Značka SKIMS nedávno vyvolala rozruch novou kolekciou, ktorá oslavuje prirodzenosť tela. Alebo nie? Na sociálnych sieťach sa strhla búrka názorov, či Kim Kardashian oslavuje prirodzenosť ženského tela a búra tabu kože bez jediného chlpu, alebo naopak posilňuje nerealistické ideály krásy a tlak na „dokonalé“ telo. Marketingový tím SKIMS však slávi úspech, tangá s umelým ochlpením boli behom pár dní vypredané.
Už skôr spoločnosť SKIMS šokovala svet kolekciou podprseniek s viditeľnými bradavkami. Tie sa rovnako ako tohtoročné „fury faux pas“ úspešne predávali. Ďalším bizarným kúskom bola face shapewear, ktorá mala formovať čeľusť nositeľa do trendy definovaného a ostrého tvaru. Otázkou je, či sú módne výstrelky Kim Kardashian rozporuplné. Dokonalý tvar tváre a nohavičky s ochlpením, pod ktorými je ale klient úplne vyholený? Aký je potom zmysel takejto kolekcie?


Zdroj: SKIMS
SKIMS a prirodzenosť à la Kardashian. Módna revolúcia, alebo ďalšia ilúzia?
SKIMS kolekciu The Ultimate Bush predstavuje nekvalitným záberom pripomínajúcim vysielanie v 80. rokoch v odtieňoch hnedej a béžovej, zameraným na tri krásne modelky. Pred rozkrokom si držia ceduľky s otáznikmi. Propagácia Faux Hair Micro String Thong sa odohráva ako televízna súťaž v minulom storočí. Redaktor Chuck Douglas nás s nadsázkou víta v predstavení menom Does the Carpet Match the Drapes?
Názov je vtipnou narážkou na to, či má žena rovnakú farbu vlasov a ochlpenia „tam dole“, ako sám hovorí moderátor. Súťaž spočíva v tom, že publikum tipuje farbu ochlpenia jednej z modeliek a hneď pri prvej sa zmýli. Modelka Heather má na sebe najnovšie tangá od SKIMS a hoci sú schválne rozostrené, stále je vidieť, že majú výrazne ryšavú farbu. Diváci následne šokovane zalapajú po dychu.
Zobraziť príspevok na Instagrame
Instagramový reel pôsobí ako satira, ktorá si robí žarty z toho, akým spôsobom sa skôr hovorilo o ženskej sexualite a telesnosti a zároveň je presnou otázkou toho, akým spôsobom SKIMS priťahuje pozornosť. Pomocou kontroverzie a vtipu. Je to však humor? Na jednu stranu zosmiešňuje zastarané pohľady na ženské telo a propaguje prirodzenosť, na druhú ju využíva vo vlastný prospech a k marketingovému efektu.
Kim Kardashian a jej paradox. Propaguje autenticitu, sama stelesňuje umelý ideál
Svojím najnovším projektom si tvár značky SKIMS Kim Kardashian výrazne protirečí. Na sociálnych sieťach a na verejnosti sa prezentuje ako symbol dokonale upraveného vzhľadu. Dlhé roky si vytvárala nepriestrelnú masku bez jedinej chybičky, vďaka ktorej podstúpila množstvo estetických zákrokov a úprav svojej postavy a tváre. Práve preto je v súčasnosti tŕňom v oku časti verejnosti.
Nebol by na uvedenie podobne kontroverznej témy vhodnejší niekto iný (napríklad Pamela Anderson, ktorá sa na Met Gala ukázala bez mejkapu)? SKIMS spúšťa dobrý projekt, o ktorom chce verejnosť počuť, a existuje množstvo ďalších influencerov bojujúcich za normalizáciu ochlpenia a bradaviek na ženách. Otázkou však zostáva, či hlas Kim Kardashian je ten, ktorý to s prirodzeným ochlpením dotiahne najďalej.
Zdroje: People, Instagram, The Independent, Unilad, TikTok

