Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Hoci séria klasických týždňov módy sa skončila, nie všetky prehliadky sa skončili. Rijád od 16. októbra tiež privíta svoj vlastný týždeň módy. Až tretí ročník prehliadky prekročí svoje doterajšie hranice. Po prvýkrát sa na ňom zúčastnia aj svetové módne domy. Podujatie odštartuje špeciálna prehliadka Vivienne Westwood a do úspešného konca ho dovedie Stella McCartney.

    Saudská Arábia nepatrí medzi štáty hostiace klasické svetové týždne módy. Od roku 2023 napriek tomu v Rijáde organizuje vlastný fashion week kombinujúci inováciu aj remeselnú tradíciu. Výnimkou nie je ani tohtoročný rok, ktorý privíta jeho tretiu, avšak doposiaľ najambicióznejšiu edíciu. Akcia totiž prvýkrát zapojí aj svetové módne domy. Svoje návrhy predstavia po boku lokálnych haute couture, streetwear aj ready-to-wear kolekcií.

    Vivienne Westwood spolupracuje s lokálnymi umelcami. Stella McCartney ponúkne archívne kúsky

    Týždeň módy, ktorý zahŕňa viac ako 30 prehliadok a trvá od 16. do 21. októbra, odštartuje kolekcia od Vivienne Westwood. Módny dom oslávi svoj debut na Blízkom východe. Potom predstaví návrhy na nadchádzajúcu jar a leto, ktoré už predstavil v Paríži. Doplnia ich však archívne kúsky a exkluzívna kolekcia vyšívaných haute couture šiat, ktoré vznikli v spolupráci s miestnymi umelcami a remeselníkmi.

    Zdroj: Vivienne Westwood

    „Jedná sa o hmatateľný spôsob, ako propagovať lokálne tradície skrze medzinárodnú perspektívu,“ prehlásil podľa serveru NSS Magazine riaditeľ Vivienne Westwood Carlo D’Amario. „Globálne-lokálny koncept je pre nás zásadný, a preto sme spustili spolupráce na špeciálnych projektoch a shows, ako je práve aj táto,“ doplnil. Značka navyše na svoju prehliadku pozvala aj takmer 100 študentov z miestnych módnych škôl.

    Zdroj: Reuters

    Riyadh Fashion Week čaká taktiež slávnostný záver. Týždeň zakončí prehliadka z dielne Stelly McCartney. Aj ona sa pozrie do Saudskej Arábie prvýkrát. Predstaví ako kúsky z jarnej a letnej kolekcie, tak aj tie archívne. „Jej záväzok k udržateľnosti a inovácii reflektuje hodnoty, ktoré zastávame, zatiaľ čo budujeme zodpovedný a moderný módny ekosystém,“ popísal podľa WWD riaditeľ Saudi Fashion Commission Burak Cakmak.

    Rijád myslí aj na menšie projekty. Veľkolepé runway shows doplnia intímne prezentácie

    Okrem svetových módnych domov svoje najnovšie kolekcie v Rijáde predstavia haute couture značky ako Tima Abid či Atelier Hekayat. Chýbať nebude ovšem ani udržateľná ready-to-wear spoločnosť Abadia alebo súčasný brand Hindamme. Cieľom Rijádskeho týždňa módy je v skutočnosti zapojiť tak zavedené mená, ako aj začínajúce projekty, ktoré dostanú priestor v podobe trochu komornejších módnych prezentácií.

    Zdroje: WWD, Time Out, NSS Magazine, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Rijád privíta fashion week. Otvorí dvere aj svetovým módnym domom

    ― Reklama ―

    Hoci séria klasických týždňov módy sa skončila, nie všetky prehliadky sa skončili. Rijád od 16. októbra tiež privíta svoj vlastný týždeň módy. Až tretí ročník prehliadky prekročí svoje doterajšie hranice. Po prvýkrát sa na ňom zúčastnia aj svetové módne domy. Podujatie odštartuje špeciálna prehliadka Vivienne Westwood a do úspešného konca ho dovedie Stella McCartney.

    Saudská Arábia nepatrí medzi štáty hostiace klasické svetové týždne módy. Od roku 2023 napriek tomu v Rijáde organizuje vlastný fashion week kombinujúci inováciu aj remeselnú tradíciu. Výnimkou nie je ani tohtoročný rok, ktorý privíta jeho tretiu, avšak doposiaľ najambicióznejšiu edíciu. Akcia totiž prvýkrát zapojí aj svetové módne domy. Svoje návrhy predstavia po boku lokálnych haute couture, streetwear aj ready-to-wear kolekcií.

    Vivienne Westwood spolupracuje s lokálnymi umelcami. Stella McCartney ponúkne archívne kúsky

    Týždeň módy, ktorý zahŕňa viac ako 30 prehliadok a trvá od 16. do 21. októbra, odštartuje kolekcia od Vivienne Westwood. Módny dom oslávi svoj debut na Blízkom východe. Potom predstaví návrhy na nadchádzajúcu jar a leto, ktoré už predstavil v Paríži. Doplnia ich však archívne kúsky a exkluzívna kolekcia vyšívaných haute couture šiat, ktoré vznikli v spolupráci s miestnymi umelcami a remeselníkmi.

    Zdroj: Vivienne Westwood

    „Jedná sa o hmatateľný spôsob, ako propagovať lokálne tradície skrze medzinárodnú perspektívu,“ prehlásil podľa serveru NSS Magazine riaditeľ Vivienne Westwood Carlo D’Amario. „Globálne-lokálny koncept je pre nás zásadný, a preto sme spustili spolupráce na špeciálnych projektoch a shows, ako je práve aj táto,“ doplnil. Značka navyše na svoju prehliadku pozvala aj takmer 100 študentov z miestnych módnych škôl.

    Zdroj: Reuters

    Riyadh Fashion Week čaká taktiež slávnostný záver. Týždeň zakončí prehliadka z dielne Stelly McCartney. Aj ona sa pozrie do Saudskej Arábie prvýkrát. Predstaví ako kúsky z jarnej a letnej kolekcie, tak aj tie archívne. „Jej záväzok k udržateľnosti a inovácii reflektuje hodnoty, ktoré zastávame, zatiaľ čo budujeme zodpovedný a moderný módny ekosystém,“ popísal podľa WWD riaditeľ Saudi Fashion Commission Burak Cakmak.

    Rijád myslí aj na menšie projekty. Veľkolepé runway shows doplnia intímne prezentácie

    Okrem svetových módnych domov svoje najnovšie kolekcie v Rijáde predstavia haute couture značky ako Tima Abid či Atelier Hekayat. Chýbať nebude ovšem ani udržateľná ready-to-wear spoločnosť Abadia alebo súčasný brand Hindamme. Cieľom Rijádskeho týždňa módy je v skutočnosti zapojiť tak zavedené mená, ako aj začínajúce projekty, ktoré dostanú priestor v podobe trochu komornejších módnych prezentácií.

    Zdroje: WWD, Time Out, NSS Magazine, Instagram

    ― Reklama ―

    Trápia vás vrásky po dvadsiatke? Riešenie si vyžaduje pozornosť a disciplínu

    Prvé vrásky, ktoré sa do vašej pleti vkradnú už v dvadsiatke, vedia prekvapiť. Pleť, ktorá sa ešte nedávno prebúdzala s ranným jasom, reaguje na životný rytmus, stres aj slnko. Každý pohľad do zrkadla pripomína, že aj mladá koža má svoj vlastný kalendár. Signály, ktoré vysiela, sú jemné, ale aj tak presné. Práve v nich sa ukrýva návod, ako s pleťou vedome pracovať už teraz.

    Capri nohavice prekračujú hranice šatníkov. Vstupujú aj do pánskej módy?

    Zdá sa, že jeden z dominantných trendov tohto leta nehodlá ustúpiť do pozadia. Capri nohavice až do nedávna dominovali predovšetkým dámskym šatníkom. Postupne ale prekračujú pomyselnú hranicu a derú sa tiež na pánsku scénu. Najčastejší je ich baggy variant, ale vidieť sú ovšem aj odvážnejšie užšie siluety. Ide o pokračovanie trendu, alebo vzostup pred pádom?

    Fendi má nové vedenie. Do čela značky nastúpi Maria Grazia Chiuri

    Bývalá kreatívna riaditeľka Dior, Maria Grazia Chiuri, sa vracia ku svojim koreňom. Nastúpi totiž do čela Fendi, teda značky, u ktorej pred takmer 36 rokmi odštartovala svoju kariéru. Tentokrát sa však chopí vedenia dámskych, pánskych, ale aj haute couture kolekcií. Nahradí Silviu Venturini Fendi, ktorá svoju finálnu kolekciu odhalila na nedávnom Milánskom týždni módy.

    Pivo ako štýlová inšpirácia. House of Guinness skúma odtiene čiernej a nenudí

    Prvú sériu fanúšikovia zhltli ako dobre načapovaný Guinness a už volajú po druhom kole. Na úspechu seriálu House of Guinness z produkcie Netflix sa do veľkej miery podieľa atraktívny vizuál. Tvorcovia sa nenechali chytiť do historickej pasce a na 19. storočie sa cielene pozerajú dnešnými očami. Prepojenie minulosti a súčasnosti v ich podaní funguje skvele.

    Značka Schiaparelli opäť potvrdila svoje miesto. Runway uzavrela Kendall Jenner

    V Paríži sa opäť odohrala jedna z najočakávanejších prehliadok každej sezóny. Daniel Roseberry odhalil kolekciu Schiaparelli SS26 a potvrdil, že značka ďalej určuje tón súčasného umenia na úrovni luxusu. V sále Centre Pompidou vládol pokoj, ktorý sa v móde objaví len zriedka. Ako sme u módneho domu zvyknutí, každý model dokazoval, že presnosť a vízia sú kľúčovým prvkom krajčírskeho umenia. Prehliadka pôsobila ako pomyselná módna štúdia, nie ako tradičná runway.

    Burberry pripomína svoje dedičstvo. Oslavuje ho aj Olivia Colman

    Britský módny dom Burberry zakladá marketing na prepojení svojho viac ako 150 rokov starého dedičstva a modernej energie. Ponúka preto tradičné kockované trenčkoty a dlhé kabáty, to všetko v inovatívnom šate nových materiálov. Smerovanie luxusnej značky odráža rovnako jej najnovšia kampaň It’s always Burberry Weather. Zažiari v nej okrem iného aj herečka Olivia Colman.

    Po stopách ikon: Bochum Welt dokresľuje identitu Jil Sander

    Hudba dokáže rozšíriť priestor kolekcie rovnako presne ako čisto strihaný kabát. Bochum Welt prináša do módy zvuk, ktorý vytvára atmosféru a vizuálny rytmus. Spolupráca s Jil Sander ukazuje, že minimalizmus má svoju vlastnú akustickú podobu. Zvuk už nie je len sprievodným prvkom, ale stáva sa súčasťou identity značky. Vzniká nová rovina luxusu, ktorá pôsobí na zmysly zo všetkých strán.

    Oscar Isaac čerí vody internetu. Prekvapil elegantnou módnou otočkou

    Sociálne siete po nedávnom filmovom festivale v Benátkach zaplavili komentáre používateľov, ktorí si všimli nečakanú premenu. Prekvapil ich štýl herca Oscara Isaaca, ktorý stvárnil hlavnú postavu v očakávanom filme Frankenstein. Na červený koberec totiž priniesol perfektnú rovnováhu medzi žiadanou eleganciou a hravou uvoľnenosťou, posúvajúcu jeho look na vyššiu úroveň.

    Móda v kocke: Swarovski oslavuje 130 rokov a Polo Bar putuje do Londýna

    Aj keď sa séria svetových týždňov módy skončila, módnu scénu naďalej zaplavujú nové produkty. Fenty Skin vydáva svoju debutovú kolekciu na telo a Ralph Lauren mieri do Londýna. V roku 2028 tam plánuje otvoriť Polo Bar. Vivienne Westwood po prvýkrát otvorí Rijádsky týždeň módy a Swarovski oslavuje 130 rokov. Tom Ford vymenoval svoju prvú make-up umelkyňu, Lucy Bridge.

    Luxury Insights: Svetové butiky preslávených značiek berú dych dizajnom aj detailmi

    Svetová móda ukazuje, že predáva nielen kvalita, ale aj zážitok a vizuálny vnem. Butikové výklady už dávno neslúžia len na predaj. Transformujú sa na dychberúcu skúsenosť a stávajú sa exkluzívnym chrámom dizajnu. Zákazníkom sa tak otvárajú príbehy značky, spojené s konkrétnymi produktmi, zatiaľ čo ich obklopuje luxusná atmosféra jedinečného architektonického diela.

    Marc by Sofia kĺže po povrchu. Film je definovaný leskom, nie hĺbkou

    Režisérka Sofia Coppola rozvírila filmové vody, keď na tohtoročnom ročníku filmového festivalu v Benátkach odhalila svoj prvý dokument. Film s názvom Marc by Sofia venovala svojmu blízkemu priateľovi a slávnemu návrhárovi Marcovi Jacobsovi. Film síce zožal úspech, nečakajte od neho však hlboký vhľad za oponu. Ide skôr o trblietavý obraz módnej ikony.

    Matthieu Blazy mieri až ku hviezdam. Chanel vdýchol nový život

    Paríž sa včera stal svedkom posledného očakávaného debutu, ktorý okamžite vyšplhal na vrchol zoznamu uplynulých módnych premiér. Matthieu Blazy odhalil svoju víziu Chanel, ktorú módnemu domu vdýchol nový život. Ukázal značku v novom svetle, ktoré nikto nečakal, ale všetci ho milujú.

    Zbohom, diverzita! Plus size modelky nenápadne miznú z fashion sveta

    Plus size modeliek je na mólach rok od roku čoraz menej. Kritici špekulujú, že snaha o diverzitu v módnom svete možno nikdy nebola myslená úprimne. Smrteľnú ranu jej však nedávno zasadilo masívne rozšírenie lieku na chudnutie s názvom Ozempic. Prehlásiť svetové hnutie body positivity za neúspech by však bolo až príliš unáhlené.

    Jeseň patrí uhorkám. Sociálne siete získala pickle girl

    Beauty a fashion scénu v posledných sezónach ovládajú trendy inšpirované populárnym jedlom. Zatiaľ čo v lete slávili svoju popularitu sardinky, jeseň patrí kyslým uhorkám. Sociálne siete získala takzvaná pickle girl. Ide o estetiku, ktorá žiada nielen bezbrehú lásku k nakladanej zelenine, ale aj módne kúsky v zelených odtieňoch tejto trendy pochutiny.

    Ďalší trend na obzore. Harémové nohavice budú vládnuť budúcu jar

    Doterajšie prehliadky svetových týždňov módy prehovorili jasne. Harémové nohavice hodlajú definovať nadchádzajúcu jar i leto. Na módne móla dorazili v modernej podobe, pohrávajúcej sa s rôznorodými štýlmi a materiálmi. Ich kúzlo spočíva vo variabilite, perfektne ich doplní voľný sveter, nadčasová košeľa i vypasovaná kožená bunda. Stačí si vybrať, po čom váš šatník túži.

    Generácia Alpha má svoju skin care. Stojí za ňou poradca Rhode a trinásťročná slečna

    Generácia Alpha pomaly rastie. Dôkazom je trh, ktorý neúprosne začína cieliť na zákazníkov narodených v roku 2013 a neskôr. Skin care brandy nezaháľajú a už v októbri sa objaví čerstvý hráč. Yes Day vytvorila trinásťročná Coco Granderson a mieri vysoko. Niet divu, za vývojom produktov stojí externý poradca pre populárnu značku Rhode, založenú Hailey Bieber.

    ― Reklama ―