Více

    ― Reklama ―

    Krémy s SPF patria medzi nepostrádateľných letných pomocníkov. Napriek ich ochrane však mnohé z nich predstavujú nebezpečenstvo pre morské rastliny a živočíchy. Používané chemické ingrediencie prispievajú k bieleniu koralov a narúšajú rozmnožovanie rýb. Naučte sa toto leto rozpoznať SPF, ktoré oceníte nielen vy, ale aj už aj tak ohrozené životné prostredie.

    Vedecký výskum environmentálnej bezpečnosti opaľovacích krémov sa ešte zďaleka neskončil. Žiadny zo súčasných výrobkov totiž nemôže stopercentne zaručiť, že neohrozí morské rastliny a živočíchy. Počas tradičných letných radovánok pri mori je však jeho používanie nevyhnutné, pretože SPF je nevyhnutným pomocníkom proti nebezpečným UV lúčom. Napriek tomu máte na výber.

    Niektoré ingrediencie sú pre morské prostredie stále prívetivejšie než iné. Existuje totiž množstvo chemických zlúčenín, ktoré síce zablokujú UV lúče, zároveň ale prispievajú k bieleniu a deformovaniu koralov alebo zníženiu plodnosti rýb a zvyšovaniu ich ochorení. Látky prenikajú do mora buď buď priamo, pri plávaní, ale aj nepriamo, napríklad cez sprchy na piesočnatých plážach.

    Zdroj: Thrive, Badger

    Ak nechcete prispievať k ničeniu biodiverzity a koralových útesov, ktoré zaručujú nielen zdravý podmorský svet, ale predstavujú aj prirodzenú ochranu pri búrkach alebo vhodné prostredie pre komerčný rybolov a letné radovánky, zvoľte bezpečnejšie varianty. Na zozname ingrediencií sa pri kúpe SPF vyhýbajte látkam ako oktinoxát, oxybenzón, oktokrylén, PABA, parabény, avobenzón či triklosan.

    V zozname ingrediencií vyhliadajte len dve látky. Voľte skôr minerálne SPF

    Jednoducho povedané, voľte minerálne opaľovacie krémy pred tými chemickými alebo kombinovanými. Tie na vašej pokožke vytvárajú fyzickú ochrannú bariéru. Dajte však pozor, aj tie môžu niektoré z vyššie menovaných ingrediencií obsahovať. Medzi ich aktívnymi látkami by ste preto mali nájsť iba oxid zinočnatý a oxid titaničitý. Nemali by mať však podobu nanočastíc, ktoré môžu byť tiež škodlivé.

    @ifawglobal #HowTo vyberte si opaľovací krém, ktorý je skutočne bezpečný pre útesy. #DidYouKnow oceán poskytuje viac ako polovicu svetového kyslíka? Naše činy majú vplyv a spoločne môžeme vybudovať zdravšiu budúcnosť oceánu. #ReefSafeSunscreen #OceanHealth #TikTokTaughtMe #CoralReef ♬ ALMOST HOME – Mad Adix, Marc Steinmeier

    Na označenie „reef safe“ alebo „reef friendly“ často neplatia prísne regulácie, a tak sa nespoliehajte iba na lákavú nálepku na obaloch krémov. Minerálne SPF je často neobľúbené pre svoj biely film, na pláži zaň ale budete ešte vďační. Zároveň už v dnešnej dobe existuje množstvo výrobkov, ktoré zvládajú oboje, teda ako dostatočnú ochranu pred letným slnkom, tak užívateľsky prívetivú textúru.

    Zdroje: The New York Times, The Guardian, Surfrider, Good on You, Instagram, TikTok

    Jedného chráni, iných ničí. Ako vybrať efektívne eco-friendly SPF

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Krémy s SPF patria medzi nepostrádateľných letných pomocníkov. Napriek ich ochrane však mnohé z nich predstavujú nebezpečenstvo pre morské rastliny a živočíchy. Používané chemické ingrediencie prispievajú k bieleniu koralov a narúšajú rozmnožovanie rýb. Naučte sa toto leto rozpoznať SPF, ktoré oceníte nielen vy, ale aj už aj tak ohrozené životné prostredie.

    Vedecký výskum environmentálnej bezpečnosti opaľovacích krémov sa ešte zďaleka neskončil. Žiadny zo súčasných výrobkov totiž nemôže stopercentne zaručiť, že neohrozí morské rastliny a živočíchy. Počas tradičných letných radovánok pri mori je však jeho používanie nevyhnutné, pretože SPF je nevyhnutným pomocníkom proti nebezpečným UV lúčom. Napriek tomu máte na výber.

    Niektoré ingrediencie sú pre morské prostredie stále prívetivejšie než iné. Existuje totiž množstvo chemických zlúčenín, ktoré síce zablokujú UV lúče, zároveň ale prispievajú k bieleniu a deformovaniu koralov alebo zníženiu plodnosti rýb a zvyšovaniu ich ochorení. Látky prenikajú do mora buď buď priamo, pri plávaní, ale aj nepriamo, napríklad cez sprchy na piesočnatých plážach.

    Zdroj: Thrive, Badger

    Ak nechcete prispievať k ničeniu biodiverzity a koralových útesov, ktoré zaručujú nielen zdravý podmorský svet, ale predstavujú aj prirodzenú ochranu pri búrkach alebo vhodné prostredie pre komerčný rybolov a letné radovánky, zvoľte bezpečnejšie varianty. Na zozname ingrediencií sa pri kúpe SPF vyhýbajte látkam ako oktinoxát, oxybenzón, oktokrylén, PABA, parabény, avobenzón či triklosan.

    V zozname ingrediencií vyhliadajte len dve látky. Voľte skôr minerálne SPF

    Jednoducho povedané, voľte minerálne opaľovacie krémy pred tými chemickými alebo kombinovanými. Tie na vašej pokožke vytvárajú fyzickú ochrannú bariéru. Dajte však pozor, aj tie môžu niektoré z vyššie menovaných ingrediencií obsahovať. Medzi ich aktívnymi látkami by ste preto mali nájsť iba oxid zinočnatý a oxid titaničitý. Nemali by mať však podobu nanočastíc, ktoré môžu byť tiež škodlivé.

    @ifawglobal #HowTo vyberte si opaľovací krém, ktorý je skutočne bezpečný pre útesy. #DidYouKnow oceán poskytuje viac ako polovicu svetového kyslíka? Naše činy majú vplyv a spoločne môžeme vybudovať zdravšiu budúcnosť oceánu. #ReefSafeSunscreen #OceanHealth #TikTokTaughtMe #CoralReef ♬ ALMOST HOME – Mad Adix, Marc Steinmeier

    Na označenie „reef safe“ alebo „reef friendly“ často neplatia prísne regulácie, a tak sa nespoliehajte iba na lákavú nálepku na obaloch krémov. Minerálne SPF je často neobľúbené pre svoj biely film, na pláži zaň ale budete ešte vďační. Zároveň už v dnešnej dobe existuje množstvo výrobkov, ktoré zvládajú oboje, teda ako dostatočnú ochranu pred letným slnkom, tak užívateľsky prívetivú textúru.

    Zdroje: The New York Times, The Guardian, Surfrider, Good on You, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Armani spúšťa ďalší projekt. V Emirátoch postaví svoje prvé plážové vily

    Módne domy často nezostávajú iba pri móde a s radosťou zasahujú aj do ďalších častí luxusného odvetvia. V poslednej dobe čoraz častejšie investujú do súkromných rezortov, rezidencií alebo klubov. Výnimkou nie je ani Giorgio Armani. Taliansky návrhár totiž oznámil plány na výstavbu svojich prvých plážových víl na svete, a to v Spojených arabských emirátoch.

    Čo znamená pánsky streetwear? Jeho finálna premena trvala roky

    Pánsky streetwear prešiel dlhú cestu od ulíc, kde kedysi vládli oversized hoodies a baggy jeans, až po súčasnú podobu, ktorá pripomína skôr sofistikovanejšiu verziu gentlemanovho šatníka. Jeho DNA stále patrí mestu, ale formu čerpá z tradície. Zahŕňa saká aj košele, topánky s aerodynamickou siluetou namiesto masívnych tvarov a kombinácie, ktoré by ešte pred niekoľkými rokmi v rovnakom kontexte vyzerali nemiestne.

    Móda v kocke: Fabergé má nového majiteľa a Burberry sa vracia do mesta

    Módny dom Burberry ohlasuje koniec leta. Po kampaniach naplnených festivalovou atmosférou putuje späť do Londýna. Herečka Ashley Tisdale a jej značka Being Frenshe vydávajú produkty na pery a ruský výrobca luxusných šperkov Fabergé má nového majiteľa. Aukčná sieň Julien’s Auctions potom usporiadala dražbu kúskov Whitney Houston.

    Flip phone je späť. Vracia sa v modernej a futuristickej podobe

    Kedysi pôsobil ako nevyhnutný módny doplnok Paris Hilton. Dnes sa k nemu vracia generácia Z, módny svet aj technologické značky. Vyklápací telefón, kedysi symbol štýlu a neskôr relikt doby, sa stáva ikonou, ktorá už dávno neslúži len na volanie. Flip phone v sebe teraz spája nostalgiu s modernou technológiou a estetiku s presvedčením, že offline je nový luxus.

    Leto ovláda nový trend. Hodvábna šatka v páse ozvláštni každý outfit

    Lámete si hlavu s tým, ako dodať svojmu outfitu ešte o trochu väčší šmrnc? Využívanie kúskov, ktoré už máme doma, je opäť v móde! Znovuobjavenou hviezdou tohto leta je hodvábna šatka, ktorá tentoraz žiari uviazaná okolo pása. Spozorovať ju môžeme nielen na mnohých celebritách, nedávno sa objavila aj na Parížskom fashion weeku.

    Leto sa ešte neskončilo. Svetové beach clubs sú stelesnením tichého luxusu

    Povaľovanie sa na pláži môže byť pre mnohých cestovateľov čírou nudou. To však neplatí pre stále obľúbenejšie beach clubs. Šumenie mora, široká paleta aktivít a nekonečné šampanské, tak by sa dal zhrnúť zážitok z týchto rozprávkových miest. Nepredstavujte si celodenné párty. Existujú aj také kluby, z ktorých dýcha quiet luxury atmosféra na míle ďaleko.

    Značka Miu Miu s Kylie Jenner pohorela. Prečo sú módne kampane čím ďalej nudnejšie?

    Podnikateľka Kylie Jenner je v módnom priemysle ako doma. Nielen, že má vlastnú značku oblečenia, ale často sa objavuje aj na obálkach časopisov a v kampaniach. Nedávno sa stala tvárou značky Miu Miu. Tá však namiesto masovej chvály zožala vlnu kritiky. Nevydarené vizuály, ktoré nakoniec potopili brand aj Jenner, otvorili širšiu diskusiu o tom, ako súčasné kampane upozaďujú oblečenie a tvorivosť na úkor virálnych momentov.

    Skupina Capri má šancu na žiarivé zajtrajšky. Oslavuje výsledky z prvého štvrťroka

    Skupina Capri Holdings je na ceste za potenciálnymi lepšími zajtrajškami. Spoločnosť v stredu zverejnila výsledky z prvého štvrťroka, ktoré predčili očakávania analytikov. Dôvodom je predovšetkým zvyšujúci sa dopyt po kabelkách a obuvi z dielne Michael Kors. Firma nemá zďaleka vyhraté, jedná sa však o prvé známky, že by jej nová stratégia mohla fungovať.

    Thierry Mugler ako módny architekt. Ako prepísal pravidlá úzkeho pásu?

    Thierry Mugler navrhoval oblečenie tak, ako sa navrhuje architektúra. S úmyslom vyvolať úžas, obdiv i odpor. Zatiaľ čo sa svet módy cyklicky točil medzi minimalizmom a extravaganciou, Mugler bol o zhruba tri galaxie ďalej. Jeho pásy neboli zúžením, boli explóziou kontroly. Ako z obyčajného ľudského trupu vytvoriť monument? Mugler poznal odpoveď. A zanechal ju v každom korzete, šve i nezabudnuteľnom prehliadkovom momente.

    Make-up s nádychom nekonečného leta. Island Girl oddiali sychravú jeseň

    Aj keď sa už leto pomaly blíži ku koncu, vysnívaným dovolenkám ešte nie je koniec. Či už mierite do tropických krajín, alebo si len túžite uchovať kúsok leta, estetika Island Girl je to pravé pre vás. Beauty trend láka na všetko, čo na slnečných dňoch tak milujeme. Žiariacu pokožku, jemne rozstrapatené vlasy, exotické vône a jemne naružovelý make-up look.

    Nenachytajte sa na greenwashing. Ako vyzerať dobre s čistým svedomím?

    Greenwashing, vysoké ceny aj nedostatok transparentných informácií sťažujú cestu k udržateľnému šatníku. Hoci stále viac výrobcov reaguje na klimatickú krízu a podniká kroky k väčšej zodpovednosti, nie všetci o svojich aktivitách komunikujú pravdivo a otvorene. Napriek tomu existujú značky, ktoré dokazujú, že štýl a ohľaduplnosť k planéte sa nevylučujú. Ako začať robiť prvé zmysluplné kroky smerom k udržateľnejšiemu obliekaniu?

    Gucci čelí sporu s talianskymi odbormi. Po značke požadujú sľúbené bonusy

    Zamestnanci módneho domu Gucci hrozia štrajkami. Spolu s talianskymi odbormi totiž po značke požadujú sociálne bonusy, ktoré im mala sľúbiť ako súčasť dohôd, ktorých platnosť vypršala koncom roka 2024. Odbory ovšem argumentujú, že v prípade absencie novej zmluvy by dohoda mala naďalej platiť, čo sama talianska spoločnosť predtým naznačila.

    Navoňajte sa vzácnymi spomienkami. Netradičné letné parfumy zaistia večné prázdniny

    Či už sa vám letná dovolenka skončila, alebo stále túžite po slnečných lúčoch, v kozmetickom svete existujú kúzla, ktoré vedia toto obdobie navrátiť späť. Letné parfumy slúžia ako elixíry ďaleko nad úrovňou citrusových toaletných vôd z drogérie. Siahnite po dizajnérskom kúsku, vďaka ktorému si môžete kúsok leta ešte uchovať v krásnom flakóne.

    Módne peklo sa opäť otvára. Natáčanie filmu Diabol nosí Pradu 2 je v plnom prúde

    "Florals? For spring? Groundbreaking." Milovaná filmová klasika Diabol nosí Pradu sa po 20 rokoch konečne vracia s druhým dielom. A máme sa na čo tešiť. Uvidíme pôvodné herecké obsadenie, ale roly sa tentokrát obrátia. Natáčanie v súčasnosti prebieha v New Yorku a prvé zábery potvrdzujú, že Miranda Priestly ešte zďaleka nepovedala svoje posledné "That’s all."

    Späť do školy, späť do kancelárie. Luxusné značky myslia aj na papiernictvo pre dospelých

    Pomaly sa blížiaci september znamená veľkú zmenu v živote všetkých školákov. Hoci dospelí už prázdniny nemajú, aj pre nich predstavuje nadchádzajúce obdobie pomyselný nový štart, a to nielen v kancelárskom nasadení. Prečo si preto z back to school šialenstva neurobiť dôvod na radosť? Luxusné dizajnérske doplnky zo sveta papiernictva priamo lákajú k ich využitiu.

    Až po dno. Váš obľúbený drink o vás vypovedá viac, než si myslíte

    Voľba drinku siaha za hranice chuťovej preferencie. Pre mnoho ľudí sa jedná o gesto či osobné vyjadrenie. Často navyše platí, že to, čo pijete, rezonuje s tým, čo nosíte. Určité estetiky si žiadajú svieži Aperol Spritz, zatiaľ čo iné sa kúpu v soľnom krúžku tequily. Rovnako ako na ulici, aj v bare tak môžete hľadať inšpiráciu pre svoj ďalší outfit.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―