Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Figy vstupujú do sveta kulinárneho glamour ako neodolateľný vizuálny magnet. Ich príjemná textúra a medové tóny okamžite premenia tanier na fotografiu hodnú instagramového feedu. Influenceri aj food blogeri si ich zamilovali pre ich schopnosť kombinovať eleganciu s hravosťou. Od carpaccia až po smoothie bowls. Figa dáva jedlu šmrnc, ktorý sa fotí sám. Je symbolom sofistikovaného, moderného životného štýlu, kde estetika a zdravie tancujú ruka v ruke.

    Figy podporujú telo aj myseľ. Vláknina, minerály, antioxidanty a prirodzené cukry vytvárajú harmóniu energie a vitality. Pritom každý plátok alebo polovica figy je estetický zážitok, ktorý nabáda k tvorivému experimentovaniu. Sušené aj čerstvé plody sa stávajú hitom brunch menu aj domácich štylizácií. Na sociálnych sieťach figa kraľuje ako „it ingredient“, ktorý zaručuje, že každá fotka vynikne svojou farebnosťou a estetikou.

    Superpotravina, ktorá poteší chuťové bunky aj oči. Figy navyše obsahujú dôležité živiny

    Figa sa premenila z nenápadného ovocia na must-have pre všetkých, ktorí tvoria svoj instagramový feed so starostlivosťou o každý detail. Carpaccio z figy s rukolou, parmskou šunkou a balzamikovou glazúrou sa stalo ikonickým prvkom brunch postov a story „highlights“. Jeho príjemné kontrastné farby, lesklá dužina a jemne zrnitá textúra dodávajú jedlu vizuálnu hĺbku, ktorá fascinuje nielen oči, ale i fotoaparát.

    Zdroj: Pexels

    Trendy recepty na sociálnych sieťach ukazujú, že figa sa hodí kamkoľvek. Od smoothie bowls s matcha a granolou po figový koláč s kozím syrom a medom. Sušené figy sa fotogenicky trblietajú v misách s orechmi, semienkami a čokoládou, zatiaľ čo čerstvé plody pridávajú sofistikovaný lesk do akéhokoľvek dezertu. Food stylisti milujú tvar a farbu figy. Každý jeho plátok totiž pôsobí ako malý umelecký objekt.

    Zdroj: Pexels

    Vo svete lifestylu sa preto figa stala symbolom moderného vkusu. Reštaurácie a amatérski kuchári ju používajú ako dizajnový prvok taniera, ktorý zároveň podporuje i vaše zdravie. Obsahuje draslík, horčík, vlákninu i antioxidanty, a pritom sa tvári ako luxusný doplnok jedálnička. Trend, ktorý začal na Instagrame, sa rozšíril do menu reštaurácií po celom svete. Jeho identita je skrátka nezameniteľná.

    Servírovanie sa podarí takmer vždy. U fíg vám naozaj stačí málo

    Ráno sa začína so smoothie bowl, v ktorej sa figy stretávajú s krémovým gréckym jogurtom a nadrobno nasekanými mandľami. Stačí rozmixovať figy s medom a pomarančovou šťavou, aby vznikol zamatový základ, a doplniť ho čerstvým ovocím, semienkami a lístkami mäty. Každá lyžička je kombináciou šťavnatosti a jemnej štruktúry, ktorá je rovnako príjemná pre oči ako pre chuťové poháriky. Z raňajok sa tak stane vizuálne pôsobivý začiatok dňa.

    @alona_loewenFigové carpaccio Ingrediencie: – 4-5 čerstvých fíg, olúpaných a rozpolených – 1 burrata – 1/2 čajovej lyžičky soli – nasekané pistácie – rukolový šalát – balzamiková poleva – kvapka extra panenského olivového oleja

    syn originál – Phantomwise

    Večer sa figy premenia na sofistikovaný dezert. Stačí ich prekrojiť na polovicu a na každú polovicu položiť kúsok kozieho syra, pokvapkať medom a posypať rozdrvenými pistáciami. Podávané na malej drevenej doske alebo v elegantnej porcelánovej miske pôsobia dojmom jemného kulinárskeho umenia. Jemná kombinácia sladkého a slaného, doplnená kontrastnou textúrou, dáva pocit luxusu bez toho, aby si vyžadovala zložité techniky. Vďaka samotnej povahe figy vyzerá servírovanie vždy dobre, aj keď nemáte vycibrený štýl. Skvele vyzerá aj virálny recept s burratou.

    Zdroje: Nutiva, ManuTea, TikTok

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    Figy ovládajú sociálne siete. Želáte si smoothie alebo carpaccio?

    ― Reklama ―

    Figy vstupujú do sveta kulinárneho glamour ako neodolateľný vizuálny magnet. Ich príjemná textúra a medové tóny okamžite premenia tanier na fotografiu hodnú instagramového feedu. Influenceri aj food blogeri si ich zamilovali pre ich schopnosť kombinovať eleganciu s hravosťou. Od carpaccia až po smoothie bowls. Figa dáva jedlu šmrnc, ktorý sa fotí sám. Je symbolom sofistikovaného, moderného životného štýlu, kde estetika a zdravie tancujú ruka v ruke.

    Figy podporujú telo aj myseľ. Vláknina, minerály, antioxidanty a prirodzené cukry vytvárajú harmóniu energie a vitality. Pritom každý plátok alebo polovica figy je estetický zážitok, ktorý nabáda k tvorivému experimentovaniu. Sušené aj čerstvé plody sa stávajú hitom brunch menu aj domácich štylizácií. Na sociálnych sieťach figa kraľuje ako „it ingredient“, ktorý zaručuje, že každá fotka vynikne svojou farebnosťou a estetikou.

    Superpotravina, ktorá poteší chuťové bunky aj oči. Figy navyše obsahujú dôležité živiny

    Figa sa premenila z nenápadného ovocia na must-have pre všetkých, ktorí tvoria svoj instagramový feed so starostlivosťou o každý detail. Carpaccio z figy s rukolou, parmskou šunkou a balzamikovou glazúrou sa stalo ikonickým prvkom brunch postov a story „highlights“. Jeho príjemné kontrastné farby, lesklá dužina a jemne zrnitá textúra dodávajú jedlu vizuálnu hĺbku, ktorá fascinuje nielen oči, ale i fotoaparát.

    Zdroj: Pexels

    Trendy recepty na sociálnych sieťach ukazujú, že figa sa hodí kamkoľvek. Od smoothie bowls s matcha a granolou po figový koláč s kozím syrom a medom. Sušené figy sa fotogenicky trblietajú v misách s orechmi, semienkami a čokoládou, zatiaľ čo čerstvé plody pridávajú sofistikovaný lesk do akéhokoľvek dezertu. Food stylisti milujú tvar a farbu figy. Každý jeho plátok totiž pôsobí ako malý umelecký objekt.

    Zdroj: Pexels

    Vo svete lifestylu sa preto figa stala symbolom moderného vkusu. Reštaurácie a amatérski kuchári ju používajú ako dizajnový prvok taniera, ktorý zároveň podporuje i vaše zdravie. Obsahuje draslík, horčík, vlákninu i antioxidanty, a pritom sa tvári ako luxusný doplnok jedálnička. Trend, ktorý začal na Instagrame, sa rozšíril do menu reštaurácií po celom svete. Jeho identita je skrátka nezameniteľná.

    Servírovanie sa podarí takmer vždy. U fíg vám naozaj stačí málo

    Ráno sa začína so smoothie bowl, v ktorej sa figy stretávajú s krémovým gréckym jogurtom a nadrobno nasekanými mandľami. Stačí rozmixovať figy s medom a pomarančovou šťavou, aby vznikol zamatový základ, a doplniť ho čerstvým ovocím, semienkami a lístkami mäty. Každá lyžička je kombináciou šťavnatosti a jemnej štruktúry, ktorá je rovnako príjemná pre oči ako pre chuťové poháriky. Z raňajok sa tak stane vizuálne pôsobivý začiatok dňa.

    @alona_loewenFigové carpaccio Ingrediencie: – 4-5 čerstvých fíg, olúpaných a rozpolených – 1 burrata – 1/2 čajovej lyžičky soli – nasekané pistácie – rukolový šalát – balzamiková poleva – kvapka extra panenského olivového oleja

    syn originál – Phantomwise

    Večer sa figy premenia na sofistikovaný dezert. Stačí ich prekrojiť na polovicu a na každú polovicu položiť kúsok kozieho syra, pokvapkať medom a posypať rozdrvenými pistáciami. Podávané na malej drevenej doske alebo v elegantnej porcelánovej miske pôsobia dojmom jemného kulinárskeho umenia. Jemná kombinácia sladkého a slaného, doplnená kontrastnou textúrou, dáva pocit luxusu bez toho, aby si vyžadovala zložité techniky. Vďaka samotnej povahe figy vyzerá servírovanie vždy dobre, aj keď nemáte vycibrený štýl. Skvele vyzerá aj virálny recept s burratou.

    Zdroje: Nutiva, ManuTea, TikTok

    ― Reklama ―

    Koncern LVMH pod taktovkou jednej rodiny. Arnaultovci vlastnia väčšinu jeho akcií

    Zakladateľ a dlhoročný líder skupiny LVMH Bernard Arnault zavŕšil kľúčovú etapu svojej celoživotnej stratégie. Séria cielených nákupov akcií v hodnote 1,6 miliardy dolárov priblížila jeho rodinu k absolútnemu ovládnutiu najväčšieho luxusného konglomerátu sveta. Francúzske médiá potvrdzujú, že Arnaultovci teraz držia viac ako polovicu akcií spoločnosti. V čase, keď trh s luxusom prechádza spomalením, posilnil biznismen svoju pozíciu s presnosťou, ktorá definuje jeho podnikanie.

    Louis Vuitton nasleduje svetlo. Vianočnou kampaňou vzdáva hold cestovaniu

    Francúzsky módny dom Louis Vuitton je ďalší z radu luxusných značiek, ktoré vítajú rýchlo sa blížiace Vianoce. Vo svojej sviatočnej kampani s názvom Le Voyage des Lumières sa tentokrát vydáva na dychberúcu cestu svetla, ktorú definuje žiariaci lampión. Vzdáva tým hold svojej dlhej histórii, ktorej korene ležia nielen v tradičnom remesle, ale predovšetkým túžbe po cestovaní.

    Nan Goldin predstavuje výstavu This Will Not End Well. Minulosť mení na film

    Nan Goldin predstavuje svetu svoje najnovšie dielo s názvom This Will Not End Well. Rozsiahla výstava očarila kritikov umenia a v divákoch vzbudila silné emócie. Umeleckyňa v nej spomína na 80. roky a postupne sa prepracováva skrz minulosť až do súčasnosti. Výsledná práca je zložená ako film, jednotlivé statické snímky umne zachytávajú momenty obyčajného života.

    Trend sober glow-up naberá na sile. Odmieta alkohol a sľubuje žiarivejšiu pleť

    Generácia Z posilňuje instagramový a tiktokový trend, ktorý zasahuje oblasť duševného zdravia a fyzickej kondície, má ale tiež veľký kozmetický prínos. Koncept známy ako sober glow-up vyzýva k dlhodobej triezvosti. Ako odmenu ponúka okrem iného výraznú zmenu tváre, pozdvihnutie kontúr a vyrysovanie lícnych kostí. Ako po zákroku estetického dermatológa.

    Po stopách ikon: Ann Demeulemeester prináša poetickú temnotu

    Ann Demeulemeester patrí medzi najtajomnejšie a zároveň najvplyvnejšie postavy belgickej avantgardy. Jej meno sa stalo synonymom čiernej, svetla a poézie v odevnej forme. Od debutu v 80. rokoch kultivuje estetiku temného ticha. Paradoxne ide o avantgardný minimalizmus, ktorý dýcha hlbokou emóciou. Vytvára šaty, pohybujúce sa medzi mäkkosťou a autoritou, medzi kožou a hodvábom, medzi Leonardom Cohenom a punkom. Každá kolekcia je skôr pomyselným žalospevom než módnym vyhlásením.

    CFDA udelila svoje ocenenia. Tentoraz oslavujú Ralph Lauren aj Thom Browne

    New York v pondelok večer privítal jednu z najdôležitejších udalostí roka. Ceny CFDA sú obdobou módnych Oscarov a slúžia ako významné ocenenie amerických dizajnérov. Tentoraz si ocenenie prevzali návrhári ako Ralph Lauren, Thom Browne, Donatella Versace a sestry Olsenové. Ocenenie módnej ikony zase od Anny Wintour prevzal rapper A$AP Rocky.

    Nevesty jesene 2026 majú jasno. Svadobné šaty sa chvejú v rytme ikon

    Nedávny týždeň svadobnej módy v New Yorku prehovoril. Vyhlásil trendy na jeseň 2026 a potvrdil to, čo mnohí očakávali. Svadobné šaty budúcej sezóny čerpajú z minulých a ešte len budúcich svadieb slávnych ikon. Značky reflektujú šaty Seleny Gomez, Charli XCX a hádajú, čo bude mať na sebe Taylor Swift. To všetko dopĺňa záplava čipiek a volánov v štýle Márie Antoinetty.

    Coperni prepisuje bodycare. Oblečenie napúšťa prospešnými baktériami

    Značka Coperni vie, ako vytvoriť virálny moment a posunúť hranice nemožného. Či už to boli šaty modelky Belly Hadid v spreji, alebo robotickí psi na módnej prehliadke. Tentokrát sa však jej zakladatelia Sébastien Meyer a Arnaud Vaillant rozhodli vydať komerčnejším smerom a predstaviť kolekciu odevov napustených synbiotickou zmesou, ktorú by ste inak našli vo svojej chladničke.

    Zomrela Marina Yee. Ako členka Antverpskej šestky prepísala pravidlá módy

    Svet módy opustila významná návrhárska ikona, dizajnérka Marina Yee. Zomrela 1. novembra po boji s rakovinou vo veku 67 rokov. Bola známa najmä ako členka slávnej Antverpskej šestky, skupiny, ktorá koncom 80. rokov 20. storočia prepísala pravidlá módy. Väčšinu svojej kariéry však strávila mimo pozornosti módneho sveta, ako učiteľka na renomovaných univerzitách.

    Prada mení diváka. Inštalácia „The Audience“ na Frieze Week mení úlohu diváka

    Prada sa tradične zúčastňuje jedného z najvýznamnejších umeleckých a kultúrnych týždňov. Frieze Week je udalosť konajúca sa v Londýne, na ktorej sa prezentujú nové diela, inštalácie a performance svetovo uznávanými umelcami, galeristami a dizajnérmi. Inštalácia patriaca Prade sa stáva každý rok stratégiou, ako prepojiť módu so svetom umenia. A každý rok značka žne na Frieze Week úspech. Tento rok nebude výnimkou.

    Kozmetická taštička je už pasé. Na jej miesto nastupujú beauty charms

    Tohtoročná lavína trendy príveskov naberá na obrátkach. Zatiaľ čo letu dominovali virálne plyšáky Labubu alebo hravé doplnky, jeseni kraľujú takzvané beauty charms. Ide o miniatúrne verzie základných pomocníkov z tradičných kozmetických taštičiek. Na súčasnej scéne signalizujú nielen trvajúcu vládu maximalizmu, ale aj túžbu milovníkov módy ukázať svoj status.

    TikTok Highlights: Jesenný trend vracia na scénu lásku k učeniu

    Sociálnu sieť TikTok túto jeseň pohltil nový trend. Koncept nazývaný "personal curriculums" vzbudzuje v používateľoch stratenú lásku k učeniu, vzdelávaniu a rozvíjaniu seba samého. V jeho srdci leží jednoduchý predpoklad, teda vytvorenie vlastného rozvrhu ľubovoľných "predmetov". Môže ísť o túžbu naučiť sa lepšie variť, záhradničiť alebo konečne pochopiť fyzikálne zákony.

    Beauty segment posilňuje. V roku 2025 poháňala luxusný biznis krása

    Rok 2025 sa nesie v duchu premeny krásy na jeden z najvýraznejších pilierov globálneho luxusného trhu. Beauty segment získava status kľúčového motora rastu a mení obchodnú mapu veľkých značiek. Akvizície, nové kolekcie a strategické vstupy do kozmetiky posúvajú spoločnosti do sféry, kde sa psychológia stretáva s výkonom. V luxusnom svete dnes víťazí to, čo dokáže byť osobné, a práve krása túto rovnováhu stelesňuje.

    Ryža ako nová „it“ zložka parfumov. Svet vôní inklinuje k čistote

    Ryža sa stáva hviezdou modernej parfumérie. Púdrová, a pritom prekvapivo všestranná, otvára priestor pre nevšedné kompozície, ktoré kombinujú zmyslový komfort so sofistikovanou esenciou. Parfuméri využívajú ryžu na dosiahnutie hĺbky, ktorá výsledok delí od komerčných vôní. Masívna popularita vonných produktov s ryžou dokazuje, že food zložky definujú aktuálnu "estetiku" luxusných parfumov.

    Vlasy, bradavky a biznis. Prečo SKIMS dráždi verejnosť?

    Značka SKIMS nedávno vyvolala rozruch novou kolekciou, ktorá oslavuje prirodzenosť tela. Alebo nie? Na sociálnych sieťach sa strhla búrka názorov, či Kim Kardashian oslavuje prirodzenosť ženského tela a búra tabu kože bez jediného chlpu, alebo naopak posilňuje nerealistické ideály krásy a tlak na "dokonalé" telo. Marketingový tím SKIMS však slávi úspech, tangá s umelým ochlpením boli behom pár dní vypredané.

    História elegancie opäť žiari. Pillbox hat oslavuje návrat na módnu scénu

    Nenápadný, a predsa neodolateľne pôsobivý. Klobúk v tvare škatuľky, známy ako pillbox hat, je symbolom kultivovaného vkusu, prekračujúceho generácie aj trendy. Stelesňuje jednoduchosť povýšenú na umenie, spojenú s autoritou a jemnosťou, ktorá sa nikdy nestráca v dave. Nie je to len ozdoba. Je to vyjadrenie postoja, odkaz éry pôvabu a pocta ženskej elegancii.

    ― Reklama ―