Více

    ― Reklama ―

    Carrie Bradshaw sa kedysi stala ikonou ženskej nezávislosti, New Yorku aj nekonečných debát o láske. Pre jednu generáciu bola hlasom, ktorý normalizoval ženské priateľstvá, sexualitu a túžbu po kariére a luxuse. Pre generáciu Z sa však Carrie stala skôr prežitkom, ktorý už nezodpovedá ich hodnotám. V očiach mladších diváčok sa premenila z inšpirácie v toxickú „pick me girl“, ktorej príbehy pôsobia zastaralo až problematicky.

    Generácia Z neodpúšťa povrchnosť, prehnanú posadnutosť mužmi, ani elitárske postoje. Na TikToku kolujú klipy, kde je Carrie kritizovaná za egocentrizmus, nedostatok empatie k priateľom a idealizáciu vzťahov, ktoré by dnes získali označenie „red flag“. Čo kedysi pôsobilo oslobodzujúcim dojmom, dnes mladí čítajú ako ukážku nevyváženej a toxickej ženskej postavy. Zatiaľ čo väčšina boomers a mileniálov bráni jej zložitosť, Gen Z túži po hrdinkách, ktoré sa nespoliehajú na mužov, aby dokázali definovať vlastnú hodnotu.

    Zdroj: Profimedia

    Carrie Bradshaw je podľa generácie Z „red flag“. Navyše nie je ani dobrá kamarátka

    Carrie Bradshaw bola produktom svojej doby. V 90. rokoch minulého storočia a na počiatku nultých rokov ponúkala čosi, čo v televízii chýbalo. Komplexnú ženskú hrdinku, ktorá sa nemusela zmestiť do škatuľky dokonalej partnerky alebo trpiacej obete. Jej neustále „I couldn’t help but wonder…“ znelo ako denník modernej ženy, ktorá balansuje medzi kariérou, priateľstvom a láskou. Lenže to, čo vtedy pôsobilo revolučne, sa dnes ľahko číta ako narcistické a povrchné.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Femme Fatale (@onparledemode)

    Kritici z generácie Z poukazujú na to, že Carrie bola zlou kamarátkou. Scény, kde ponižuje Mirandu za materstvo, alebo jej neustále žiadanie o lásku pána Božského, už nepôsobia romanticky, ale zúfalo. Namiesto toho, aby oslavovala ženskú nezávislosť, Carrie podľa mladších diváčok potvrdzuje stereotyp ženy, ktorá všetko podriaďuje vzťahom. Preto sa na sociálnych sieťach stále častejšie objavuje nálepka „pick me girl“, teda ženy, ktorá sa snaží definovať skrze mužskú pozornosť.

    Generačný rozdiel, alebo nepochopenie? To zostáva otázkou

    Zatiaľ čo staršie generácie vo väčšine obhajujú komplexnosť Carrie, mladšie argumentujú jednoducho. Hodnoty sa zmenili. Dnešné publikum hľadá hrdinky, ktoré si vystačia samy a stavajú na sebarozvoji a sebavedomí, nie na nekonečných hrách s toxickými partnermi. V súčasnom prostredí, kde dominuje self-care a otvorené debaty o psychickom zdraví, pôsobí Carrie ako nevyzretá postava, ktorá ignoruje zodpovednosť voči sebe, ale aj okoliu.

    @itsselmaaaa #satc #satctiktok #carriebradshaw #mrbig #90sthrowback #televízia ♬ pôvodný zvuk – Selma

    Otázkou ale zostáva, či nejde skôr o generačné nepochopenie. Tvorca seriálu Michael Patrick King opakovane zdôraznil, že Carrie Bradshaw bola úmyselne komplikovaná. Mala provokovať, nútiť k otázkam a reflektovať chaos vzťahov v meste, ktoré nikdy nespí. Možno je preto súčasná kritika len dôkazom, že Carrie stále funguje a že jej sporné chovanie vyvoláva debaty aj po 25 rokoch. V dobe, keď algoritmy škatuľkujú ženy ako ikonické alebo toxické, je možno práve nejednoznačnosť tým, čo z nej robí tak nezabudnuteľnú postavu.

    Zdroje: TikTok, Reddit, Instagram

    Carrie Bradshaw je pre Gen Z nerelevantná. Označuje ju za „pick me girl“

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Carrie Bradshaw sa kedysi stala ikonou ženskej nezávislosti, New Yorku aj nekonečných debát o láske. Pre jednu generáciu bola hlasom, ktorý normalizoval ženské priateľstvá, sexualitu a túžbu po kariére a luxuse. Pre generáciu Z sa však Carrie stala skôr prežitkom, ktorý už nezodpovedá ich hodnotám. V očiach mladších diváčok sa premenila z inšpirácie v toxickú „pick me girl“, ktorej príbehy pôsobia zastaralo až problematicky.

    Generácia Z neodpúšťa povrchnosť, prehnanú posadnutosť mužmi, ani elitárske postoje. Na TikToku kolujú klipy, kde je Carrie kritizovaná za egocentrizmus, nedostatok empatie k priateľom a idealizáciu vzťahov, ktoré by dnes získali označenie „red flag“. Čo kedysi pôsobilo oslobodzujúcim dojmom, dnes mladí čítajú ako ukážku nevyváženej a toxickej ženskej postavy. Zatiaľ čo väčšina boomers a mileniálov bráni jej zložitosť, Gen Z túži po hrdinkách, ktoré sa nespoliehajú na mužov, aby dokázali definovať vlastnú hodnotu.

    Zdroj: Profimedia

    Carrie Bradshaw je podľa generácie Z „red flag“. Navyše nie je ani dobrá kamarátka

    Carrie Bradshaw bola produktom svojej doby. V 90. rokoch minulého storočia a na počiatku nultých rokov ponúkala čosi, čo v televízii chýbalo. Komplexnú ženskú hrdinku, ktorá sa nemusela zmestiť do škatuľky dokonalej partnerky alebo trpiacej obete. Jej neustále „I couldn’t help but wonder…“ znelo ako denník modernej ženy, ktorá balansuje medzi kariérou, priateľstvom a láskou. Lenže to, čo vtedy pôsobilo revolučne, sa dnes ľahko číta ako narcistické a povrchné.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Femme Fatale (@onparledemode)

    Kritici z generácie Z poukazujú na to, že Carrie bola zlou kamarátkou. Scény, kde ponižuje Mirandu za materstvo, alebo jej neustále žiadanie o lásku pána Božského, už nepôsobia romanticky, ale zúfalo. Namiesto toho, aby oslavovala ženskú nezávislosť, Carrie podľa mladších diváčok potvrdzuje stereotyp ženy, ktorá všetko podriaďuje vzťahom. Preto sa na sociálnych sieťach stále častejšie objavuje nálepka „pick me girl“, teda ženy, ktorá sa snaží definovať skrze mužskú pozornosť.

    Generačný rozdiel, alebo nepochopenie? To zostáva otázkou

    Zatiaľ čo staršie generácie vo väčšine obhajujú komplexnosť Carrie, mladšie argumentujú jednoducho. Hodnoty sa zmenili. Dnešné publikum hľadá hrdinky, ktoré si vystačia samy a stavajú na sebarozvoji a sebavedomí, nie na nekonečných hrách s toxickými partnermi. V súčasnom prostredí, kde dominuje self-care a otvorené debaty o psychickom zdraví, pôsobí Carrie ako nevyzretá postava, ktorá ignoruje zodpovednosť voči sebe, ale aj okoliu.

    @itsselmaaaa #satc #satctiktok #carriebradshaw #mrbig #90sthrowback #televízia ♬ pôvodný zvuk – Selma

    Otázkou ale zostáva, či nejde skôr o generačné nepochopenie. Tvorca seriálu Michael Patrick King opakovane zdôraznil, že Carrie Bradshaw bola úmyselne komplikovaná. Mala provokovať, nútiť k otázkam a reflektovať chaos vzťahov v meste, ktoré nikdy nespí. Možno je preto súčasná kritika len dôkazom, že Carrie stále funguje a že jej sporné chovanie vyvoláva debaty aj po 25 rokoch. V dobe, keď algoritmy škatuľkujú ženy ako ikonické alebo toxické, je možno práve nejednoznačnosť tým, čo z nej robí tak nezabudnuteľnú postavu.

    Zdroje: TikTok, Reddit, Instagram

    ― Reklama ―

    S príchodom jesene prichádza Slavic Girl estetika. Masívny trend vznikol na TikToku

    Jeseň má zvláštnu schopnosť vyvolať nostalgiu a túžbu po niečom intenzívnejšom, a práve v tomto období na TikToku opäť exploduje fenomén Slavic Girl. Trend evokuje módu, ale aj atmosféru. Predstavte si zasnežené ulice, lampy s oranžovým svetlom a ženu zahalenú v dlhom kožuchu, ktorá sa pohybuje, ako by patrila k filmovým ikonám starej Moskvy či Varšavy. Pôsobí drsne, ale zároveň neodolateľne.

    Sarah Burton stavia do popredia ženy. Poctila ich v novej kampani pre Givenchy

    Stále ešte čerstvá kreatívna riaditeľka módneho domu Givenchy Sarah Burton odhalila ďalšiu kampaň. Tentokrát do nej zapojila nielen známe modelky, ale aj svoju crew. Pred kameru sa tak postavila make-up umelkyňa alebo stylistka, s ktorými návrhárka dlhodobo spolupracuje. Dizajnérka opäť dokazuje, že vo svojej práci stavia do popredia hlavne ženy.

    Virgil Abloh a jeho nezmazateľná stopa. Poznáte život a kariéru slávneho vizionára?

    Virgil Abloh bol jedným z tvorcov, ktorým sa podarilo zmeniť vnímanie luxusu a zaradiť svoju prácu do popkultúry. Vzdelaním architekt, srdcom vizionár a rozprávač príbehov pre generáciu, ktorá chcela luxus cítiť, nielen obdivovať. Bol prvým Afroameričanom, ktorý viedol pánske kolekcie Louis Vuitton, a mužom, ktorý s ľahkosťou preložil jazyk ulice do slovníka vysokej módy. Zomrel vo veku len 41 rokov, ale jeho odkaz zostáva nesmrteľný.

    Jeseň oživí správna manikúra. Uspejete s aura nechtami aj červenými odtieňmi

    V sychravom jesennom počasí sú často drobné detaily to jediné, čo nám dokáže spraviť náladu. Ak hľadáte spôsob, ako prekonať hroziacu pochmúrnosť slabnúceho slnka, zachráni vás aktuálna trendy manikúra. Diktuje totiž odtiene, s ktorými rozhodne smútiť nebudete. Vyskúšajte hravý aura look, alebo sa vráťte k nadčasovo červeným tónom.

    Pinterest predpovedá trendy jesene. Kraľuje im láska k second handom

    Platforma Pinterest odhalila report predpokladajúci trendy tohtoročnej jesene. Založený je predovšetkým na vyhľadávaní jej Gen Z užívateľov. Tí si zamilovali predovšetkým nakupovanie z druhej ruky a vintage kúsky. Na scénu sa však vracia tiež preppy štýl alebo móda 60. rokov. Obľubu našli rovnako v outfitoch inšpirovaných ich obľúbenými kofeínovými nápojmi.

    Pravý luxus nemá logo. Nadčasová „logoless“ móda je stále najlepšou investíciou

    V módnom svete plnom krikľavých log a výrazných monogramov stojí na opačnom konci spektra hnutie, ktoré si nepotrebuje dokazovať svoju hodnotu. Logoless štýl, teda luxus bez loga. Hovorí kvalitou materiálov, dokonalým strihom a starostlivými detailmi. Napriek trendu maximalizmu zostáva pevne zakotvený v nadčasovej elegancii, ktorú trendy neovplyvnia.

    Poznáte pohnutú povesť Dolce & Gabbana? Kontroverzia strieda výsmech

    Talianske návrhárske duo Dolce & Gabbana vytvorilo jednu z najvýraznejších luxusných módnych značiek posledných desaťročí. Jej estetika je odvážna, teatrálna a hlboko zakorenená v talianskej kultúre. Popri zlatých brokátoch, čipkovaných šatách a ikonických kabelkách sa však opakovane objavujú provokatívne škandály. Módny dom Dolce & Gabbana sa nachádza v jedinečnej pozícii, keď je obdivovaný aj nenávidený zároveň.

    My Oxford Year vzbudil módnu vlnu záujmu. Preppy štýl však nie je novinkou

    Keď Netflix oznámi nový film s romantickou zápletkou z univerzitného prostredia, nastane panika. Na filmoch z prostredia britskej univerzity a zakázanej lásky jednoducho niečo je. Nie je preto divu, že aj módne kúsky využité v týchto filmoch sa pravidelne derú na vrchol obľúbenosti. Nadčasový anglický preppy štýl je tak opäť v popredí.

    Módne značky privítali jeseň. Na pomoc si pozvali známe tváre

    Blíži sa jeseň a spolu s ňou sa do popredia tlačia čerstvé módne kampane. Značky si pre propagáciu nových kolekcií opäť prizvali známe tváre. Skims, spoločnosť z dielne Kim Kardashian, odhalila spoluprácu so spevákom Post Malone. Tvárou jesennej rady Michael Kors je speváčka Suki Waterhouse a modelka Alex Consani zažiarila v kolekcii značky Alexander McQueen.

    Všetko najlepšie, Coco. Ikonická kabelka Chanel 2.55 zdobí módnu scénu už 70 rokov

    Niekedy sa celý svet zmestí len do jednej kabelky. Od roku 1955 sa práve takouto taškou stal ikonický model 2.55 od Chanel, ktorý aj o 70 rokov neskôr imponuje kupujúcim svojou nadčasovosťou. Praktickosť sa spojila s luxusom a Coco Chanel ženám po celom svete dala presne to, čo potrebovali. Jednoducho preto, že ju unavovalo nosiť kabelku v ruke.

    Elegancia a pohodlie v jednom. Loafers budú u pánov bodovať aj budúci rok

    Z rybárskych dedín v Nórsku cez univerzitné kampusy až na prehliadkové móla. Klasické loafers prinášajú do každého outfitu elegantný a uhladený vzhľad a zároveň pomáhajú zachovať nenútený šarm. Dokazujú, že jednoduché a nadčasové slip-on topánky majú silu obstáť naozaj v každej dobe. V pánskej móde preto zostanú aj budúci rok.

    Jeseň sa ponesie v znamení ponča. Vracia sa luxusnejšie než kedykoľvek predtým

    Pončá sú späť a vracajú sa v luxusnej podobe. Modely, ktoré sa budú nosiť túto jeseň, sú elegantné a voľne splývavé, z hodvábu alebo hrejivého kašmíru. Trend si rýchlo našiel cestu do šatníkov nielen ako prehoz, ktorý zahreje, ale aj ako doplnok. V lete sú populárne ľahké a priesvitné varianty, ktoré síce nezahrejú, ale o to väčší dodajú outfitu šmrnc. Návrat ponč potvrdzujú aj módne domy ako napríklad Hermès.

    Louis Vuitton píše novú kapitolu. Uvádza svoju prvú make-upovú kolekciu.

    Ďalší zo slávnych módnych domov vstúpi na pole luxusnej kozmetiky. Louis Vuitton oznámil plány na vydanie vlastnej make-up kolekcie La Beauté pred pol rokom. Koncom augusta však odhalí svoje prvé produkty, na ktorých spolupracoval s vychýrenou maskérkou Pat McGrath. Patrí medzi ne na 55 odtieňov rúžov, 10 hydratačných balzamov a osem paletiek očných tieňov.

    Slnkom presýtený make-up? Beauty scénu ovláda Toasty Glam

    Tohtoročné leto ponúklo ešte jeden posledný make-up trend. Kozmetickým taštičkám kraľuje v auguste takzvaný Toasty Glam. Ide o look plný hlbokých tónov, zafarbujúcich do odtieňov bronzovej a tehlovej nielen tváre, ale aj očné viečka a pery. Základom sú jemne rozmazané línie a nenútený prirodzený vzhľad pripomínajúci vysnívanú horúcu dovolenku.

    Postavte most medzi letom a jeseňou. Základy položia prechodové kúsky

    Aj keď tomu uplynulé horúce letné dni nenapovedajú, jeseň sa blíži míľovými krokmi. Spolu s ňou prichádza otázka toho, ako sa vysporiadať so zapeklitým premenlivým počasím, spájajúcim posledné teplé lúče a prvé náznaky sychravého obdobia. Prechod medzi letom a jeseňou vám pomôžu preklenúť šikovné kúsky, ktoré môžete nosiť takmer po celý rok.

    Móda v kocke: SZA tvorí pre Vans a Pharrell odhalil tenisky Jellyfish

    Začiatok týždňa so sebou prináša niekoľko noviniek. Speváčka SZA sa stala novou umeleckou riaditeľkou Vans. Pharrell Williams pre zmenu odhalil nové tenisky v spolupráci s Adidas, a to Virginia Adistar Jellyfish. Miu Miu vydáva novú vôňu Miutine a Louis Vuitton zase kampaň s Jude Bellingham. Na trhu s hodinkami z druhej ruky víťazí Rolex a Patek Philippe.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―