Více

    ― Reklama ―

    Zatiaľ čo dámske letné kolekcie hýria farbami, tvarmi a možnosťami, muži sú stále v nevýhode. Móda sa síce každú sezónu mení, ale v prípade pánskeho šatníka to tak nevyzerá. Rok čo rok s príchodom teplejších dní oprašujeme ten istý archetyp, a to šortky, košele a mokasíny. Stále dokola. A keď sa objaví záblesk nádeje, zvyčajne má cenovku ako ojazdené auto a visí pod logom luxusného módneho domu.

    Letné mužské znevýhodnenie je každoročne prehliadaným symbolom širšieho módneho problému. Originalita je vyhradená pre ženy, zatiaľ čo muži sú odkázaní na základnú módu. Časy sa však menia. A možno, len možno, bude do budúceho leta na výber viac ako len biela, béžová a „námornícka modrá“. Alebo to tak nie je?

    Znevýhodnenie mužov, alebo lenivosť značiek? Naozaj netušíme

    Ťažko povedať, či je na vine konzervatívny vkus spotrebiteľov alebo alibistický prístup módnych značiek. Faktom zostáva, že muži sú v lete v nevýhode, a to tak z hľadiska výberu, ako aj predstavivosti módneho trhu. Experimentovanie? Iba v podobe trochu iného odtieňa béžovej. Hra s materiálmi? Len v rámci ľanu a bavlny. Siluety? V lete neexistujú. Tí, ktorí sa neboja vystúpiť z radu, musia siahnuť po značkách ako Loewe, Jacquemus alebo Dries Van Noten a pripraviť si kartu bez denného limitu.

    Zdroj: COS

    Zatiaľ čo dámska móda si v letných mesiacoch užíva slobodu v podobe plisovaných sukní, asymetrických strihov, transparentných vrstiev a výšiviek, tak tá pánska zostáva až bolestivo praktická. Ako by muži neboli hodní módnej poetiky. Namiesto príbehov nosia vrecká. Namiesto emócií strih slim fit. A kde je tá hravosť, nadsázka a výraz? Zmizla medzi regálmi s bielymi košeľami a svetlomodrými šortkami.

    Zatiaľ čo ženy nosia príbehy, muži nosia funkciu. Kedy bude týmto dňom koniec?

    Módne reťazce vedia, že biela košeľa sa bude predávať. Vedia aj to, že ružové hodvábne nohavice pravdepodobne skončia vo výpredaji. Ale možno je načase prestať sa znepokojovať. Muži nie sú nezaujímaví, len nemajú z čoho vyberať. Kým budú obchody ponúkať len „bezpečné“ možnosti, pánska letná móda zostane úplne mimo.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Zara Man (@zaraman)

    Nikto nepotrebuje extravagantné kúsky, chce len nádych originality. Prejavuje sa však inak ako decentnými gombíkmi na košeli, semišovými mules a nylonovými bucket klobúčikmi. Plavky potom ani nekomentujeme, pretože sú buď základné, alebo doslova smiešne. Takže do toho, naberte s letom trochu odvahy.

    Zdroje: Instagram

    Letné znevýhodnenie. Prečo pánska móda stále prešľapuje v kruhu?

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Zatiaľ čo dámske letné kolekcie hýria farbami, tvarmi a možnosťami, muži sú stále v nevýhode. Móda sa síce každú sezónu mení, ale v prípade pánskeho šatníka to tak nevyzerá. Rok čo rok s príchodom teplejších dní oprašujeme ten istý archetyp, a to šortky, košele a mokasíny. Stále dokola. A keď sa objaví záblesk nádeje, zvyčajne má cenovku ako ojazdené auto a visí pod logom luxusného módneho domu.

    Letné mužské znevýhodnenie je každoročne prehliadaným symbolom širšieho módneho problému. Originalita je vyhradená pre ženy, zatiaľ čo muži sú odkázaní na základnú módu. Časy sa však menia. A možno, len možno, bude do budúceho leta na výber viac ako len biela, béžová a „námornícka modrá“. Alebo to tak nie je?

    Znevýhodnenie mužov, alebo lenivosť značiek? Naozaj netušíme

    Ťažko povedať, či je na vine konzervatívny vkus spotrebiteľov alebo alibistický prístup módnych značiek. Faktom zostáva, že muži sú v lete v nevýhode, a to tak z hľadiska výberu, ako aj predstavivosti módneho trhu. Experimentovanie? Iba v podobe trochu iného odtieňa béžovej. Hra s materiálmi? Len v rámci ľanu a bavlny. Siluety? V lete neexistujú. Tí, ktorí sa neboja vystúpiť z radu, musia siahnuť po značkách ako Loewe, Jacquemus alebo Dries Van Noten a pripraviť si kartu bez denného limitu.

    Zdroj: COS

    Zatiaľ čo dámska móda si v letných mesiacoch užíva slobodu v podobe plisovaných sukní, asymetrických strihov, transparentných vrstiev a výšiviek, tak tá pánska zostáva až bolestivo praktická. Ako by muži neboli hodní módnej poetiky. Namiesto príbehov nosia vrecká. Namiesto emócií strih slim fit. A kde je tá hravosť, nadsázka a výraz? Zmizla medzi regálmi s bielymi košeľami a svetlomodrými šortkami.

    Zatiaľ čo ženy nosia príbehy, muži nosia funkciu. Kedy bude týmto dňom koniec?

    Módne reťazce vedia, že biela košeľa sa bude predávať. Vedia aj to, že ružové hodvábne nohavice pravdepodobne skončia vo výpredaji. Ale možno je načase prestať sa znepokojovať. Muži nie sú nezaujímaví, len nemajú z čoho vyberať. Kým budú obchody ponúkať len „bezpečné“ možnosti, pánska letná móda zostane úplne mimo.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Zara Man (@zaraman)

    Nikto nepotrebuje extravagantné kúsky, chce len nádych originality. Prejavuje sa však inak ako decentnými gombíkmi na košeli, semišovými mules a nylonovými bucket klobúčikmi. Plavky potom ani nekomentujeme, pretože sú buď základné, alebo doslova smiešne. Takže do toho, naberte s letom trochu odvahy.

    Zdroje: Instagram

    ― Reklama ―

    Chanel odhalil recyklačný program Nevold. Na vyriešenie nadprodukcie však nestačí

    Módny dom Chanel urobil krok smerom k udržateľnejšej budúcnosti. Zaviedol komplexný recyklačný program Nevold zameraný na efektívne spracovanie textilného odpadu, nepoužitých materiálov a nepredaného tovaru. Pre značku Chanel predstavuje riešenie na boj proti nedostatku vzácnych materiálov, ako je kašmír, hodváb a koža. Kritici však tvrdia, že recyklácia nevyrieši najväčší problém sveta módy, teda nadprodukciu.

    Sarah Burton vydala ďalší debut. Pre Givenchy predstavila prvú kampaň

    Nová kreatívna riaditeľka značky Givenchy, návrhárka Sarah Burton, odhalila svoju debutovú prehliadku v marci tohto roku. Po odhalení kolekcie na túto jeseň teda teraz zverejňuje svoju prvú kampaň. Do hlavných úloh obsadila modelku a herečku Kaiu Gerber a herečku, režisérku a fotografku Halinu Reijn, ktorá má na konte aj populárny film Babygirl.

    Dizajnérsky kolotoč zmien je na konci. Z korunovania však vynechal ženy

    Od minulého roka sa na módnej scéne uskutočňujú zdanlivo nekončiace zmeny vo vedení najznámejších módnych značiek. Netrpezlivé sledovanie dlho očakávaných noviniek sa však skončilo. Väčšina predtým uvoľnených vedúcich pozícií tak bola úspešne obsadená. Nemožno si však nevšimnúť, že na vysnívaných módnych trónoch chýbajú hlavne ženy.

    Nostalgia sa opäť hlási o slovo. Oživila zabudnuté anklets

    Ďalší aktuálny letný trend potvrdil, že tohtoročnej módnej scéne dominuje nostalgia. Modelky aj it-girls priniesli späť dávno zabudnuté anklets. Náramky na členky si mnohí z nás spájajú skôr s radostným detstvom a letnými tábormi než elegantným doplnkom. Súčasné variácie kedysi populárneho šperku však sľubujú všetko od hravosti až po nadčasovosť.

    Séria Sirény rozpráva príbeh prostredníctvom módy. Jeho kostýmy prezrádzajú tajomstvo deja

    Po úspešnom seriáli White Lotus nastupujú na scénu nové projekty, taktiež stavané na tematike najbohatších vrstiev spoločnosti a ich následnej kritike. Podobný príbeh sa rozhodol vyrozprávať aj nový mini seriál Sirens, lákajúci predovšetkým na svoj svižný dej. Ten skvele dopĺňajú aj kostýmy, ktoré hravo naznačujú, kam postavy nenávratne smerujú.

    Fermentácia vo svete kozmetiky? Sľubuje vyššiu účinnosť skin care

    Zatiaľ čo svet gurmánov si pojem fermentácia spája s pohárom kimči alebo kefíru, kozmetický priemysel ho posúva na novú úroveň. Bakteriálny proces, ktorý zabezpečuje transformáciu zložiek do vstrebateľnejšej formy, sa vkráda do prípravkov starostlivosti o pleť. Fermentované zložky sľubujú intenzívnejšiu účinnosť a jemnejšie pôsobenie. Trend, ktorý znie ako výstrelok, vychádza z dávnych tradícií východnej medicíny.

    Módne značky hľadia vpred. Ponúkajú resort kolekcie pre jar 2026

    Špeciálne cruise a resort kolekcie fungujú ako pomyselný most medzi hlavnými ready-to-wear kolekciami. Zatiaľ čo najväčšie módne domy na ich počesť usporadúvajú špeciálne prehliadky, ostatné luxusné značky zostávajú pri kampaniach. Mnohé z nich preto nedávno odhalili najnovšie návrhy pre jar budúceho roka. Inšpiráciu čerpajú z histórie, tarotových kariet, Paríža či módy 90. rokov.

    Pozor na Labubu bez certifikácie. Z roztomilého plyšového zvieratka sa stáva toxický démon

    Keď sa na trhu objaví nová kultová senzácia, málokedy sa niekto pýta, čo za sebou zanechá. Labubu, postavička pôvodne určená pre zberateľov umenia a dizajnu, sa behom chvíle pretavila v lavínu napodobenín, ktoré zaplavujú medzinárodný trh. V Česku sa s týmito "fejkami" stretávame v podobe plyšákov, príveskov na kľúče či obalov na mobil. Všetky ale niečo spája. Úplne chýbajúce informácie o výrobcovi, zložení a bezpečnosti.

    Luxus má nový symbol. Trendy pánske hodinky zmenšujú ciferník

    Dávno preč sú časy, keď štýlový pánsky outfit museli podčiarkovať maximálne trblietavé hodinky. Luxus dnes hovorí iným jazykom. Medzi stereotypne maskulínne modely prenikli nové trendové kúsky. Na rozdiel od svojich predchodcov ich zdobí menší ciferník, ktorý viac pripomína dámske hodinky. Do svojich lookov ich už zaradila nejedna pánska módna ikona.

    Móda v kocke: Roberto Coin má novú tvár a Balenciaga víta jar 2026

    Herečka Dakota Johnson je najnovšou ambasádorkou značky Roberto Coin. Tommy Hilfiger medzitým nadviazal spoluprácu s hercom Damsonom Idrisom na špeciálnej kolekcii inšpirovanej F1. Módny dom Balenciaga odhalil resort kolekciu pre jar 2026 a Chanel predstavil sadu šperkov Reach for the Stars. Victoria Beckham potom dostala vlastnú šou na Netflixe.

    Leto korunovalo plavky roka. Zažiaria asymetrické jednodielne kúsky

    Každé letné obdobie má svojich favoritov, definujúcich slnečnými lúčmi pretkané dni. Tohtoročným vládcom plážových trendov sa jednoznačne stávajú jednoduché, elegantné, ale napriek tomu zvodné plavky. Jedná sa o jednodielne asymetrické modely na jedno rameno. Nielen, že skvele vystihnú akúkoľvek postavu, predstavujú perfektnú nadčasovú voľbu.

    Bottega Veneta oslavuje novú kampaň. V čele stojí Tyler, The Creator a Dario Argento

    Módny dom Bottega Veneta predstavil nové tváre kampane "Craft is Our Language". Medzi hlavné mená tentoraz patrí raper Tyler, The Creator a kultový taliansky režisér Dario Argento. Ide o potvrdenie trendu, že luxusné módne domy oslovujú tvorcov z rôznych kútov kultúrneho sveta. Najmä rapová scéna má už roky nesporný vplyv na vnímanie štýlu, estetiky a hodnôt značky a Bottega Veneta nie je výnimkou.

    Paríž očakáva zmeny. Týždeň haute couture módy mení svoje obrysy

    Parížsky týždeň haute couture módy zažíva tento rok veľké zmeny. Dôvodom je zdanlivo nekončiaci kolotoč presúvajúcich sa kreatívnych riaditeľov najslávnejších módnych domov. Na očakávanej udalosti tak bude chýbať Dior, Jean Paul Gaultier a Valentino. Na druhej strane Glenn Martens bude debutovať pre Maison Margiela a Demna Gvasalia sa rozlúči s Balenciagou.

    Maria Grazia Chiuri neponúkla len eleganciu. Dior priniesla aktívny feminizmus

    Maria Grazia Chiuri síce obliekala ženy do tylu, saténu a ikonických prvkov, jej skutočný prínos značke Dior však leží inde. V spôsobe, akým do prehliadok vtkala sociálne uvedomenie. V článku sa preto nepíše o čipke, ktorú použila na svojej poslednej prehliadke. Je o tom, ako módu ako jedna z mála premenila na feministický nástroj. A ako jej návrhy opakovane zdôrazňovali, že silueta nestačí. Treba aj silný postoj.

    Na trón nastúpil Jonathan Anderson. Bude vládnuť celému kráľovstvu Dior

    Módny dom Dior v pondelok ráno potvrdil dlhoročné špekulácie o nástupcovi kreatívnej riaditeľky Marie Grazie Chiuriovej. Ako mnohí očakávali, stal sa ním návrhár Jonathan Anderson, ktorý bol nedávno vymenovaný za šéfa pánskeho oddelenia slávnej značky. Prvýkrát od čias samotného Christiana Diora bude všetkým sekciám spoločnosti vládnuť jeden dizajnér.

    Kristen Stewart skúša režisérske kreslo. V Cannes uspela s The Chronology of Water

    Slávna herečka Kristen Stewart skúma nové odvetvia filmovej brandže. Na uplynulom festivale v Cannes ponúkla svoj prvý veľký režisérsky debut, teda film The Chronology of Water. Film skúma príbeh americkej spisovateľky bojujúcej s traumami z detstva i drogovou závislosťou Lidie Yuknavitch. Za svoj počin si Stewart vyslúžila standing ovation.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―