Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Spojené štáty oznámili možné zablokovanie sociálnej siete TikTok pre obavy z čínskej špionáže. Varovanie sa naplnilo a tvorcovia začali v posledných hodinách vo veľkom odhaľovať lži, ktoré sa skrývajú za ich obsahom. Mnohí používatelia boli navyše pripravení vyplniť svoj novozískaný čas užitočnejšími aktivitami. Budú toho ale schopní aj teraz?

    O zákaze TikToku počuli snáď všetci používatelia slávnej aplikácie. Pre väčšinu sveta sa v používaní nič nezmenilo, všetkým Američanom sa však počas chvíľky aplikácia vypla a nešla znova stiahnuť. K úspešnému prihláseniu nepomohlo ani VPN. Zvyšku sveta sa preto zobrazoval obsah ako doteraz, iba s absenciou amerických tvorcov. Ten ale predtým tvoril väčšinu videí na hlavnej stránke.

    „Koniec“ TikToku nebola rana z čistého neba. Všetci ale do poslednej chvíle dúfali

    Za zablokovaním TikToku stojí niekoľko súvisiacich udalostí. Administratíva prezidenta Donalda Trumpa, obavy z čínskej špionáže a možný marketingový ťah. Všetky však nakoniec vyústili do skutočného odstránenia aplikácie z amerického trhu. Na podnet predpokladaného konca tak tamojší tvorcovia hromadne natáčali videá, v ktorých sa priznávali ku klamstvám o svojej virálnej tvorbe. Nerobili to pre nič iné ako pre slávu.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by BBC News (@bbcnews)

    A nešlo o ojedinelé prípady. Tvorkyňa, ktorá svoju popularitu založila na vytváraní kociek ľadu rôznych príchutí a tvarov, prezradila, že v čase, keď prišiel zákaz, nepoužila žiadny z výrobkov. Workout creators s úsmevom odhalili lož za svojimi cvičeniami, ktoré, samozrejme, sami nevykonávali. Dvojica tvrdila, že sa rozišli, aby sa okolo nich rojili špekulácie, ale v skutočnosti sa tak nestalo.

    Videá v tomto duchu zaplavili TikTok a vyvolali búrku reakcií. Tvorcovia mali pocit apokalypsy, a tak nechali svojich fanúšikov nahliadnuť pod pokrievku „TikTok verzus realita“. Zákaz, nanešťastie pre nich, nakoniec trval len necelý deň. Všetci sa teda v tichosti vrátili k natáčaniu, akoby sa nič nestalo. Hoci dnes už nikto neverí, že sociálne siete odrážajú realitu, používatelia aplikácie sa aj tak cítili právom podvedení.

    Zákaz priniesol aj záblesk nádeje. Ľudia začali prehodnocovať, ako trávia svoj voľný čas

    TikTok osadenstvo sa tiež rozdelilo na dve polovice. Jedna okamžite sťahovala náhradnú aplikáciu RedNote, druhá si ale uvedomila, že ju revolúcia konečne donúti tráviť čas zmysluplnejšie. Užívatelia začali natáčať videá, kde kvitovali túto zmenu a predsavzali si novo získané chvíle venovať koníčkom, ktoré dlho odkladali. Ich život tak malo naplniť háčkovanie, čítanie kníh alebo pobyt vonku.

    Hoci Českej republiky sa zákaz netýkal, hlavná stránka aplikácie mala byť zbavená amerických tvorcov. Američania najčastejšie prichádzajú s často absurdnými novinkami, kozmetickými či inými must-have a všeobecne určujú, čo je „in“. Mnohým používateľom mimo Spojených štátov sa preto uľavilo, akoby z nich spadol neustály tlak držať krok s najnovšími trendmi.

    @user22244411117Ani časovač aplikácie ma nedokáže zastaviťpôvodný zvuk – ƶ

    Pre mnohých ľudí bola táto zmena detoxom. Boli si vedomí, že TikTok im zaberá veľa voľného času, boli zvyknutí pozerať ho pred zaspaním a hneď po prebudení, ale nemali vôľu niečo zmeniť. Nanešťastie, pre týchto používateľov sa sny o zmysluplných aktivitách rozplynuli po necelom dni. Ťažko povedať, či teraz nájdu silu dodržať svoje mimoriadne krátke predsavzatia.

    Ak sa v tomto zmýšľaní spoznávate, možno je čas stanoviť si prísnejšie pravidlá týkajúce sa trávenia času na sociálnych sieťach. TikTok je skvelým zdrojom inšpirácie a motivácie, ale všetkého veľa škodí. Ak ste teda patrili k tým, ktorí sa nevedeli dočkať skutočného zákazu, skúste prehodnotiť, či by nebolo lepšie správať sa skutočne podľa scenára, ktorý Spojené štáty pôvodne predpovedali.

    Zdroje: TikTok, Instagram

    Autor článku:
    Foto:Pexels

    Zablokovaný TikTok otriasol svetom v priebehu niekoľkých hodín. Možno je čas prehodnotiť priority

    ― Reklama ―

    Spojené štáty oznámili možné zablokovanie sociálnej siete TikTok pre obavy z čínskej špionáže. Varovanie sa naplnilo a tvorcovia začali v posledných hodinách vo veľkom odhaľovať lži, ktoré sa skrývajú za ich obsahom. Mnohí používatelia boli navyše pripravení vyplniť svoj novozískaný čas užitočnejšími aktivitami. Budú toho ale schopní aj teraz?

    O zákaze TikToku počuli snáď všetci používatelia slávnej aplikácie. Pre väčšinu sveta sa v používaní nič nezmenilo, všetkým Američanom sa však počas chvíľky aplikácia vypla a nešla znova stiahnuť. K úspešnému prihláseniu nepomohlo ani VPN. Zvyšku sveta sa preto zobrazoval obsah ako doteraz, iba s absenciou amerických tvorcov. Ten ale predtým tvoril väčšinu videí na hlavnej stránke.

    „Koniec“ TikToku nebola rana z čistého neba. Všetci ale do poslednej chvíle dúfali

    Za zablokovaním TikToku stojí niekoľko súvisiacich udalostí. Administratíva prezidenta Donalda Trumpa, obavy z čínskej špionáže a možný marketingový ťah. Všetky však nakoniec vyústili do skutočného odstránenia aplikácie z amerického trhu. Na podnet predpokladaného konca tak tamojší tvorcovia hromadne natáčali videá, v ktorých sa priznávali ku klamstvám o svojej virálnej tvorbe. Nerobili to pre nič iné ako pre slávu.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by BBC News (@bbcnews)

    A nešlo o ojedinelé prípady. Tvorkyňa, ktorá svoju popularitu založila na vytváraní kociek ľadu rôznych príchutí a tvarov, prezradila, že v čase, keď prišiel zákaz, nepoužila žiadny z výrobkov. Workout creators s úsmevom odhalili lož za svojimi cvičeniami, ktoré, samozrejme, sami nevykonávali. Dvojica tvrdila, že sa rozišli, aby sa okolo nich rojili špekulácie, ale v skutočnosti sa tak nestalo.

    Videá v tomto duchu zaplavili TikTok a vyvolali búrku reakcií. Tvorcovia mali pocit apokalypsy, a tak nechali svojich fanúšikov nahliadnuť pod pokrievku „TikTok verzus realita“. Zákaz, nanešťastie pre nich, nakoniec trval len necelý deň. Všetci sa teda v tichosti vrátili k natáčaniu, akoby sa nič nestalo. Hoci dnes už nikto neverí, že sociálne siete odrážajú realitu, používatelia aplikácie sa aj tak cítili právom podvedení.

    Zákaz priniesol aj záblesk nádeje. Ľudia začali prehodnocovať, ako trávia svoj voľný čas

    TikTok osadenstvo sa tiež rozdelilo na dve polovice. Jedna okamžite sťahovala náhradnú aplikáciu RedNote, druhá si ale uvedomila, že ju revolúcia konečne donúti tráviť čas zmysluplnejšie. Užívatelia začali natáčať videá, kde kvitovali túto zmenu a predsavzali si novo získané chvíle venovať koníčkom, ktoré dlho odkladali. Ich život tak malo naplniť háčkovanie, čítanie kníh alebo pobyt vonku.

    Hoci Českej republiky sa zákaz netýkal, hlavná stránka aplikácie mala byť zbavená amerických tvorcov. Američania najčastejšie prichádzajú s často absurdnými novinkami, kozmetickými či inými must-have a všeobecne určujú, čo je „in“. Mnohým používateľom mimo Spojených štátov sa preto uľavilo, akoby z nich spadol neustály tlak držať krok s najnovšími trendmi.

    @user22244411117Ani časovač aplikácie ma nedokáže zastaviťpôvodný zvuk – ƶ

    Pre mnohých ľudí bola táto zmena detoxom. Boli si vedomí, že TikTok im zaberá veľa voľného času, boli zvyknutí pozerať ho pred zaspaním a hneď po prebudení, ale nemali vôľu niečo zmeniť. Nanešťastie, pre týchto používateľov sa sny o zmysluplných aktivitách rozplynuli po necelom dni. Ťažko povedať, či teraz nájdu silu dodržať svoje mimoriadne krátke predsavzatia.

    Ak sa v tomto zmýšľaní spoznávate, možno je čas stanoviť si prísnejšie pravidlá týkajúce sa trávenia času na sociálnych sieťach. TikTok je skvelým zdrojom inšpirácie a motivácie, ale všetkého veľa škodí. Ak ste teda patrili k tým, ktorí sa nevedeli dočkať skutočného zákazu, skúste prehodnotiť, či by nebolo lepšie správať sa skutočne podľa scenára, ktorý Spojené štáty pôvodne predpovedali.

    Zdroje: TikTok, Instagram

    ― Reklama ―

    Shein mieri do Paríža. Plány na kamenný obchod vyvolali protesty

    Nedávne rozhodnutie fast fashion reťazca Shein otvoriť v Paríži svoj prvý kamenný obchod vyvolalo silné reakcie. Usídliť sa totiž hodlá v obchodnom dome BHV Marais z roku 1856. Niektoré značky preto v reakcii nákupné centrum opúšťajú, zatiaľ čo jeho zamestnanci usporiadali v piatok 10. októbra protest. Shein podľa nich poškodzuje meno francúzskeho módneho priemyslu.

    Alaïa skúma nový minimalizmus. Ponúka hybrid tichého luxusu

    Pieter Mulier predstavil v Paríži kolekciu Alaïa SS26. Každý krok modeliek plynul s presnosťou, ktorá diktovala novú formu minimalistického pokoja. V priestore naplnenom odleskami zrkadiel sa zrodila móda, ktorá dýcha vlastným rytmom. Pomalým, presným a podmanivým. Pieter Mulier vytvára architektúru odevu, v ktorej sa dekonštrukcia a strapce stávajú jazykom ženskosti. Alaïa opäť dokazuje, že je módnym domom, ktorý nepotrebuje senzáciu, aby zapôsobil.

    Loewe a On opäť spolupracujú. Prinášajú prvé spoločné tenisky Cloudsolo

    Španielsky módny dom Loewe a švajčiarska športová značka On opäť spojili svoje sily. Pre tohtoročnú jesennú a zimnú kolekciu pripravili svoje prvé spoločne navrhnuté tenisky s názvom Cloudsolo. Model spája jedinečný prístup k móde a pokročilú inováciu. Jeho cieľom je splniť moderné potreby pohodlia pri neustálom pohybe v rušných svetových veľkomestách.

    Balenciaga víta novú éru. Pierpaolo Piccioli inovuje identitu značky

    Keď Pierpaolo Piccioli prvýkrát vstúpil do parížskeho sídla Balenciagy, zostal v tichu, ktoré zvyčajne predchádza revolúcii. V archíve módneho domu strávil tri dni, v ktorých sa z histórie stala hmota a z pamäti textúra. Tam, medzi záhybmi taftu a zvlnenými siluetami, našiel novú odpoveď na otázku modernej elegancie. Jeho debut pre jar a leto 2026 otvára kapitolu, ktorá prepája čistotu formy s dizajnérskou ťažkosťou. Balenciaga sa mení na chrám, kde látka hovorí hlasom streetwear súčasnosti.

    Luxury Insights: Svetové butiky preslávených značiek berú dych dizajnom aj detailmi

    Svetová móda ukazuje, že predáva nielen kvalita, ale aj zážitok a vizuálny vnem. Butikové výklady už dávno neslúžia len na predaj. Transformujú sa na dychberúcu skúsenosť a stávajú sa exkluzívnym chrámom dizajnu. Zákazníkom sa tak otvárajú príbehy značky, spojené s konkrétnymi produktmi, zatiaľ čo ich obklopuje luxusná atmosféra jedinečného architektonického diela.

    Marc by Sofia kĺže po povrchu. Film je definovaný leskom, nie hĺbkou

    Režisérka Sofia Coppola rozvírila filmové vody, keď na tohtoročnom ročníku filmového festivalu v Benátkach odhalila svoj prvý dokument. Film s názvom Marc by Sofia venovala svojmu blízkemu priateľovi a slávnemu návrhárovi Marcovi Jacobsovi. Film síce zožal úspech, nečakajte od neho však hlboký vhľad za oponu. Ide skôr o trblietavý obraz módnej ikony.

    Matthieu Blazy mieri až ku hviezdam. Chanel vdýchol nový život

    Paríž sa včera stal svedkom posledného očakávaného debutu, ktorý okamžite vyšplhal na vrchol zoznamu uplynulých módnych premiér. Matthieu Blazy odhalil svoju víziu Chanel, ktorú módnemu domu vdýchol nový život. Ukázal značku v novom svetle, ktoré nikto nečakal, ale všetci ho milujú.

    Zbohom, diverzita! Plus size modelky nenápadne miznú z fashion sveta

    Plus size modeliek je na mólach rok od roku čoraz menej. Kritici špekulujú, že snaha o diverzitu v módnom svete možno nikdy nebola myslená úprimne. Smrteľnú ranu jej však nedávno zasadilo masívne rozšírenie lieku na chudnutie s názvom Ozempic. Prehlásiť svetové hnutie body positivity za neúspech by však bolo až príliš unáhlené.

    Jeseň patrí uhorkám. Sociálne siete získala pickle girl

    Beauty a fashion scénu v posledných sezónach ovládajú trendy inšpirované populárnym jedlom. Zatiaľ čo v lete slávili svoju popularitu sardinky, jeseň patrí kyslým uhorkám. Sociálne siete získala takzvaná pickle girl. Ide o estetiku, ktorá žiada nielen bezbrehú lásku k nakladanej zelenine, ale aj módne kúsky v zelených odtieňoch tejto trendy pochutiny.

    Balenciaga má novú tvár. Pierpaolo Piccioli odhalil svoj debut

    V sobotu večer sa v Paríži konala ďalšia očakávaná módna premiéra. Tentoraz sa predstavil návrhár Pierpaolo Piccioli, nový kreatívny riaditeľ značky Balenciaga. Návrhárov prvý počin si vyslúžil ovácie v stoji a niet divu. V kolekcii na nadchádzajúcu jar a leto umne spojil svoj vlastný rukopis plný textúr a výrazných farieb s tradíciou módneho domu.

    Ďalší trend na obzore. Harémové nohavice budú vládnuť budúcu jar

    Doterajšie prehliadky svetových týždňov módy prehovorili jasne. Harémové nohavice hodlajú definovať nadchádzajúcu jar i leto. Na módne móla dorazili v modernej podobe, pohrávajúcej sa s rôznorodými štýlmi a materiálmi. Ich kúzlo spočíva vo variabilite, perfektne ich doplní voľný sveter, nadčasová košeľa i vypasovaná kožená bunda. Stačí si vybrať, po čom váš šatník túži.

    Generácia Alpha má svoju skin care. Stojí za ňou poradca Rhode a trinásťročná slečna

    Generácia Alpha pomaly rastie. Dôkazom je trh, ktorý neúprosne začína cieliť na zákazníkov narodených v roku 2013 a neskôr. Skin care brandy nezaháľajú a už v októbri sa objaví čerstvý hráč. Yes Day vytvorila trinásťročná Coco Granderson a mieri vysoko. Niet divu, za vývojom produktov stojí externý poradca pre populárnu značku Rhode, založenú Hailey Bieber.

    Newyorská luxusná scéna víta nováčika. Ohromí reštaurácia Seahorse

    Luxusná gastronomická mapa New Yorku má dlho očakávaného nováčika. Úspešný reštauratér John McDonald otvoril po viac ako troch rokoch príprav reštauráciu Seahorse, nachádzajúcu sa na Union Square v čerstvo opravenom W Hotel. Hostí láka na minimalistické pokrmy plné rýb a morských plodov, ale aj premyslené drinky a dychberúci interiér.

    Žiť ako v rozprávke. Európske hrady a zámky ponúkajú luxusné ubytovanie pre náročných

    Stať sa kráľovnou alebo kráľom bolo túžbou mnohých detí. Hrad s veľkou bránou a rozsiahle zámocké sály evokujú bohatstvo a čarovný život. Našťastie, dospelí majú svoje možnosti. Vyberte sa na luxusnú dovolenku a vyskúšajte si, aké je to žiť na takomto zámku. Budete sa cítiť ako v rozprávke, a navyše o vás bude kráľovsky postarané.

    Lovkyne démonov a divákov. K-popový zázrak ovládol Netflix, hitparády aj módu

    K-pop: Lovkyne démonov je najsledovanejším filmom v histórii Netflixu. Animovaný film, ktorý na prvý pohľad cieli hlavne na deti a dospievajúcich, prekročil očakávania. Za tri mesiace od premiéry nazbieral cez 210 miliónov zhliadnutí a soundtrack sa stal globálnym hitom. Jeho úspech búra kultúrne a generačné hranice. Čo je na ňom teda také príťažlivé?

    Paríž ovládla móda. Na rad prišli značky Mugler, Schiaparelli a Rick Owens

    Týždeň módy v Paríži pokračuje a spolu s ním nastupujú na scénu kolekcie pre jar a leto 2026. Čerstvú víziu predstavil okrem iného nový kreatívny riaditeľ Mugler, Miguel Castro Freitas. Napriek tomu, že na seba pozornosť módneho sveta strhávajú hlavne očakávané debuty, úspešné kolekcie odhalili rovnako značky Schiaparelli a Rick Owens.

    ― Reklama ―