Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Povestný taliansky luxus sa rúca ako domček z kariet. Ranu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod’s, ktorá je známa svojimi koženými výrobkami. Podľa milánskeho súdu dochádzalo v továrňach jej čínskych dodávateľov k zneužívaniu pracovnej sily, pričom spoločnosť o tejto skutočnosti vedela. Taliansky gigant teraz čelí sankcii v podobe šesťmesačného zákazu akejkoľvek propagácie.

    Nepretržitá výroba za podpriemernú mzdu. Tod’s sa so zamestnancami nemazná

    Milánska justícia sa rozhodla posvietiť si na ďalšiu luxusnú značku pýšiacu sa označením „Made in Italy“. Tentokrát sa vyšetrovaniu nevyhol módny dom Tod’s. Štátni zástupcovia v súčasnosti vyšetrujú talianskeho velikána a jeho troch manažérov pre podozrenie z porušovania pracovných práv, a to v šiestich továrňach prevádzkovaných čínskymi dodávateľmi známej značky.

    Niektoré z talianskych tovární totiž prekvapila v októbri neohlásená návšteva polície. Dostupné dokumenty uvádzajú, že úrady identifikovali 53 prevažne čínskych zamestnancov, ktorí pracovali za podpriemerné mzdy a bez riadnych zmlúv. Okrem iného boli nájdené dôkazy, že továrne fungovali nelegálne nepretržite. Stroje boli zbavené bezpečnostných prvkov, aby sa urýchlila výroba.

    Zdroj: Tod’s

    Podľa súdu spoločnosť o nezákonných praktikách vedela, ale zistenia ignorovala. Milánski prokurátori preto chcú značku potrestať šesťmesačným zákazom akejkoľvek reklamy, čo je pre módny priemysel, ktorý je primárne poháňaný marketingom, rana pod pás. Majiteľ Tod’s Diego Della Valle však obvinenia odmieta a naznačuje, že štátny zástupca Paolo Storari má záujem iba o publicitu, ktorú mu prípad prináša.

    Škandály nemali na zisky vplyv. Čo to vypovedá o morálke zákazníkov?

    Kauza dodávateľských reťazcov otriasla vďaka rozsiahlemu a agresívnemu vyšetrovaniu milánskej prokuratúry celým talianskym luxusným sektorom. V posledných dvoch rokoch boli podobnými škandálmi postihnuté aj značky Dior, Valentino, Loro Piana a Armani. V dobe, keď sa trh s luxusným tovarom spomaľuje a zákazníci sú menej ochotní míňať astronomické čiastky, si však módne domy poškodenie reputácie nemôžu dovoliť.

    Podľa oficiálnych vyhlásení sa luxusné značky zo škandálov poučili a zaviedli prísnejšie audity svojich dodávateľov a optimalizovali celý proces výroby produktov. Na začiatku tohto roku vytvoril napríklad francúzsky koncern LVMH špeciálne Oddelenie pre priemysel a remeslá (Industrial and Craftsmanship Department), ktoré má dohliadať na dodávateľský reťazec skupiny.

    Zobraziť tento príspevok na Instagrame

    A post shared by Tod’s (@tods)

    Firmy sa však zhodujú, že aféry neovplyvnili ich výnosy, čo potvrdzujú rovnako čísla. Napríklad v prípade Loro Piana zdôraznil koncern LVMH jej vynikajúce výsledky v treťom štvrťroku, a to napriek tomu, že sa tento rok v júli objavili informácie o zneužívaní pracovníkov vyrábajúcich tovar v hodnote tisícov eur v nelegálnych továrňach.

    Prípady súvisiace s dodávateľskými reťazcami tak potvrdzujú jediné. Móda trpí nevyliečiteľnou chorobou, a to kolektívnou ignoranciou. Pozlátko drahých materiálnych vecí oslepuje natoľko, že sme ochotní privierať oči pred krutými praktikami značiek, ktoré tieto kúsky vyrábajú. Ich etické skóre pritom často nie je o nič lepšie ako u démonizovaných (ultra) fast fashion spoločností, ako sú Shein alebo Zara.

    Zdroje: Business of Fashion, Fashion Network, Instagram

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.sk/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    Keď luxus smrdí. Tod’s ukazuje realitu „Made in Italy“

    ― Reklama ―

    Povestný taliansky luxus sa rúca ako domček z kariet. Ranu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod’s, ktorá je známa svojimi koženými výrobkami. Podľa milánskeho súdu dochádzalo v továrňach jej čínskych dodávateľov k zneužívaniu pracovnej sily, pričom spoločnosť o tejto skutočnosti vedela. Taliansky gigant teraz čelí sankcii v podobe šesťmesačného zákazu akejkoľvek propagácie.

    Nepretržitá výroba za podpriemernú mzdu. Tod’s sa so zamestnancami nemazná

    Milánska justícia sa rozhodla posvietiť si na ďalšiu luxusnú značku pýšiacu sa označením „Made in Italy“. Tentokrát sa vyšetrovaniu nevyhol módny dom Tod’s. Štátni zástupcovia v súčasnosti vyšetrujú talianskeho velikána a jeho troch manažérov pre podozrenie z porušovania pracovných práv, a to v šiestich továrňach prevádzkovaných čínskymi dodávateľmi známej značky.

    Niektoré z talianskych tovární totiž prekvapila v októbri neohlásená návšteva polície. Dostupné dokumenty uvádzajú, že úrady identifikovali 53 prevažne čínskych zamestnancov, ktorí pracovali za podpriemerné mzdy a bez riadnych zmlúv. Okrem iného boli nájdené dôkazy, že továrne fungovali nelegálne nepretržite. Stroje boli zbavené bezpečnostných prvkov, aby sa urýchlila výroba.

    Zdroj: Tod’s

    Podľa súdu spoločnosť o nezákonných praktikách vedela, ale zistenia ignorovala. Milánski prokurátori preto chcú značku potrestať šesťmesačným zákazom akejkoľvek reklamy, čo je pre módny priemysel, ktorý je primárne poháňaný marketingom, rana pod pás. Majiteľ Tod’s Diego Della Valle však obvinenia odmieta a naznačuje, že štátny zástupca Paolo Storari má záujem iba o publicitu, ktorú mu prípad prináša.

    Škandály nemali na zisky vplyv. Čo to vypovedá o morálke zákazníkov?

    Kauza dodávateľských reťazcov otriasla vďaka rozsiahlemu a agresívnemu vyšetrovaniu milánskej prokuratúry celým talianskym luxusným sektorom. V posledných dvoch rokoch boli podobnými škandálmi postihnuté aj značky Dior, Valentino, Loro Piana a Armani. V dobe, keď sa trh s luxusným tovarom spomaľuje a zákazníci sú menej ochotní míňať astronomické čiastky, si však módne domy poškodenie reputácie nemôžu dovoliť.

    Podľa oficiálnych vyhlásení sa luxusné značky zo škandálov poučili a zaviedli prísnejšie audity svojich dodávateľov a optimalizovali celý proces výroby produktov. Na začiatku tohto roku vytvoril napríklad francúzsky koncern LVMH špeciálne Oddelenie pre priemysel a remeslá (Industrial and Craftsmanship Department), ktoré má dohliadať na dodávateľský reťazec skupiny.

    Zobraziť tento príspevok na Instagrame

    A post shared by Tod’s (@tods)

    Firmy sa však zhodujú, že aféry neovplyvnili ich výnosy, čo potvrdzujú rovnako čísla. Napríklad v prípade Loro Piana zdôraznil koncern LVMH jej vynikajúce výsledky v treťom štvrťroku, a to napriek tomu, že sa tento rok v júli objavili informácie o zneužívaní pracovníkov vyrábajúcich tovar v hodnote tisícov eur v nelegálnych továrňach.

    Prípady súvisiace s dodávateľskými reťazcami tak potvrdzujú jediné. Móda trpí nevyliečiteľnou chorobou, a to kolektívnou ignoranciou. Pozlátko drahých materiálnych vecí oslepuje natoľko, že sme ochotní privierať oči pred krutými praktikami značiek, ktoré tieto kúsky vyrábajú. Ich etické skóre pritom často nie je o nič lepšie ako u démonizovaných (ultra) fast fashion spoločností, ako sú Shein alebo Zara.

    Zdroje: Business of Fashion, Fashion Network, Instagram

    ― Reklama ―

    Vystupovať, stanica Chanel. Show Métiers d’Art zažiarila v newyorskom metre

    Návrhár Matthieu Blazy odhalil svetu len svoju druhú kolekciu Chanel. S utorkovou show Métiers d’Art však iba potvrdil to, čo mnohí po jeho debute v Paríži už tušili. Že je dizajnérom na správnom mieste. Nedávno vymenovaný kreatívny riaditeľ predstavil najnovšiu show v podzemnej stanici newyorského metra. Skloubil tak underground veľkomesta s francúzskou eleganciou.

    Rozhovor: Od školských zošitov k Hermès. Úspech českej kaligrafky, ktorá očarila svet

    Kaligrafka Lucie Špatenková sa už na strednej škole zamilovala do krásne písaných zošitov. Po vysokej škole založila značku Ta usměvavá, s ktorou organizuje workshopy krasopísania, chodí na eventy skrášľovať rôznorodé produkty a písmom vylepšuje aj výrobky najdrahších luxusných značiek sveta. Okrem spolupráce so značkami Prada, Cartier či Hermès vedie tím kaligrafov, vychováva malú dcéru a rozširuje povedomie o krasopísme v Česku.

    A$AP Rocky a Puma menia svet sneakers. Speedcat Racing pozývajú na divokú jazdu

    A$AP Rocky je späť na módnej scéne. Tentokrát opäť spojil sily so športovou značkou Puma. Spoločne vytvorili sneakers s názvom napovedajúcim mnohé, teda Speedcat Racing. A$AP Rocky prichádza do sveta topánok so sexy divokým detailom. Teniska nádherne prepája motoristickú estetiku a osobný streetwearový štýl samotného legendárneho rapera.

    Generácia Z prepadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z bežných self-care pomocníkov sa v očiach generácie Z stáva špeciálny zberateľský predmet. Či už vďaka rozdielnym značkám, nespočetnému množstvu vôní meniacich sa s každou sezónou, alebo limitovaným edíciám, klasický peeling priťahuje v kúpeľni čím ďalej väčšiu pozornosť. Stal sa z neho drobný záblesk sveta luxusu, ktorý ponúka okamžité uspokojenie a komerciou podporený pocit sebalásky.

    Je rapper EsDeeKid herec Timothée Chalamet? Konšpiračná teória naberá na obrátkach

    Internet pracuje v zvláštnom rytme. Chvíľu skĺzava k absurdite, chvíľu k fascinujúcej presnosti. Najnovšia virálna konšpiračná teória priraďuje Timothéeho Chalameta k anonymnému rapperovi EsDeeKid, hviezde súčasnej britskej scény. Obaja spája záhadná aura, rovnaké oči a schopnosť priťahovať pozornosť miliónov. Trend sa rozvíja rýchlosťou, ktorá pripomína skôr kultúrny experiment než klasický bulvárny príbeh. Vzniká tým fenomén, ktorý si nárokuje vlastné miesto v digitálnom panoptiku.

    Móda v kocke: Zomrela dizajnérka Pam Hogg a Jacquemus má svoju prvú skiwear kolekciu

    Zomrela škótska návrhárka Pam Hogg, ktorá obliekala Kate Moss, Kylie Minogue aj Rihannu. Jonathan Anderson odhalil prvú víziu pánskej kolekcie pre jeseň roku 2026 a Jacquemus spoločne s Nike predstavil svoju prvú skiwear kolekciu. Gucci zamieri so svojou budúcou cruise kolekciou do New Yorku a spoločnosť EssilorLuxottica je pripravená odkúpiť podiel značky Giorgio Armani.

    Kim Kardashian rozdeľuje internet. Vyniesla kontroverznú Birkin bag zo slonej kože

    Kim Kardashian sa v seriáli All’s Fair objavila s kabelkou Birkin, ktorá podľa znalcov pochádza z kože afrického slona. Luxusný svet okamžite vytvoril dva tábory. Na jednej strane stoja hlasní kritici, na druhej fascinovaní zberatelia. Elephant Leather Birkin patrí k najvzácnejším kabelkám Hermès, ktorých výroba však skončila pred niekoľkými dekádami. Sociálne siete sa po odvysielaní epizódy zmenili na javisko, kde vedľa morálneho rozhorčenia rastie posadnutosť cenovkou a investičným potenciálom.

    Vianoce očami Burberry. Daniel Lee vymenil trenčkoty za stromček

    Claridge's, luxusný hotel v centre Londýna, tradične zveruje zdobenie svojho vianočného stromčeka do rúk významnej osobnosti módnej scény. Tento rok kreatívny riaditeľ Burberry Daniel Lee premenil sviatočnú výzdobu podľa vlastnej vízie . Jednotlivé ozdoby odkazujú na dlhoročnú tradíciu značky, zatiaľ čo ikonický kockovaný vzor pohlcuje zvyšok luxusneho interiéru hotelového lobby.

    Shein pod paľbou. Čelí žalobe francúzskych obchodníkov aj výzve poslancov

    Problémy fast fashion reťazca Shein vo Francúzsku sa neskončili. Teraz čelí žalobe zo strany francúzskych maloobchodníkov. Právne kroky proti značke podniklo 12 federácií a niekoľko značiek. Olej do ohňa kritiky prilievajú aj miestni poslanci. Viac ako 80 z nich vydalo oficiálne vyhlásenie, v ktorom požadujú zákaz značky Shein v mene "ochrany pracovníkov, verejného zdravia a planéty".

    Bottega Veneta predstavuje Jenga set. Jeho cena je skutočne kozmická

    Bottega Veneta uvádza Jenga set, ktorý posúva domácu zábavu do sféry investičných objektov. Luxusný dom využíva svoje signifikantné prvky a transformuje známu hru do podoby kultivovaného dizajnového predmetu. Každý prvok získava charakter artefaktu, s dôrazom na materiál a presnosť spracovania. Súbor pôsobí ako tichý symbol vkusu a sebavedomého vykročenia do segmentu zábavy pre dospelých. Áno, značka uvádza, že nejde o hračku pre deti.

    TikTok Highlights: Trendy videá zdieľajú vytúžený „flow state“

    Vaša koncentrácia je zameraná na činnosť, vaše okolie sa rozptyľuje a vy nemyslíte na nič iné ako na prítomnosť. Takto by mnohí používatelia TikToku popísali "flow state". Teda stav, na ktorý v súčasnosti upozorňuje lavína virálnych videí. Zdieľajú totiž momenty, keď ľudia počas často bežných činností zabudnú na všetko ostatné a ocitnú sa v okamihu vytvorenom len pre nich.

    Versace prekonáva míľnik. Prada značku v decembri privíta pod svoje krídla

    Luxusná skupina Prada Group tento rok v apríli prekvapila módny svet, keď oznámila svoju kúpu módneho domu Versace. Dohoda za 1,25 miliardy eur nasledovala krátko po tom, čo z pozície kreatívnej riaditeľky značky odišla Donatella Versace. Do sveta Prady však naplno vstúpi až v utorok 2. decembra. Čaká ju nová éra spájajúca jej bohatú históriu a inovácie.

    REFY prináša chrómové spustenie. Nová kolekcia žiari sama o sebe

    REFY je značka, ktorá evokuje dokonale upravené obočie. Každá žena si ju spája s jej krásnou zakladateľkou a jej netypickým vzhľadom, ktorý premenila na svoju prednosť. Vytvorila značku, ktorej poslaním je dodať ženám sebavedomie, predovšetkým v oblasti obočia. Pri príležitosti výročia existencie značky REFY predstavuje limitovanú edíciu Chrome Collection.

    Šaty Alžbety II. opäť žiaria. Veľká výstava odhaľuje príbehy jej štýlu

    Výstava venovaná Alžbete II. predstavuje desiatky jej ikonických šiat aj doplnkov, ktoré dlho formovali vizuálnu podobu britskej monarchie. Návštevníci môžu nahliadnuť do zákulisia štýlu Alžbety II., jeho symboliky i vývoja naprieč dekádami. Expozícia odhaľuje nielen prepracované detaily odevov, ale aj príbehy návrhárov, tradícií a udalostí, ktoré sa do nich otlačili.

    Paríž dobýva čerstvý dizajnérsky skvost. Café Nuances otvára novú pobočku

    Nová pobočka Café Nuances v Paríži sa mení na magnet pre generáciu, ktorá vyhľadáva dizajn s absolútnou vizuálnou razanciou. Le Marais získava priestor, ktorý pracuje s intenzívnou estetikou a priťahuje pozornosť rýchlosťou virálneho príspevku. Atmosféra vibruje kovovým leskom, červeným svetlom a podmanivým minimalizmom. Kaviareň posúva bežný rituál do sféry, kde sa dizajn stáva zážitkom. Presadzuje sa ako miesto, ktoré podporuje zdieľanie ako súčasť svojej identity.

    Magazín Complex zverejnil zoznam módnych ikon. Je ale naozaj relevantný?

    Magazín Complex zverejnil zoznam 25 módnych ikon 21. storočia a potvrdil tým svoju fascináciu popkultúrnymi stálicami. Výber zostavený z mien, ktoré vládnu globálnym trendom a obálkam časopisov, zvýrazňuje silu mainstreamu. Rebríček prezentuje osobnosti s obrovskou mediálnou gravitáciou a odhodlaním tvoriť vlastný vizuálny jazyk. Reflektuje súčasnú túžbu po ikonách, ktoré dokážu okamžite rezonovať s publikom. Zabúda ale, že módna scéna dýcha aj inými farbami a túži po nových tvárach.

    ― Reklama ―