Více

    ― Reklama ―

    Talianske návrhárske duo Dolce & Gabbana vytvorilo jednu z najvýraznejších luxusných módnych značiek posledných desaťročí. Jej estetika je odvážna, teatrálna a hlboko zakorenená v talianskej kultúre. Popri zlatých brokátoch, čipkovaných šatách a ikonických kabelkách sa však opakovane objavujú provokatívne škandály. Módny dom Dolce & Gabbana sa nachádza v jedinečnej pozícii, keď je obdivovaný aj nenávidený zároveň.

    Históriu Dolce & Gabbana nesprevádzajú len žiarivé kolekcie a okázalé prehliadky, ale aj séria škandálov, ktoré rozdeľujú módnu scénu aj verejnosť. Jedným z prvých veľkých otrasov bola daňová kauza z roku 2013, keď zakladatelia značky Domenico Dolce a Stefano Gabbana čelili obvineniu z úniku stoviek miliónov eur. Súd im vtedy udelil podmienku a ich mená zapĺňali titulné strany po celom svete. Hoci boli o rok neskôr zbavení viny, pachuť škandálu pretrvala a médiá ju dodnes rady pripomínajú. A ako vidno, značka sa nepoučila.

    Dolce & Gabbana pod paľbou kritiky. Ohradil sa aj Elton John

    V roku 2015 prišiel ďalší úder. Síce nie finančný, ale reputačný. Domenico Dolce označil deti z umelého oplodnenia za „chemické“ a vyslovil sa proti adopcii detí homosexuálnymi pármi. Reakcia bola okamžitá. Elton John vyhlásil bojkot, na internete sa šíril hashtag #BoycottDolceGabbana a celebrity vracali svoje šaty. Išlo o ukážku toho, ako rýchlo sa módne meno môže stať terčom globálnej kritiky.

    Značka však reagovala spôsobom, ktorý vyvolal ďalšiu vlnu šoku. Namiesto toho, aby sa ospravedlnili alebo stiahli kontroverzné výroky, zástupcovia Dolce & Gabbana vytvorili vlastné tričká s hashtagom #BoycottDolceGabbana a začali ich sami predávať. Tento totálny výsmech a provokácia nielenže rozpútali vášne, ale zároveň potvrdili, že kontroverzia nie je pre módny dom prekážkou, ale naopak pozitívnym nástrojom.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Dolce&Gabbana (@dolcegabbana)

    Len o tri roky neskôr sa talianske duo dostalo do ešte väčšieho kultúrneho stretu. Tentokrát s Čínou. Reklama, v ktorej sa modelka snaží paličkami jesť obrie porcie talianskych jedál, pôsobila ako učebnicový príklad rasistického stereotypu. Kritika zaplavila čínske sociálne siete, veľké e-shopy stiahli produkty Dolce & Gabbana a plánovaná prehliadka v Šanghaji bola na poslednú chvíľu zrušená. Únik údajnej súkromnej konverzácie, v ktorej návrhári urážajú Čínu, situáciu len zhoršil.

    Kontroverzia ako marketingový ťah? Posledné roky sú obdobím boja o pozornosť

    Taliansky módny dom Dolce & Gabbana si dlhodobo udržuje povesť značky, ktorá sa nebojí provokovať a testovať hranice vkusu. V prostredí, kde väčšina luxusných domov stavia na uhladenú komunikáciu a starostlivo budovaný verejný obraz dokonalosti, volí spoločnosť radšej cestu škandálov a viac než odvážnych gest.

    Hoci takýto prístup môže niektorých zákazníkov odradiť, neustále priťahuje pozornosť médií a verejnosti. Kontroverzia pôsobí ako katalyzátor zviditeľňovania. Ľudia diskutujú, zdieľajú a reagujú, čo udržiava značku v centre pozornosti. V čase, keď je pozornosť najcennejším tovarom, môže byť aj negatívna spätná väzba súčasťou premyslenej stratégie.

    Zdroj: Profimedia

    Najnovšiu kapitolu príbehu tvorí žaloba z júna tohto roku. Dvaja vizážisti z predajne D&G Beauty z newyorského obchodného domu Saks Fifth Avenue tvrdia, že im značka dlhovala mzdy, nevyplatila provízie a po sťažnosti ich prepustila. Súdny spor je v plnom prúde a znovu potvrdzuje, že Dolce & Gabbana nevie prechádzať módnou históriou bez drám. Nech už je stratégia značky premyslená, alebo nie, jedno je isté. V módnom svete ju málokto dokáže prehliadnuť.

    Zdroje: New York Times, WWD, Daily Maily, Hindustan Times, YouTube, Instagram

    Poznáte pohnutú povesť Dolce & Gabbana? Kontroverzia strieda výsmech

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Talianske návrhárske duo Dolce & Gabbana vytvorilo jednu z najvýraznejších luxusných módnych značiek posledných desaťročí. Jej estetika je odvážna, teatrálna a hlboko zakorenená v talianskej kultúre. Popri zlatých brokátoch, čipkovaných šatách a ikonických kabelkách sa však opakovane objavujú provokatívne škandály. Módny dom Dolce & Gabbana sa nachádza v jedinečnej pozícii, keď je obdivovaný aj nenávidený zároveň.

    Históriu Dolce & Gabbana nesprevádzajú len žiarivé kolekcie a okázalé prehliadky, ale aj séria škandálov, ktoré rozdeľujú módnu scénu aj verejnosť. Jedným z prvých veľkých otrasov bola daňová kauza z roku 2013, keď zakladatelia značky Domenico Dolce a Stefano Gabbana čelili obvineniu z úniku stoviek miliónov eur. Súd im vtedy udelil podmienku a ich mená zapĺňali titulné strany po celom svete. Hoci boli o rok neskôr zbavení viny, pachuť škandálu pretrvala a médiá ju dodnes rady pripomínajú. A ako vidno, značka sa nepoučila.

    Dolce & Gabbana pod paľbou kritiky. Ohradil sa aj Elton John

    V roku 2015 prišiel ďalší úder. Síce nie finančný, ale reputačný. Domenico Dolce označil deti z umelého oplodnenia za „chemické“ a vyslovil sa proti adopcii detí homosexuálnymi pármi. Reakcia bola okamžitá. Elton John vyhlásil bojkot, na internete sa šíril hashtag #BoycottDolceGabbana a celebrity vracali svoje šaty. Išlo o ukážku toho, ako rýchlo sa módne meno môže stať terčom globálnej kritiky.

    Značka však reagovala spôsobom, ktorý vyvolal ďalšiu vlnu šoku. Namiesto toho, aby sa ospravedlnili alebo stiahli kontroverzné výroky, zástupcovia Dolce & Gabbana vytvorili vlastné tričká s hashtagom #BoycottDolceGabbana a začali ich sami predávať. Tento totálny výsmech a provokácia nielenže rozpútali vášne, ale zároveň potvrdili, že kontroverzia nie je pre módny dom prekážkou, ale naopak pozitívnym nástrojom.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Dolce&Gabbana (@dolcegabbana)

    Len o tri roky neskôr sa talianske duo dostalo do ešte väčšieho kultúrneho stretu. Tentokrát s Čínou. Reklama, v ktorej sa modelka snaží paličkami jesť obrie porcie talianskych jedál, pôsobila ako učebnicový príklad rasistického stereotypu. Kritika zaplavila čínske sociálne siete, veľké e-shopy stiahli produkty Dolce & Gabbana a plánovaná prehliadka v Šanghaji bola na poslednú chvíľu zrušená. Únik údajnej súkromnej konverzácie, v ktorej návrhári urážajú Čínu, situáciu len zhoršil.

    Kontroverzia ako marketingový ťah? Posledné roky sú obdobím boja o pozornosť

    Taliansky módny dom Dolce & Gabbana si dlhodobo udržuje povesť značky, ktorá sa nebojí provokovať a testovať hranice vkusu. V prostredí, kde väčšina luxusných domov stavia na uhladenú komunikáciu a starostlivo budovaný verejný obraz dokonalosti, volí spoločnosť radšej cestu škandálov a viac než odvážnych gest.

    Hoci takýto prístup môže niektorých zákazníkov odradiť, neustále priťahuje pozornosť médií a verejnosti. Kontroverzia pôsobí ako katalyzátor zviditeľňovania. Ľudia diskutujú, zdieľajú a reagujú, čo udržiava značku v centre pozornosti. V čase, keď je pozornosť najcennejším tovarom, môže byť aj negatívna spätná väzba súčasťou premyslenej stratégie.

    Zdroj: Profimedia

    Najnovšiu kapitolu príbehu tvorí žaloba z júna tohto roku. Dvaja vizážisti z predajne D&G Beauty z newyorského obchodného domu Saks Fifth Avenue tvrdia, že im značka dlhovala mzdy, nevyplatila provízie a po sťažnosti ich prepustila. Súdny spor je v plnom prúde a znovu potvrdzuje, že Dolce & Gabbana nevie prechádzať módnou históriou bez drám. Nech už je stratégia značky premyslená, alebo nie, jedno je isté. V módnom svete ju málokto dokáže prehliadnuť.

    Zdroje: New York Times, WWD, Daily Maily, Hindustan Times, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Pravý luxus nemá logo. Nadčasová „logoless“ móda je stále najlepšou investíciou

    V módnom svete plnom krikľavých log a výrazných monogramov stojí na opačnom konci spektra hnutie, ktoré si nepotrebuje dokazovať svoju hodnotu. Logoless štýl, teda luxus bez loga. Hovorí kvalitou materiálov, dokonalým strihom a starostlivými detailmi. Napriek trendu maximalizmu zostáva pevne zakotvený v nadčasovej elegancii, ktorú trendy neovplyvnia.

    My Oxford Year vzbudil módnu vlnu záujmu. Preppy štýl však nie je novinkou

    Keď Netflix oznámi nový film s romantickou zápletkou z univerzitného prostredia, nastane panika. Na filmoch z prostredia britskej univerzity a zakázanej lásky jednoducho niečo je. Nie je preto divu, že aj módne kúsky využité v týchto filmoch sa pravidelne derú na vrchol obľúbenosti. Nadčasový anglický preppy štýl je tak opäť v popredí.

    Módne značky privítali jeseň. Na pomoc si pozvali známe tváre

    Blíži sa jeseň a spolu s ňou sa do popredia tlačia čerstvé módne kampane. Značky si pre propagáciu nových kolekcií opäť prizvali známe tváre. Skims, spoločnosť z dielne Kim Kardashian, odhalila spoluprácu so spevákom Post Malone. Tvárou jesennej rady Michael Kors je speváčka Suki Waterhouse a modelka Alex Consani zažiarila v kolekcii značky Alexander McQueen.

    Všetko najlepšie, Coco. Ikonická kabelka Chanel 2.55 zdobí módnu scénu už 70 rokov

    Niekedy sa celý svet zmestí len do jednej kabelky. Od roku 1955 sa práve takouto taškou stal ikonický model 2.55 od Chanel, ktorý aj o 70 rokov neskôr imponuje kupujúcim svojou nadčasovosťou. Praktickosť sa spojila s luxusom a Coco Chanel ženám po celom svete dala presne to, čo potrebovali. Jednoducho preto, že ju unavovalo nosiť kabelku v ruke.

    Kim Kardashian ako kultúrna zbraň značky Balenciaga. Čo bude ďalej?

    Keď Kim Kardashian prvýkrát vstúpila na červený koberec v čiernom body značky Balenciaga, ktoré jej zakrývalo aj tvár, bolo jasné, že sa chystá veľký módny moment. Spojenie Kim a návrhára Demnu Gvasalia prerástlo bežné partnerstvo medzi celebritou a značkou. Ich vzťah sa stal kultúrnym fenoménom a zapísal sa do histórie rovnako ako Alexander McQueen a Kate Moss. Obaja redefinovali, čo znamená byť ikonou.

    Česko má jasno. Do boja o Oscara pošle dokument Ešte nie som, kým chcem byť

    Dokument režisérky Kláry Tasovskej Ešte nie som, kým chcem byť získal ďalšie uznanie. Česká filmová a televízna akadémia ho vyšle do boja o Oscara. Usilovať sa bude o výhru v kategórii medzinárodný celovečerný film. Film sleduje príbeh fotografky Libuše Jarcovjákovej a zachytáva underground 80. rokov v Československu aj útek do Západného Berlína.

    Spoločnosť Valentino čelí zmenám. Jacopo Venturini opúšťa pozíciu CEO značky

    Módny dom Valentino vo štvrtok oznámil nečakanú správu. Zverejnil totiž, že sa na základe obojstrannej dohody rozhodol prepustiť doterajšieho generálneho riaditeľa Jacopa Venturiniho. Príčinou odchodu sú osobné dôvody. Zatiaľ nie je jasné, kto na prázdne kreslo CEO teraz zasadne. Alessandro Michele však zostáva kreatívnym riaditeľom.

    Maskulinita má novú tvár. Zoznámte sa s fenoménom performative male

    Sociálne siete vytvorili ďalší pominuteľný trend. Tentokrát ho však rovnakým dychom samy kritizujú. Ide o novú formu maskulinity, ktorej však chýba akákoľvek autenticita. Nová pánska estetika namiesto toho usiluje o validáciu založenú na umelo, ale veľmi starostlivo vykonštruovanom vzhľade. Takzvaný performative male tak robí všetko pre to, aby zaujal.

    Wednesday opäť naservírovala Goth glamour. Jej štýl vykúzlia aj renomovaní návrhári

    Len máloktorý módny fenomén posledných rokov zasiahol kultúru tak silno ako Wednesday Addams. Keď prvá séria seriálu vtrhla na obrazovky, neostalo len pri desivo očarujúcej atmosfére. Z temnoty vystúpil aj nový štýlový archetyp. Goth glamour. S druhou sériou, ktorá teraz prichádza na Netflix, je jasné, že sa do neho ponoríme znovu. A možno ešte hlbšie.

    Luxusný tovar ako dlhodobá investícia. Second hand trhu kraľujú slávne kabelky

    Čoraz viac zákazníkov v kontexte dlhodobej nepriaznivej a nestabilnej ekonomickej situácie hľadá vhodné spôsoby, ako zhodnotiť svoje peniaze. Obracajú sa preto na second hand trh, kde investujú predovšetkým do ikonických kabeliek. Medzi najpopulárnejšie modely patria tie z dielne značky Hermès. Na obľube ale narastajú aj tašky Chanel, Louis Vuitton či Goyard.

    Európske letiská menia pravidlá. Sú roztomilé beauty miniatúry v ohrození?

    Éra jednej z najmenej obľúbených súčastí cestovania sa možno chýli ku koncu. Prelievanie šampónov do stomililitrových fľaštičiek a počítanie produktov tak, aby sa zmestili do plastového vrecka, by čoskoro mohlo byť minulosťou. Aký osud ale čaká všetky roztomilé miniatúry? Budú musieť kozmetické značky prehodnotiť marketingové stratégie?

    Trend tooth gems rozžiari každý úsmev. Má však jasné pravidlá

    Povedzte syr! Trend tooth gems, čiže kamienkov na zuby, je späť a doháňa Y2K estetiku k dokonalosti. História zubných šperkov ale siaha ďaleko za prelom milénia, zdobili sa nimi už Mayovia. Teraz sa ozdoby vracajú ako módny statement. Aplikácia je rýchla a bezbolestná, ale má pravidlá. Zle prilepený šperk môže spôsobiť viac škody ako parády.

    Vaša najkrajšia nočná mora? Nechýbali by v nej couture modely od Roberta Wuna

    Robert Wun je meno, ktoré v kalendári Parížskeho týždňa haute couture módy len tak neprehliadnete. Hongkongský návrhár debutoval na svetoznámom móle v roku 2023. Od tej doby si pomaly, ale iste vydobýva povesť grand couturiéra novej generácie. Jeho fascinujúce a znepokojivé návrhy pretkané hororovými motívmi milujú nielen sociálne siete, ale aj celebrity, ako je speváčka Beyoncé alebo rapperka Cardi B.

    Odolné oblečenie nie je len pre bohatých. Podľa štúdie jeho výdrž a cena spolu nesúvisia

    Štúdia z dielne Leeds University potvrdila, že výdrž oblečenia a jeho cena spolu nesúvisia. Neplatí teda, že by odolné kúsky čakali iba na bohatých. Naopak, najlepšie výsledky dosiahli modely strednej triedy. Záleží však aj na iných faktoroch, ako je materiál alebo spôsob, akým sa o svoj šatník staráme.

    Návrat modernizovanej Phantom kabelky. Záujem o Celine ikonu astronomicky stúpa

    S nástupom návrhára Michaela Ridera do čela Celine sa módny dom vydal cestou, ktorá spája úctu k minulosti s víziou budúcnosti. Dizajnér, ktorý predtým u značky pracoval po boku Phoebe Philo, uviedol svoju prvú kolekciu. Pevne ju zakotvil v estetike, ktorú milovníci Celine dodnes obdivujú. Jedným z najsilnejších momentov debutu bol návrat ikonickej kabelky Phantom.

    Armani spúšťa ďalší projekt. V Emirátoch postaví svoje prvé plážové vily

    Módne domy často nezostávajú iba pri móde a s radosťou zasahujú aj do ďalších častí luxusného odvetvia. V poslednej dobe čoraz častejšie investujú do súkromných rezortov, rezidencií alebo klubov. Výnimkou nie je ani Giorgio Armani. Taliansky návrhár totiž oznámil plány na výstavbu svojich prvých plážových víl na svete, a to v Spojených arabských emirátoch.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―