Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Milánsky fashion week vie prekvapiť, ale málokto čakal, aká sa rozvinie debata okolo debutu Daria Vitale u Versace. Nový kreatívny riaditeľ, prestupujúci z radov Miu Miu, dorazil s víziou, ktorá mala zrodiť novú kapitolu ikonickej značky. Namiesto explózie pompéznosti však predstavil kolekciu, ktorá osciluje medzi opatrnosťou a recykláciou. Atmosféra veľkého návratu Versace energie sa rozplynula skôr, než sa rozsvietili svetlá na móle.

    Hostia debutu Daria Vitale u Versace zasadli do honosných sál Pinacoteca Ambrosiana, kde sa historické steny stali kulisou očakávanej módnej premiéry. Na papieri by všetko znelo veľkolepo. Dychberúce mólo, hviezdni návštevníci, dokonca pozvánka v podobe listu inšpirovaného básnikom Johnom Keatsom. Lenže namiesto revolúcie dorazila prehliadka, ktorá pôsobila, ako by si pomýlila značku. Kritici hovoria o „MiuMiufikácii“ Versace a sociálne siete zahltili výkriky „Bring Donatella back“. Vitale sa snažil o dialóg s históriou, ale namiesto drámy prišla iba ilustrácia.

    Myšlienka je pekná, realita nudná. Archív Versace mal zostať spať

    Úvodné modely mali evokovať ľahkosť a bezstarostný sex-appeal deväťdesiatkového Miami. Strap topy, pastelové nohavice a rozstrapatené účesy hrali na notu nostalgie. V praxi ale pripomínali lookbook pripravený pre resort kolekciu menšej značky, nie debut Versace. Na móle malo prejsť veľké gesto, nekompromisný ťah a schopnosť strhnúť dav, ako je to značke vlastné. Debut namiesto toho otvorili návrhy, ktoré nikoho nenaštvali, ale ani nikoho neohúrili.

    Zdroj: Versace

    Aj časť plná klasickej krajčoviny by znela skvele, opäť ale iba na papieri. Lila sako so širokými ramenami, farebný denim a odhaľujúce tielka s jasným flirtujúcim zámerom. Lenže výsledok pôsobil skôr ako showroom Miu Miu s pridanou vrstvou archívu. Áno, na šatách a košeliach sa objavili Warholove potlače, ale ich účinok sa vytratil. V 90. rokoch to bola vizuálna bomba, v roku 2025 len spomienka na dávne šoky. V rukách Vitaleho pôsobil Warhol ako obyčajný merch.

    Zdroj: Versace

    Sociálne siete si vzali prehliadku na paškál. Rozhodne nešetrili kritikou

    Reakcie publika boli rýchle a neúprosné. Na Instagrame a TikToku sa objavila vlna videí s komentármi „toto nie je Versace“. Najčastejší prirovnanie? Miu Miu bez lesku, bez dravosti. Volanie po Donatelle znelo skoro ako nostalgický chór. Nikto ale nespochybňuje Vitaleho zručnosti. Jeho práca pre Miu Miu mala jasný rukopis. Lenže ten sa s DNA Versace míňa. Výsledok budí skôr otázky než ovácie.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Opulent Stylings (@opulentstylings)

    Je fér dodať, že Vitale zvládol inscenáciu na výbornú. Prostredie aj hostia v prvých radoch, od Romea Beckhama po Biancu Jagger, vytvorili rámec, ktorý priam kričal po veľkom momente. Lenže keď svetlá odhalili módu, rámec zostal prázdny. Značka Versace vždy stavala na dráme, zmyselnosti a nositeľnom geste. Dráma sa ale vytratila a zostali odevy, ktoré by sa nosili v 90. rokoch, ale v roku 2015 sa o nich ťažko básni.

    Verdikt? Vitale predviedol dokonalé retro krajčírstvo vo veľmi slabej kolekcii

    Za všetkým je širší kontext. Značka je čerstvo súčasťou Prada Group, skupiny, ktorá zastupuje módne domy Prada aj Miu Miu. Vitale tak dostal za úlohu priniesť novú stratégiu. Osloviť ďalších zákazníkov a odlíšiť módny dom od masy archívnych „revivals“. Debut však naznačil, že Versace stále balansuje medzi opatrnosťou korporácie a očakávaniami fanúšikov. Výsledkom je kolekcia, ktorá nikoho neurazí, ale nevytvorí ani moment, o ktorom sa bude hovoriť aj o 10 rokov.

    Zdroj: Módna kolekcia z roku 2012

    Podčiarknuté a zhrnuté, debut Daria Vitale ukázal schopného návrhára, ale nie vizionára. Kolekcia bola farebná, mladistvá a prístupná, ale chýbala jej pompéznosť, ktorá robí z Versace značku väčšiu ako samotná móda. Otázkou teda zostáva, či sa Vitale poučí a dokáže prekvapiť aspoň v nasledujúcej sezóne. Zatiaľ však bol jeho prvý krok vo funkcii kreatívneho riaditeľa skôr zdržanlivým výletom do archívov než skutočným otvorením novej módnej kapitoly.

    Zdroje: BBC, New York Times, Dazed, Reddit, Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    Versace v rukách Daria Vitale. Návrhárov debut rozdelil módne publikum

    ― Reklama ―

    Milánsky fashion week vie prekvapiť, ale málokto čakal, aká sa rozvinie debata okolo debutu Daria Vitale u Versace. Nový kreatívny riaditeľ, prestupujúci z radov Miu Miu, dorazil s víziou, ktorá mala zrodiť novú kapitolu ikonickej značky. Namiesto explózie pompéznosti však predstavil kolekciu, ktorá osciluje medzi opatrnosťou a recykláciou. Atmosféra veľkého návratu Versace energie sa rozplynula skôr, než sa rozsvietili svetlá na móle.

    Hostia debutu Daria Vitale u Versace zasadli do honosných sál Pinacoteca Ambrosiana, kde sa historické steny stali kulisou očakávanej módnej premiéry. Na papieri by všetko znelo veľkolepo. Dychberúce mólo, hviezdni návštevníci, dokonca pozvánka v podobe listu inšpirovaného básnikom Johnom Keatsom. Lenže namiesto revolúcie dorazila prehliadka, ktorá pôsobila, ako by si pomýlila značku. Kritici hovoria o „MiuMiufikácii“ Versace a sociálne siete zahltili výkriky „Bring Donatella back“. Vitale sa snažil o dialóg s históriou, ale namiesto drámy prišla iba ilustrácia.

    Myšlienka je pekná, realita nudná. Archív Versace mal zostať spať

    Úvodné modely mali evokovať ľahkosť a bezstarostný sex-appeal deväťdesiatkového Miami. Strap topy, pastelové nohavice a rozstrapatené účesy hrali na notu nostalgie. V praxi ale pripomínali lookbook pripravený pre resort kolekciu menšej značky, nie debut Versace. Na móle malo prejsť veľké gesto, nekompromisný ťah a schopnosť strhnúť dav, ako je to značke vlastné. Debut namiesto toho otvorili návrhy, ktoré nikoho nenaštvali, ale ani nikoho neohúrili.

    Zdroj: Versace

    Aj časť plná klasickej krajčoviny by znela skvele, opäť ale iba na papieri. Lila sako so širokými ramenami, farebný denim a odhaľujúce tielka s jasným flirtujúcim zámerom. Lenže výsledok pôsobil skôr ako showroom Miu Miu s pridanou vrstvou archívu. Áno, na šatách a košeliach sa objavili Warholove potlače, ale ich účinok sa vytratil. V 90. rokoch to bola vizuálna bomba, v roku 2025 len spomienka na dávne šoky. V rukách Vitaleho pôsobil Warhol ako obyčajný merch.

    Zdroj: Versace

    Sociálne siete si vzali prehliadku na paškál. Rozhodne nešetrili kritikou

    Reakcie publika boli rýchle a neúprosné. Na Instagrame a TikToku sa objavila vlna videí s komentármi „toto nie je Versace“. Najčastejší prirovnanie? Miu Miu bez lesku, bez dravosti. Volanie po Donatelle znelo skoro ako nostalgický chór. Nikto ale nespochybňuje Vitaleho zručnosti. Jeho práca pre Miu Miu mala jasný rukopis. Lenže ten sa s DNA Versace míňa. Výsledok budí skôr otázky než ovácie.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Opulent Stylings (@opulentstylings)

    Je fér dodať, že Vitale zvládol inscenáciu na výbornú. Prostredie aj hostia v prvých radoch, od Romea Beckhama po Biancu Jagger, vytvorili rámec, ktorý priam kričal po veľkom momente. Lenže keď svetlá odhalili módu, rámec zostal prázdny. Značka Versace vždy stavala na dráme, zmyselnosti a nositeľnom geste. Dráma sa ale vytratila a zostali odevy, ktoré by sa nosili v 90. rokoch, ale v roku 2015 sa o nich ťažko básni.

    Verdikt? Vitale predviedol dokonalé retro krajčírstvo vo veľmi slabej kolekcii

    Za všetkým je širší kontext. Značka je čerstvo súčasťou Prada Group, skupiny, ktorá zastupuje módne domy Prada aj Miu Miu. Vitale tak dostal za úlohu priniesť novú stratégiu. Osloviť ďalších zákazníkov a odlíšiť módny dom od masy archívnych „revivals“. Debut však naznačil, že Versace stále balansuje medzi opatrnosťou korporácie a očakávaniami fanúšikov. Výsledkom je kolekcia, ktorá nikoho neurazí, ale nevytvorí ani moment, o ktorom sa bude hovoriť aj o 10 rokov.

    Zdroj: Módna kolekcia z roku 2012

    Podčiarknuté a zhrnuté, debut Daria Vitale ukázal schopného návrhára, ale nie vizionára. Kolekcia bola farebná, mladistvá a prístupná, ale chýbala jej pompéznosť, ktorá robí z Versace značku väčšiu ako samotná móda. Otázkou teda zostáva, či sa Vitale poučí a dokáže prekvapiť aspoň v nasledujúcej sezóne. Zatiaľ však bol jeho prvý krok vo funkcii kreatívneho riaditeľa skôr zdržanlivým výletom do archívov než skutočným otvorením novej módnej kapitoly.

    Zdroje: BBC, New York Times, Dazed, Reddit, Instagram

    ― Reklama ―

    Balmain osirel. Po 14 rokoch ho opúšťa kreatívny riaditeľ Olivier Rousteing

    Vždy, keď sa zdá, že módny kolotoč zmeny kreatívnych riaditeľov skončil, objaví sa ďalšia náhla zmena. Tentokrát zo svojej vedúcej pozície odchádza štyridsaťročný návrhár Olivier Rousteing. Francúzsky módny dom Balmain opúšťa po 14 rokoch v jeho čele. Za svoje pôsobenie dokázal značku prepojiť s popkultúrou, zapojiť ju do sveta nových technológií a vytvoriť vlastnú Balmain Army.

    Svadobné šaty hviezd diktujú trendy. Inšpirujú štýl aj odvahu ďalších neviest

    Deň, na ktorý čaká takmer každá žena. Od romantického pokľaknutia až po veľkolepý obrad je to cesta plná emócií, očakávaní a snov. Všetko sa začína jediným okamihom, iskrivým prsteňom, pohľadom plným lásky a slovami, ktoré zmenia celý život. Od tohto momentu sa začína cesta plná plánovania, nápadov a detailov, na ktorých záleží. Šaty, ktoré nosia celebrity, potom inšpirujú milióny neviest na celom svete, určujú trendy a dokazujú, že elegancia a štýl sú nákazlivé. Výber svadobných šiat je v skutočnosti často momentom, keď sa žena prvýkrát uvidí ako nevesta.

    Módnu scénu zaplavili Vianoce. Značky chrlia sviatočné kampane

    Nastal čas, na ktorý sa niektorí tešia celý rok a iní jeho príchod skôr oplakávajú. Blížiace sa Vianoce totiž neznamenajú iba okamihy radosti a potešenia, ale aj stresu. Módne značky ťažia z túžby podobnému tlaku uniknúť a ponúkajú kampane, umožňujúce krátky útek pred sviatočným zhonom. Odkazujú na silu lásky, jedinečného talentu či jednoduchého potešenia.

    Hútiovia po takmer piatich rokoch prepustili modelku. Porušovať mala „morálne kódy“

    Jemenská modelka Intissar al-Hammadi je po takmer piatich rokoch opäť na slobode. Cez víkend o tom reportovala agentúra AFP. Dvadsaťpäťročná žena bola uväznená v roku 2021 vojenskou skupinou Hútiovia, ktorá od roku 2015 vládne časti krajiny. Ako dôvod pre jej zatknutie vtedy uviedla "porušovanie lokálnych morálnych kódov", čo ľudskoprávne organizácie označujú za nepodložené.

    Vlasy, bradavky a biznis. Prečo SKIMS dráždi verejnosť?

    Značka SKIMS nedávno vyvolala rozruch novou kolekciou, ktorá oslavuje prirodzenosť tela. Alebo nie? Na sociálnych sieťach sa strhla búrka názorov, či Kim Kardashian oslavuje prirodzenosť ženského tela a búra tabu kože bez jediného chlpu, alebo naopak posilňuje nerealistické ideály krásy a tlak na "dokonalé" telo. Marketingový tím SKIMS však slávi úspech, tangá s umelým ochlpením boli behom pár dní vypredané.

    História elegancie opäť žiari. Pillbox hat oslavuje návrat na módnu scénu

    Nenápadný, a predsa neodolateľne pôsobivý. Klobúk v tvare škatuľky, známy ako pillbox hat, je symbolom kultivovaného vkusu, prekračujúceho generácie aj trendy. Stelesňuje jednoduchosť povýšenú na umenie, spojenú s autoritou a jemnosťou, ktorá sa nikdy nestráca v dave. Nie je to len ozdoba. Je to vyjadrenie postoja, odkaz éry pôvabu a pocta ženskej elegancii.

    Prvý Pink Ball oživil Londýn. Britské múzeum dostáva za podujatie kritiku

    Exkluzívny Pink Ball zafarbil dňa 18. októbra priestory British Museum do všetkých odtieňov ružovej. Vôbec prvý galavečer v tamojších priestoroch kontrastoval s končiacou výstavou Ancient India: Living Traditions, ktorej témou náboženských tradícií sa taktiež inšpiroval. Svet luxusu tak vládol medzi historickými artefaktmi Londýna, čo však vyvolalo aj značnú kritiku.

    LVMH a UNESCO rozširujú spoluprácu. Tiffany & Co. chce chrániť oceány

    Luxusná skupina LVMH prehlbuje partnerstvo s UNESCO. Spoločne hodlajú pracovať na ďalšom päťročnom pláne, tentokrát s názvom For the Beauty of Life. Novo sa k nemu pridá taktiež šperkársky dom Tiffany & Co., ktorého cieľom bude podporiť ochranu oceánov. V srdci spolupráce stojí snaha vytvoriť udržateľné riešenia, ktoré podporia predovšetkým lokálne komunity po celom svete.

    Maison Margiela otvára brány Dubaja. V metropole ponúka exkluzívne rezidencie

    Legendárna francúzska značka pokračuje v prekračovaní módnych hraníc. Maison Margiela tentokrát svoju jedinečnú estetiku neaplikoval na dychberúce návrhy, ale luxusné apartmány. Módny dom odhalil prvé exkluzívne rezidencie, ktoré vybudoval na ostrove Palm Jumeirah v Dubaji. Pridal sa tak ku skupine značiek, ktoré redefinujú podobu súčasného luxusného priemyslu.

    Stella McCartney dosiahla ďalší míľnik. Predstavila prvé plant-based perie

    Nedávny Parížsky týždeň módy zažil dôležitý debut. Na tamojšie prehliadkové móla dorazili prvé návrhy z plant-based peria. Na svedomí ho má britská návrhárka Stella McCartney, preslávená svojim udržateľným a ekologickým prístupom. Inovatívny materiál FEVVERS pritom nemá slúžiť ako presná napodobenina peria, jeho cieľom je vytvoriť podobnú, avšak jedinečnú estetiku.

    Balmain oslavuje 80. narodeniny. Jeho módnu stopu vykreslí nový dokument

    Jedna z najvýznamnejších značiek módnej histórie oslavuje významný míľnik. Módny dom Balmain tento rok oslávi svoje 80. narodeniny. Na oslavu si nadelil nielen špeciálnu výstavu One Night, Eight Decades v New Yorku, ale aj špeciálny dokument. Postaral sa oň uznávaný režisér Loïc Prigent, ktorý vyniesol na povrch archívne záznamy, ktoré verejnosť ešte nikdy nevidela.

    Julian Klausner sa činí. Rozvíja populárne pánske tenisky Dries Van Noten

    Dries Van Noten vždy obliekal svet do poézie textilných kontrastov. Keď ale na konci svojej kariéry predstavil nízke semišové tenisky, pridal k svojmu odkazu nečakanú kapitolu. Precíznu, civilnú a úplne súčasnú podobu pánskych topánok. Tie sa stali jeho tichým podpisom, ktorý rezonoval aj po jeho odchode. Tento príbeh teraz pokračuje pod vedením návrhára Juliana Klausnera.

    Z dievčaťa od vedľa je showgirl. Taylor Swift sa novými outfitmi stavia medzi legendy

    Už dávno vieme, že značka menom Taylor Swift obsahuje oveľa viac než len pesničky s chytľavými refrénmi a inteligentnými textami. Nový album The Life of a Showgirl ukazuje umelkyňu šťastne zamilovanú a pevne usadenú vo svete šoubiznisu. Populárna speváčka si skrze neho nielen hudobným, ale predovšetkým módnym jazykom a za pomoci premyslenej štylizácie hovorí o pozícii medzi ozajstnými legendami.

    Prada odštartovala vianočný zhon. Vydala tohtoročnú sviatočnú kampaň

    S postupujúcou jeseňou sa nezadržateľne blíži aj tohtoročné sviatočné obdobie. Vianočný zhon odštartovala medzi svetovými módnymi domami spoločnosť Prada. Koncom októbra vydala kampaň oslavujúcu sviatky s názvom A Winter’s Tale. V jej strede stoja ambasádori značky, ale aj klasický zimný archetyp predstavujúci cestu domov zasneženými vrcholmi dychberúcich hôr.

    Film Die, My Love láka na surovosť. Jennifer Lawrence popúšťa uzdu emócií

    Herecké duo Jennifer Lawrence a Robert Pattinson iskrí v novom trileri. Film Die, My Love, ktorý debutoval na tohtoročnom filmovom festivale v Cannes, napätím priamo prekypuje. Film sleduje dej založený na knihe z pera Ariany Harwicz, v jeho srdci stojí výbušná, energetická a čím ďalej viac stratená Grace. Rozpráva príbeh ženy, ktorá sa naplno poddá svojej surovosti.

    Móda v kocke: Ugg spája sily so Sacai a Swarovski spolupracuje s Loop

    Svet módy ponúka nové partnerstvá. Po šiestich rokoch vytvorila slávna značka topánok Ugg špeciálnu kolekciu s japonskou spoločnosťou Sacai. Spoločnosť Swarovski pre zmenu spolupracuje s výrobcom štupľov do uší Loop. Dior oslavuje 10. výročie projektu Dior Lady Art a Pandora spustila vlnu vianočných kampaní. Taliansko privíta prvú výstavu oslavujúcu návrhy značiek Alaïa a Balenciaga.

    ― Reklama ―