Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Sociálne siete v posledných mesiacoch zaplavili videá používateľov, ktorí s nečakaným očakávaním konzumujú jahody. Ide totiž o luxusné balenie ôsmich plodov z dielne značky Oishii, za ktoré mnohí zaplatia až 12 dolárov. Lákavé sú predovšetkým vďaka svojmu až dystopicky perfektnému tvaru, farbe a vôni. Pestované sú po celý rok vo vertikálnych farmách.

    Koľko by ste boli ochotní zaplatiť za ovocie, ktoré vyzerá a chutí dokonale po celý rok? Spoločnosť Oishii v posledných mesiacoch testovala odpoveď na túto otázku. Predáva virálne luxusné jahody, ktoré predstavujú oveľa viac než len drobnú pochutinu. Symbolizujú úroveň luxusu, na ktorú za svoj život dosiahne len málokto. Presne to je v súčasnosti čoraz žiadanejšou komoditou.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by COCOLAB (@meetcocolab)

    Oishii volí múdru taktiku. Láká i menej plné peňaženky

    Nie je luxus ako luxus. Niektoré jeho druhy „bežný smrteľník“ skrátka nikdy neochutná. Presne to chápu aj známe módne domy, ktoré v trvajúcej ekonomickej kríze začínajú cieliť iba na tú najbohatšiu vrstvu spoločnosti. Tá totiž výkyvy v cenách v podstate nikdy nezaznamená. Podobným smerom sa uberá rovnako spoločnosť Oishii, ktorá na americkom trhu predáva luxusné čerstvé jahody.

    Zdroj: Oishii

    Ide o exkluzívne plody, ktoré majú za cieľ napodobňovať svoje originály z Japonska. Rastú však vnútri, v špeciálnych vertikálnych farmách, umožňujúcich ich pestovanie po celý rok. Výmenou za vysnívanú pochúťku je však vysoká cenovka, šplhajúca až na 12 dolárov za osem kusov jahôd. Značka Oishii však využíva ďalší marketingový trik, vďaka ktorému sa tento rok stala virálnou.

    Zdroj: Oishii

    Cenu svojich „super“ plodov totiž nastavila tak, aby bola prístupná aj pre nižšie spoločenské triedy. Tie si však jahody kúpia len párkrát v živote, nie ku každým raňajkám s jogurtom. Jahody Oishii, ponúkajúce druhy Omakase, Koyo alebo Nikko, tak preslávila videá na sociálnych sieťach, kde influenceri vyzdvihujú ich dokonale šťavnatú chuť. Každý sledujúci prirodzene zatúži vedieť, koľko je za tým pravdy.

    Luxus už nie je len o exkluzivite. Diktuje okamžité uspokojenie

    Jahody Oishii ukazujú, že virálny trend dokáže zázraky. Správny marketingový prístup priťahuje nielen vyššie vrstvy, pre ktoré je luxusné ovocie samozrejmosťou v každom ročnom období, ale aj nižšie vrstvy, ktoré túžia ochutnať „zakázané ovocie“. Luxusné ovocie, ktorého šťavnatá chuť a dokonalý vzhľad ignorujú prírodné podmienky, ukazuje, že v dnešnom svete luxus neznamená len výnimočnosť, ale aj okamžité uspokojenie.

    @glowwithava dostať z jedného bobuľového ovocia maximum #oishiistrawberry #omakaseberry #tastetest #antioxidanty #isitworthit ♬ She Share Story (for Vlog) – 山口夕依

    Zdroje: WWD, The Guardian, Oishii, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Značka Oishii posúva hranice luxusu. Ponúka exkluzívne virálne jahody

    ― Reklama ―

    Sociálne siete v posledných mesiacoch zaplavili videá používateľov, ktorí s nečakaným očakávaním konzumujú jahody. Ide totiž o luxusné balenie ôsmich plodov z dielne značky Oishii, za ktoré mnohí zaplatia až 12 dolárov. Lákavé sú predovšetkým vďaka svojmu až dystopicky perfektnému tvaru, farbe a vôni. Pestované sú po celý rok vo vertikálnych farmách.

    Koľko by ste boli ochotní zaplatiť za ovocie, ktoré vyzerá a chutí dokonale po celý rok? Spoločnosť Oishii v posledných mesiacoch testovala odpoveď na túto otázku. Predáva virálne luxusné jahody, ktoré predstavujú oveľa viac než len drobnú pochutinu. Symbolizujú úroveň luxusu, na ktorú za svoj život dosiahne len málokto. Presne to je v súčasnosti čoraz žiadanejšou komoditou.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by COCOLAB (@meetcocolab)

    Oishii volí múdru taktiku. Láká i menej plné peňaženky

    Nie je luxus ako luxus. Niektoré jeho druhy „bežný smrteľník“ skrátka nikdy neochutná. Presne to chápu aj známe módne domy, ktoré v trvajúcej ekonomickej kríze začínajú cieliť iba na tú najbohatšiu vrstvu spoločnosti. Tá totiž výkyvy v cenách v podstate nikdy nezaznamená. Podobným smerom sa uberá rovnako spoločnosť Oishii, ktorá na americkom trhu predáva luxusné čerstvé jahody.

    Zdroj: Oishii

    Ide o exkluzívne plody, ktoré majú za cieľ napodobňovať svoje originály z Japonska. Rastú však vnútri, v špeciálnych vertikálnych farmách, umožňujúcich ich pestovanie po celý rok. Výmenou za vysnívanú pochúťku je však vysoká cenovka, šplhajúca až na 12 dolárov za osem kusov jahôd. Značka Oishii však využíva ďalší marketingový trik, vďaka ktorému sa tento rok stala virálnou.

    Zdroj: Oishii

    Cenu svojich „super“ plodov totiž nastavila tak, aby bola prístupná aj pre nižšie spoločenské triedy. Tie si však jahody kúpia len párkrát v živote, nie ku každým raňajkám s jogurtom. Jahody Oishii, ponúkajúce druhy Omakase, Koyo alebo Nikko, tak preslávila videá na sociálnych sieťach, kde influenceri vyzdvihujú ich dokonale šťavnatú chuť. Každý sledujúci prirodzene zatúži vedieť, koľko je za tým pravdy.

    Luxus už nie je len o exkluzivite. Diktuje okamžité uspokojenie

    Jahody Oishii ukazujú, že virálny trend dokáže zázraky. Správny marketingový prístup priťahuje nielen vyššie vrstvy, pre ktoré je luxusné ovocie samozrejmosťou v každom ročnom období, ale aj nižšie vrstvy, ktoré túžia ochutnať „zakázané ovocie“. Luxusné ovocie, ktorého šťavnatá chuť a dokonalý vzhľad ignorujú prírodné podmienky, ukazuje, že v dnešnom svete luxus neznamená len výnimočnosť, ale aj okamžité uspokojenie.

    @glowwithava dostať z jedného bobuľového ovocia maximum #oishiistrawberry #omakaseberry #tastetest #antioxidanty #isitworthit ♬ She Share Story (for Vlog) – 山口夕依

    Zdroje: WWD, The Guardian, Oishii, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    New York opúšťa kožušinu. Po rozhodnutí CFDA kráča v šľapajach Londýna

    Kožušina má v New Yorku stopku. Teda aspoň na jeho vyhlásenom týždni módy. Asociácia organizujúca tamojší fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzný materiál oficiálne zakázala. Kopíruje tak rozhodnutie Londýna, ktorý od jeho využívania odstúpil už v roku 2023. Zostáva však otázkou, či bude metropolu nasledovať aj Paríž a Miláno.

    Kto obsadí voľné miesto vo Versace? Špekulácie naberajú na obrátkach

    Versace stojí na prahu ďalšej kapitoly. Po odchode Daria Vitaleho sa módny svet zameriava na tvorcov, ktorí dokážu kult ikonickej značky ďalej rozširovať a dať mu nový impulz. Pripravenosť niekoľkých výrazných osobností vytvára mimoriadne živý priestor pre strategické úvahy. Predstava nového vedenia kreatívneho smeru Versace rezonuje celým odvetvím. Módny dom otvára pole pre talenty, ktoré vedia pracovať s drámou, eleganciou a prítomnosťou okamihu.

    Chappell Roan skúša novú úlohu. Svoju tvár prepožičia MAC Cosmetics

    Popová hviezda Chappell Roan mení smer. Po tom, čo prehlásila, že svoju tvár neprepožičia žiadnej známej značke, prekvapila nečakaným oznámením. Stala sa totiž novou ambasádorkou MAC Cosmetics. Medzi dôvody, prečo zmenila názor, speváčka uviedla zdieľané hodnoty a dlhodobú podporu, ktorú spoločnosť venuje LGBTQI+ komunite už od svojho založenia v 80. rokoch.

    Po riad až do Dubaja? Martha Stewart pozýva do nových butikov

    Dubaj opäť potvrdzuje schopnosť priťahovať svetové ikony. Tentoraz víta ženu, ktorá premenila každodenný život na estetickú disciplínu. Martha Stewart otvorila svoje prvé samostatné obchody práve v tejto metropole. Ďaleko od amerických predmestí, kde jej značka vznikla. Do priestoru, kde sa luxus chápe ako životná taktika, prináša svet poctivo navrhnutého domova.

    Keď luxus smrdí. Tod’s ukazuje realitu „Made in Italy“

    Povestný taliansky luxus sa rúca ako domček z kariet. Ranu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod’s, ktorá je známa svojimi koženými výrobkami. Podľa milánskeho súdu dochádzalo v továrňach jej čínskych dodávateľov k zneužívaniu pracovnej sily, pričom spoločnosť o tejto skutočnosti vedela. Taliansky gigant teraz čelí sankcii v podobe šesťmesačného zákazu akejkoľvek propagácie.

    Vystupovať, stanica Chanel. Show Métiers d’Art zažiarila v newyorskom metre

    Návrhár Matthieu Blazy odhalil svetu len svoju druhú kolekciu Chanel. S utorkovou show Métiers d’Art však iba potvrdil to, čo mnohí po jeho debute v Paríži už tušili. Že je dizajnérom na správnom mieste. Nedávno vymenovaný kreatívny riaditeľ predstavil najnovšiu show v podzemnej stanici newyorského metra. Skloubil tak underground veľkomesta s francúzskou eleganciou.

    Rozhovor: Od školských zošitov k Hermès. Úspech českej kaligrafky, ktorá očarila svet

    Kaligrafka Lucie Špatenková sa už na strednej škole zamilovala do krásne písaných zošitov. Po vysokej škole založila značku Ta usměvavá, s ktorou organizuje workshopy krasopísania, chodí na eventy skrášľovať rôznorodé produkty a písmom vylepšuje aj výrobky najdrahších luxusných značiek sveta. Okrem spolupráce so značkami Prada, Cartier či Hermès vedie tím kaligrafov, vychováva malú dcéru a rozširuje povedomie o krasopísme v Česku.

    A$AP Rocky a Puma menia svet sneakers. Speedcat Racing pozývajú na divokú jazdu

    A$AP Rocky je späť na módnej scéne. Tentokrát opäť spojil sily so športovou značkou Puma. Spoločne vytvorili sneakers s názvom napovedajúcim mnohé, teda Speedcat Racing. A$AP Rocky prichádza do sveta topánok so sexy divokým detailom. Teniska nádherne prepája motoristickú estetiku a osobný streetwearový štýl samotného legendárneho rapera.

    Generácia Z prepadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z bežných self-care pomocníkov sa v očiach generácie Z stáva špeciálny zberateľský predmet. Či už vďaka rozdielnym značkám, nespočetnému množstvu vôní meniacich sa s každou sezónou, alebo limitovaným edíciám, klasický peeling priťahuje v kúpeľni čím ďalej väčšiu pozornosť. Stal sa z neho drobný záblesk sveta luxusu, ktorý ponúka okamžité uspokojenie a komerciou podporený pocit sebalásky.

    Módny rok kulminuje. Koniec roka spečatilo odovzdávanie Fashion Awards

    Prvý decembrový pondelok bol predzvesťou rýchlo sa blížiaceho konca tohto roka. Začal sa slávnostným odovzdávaním módnych cien, ktoré tradične organizuje nadácia British Fashion Council. Svet módy náležite ocenil najväčšie ikony, ktoré definujú rok 2025, vrátane návrhárov ako Jonathan Anderson, Sarah Burton, Grace Wales Bonner a modelky Anok Yai.

    Dreaming Eli učí zvodnej sebaláske. Módny nováčik dobýva Londýn

    Dreaming Eli patrí k najvýraznejším novým hlasom londýnskej módnej scény. Značka dobyla London Fashion Week svojou kolekciou, ktorú pripravila pre jar 2026. Jej tvorba prepája jemnosť s drsnosťou, zraniteľnosť so silou a experiment s romantikou. Svojou jedinečnosťou si zaistila pozornosť módnych kritikov a stabilné miesto na svetoznámom týždni módy.

    Chanel oblieka rappera. Novým ambasádorom značky je A$AP Rocky

    Herečku Margaret Qualley a rappera A$AP Rockyho čaká hviezdna svadba. Aspoň v alternatívnom vesmíre Chanel. Módny dom odhalil krátke video z dielne režiséra Michela Gondryho, v ktorom slávneho hudobníka predstavuje ako svojho najnovšieho ambasádora. Zároveň sa jedná o teaser k chystanej show s názvom Métiers d’Art, ktorú v utorok 2. decembra privíta New York.

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Obaja velikáni formujú budúcnosť luxusu

    LVMH aj Kering vstupujú do novej etapy rastu. Skupiny formujúce tvár globálneho luxusu posúvajú portfóliá smerom k budúcnosti. LVMH spolieha na čerstvé talenty a remeselnú zručnosť. Kering buduje investičnú jednotku, ktorá mapuje značky, technológie aj subkultúrne smery. Obaja giganti sledujú premenu zákazníka a reagujú s víziou presahujúcou hranice tradičného luxusu.

    Šaty už nestačia. Elie Saab pretvára sny na luxusné rezidencie z betónu a zlata

    Značka Elie Saab rozširuje svoj vycibrený estetický svet. Predstavila projekt Stellar by Elie Saab, prvý značkový rezidenčný komplex na ostrove Yas v Abú Dhabí. Týmto krokom nadväzuje na svoju globálnu expanziu do segmentu luxusných nehnuteľností. Stopy jej značky možno nájsť po celom svete, od Karibiku cez Maldivy až po švajčiarske Alpy, rovnako ako na nedávno uvedenej debutovej jachte Elie Saab.

    Maison Margiela prepisuje anonymnú DNA. Prispôsobuje sa ére virálov

    Hovorí sa, že starého psa novým kúskom nenaučíš. V móde, kde rýchlo sa meniaca dynamika môže zaskočiť aj najsilnejších hráčov, to však neplatí. Pravidlám hry sa musel podriadiť aj Maison Margiela. Zakladateľ značky vybudoval biznis model na myšlienke brandu bez mena. Kreatívny riaditeľ Glenn Martens ho ale pomaly pretvára. Uvádza ho do súčasnosti, kde víťazí relevancia a pozornosť.

    Čiapky, ktoré prelomia zimné prekliatie. Tú správnu už nedáte dole.

    Zimné obdobie opäť otvára otázku, prečo sa pletené čiapky často zdajú byť únavnejšie ako samotné mrazivé počasie. Mnohé tváre pod nimi strácajú svoje proporcie, líniu čeľuste a sebavedomý výraz. Móda však ponúka alternatívy, ktoré pracujú s architektúrou hlavy oveľa inteligentnejšie a dodávajú outfitu novú vertikálu. Štruktúra, história, elegancia a dramatický tvar dokážu premeniť obyčajné vrstvenie na skutočný styling. Niet divu, že módne domy vsádzajú na klobúky rámujúce tvár ako na šperk, nie ako na zimnú nevyhnutnosť.

    ― Reklama ―