Více

    ― Reklama ―

    Aj keď už hlavný mesiac týždňov módy skončil, nie je všetkým prehliadkam koniec. Na 12 dní plných šou, pop-upov a ďalších eventov sa chystá Šanghaj. Od stredy sa začne jeho vlastný týždeň módy. Očakáva sa, že jeho súčasťou bude prehliadka Vivienne Westwood a špeciálne podujatie Genius od spoločnosti Moncler.

    Čoraz viac módnych značiek zápasí s pretrvávajúcimi nepriaznivými ekonomickými podmienkami. Okrem iného trpia nepríjemne nízkym dopytom zákazníkov z Číny. Nie je preto divu, že niektoré svetové módne domy sa rozhodli zapojiť do nadchádzajúceho šanghajského týždňa módy. Ten bude trvať od stredy neuveriteľných 12 dní. Okrem medzinárodných hviezd odhalí aj tvorbu miestnych návrhárov.

    Jednou z jeho najočakávanejších súčastí však zaručene bude prehliadka Vivienne Westwood, ktorá je naplánovaná na štvrtok 17. októbra. Britskú spoločnosť bude sprevádzať ďalšia londýnska značka KNWLS. Svoj čínsky debut odhalia špeciálnym pop-upom, ktorý bude skúmať budúcnosť feministickej módy. Napriek tomu väčšinu priestoru na šanghajskom móle zaberú viacerí čínski návrhári.

    Očakávané podujatie tak odštartuje návrhárka Lu Yan so svojou značkou Comme Moi. Medzi ďalšie najväčšie hviezdy šanghajského týždňa módy patria aj značky Staffonly, Xiaoli, Judyhua, Short Sentence, Damowang a Pantterfly. Pozornosť sa však budú snažiť upútať aj začínajúce značky ako Ya Yi, Hanqing Ding a J E Cai. Hlavné čínske mesto štýlu tak čaká nabitý program.

    Vrcholom týždňa módy bude Moncler. Bude organizovať špeciálne podujatie Genius

    Okrem luxusných prehliadok sa však oči módnych nadšencov budú upierať aj na taliansku značku Moncler. Do Šanghaja totiž privezie svoj projekt Genius, ktorým aj tamojší týždeň módy zakončí. Ide o podujatie, ktorého cieľom je osláviť kreativitu a všetky jej možné podoby. Od roku 2018 je platformou pre spojenie luxusu, dizajnu, módy, umenia a zábavy.

    Vyznačuje sa aj tým, že sa na ňom zúčastňuje množstvo známych osobností. Tentoraz sa plánujú zúčastniť napríklad Willow Smith, Rick Owens, Jil Sander, Nigo a A$AP Rocky. Ústrednou témou je samozrejme Šanghaj, pomenovaná ako The City of Genius. Kreatívci sa tak budú snažiť zistiť, prečo s pribúdajúcim vekom strácame svojho vnútorného génia.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Sezónu týždňov módy pripomenie Šanghaj. Zapojí Vivienne Westwood aj Moncler

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Aj keď už hlavný mesiac týždňov módy skončil, nie je všetkým prehliadkam koniec. Na 12 dní plných šou, pop-upov a ďalších eventov sa chystá Šanghaj. Od stredy sa začne jeho vlastný týždeň módy. Očakáva sa, že jeho súčasťou bude prehliadka Vivienne Westwood a špeciálne podujatie Genius od spoločnosti Moncler.

    Čoraz viac módnych značiek zápasí s pretrvávajúcimi nepriaznivými ekonomickými podmienkami. Okrem iného trpia nepríjemne nízkym dopytom zákazníkov z Číny. Nie je preto divu, že niektoré svetové módne domy sa rozhodli zapojiť do nadchádzajúceho šanghajského týždňa módy. Ten bude trvať od stredy neuveriteľných 12 dní. Okrem medzinárodných hviezd odhalí aj tvorbu miestnych návrhárov.

    Jednou z jeho najočakávanejších súčastí však zaručene bude prehliadka Vivienne Westwood, ktorá je naplánovaná na štvrtok 17. októbra. Britskú spoločnosť bude sprevádzať ďalšia londýnska značka KNWLS. Svoj čínsky debut odhalia špeciálnym pop-upom, ktorý bude skúmať budúcnosť feministickej módy. Napriek tomu väčšinu priestoru na šanghajskom móle zaberú viacerí čínski návrhári.

    Očakávané podujatie tak odštartuje návrhárka Lu Yan so svojou značkou Comme Moi. Medzi ďalšie najväčšie hviezdy šanghajského týždňa módy patria aj značky Staffonly, Xiaoli, Judyhua, Short Sentence, Damowang a Pantterfly. Pozornosť sa však budú snažiť upútať aj začínajúce značky ako Ya Yi, Hanqing Ding a J E Cai. Hlavné čínske mesto štýlu tak čaká nabitý program.

    Vrcholom týždňa módy bude Moncler. Bude organizovať špeciálne podujatie Genius

    Okrem luxusných prehliadok sa však oči módnych nadšencov budú upierať aj na taliansku značku Moncler. Do Šanghaja totiž privezie svoj projekt Genius, ktorým aj tamojší týždeň módy zakončí. Ide o podujatie, ktorého cieľom je osláviť kreativitu a všetky jej možné podoby. Od roku 2018 je platformou pre spojenie luxusu, dizajnu, módy, umenia a zábavy.

    Vyznačuje sa aj tým, že sa na ňom zúčastňuje množstvo známych osobností. Tentoraz sa plánujú zúčastniť napríklad Willow Smith, Rick Owens, Jil Sander, Nigo a A$AP Rocky. Ústrednou témou je samozrejme Šanghaj, pomenovaná ako The City of Genius. Kreatívci sa tak budú snažiť zistiť, prečo s pribúdajúcim vekom strácame svojho vnútorného génia.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Spoločnosť Valentino čelí zmenám. Jacopo Venturini opúšťa pozíciu CEO značky

    Módny dom Valentino vo štvrtok oznámil nečakanú správu. Zverejnil totiž, že sa na základe obojstrannej dohody rozhodol prepustiť doterajšieho generálneho riaditeľa Jacopa Venturiniho. Príčinou odchodu sú osobné dôvody. Zatiaľ nie je jasné, kto na prázdne kreslo CEO teraz zasadne. Alessandro Michele však zostáva kreatívnym riaditeľom.

    Maskulinita má novú tvár. Zoznámte sa s fenoménom performative male

    Sociálne siete vytvorili ďalší pominuteľný trend. Tentokrát ho však rovnakým dychom samy kritizujú. Ide o novú formu maskulinity, ktorej však chýba akákoľvek autenticita. Nová pánska estetika namiesto toho usiluje o validáciu založenú na umelo, ale veľmi starostlivo vykonštruovanom vzhľade. Takzvaný performative male tak robí všetko pre to, aby zaujal.

    Wednesday opäť naservírovala Goth glamour. Jej štýl vykúzlia aj renomovaní návrhári

    Len máloktorý módny fenomén posledných rokov zasiahol kultúru tak silno ako Wednesday Addams. Keď prvá séria seriálu vtrhla na obrazovky, neostalo len pri desivo očarujúcej atmosfére. Z temnoty vystúpil aj nový štýlový archetyp. Goth glamour. S druhou sériou, ktorá teraz prichádza na Netflix, je jasné, že sa do neho ponoríme znovu. A možno ešte hlbšie.

    Luxusný tovar ako dlhodobá investícia. Second hand trhu kraľujú slávne kabelky

    Čoraz viac zákazníkov v kontexte dlhodobej nepriaznivej a nestabilnej ekonomickej situácie hľadá vhodné spôsoby, ako zhodnotiť svoje peniaze. Obracajú sa preto na second hand trh, kde investujú predovšetkým do ikonických kabeliek. Medzi najpopulárnejšie modely patria tie z dielne značky Hermès. Na obľube ale narastajú aj tašky Chanel, Louis Vuitton či Goyard.

    Adidas a Willy Chavarria sa ospravedlňujú. Mexiko ich obviňuje z privlastnenia si tradičnej obuvi

    Spoločnosť Adidas a návrhár Willy Chavarria čelia tvrdej kritike po tom, čo odhalili najnovšiu spoluprácu v podobe tenisiek Oaxaca Slip On. Ide o obuv, ktorá odkazuje na tradičné kožené mexické "huarache" sandále. Inšpiráciu však tvorcovia spočiatku neuznali. Cez víkend však vydali oficiálne ospravedlnenie po tom, čo ich Mexiko obvinilo z kultúrneho privlastňovania.

    Jachty ako symbol luxusného leta. Nesú v sebe príbeh aj odraz dnešného sveta

    Ležíte na prove, príjemne vás ovieva morský vánok, na pokožku vám dopadajú slnečné lúče a tyrkysová hladina sa pod vami leskne. Sociálne médiá oslavujú jachty ako symbol dokonalého leta. Trend jachtingu má bohatú históriu. Kým kedysi jachty ohromovali zlatými detailmi, dnes vyniká ich tichá elegancia. Jachty odrážajú hodnoty a náladu doby. Transformujú sa spolu s našou predstavou o skutočnom bohatstve.

    Relax s pridanou hodnotou. Objavte v letnej pauze feministické knihy

    Letné čítanie zvyčajne evokuje vášnivé romány alebo dobrodružné príbehy. Vytúžená prestávka však môže slúžiť aj ako vhodný čas na vzdelávanie. Spojte oddych so vzdelávaním a otvorte toto leto feministické knihy, ktoré vás jednoducho nepustia. Môžete sa dozvedieť viac o úlohe intimity nielen vo vzťahoch, menštruácii či toxických aspektoch ženskosti.

    Spoilery zatĺkajú klinec do rakvy filmov. Ničia sociálne siete zážitok z kina?

    Natáčanie pokračovania ikonického filmu Diabol nosí Pradu vyvolalo nielen vlnu nadšenia, ale aj kritiky. Nekonečné spoliery v podobe fotiek z natáčania a podrobných analýz jednotlivých outfitov vyvolávajú obavy nielen zo strany zarytých fanúšikov. Čo s takým tempom z ešte len chystaného filmu zostane? A nekazia sociálne siete klasické filmové kúzlo?

    Moodboardy striedajú influencerov. Pinterest je najväčší trendsetter všetkých čias

    Mení sa spôsob, akým sledujeme a predvídame módu. Zatiaľ čo predtým dominovali influenceri, dnes stále viac z nás, vrátane návrhárov a módnych značiek, siaha po inom nástroji. V roku 2025 je Pinterest považovaný za nevyhnutnú sociálnu sieť pre každého, kto chce byť v obraze. Nejde len o platformu na ukladanie pekných obrázkov, ale o silný predikčný nástroj, ktorý udáva smer nielen v móde, ale aj beauty a vizuálnej kultúre.

    Od smetných košov k Pradě. Harris Dickinson žiari pred aj za kamerou

    Keď Prada v januári oznámila, že jednou z jej nových tvárí bude britský herec Harris Dickinson, značka stavila na jeho civilnosť. V kampani nezosobňuje žiadnu úlohu, je hlavnou postavou svojho vlastného príbehu. A skutočne sa ujala. Dickinson na festivale v Cannes uviedol vydarený režisérsky debut Pobuda. Chystá sa tiež na rolu Johna Lennona a špekuluje sa, že by mohol byť novým agentom 007.

    Zastavte nákupy s expiráciou. Poďakuje vám peňaženka aj váš štýl

    Vo svete módy čelíme neustálemu tlaku. Nielen, že sa striedajú sezóny, ale aj mikro trendy. Čo sa v pondelok objaví na TikToku, môže byť v stredu vypredané a v piatok zastaralé. Kolobeh vytvára negatívny fenomén, takzvané nákupy s expiráciou. Produkty, ktoré nie sú stvorené pre dlhodobé nosenie, ale momentálne uspokojenie. Akoby sme si namiesto oblečenia kupovali krátkodobý dopamínový boost.

    Tom Holland ako kráľ dvoch svetov. Zvláda uvoľnenosť aj vycibrenú eleganciu

    Najnovší Spiderman a obľúbený britský herec Tom Holland nepatrí medzi klasické pánske módne ikony. Nevyniká nečakanými kreáciami a hranice posúvajúcimi lookmi. Nezaujme ani najčerstvejšími trendmi alebo do očí bijúcimi logami. Namiesto toho láka na minimalistickú uvoľnenosť, sem-tam doplnenú o tichú eleganciu, ktoré definujú jeho módny štýl.

    Vlasový parfum dobýva beauty svet. Doprajte svojmu účesu vlastnú vôňu

    Vlasový parfum nesmie chýbať. Svet vôní zažíva v poslednej dobe drobnú, no predsa výraznú premenu. Klasické parfumy dopĺňa nová generácia voňavých produktov, ktorá prináša nielen krásnu vôňu, ale aj starostlivosť. Vlasové parfumy sa z okrajovej kategórie ticho presunuli medzi must-have položky a vyzerá to, že tento rok bude ich definitívnym prelomom.

    Zendaya posilňuje partnerstvo s On. Spolu s Law Roachom navrhla tenisky

    Herečka Zendaya začala ďalšiu kapitolu spolupráce so značkou On. Vo štvrtok totiž odhalila tenisky s názvom Cloudzone Moon, ktoré navrhla spoločne so svojím stylistom Law Roachom. Doprovodná kampaň Be Every You sa točí okolo motívov pohybu a duality. Zendaya v nej navyše nabáda k tomu, aby sme sa nebáli prijať všetky stránky našej osobnosti.

    Leto sa ešte neskončilo. Svetové beach clubs sú stelesnením tichého luxusu

    Povaľovanie sa na pláži môže byť pre mnohých cestovateľov čírou nudou. To však neplatí pre stále obľúbenejšie beach clubs. Šumenie mora, široká paleta aktivít a nekonečné šampanské, tak by sa dal zhrnúť zážitok z týchto rozprávkových miest. Nepredstavujte si celodenné párty. Existujú aj také kluby, z ktorých dýcha quiet luxury atmosféra na míle ďaleko.

    Značka Miu Miu s Kylie Jenner pohorela. Prečo sú módne kampane čím ďalej nudnejšie?

    Podnikateľka Kylie Jenner je v módnom priemysle ako doma. Nielen, že má vlastnú značku oblečenia, ale často sa objavuje aj na obálkach časopisov a v kampaniach. Nedávno sa stala tvárou značky Miu Miu. Tá však namiesto masovej chvály zožala vlnu kritiky. Nevydarené vizuály, ktoré nakoniec potopili brand aj Jenner, otvorili širšiu diskusiu o tom, ako súčasné kampane upozaďujú oblečenie a tvorivosť na úkor virálnych momentov.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―