Více

    ― Reklama ―

    Ležíte na prove, príjemne vás ovieva morský vánok, na pokožku vám dopadajú slnečné lúče a tyrkysová hladina sa pod vami leskne. Sociálne médiá oslavujú jachty ako symbol dokonalého leta. Trend jachtingu má bohatú históriu. Kým kedysi jachty ohromovali zlatými detailmi, dnes vyniká ich tichá elegancia. Jachty odrážajú hodnoty a náladu doby. Transformujú sa spolu s našou predstavou o skutočnom bohatstve.

    Korene v súčasnosti tak populárneho jachtingu siahajú až do starovekých civilizácií Egypta, Grécka a Ríma. Lode vtedy neboli iba dopravným prostriedkom, ale už vtedy predstavovali symbol moci. Egyptskí faraóni vlastnili lode zdobené zlatom a reliéfmi ako symbol ich mocnej autority. Už vtedy sa tak začal formovať vzťah medzi vodnou dopravou a spoločenským statusom.

    Od lode na lov pirátov k symbolu luxusu. Holandsko ako kolíska moderného jachtingu

    Za kolísku modernej jachtárskej tradície považujeme Holandsko. Samotné slovo „jachta“ pochádza z holandského „jacht“, čo v preklade znamená „lov“. V histórii malo označovať rýchlu loď používanú na prenasledovanie pirátov a pašerákov. Zrod moderného jachtingu potom prišiel v období holandského „zlatého veku“, teda v 17. storočí, kedy bolo Holandsko mocnou námorníckou veľmocou.

    Zdroj: Unsplash

    Holandské plavidlá boli vtedy perfektne funkčne aj remeselne spracované. O niečo neskôr ich preto holandská elita začala využívať na rekreačné účely a jachty sa stali symbolom dobrého spoločenského postavenia. Vďaka Holandsku sa pre jachting nadchol tiež anglický kráľ Karol II., ktorý si nechával stavať kráľovské jachty. Jeho nadšenie upevnilo postavenie jácht ako symbolu luxusu.

    V 19. storočí sa stal jachting rozšírenou zábavou európskej aristokracie. V tej dobe začali vznikať prestížne kluby, napríklad Royal Yacht Squadron, vďaka ktorým sa jachting upevnil aj ako šport. Tradícia sa čoskoro rozšírila aj do USA, kde sa členstvo v yacht kluboch stalo symbolom prestíže. Vývoj diaľkovo plaviteľných jácht umožnil bohatej vrstve cestovať naprieč kontinentmi v pohodlí vlastných lodí. Kľúčovým momentom bolo zorganizovanie America’s Cup v roku 1851, ktorý až dodnes patrí k významným udalostiam jachtárskeho športu.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Benetti Yachts (@benettiyachts)

    V 20. storočí zažil jachting prudký rozvoj vďaka vynálezu spaľovacích motorov a novému priemyselnému bohatstvu. Jachty začali zahŕňať bazény, knižnice či kiná. Prechod od plachetníc k motorovým jachtám prispel k väčšiemu komfortu a možnosti preplavovať veľké vzdialenosti rýchlejšie. Zrýchlila sa aj výroba, a to vďaka novým materiálom ako hliník či sklolaminát. Jachting sa teda stal dostupnejší širšej vrstve bohatých a definitívne sa ustálil ako symbol moderného luxusu.

    Výkon ustupuje zážitku. Mladšia generácia jachtárov chce ticho, súkromie a kultivovaný štýl

    V súčasnej dobe trhu dominujú superjachty a megajachty, ktoré bývajú dlhšie než 90 metrov. Trendu sa prispôsobujú najmä prístavy, ktoré musia obrie lode pojať a zároveň ochrániť pobrežie. Rastúci dôraz na udržateľnosť so sebou priniesol hybridné motory, solárne panely alebo ekologickejšiu prevádzku. Medzi najznámejších výrobcov jácht dnes patria napríklad Feadship, Lürssen alebo Benetti.

    Zdroj: Feadship

    Dnešní zákazníci sa už toľko nesústredia na technické parametre, ale ide im hlavne o pohodlie, zážitok a autenticitu. Luxus už nie je o zlatých detailoch, mladšia generácia uprednostňuje „quiet luxury“ a ide jej hlavne o komfort. Zmena odráža tiež súčasný svet a z neho novo vychádzajúcu potrebu spomaliť. S tým súvisia rovnako kvalitné materiály a čím ďalej viac kultivovaný dizajn.

    @colinchesterfaas Máte vy? #monaco #yacht #superyacht #wealth ##boatlife ♬ Theme from „A Summer Place“ – Percy Faith And His Orchestra

    Zdroje: Yatco, Edarabia, The YachtBook, Etymology Online, Instagram, TikTok

    Jachty ako symbol luxusného leta. Nesú v sebe príbeh aj odraz dnešného sveta

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Ležíte na prove, príjemne vás ovieva morský vánok, na pokožku vám dopadajú slnečné lúče a tyrkysová hladina sa pod vami leskne. Sociálne médiá oslavujú jachty ako symbol dokonalého leta. Trend jachtingu má bohatú históriu. Kým kedysi jachty ohromovali zlatými detailmi, dnes vyniká ich tichá elegancia. Jachty odrážajú hodnoty a náladu doby. Transformujú sa spolu s našou predstavou o skutočnom bohatstve.

    Korene v súčasnosti tak populárneho jachtingu siahajú až do starovekých civilizácií Egypta, Grécka a Ríma. Lode vtedy neboli iba dopravným prostriedkom, ale už vtedy predstavovali symbol moci. Egyptskí faraóni vlastnili lode zdobené zlatom a reliéfmi ako symbol ich mocnej autority. Už vtedy sa tak začal formovať vzťah medzi vodnou dopravou a spoločenským statusom.

    Od lode na lov pirátov k symbolu luxusu. Holandsko ako kolíska moderného jachtingu

    Za kolísku modernej jachtárskej tradície považujeme Holandsko. Samotné slovo „jachta“ pochádza z holandského „jacht“, čo v preklade znamená „lov“. V histórii malo označovať rýchlu loď používanú na prenasledovanie pirátov a pašerákov. Zrod moderného jachtingu potom prišiel v období holandského „zlatého veku“, teda v 17. storočí, kedy bolo Holandsko mocnou námorníckou veľmocou.

    Zdroj: Unsplash

    Holandské plavidlá boli vtedy perfektne funkčne aj remeselne spracované. O niečo neskôr ich preto holandská elita začala využívať na rekreačné účely a jachty sa stali symbolom dobrého spoločenského postavenia. Vďaka Holandsku sa pre jachting nadchol tiež anglický kráľ Karol II., ktorý si nechával stavať kráľovské jachty. Jeho nadšenie upevnilo postavenie jácht ako symbolu luxusu.

    V 19. storočí sa stal jachting rozšírenou zábavou európskej aristokracie. V tej dobe začali vznikať prestížne kluby, napríklad Royal Yacht Squadron, vďaka ktorým sa jachting upevnil aj ako šport. Tradícia sa čoskoro rozšírila aj do USA, kde sa členstvo v yacht kluboch stalo symbolom prestíže. Vývoj diaľkovo plaviteľných jácht umožnil bohatej vrstve cestovať naprieč kontinentmi v pohodlí vlastných lodí. Kľúčovým momentom bolo zorganizovanie America’s Cup v roku 1851, ktorý až dodnes patrí k významným udalostiam jachtárskeho športu.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Benetti Yachts (@benettiyachts)

    V 20. storočí zažil jachting prudký rozvoj vďaka vynálezu spaľovacích motorov a novému priemyselnému bohatstvu. Jachty začali zahŕňať bazény, knižnice či kiná. Prechod od plachetníc k motorovým jachtám prispel k väčšiemu komfortu a možnosti preplavovať veľké vzdialenosti rýchlejšie. Zrýchlila sa aj výroba, a to vďaka novým materiálom ako hliník či sklolaminát. Jachting sa teda stal dostupnejší širšej vrstve bohatých a definitívne sa ustálil ako symbol moderného luxusu.

    Výkon ustupuje zážitku. Mladšia generácia jachtárov chce ticho, súkromie a kultivovaný štýl

    V súčasnej dobe trhu dominujú superjachty a megajachty, ktoré bývajú dlhšie než 90 metrov. Trendu sa prispôsobujú najmä prístavy, ktoré musia obrie lode pojať a zároveň ochrániť pobrežie. Rastúci dôraz na udržateľnosť so sebou priniesol hybridné motory, solárne panely alebo ekologickejšiu prevádzku. Medzi najznámejších výrobcov jácht dnes patria napríklad Feadship, Lürssen alebo Benetti.

    Zdroj: Feadship

    Dnešní zákazníci sa už toľko nesústredia na technické parametre, ale ide im hlavne o pohodlie, zážitok a autenticitu. Luxus už nie je o zlatých detailoch, mladšia generácia uprednostňuje „quiet luxury“ a ide jej hlavne o komfort. Zmena odráža tiež súčasný svet a z neho novo vychádzajúcu potrebu spomaliť. S tým súvisia rovnako kvalitné materiály a čím ďalej viac kultivovaný dizajn.

    @colinchesterfaas Máte vy? #monaco #yacht #superyacht #wealth ##boatlife ♬ Theme from „A Summer Place“ – Percy Faith And His Orchestra

    Zdroje: Yatco, Edarabia, The YachtBook, Etymology Online, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Torpedo tenisky dávajú zbohom objemu. Na rade je aerodynamika

    V móde sa často striedajú extrémy. Po ére objemných tenisiek, robustných podrážok a neprehliadnuteľnej siluety prichádza protipól. Torpedo tenisky, ako sa hovorí novému typu subtílnej obuvi, sa tento rok stávajú odpoveďou na únavu z chunky sneaker trendu. Sú štíhle, hladké, dokonca aerodynamické. Prinášajú späť istú samozrejmosť a nenápadnú eleganciu, ktorá kontrastuje s energickým a často prehnaným štýlom generácie Z.

    Archív prestal byť spomienkou. Dnes definuje to, čo považujeme za nové

    Trend slow fashion nie je tým hlavným dôvodom, prečo návrhári v poslednej dobe siahajú do vlastných archívov. Marketingové oddelenia reagujú na rastúci záujem o vizuály z minulého storočia. Fotografie a videá z 80. a 90. rokov zbierajú na sociálnych sieťach státisíce lajkov a zdieľaní. Práve takéto okamihy dokazujú, že verejnosť stále miluje dobovú pompéznosť a ikonický glamour z čias, keď trh nebol taký presýtený ako dnes.

    Adidas a Willy Chavarria sa ospravedlňujú. Mexiko ich obviňuje z privlastnenia si tradičnej obuvi

    Spoločnosť Adidas a návrhár Willy Chavarria čelia tvrdej kritike po tom, čo odhalili najnovšiu spoluprácu v podobe tenisiek Oaxaca Slip On. Ide o obuv, ktorá odkazuje na tradičné kožené mexické "huarache" sandále. Inšpiráciu však tvorcovia spočiatku neuznali. Cez víkend však vydali oficiálne ospravedlnenie po tom, čo ich Mexiko obvinilo z kultúrneho privlastňovania.

    Relax s pridanou hodnotou. Objavte v letnej pauze feministické knihy

    Letné čítanie zvyčajne evokuje vášnivé romány alebo dobrodružné príbehy. Vytúžená prestávka však môže slúžiť aj ako vhodný čas na vzdelávanie. Spojte oddych so vzdelávaním a otvorte toto leto feministické knihy, ktoré vás jednoducho nepustia. Môžete sa dozvedieť viac o úlohe intimity nielen vo vzťahoch, menštruácii či toxických aspektoch ženskosti.

    Make-up s nádychom nekonečného leta. Island Girl oddiali sychravú jeseň

    Aj keď sa už leto pomaly blíži ku koncu, vysnívaným dovolenkám ešte nie je koniec. Či už mierite do tropických krajín, alebo si len túžite uchovať kúsok leta, estetika Island Girl je to pravé pre vás. Beauty trend láka na všetko, čo na slnečných dňoch tak milujeme. Žiariacu pokožku, jemne rozstrapatené vlasy, exotické vône a jemne naružovelý make-up look.

    Nenachytajte sa na greenwashing. Ako vyzerať dobre s čistým svedomím?

    Greenwashing, vysoké ceny aj nedostatok transparentných informácií sťažujú cestu k udržateľnému šatníku. Hoci stále viac výrobcov reaguje na klimatickú krízu a podniká kroky k väčšej zodpovednosti, nie všetci o svojich aktivitách komunikujú pravdivo a otvorene. Napriek tomu existujú značky, ktoré dokazujú, že štýl a ohľaduplnosť k planéte sa nevylučujú. Ako začať robiť prvé zmysluplné kroky smerom k udržateľnejšiemu obliekaniu?

    Gucci čelí sporu s talianskymi odbormi. Po značke požadujú sľúbené bonusy

    Zamestnanci módneho domu Gucci hrozia štrajkami. Spolu s talianskymi odbormi totiž po značke požadujú sociálne bonusy, ktoré im mala sľúbiť ako súčasť dohôd, ktorých platnosť vypršala koncom roka 2024. Odbory ovšem argumentujú, že v prípade absencie novej zmluvy by dohoda mala naďalej platiť, čo sama talianska spoločnosť predtým naznačila.

    Navoňajte sa vzácnymi spomienkami. Netradičné letné parfumy zaistia večné prázdniny

    Či už sa vám letná dovolenka skončila, alebo stále túžite po slnečných lúčoch, v kozmetickom svete existujú kúzla, ktoré vedia toto obdobie navrátiť späť. Letné parfumy slúžia ako elixíry ďaleko nad úrovňou citrusových toaletných vôd z drogérie. Siahnite po dizajnérskom kúsku, vďaka ktorému si môžete kúsok leta ešte uchovať v krásnom flakóne.

    Módne peklo sa opäť otvára. Natáčanie filmu Diabol nosí Pradu 2 je v plnom prúde

    "Florals? For spring? Groundbreaking." Milovaná filmová klasika Diabol nosí Pradu sa po 20 rokoch konečne vracia s druhým dielom. A máme sa na čo tešiť. Uvidíme pôvodné herecké obsadenie, ale roly sa tentokrát obrátia. Natáčanie v súčasnosti prebieha v New Yorku a prvé zábery potvrdzujú, že Miranda Priestly ešte zďaleka nepovedala svoje posledné "That’s all."

    Móda v kocke: Beyoncé a Levi’s mieria do finále a Martha Stewart má skin care kolekciu

    Značka Dyson skúma svet beauty a vydáva vlastné produkty na vlasy. Spoločnosť Skims pre zmenu uviedla virálny shapewear na tvár. Rovnako Martha Stewart má novinku, a to vlastnú skin care kolekciu. Speváčka Beyoncé a Levi’s vchádzajú do finálnej kapitoly spolupráce, pomocou krátkeho filmu. V Kodani potom odštartoval tamojší fashion week.

    Späť do školy, späť do kancelárie. Luxusné značky myslia aj na papiernictvo pre dospelých

    Pomaly sa blížiaci september znamená veľkú zmenu v živote všetkých školákov. Hoci dospelí už prázdniny nemajú, aj pre nich predstavuje nadchádzajúce obdobie pomyselný nový štart, a to nielen v kancelárskom nasadení. Prečo si preto z back to school šialenstva neurobiť dôvod na radosť? Luxusné dizajnérske doplnky zo sveta papiernictva priamo lákajú k ich využitiu.

    Až po dno. Váš obľúbený drink o vás vypovedá viac, než si myslíte

    Voľba drinku siaha za hranice chuťovej preferencie. Pre mnoho ľudí sa jedná o gesto či osobné vyjadrenie. Často navyše platí, že to, čo pijete, rezonuje s tým, čo nosíte. Určité estetiky si žiadajú svieži Aperol Spritz, zatiaľ čo iné sa kúpu v soľnom krúžku tequily. Rovnako ako na ulici, aj v bare tak môžete hľadať inšpiráciu pre svoj ďalší outfit.

    American Eagle čelí kritike. Na vine je kontroverzná reklama so Sydney Sweeney

    Módny svet je neúprosný a neustále presúva svoju pozornosť z jedného trendu na ďalší. Snaha zaujať v ňom preto často dosahuje nové rozmery. Príkladom je nedávna kampaň American Eagle s herečkou Sydney Sweeney. Kvôli hre so slovami čelí reklama tvrdej kritike, ktorá za ňou vidí podporu eugeniky. Značka v pondelok zverejnila svoju prvú reakciu.

    Generačný konflikt na móle Prada. Mileniáli chápu depression hair inak ako gen Z

    Nedávna show značky Prada na Milánskom týždni módy vyvolala debatu nie kvôli samotným návrhom, ale účesom-neúčesom modeliek. Ich vlasy vyzerali, ako by na mólo dorazili rovno z postele a ich majiteľky nemali energiu na akúkoľvek úpravu. Ihneď dostali nálepku depression hair. Návrhári v reakcii na kritiku štýl označili za takzvaný depressive chic. Lenže je vôbec možné považovať depresiu za niečo "šik"?

    Pamela Anderson oslavuje prirodzenú krásu. Boduje so značkou Sonsie

    Herečka Pamela Anderson na seba už dlhší čas strháva pozornosť. Dôvodom však nie je výrazný make-up alebo outfity. Naopak, päťdesiatosemročná hviezda žiari pomocou zdravej pleti bez známky beauty produktov. Jej nedávno objavený životný štýl potom perfektne dopĺňa skin care značka Sonsie, ktorú založila s Marie von Behrens-Felipe.

    Pánsku módu čaká revolúcia. Žabky prechádzajú z pláže na módne móla

    Klasická letná obuv získala upgrade. Uplynulé pánske módne prehliadky posunuli žabky na novú úroveň. Tie sa tak okrem pláží môžu novo tešiť na prechádzky po meste, či dokonca červenom koberci. Tohtoročný aj budúci pánsky letný šatník sa bez nich preto nezaobíde. Populárnu obuv do svojej ponuky zaradili aj značky ako The Row, Louis Vuitton či Prada.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―