Více

    ― Reklama ―

    Sú šperky, ktoré zdobia. A potom sú tie, ktoré sú podpisom histórie šperkárskych domov. Cartier Hutton–Mdivani náhrdelník z jadeitu medzi ne rozhodne patrí. V roku 1933 ho Barbara Hutton, vtedy najbohatšia mladá žena Ameriky, dostala ako svadobný dar. Cartier vytvoril 27 perál a minimalistické zapínanie z rubínov, zlata a diamantov. Jemná, a pritom sebavedomá kombinácia, nesúca noblesu Číny, ale aj francúzsky pôvab.

    Jadeit, z ktorého je Cartier Hutton-Mdivani náhrdelník zložený, pochádza z Barmy. Jeho kvalita je natoľko výnimočná, že sa pôvodne špekulovalo o jeho spojení s čínskym cisárskym dvorom. Každá perla má intenzívnu zelenú farbu, hodvábny lesk a takmer zhodnú veľkosť. V módnom svete by najdrahší Cartier náhrdelník predstavoval ekvivalent haute couture kolekcie, v ktorej každý kus vznikol na mieru, a predsa ladí s ostatnými. Práve táto pomyselná súdržnosť zo šperku robí klenot.

    Cartier náhrdelník kedysi predal. Následne ho však kúpil späť

    V roku 2014 padol vo svete šperkov jeden z najhlasnejších rekordov, hoci celú scénu sprevádzal len klapot aukčného kladivka. Náhrdelník Hutton–Mdivani sa vtedy vydražil za 27,44 milióna dolárov. Pre Cartier išlo o historický moment. Žiadny iný šperk značky sa tejto čiastke nikdy nepriblížil. Získala ho samotná Cartier zbierka, čo potvrdzuje, že niektoré veci dávno prerástli hodnotu investície.

    Cena sa netýka len materiálov. Je to aj o symbolike. Hutton-Mdivani nie je šperk, ktorý si niekto zaobstará, aby oslnil. Je to šperk, ktorý sa stal mostom medzi dvoma kultúrami. Medzi európskym dekadentným luxusom a východným mysticizmom. Nosila ho žena, ktorá celý život hľadala rovnováhu medzi bohatstvom a šťastím. Barbara Huttonová alebo „chudobné bohaté dievča“, ako ju nazývala tlač, bola paradoxom doby a taký bol aj jej náhrdelník. Nádherná, ale nepokojná.

    Zdroj: Sotheby’s

    Diamant skutočne oslňuje, vrhá svetlo, určuje zásnuby, vládne rebríčkom. Ale jadeit? Ten nenosia tí, ktorí chcú byť videní. Nosia ho tí, ktorí chcú niečo cítiť. Tam, kde diamant fascinuje jasnosťou a leskom, jadeit priťahuje hĺbkou a duchom. Preto sa vo východnej kultúre považuje za kameň života, symbol múdrosti, šťastia a harmónie. Preto sa Hutton-Mdivani stal najdrahším klenotom Cartier v histórii. Nie pre jeho cenu, ale preto, že v sebe spája eleganciu Západu s duchovnou váhou Východu.

    Zdroje: Sotheby’s, The Jewellery Editor, Forbes, Instagram, YouTube

    Dvadsaťsedem perál, milióny dolárov. Poznáte najdrahší Cartier náhrdelník?

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Sú šperky, ktoré zdobia. A potom sú tie, ktoré sú podpisom histórie šperkárskych domov. Cartier Hutton–Mdivani náhrdelník z jadeitu medzi ne rozhodne patrí. V roku 1933 ho Barbara Hutton, vtedy najbohatšia mladá žena Ameriky, dostala ako svadobný dar. Cartier vytvoril 27 perál a minimalistické zapínanie z rubínov, zlata a diamantov. Jemná, a pritom sebavedomá kombinácia, nesúca noblesu Číny, ale aj francúzsky pôvab.

    Jadeit, z ktorého je Cartier Hutton-Mdivani náhrdelník zložený, pochádza z Barmy. Jeho kvalita je natoľko výnimočná, že sa pôvodne špekulovalo o jeho spojení s čínskym cisárskym dvorom. Každá perla má intenzívnu zelenú farbu, hodvábny lesk a takmer zhodnú veľkosť. V módnom svete by najdrahší Cartier náhrdelník predstavoval ekvivalent haute couture kolekcie, v ktorej každý kus vznikol na mieru, a predsa ladí s ostatnými. Práve táto pomyselná súdržnosť zo šperku robí klenot.

    Cartier náhrdelník kedysi predal. Následne ho však kúpil späť

    V roku 2014 padol vo svete šperkov jeden z najhlasnejších rekordov, hoci celú scénu sprevádzal len klapot aukčného kladivka. Náhrdelník Hutton–Mdivani sa vtedy vydražil za 27,44 milióna dolárov. Pre Cartier išlo o historický moment. Žiadny iný šperk značky sa tejto čiastke nikdy nepriblížil. Získala ho samotná Cartier zbierka, čo potvrdzuje, že niektoré veci dávno prerástli hodnotu investície.

    Cena sa netýka len materiálov. Je to aj o symbolike. Hutton-Mdivani nie je šperk, ktorý si niekto zaobstará, aby oslnil. Je to šperk, ktorý sa stal mostom medzi dvoma kultúrami. Medzi európskym dekadentným luxusom a východným mysticizmom. Nosila ho žena, ktorá celý život hľadala rovnováhu medzi bohatstvom a šťastím. Barbara Huttonová alebo „chudobné bohaté dievča“, ako ju nazývala tlač, bola paradoxom doby a taký bol aj jej náhrdelník. Nádherná, ale nepokojná.

    Zdroj: Sotheby’s

    Diamant skutočne oslňuje, vrhá svetlo, určuje zásnuby, vládne rebríčkom. Ale jadeit? Ten nenosia tí, ktorí chcú byť videní. Nosia ho tí, ktorí chcú niečo cítiť. Tam, kde diamant fascinuje jasnosťou a leskom, jadeit priťahuje hĺbkou a duchom. Preto sa vo východnej kultúre považuje za kameň života, symbol múdrosti, šťastia a harmónie. Preto sa Hutton-Mdivani stal najdrahším klenotom Cartier v histórii. Nie pre jeho cenu, ale preto, že v sebe spája eleganciu Západu s duchovnou váhou Východu.

    Zdroje: Sotheby’s, The Jewellery Editor, Forbes, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Elegancia a pohodlie v jednom. Loafers budú u pánov bodovať aj budúci rok

    Z rybárskych dedín v Nórsku cez univerzitné kampusy až na prehliadkové móla. Klasické loafers prinášajú do každého outfitu elegantný a uhladený vzhľad a zároveň pomáhajú zachovať nenútený šarm. Dokazujú, že jednoduché a nadčasové slip-on topánky majú silu obstáť naozaj v každej dobe. V pánskej móde preto zostanú aj budúci rok.

    Jeseň sa ponesie v znamení ponča. Vracia sa luxusnejšie než kedykoľvek predtým

    Pončá sú späť a vracajú sa v luxusnej podobe. Modely, ktoré sa budú nosiť túto jeseň, sú elegantné a voľne splývavé, z hodvábu alebo hrejivého kašmíru. Trend si rýchlo našiel cestu do šatníkov nielen ako prehoz, ktorý zahreje, ale aj ako doplnok. V lete sú populárne ľahké a priesvitné varianty, ktoré síce nezahrejú, ale o to väčší dodajú outfitu šmrnc. Návrat ponč potvrdzujú aj módne domy ako napríklad Hermès.

    Louis Vuitton píše novú kapitolu. Uvádza svoju prvú make-upovú kolekciu.

    Ďalší zo slávnych módnych domov vstúpi na pole luxusnej kozmetiky. Louis Vuitton oznámil plány na vydanie vlastnej make-up kolekcie La Beauté pred pol rokom. Koncom augusta však odhalí svoje prvé produkty, na ktorých spolupracoval s vychýrenou maskérkou Pat McGrath. Patrí medzi ne na 55 odtieňov rúžov, 10 hydratačných balzamov a osem paletiek očných tieňov.

    Slnkom presýtený make-up? Beauty scénu ovláda Toasty Glam

    Tohtoročné leto ponúklo ešte jeden posledný make-up trend. Kozmetickým taštičkám kraľuje v auguste takzvaný Toasty Glam. Ide o look plný hlbokých tónov, zafarbujúcich do odtieňov bronzovej a tehlovej nielen tváre, ale aj očné viečka a pery. Základom sú jemne rozmazané línie a nenútený prirodzený vzhľad pripomínajúci vysnívanú horúcu dovolenku.

    Wednesday opäť naservírovala Goth glamour. Jej štýl vykúzlia aj renomovaní návrhári

    Len máloktorý módny fenomén posledných rokov zasiahol kultúru tak silno ako Wednesday Addams. Keď prvá séria seriálu vtrhla na obrazovky, neostalo len pri desivo očarujúcej atmosfére. Z temnoty vystúpil aj nový štýlový archetyp. Goth glamour. S druhou sériou, ktorá teraz prichádza na Netflix, je jasné, že sa do neho ponoríme znovu. A možno ešte hlbšie.

    Luxusný tovar ako dlhodobá investícia. Second hand trhu kraľujú slávne kabelky

    Čoraz viac zákazníkov v kontexte dlhodobej nepriaznivej a nestabilnej ekonomickej situácie hľadá vhodné spôsoby, ako zhodnotiť svoje peniaze. Obracajú sa preto na second hand trh, kde investujú predovšetkým do ikonických kabeliek. Medzi najpopulárnejšie modely patria tie z dielne značky Hermès. Na obľube ale narastajú aj tašky Chanel, Louis Vuitton či Goyard.

    Európske letiská menia pravidlá. Sú roztomilé beauty miniatúry v ohrození?

    Éra jednej z najmenej obľúbených súčastí cestovania sa možno chýli ku koncu. Prelievanie šampónov do stomililitrových fľaštičiek a počítanie produktov tak, aby sa zmestili do plastového vrecka, by čoskoro mohlo byť minulosťou. Aký osud ale čaká všetky roztomilé miniatúry? Budú musieť kozmetické značky prehodnotiť marketingové stratégie?

    Trend tooth gems rozžiari každý úsmev. Má však jasné pravidlá

    Povedzte syr! Trend tooth gems, čiže kamienkov na zuby, je späť a doháňa Y2K estetiku k dokonalosti. História zubných šperkov ale siaha ďaleko za prelom milénia, zdobili sa nimi už Mayovia. Teraz sa ozdoby vracajú ako módny statement. Aplikácia je rýchla a bezbolestná, ale má pravidlá. Zle prilepený šperk môže spôsobiť viac škody ako parády.

    Vaša najkrajšia nočná mora? Nechýbali by v nej couture modely od Roberta Wuna

    Robert Wun je meno, ktoré v kalendári Parížskeho týždňa haute couture módy len tak neprehliadnete. Hongkongský návrhár debutoval na svetoznámom móle v roku 2023. Od tej doby si pomaly, ale iste vydobýva povesť grand couturiéra novej generácie. Jeho fascinujúce a znepokojivé návrhy pretkané hororovými motívmi milujú nielen sociálne siete, ale aj celebrity, ako je speváčka Beyoncé alebo rapperka Cardi B.

    Odolné oblečenie nie je len pre bohatých. Podľa štúdie jeho výdrž a cena spolu nesúvisia

    Štúdia z dielne Leeds University potvrdila, že výdrž oblečenia a jeho cena spolu nesúvisia. Neplatí teda, že by odolné kúsky čakali iba na bohatých. Naopak, najlepšie výsledky dosiahli modely strednej triedy. Záleží však aj na iných faktoroch, ako je materiál alebo spôsob, akým sa o svoj šatník staráme.

    Ralph Lauren natočil animovaný film. Zažiari v ňom jeho ikonický medvedík

    S módnym domom Ralph Lauren je už vyše dve dekády spájaný jeho chlpatý a ikonický symbol, teda medvedík Polo Bear. Za uplynulé roky sa objavil na svetroch, tričkách, kravatách aj hodinkách. Americká značka mu však tentokrát venovala oveľa väčší priestor, natočila o ňom totiž animovaný film sledujúci jeho luxusný život a mnohé ďalšie dobrodružstvá.

    Návrat modernizovanej Phantom kabelky. Záujem o Celine ikonu astronomicky stúpa

    S nástupom návrhára Michaela Ridera do čela Celine sa módny dom vydal cestou, ktorá spája úctu k minulosti s víziou budúcnosti. Dizajnér, ktorý predtým u značky pracoval po boku Phoebe Philo, uviedol svoju prvú kolekciu. Pevne ju zakotvil v estetike, ktorú milovníci Celine dodnes obdivujú. Jedným z najsilnejších momentov debutu bol návrat ikonickej kabelky Phantom.

    Armani spúšťa ďalší projekt. V Emirátoch postaví svoje prvé plážové vily

    Módne domy často nezostávajú iba pri móde a s radosťou zasahujú aj do ďalších častí luxusného odvetvia. V poslednej dobe čoraz častejšie investujú do súkromných rezortov, rezidencií alebo klubov. Výnimkou nie je ani Giorgio Armani. Taliansky návrhár totiž oznámil plány na výstavbu svojich prvých plážových víl na svete, a to v Spojených arabských emirátoch.

    Čo znamená pánsky streetwear? Jeho finálna premena trvala roky

    Pánsky streetwear prešiel dlhú cestu od ulíc, kde kedysi vládli oversized hoodies a baggy jeans, až po súčasnú podobu, ktorá pripomína skôr sofistikovanejšiu verziu gentlemanovho šatníka. Jeho DNA stále patrí mestu, ale formu čerpá z tradície. Zahŕňa saká aj košele, topánky s aerodynamickou siluetou namiesto masívnych tvarov a kombinácie, ktoré by ešte pred niekoľkými rokmi v rovnakom kontexte vyzerali nemiestne.

    Flip phone je späť. Vracia sa v modernej a futuristickej podobe

    Kedysi pôsobil ako nevyhnutný módny doplnok Paris Hilton. Dnes sa k nemu vracia generácia Z, módny svet aj technologické značky. Vyklápací telefón, kedysi symbol štýlu a neskôr relikt doby, sa stáva ikonou, ktorá už dávno neslúži len na volanie. Flip phone v sebe teraz spája nostalgiu s modernou technológiou a estetiku s presvedčením, že offline je nový luxus.

    Torpedo tenisky dávajú zbohom objemu. Na rade je aerodynamika

    V móde sa často striedajú extrémy. Po ére objemných tenisiek, robustných podrážok a neprehliadnuteľnej siluety prichádza protipól. Torpedo tenisky, ako sa hovorí novému typu subtílnej obuvi, sa tento rok stávajú odpoveďou na únavu z chunky sneaker trendu. Sú štíhle, hladké, dokonca aerodynamické. Prinášajú späť istú samozrejmosť a nenápadnú eleganciu, ktorá kontrastuje s energickým a často prehnaným štýlom generácie Z.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―