Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módny dom Saint Laurent oslavuje. Vyšplhal sa na vrchol rebríčka platformy Lyst a stal sa najviac „hot“ značkou posledného štvrťroka. Oslavy chystá aj Anok Yai, ktorá bude na tohtoročných Fashion Awards 2025 vymenovaná za modelku roka. Selfridges potom poctí Vianoce spolu s Disney a Dr. Martens vydáva prvú vodeodolnú obuv. Dakota Johnson žiari vo svojej prvej Valentino kampani.

    Valentino má novú tvár. Dakota Johnson vedie kampaň Nocturne

    Nebolo prekvapením, keď módny dom Valentino za svoju najnovšiu ambasadorku vymenoval Dakotu Johnson. Herečka je totiž verná priateľka jeho stále ešte pomerne čerstvého kreatívneho riaditeľa Alessandra Michele. Teraz sa objavila vo svojej prvej kampani slávnej značky, ktorá nesie názov Nocturne. Sústreďuje sa totiž na luxusné a intímne momenty známych tvárí, oblečených v šatách Valentino, tesne pred spaním.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Valentino (@maisonvalentino)

    Modelkou roka je Anok Yai. Ocenenie prevezme na Fashion Awards 2025

    British Fashion Council (BFC) zverejnila nominácie na odovzdávanie Fashion Awards 2025. Modelkou roka sa tentokrát stane Anok Yai. Cenu si prevezme pri ceremónii dňa 1. decembra v Royal Albert Hall v Londýne. Ocenenie uznáva modelkinu evolúciu „do kultúrnej ikony a jej redefinovaní toho, čo znamená byť modernou supermodelkou.“ Modelka amerického a juhosudánskeho pôvodu patrí medzi súčasné „it-girls“.

    Zdroj: Reuters, Profimedia

    Dr. Martens sa dažďa nebojí. Odhalil svoju prvú vodeodolnú obuv

    Značka Dr. Martens predstavila svoje prvé topánky do dažďa. Model 1460 Rain Boot vychádza z jejho ikonického návrhu 1460 Boot. Kopíruje preto jeho štýl, rovnako ako typické prvky, ako je žlté logo a prešívanie. Dostupný je hneď v niekoľkých odtieňoch, ako je žltá, čierna alebo olivovo zelená. Zástupcovia značky pre server WWD popísali, že dôvodom uvedenia bola túžba uspokojiť zákazníkov „po celý rok“, teda za každého počasia.

    Zdroj: Dr. Martens

    Saint Laurent porazil Miu Miu. Podľa rebríčka Lyst je najviac „hot“ značkou

    Módna platforma Lyst každé štvrťrok vydáva hodnotenie značiek, založené na vyhľadávaní svojich užívateľov. Niekoľko sezón po sebe kraľoval rebríčku módny dom Miu Miu. Posledný štvrťrok ho však z trónu zosadil Saint Laurent. Dôvodom je predovšetkým zvýšený dopyt po loafers, mikro bags a obuvi s ikonickým YSL logom. K nárastu popularity prispela rovnako nedávna úspešná show v Paríži pre jar a leto 2026.

    Zdroj: Yves Saint Laurent

    Selfridges vstupuje do sveta Disney. Vianoce slávi s legendárnymi rozprávkami

    K Vianociam vo svete módy neodmysliteľne patria nielen kampane luxusných značiek, ale aj výklady slávnych obchodných domov. Patrí k nim aj Selfridges, ktorý svoju tohtoročnú výzdobu venoval svetu Disney. Postavičky a scény z legendárnych rozprávok, ako je Peter Pan, Popoluška alebo Lady a Tramp, ozdobia interiér a výklady vlajkovej lode na Oxford Street v Londýne, ale aj pobočky v Manchesteri a Birminghame.

    @selfridges Objavte oslnivú zvukovú a svetelnú šou @Disney v londýnskom Selfridges každý deň od 17.00 do 21.00 h až do 2. januára ako súčasť našich Najčarovnejších Vianoc. @Disney UK ♬ originálny zvuk – Selfridges

    Zdroje: WWD, Lyst, Page Six, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Móda v kocke: Saint Laurent narastá na obľúbenosti a Anok Yai je modelkou roka

    ― Reklama ―

    Módny dom Saint Laurent oslavuje. Vyšplhal sa na vrchol rebríčka platformy Lyst a stal sa najviac „hot“ značkou posledného štvrťroka. Oslavy chystá aj Anok Yai, ktorá bude na tohtoročných Fashion Awards 2025 vymenovaná za modelku roka. Selfridges potom poctí Vianoce spolu s Disney a Dr. Martens vydáva prvú vodeodolnú obuv. Dakota Johnson žiari vo svojej prvej Valentino kampani.

    Valentino má novú tvár. Dakota Johnson vedie kampaň Nocturne

    Nebolo prekvapením, keď módny dom Valentino za svoju najnovšiu ambasadorku vymenoval Dakotu Johnson. Herečka je totiž verná priateľka jeho stále ešte pomerne čerstvého kreatívneho riaditeľa Alessandra Michele. Teraz sa objavila vo svojej prvej kampani slávnej značky, ktorá nesie názov Nocturne. Sústreďuje sa totiž na luxusné a intímne momenty známych tvárí, oblečených v šatách Valentino, tesne pred spaním.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Valentino (@maisonvalentino)

    Modelkou roka je Anok Yai. Ocenenie prevezme na Fashion Awards 2025

    British Fashion Council (BFC) zverejnila nominácie na odovzdávanie Fashion Awards 2025. Modelkou roka sa tentokrát stane Anok Yai. Cenu si prevezme pri ceremónii dňa 1. decembra v Royal Albert Hall v Londýne. Ocenenie uznáva modelkinu evolúciu „do kultúrnej ikony a jej redefinovaní toho, čo znamená byť modernou supermodelkou.“ Modelka amerického a juhosudánskeho pôvodu patrí medzi súčasné „it-girls“.

    Zdroj: Reuters, Profimedia

    Dr. Martens sa dažďa nebojí. Odhalil svoju prvú vodeodolnú obuv

    Značka Dr. Martens predstavila svoje prvé topánky do dažďa. Model 1460 Rain Boot vychádza z jejho ikonického návrhu 1460 Boot. Kopíruje preto jeho štýl, rovnako ako typické prvky, ako je žlté logo a prešívanie. Dostupný je hneď v niekoľkých odtieňoch, ako je žltá, čierna alebo olivovo zelená. Zástupcovia značky pre server WWD popísali, že dôvodom uvedenia bola túžba uspokojiť zákazníkov „po celý rok“, teda za každého počasia.

    Zdroj: Dr. Martens

    Saint Laurent porazil Miu Miu. Podľa rebríčka Lyst je najviac „hot“ značkou

    Módna platforma Lyst každé štvrťrok vydáva hodnotenie značiek, založené na vyhľadávaní svojich užívateľov. Niekoľko sezón po sebe kraľoval rebríčku módny dom Miu Miu. Posledný štvrťrok ho však z trónu zosadil Saint Laurent. Dôvodom je predovšetkým zvýšený dopyt po loafers, mikro bags a obuvi s ikonickým YSL logom. K nárastu popularity prispela rovnako nedávna úspešná show v Paríži pre jar a leto 2026.

    Zdroj: Yves Saint Laurent

    Selfridges vstupuje do sveta Disney. Vianoce slávi s legendárnymi rozprávkami

    K Vianociam vo svete módy neodmysliteľne patria nielen kampane luxusných značiek, ale aj výklady slávnych obchodných domov. Patrí k nim aj Selfridges, ktorý svoju tohtoročnú výzdobu venoval svetu Disney. Postavičky a scény z legendárnych rozprávok, ako je Peter Pan, Popoluška alebo Lady a Tramp, ozdobia interiér a výklady vlajkovej lode na Oxford Street v Londýne, ale aj pobočky v Manchesteri a Birminghame.

    @selfridges Objavte oslnivú zvukovú a svetelnú šou @Disney v londýnskom Selfridges každý deň od 17.00 do 21.00 h až do 2. januára ako súčasť našich Najčarovnejších Vianoc. @Disney UK ♬ originálny zvuk – Selfridges

    Zdroje: WWD, Lyst, Page Six, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Koncern LVMH pod taktovkou jednej rodiny. Arnaultovci vlastnia väčšinu jeho akcií

    Zakladateľ a dlhoročný líder skupiny LVMH Bernard Arnault zavŕšil kľúčovú etapu svojej celoživotnej stratégie. Séria cielených nákupov akcií v hodnote 1,6 miliardy dolárov priblížila jeho rodinu k absolútnemu ovládnutiu najväčšieho luxusného konglomerátu sveta. Francúzske médiá potvrdzujú, že Arnaultovci teraz držia viac ako polovicu akcií spoločnosti. V čase, keď trh s luxusom prechádza spomalením, posilnil biznismen svoju pozíciu s presnosťou, ktorá definuje jeho podnikanie.

    Louis Vuitton nasleduje svetlo. Vianočnou kampaňou vzdáva hold cestovaniu

    Francúzsky módny dom Louis Vuitton je ďalší z radu luxusných značiek, ktoré vítajú rýchlo sa blížiace Vianoce. Vo svojej sviatočnej kampani s názvom Le Voyage des Lumières sa tentokrát vydáva na dychberúcu cestu svetla, ktorú definuje žiariaci lampión. Vzdáva tým hold svojej dlhej histórii, ktorej korene ležia nielen v tradičnom remesle, ale predovšetkým túžbe po cestovaní.

    Nan Goldin predstavuje výstavu This Will Not End Well. Minulosť mení na film

    Nan Goldin predstavuje svetu svoje najnovšie dielo s názvom This Will Not End Well. Rozsiahla výstava očarila kritikov umenia a v divákoch vzbudila silné emócie. Umeleckyňa v nej spomína na 80. roky a postupne sa prepracováva skrz minulosť až do súčasnosti. Výsledná práca je zložená ako film, jednotlivé statické snímky umne zachytávajú momenty obyčajného života.

    Trend sober glow-up naberá na sile. Odmieta alkohol a sľubuje žiarivejšiu pleť

    Generácia Z posilňuje instagramový a tiktokový trend, ktorý zasahuje oblasť duševného zdravia a fyzickej kondície, má ale tiež veľký kozmetický prínos. Koncept známy ako sober glow-up vyzýva k dlhodobej triezvosti. Ako odmenu ponúka okrem iného výraznú zmenu tváre, pozdvihnutie kontúr a vyrysovanie lícnych kostí. Ako po zákroku estetického dermatológa.

    CFDA udelila svoje ocenenia. Tentoraz oslavujú Ralph Lauren aj Thom Browne

    New York v pondelok večer privítal jednu z najdôležitejších udalostí roka. Ceny CFDA sú obdobou módnych Oscarov a slúžia ako významné ocenenie amerických dizajnérov. Tentoraz si ocenenie prevzali návrhári ako Ralph Lauren, Thom Browne, Donatella Versace a sestry Olsenové. Ocenenie módnej ikony zase od Anny Wintour prevzal rapper A$AP Rocky.

    Nevesty jesene 2026 majú jasno. Svadobné šaty sa chvejú v rytme ikon

    Nedávny týždeň svadobnej módy v New Yorku prehovoril. Vyhlásil trendy na jeseň 2026 a potvrdil to, čo mnohí očakávali. Svadobné šaty budúcej sezóny čerpajú z minulých a ešte len budúcich svadieb slávnych ikon. Značky reflektujú šaty Seleny Gomez, Charli XCX a hádajú, čo bude mať na sebe Taylor Swift. To všetko dopĺňa záplava čipiek a volánov v štýle Márie Antoinetty.

    Coperni prepisuje bodycare. Oblečenie napúšťa prospešnými baktériami

    Značka Coperni vie, ako vytvoriť virálny moment a posunúť hranice nemožného. Či už to boli šaty modelky Belly Hadid v spreji, alebo robotickí psi na módnej prehliadke. Tentokrát sa však jej zakladatelia Sébastien Meyer a Arnaud Vaillant rozhodli vydať komerčnejším smerom a predstaviť kolekciu odevov napustených synbiotickou zmesou, ktorú by ste inak našli vo svojej chladničke.

    Zomrela Marina Yee. Ako členka Antverpskej šestky prepísala pravidlá módy

    Svet módy opustila významná návrhárska ikona, dizajnérka Marina Yee. Zomrela 1. novembra po boji s rakovinou vo veku 67 rokov. Bola známa najmä ako členka slávnej Antverpskej šestky, skupiny, ktorá koncom 80. rokov 20. storočia prepísala pravidlá módy. Väčšinu svojej kariéry však strávila mimo pozornosti módneho sveta, ako učiteľka na renomovaných univerzitách.

    Prada mení diváka. Inštalácia „The Audience“ na Frieze Week mení úlohu diváka

    Prada sa tradične zúčastňuje jedného z najvýznamnejších umeleckých a kultúrnych týždňov. Frieze Week je udalosť konajúca sa v Londýne, na ktorej sa prezentujú nové diela, inštalácie a performance svetovo uznávanými umelcami, galeristami a dizajnérmi. Inštalácia patriaca Prade sa stáva každý rok stratégiou, ako prepojiť módu so svetom umenia. A každý rok značka žne na Frieze Week úspech. Tento rok nebude výnimkou.

    Kozmetická taštička je už pasé. Na jej miesto nastupujú beauty charms

    Tohtoročná lavína trendy príveskov naberá na obrátkach. Zatiaľ čo letu dominovali virálne plyšáky Labubu alebo hravé doplnky, jeseni kraľujú takzvané beauty charms. Ide o miniatúrne verzie základných pomocníkov z tradičných kozmetických taštičiek. Na súčasnej scéne signalizujú nielen trvajúcu vládu maximalizmu, ale aj túžbu milovníkov módy ukázať svoj status.

    TikTok Highlights: Jesenný trend vracia na scénu lásku k učeniu

    Sociálnu sieť TikTok túto jeseň pohltil nový trend. Koncept nazývaný "personal curriculums" vzbudzuje v používateľoch stratenú lásku k učeniu, vzdelávaniu a rozvíjaniu seba samého. V jeho srdci leží jednoduchý predpoklad, teda vytvorenie vlastného rozvrhu ľubovoľných "predmetov". Môže ísť o túžbu naučiť sa lepšie variť, záhradničiť alebo konečne pochopiť fyzikálne zákony.

    Beauty segment posilňuje. V roku 2025 poháňala luxusný biznis krása

    Rok 2025 sa nesie v duchu premeny krásy na jeden z najvýraznejších pilierov globálneho luxusného trhu. Beauty segment získava status kľúčového motora rastu a mení obchodnú mapu veľkých značiek. Akvizície, nové kolekcie a strategické vstupy do kozmetiky posúvajú spoločnosti do sféry, kde sa psychológia stretáva s výkonom. V luxusnom svete dnes víťazí to, čo dokáže byť osobné, a práve krása túto rovnováhu stelesňuje.

    Ryža ako nová „it“ zložka parfumov. Svet vôní inklinuje k čistote

    Ryža sa stáva hviezdou modernej parfumérie. Púdrová, a pritom prekvapivo všestranná, otvára priestor pre nevšedné kompozície, ktoré kombinujú zmyslový komfort so sofistikovanou esenciou. Parfuméri využívajú ryžu na dosiahnutie hĺbky, ktorá výsledok delí od komerčných vôní. Masívna popularita vonných produktov s ryžou dokazuje, že food zložky definujú aktuálnu "estetiku" luxusných parfumov.

    Stranger Things mieri do finále. Comeback doplnia beauty aj módne spolupráce

    Koniec novembra privíta návrat populárneho seriálu Stranger Things. Na obrazovky sa vracia so svojou piatou a poslednou sériou, ktorá vyvrcholí posledný deň tohto roku. Veľké finále si žiada rovnako významné oslavy. Na pomoc preto priskočili beauty a módne značky, ktoré ponúkajú špeciálne spolupráce. Do Hawkins vás vtiahnu topánky, kabelky, prívesky alebo tematický make-up.

    História elegancie opäť žiari. Pillbox hat oslavuje návrat na módnu scénu

    Nenápadný, a predsa neodolateľne pôsobivý. Klobúk v tvare škatuľky, známy ako pillbox hat, je symbolom kultivovaného vkusu, prekračujúceho generácie aj trendy. Stelesňuje jednoduchosť povýšenú na umenie, spojenú s autoritou a jemnosťou, ktorá sa nikdy nestráca v dave. Nie je to len ozdoba. Je to vyjadrenie postoja, odkaz éry pôvabu a pocta ženskej elegancii.

    Prvý Pink Ball oživil Londýn. Britské múzeum dostáva za podujatie kritiku

    Exkluzívny Pink Ball zafarbil dňa 18. októbra priestory British Museum do všetkých odtieňov ružovej. Vôbec prvý galavečer v tamojších priestoroch kontrastoval s končiacou výstavou Ancient India: Living Traditions, ktorej témou náboženských tradícií sa taktiež inšpiroval. Svet luxusu tak vládol medzi historickými artefaktmi Londýna, čo však vyvolalo aj značnú kritiku.

    ― Reklama ―