Více

    ― Reklama ―

    Internet pokračuje vo svojej obsesi s netypicky maskulínnymi mužmi. Užívatelia sociálnych sietí sa však tentoraz namiesto takzvaného rodent man zamilovali do „noodle boys“. Ide väčšinou o hercov, charakteristických svojou vytiahnutou postavou, dlhšími vlasmi a ostrou čeľusťou. Najviac je na nich však príťažlivá istá otvorenosť a predovšetkým citlivosť.

    Minulý rok opäť zmenil pohľad na to, čo všetko môže v súčasnom svete znamenať pojem maskulinita. Užívatelia sociálnych sietí totiž prepadli takzvaným rodent men. Ide o hercov, ako je Josh O’Connor (Challengers) alebo Jeremy Allen White (Bear), ktorí svojim vzhľadom mierne pripomínajú hlodavcov. Napriek tomu, alebo práve vďaka tomu, je na ich vzhľade však niečo hlboko príťažlivé.

    Zdroj: Chanel

    Internet si však teraz, ako to už býva zvykom, našiel novú obsesiu. Novinári The New York Times jej koncom roka dali nové meno, a to „noodle boys“. Jedná sa o mužov, ktorí neoplývajú stereotypnou maskulinitou. Široký hrudník a vypracované svaly tak nahradili dlhé a chudé končatiny. Pre tento typ mužov sú typické aj dlhšie, často kučeravé vlasy, veľké oči a ostrá čeľusť.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Finn Wolfhard (@finnwolfhardofficial)

    Medzi slávne príklady „noodle boys“ by sa bezpochyby zaradili herci ako Timothée Chalamet (Dune), Dominic Sessa (The Holdovers), Finn Wolfhard (Stranger Things) alebo Mark Eydelshteyn (Anora). Typické pre nich potom nie sú iba vyššie popísané fyzické vlastnosti, ale aj akási spoločná „vnútorná sila“. Nejde iba o ich vzhľad, ale dojem otvorenosti a istej zraniteľnosti.

    Noodle boys nie sú nič nové. Ide o opakujúci sa fenomén

    Novinár Jacob Gallagher vo svojom článku pre The New York Times opisuje, že túžba po podobne „atypických“ mužoch pramení z opozície voči konzervatívnej, pravicovejšej a niekedy až toxickej maskulinite. Podobná reakcia sa objavila už skôr, napríklad v 80. rokoch 20. storočia. Zároveň však treba poznamenať, že to neznamená úplný koniec stereotypne príťažlivých mužov.

    Otázkou zostáva, prečo je potrebné zdôrazňovať príťažlivosť atypicky maskulínnych mužov a vymýšľať pre nich špeciálne, často mätúce prezývky. Nie je to jednoducho fenomén modernej spoločnosti, ktorá „umožňuje“ viacero chápaní mužských rolí? Ich prehnaná definícia a odlišovanie od ostatných spôsobuje len väčšie rozdelenie spoločnosti, ohľadom už aj tak politizovanej témy.

    Zdroje: The New York Times, Afterschool Substack, The International News Instagram, YouTube

    Foto:Chanel

    Rodent men sú minulosťou. Medzi sexy mužmi vyhrávajú trendy noodle boys

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Internet pokračuje vo svojej obsesi s netypicky maskulínnymi mužmi. Užívatelia sociálnych sietí sa však tentoraz namiesto takzvaného rodent man zamilovali do „noodle boys“. Ide väčšinou o hercov, charakteristických svojou vytiahnutou postavou, dlhšími vlasmi a ostrou čeľusťou. Najviac je na nich však príťažlivá istá otvorenosť a predovšetkým citlivosť.

    Minulý rok opäť zmenil pohľad na to, čo všetko môže v súčasnom svete znamenať pojem maskulinita. Užívatelia sociálnych sietí totiž prepadli takzvaným rodent men. Ide o hercov, ako je Josh O’Connor (Challengers) alebo Jeremy Allen White (Bear), ktorí svojim vzhľadom mierne pripomínajú hlodavcov. Napriek tomu, alebo práve vďaka tomu, je na ich vzhľade však niečo hlboko príťažlivé.

    Zdroj: Chanel

    Internet si však teraz, ako to už býva zvykom, našiel novú obsesiu. Novinári The New York Times jej koncom roka dali nové meno, a to „noodle boys“. Jedná sa o mužov, ktorí neoplývajú stereotypnou maskulinitou. Široký hrudník a vypracované svaly tak nahradili dlhé a chudé končatiny. Pre tento typ mužov sú typické aj dlhšie, často kučeravé vlasy, veľké oči a ostrá čeľusť.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Finn Wolfhard (@finnwolfhardofficial)

    Medzi slávne príklady „noodle boys“ by sa bezpochyby zaradili herci ako Timothée Chalamet (Dune), Dominic Sessa (The Holdovers), Finn Wolfhard (Stranger Things) alebo Mark Eydelshteyn (Anora). Typické pre nich potom nie sú iba vyššie popísané fyzické vlastnosti, ale aj akási spoločná „vnútorná sila“. Nejde iba o ich vzhľad, ale dojem otvorenosti a istej zraniteľnosti.

    Noodle boys nie sú nič nové. Ide o opakujúci sa fenomén

    Novinár Jacob Gallagher vo svojom článku pre The New York Times opisuje, že túžba po podobne „atypických“ mužoch pramení z opozície voči konzervatívnej, pravicovejšej a niekedy až toxickej maskulinite. Podobná reakcia sa objavila už skôr, napríklad v 80. rokoch 20. storočia. Zároveň však treba poznamenať, že to neznamená úplný koniec stereotypne príťažlivých mužov.

    Otázkou zostáva, prečo je potrebné zdôrazňovať príťažlivosť atypicky maskulínnych mužov a vymýšľať pre nich špeciálne, často mätúce prezývky. Nie je to jednoducho fenomén modernej spoločnosti, ktorá „umožňuje“ viacero chápaní mužských rolí? Ich prehnaná definícia a odlišovanie od ostatných spôsobuje len väčšie rozdelenie spoločnosti, ohľadom už aj tak politizovanej témy.

    Zdroje: The New York Times, Afterschool Substack, The International News Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Rok 2025 víta čerstvé trendy. Beauty scénu ovládnu trblietky aj prirodzený make-up

    Beauty scéna sa nemohla nového roku dočkať okrem iného preto, že tradične prináša množstvo očakávaných nových trendov. Mnohé z nich nadväzujú na obľúbené techniky alebo líčenie z minulého roka. Iné však predstavujú čerstvé horúce novinky. Tešiť sa preto už od začiatku januára môžete na trblietavé tiene, no-makeup look či reversed eyeliner.

    Móda v skratke: Miu Miu oslavuje čínsky nový rok a Armani víta hviezdneho ambasádora

    Oslavy blížiaceho sa čínskeho nového roka neutíchajú. Pridal sa k nim aj módny dom Miu Miu či Gucci. Udalosť vítajú pomocou špeciálnych kampaní. Emporio Armani sa zatiaľ venuje novému hviezdnemu ambasádorovi, hercovi Nicholasovi Galitzine. Firma Salesforce potom informovala o rastúcom vplyve AI chatbotov, radiacich zákazníkom s on-line nákupmi.

    Móda v skratke: Prada víta jar a Missoni dáva zbohom svojej zakladateľke

    Koniec pracovného týždňa priniesol aj smutné správy. Módny dom Missoni oznámil úmrtie svojej zakladateľky Rosity Missoni. Prada medzitým víta jar kampaňou s hviezdou Carey Mulligan. Valentino pre zmenu získal svoju prvú thajskú ambasádorku, herečku Freen Sarocha. Spoločnosť Rolex potom začala nový rok zvýšením cien.

    TikTok zachytil ďalší trend. Fenomén clean eating sa pohybuje na hrane

    Koncept takzvaného clean eating nie je žiadnou novinkou. V posledných mesiacoch ale prenikol aj na sociálnu sieť TikTok a nadobudol nové rozmery. Ide o fenomén, diktujúci, ktoré potraviny sú "čisté", či naopak "škodlivé". Práve kvôli absolutistickým tendenciám, šíreniu dezinformácií alebo zjednodušovaniu faktov sa však jedná o nebezpečný trend.

    Najdrahší novoročný prípitok na svete. Dúšok z týchto fliaš by vás stál milióny

    Slávnostný prípitok k Silvestru patrí. Zúčastnení si vďaka nemu priťuknú a poprajú šťastný vstup do nového roka. Keby sa však šťastie násobilo cenou otvorenej fľaše, pri vypití najluxusnejších svetových unikátov by sa z vás stal najspokojnejší človek na planéte. Šampanské, vodka či whisky? Ak máte dostatok peňazí, výber je takmer neobmedzený.

    Titul farba roku 2025 získala Mocha Moussa. Pohrajte sa s ňou pomocou semišu či kašmíru

    Hrejivá šálka horúcej čokolády alebo nadýchaná a starostlivo našľahaná čokoládová pena, ktorá sa vďaka lahodnej chuti rozplýva na jazyku. Práve každodenné potešenie, drobné radosti a neodolateľný pocit komfortu i luxusu evokuje farba roku 2025 podľa Pantone, teda Mocha Moussa. Pôvabný odtieň hnedej si rýchlo nájde miesto aj vo vašom šatníku.

    Jarná línia značky Versace dominuje módnej scéne. Žiari v nej flakón Bright Crystal aj perfektný marketing

    Keď sa povie Versace, očakávate hýrivú záplavu farieb, trblietavé detaily a sebavedomú extravaganciu. Ale čo keby sme vám povedali, že jarná kolekcia značky nie je len pekná, ale doslova vonia? Spoločnosť prevzala ikonický parfém Bright Crystal a vdýchla mu nový život na prehliadkovom móle. Nie každý si to však všimol, ide o celkom skryté detaily.

    Jonathan Anderson a Luca Guadagnino opäť čarovali. Svoj talent venovali filmu Queer

    Tento rok sa na módnej a filmovej scéne objavil nový ikonický pár. Režisér Luca Guadagnino a návrhár Jonathan Anderson spojili svoje sily a vytvorili nezabudnuteľné postavy filmu Challengers. S ich tvorbou potom potom oslávili predpokladaný úspech. Koncom roka tak nechajú svoj talent vyniknúť už druhýkrát, a to vo filme Queer.

    Najkrajšie vianočné trhy v Európe. Ktoré mestá si tento rok nenechajte ujsť

    K čarovnému zimnému obdobiu nepochybne patria aj vianočné trhy. Každý si tu nájde niečo pre seba, či už milujete jedlo alebo remeslá. Konkurencia je však vysoká, preto sa oplatí urobiť si prieskum vopred. Niektoré z európskych miest sú dlhodobo považované za vianočný klenot, tento rok ich navyše ešte bez obáv stihnete.

    Oslňte hneď začiatkom roka. Silvestrovský outfit doplní trendy žiarivý make-up

    Oslava Nového roka ponúka niekoľko príležitostí. Je to skvelý spôsob, ako sa nostalgicky rozlúčiť s uplynulými mesiacmi. Zároveň však otvára novú kapitolu. Rovnako preto môžete pojať aj svoj silvestrovský make-up. Skvele bude vyzerať zachytenie minulých trendov, ale aj odhad tých, ktoré ešte len prídu.

    Módny svet dá zbohom ikonickej ére. John Galliano opúšťa Maison Margiela

    Módny dom Maison Margiela v stredu potvrdil dlhodobé špekulácie o svojom kreatívnom riaditeľovi Johnovi Gallianovi. Slávny návrhár po desiatich rokoch opustí svoju pozíciu. Značka mu pomohla vstať z popola po tom, čo musel opustiť svoju pozíciu v Dior kvôli antisemitským výrokom. Zatiaľ však nie je jasné, kam povedú návrhárove ďalšie kroky.

    Módne značky vítajú Vianoce. Sviatočné kampane využívajú tradíciu aj hravosť

    Sviatočné obdobie by sa nezaobišlo bez ladiacich kampaní od tých najväčších módnych domov. Vianočné kolekcie totiž ponúkajú nielen bezodnú inšpiráciu pre tvorbu luxusných zimných outfitov, ale aj nápady na perfektné darčeky. Ako už býva zvykom, luxusné spoločnosti sa držia tradícií, ale neboja sa ani preskúmať hravé a nečakané módne vody.

    Móda v skratke: Dries Van Noten má nové vedenie a Versace naverboval Sabrinu Carpenter

    Ikonický návrhár Dries Van Noten menoval po svojom tohtoročnom odchode do dôchodku svojho nástupcu. Stane sa ním návrhár značky Julian Klausner. Do kín vstúpil film The End, o ktorého veľkú časť kostýmov sa postaral Chanel. Speváčka Sabrina Carpenter zažiarila v novej kampani Versace a spoločnosti The North Face a Skims spojili svoje sily.

    Nechajte Vianoce preniknúť do všetkých kútov šatníka. Minúť by nemali ani vaše pyžamo

    Vianočná výzdoba, dekorácia a aj tie najmenšie detaily pomáhajú vytvárať tie najviac nezabudnuteľné sviatky. Sezónna tematika by preto mala zaplaviť aj váš šuplík s pyžamami. Aj keď však znejú špeciálne outfity na spanie ako lákavé pokušenie, často balansujú na hrane nevkusu. Zvoľte preto kúsok, v ktorom sa nebudete hanbiť zostať po celé prázdniny.

    Rozlúčte sa s nudnými šatkami. Vylepšite ich kreatívnym uzlom alebo lesklou sponou

    Keď už je šál nevyhnutným zimným doplnkom, urobte z nej zaujímavú prednosť. Okrem ochrany pred mrazom môže byť čerešničkou na torte vášho outfitu, pokiaľ však nepodceníte jeho styling. Vyskúšajte nespočetné množstvo rôznych uzlov a prekrížení, prípadne si vypomôžte štýlovými sponami. Akonáhle nový spôsob vyskúšate, už sa nebudete chcieť vrátiť späť.

    Odmeňte babičky na Vianoce perfektnými darčekmi. Darujte im zaslúžený luxus

    Zanechať dokonalý darček pre babičku pod vianočným stromčekom nie je také jednoduché, ako sa na prvý pohľad môže zdať. Väčšina z nich tvrdohlavo tvrdí, že už majú všetko, čo potrebujú. Zdravie a šťastie celej rodiny zaradia na zoznam svojich želaní a s obdivuhodnou húževnatosťou sa držia svojich "nestarnúcich" uterákov, kozmetiky či oblečenia.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―