Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Ležíte na prove, príjemne vás ovieva morský vánok, na pokožku vám dopadajú slnečné lúče a tyrkysová hladina sa pod vami leskne. Sociálne médiá oslavujú jachty ako symbol dokonalého leta. Trend jachtingu má bohatú históriu. Kým kedysi jachty ohromovali zlatými detailmi, dnes vyniká ich tichá elegancia. Jachty odrážajú hodnoty a náladu doby. Transformujú sa spolu s našou predstavou o skutočnom bohatstve.

    Korene v súčasnosti tak populárneho jachtingu siahajú až do starovekých civilizácií Egypta, Grécka a Ríma. Lode vtedy neboli iba dopravným prostriedkom, ale už vtedy predstavovali symbol moci. Egyptskí faraóni vlastnili lode zdobené zlatom a reliéfmi ako symbol ich mocnej autority. Už vtedy sa tak začal formovať vzťah medzi vodnou dopravou a spoločenským statusom.

    Od lode na lov pirátov k symbolu luxusu. Holandsko ako kolíska moderného jachtingu

    Za kolísku modernej jachtárskej tradície považujeme Holandsko. Samotné slovo „jachta“ pochádza z holandského „jacht“, čo v preklade znamená „lov“. V histórii malo označovať rýchlu loď používanú na prenasledovanie pirátov a pašerákov. Zrod moderného jachtingu potom prišiel v období holandského „zlatého veku“, teda v 17. storočí, kedy bolo Holandsko mocnou námorníckou veľmocou.

    Zdroj: Unsplash

    Holandské plavidlá boli vtedy perfektne funkčne aj remeselne spracované. O niečo neskôr ich preto holandská elita začala využívať na rekreačné účely a jachty sa stali symbolom dobrého spoločenského postavenia. Vďaka Holandsku sa pre jachting nadchol tiež anglický kráľ Karol II., ktorý si nechával stavať kráľovské jachty. Jeho nadšenie upevnilo postavenie jácht ako symbolu luxusu.

    V 19. storočí sa stal jachting rozšírenou zábavou európskej aristokracie. V tej dobe začali vznikať prestížne kluby, napríklad Royal Yacht Squadron, vďaka ktorým sa jachting upevnil aj ako šport. Tradícia sa čoskoro rozšírila aj do USA, kde sa členstvo v yacht kluboch stalo symbolom prestíže. Vývoj diaľkovo plaviteľných jácht umožnil bohatej vrstve cestovať naprieč kontinentmi v pohodlí vlastných lodí. Kľúčovým momentom bolo zorganizovanie America’s Cup v roku 1851, ktorý až dodnes patrí k významným udalostiam jachtárskeho športu.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Benetti Yachts (@benettiyachts)

    V 20. storočí zažil jachting prudký rozvoj vďaka vynálezu spaľovacích motorov a novému priemyselnému bohatstvu. Jachty začali zahŕňať bazény, knižnice či kiná. Prechod od plachetníc k motorovým jachtám prispel k väčšiemu komfortu a možnosti preplavovať veľké vzdialenosti rýchlejšie. Zrýchlila sa aj výroba, a to vďaka novým materiálom ako hliník či sklolaminát. Jachting sa teda stal dostupnejší širšej vrstve bohatých a definitívne sa ustálil ako symbol moderného luxusu.

    Výkon ustupuje zážitku. Mladšia generácia jachtárov chce ticho, súkromie a kultivovaný štýl

    V súčasnej dobe trhu dominujú superjachty a megajachty, ktoré bývajú dlhšie než 90 metrov. Trendu sa prispôsobujú najmä prístavy, ktoré musia obrie lode pojať a zároveň ochrániť pobrežie. Rastúci dôraz na udržateľnosť so sebou priniesol hybridné motory, solárne panely alebo ekologickejšiu prevádzku. Medzi najznámejších výrobcov jácht dnes patria napríklad Feadship, Lürssen alebo Benetti.

    Zdroj: Feadship

    Dnešní zákazníci sa už toľko nesústredia na technické parametre, ale ide im hlavne o pohodlie, zážitok a autenticitu. Luxus už nie je o zlatých detailoch, mladšia generácia uprednostňuje „quiet luxury“ a ide jej hlavne o komfort. Zmena odráža tiež súčasný svet a z neho novo vychádzajúcu potrebu spomaliť. S tým súvisia rovnako kvalitné materiály a čím ďalej viac kultivovaný dizajn.

    @colinchesterfaas Máte vy? #monaco #yacht #superyacht #wealth ##boatlife ♬ Theme from „A Summer Place“ – Percy Faith And His Orchestra

    Zdroje: Yatco, Edarabia, The YachtBook, Etymology Online, Instagram, TikTok

    Autor článku:

    Jachty ako symbol luxusného leta. Nesú v sebe príbeh aj odraz dnešného sveta

    ― Reklama ―

    Ležíte na prove, príjemne vás ovieva morský vánok, na pokožku vám dopadajú slnečné lúče a tyrkysová hladina sa pod vami leskne. Sociálne médiá oslavujú jachty ako symbol dokonalého leta. Trend jachtingu má bohatú históriu. Kým kedysi jachty ohromovali zlatými detailmi, dnes vyniká ich tichá elegancia. Jachty odrážajú hodnoty a náladu doby. Transformujú sa spolu s našou predstavou o skutočnom bohatstve.

    Korene v súčasnosti tak populárneho jachtingu siahajú až do starovekých civilizácií Egypta, Grécka a Ríma. Lode vtedy neboli iba dopravným prostriedkom, ale už vtedy predstavovali symbol moci. Egyptskí faraóni vlastnili lode zdobené zlatom a reliéfmi ako symbol ich mocnej autority. Už vtedy sa tak začal formovať vzťah medzi vodnou dopravou a spoločenským statusom.

    Od lode na lov pirátov k symbolu luxusu. Holandsko ako kolíska moderného jachtingu

    Za kolísku modernej jachtárskej tradície považujeme Holandsko. Samotné slovo „jachta“ pochádza z holandského „jacht“, čo v preklade znamená „lov“. V histórii malo označovať rýchlu loď používanú na prenasledovanie pirátov a pašerákov. Zrod moderného jachtingu potom prišiel v období holandského „zlatého veku“, teda v 17. storočí, kedy bolo Holandsko mocnou námorníckou veľmocou.

    Zdroj: Unsplash

    Holandské plavidlá boli vtedy perfektne funkčne aj remeselne spracované. O niečo neskôr ich preto holandská elita začala využívať na rekreačné účely a jachty sa stali symbolom dobrého spoločenského postavenia. Vďaka Holandsku sa pre jachting nadchol tiež anglický kráľ Karol II., ktorý si nechával stavať kráľovské jachty. Jeho nadšenie upevnilo postavenie jácht ako symbolu luxusu.

    V 19. storočí sa stal jachting rozšírenou zábavou európskej aristokracie. V tej dobe začali vznikať prestížne kluby, napríklad Royal Yacht Squadron, vďaka ktorým sa jachting upevnil aj ako šport. Tradícia sa čoskoro rozšírila aj do USA, kde sa členstvo v yacht kluboch stalo symbolom prestíže. Vývoj diaľkovo plaviteľných jácht umožnil bohatej vrstve cestovať naprieč kontinentmi v pohodlí vlastných lodí. Kľúčovým momentom bolo zorganizovanie America’s Cup v roku 1851, ktorý až dodnes patrí k významným udalostiam jachtárskeho športu.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Benetti Yachts (@benettiyachts)

    V 20. storočí zažil jachting prudký rozvoj vďaka vynálezu spaľovacích motorov a novému priemyselnému bohatstvu. Jachty začali zahŕňať bazény, knižnice či kiná. Prechod od plachetníc k motorovým jachtám prispel k väčšiemu komfortu a možnosti preplavovať veľké vzdialenosti rýchlejšie. Zrýchlila sa aj výroba, a to vďaka novým materiálom ako hliník či sklolaminát. Jachting sa teda stal dostupnejší širšej vrstve bohatých a definitívne sa ustálil ako symbol moderného luxusu.

    Výkon ustupuje zážitku. Mladšia generácia jachtárov chce ticho, súkromie a kultivovaný štýl

    V súčasnej dobe trhu dominujú superjachty a megajachty, ktoré bývajú dlhšie než 90 metrov. Trendu sa prispôsobujú najmä prístavy, ktoré musia obrie lode pojať a zároveň ochrániť pobrežie. Rastúci dôraz na udržateľnosť so sebou priniesol hybridné motory, solárne panely alebo ekologickejšiu prevádzku. Medzi najznámejších výrobcov jácht dnes patria napríklad Feadship, Lürssen alebo Benetti.

    Zdroj: Feadship

    Dnešní zákazníci sa už toľko nesústredia na technické parametre, ale ide im hlavne o pohodlie, zážitok a autenticitu. Luxus už nie je o zlatých detailoch, mladšia generácia uprednostňuje „quiet luxury“ a ide jej hlavne o komfort. Zmena odráža tiež súčasný svet a z neho novo vychádzajúcu potrebu spomaliť. S tým súvisia rovnako kvalitné materiály a čím ďalej viac kultivovaný dizajn.

    @colinchesterfaas Máte vy? #monaco #yacht #superyacht #wealth ##boatlife ♬ Theme from „A Summer Place“ – Percy Faith And His Orchestra

    Zdroje: Yatco, Edarabia, The YachtBook, Etymology Online, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Luxury Insights: Missoni búra vlastné hranice. Láká na apartmány v Dubaji

    Hranice vysokej módy a ďalších odvetví luxusného priemyslu začínajú blednúť. Missoni je len jednou z mnohých legendárnych značiek, ktoré v poslednej dobe skúmajú svet exkluzívnych nehnuteľností. Módny dom koncom novembra oznámil svoju najnovšiu investíciu, a to rezidenčný projekt na Dubajských ostrovoch. Spolupracuje na ňom s tamojšou spoločnosťou Octa Development.

    Je rapper EsDeeKid herec Timothée Chalamet? Konšpiračná teória naberá na obrátkach

    Internet pracuje v zvláštnom rytme. Chvíľu skĺzava k absurdite, chvíľu k fascinujúcej presnosti. Najnovšia virálna konšpiračná teória priraďuje Timothéeho Chalameta k anonymnému rapperovi EsDeeKid, hviezde súčasnej britskej scény. Obaja spája záhadná aura, rovnaké oči a schopnosť priťahovať pozornosť miliónov. Trend sa rozvíja rýchlosťou, ktorá pripomína skôr kultúrny experiment než klasický bulvárny príbeh. Vzniká tým fenomén, ktorý si nárokuje vlastné miesto v digitálnom panoptiku.

    Móda v kocke: Zomrela dizajnérka Pam Hogg a Jacquemus má svoju prvú skiwear kolekciu

    Zomrela škótska návrhárka Pam Hogg, ktorá obliekala Kate Moss, Kylie Minogue aj Rihannu. Jonathan Anderson odhalil prvú víziu pánskej kolekcie pre jeseň roku 2026 a Jacquemus spoločne s Nike predstavil svoju prvú skiwear kolekciu. Gucci zamieri so svojou budúcou cruise kolekciou do New Yorku a spoločnosť EssilorLuxottica je pripravená odkúpiť podiel značky Giorgio Armani.

    Kim Kardashian rozdeľuje internet. Vyniesla kontroverznú Birkin bag zo slonej kože

    Kim Kardashian sa v seriáli All’s Fair objavila s kabelkou Birkin, ktorá podľa znalcov pochádza z kože afrického slona. Luxusný svet okamžite vytvoril dva tábory. Na jednej strane stoja hlasní kritici, na druhej fascinovaní zberatelia. Elephant Leather Birkin patrí k najvzácnejším kabelkám Hermès, ktorých výroba však skončila pred niekoľkými dekádami. Sociálne siete sa po odvysielaní epizódy zmenili na javisko, kde vedľa morálneho rozhorčenia rastie posadnutosť cenovkou a investičným potenciálom.

    Po stopách módnych ikon: Ako Nicolas Ghesquière zachránil módny dom Balenciaga

    Mal dvadsaťpäť rokov, pracoval z požičanej kancelárie a navrhoval oblečenie s presnosťou, ktorá pôsobila skôr ako plán než módna skica. Nicolas Ghesquière prevzal takmer zabudnutý dom Balenciaga a premenil ho na najprogresívnejšie laboratórium moderného luxusu. Zázemie skromné, ambície neobmedzené. Definoval novú epochu elegancie, v ktorej sa experiment stáva jazykom novej éry. S odstupom štvrťstoročia sa na jeho začiatok spomína ako na jeden z najdôležitejších momentov módy.

    Zima sa nezadržateľne blíži. Ako sa stať ľadovou kráľovnou tejto sezóny?

    Pomaly nám vonku prituhuje a všetci už oprašujeme kabáty a kožuchy na tohtoročnú zimu. Ak chcete vládnuť snehovému počasiu, zabudnite na minimalizmus a šeď. Presvieťte mráz a tmu trblietkami, metalickými tónmi, zvieracími vzormi a eleganciou hodnou kráľovnej. Či už si zvolíte look mestskej bohyne, alebo princeznej mrazu, nebojte sa svojho pôvabu a sily vlastného štýlu.

    Móda v kocke: Swarovski rozžiaril Paríž a Marty Supreme má merch

    Značky vítajú Vianoce pomocou kampaní, ale aj špeciálnych výkladov či pop-upov. Výnimkou nie je ani spoločnosť Swarovski, ktorá tento rok rozsvietila Avenue des Champs-Élysées. Louis Vuitton oznámil, že cruise kolekciu pre rok 2027 odhalí v New Yorku. Dr. Martens a Marc Jacobs revidujú Kiki Boot a Nike servíruje polievku v Číne. Timothée Chalamet vydal merch k filmu Marty Supreme.

    Louis Vuitton a Assouline vydali knihu. Rozpráva 150 rokov histórie módneho domu

    Vydavateľstvo Assouline v spolupráci s Louis Vuitton uvádza knihu From Louis to Vuitton. Sleduje vývoj módneho domu od jeho založenia až po súčasnosť. Autor Arthur Dreyfus spracoval 406 strán a 320 obrazových materiálov do formy vizuálnej kroniky značky, ktorá definuje francúzsky luxus. Predslov napísal prezident a CEO Louis Vuitton Pietro Beccari. Kniha už vyšla a okamžite sa stala jedným z najdiskutovanejších titulov tohtoročnej módnej knižnice.

    Luxury Insights: púštny sen na obzore. Saudská Arábia plánuje prvý luxusný vlak

    Saudská Arábia posúva hranice miestneho luxusu. Koncom budúceho roka privíta svoj prvý luxusný vlak s názvom The Dream of the Desert. Cesta dlhá až 1 300 kilometrov predstaví skvosty krajiny za oknami aj v prepracovanom interiéri. Koncom októbra mala verejnosť možnosť vidieť prvé návrhy exkluzívneho projektu, ktorý sľubuje nezabudnuteľné zážitky.

    Dialóg dvoch velikánov. La Galerie Dior bude hostiť tvorbu Azzedina Alaïu

    La Galerie Dior vzdáva hold jednému z najväčších mien módneho sveta. Od štvrtka 19. novembra sprístupní výstavu Azzedine Alaïa’s Dior Collection, ktorá pripomína odkaz slávneho tuniského návrhára. Dizajnér sa preslávil nielen svojimi bodycon róbami, ale aj vášňou pre zberateľstvo vysokej módy. Značnú časť jeho zbierky potom tvorili práve návrhy z dielne samotného Christiana Diora.

    Valentino Rockstud je späť. Uspeje kolekcia aj mimo šatníkov pobehlic z Prahy 1?

    Podpätky Valentino Rockstud sa nečakane objavili v teaseri Diabol nosí Pradu 2 a na pár sekúnd ovládli internet. Detail, ktorý kedysi symbolizoval taliansku predstavu o okázalom luxuse, získava nový popkultúrny moment. Značka aj film pracujú s obuvníckou drámou, vďaka ktorému získava Rockstud čerstvý impulz. Vizuálna sila traileru pripomína, že pre Valentino typické kovanie nie je zatratené, ako sa v posledných rokoch mohlo zdať. Otázka však mieri inam. Čo tento návrat urobí s jeho povesťou v módnom mini svete Prahy 1?

    Darujte nadčasový klenot. Pánske hodinky ovláda retro aj tradícia

    Ponuka pánskych hodiniek na tieto Vianoce presahuje rámec bežných darčekov. Okrem ikonických značiek, ako sú Audemars Piguet alebo Breguet, sú tu aj hodinky Tissot, Citizen a Casio. Značky, ktoré dokazujú, že aj rozumná investícia môže mať špičkový dizajn a charizmu. Trendy ukazujú dve línie. Návrat k tradičným "mužským" hodinkám a fascináciu digitálnou retro estetikou. Či už ide o titánové chronografy, mramorované ciferníky alebo ručne gravírované logá, tohtoročný výber má spoločný cieľ. Urobiť z času zážitok.

    Elie Saab rozširuje pôsobnosť. Navrhne dizajn tryskáča Bombardier

    Luxusná značka Elie Saab skúma nové vody. Módny dom známy predovšetkým pre svoje dychberúce haute couture kolekcie už predtým okúsil navrhovanie exkluzívnych rezidencií, hotelov alebo jácht. S najnovším projektom sa však pozrie až do oblakov. Navrhne totiž interiér tryskáča z dielne spoločnosti Bombardier. Dizajn modelu Global 8000 hodlajú spoločne odhaliť budúci rok.

    TikTok Highlights: Sociálnu sieť pohltila mánia „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipov na platforme TikTok podľahli novej vášni. Tentokrát medzi sebou zdieľajú metódu prezývanú "peptide stacking". Ide o kombináciu peptidov, od ktorých si sľubujú rýchlejšie spaľovanie tukov a regeneráciu po posilňovaní alebo viac energie. Virálny trik však nepodporujú relevantné overené štúdie a odborníci preto radia sa mu radšej oblúkom vyhnúť.

    Z módy rovno na tanier. Retro jedlo oslavuje svoj návrat

    Na stoloch sa opäť lesknú strieborné podnosy, v koktailových pohároch tancujú červené čerešne a plátky uhoriek sa točia, akoby chceli vyrozprávať príbeh elegancie minulých desaťročí. Gastronómia objavuje pôvab retra. Nie nostalgia, ale luxus v starom štýle. V ére minimalistických jedálnych lístkov sa vracia čaro opulentných receptov, ktoré oslavujú detaily, farby a rituály.

    Trendy kabelky mažú hranice súkromia. Jar 2026 definuje zraniteľnosť

    Budúca jarná a letná sezóna pôsobí na pozadí usychajúceho lístia a neoblomného chladu ako na míle vzdialená. Módny svet má aj tak už teraz jasno, čo ju bude definovať. Posledná vlna svetových týždňov módy prehovorila jasne, súkromie posúva svoje hranice. Návrhári odhalili otvorené kabelky, často len s jedným uchom, ktoré reflektujú búrlivú dobu a lákajú svojou zraniteľnosťou.

    ― Reklama ―