Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Paríž zažil okamih, keď sa móda pretavila do výbuchu farieb. Julian Klausner premenil prehliadku Dries Van Noten na dramatický obraz, ktorý evokoval energiu oceánu. Diváci nevnímali len šaty, kabáty či topy. Cítili módny rytmus, ktorý prúdil celou sálou. Každý tón hudby, každý krok modelky a každý strih odevu sa spojili do jedinej vizuálnej hry.

    Julian Klausner pre Dries Van Noten od začiatku pracoval s motívom vlny. Nebolo to dekoratívne gesto, ale kľúč k celej sezóne. Vlna ako symbol pohybu, premeny a intenzity. Inšpirácia pre jeho jarnú a letnú kolekciu sa premietla do materiálov, farieb a siluet, ktoré vyvolávali pocit plynulosti. Hostia sa ocitli v prostredí, ktoré pripomínalo javisko, kde sa móda stala dynamickým prúdom. A to doslova.

    Dries Van Noten predstavil tradičné leto. Summer vibes are on!

    Prvé modely odhalili spojenie formálnej precíznosti s ľahkosťou leta. Kabáty v snehobielych tónoch kontrastovali s odvážnymi teniskami, ktoré celému vzhľadu dodali nový rytmus. Sukne sa akoby premenili na jemnú vlnu, ktorá potom prešla do zdobených búnd. Výsledná scéna pôsobila orchestrálne prepracovane, každý detail vyvolával dojem, že je založený na hudobnom akorde.

    Zdroj: Dries Van Noten

    Farby sa stali hlavným príbehom. Citrusové odtiene zmiešané s hlbokou modrou pôsobili ako kaleidoskop zachytávajúci zmeny mora pri západe slnka. Priehľadné vrstvy pripomínali odrazy hladiny, zatiaľ čo výšivky a flitre vytvárali ilúziu kvapiek vody. Tóny smaragdovej a červenej potom priniesli prekvapivý kontrast, ktorý nepôsobil disharmonicky, ale všetko prirodzene vyvážil.

    Zdroj: Dries Van Noten

    Na móle sa objavili aj experimentálne strihy, ktoré posúvali hranicu medzi športom a couture. Bermudy s bohatými ornamentmi, kabáty s vojenským akcentom a priesvitné tuniky sa spojili do vizuálnej skladby, ktorá oslavovala protiklady. Klausner pracoval s napätím medzi štruktúrou a jemnosťou a tvoril tak okamihy prekvapenia. Publikum sledovalo, ako známe strihy získavajú novú identitu.

    Zdroj: Dries Van Noten

    Klausner vytvoril kolekciu pestrú ako vodovky. Predviedol perfektnú mixológiu farieb

    Sila kolekcie spočívala aj v detaile. Ruffles v nečakanej veľkosti, šperkové aplikácie pripomínajúce odlesky slnka na vode, ale aj pevné pleteniny, ktoré evokovali neoprén. Každý prvok mal jasnú funkciu, preniesť energiu vlny do pohybu odevu. Bolo cítiť, že ide o kolekciu postavenú na myšlienke radosti, nie na intelektuálnom experimente, ako sme mohli spozorovať napríklad u značky Prada. Radosť tentoraz znamenala slobodu v pohybe a odvahu kombinovať.

    Zdroj: Dries Van Noten

    Postupne sa preto prehliadka premenila na úspešné crescendo. Úvodné jemné tóny vystriedali intenzívne kompozície, kde sa stretávali pop art vzory, geometrické potlače alebo monumentálne kabáty. Modelky sa pohybovali ako postavy v plynule sa premieňajúcom obraze, ktorý sa odohrával pred očami divákov. Vlny hudby dopĺňali vlny vizuálne, čím vznikol výrazný efekt pohlcujúceho prostredia.

    Zdroj: Dries Van Noten

    Značka Dries Van Noten dlhodobo pracuje s farbou ako jazykom, ale Klausner posunul tento jazyk na úroveň príbehu. Každý odtieň mal svoju úlohu, každý kontrast fungoval ako dialóg. Tým vznikla kolekcia, ktorá v sebe spájala dramatickú scénografiu s ľahkosťou každodennej nositeľnosti. Hostia odchádzali s pocitom, že videli nielen estetický výkon, ale aj štúdiu toho, ako sa dá vnímať móda ako proces.

    Mládež vpred? Nie tak celkom, Dries Van Noten oslovuje tradičné publikum

    V kontexte Parížskeho týždňa módy išlo o okamih, ktorý potvrdil silu značky. V dobe, keď mnoho módnych domov hľadá cestu k mladším generáciám, Dries Van Noten ukázal, že dospelosť a tradícia vedia existovať v jednom priestore. Sneakers v žiarivých farbách stáli vedľa sofistikovaných kabátov a jemných sukní, čím vznikla kolekcia, ktorá komunikovala s rôznymi publikami. Bola to chytrá stratégia, ktorá pôsobila úplne prirodzene, bez nutnosti prísneho módneho kompromisu.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Dries Van Noten (@driesvannoten)

    Záver prehliadky potom celú víziu zavŕšil. Modelky vo farebných teniskách prechádzali priestorom s ľahkosťou, ktorá pripomínala postavy na dovolenke v letoviskách. Módny dom Dries Van Noten pod Klausnerovým vedením tak ponúkol kolekciu, ktorá (ne)redefinovala predstavu letnej sezóny. Atmosféra sa preto následne preniesla aj mimo prehliadkového móla ako vlna, ktorá sa nikdy nezastaví.

    Zdroje: WWD, Hypebeast, Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    Dries Van Noten prepisuje leto. Nová kolekcia sa nesie na vlnách

    ― Reklama ―

    Paríž zažil okamih, keď sa móda pretavila do výbuchu farieb. Julian Klausner premenil prehliadku Dries Van Noten na dramatický obraz, ktorý evokoval energiu oceánu. Diváci nevnímali len šaty, kabáty či topy. Cítili módny rytmus, ktorý prúdil celou sálou. Každý tón hudby, každý krok modelky a každý strih odevu sa spojili do jedinej vizuálnej hry.

    Julian Klausner pre Dries Van Noten od začiatku pracoval s motívom vlny. Nebolo to dekoratívne gesto, ale kľúč k celej sezóne. Vlna ako symbol pohybu, premeny a intenzity. Inšpirácia pre jeho jarnú a letnú kolekciu sa premietla do materiálov, farieb a siluet, ktoré vyvolávali pocit plynulosti. Hostia sa ocitli v prostredí, ktoré pripomínalo javisko, kde sa móda stala dynamickým prúdom. A to doslova.

    Dries Van Noten predstavil tradičné leto. Summer vibes are on!

    Prvé modely odhalili spojenie formálnej precíznosti s ľahkosťou leta. Kabáty v snehobielych tónoch kontrastovali s odvážnymi teniskami, ktoré celému vzhľadu dodali nový rytmus. Sukne sa akoby premenili na jemnú vlnu, ktorá potom prešla do zdobených búnd. Výsledná scéna pôsobila orchestrálne prepracovane, každý detail vyvolával dojem, že je založený na hudobnom akorde.

    Zdroj: Dries Van Noten

    Farby sa stali hlavným príbehom. Citrusové odtiene zmiešané s hlbokou modrou pôsobili ako kaleidoskop zachytávajúci zmeny mora pri západe slnka. Priehľadné vrstvy pripomínali odrazy hladiny, zatiaľ čo výšivky a flitre vytvárali ilúziu kvapiek vody. Tóny smaragdovej a červenej potom priniesli prekvapivý kontrast, ktorý nepôsobil disharmonicky, ale všetko prirodzene vyvážil.

    Zdroj: Dries Van Noten

    Na móle sa objavili aj experimentálne strihy, ktoré posúvali hranicu medzi športom a couture. Bermudy s bohatými ornamentmi, kabáty s vojenským akcentom a priesvitné tuniky sa spojili do vizuálnej skladby, ktorá oslavovala protiklady. Klausner pracoval s napätím medzi štruktúrou a jemnosťou a tvoril tak okamihy prekvapenia. Publikum sledovalo, ako známe strihy získavajú novú identitu.

    Zdroj: Dries Van Noten

    Klausner vytvoril kolekciu pestrú ako vodovky. Predviedol perfektnú mixológiu farieb

    Sila kolekcie spočívala aj v detaile. Ruffles v nečakanej veľkosti, šperkové aplikácie pripomínajúce odlesky slnka na vode, ale aj pevné pleteniny, ktoré evokovali neoprén. Každý prvok mal jasnú funkciu, preniesť energiu vlny do pohybu odevu. Bolo cítiť, že ide o kolekciu postavenú na myšlienke radosti, nie na intelektuálnom experimente, ako sme mohli spozorovať napríklad u značky Prada. Radosť tentoraz znamenala slobodu v pohybe a odvahu kombinovať.

    Zdroj: Dries Van Noten

    Postupne sa preto prehliadka premenila na úspešné crescendo. Úvodné jemné tóny vystriedali intenzívne kompozície, kde sa stretávali pop art vzory, geometrické potlače alebo monumentálne kabáty. Modelky sa pohybovali ako postavy v plynule sa premieňajúcom obraze, ktorý sa odohrával pred očami divákov. Vlny hudby dopĺňali vlny vizuálne, čím vznikol výrazný efekt pohlcujúceho prostredia.

    Zdroj: Dries Van Noten

    Značka Dries Van Noten dlhodobo pracuje s farbou ako jazykom, ale Klausner posunul tento jazyk na úroveň príbehu. Každý odtieň mal svoju úlohu, každý kontrast fungoval ako dialóg. Tým vznikla kolekcia, ktorá v sebe spájala dramatickú scénografiu s ľahkosťou každodennej nositeľnosti. Hostia odchádzali s pocitom, že videli nielen estetický výkon, ale aj štúdiu toho, ako sa dá vnímať móda ako proces.

    Mládež vpred? Nie tak celkom, Dries Van Noten oslovuje tradičné publikum

    V kontexte Parížskeho týždňa módy išlo o okamih, ktorý potvrdil silu značky. V dobe, keď mnoho módnych domov hľadá cestu k mladším generáciám, Dries Van Noten ukázal, že dospelosť a tradícia vedia existovať v jednom priestore. Sneakers v žiarivých farbách stáli vedľa sofistikovaných kabátov a jemných sukní, čím vznikla kolekcia, ktorá komunikovala s rôznymi publikami. Bola to chytrá stratégia, ktorá pôsobila úplne prirodzene, bez nutnosti prísneho módneho kompromisu.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Dries Van Noten (@driesvannoten)

    Záver prehliadky potom celú víziu zavŕšil. Modelky vo farebných teniskách prechádzali priestorom s ľahkosťou, ktorá pripomínala postavy na dovolenke v letoviskách. Módny dom Dries Van Noten pod Klausnerovým vedením tak ponúkol kolekciu, ktorá (ne)redefinovala predstavu letnej sezóny. Atmosféra sa preto následne preniesla aj mimo prehliadkového móla ako vlna, ktorá sa nikdy nezastaví.

    Zdroje: WWD, Hypebeast, Instagram

    ― Reklama ―

    Luxury Insights: Missoni búra vlastné hranice. Láká na apartmány v Dubaji

    Hranice vysokej módy a ďalších odvetví luxusného priemyslu začínajú blednúť. Missoni je len jednou z mnohých legendárnych značiek, ktoré v poslednej dobe skúmajú svet exkluzívnych nehnuteľností. Módny dom koncom novembra oznámil svoju najnovšiu investíciu, a to rezidenčný projekt na Dubajských ostrovoch. Spolupracuje na ňom s tamojšou spoločnosťou Octa Development.

    Je rapper EsDeeKid herec Timothée Chalamet? Konšpiračná teória naberá na obrátkach

    Internet pracuje v zvláštnom rytme. Chvíľu skĺzava k absurdite, chvíľu k fascinujúcej presnosti. Najnovšia virálna konšpiračná teória priraďuje Timothéeho Chalameta k anonymnému rapperovi EsDeeKid, hviezde súčasnej britskej scény. Obaja spája záhadná aura, rovnaké oči a schopnosť priťahovať pozornosť miliónov. Trend sa rozvíja rýchlosťou, ktorá pripomína skôr kultúrny experiment než klasický bulvárny príbeh. Vzniká tým fenomén, ktorý si nárokuje vlastné miesto v digitálnom panoptiku.

    Móda v kocke: Zomrela dizajnérka Pam Hogg a Jacquemus má svoju prvú skiwear kolekciu

    Zomrela škótska návrhárka Pam Hogg, ktorá obliekala Kate Moss, Kylie Minogue aj Rihannu. Jonathan Anderson odhalil prvú víziu pánskej kolekcie pre jeseň roku 2026 a Jacquemus spoločne s Nike predstavil svoju prvú skiwear kolekciu. Gucci zamieri so svojou budúcou cruise kolekciou do New Yorku a spoločnosť EssilorLuxottica je pripravená odkúpiť podiel značky Giorgio Armani.

    Kim Kardashian rozdeľuje internet. Vyniesla kontroverznú Birkin bag zo slonej kože

    Kim Kardashian sa v seriáli All’s Fair objavila s kabelkou Birkin, ktorá podľa znalcov pochádza z kože afrického slona. Luxusný svet okamžite vytvoril dva tábory. Na jednej strane stoja hlasní kritici, na druhej fascinovaní zberatelia. Elephant Leather Birkin patrí k najvzácnejším kabelkám Hermès, ktorých výroba však skončila pred niekoľkými dekádami. Sociálne siete sa po odvysielaní epizódy zmenili na javisko, kde vedľa morálneho rozhorčenia rastie posadnutosť cenovkou a investičným potenciálom.

    Po stopách módnych ikon: Ako Nicolas Ghesquière zachránil módny dom Balenciaga

    Mal dvadsaťpäť rokov, pracoval z požičanej kancelárie a navrhoval oblečenie s presnosťou, ktorá pôsobila skôr ako plán než módna skica. Nicolas Ghesquière prevzal takmer zabudnutý dom Balenciaga a premenil ho na najprogresívnejšie laboratórium moderného luxusu. Zázemie skromné, ambície neobmedzené. Definoval novú epochu elegancie, v ktorej sa experiment stáva jazykom novej éry. S odstupom štvrťstoročia sa na jeho začiatok spomína ako na jeden z najdôležitejších momentov módy.

    Zima sa nezadržateľne blíži. Ako sa stať ľadovou kráľovnou tejto sezóny?

    Pomaly nám vonku prituhuje a všetci už oprašujeme kabáty a kožuchy na tohtoročnú zimu. Ak chcete vládnuť snehovému počasiu, zabudnite na minimalizmus a šeď. Presvieťte mráz a tmu trblietkami, metalickými tónmi, zvieracími vzormi a eleganciou hodnou kráľovnej. Či už si zvolíte look mestskej bohyne, alebo princeznej mrazu, nebojte sa svojho pôvabu a sily vlastného štýlu.

    Móda v kocke: Swarovski rozžiaril Paríž a Marty Supreme má merch

    Značky vítajú Vianoce pomocou kampaní, ale aj špeciálnych výkladov či pop-upov. Výnimkou nie je ani spoločnosť Swarovski, ktorá tento rok rozsvietila Avenue des Champs-Élysées. Louis Vuitton oznámil, že cruise kolekciu pre rok 2027 odhalí v New Yorku. Dr. Martens a Marc Jacobs revidujú Kiki Boot a Nike servíruje polievku v Číne. Timothée Chalamet vydal merch k filmu Marty Supreme.

    Louis Vuitton a Assouline vydali knihu. Rozpráva 150 rokov histórie módneho domu

    Vydavateľstvo Assouline v spolupráci s Louis Vuitton uvádza knihu From Louis to Vuitton. Sleduje vývoj módneho domu od jeho založenia až po súčasnosť. Autor Arthur Dreyfus spracoval 406 strán a 320 obrazových materiálov do formy vizuálnej kroniky značky, ktorá definuje francúzsky luxus. Predslov napísal prezident a CEO Louis Vuitton Pietro Beccari. Kniha už vyšla a okamžite sa stala jedným z najdiskutovanejších titulov tohtoročnej módnej knižnice.

    Luxury Insights: púštny sen na obzore. Saudská Arábia plánuje prvý luxusný vlak

    Saudská Arábia posúva hranice miestneho luxusu. Koncom budúceho roka privíta svoj prvý luxusný vlak s názvom The Dream of the Desert. Cesta dlhá až 1 300 kilometrov predstaví skvosty krajiny za oknami aj v prepracovanom interiéri. Koncom októbra mala verejnosť možnosť vidieť prvé návrhy exkluzívneho projektu, ktorý sľubuje nezabudnuteľné zážitky.

    Dialóg dvoch velikánov. La Galerie Dior bude hostiť tvorbu Azzedina Alaïu

    La Galerie Dior vzdáva hold jednému z najväčších mien módneho sveta. Od štvrtka 19. novembra sprístupní výstavu Azzedine Alaïa’s Dior Collection, ktorá pripomína odkaz slávneho tuniského návrhára. Dizajnér sa preslávil nielen svojimi bodycon róbami, ale aj vášňou pre zberateľstvo vysokej módy. Značnú časť jeho zbierky potom tvorili práve návrhy z dielne samotného Christiana Diora.

    Valentino Rockstud je späť. Uspeje kolekcia aj mimo šatníkov pobehlic z Prahy 1?

    Podpätky Valentino Rockstud sa nečakane objavili v teaseri Diabol nosí Pradu 2 a na pár sekúnd ovládli internet. Detail, ktorý kedysi symbolizoval taliansku predstavu o okázalom luxuse, získava nový popkultúrny moment. Značka aj film pracujú s obuvníckou drámou, vďaka ktorému získava Rockstud čerstvý impulz. Vizuálna sila traileru pripomína, že pre Valentino typické kovanie nie je zatratené, ako sa v posledných rokoch mohlo zdať. Otázka však mieri inam. Čo tento návrat urobí s jeho povesťou v módnom mini svete Prahy 1?

    Darujte nadčasový klenot. Pánske hodinky ovláda retro aj tradícia

    Ponuka pánskych hodiniek na tieto Vianoce presahuje rámec bežných darčekov. Okrem ikonických značiek, ako sú Audemars Piguet alebo Breguet, sú tu aj hodinky Tissot, Citizen a Casio. Značky, ktoré dokazujú, že aj rozumná investícia môže mať špičkový dizajn a charizmu. Trendy ukazujú dve línie. Návrat k tradičným "mužským" hodinkám a fascináciu digitálnou retro estetikou. Či už ide o titánové chronografy, mramorované ciferníky alebo ručne gravírované logá, tohtoročný výber má spoločný cieľ. Urobiť z času zážitok.

    Elie Saab rozširuje pôsobnosť. Navrhne dizajn tryskáča Bombardier

    Luxusná značka Elie Saab skúma nové vody. Módny dom známy predovšetkým pre svoje dychberúce haute couture kolekcie už predtým okúsil navrhovanie exkluzívnych rezidencií, hotelov alebo jácht. S najnovším projektom sa však pozrie až do oblakov. Navrhne totiž interiér tryskáča z dielne spoločnosti Bombardier. Dizajn modelu Global 8000 hodlajú spoločne odhaliť budúci rok.

    TikTok Highlights: Sociálnu sieť pohltila mánia „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipov na platforme TikTok podľahli novej vášni. Tentokrát medzi sebou zdieľajú metódu prezývanú "peptide stacking". Ide o kombináciu peptidov, od ktorých si sľubujú rýchlejšie spaľovanie tukov a regeneráciu po posilňovaní alebo viac energie. Virálny trik však nepodporujú relevantné overené štúdie a odborníci preto radia sa mu radšej oblúkom vyhnúť.

    Z módy rovno na tanier. Retro jedlo oslavuje svoj návrat

    Na stoloch sa opäť lesknú strieborné podnosy, v koktailových pohároch tancujú červené čerešne a plátky uhoriek sa točia, akoby chceli vyrozprávať príbeh elegancie minulých desaťročí. Gastronómia objavuje pôvab retra. Nie nostalgia, ale luxus v starom štýle. V ére minimalistických jedálnych lístkov sa vracia čaro opulentných receptov, ktoré oslavujú detaily, farby a rituály.

    Trendy kabelky mažú hranice súkromia. Jar 2026 definuje zraniteľnosť

    Budúca jarná a letná sezóna pôsobí na pozadí usychajúceho lístia a neoblomného chladu ako na míle vzdialená. Módny svet má aj tak už teraz jasno, čo ju bude definovať. Posledná vlna svetových týždňov módy prehovorila jasne, súkromie posúva svoje hranice. Návrhári odhalili otvorené kabelky, často len s jedným uchom, ktoré reflektujú búrlivú dobu a lákajú svojou zraniteľnosťou.

    ― Reklama ―