Více

    ― Reklama ―

    Keď sa na trhu objaví nová kultová senzácia, málokedy sa niekto pýta, čo za sebou zanechá. Labubu, postavička pôvodne určená pre zberateľov umenia a dizajnu, sa behom chvíle pretavila v lavínu napodobenín, ktoré zaplavujú medzinárodný trh. V Česku sa s týmito „fejkami“ stretávame v podobe plyšákov, príveskov na kľúče či obalov na mobil. Všetky ale niečo spája. Úplne chýbajúce informácie o výrobcovi, zložení a bezpečnosti.

    Labubu bol pôvodne vytvorený ako umelecká figúrka hongkonským dizajnérskym štúdiom Kasing Lung pre značku Pop Mart. Zberateľské figúrky si získali obrovskú popularitu vďaka svojmu osobitému vzhľadu. Roztomilé veľké oči, špicaté zuby a tajomný úsmev. Originálny umelecký predmet sa však rýchlo stal celosvetovým trendom, ktorý inšpiroval aj vlnu lacných, neautorizovaných napodobenín, často bez akejkoľvek kontroly kvality.

    Neoficiálne Labubu predstavuje zdravotné riziko. Okrem toho zaťažuje planétu

    Ak si niekto kúpi neoficiálne figúrky Labubu, v podstate si kupuje viac chémie ako radosti. Zákazník sa tak stáva súčasťou tichého ekologického problému. Minulý rok koalícia EcoWaste Coalition upozornila na prítomnosť ťažkých kovov a plastov z PVC v týchto neoficiálnych výrobkoch. Viaceré z testovaných figúrok obsahovali nebezpečné olovo aj PVC, ktoré sa spájajú s viacerými zdravotnými komplikáciami. Olovo je neurotoxín, ktorý má ničivé účinky najmä na deti. Môže viesť k vývojovým poruchám, problémom so správaním a v extrémnych prípadoch k poškodeniu mozgu. Na druhej strane PVC je plast, ktorý často obsahuje ftaláty.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Fashionup.cz (@fashion_upcz)

    Kým sa deti hrajú, ich telá absorbujú tiché jedy. Medzitým planétu dusia ďalšie tony zbytočného plastu. Na prvý pohľad sa to môže zdať ako nevinná maličkosť, ale práve takéto drobnosti tvoria ekologické katastrofy vo veľkom. Milióny týchto hračiek vyrobených bez akejkoľvek regulácie končia na skládkach, v spaľovniach alebo, čo je ešte horšie, v oceánoch. Plast, z ktorého sú neoficiálne Labubu vyrobené, sa v prírode rozkladá stovky rokov a medzitým sa rozkladá na mikroplasty, ktoré končia v telách rýb, vtákov a ľudí.

    Zdroj: Pop Mart

    Kontrolujte distribútora. Namiesto hračky môžete kúpiť chemický kokteil

    Odmietaním neznačkového Labubu nechránite len seba, ale aj planétu. Rozhodnutie pri pokladni je v konečnom dôsledku hlasovaním za zdravšiu budúcnosť. Nielen rodičia majú v rukách jednoduchý, ale mocný nástroj: informovanú voľbu. Vyberať si len certifikované hračky od overených výrobcov nie je paranoja, ale základný akt zodpovednosti. Vyhýbať sa podozrivým „fejkom“ znamená chrániť seba a svoje deti pred toxickými látkami a podporovať trh, ktorému záleží na kvalite a etike.

    Okrem olova a ftalátov sa v napodobeninách nachádzajú aj ďalšie rizikové látky. Kadmium, ktoré sa často používa ako lacný pigment, sa ukladá v obličkách a môže narušiť tvorbu kostí. Jeho toxicita je dobre zdokumentovaná, rovnako ako toxicita ortuti, ktorá môže zostať vo farbivách a mať ničivé účinky na nervový systém. Medzi ďalšie chemikálie, ktoré vzbudzujú obavy, patria brómované spomaľovače horenia, používané na zabezpečenie požiarnej bezpečnosti, ktoré sa negatívne hromadia v tele.

    Zdroje: GMA Network, Marketing-Interactive, France 24, YouTube, Instagram

    Pozor na Labubu bez certifikácie. Z roztomilého plyšového zvieratka sa stáva toxický démon

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Keď sa na trhu objaví nová kultová senzácia, málokedy sa niekto pýta, čo za sebou zanechá. Labubu, postavička pôvodne určená pre zberateľov umenia a dizajnu, sa behom chvíle pretavila v lavínu napodobenín, ktoré zaplavujú medzinárodný trh. V Česku sa s týmito „fejkami“ stretávame v podobe plyšákov, príveskov na kľúče či obalov na mobil. Všetky ale niečo spája. Úplne chýbajúce informácie o výrobcovi, zložení a bezpečnosti.

    Labubu bol pôvodne vytvorený ako umelecká figúrka hongkonským dizajnérskym štúdiom Kasing Lung pre značku Pop Mart. Zberateľské figúrky si získali obrovskú popularitu vďaka svojmu osobitému vzhľadu. Roztomilé veľké oči, špicaté zuby a tajomný úsmev. Originálny umelecký predmet sa však rýchlo stal celosvetovým trendom, ktorý inšpiroval aj vlnu lacných, neautorizovaných napodobenín, často bez akejkoľvek kontroly kvality.

    Neoficiálne Labubu predstavuje zdravotné riziko. Okrem toho zaťažuje planétu

    Ak si niekto kúpi neoficiálne figúrky Labubu, v podstate si kupuje viac chémie ako radosti. Zákazník sa tak stáva súčasťou tichého ekologického problému. Minulý rok koalícia EcoWaste Coalition upozornila na prítomnosť ťažkých kovov a plastov z PVC v týchto neoficiálnych výrobkoch. Viaceré z testovaných figúrok obsahovali nebezpečné olovo aj PVC, ktoré sa spájajú s viacerými zdravotnými komplikáciami. Olovo je neurotoxín, ktorý má ničivé účinky najmä na deti. Môže viesť k vývojovým poruchám, problémom so správaním a v extrémnych prípadoch k poškodeniu mozgu. Na druhej strane PVC je plast, ktorý často obsahuje ftaláty.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Fashionup.cz (@fashion_upcz)

    Kým sa deti hrajú, ich telá absorbujú tiché jedy. Medzitým planétu dusia ďalšie tony zbytočného plastu. Na prvý pohľad sa to môže zdať ako nevinná maličkosť, ale práve takéto drobnosti tvoria ekologické katastrofy vo veľkom. Milióny týchto hračiek vyrobených bez akejkoľvek regulácie končia na skládkach, v spaľovniach alebo, čo je ešte horšie, v oceánoch. Plast, z ktorého sú neoficiálne Labubu vyrobené, sa v prírode rozkladá stovky rokov a medzitým sa rozkladá na mikroplasty, ktoré končia v telách rýb, vtákov a ľudí.

    Zdroj: Pop Mart

    Kontrolujte distribútora. Namiesto hračky môžete kúpiť chemický kokteil

    Odmietaním neznačkového Labubu nechránite len seba, ale aj planétu. Rozhodnutie pri pokladni je v konečnom dôsledku hlasovaním za zdravšiu budúcnosť. Nielen rodičia majú v rukách jednoduchý, ale mocný nástroj: informovanú voľbu. Vyberať si len certifikované hračky od overených výrobcov nie je paranoja, ale základný akt zodpovednosti. Vyhýbať sa podozrivým „fejkom“ znamená chrániť seba a svoje deti pred toxickými látkami a podporovať trh, ktorému záleží na kvalite a etike.

    Okrem olova a ftalátov sa v napodobeninách nachádzajú aj ďalšie rizikové látky. Kadmium, ktoré sa často používa ako lacný pigment, sa ukladá v obličkách a môže narušiť tvorbu kostí. Jeho toxicita je dobre zdokumentovaná, rovnako ako toxicita ortuti, ktorá môže zostať vo farbivách a mať ničivé účinky na nervový systém. Medzi ďalšie chemikálie, ktoré vzbudzujú obavy, patria brómované spomaľovače horenia, používané na zabezpečenie požiarnej bezpečnosti, ktoré sa negatívne hromadia v tele.

    Zdroje: GMA Network, Marketing-Interactive, France 24, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Bangle all the way. Masívne náramky sa valcujú módne doplnky

    Náramky v štýle bangles sa vyšplhali na pomyselný vrchol módnych doplnkov. Módne móla určené pre tohtoročnú jar a leto zaplavili okrem pôsobivých kúskov oblečenia aj výrazné náramky. Značky Saint Laurent, Balmain, Victoria Beckham alebo Hermès ukazujú, že tento rok bude o čo stáť. Zvezte sa na vlne masívnych šperkov zdobiacich opálené ruky.

    Miu Miu zachraňuje Prada Group. Luxusná skupina oslavuje rastúce predaje

    Luxusné značky dlhodobo bojujú s nízkym dopytom a trvajúcou infláciou. Niektorým sa však aj napriek nepriaznivej situácii naďalej darí. Výsledky z uplynulého polroka oslavuje napríklad Prada Group. Skupina totiž v stredu oznámila rastúce predaje a stabilné zisky. Ďakovať za to môže predovšetkým spoločnosti Miu Miu, ktorá je jej najväčším ťahúňom.

    Rozhovor: Česko má talentov dosť. Kreatívne kolekcie ale brzdí konzervatívny trh, mieni Žofie Soldánová z Naiad

    Žofie Soldánová, návrhárka českej značky Naiad, verí, že každá žena v každom veku má svoju vlastnú krásu. Z toho vychádza aj jej tvorba, prostredníctvom ktorej chce ženám ponúknuť možnosť cítiť sa étericky a zároveň silne. Je presvedčená, že česká módna scéna má obrovský potenciál. Miestny trh je však konzervatívny a návrhárom trochu zväzuje ruky, pretože musia nájsť správnu rovnováhu medzi kreativitou a predajnosťou.

    Pánske tašky budúcej sezóny? Kraľuje im tradícia a funkčnosť

    Časy, keď si muži vystačili s vreckami, sú už minulosťou. Pánske tašky, a najmä takzvané shoulder bags, opäť dávajú o sebe vedieť. Na prehliadkach pre túto jeseň a zimu sa objavili v toľkých variáciách, až pôsobia skôr ako rozhodný návrat k základom než ako skúšobný trend. Zároveň však nepôsobia nostalgicky. V modernom čítaní sa stávajú spoločníkom, ktorý vie, čo robí. Dizajnovo, prakticky aj esteticky.

    Želáte si čerstvé pečivo? Gurmánske parfémy dobývajú svet aj naše zmysly

    Teplý croissant, čerstvo upečený chlieb s maslom alebo kúsok narodeninovej torty. Vôňa pečiva je jedným z najvýraznejších parfumových trendov tohto roka. Symbolizuje totiž pokoj, pohodu a návrat do detstva. V dobe, keď je jedlo často spájané s prehnanou sebakontrolou, prichádzajú hrejivé vône ako nežná útecha. Aké parfémy stoja za skúšku?

    Biele tenisky na červenom koberci? Je to neúctivé a jasné faux pas

    Na filmovom festivale v Karlových Varoch sa rok čo rok opakuje jeden zvláštny fenomén. Slávnostné delegácie prichádzajúce na premiéry pôsobia štylisticky trochu nekonzistentne. Zatiaľ čo hlavné hviezdy sa skvejú vo večerných šatách, filmoví strihači majú niekedy na sebe len krátke nohavice a šľapky. Najvýraznejšia je však iná kombinácia: honosná róba a biele tenisky. Čo si o tom myslíme my v redakcii?

    Paríž má predbežný rozvrh. Jeho jesenný fashion week prekypuje debutmi

    S postupujúcim letom rastú aj očakávania módnej scény. Septembrové týždne módy prinesú niekoľko dôležitých debutov. A zdá sa, že väčšina z nich bude odhalená v Paríži. Organizátor tamojšieho fashion weeku, Fédération de la Haute Couture de la Mode, vo štvrtok zverejnil predbežný kalendár, podľa ktorého podujatie odhalí deväť premiér nových kreatívnych riaditeľov.

    Ako prežiť trópy s eleganciou? Ovládnite business dresscode aj v lete

    Slnko páli už od rána a vy viete, že vás čaká náročný deň v kancelárii. Kombinácia, ktorá môže v letných mesiacoch spôsobiť utrpenie aj tým najštýlovejším jedincom. Ale aj v lete môžete zažiariť s pracovným oblečením, ktoré je ľahké a elegantné zároveň. Stačí siahnuť po správnych materiáloch a s niekoľkými nadčasovými kúskami ľahko vytvoríte vlastný letný capsule wardrobe.

    Personal branding nie je len pre celebrity. Staňte sa ikonou svojej sociálnej bubliny

    Byť zapamätateľný je v dospelom svete silnou zbraňou. Čokoľvek, v čom ste dobrí, sa môže stať vaším poznávacím znamením. Pomôže vám v tom aj takzvaný personal branding. Trend, rezonujúci hlavne na sociálnej sieti TikTok, sa stáva nástrojom osobného prejavu a môže pracovať vo váš prospech. Štýl totiž ďaleko presahuje rámec obyčajnej módy.

    Móda v kocke: Kendall Jenner žiari pre Pradu a Londýn vystaví šatník Alžbety II.

    Módny dom Prada zverejnil kampaň na túto jeseň, v ktorej okrem iných žiari aj Kendall Jenner. Návrhárka Phoebe Philo odhalila svoju štvrtú kolekciu a MM6 Maison Margiela obnovil spoluprácu s Dr. Martens. Londýn na jar privíta výstavu odhaľujúcu šatník kráľovnej Alžbety II. A značka American Eagle vymenovala herečku Sydney Sweeney za svoju ambasádorku.

    Messy girl era je späť a čísla sú na jej strane. Béžová a pilates už ľudí nudia

    Uhladené účesy, sklenená pleť a outfity v odtieni ovseného mlieka. Tak vyzerali trendy poslednej doby, ktorých hlavnou ikonou bola influencerka Hailey Bieber a právom tak získala odznak "it girl". Clean girl era ale upadá a namiesto nej nastupuje takzvaná messy girl era. Spoločnosť sa v preferenciách otáča a ľudia zisťujú, že chcú život naozaj žiť.

    Kylie Jenner po prvýkrát pre Miu Miu. Jesenná kampaň búra genderové stereotypy

    Kde sa archetypy stretávajú so sviežou perspektívou. Aj tak definuje Miu Miu kampaň pre tohtoročnú jeseň a zimu s názvom Femininities. Séria prepisuje tradičné genderové stereotypy a zaužívané predstavy o ženskosti. Kúsky spájajú jemnosť spodnej bielizne s voľnejším oblečením, typickým pre pánsku módu. Značka zapojila do kampane výrazné osobnosti naprieč odbormi, vrátane Kylie Jenner, ktorá s Miu Miu spolupracuje prvýkrát.

    New York pozná svoj kalendár. Načrtáva kontúry týždňa módy na jar 2026

    Zástupcovia Council of Fashion Designers of America (CFDA), oficiálneho usporiadateľa Newyorského týždňa módy, zverejnili predbežný rozvrh očakávanej udalosti. Fashion week v polovici septembra predstaví kolekcie pre jar 2026. Svoj debut tentokrát odhalí deväť návrhárov. Chýbať naopak bude Marc Jacobs, Ralph Lauren, Thom Browne alebo Willy Chavarria.

    Nebavia vás Paríž, ani Miláno? Štokholm ako módna mekka severu

    Keď sa povie hlavné mesto módy, väčšina z nás si automaticky vybaví lesk parížskych butikov na Rue Saint-Honoré, pompéznu Galleria Vittorio Emanuele v Miláne alebo ikonické módne centrum Bergdorf Goodman v New Yorku. Ale čo ak vám povieme, že skutočný klenot súčasnej módy sa skrýva o niečo viac na sever. A to medzi švédskymi ostrovmi, pod blankytným nebom Štokholmu?

    TikTok ako šikovná reklama. Beauty značkám prináša organický rast

    Platforma Spate vysledovala 10 najpopulárnejších beauty značiek, ktoré za uplynulý rok na sociálnej sieti TikTok zaznamenali organický rast. Ide o pozornosť, ktorú spoločnosti nezískavajú skrz dohodnuté spolupráce či platené reklamy. Používatelia o nich len často hovoria alebo ich odporúčajú svojim sledujúcim, čím okolo nich vytvárajú potrebný "hype".

    Tajné chodby, dva milióny jahôd a fresh móda. Wimbledon už dávno nie je len o športe

    Wimbledon nikdy nebol len o tenise. Trávnaté kurty v londýnskom All England Clube sa každoročne menia na dokonalý mikrosvet s vlastnými pravidlami. Okrem športového stretnutia, ktoré sa radí medzi najdôležitejšie v celom roku, ide tiež o dôležitú módnu prehliadku a sprievod mnohých tradícií. Dokonca aj desiata je tu ikonickým zážitkom.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―