Fanúšikovia známych kozmetických značiek čoraz častejšie požadujú viac než len svoje obľúbené produkty. V skutočnosti majú radi aj svoj merch, t. j. akékoľvek ďalšie kúsky s logom spoločnosti. Môže to byť taška, ponožky, fľaša na vodu, kabelka alebo dokonca puzdro na telefón. Spoločnosti ako Rhode, Glossier alebo Milk tento trend s radosťou využívajú.
Merch kozmetických spoločností nie je ničím novým. V poslednom čase sa však stal hitom, bez ktorého sa ich zákazníci jednoducho nezaobídu. Od svojich obľúbených značiek už nevyžadujú len obľúbenú starostlivosť o pleť alebo make-up, ale aj rôzne iné predmety. Môže to byť takmer čokoľvek, čo nesie logo spoločnosti. V súčasnosti je napríklad najúspešnejšia značka Glossier.
Už v roku 2019 vydala mikiny v sivej a ružovej farbe s jednoduchým nápisom svojho názvu. Kúsok pôvodne určený len na interné použitie sa však postupne rozrástol na kolekciu s názvom GlossiWear. Tá teraz zahŕňa ponožky, športovú tašku, čiapku, fľašu na vodu, tašku a kľúčenku. K špecializovaným produktom v istom období patrili aj vykrajovačka na sušienky alebo šatka do vlasov.
Zdroj: Glossier
Podobný merch je potom tou najlepšou reklamou, akú si kozmetická spoločnosť môže priať. Funguje ako prenosný billboard. Okrem toho značky posilnia lojalitu zákazníkov a ich logo sa stane rozpoznateľnejším. Okrem toho často vyrábajú produkty, ktoré nie sú logisticky ani finančne náročné. Dajú sa tiež ľahko posielať rôznym influencerom, ktorí túžia po produktoch.
Kozmetické značky sa neboja spolupráce. Spájajú sa s ikonami, ako sú Proenza Schouler a Reebok
Medzi ďalší v súčasnosti populárny kozmetický tovar patrí puzdro na telefón Rhode. Vlastní ho známa modelka a kráľovná Instagramu Hailey Bieber. Po tom, ako značka koncom februára tohto roka prvýkrát vydala kryt, sa vypredal za prvých 25 minút. Potom sa podľa údajov spoločnosti Spate zvýšil počet zobrazení videí na TikTok Rhode o 112 percent oproti predchádzajúcemu mesiacu.
Zdroj: Rhode
Tým však merch populárnych kozmetických spoločností nekončí. Ich popularitu využila aj značka make-upu Merit. Nedávno totiž predstavila špeciálnu spoluprácu so značkou Proenza Schouler. Jej fanúšikovia si mohli zakúpiť jedinečnú tašku. Zástupcovia značky Milk Makeup sa zasa dohodli na spojení so spoločnosťou Reebok a uviedli na trh limitovanú edíciu tenisiek. Merch však využívajú aj spoločnosti ako Drunk Elephant, Ouai, Glow Recipe a Youth to the People.
Zdroje: WWD, Gemnote, Instagram