ľudského trupu vytvoriť monument? Mugler poznal odpoveď. A zanechal ju v každom korzete, šve i nezabudnuteľnom prehliadkovom momente.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―