Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Z rybárskych dedín v Nórsku cez univerzitné kampusy až na prehliadkové móla. Klasické loafers prinášajú do každého outfitu elegantný a uhladený vzhľad a zároveň pomáhajú zachovať nenútený šarm. Dokazujú, že jednoduché a nadčasové slip-on topánky majú silu obstáť naozaj v každej dobe. V pánskej móde preto zostanú aj budúci rok.

    Predchodcami loafers sú mokasíny, ktoré začali zažívať boom v 19. storočí, keď anglickí cestovatelia v Nórsku objavili tradičné kožené slip-on topánky „tesers“. Loafers dal základ nórsky obuvník Nils Gregoriusson Tveranger v 30. rokoch 20. storočia. Inšpiráciu čerpal v Severnej Amerike od pôvodných obyvateľov, ktorú po návrate do Nórska spojil s tamojšou tradíciou. Tak vzniklo označenie pre „loafer„, teda slip-on topánky bez šnúrok a praciek, s nízkym podpätkom z kože alebo semišu.

    Zdroj: Santoni

    V 50. a 60. rokoch sa loafers stali symbolom Ivy League štýlu a obľúbenou obuvou amerických vysokoškolákov. Z tohto obdobia pochádza aj pojem „penny loafer“. Študenti si do charakteristického výrezu na nárte vkladali mincu, aby ju mali po ruke. Do sveta európskej módy ich uviedli talianski návrhári, ktorí odmietli tradičnú hnedú a prišli s čiernou kožou, zlatou prackou a ďalšími luxusnými detailmi.

    Loafers sa stanú kľúčovým kúskom aj na jar 2026. Čakajú nás nové farby aj materiály

    Trh s voľnočasovou obuvou sa v posledných rokoch rozšíril ďaleko za hranice tenisiek. Najväčšie inovácie vznikajú v súčasnosti práve v kategórii loafers, ich konštrukcia je stále flexibilnejšia a návrhári začínajú využívať aj iné materiály ako tradičnú kožu. Moderné loafers nájdete napríklad u luxusných značiek Ferragamo, Magnanni, Santoni alebo Tod’s.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Do svojich pánskych jarných kolekcií na budúci rok zaradili loafers napríklad módne domy Dior alebo Louis Vuitton. Najobľúbenejšími sa zdajú momentálne byť takzvané „venetian loafers“, teda hladké loafers bez ozdôb, ktoré pôsobia univerzálne a dajú sa nosiť ako k ležérnym, tak k o niečo viac formálnym outfitom.

    Trendom sú tiež „driving loafers“, modely inšpirované obuvou vodičov športových áut. Majú mäkkú konštrukciu a často tenšiu podrážku, vďaka čomu pôsobia ležérne. Práve vďaka nim sa do tejto kategórie pánskej obuvi dostáva ešte viac pohodlia a možnosť experimentovať s farbou či materiálom, bez toho, aby topánky stratili štýl.

    Zdroj: Dior

    Loafers tak budeme najskôr hlavne na mužoch hojne vídať aj na jar 2026, a to v rozmanitých farbách a materiálových prevedeniach. Vedľa čiernej a hnedej sa čím ďalej častejšie objavujú tlmené pastelové farby, ktoré predtým u formálnejšej obuvi neboli bežné. Nejde o divoký sneakers prístup k farbe či tvarom, skôr o jemnú hru, ktorá robí z loafers univerzálny voľnočasový kúsok aj elegantnú formálnu obuv.

    @hesselhersmiss Nikdy nie v mokasínach #bf #loafers #fashion #fyp ♬ Her – The American Dawn

    Zdroje: WWD, Penelope Chilvers, TikTok

    Autor článku:

    Elegancia a pohodlie v jednom. Loafers budú u pánov bodovať aj budúci rok

    ― Reklama ―

    Z rybárskych dedín v Nórsku cez univerzitné kampusy až na prehliadkové móla. Klasické loafers prinášajú do každého outfitu elegantný a uhladený vzhľad a zároveň pomáhajú zachovať nenútený šarm. Dokazujú, že jednoduché a nadčasové slip-on topánky majú silu obstáť naozaj v každej dobe. V pánskej móde preto zostanú aj budúci rok.

    Predchodcami loafers sú mokasíny, ktoré začali zažívať boom v 19. storočí, keď anglickí cestovatelia v Nórsku objavili tradičné kožené slip-on topánky „tesers“. Loafers dal základ nórsky obuvník Nils Gregoriusson Tveranger v 30. rokoch 20. storočia. Inšpiráciu čerpal v Severnej Amerike od pôvodných obyvateľov, ktorú po návrate do Nórska spojil s tamojšou tradíciou. Tak vzniklo označenie pre „loafer„, teda slip-on topánky bez šnúrok a praciek, s nízkym podpätkom z kože alebo semišu.

    Zdroj: Santoni

    V 50. a 60. rokoch sa loafers stali symbolom Ivy League štýlu a obľúbenou obuvou amerických vysokoškolákov. Z tohto obdobia pochádza aj pojem „penny loafer“. Študenti si do charakteristického výrezu na nárte vkladali mincu, aby ju mali po ruke. Do sveta európskej módy ich uviedli talianski návrhári, ktorí odmietli tradičnú hnedú a prišli s čiernou kožou, zlatou prackou a ďalšími luxusnými detailmi.

    Loafers sa stanú kľúčovým kúskom aj na jar 2026. Čakajú nás nové farby aj materiály

    Trh s voľnočasovou obuvou sa v posledných rokoch rozšíril ďaleko za hranice tenisiek. Najväčšie inovácie vznikajú v súčasnosti práve v kategórii loafers, ich konštrukcia je stále flexibilnejšia a návrhári začínajú využívať aj iné materiály ako tradičnú kožu. Moderné loafers nájdete napríklad u luxusných značiek Ferragamo, Magnanni, Santoni alebo Tod’s.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Do svojich pánskych jarných kolekcií na budúci rok zaradili loafers napríklad módne domy Dior alebo Louis Vuitton. Najobľúbenejšími sa zdajú momentálne byť takzvané „venetian loafers“, teda hladké loafers bez ozdôb, ktoré pôsobia univerzálne a dajú sa nosiť ako k ležérnym, tak k o niečo viac formálnym outfitom.

    Trendom sú tiež „driving loafers“, modely inšpirované obuvou vodičov športových áut. Majú mäkkú konštrukciu a často tenšiu podrážku, vďaka čomu pôsobia ležérne. Práve vďaka nim sa do tejto kategórie pánskej obuvi dostáva ešte viac pohodlia a možnosť experimentovať s farbou či materiálom, bez toho, aby topánky stratili štýl.

    Zdroj: Dior

    Loafers tak budeme najskôr hlavne na mužoch hojne vídať aj na jar 2026, a to v rozmanitých farbách a materiálových prevedeniach. Vedľa čiernej a hnedej sa čím ďalej častejšie objavujú tlmené pastelové farby, ktoré predtým u formálnejšej obuvi neboli bežné. Nejde o divoký sneakers prístup k farbe či tvarom, skôr o jemnú hru, ktorá robí z loafers univerzálny voľnočasový kúsok aj elegantnú formálnu obuv.

    @hesselhersmiss Nikdy nie v mokasínach #bf #loafers #fashion #fyp ♬ Her – The American Dawn

    Zdroje: WWD, Penelope Chilvers, TikTok

    ― Reklama ―

    Loewe a On opäť spolupracujú. Prinášajú prvé spoločné tenisky Cloudsolo

    Španielsky módny dom Loewe a švajčiarska športová značka On opäť spojili svoje sily. Pre tohtoročnú jesennú a zimnú kolekciu pripravili svoje prvé spoločne navrhnuté tenisky s názvom Cloudsolo. Model spája jedinečný prístup k móde a pokročilú inováciu. Jeho cieľom je splniť moderné potreby pohodlia pri neustálom pohybe v rušných svetových veľkomestách.

    Balenciaga víta novú éru. Pierpaolo Piccioli inovuje identitu značky

    Keď Pierpaolo Piccioli prvýkrát vstúpil do parížskeho sídla Balenciagy, zostal v tichu, ktoré zvyčajne predchádza revolúcii. V archíve módneho domu strávil tri dni, v ktorých sa z histórie stala hmota a z pamäti textúra. Tam, medzi záhybmi taftu a zvlnenými siluetami, našiel novú odpoveď na otázku modernej elegancie. Jeho debut pre jar a leto 2026 otvára kapitolu, ktorá prepája čistotu formy s dizajnérskou ťažkosťou. Balenciaga sa mení na chrám, kde látka hovorí hlasom streetwear súčasnosti.

    TikTok Highlights: Tradičnej káve konkuruje trendy mushroom coffee

    Milovníci wellness a lifestyle tipov aj trikov na sociálnej sieti TikTok už pred pár rokmi objavili alternatívu tradičnej kávy s názvom mushroom coffee. Takzvaná hubová káva však v posledných mesiacoch narastá na popularite. Podľa jej zatvrdených fanúšikov totiž sľubuje prísun energie, avšak bez rizika úzkosti a s bonusom posilnenia imunity, zlepšenia pozornosti a zníženia zápalov.

    Fendi láka do nového kráľovstva v Miláne. Otvára brány Palazzo Fendi

    Luxusná móda, prvotriedne umenie a historická architektúra vytvárajú dychberúcu mozaiku s názvom Palazzo Fendi. Svetoznáma rímska značka otvára dvere nového kráľovstva v Miláne. Pri príležitosti nedávneho Milánskeho fashion weeku odhalila zrekonštruované priestory svojej vlajkovej pobočky v talianskom hlavnom meste módy. Ukrývajú nielen butik, ale aj exkluzívne reštaurácie a remeselný ateliér.

    Matthieu Blazy mieri až ku hviezdam. Chanel vdýchol nový život

    Paríž sa včera stal svedkom posledného očakávaného debutu, ktorý okamžite vyšplhal na vrchol zoznamu uplynulých módnych premiér. Matthieu Blazy odhalil svoju víziu Chanel, ktorú módnemu domu vdýchol nový život. Ukázal značku v novom svetle, ktoré nikto nečakal, ale všetci ho milujú.

    Zbohom, diverzita! Plus size modelky nenápadne miznú z fashion sveta

    Plus size modeliek je na mólach rok od roku čoraz menej. Kritici špekulujú, že snaha o diverzitu v módnom svete možno nikdy nebola myslená úprimne. Smrteľnú ranu jej však nedávno zasadilo masívne rozšírenie lieku na chudnutie s názvom Ozempic. Prehlásiť svetové hnutie body positivity za neúspech by však bolo až príliš unáhlené.

    Jeseň patrí uhorkám. Sociálne siete získala pickle girl

    Beauty a fashion scénu v posledných sezónach ovládajú trendy inšpirované populárnym jedlom. Zatiaľ čo v lete slávili svoju popularitu sardinky, jeseň patrí kyslým uhorkám. Sociálne siete získala takzvaná pickle girl. Ide o estetiku, ktorá žiada nielen bezbrehú lásku k nakladanej zelenine, ale aj módne kúsky v zelených odtieňoch tejto trendy pochutiny.

    Balenciaga má novú tvár. Pierpaolo Piccioli odhalil svoj debut

    V sobotu večer sa v Paríži konala ďalšia očakávaná módna premiéra. Tentoraz sa predstavil návrhár Pierpaolo Piccioli, nový kreatívny riaditeľ značky Balenciaga. Návrhárov prvý počin si vyslúžil ovácie v stoji a niet divu. V kolekcii na nadchádzajúcu jar a leto umne spojil svoj vlastný rukopis plný textúr a výrazných farieb s tradíciou módneho domu.

    Ďalší trend na obzore. Harémové nohavice budú vládnuť budúcu jar

    Doterajšie prehliadky svetových týždňov módy prehovorili jasne. Harémové nohavice hodlajú definovať nadchádzajúcu jar i leto. Na módne móla dorazili v modernej podobe, pohrávajúcej sa s rôznorodými štýlmi a materiálmi. Ich kúzlo spočíva vo variabilite, perfektne ich doplní voľný sveter, nadčasová košeľa i vypasovaná kožená bunda. Stačí si vybrať, po čom váš šatník túži.

    Generácia Alpha má svoju skin care. Stojí za ňou poradca Rhode a trinásťročná slečna

    Generácia Alpha pomaly rastie. Dôkazom je trh, ktorý neúprosne začína cieliť na zákazníkov narodených v roku 2013 a neskôr. Skin care brandy nezaháľajú a už v októbri sa objaví čerstvý hráč. Yes Day vytvorila trinásťročná Coco Granderson a mieri vysoko. Niet divu, za vývojom produktov stojí externý poradca pre populárnu značku Rhode, založenú Hailey Bieber.

    Newyorská luxusná scéna víta nováčika. Ohromí reštaurácia Seahorse

    Luxusná gastronomická mapa New Yorku má dlho očakávaného nováčika. Úspešný reštauratér John McDonald otvoril po viac ako troch rokoch príprav reštauráciu Seahorse, nachádzajúcu sa na Union Square v čerstvo opravenom W Hotel. Hostí láka na minimalistické pokrmy plné rýb a morských plodov, ale aj premyslené drinky a dychberúci interiér.

    Žiť ako v rozprávke. Európske hrady a zámky ponúkajú luxusné ubytovanie pre náročných

    Stať sa kráľovnou alebo kráľom bolo túžbou mnohých detí. Hrad s veľkou bránou a rozsiahle zámocké sály evokujú bohatstvo a čarovný život. Našťastie, dospelí majú svoje možnosti. Vyberte sa na luxusnú dovolenku a vyskúšajte si, aké je to žiť na takomto zámku. Budete sa cítiť ako v rozprávke, a navyše o vás bude kráľovsky postarané.

    Pánske parfémy tejto sezóny vás prekvapia. Rozvoňajú citrusy aj luxusný koňak

    Jeseň okrem nových módnych inšpirácií prináša aj parfumové novinky a dlho očakávané twisty zabehnutých klasík. Nielen dámy, ale aj páni sa majú na čo tešiť. Tohtoročné vône sa držia drevitých a jantárových tónov, často ale s prekvapivým záverom. Či už ide o citrus alebo koňak, isté je, že si muži vyberú svojho favorita ako do kancelárie, tak na formálnu večeru.

    Lovkyne démonov a divákov. K-popový zázrak ovládol Netflix, hitparády aj módu

    K-pop: Lovkyne démonov je najsledovanejším filmom v histórii Netflixu. Animovaný film, ktorý na prvý pohľad cieli hlavne na deti a dospievajúcich, prekročil očakávania. Za tri mesiace od premiéry nazbieral cez 210 miliónov zhliadnutí a soundtrack sa stal globálnym hitom. Jeho úspech búra kultúrne a generačné hranice. Čo je na ňom teda také príťažlivé?

    Po stopách ikon: Alessandro Michele vdýchol móde fantáziu

    Alessandro Michele predstavuje fascinujúce spojenie intelektu a extravagancie. Rodák z Ríma s dušou zberateľa príbehov vdýchol Gucci sviežosť, ktorá sa zapísala do dejín módnej scény a teraz formuje novú éru u Valentino. Jeho vízie prekračujú rámec trendov a premieňajú značky na poetické priestory, kde sa mieša filozofia, romantika a nečakaná sloboda.

    Ferragamo ako óda na Harlem. Značka postavila kolekciu na Lole Todd

    Maximilian Davis vytvoril pre Ferragamo atmosféru, ktorá dýcha energiou jazzového veku a zároveň transformuje jeho vizuálny jazyk do moderny. V sále s mäkkým kobercom sa tak odohrávala scéna, kde sa lesk striedal s architektúrou strihov a svetlo kĺzalo po textúrach ako noty. Línia pôsobila ako rytmická báseň, pričom každý pohľad mal svoj vlastný verš. Bola to pripomienka toho, ako sa dá tradícia umne prepísať do nového príbehu.

    ― Reklama ―