Více

― Reklama ―

Internet pokračuje vo svojej obsesi s netypicky maskulínnymi mužmi. Užívatelia sociálnych sietí sa však tentoraz namiesto takzvaného rodent man zamilovali do „noodle boys“. Ide väčšinou o hercov, charakteristických svojou vytiahnutou postavou, dlhšími vlasmi a ostrou čeľusťou. Najviac je na nich však príťažlivá istá otvorenosť a predovšetkým citlivosť.

Minulý rok opäť zmenil pohľad na to, čo všetko môže v súčasnom svete znamenať pojem maskulinita. Užívatelia sociálnych sietí totiž prepadli takzvaným rodent men. Ide o hercov, ako je Josh O’Connor (Challengers) alebo Jeremy Allen White (Bear), ktorí svojim vzhľadom mierne pripomínajú hlodavcov. Napriek tomu, alebo práve vďaka tomu, je na ich vzhľade však niečo hlboko príťažlivé.

Zdroj: Chanel

Internet si však teraz, ako to už býva zvykom, našiel novú obsesiu. Novinári The New York Times jej koncom roka dali nové meno, a to „noodle boys“. Jedná sa o mužov, ktorí neoplývajú stereotypnou maskulinitou. Široký hrudník a vypracované svaly tak nahradili dlhé a chudé končatiny. Pre tento typ mužov sú typické aj dlhšie, často kučeravé vlasy, veľké oči a ostrá čeľusť.

Zobraziť príspevok na Instagrame

A post shared by Finn Wolfhard (@finnwolfhardofficial)

Medzi slávne príklady „noodle boys“ by sa bezpochyby zaradili herci ako Timothée Chalamet (Dune), Dominic Sessa (The Holdovers), Finn Wolfhard (Stranger Things) alebo Mark Eydelshteyn (Anora). Typické pre nich potom nie sú iba vyššie popísané fyzické vlastnosti, ale aj akási spoločná „vnútorná sila“. Nejde iba o ich vzhľad, ale dojem otvorenosti a istej zraniteľnosti.

Noodle boys nie sú nič nové. Ide o opakujúci sa fenomén

Novinár Jacob Gallagher vo svojom článku pre The New York Times opisuje, že túžba po podobne „atypických“ mužoch pramení z opozície voči konzervatívnej, pravicovejšej a niekedy až toxickej maskulinite. Podobná reakcia sa objavila už skôr, napríklad v 80. rokoch 20. storočia. Zároveň však treba poznamenať, že to neznamená úplný koniec stereotypne príťažlivých mužov.

Otázkou zostáva, prečo je potrebné zdôrazňovať príťažlivosť atypicky maskulínnych mužov a vymýšľať pre nich špeciálne, často mätúce prezývky. Nie je to jednoducho fenomén modernej spoločnosti, ktorá „umožňuje“ viacero chápaní mužských rolí? Ich prehnaná definícia a odlišovanie od ostatných spôsobuje len väčšie rozdelenie spoločnosti, ohľadom už aj tak politizovanej témy.

Zdroje: The New York Times, Afterschool Substack, The International News Instagram, YouTube

Foto:Chanel

Rodent men sú minulosťou. Medzi sexy mužmi vyhrávajú trendy noodle boys

― Reklama ―

― Reklama ―

― Reklama ―

Internet pokračuje vo svojej obsesi s netypicky maskulínnymi mužmi. Užívatelia sociálnych sietí sa však tentoraz namiesto takzvaného rodent man zamilovali do „noodle boys“. Ide väčšinou o hercov, charakteristických svojou vytiahnutou postavou, dlhšími vlasmi a ostrou čeľusťou. Najviac je na nich však príťažlivá istá otvorenosť a predovšetkým citlivosť.

Minulý rok opäť zmenil pohľad na to, čo všetko môže v súčasnom svete znamenať pojem maskulinita. Užívatelia sociálnych sietí totiž prepadli takzvaným rodent men. Ide o hercov, ako je Josh O’Connor (Challengers) alebo Jeremy Allen White (Bear), ktorí svojim vzhľadom mierne pripomínajú hlodavcov. Napriek tomu, alebo práve vďaka tomu, je na ich vzhľade však niečo hlboko príťažlivé.

Zdroj: Chanel

Internet si však teraz, ako to už býva zvykom, našiel novú obsesiu. Novinári The New York Times jej koncom roka dali nové meno, a to „noodle boys“. Jedná sa o mužov, ktorí neoplývajú stereotypnou maskulinitou. Široký hrudník a vypracované svaly tak nahradili dlhé a chudé končatiny. Pre tento typ mužov sú typické aj dlhšie, často kučeravé vlasy, veľké oči a ostrá čeľusť.

Zobraziť príspevok na Instagrame

A post shared by Finn Wolfhard (@finnwolfhardofficial)

Medzi slávne príklady „noodle boys“ by sa bezpochyby zaradili herci ako Timothée Chalamet (Dune), Dominic Sessa (The Holdovers), Finn Wolfhard (Stranger Things) alebo Mark Eydelshteyn (Anora). Typické pre nich potom nie sú iba vyššie popísané fyzické vlastnosti, ale aj akási spoločná „vnútorná sila“. Nejde iba o ich vzhľad, ale dojem otvorenosti a istej zraniteľnosti.

Noodle boys nie sú nič nové. Ide o opakujúci sa fenomén

Novinár Jacob Gallagher vo svojom článku pre The New York Times opisuje, že túžba po podobne „atypických“ mužoch pramení z opozície voči konzervatívnej, pravicovejšej a niekedy až toxickej maskulinite. Podobná reakcia sa objavila už skôr, napríklad v 80. rokoch 20. storočia. Zároveň však treba poznamenať, že to neznamená úplný koniec stereotypne príťažlivých mužov.

Otázkou zostáva, prečo je potrebné zdôrazňovať príťažlivosť atypicky maskulínnych mužov a vymýšľať pre nich špeciálne, často mätúce prezývky. Nie je to jednoducho fenomén modernej spoločnosti, ktorá „umožňuje“ viacero chápaní mužských rolí? Ich prehnaná definícia a odlišovanie od ostatných spôsobuje len väčšie rozdelenie spoločnosti, ohľadom už aj tak politizovanej témy.

Zdroje: The New York Times, Afterschool Substack, The International News Instagram, YouTube

― Reklama ―

Zabudnite na nesúrodé mikiny. Na teplé večery vytiahnite módne vrstvy

Neskorá jar a farebné leto majú v móde dôležité miesto. Hoci nie je vždy jednoduché vymyslieť dokonalý outfit s minimálnym počtom kusov oblečenia, teplejšie mesiace otvárajú priestor pre poklady ukryté v zimnom šatníku. Na cenené jarné a letné večery tak čakajú elegantné vrstvy. Rozlúčte sa s nevzhľadnými mikinami, na scénu prichádza uhladené vrchné oblečenie.

Luxusné módne domy na nič nečakajú. Dior a Valentino sa tešia na tohtoročnú jeseň

Svet módy je vždy o krok vpred. Dôkazom sú luxusné značky, ktoré sa napriek kvitnúcej jari pozerajú na nadchádzajúcu jeseň. Kreatívna riaditeľka značky Dior Maria Grazia Chiuri odhalila v Kjóte svoju pre-fall ready-to-wear líniu. Pre zmenu v módnom dome Valentino predstavil návrhár Alessandro Michele pre-fall kampaň vyzývajúcu k spomaleniu.

Jarný vánok vo vašej kozmetickej taštičke. Multilíčidlá prinášajú späť slávu make-upovému minimalizmu

Minimalizmus sa dostáva aj do kozmetických tašiek. Závan jari môže byť v kozmetickom arzenáli vítanou úľavou a svieže ročné obdobie vás tiež povzbudí k vytriedeniu nepoužívanej kozmetiky. Ak si občas povzdychnete, že máte produktov až príliš, dobrým riešením pre vás budú v súčasnosti trendy multilíčidla.

Kožušina sa zbavuje nepríjemnej stigmy. Comeback jej zariadila generácia Z

Objaviť sa na verejnosti v pravej kožušine bolo vo svete módy dlho tabu. Mnohé módne spoločnosti preto oficiálne upustili od ich používania. Uplynulá sezóna týždňov módy však kožušiny opäť vrátila do centra pozornosti. Ich popularita rastie najmä vďaka generácii Z, ktorá si zamilovala ich vintage verzie, čo umožňuje "morálny priechod".

Udeľovanie cien Anděl ako prehliadka prírodných javov. Akcia opäť nemala s módou nič spoločné

Zaujíma vás, kde je možné pozorovať takzvanú elitu národa v jej "prirodzených" módnych kreáciách? Ak áno, stačí si počkať na odovzdávanie cien Anděl. Toto podujatie jednoducho nemá s módou nič spoločné. Na červenom koberci sa opäť striedali mračná nevkusu, tornáda gýča a záplavy otáznikov. Eleganciu vystriedala kalamita, ktorá si zaslúži skôr varovanie Českého hydrometeorologického ústavu než módnych redaktorov.

Girl boss ako životný štýl. Cieľavedomú ženu tvorí správne oblečenie aj umenie relaxácie

Fenomén girl boss dávno opustil virálny priestor sociálnych sietí a namiesto toho vstúpil do skutočných životov. Schopné a samostatné ženy nie sú žiadnou novinkou, ale dnešná doba im dáva väčší priestor na vyniknutie. Definíciou takej ženy je jej pracovitosť, zároveň však vyzerá stále upravene a má skoro vždy dobrú náladu. Je vôbec možné dosiahnuť takéto skóre?

Doprajte svojim chlpatým priateľom zaslúžený luxus. Na psov myslia aj najslávnejšie značky

Nie je výnimkou, že sa majitelia psov o svojich miláčikov starajú viac ako o seba. Kto by nedal svojim roztomilým chlpatým priateľom len tú najlepšiu starostlivosť? Medzi milovníkov psích spoločníkov určite patria aj známe módne domy. Preto na nich nezabúdajú ani vo svojej luxusnej ponuke. Dopriať preto môžete svojmu parťákovi všetko od obojkov cez svetrík až po pelech.

Ktoré vám padnú do oka? Dioptrické okuliare majú svojich tohtoročných favoritov

Dávno preč sú časy, keď dioptrické okuliare predstavovali nevzhľadnú záťaž. Dokonca aj ľudia s dokonalým zrakom dnes často nosia prázdne rámy, len aby doplnili oblečenie. Ak patríte k ľuďom, ktorí bez okuliarov nedokážu vyjsť z domu, možno vám závidíme. Koniec koncov, trendy sa tento rok presadili aj v tejto oblasti a v záplave štýlov si určite vyberiete z množstva obľúbených tvarov.

Vpustite jarný vánok. Otvorené okno dodá interiéru vôňu

Vytrvalé slnečné lúče si nachádzajú cestu do našich domovov a bytov a všetci ich netrpezlivo očakávajú. Jar symbolizuje nové začiatky, čistotu a predovšetkým svieže vône. Okrem čerstvého vzduchu a rozkvitnutých rastlín vám však doma pomôžu aj interiérové vône so sviežimi tónmi. Poslúži vám arabská guma alebo napríklad parfum na pranie.

Móda v skratke: Tiffany & Co. oslavuje lásku a Paris Hilton vydala svoj 30. parfém

Šperkársky dom Tiffany & Co. oslavuje spolu s ikonickými herečkami transformujúcu silu lásky. Nemecké značky Rimowa a Mykita spolupracujú na slnečných okuliaroch a Paris Hilton odhalila svoj už 30. parfém. Dizajnér Jeremy Scott navrhne 500 kostýmov pre berlínsku show a Duran Lantink vyhral Woolmark Prize.

Nič vám už nebude stáť v ceste. Štýlové tenisky na prekonanie kilometrov

Ak vás čaká v najbližšej dobe dovolenka či väčší výlet, súčasťou príprav by určite mala byť aj voľba vhodnej obuvi. Zdá sa to možno ako nepodstatný detail, ale pokiaľ na vašich cestách radi obdivujete populárne miesta, nachodíte pokojne desiatky kilometrov. Vybrané tenisky by teda mali byť pohodlné a zároveň štýlové. Inšpirujte sa obľúbenými modelmi.

Obujte si módne jarné topánky. Tohtoročnú teplú sezónu definuje chic aj námornícky štýl

Na scénu konečne prišla jar. Spolu s ňou sa do popredia dostávajú aj trendy, ktoré určujú tohtoročnú teplú sezónu. Pripravte sa teda na obutie niektorých topánok, ktoré nás v najbližších mesiacoch neopustia. Na piknikoch, jarných prechádzkach a kaviarenských pochôdzkach nás budú sprevádzať najmä kúsky reprezentujúce chic a námornícky štýl.

Wellness svet má tento rok jasno. Za kráľovnú trendov menoval hydratáciu

Pitná voda ešte nikdy nebola taká sexy. Svet wellness tento rok vyzdvihol hydratáciu do popredia. Jej rituál už teda nezahŕňa len módny hrnček alebo fľašu. Namiesto toho zahŕňa celý rad "nevyhnutných" doplnkov, od elektrolytov cez rôzne príchute až po jedlé trblietky. Sociálna sieť TikTok tak z tejto rutiny urobila nový trend, bez ktorého sa nezaobídete.

Móda v skratke: Julia Garner septembra v Gucci a Louboutin objavuje svet okuliarov

Prvý aprílový deň priniesol niekoľko nových kampaní. Britská značka Mulberry plánuje špeciálnu kolekciu výrobkov pre psov. Ikonický návrhár obuvi Christian Louboutin pre zmenu ponúkne svoju prvú líniu slnečných okuliarov. Módny dom Gucci oslavuje 104. výročie výroby hodvábu projektom, v ktorom zažiari Julia Garner. Bulgari vycestuje na podujatie Hodinky a zázraky a TikTok Shop rozširuje svoju pôsobnosť.

Podceňované doplnky vedia zažiariť. Štýlové opasky premenia outfit na sofistikované majstrovské dielo

O dôležitosti doplnkov by v dnešnej dobe už nemali existovať spory. Na prvý pohľad jednoduché prvky vedia často povzniesť celý outfit na inú úroveň, a naopak ich absencia kričí do sveta svojou neúplnosťou. Do kategórie pomocníkov patria aj opasky. Ich funkcia totiž dávno siaha ďaleko za tú čisto praktickú a často vykúzli vytúžený perfektný look.

Prečo poznať Issey Miyake? Japonská ikona experimentuje so sochami

issey Miyake je už dlho symbolom nekonvenčného prístupu k móde, kde sa technológia stretáva s umením a tradičné remeslo s budúcnosťou. Japonský návrhár zmenil vnímanie odevu zo statického na dynamický prvok plný formy a experimentov. Dôkazom toho je aj jeho najnovšia línia, ktorá skúma vzťah medzi telom a odevom v podobe sochárskych kreácií.

― Reklama ―

― Reklama ―