Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Od júla budúceho roka začnú v Európskej únii pre malé balíky v hodnote pod 150 eur platiť nové clá. V piatok sa na tom dohodli ministri financií zastupujúci členské štáty. Poplatok vo výške troch eur má za cieľ potlačiť lavínu lacného tovaru, smerujúceho do bloku predovšetkým z Číny. Dopad pocítia hlavne lacné e-commerce platformy, ako je Shein, Temu alebo AliExpress.

    Ministri financií členských štátov Európskej únie (EÚ) reagujú na požiadavky lokálnych podnikov. V piatok preto oznámili nový krok bojujúci proti prílevu lacného tovaru pochádzajúceho zo štátov mimo hraníc Európy. Od júla budúceho roka začne platiť nové clo na malé balíky v hodnote pod 150 eur. Cieľom je predovšetkým potlačenie extrémne lacných importov z e-commerce platforiem, medzi ktoré patria Shein, Temu či Aliexpress.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Le Monde in English (@lemonde_en)

    Rozhodnutie predniesla Rada EÚ niekoľko týždňov potom, ako blok zrušil colnú výnimku, ktorá stála za rapidným nárastom importov lacného oblečenia a ďalšieho tovaru. Nové clo platí na všetky balíky smerujúce zo štátov za hranicami EÚ, terčom sú však predovšetkým čínske spoločnosti. Ministri financií potom za dôvody nového opatrenia označili ochranu férovej konkurencie, zníženie bezpečnostných rizík alebo ochranu životného prostredia.

    Zdroj: Reuters

    Clo vo výške troch eur je však iba dočasným opatrením. Európska únia ho opäť zváži a preformuluje v roku 2028, kedy plánuje širšiu reformu súčasnej colnej únie. V roku 2024 potom podľa Európskej komisie do únie dorazilo 4,6 miliardy balíkov v hodnote pod 150 eur. Každú sekundu tak za hranice EÚ dorazilo na 145 objednávok. Množstvo podobne veľkých zásielok sa teda od roku 2022 viac ako ztrojnásobilo.

    Ďalšie poplatky prídu v novembri. Pokryjú vyššie náklady na colné kontroly

    Nový systém potom cieli na rôzne kategórie tovaru. Ak teda v drobnej zásielke dorazí niekoľko identických produktov, clo sa zaplatí len raz. V prípade, že sa v ňom však budú nachádzať rôzne kategórie tovaru, bude clo platiť na každú z nich. Napríklad za balík obsahujúci tri páry bavlnených ponožiek a dva páry vlnených ponožiek rovnakej značky sa zaplatí clo vo výške šesť eur. Ďalšie poplatky sa budú uplatňovať od novembra.

    Prípadné zvýšenie ciel má pomôcť pokryť náklady na rozšírené colné kontroly. „Zavedenie paušálneho poplatku za malé balíky je veľkým víťazstvom Európskej únie,“ opísal francúzsky minister hospodárstva Roland Lescure podľa WWD. Francúzsko bolo na čele skupiny krajín, ktoré bojovali za nové clá. Nedávno sa muselo vyrovnať aj s kontroverziami okolo otvorenia prvej kamennej pobočky spoločnosti Shein v Paríži.

    Zdroje: WWD, Reuters, Euronews, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Európska únia šliape Sheinu na päty. V roku 2026 uvalí clá na malé balíky

    ― Reklama ―

    Od júla budúceho roka začnú v Európskej únii pre malé balíky v hodnote pod 150 eur platiť nové clá. V piatok sa na tom dohodli ministri financií zastupujúci členské štáty. Poplatok vo výške troch eur má za cieľ potlačiť lavínu lacného tovaru, smerujúceho do bloku predovšetkým z Číny. Dopad pocítia hlavne lacné e-commerce platformy, ako je Shein, Temu alebo AliExpress.

    Ministri financií členských štátov Európskej únie (EÚ) reagujú na požiadavky lokálnych podnikov. V piatok preto oznámili nový krok bojujúci proti prílevu lacného tovaru pochádzajúceho zo štátov mimo hraníc Európy. Od júla budúceho roka začne platiť nové clo na malé balíky v hodnote pod 150 eur. Cieľom je predovšetkým potlačenie extrémne lacných importov z e-commerce platforiem, medzi ktoré patria Shein, Temu či Aliexpress.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Le Monde in English (@lemonde_en)

    Rozhodnutie predniesla Rada EÚ niekoľko týždňov potom, ako blok zrušil colnú výnimku, ktorá stála za rapidným nárastom importov lacného oblečenia a ďalšieho tovaru. Nové clo platí na všetky balíky smerujúce zo štátov za hranicami EÚ, terčom sú však predovšetkým čínske spoločnosti. Ministri financií potom za dôvody nového opatrenia označili ochranu férovej konkurencie, zníženie bezpečnostných rizík alebo ochranu životného prostredia.

    Zdroj: Reuters

    Clo vo výške troch eur je však iba dočasným opatrením. Európska únia ho opäť zváži a preformuluje v roku 2028, kedy plánuje širšiu reformu súčasnej colnej únie. V roku 2024 potom podľa Európskej komisie do únie dorazilo 4,6 miliardy balíkov v hodnote pod 150 eur. Každú sekundu tak za hranice EÚ dorazilo na 145 objednávok. Množstvo podobne veľkých zásielok sa teda od roku 2022 viac ako ztrojnásobilo.

    Ďalšie poplatky prídu v novembri. Pokryjú vyššie náklady na colné kontroly

    Nový systém potom cieli na rôzne kategórie tovaru. Ak teda v drobnej zásielke dorazí niekoľko identických produktov, clo sa zaplatí len raz. V prípade, že sa v ňom však budú nachádzať rôzne kategórie tovaru, bude clo platiť na každú z nich. Napríklad za balík obsahujúci tri páry bavlnených ponožiek a dva páry vlnených ponožiek rovnakej značky sa zaplatí clo vo výške šesť eur. Ďalšie poplatky sa budú uplatňovať od novembra.

    Prípadné zvýšenie ciel má pomôcť pokryť náklady na rozšírené colné kontroly. „Zavedenie paušálneho poplatku za malé balíky je veľkým víťazstvom Európskej únie,“ opísal francúzsky minister hospodárstva Roland Lescure podľa WWD. Francúzsko bolo na čele skupiny krajín, ktoré bojovali za nové clá. Nedávno sa muselo vyrovnať aj s kontroverziami okolo otvorenia prvej kamennej pobočky spoločnosti Shein v Paríži.

    Zdroje: WWD, Reuters, Euronews, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Lunárny nový rok 2026 hrá spoločnosti Burberry do kariet. Definuje ho znamenie koňa

    Koniec roka predznamenáva aj začiatok niečoho nového. Módny dom Burberry preto hľadí vpred a už teraz víta lunárny nový rok 2026. Vydal preto špeciálnu kolekciu venovanú znameniu koňa, ktoré bude definovať nadchádzajúce mesiace. Symbol tentoraz hrá britskej značke do kariet, keďže ladí s jej historickým logom jazdca. Práve to označuje väčšinu kúskov v najnovšej kolekcii.

    Luxury Insights: Ako vyzerá špičkový ranč? Tom Ford čerpá z Divokého západu

    Ranč Cerro Pelon Toma Forda je rozhodne miesto, kde by každý chcel stráviť aspoň pár hodín svojho života. Atmosféra veľkolepého domu pripomína futuristický Divoký západ a vyzýva návštevníkov, aby skočili do sedla a uháňali do zapadajúceho slnka. Táto luxusná rezidencia sa rozprestiera v Novom Mexiku a je teraz v rukách anonymného majiteľa. Ako takýto luxus vyzerá?

    Winter is coming. Na mráz vás pripraví Haider Ackermann a Canada Goose

    Haider Ackermann opäť posúva hranice zimnej módy. Kolumbijsko-francúzsky dizajnér uviedol svoju už tretiu zimnú kolekciu pre značku Canada Goose. Tentokrát však zvolil odvážne farby. Skombinoval totiž fluorescenčné jarné tóny s klasickými tlmenými zemitými odtieňmi, ktoré dodajú trochu optimizmu a potrebného tepla do inak pochmúrnych zimných dní.

    Beauty svet má jasno. CreatorIQ pozná najvirálnejšie značky roku 2025

    Koniec roka nevyhnutne sprevádza aj zhodnotenie uplynulých mesiacov. K oknu do minulosti preto pristúpila aj beauty scéna. Platforma CreatorIQ zverejnila svoj tradičný rebríček značiek, zostavený na základe ich Earned Media Value (EMV), teda metriky posudzujúcej hodnotu organického mediálneho pokrytia. Pomyselná korunka "virálnosti" tento rok patrí L’Oréal Paris.

    Vianočný wishlist vášho obľúbeného magazínu je tu. Nové tváre, nové túžby, rovnako veľké sny

    Rok 2025 už má zbalené a my opäť sedíme nad zoznamami prianí, ktoré sa tvária nenáročne, ale v skutočnosti by priviedli k plaču nejedného elfského účtovníka. Redakcia sa premiešala, omladila, rozšírila a s ňou sa premenili aj naše darčekové ambície. Urobte si pohodlie, realita počká. Tu je náš vianočný wishlist, v ktorom sa opäť potvrdzuje, že kreativita je krásna… ale aj drahá.

    TikTok Highlights: Zimné nechty, ktoré zdivočeli. Hailey Bieber búra tradíciu

    Influencerka a podnikateľka Hailey Bieber má TikTok v hrsti. Nezáleží príliš na tom, aký odtieň lícenky, očných tieňov alebo rúžu zvolí. Svojou možno pôvodne aj bezmyšlienkovitou voľbou odštartuje nový virálny trend. Výnimkou nie sú ani jej zimné nechty, ktoré vyzývajú tradíciu na súboj. Jemné trblietky alebo uhladený glow totiž Hailey Bieber nahradila zvieracou potlačou.

    Pinterest číta rok 2026. Predpovedá nostalgiu a optimistický eskapizmus

    Dnešná doba plná neustáleho zhonu a o pozornosť bojujúcich sociálnych sietí žiada autenticitu, pohodlie a optimizmus. Presne tieto hodnoty definujú podľa najnovšej predpovede platformy Pinterest rýchlo sa blížiaci rok 2026. Odvíjajú sa od nich preto aj trendy, ktoré nás majú budúci rok sprevádzať. Patrí medzi ne temná knižná estetika, neladiace nechty alebo neutíchajúca láska ku kapuste.

    Nudný maloobchod je mŕtvy. Retail prechádza extrémnou premenou

    Maloobchod vstúpil do obdobia, v ktorom sa úspech obchodov odvíja od atmosféry a výrazného priestorového riešenia. Zákazník sleduje autentickosť miesta a reaguje na prostredie, ktoré má charakter a jasnú identitu. Luxusné domy aj fast fashion reťazce pracujú s interiérom ako s nástrojom prežívania módy. Obchody sa preto pod ich víziou menia na ucelené mestské udalosti.

    Koniec vegánstva? Trend jednej dekády ticho mizne z mainstreamu

    Ešte pred svetovou pandémiou to vyzeralo, že budúcnosť patrí čisto rastlinnej strave. Spomínate si na to, že rok 2019 bol vyhlásený rokom vegánstva? Dávne vízie sa však nenaplnili a v súčasnosti sa zdá, že vegánstvo ustupuje nielen z bežných jedálničkov, ale aj z kultúrneho a mediálneho mainstreamu.

    Najkrajšie vianočné stromčeky Claridge’s. Poznáte tradíciu sviatočného Londýna?

    Vianočné stromčeky Claridge’s patria k najkrajším londýnskym momentom decembrovej sezóny. Každý rok pretvára hotelové lobby inštalácia, ktorá prináša noblesu, fantáziu a veľkorysú kreativitu. Strom vždy získa podobu pripomínajúcu couture objekt a pracuje s priestorom rovnako prirodzene ako šperk s telom. Hostia prichádzajú za atmosférou, ktorá v sebe nesie jasný rukopis svetového návrhára. Claridge’s tak každé Vianoce štartuje obdobie, ktoré ovplyvňuje vkus aj očakávania celého Londýna.

    New York opúšťa kožušinu. Po rozhodnutí CFDA kráča v šľapajach Londýna

    Kožušina má v New Yorku stopku. Teda aspoň na jeho vyhlásenom týždni módy. Asociácia organizujúca tamojší fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzný materiál oficiálne zakázala. Kopíruje tak rozhodnutie Londýna, ktorý od jeho využívania odstúpil už v roku 2023. Zostáva však otázkou, či bude metropolu nasledovať aj Paríž a Miláno.

    Kto obsadí voľné miesto vo Versace? Špekulácie naberajú na obrátkach

    Versace stojí na prahu ďalšej kapitoly. Po odchode Daria Vitaleho sa módny svet zameriava na tvorcov, ktorí dokážu kult ikonickej značky ďalej rozširovať a dať mu nový impulz. Pripravenosť niekoľkých výrazných osobností vytvára mimoriadne živý priestor pre strategické úvahy. Predstava nového vedenia kreatívneho smeru Versace rezonuje celým odvetvím. Módny dom otvára pole pre talenty, ktoré vedia pracovať s drámou, eleganciou a prítomnosťou okamihu.

    Chappell Roan skúša novú úlohu. Svoju tvár prepožičia MAC Cosmetics

    Popová hviezda Chappell Roan mení smer. Po tom, čo prehlásila, že svoju tvár neprepožičia žiadnej známej značke, prekvapila nečakaným oznámením. Stala sa totiž novou ambasádorkou MAC Cosmetics. Medzi dôvody, prečo zmenila názor, speváčka uviedla zdieľané hodnoty a dlhodobú podporu, ktorú spoločnosť venuje LGBTQI+ komunite už od svojho založenia v 80. rokoch.

    Po riad až do Dubaja? Martha Stewart pozýva do nových butikov

    Dubaj opäť potvrdzuje schopnosť priťahovať svetové ikony. Tentoraz víta ženu, ktorá premenila každodenný život na estetickú disciplínu. Martha Stewart otvorila svoje prvé samostatné obchody práve v tejto metropole. Ďaleko od amerických predmestí, kde jej značka vznikla. Do priestoru, kde sa luxus chápe ako životná taktika, prináša svet poctivo navrhnutého domova.

    Móda v kocke: Skims vyráža do hôr s The North Face a Miu Miu je značkou roka

    Spoločnosť Skims vracia na scénu svoju úspešnú spoluprácu s The North Face. Novú kolekciu predstavil aj Ralph Lauren, tentoraz ju však venoval americkým olympijským športovcom. Spoločnosť Nike predstavila model Air Force 1 Bouclé, odkazujúci na Chanel Graffiti Bag. Bottega Veneta oslávi Vianoce s luxusným koktailovým setom a Miu Miu je podľa platformy Lyst značkou roka.

    Shay Mitchell uvádza detskú kozmetiku Rini. Je rozkošná, alebo nebezpečná?

    Herečka Shay Mitchell uviedla na trh kozmetickú líniu Rini, ktorá okamžite vzbudila zmiešané reakcie. Produkty sú totiž určené výhradne pre deti od 3 do 12 rokov. Línia preto rozdelila internet. Je naozaj nutné, aby sa deti od tak raného veku starali o svoju pleť, alebo ide len o ďalší marketingový ťah? Rini sa stáva jedným z najdiskutovanejších debutov tohto roka.

    ― Reklama ―