Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Alessandro Michele sa po odchode z Gucci ujal kormidla značky Valentino pevnou rukou. Jeho druhá kolekcia pre ikonickú značku zanechala divákov v úplnom úžase. Nielen kvôli návrhom, ale aj zvolenému miestu prehliadky. Namiesto tradičného a sofistikovaného konceptu sa prehliadka konala v surrealisticky štylizovanej verejnej umyvárni. Bolo to odvážne? Áno. Bol to Valentino? To už je iná otázka.

    Meno Valentino evokuje eleganciu, sofistikovanosť a nadčasovú ženskosť. Kolekcie, ktoré ho definovali, boli plné jemných línií, luxusných materiálov a romantických siluet. Teraz sme však svedkami premeny, ktorá búra zaužívané hranice. Je to revolúcia alebo experiment, ktorý časom zanikne? A hlavne, ako na túto zmenu zareagujú ženy, ktoré si značku obľúbili pre jej rafinovanú estetiku?

    Rukopis Alessandra Micheleho je zrejmý. Prijmú ho však fanúšičky značky?

    Príchod Alessandra Michele do Valentino priniesol jasnú zmenu. Jeho maximalistický rukopis, hravosť a teatrálnosť sa prejavili aj v najnovšej kolekcii. Modelky vychádzali z uzavretých kabínok a odhaľovali modely plné kontrastov. Priehľadné krajkové overaly, kabáty s prehnane veľkými ramenami, volánikové šaty so vzormi a vintage prvky inšpirované 70. rokmi. Michele opäť ukázal, že vie pracovať s drámou a budovaním atmosféry.

    Zdroj: Valentino

    Napriek tomu sa nemôžeme ubrániť otázke: Je to naozaj Valentino, ktorého chceme? Značka bola vždy spájaná s nadčasovou eleganciou, ženskosťou a hravým minimalizmom. Valentino bol synonymom pre rafinovanú romantiku, zatiaľ čo Alessandro Michele je majstrom vizuálneho prebytku a konceptuálneho prevrátenia normy. Jeho predstavivosť je nepopierateľne fascinujúca, ale dokáže zachovať DNA značky, ktorá stavia na éterickej kráse?

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Valentino (@maisonvalentino)

    Skvelý koncept pre Gucci. Nie pre šampióna ženskej haute couture

    Cieľová skupina módneho domu Valentino je tradične zložená zo žien, ktoré hľadajú sofistikovanosť a noblesu. Poňatie návrhára Alessandra Michele však túto estetiku rozkladá a znova skladá do extravagantných, niekedy až takmer absurdných koláží. Ide síce o vzrušujúce predstavenie, ale zostáva otázkou, či sa s touto víziou stotožnia aj dlhoročné a verné zákazníčky značky.

    Alessandro Michele je nepochybne inovátor a umelec. Jeho schopnosť premeniť akúkoľvek módnu prehliadku na divadelné predstavenie plné symboliky nemá obdobu. Možno práve preto však jeho prácu obklopuje veľký otáznik. Dokáže sa Valentino dlhodobo stotožniť s takouto radikálnou zmenou? Móda je o vývoji, ale nesmie stratiť svoju identitu. Je to teda stále Valentino, alebo len osobná vízia návrhára?

    Zdroje: Dazed, WWD, Hypebeast, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.
    Foto:Reuters

    Valentino na križovatke. Osloví Alessandro Michele svojou víziou verné zákazníčky?

    ― Reklama ―

    Alessandro Michele sa po odchode z Gucci ujal kormidla značky Valentino pevnou rukou. Jeho druhá kolekcia pre ikonickú značku zanechala divákov v úplnom úžase. Nielen kvôli návrhom, ale aj zvolenému miestu prehliadky. Namiesto tradičného a sofistikovaného konceptu sa prehliadka konala v surrealisticky štylizovanej verejnej umyvárni. Bolo to odvážne? Áno. Bol to Valentino? To už je iná otázka.

    Meno Valentino evokuje eleganciu, sofistikovanosť a nadčasovú ženskosť. Kolekcie, ktoré ho definovali, boli plné jemných línií, luxusných materiálov a romantických siluet. Teraz sme však svedkami premeny, ktorá búra zaužívané hranice. Je to revolúcia alebo experiment, ktorý časom zanikne? A hlavne, ako na túto zmenu zareagujú ženy, ktoré si značku obľúbili pre jej rafinovanú estetiku?

    Rukopis Alessandra Micheleho je zrejmý. Prijmú ho však fanúšičky značky?

    Príchod Alessandra Michele do Valentino priniesol jasnú zmenu. Jeho maximalistický rukopis, hravosť a teatrálnosť sa prejavili aj v najnovšej kolekcii. Modelky vychádzali z uzavretých kabínok a odhaľovali modely plné kontrastov. Priehľadné krajkové overaly, kabáty s prehnane veľkými ramenami, volánikové šaty so vzormi a vintage prvky inšpirované 70. rokmi. Michele opäť ukázal, že vie pracovať s drámou a budovaním atmosféry.

    Zdroj: Valentino

    Napriek tomu sa nemôžeme ubrániť otázke: Je to naozaj Valentino, ktorého chceme? Značka bola vždy spájaná s nadčasovou eleganciou, ženskosťou a hravým minimalizmom. Valentino bol synonymom pre rafinovanú romantiku, zatiaľ čo Alessandro Michele je majstrom vizuálneho prebytku a konceptuálneho prevrátenia normy. Jeho predstavivosť je nepopierateľne fascinujúca, ale dokáže zachovať DNA značky, ktorá stavia na éterickej kráse?

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Valentino (@maisonvalentino)

    Skvelý koncept pre Gucci. Nie pre šampióna ženskej haute couture

    Cieľová skupina módneho domu Valentino je tradične zložená zo žien, ktoré hľadajú sofistikovanosť a noblesu. Poňatie návrhára Alessandra Michele však túto estetiku rozkladá a znova skladá do extravagantných, niekedy až takmer absurdných koláží. Ide síce o vzrušujúce predstavenie, ale zostáva otázkou, či sa s touto víziou stotožnia aj dlhoročné a verné zákazníčky značky.

    Alessandro Michele je nepochybne inovátor a umelec. Jeho schopnosť premeniť akúkoľvek módnu prehliadku na divadelné predstavenie plné symboliky nemá obdobu. Možno práve preto však jeho prácu obklopuje veľký otáznik. Dokáže sa Valentino dlhodobo stotožniť s takouto radikálnou zmenou? Móda je o vývoji, ale nesmie stratiť svoju identitu. Je to teda stále Valentino, alebo len osobná vízia návrhára?

    Zdroje: Dazed, WWD, Hypebeast, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    A$AP Rocky a Puma menia svet sneakers. Speedcat Racing pozývajú na divokú jazdu

    A$AP Rocky je späť na módnej scéne. Tentokrát opäť spojil sily so športovou značkou Puma. Spoločne vytvorili sneakers s názvom napovedajúcim mnohé, teda Speedcat Racing. A$AP Rocky prichádza do sveta topánok so sexy divokým detailom. Teniska nádherne prepája motoristickú estetiku a osobný streetwearový štýl samotného legendárneho rapera.

    Generácia Z prepadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z bežných self-care pomocníkov sa v očiach generácie Z stáva špeciálny zberateľský predmet. Či už vďaka rozdielnym značkám, nespočetnému množstvu vôní meniacich sa s každou sezónou, alebo limitovaným edíciám, klasický peeling priťahuje v kúpeľni čím ďalej väčšiu pozornosť. Stal sa z neho drobný záblesk sveta luxusu, ktorý ponúka okamžité uspokojenie a komerciou podporený pocit sebalásky.

    Módny rok kulminuje. Koniec roka spečatilo odovzdávanie Fashion Awards

    Prvý decembrový pondelok bol predzvesťou rýchlo sa blížiaceho konca tohto roka. Začal sa slávnostným odovzdávaním módnych cien, ktoré tradične organizuje nadácia British Fashion Council. Svet módy náležite ocenil najväčšie ikony, ktoré definujú rok 2025, vrátane návrhárov ako Jonathan Anderson, Sarah Burton, Grace Wales Bonner a modelky Anok Yai.

    Dreaming Eli učí zvodnej sebaláske. Módny nováčik dobýva Londýn

    Dreaming Eli patrí k najvýraznejším novým hlasom londýnskej módnej scény. Značka dobyla London Fashion Week svojou kolekciou, ktorú pripravila pre jar 2026. Jej tvorba prepája jemnosť s drsnosťou, zraniteľnosť so silou a experiment s romantikou. Svojou jedinečnosťou si zaistila pozornosť módnych kritikov a stabilné miesto na svetoznámom týždni módy.

    Kim Kardashian rozdeľuje internet. Vyniesla kontroverznú Birkin bag zo slonej kože

    Kim Kardashian sa v seriáli All’s Fair objavila s kabelkou Birkin, ktorá podľa znalcov pochádza z kože afrického slona. Luxusný svet okamžite vytvoril dva tábory. Na jednej strane stoja hlasní kritici, na druhej fascinovaní zberatelia. Elephant Leather Birkin patrí k najvzácnejším kabelkám Hermès, ktorých výroba však skončila pred niekoľkými dekádami. Sociálne siete sa po odvysielaní epizódy zmenili na javisko, kde vedľa morálneho rozhorčenia rastie posadnutosť cenovkou a investičným potenciálom.

    Vianoce očami Burberry. Daniel Lee vymenil trenčkoty za stromček

    Claridge's, luxusný hotel v centre Londýna, tradične zveruje zdobenie svojho vianočného stromčeka do rúk významnej osobnosti módnej scény. Tento rok kreatívny riaditeľ Burberry Daniel Lee premenil sviatočnú výzdobu podľa vlastnej vízie . Jednotlivé ozdoby odkazujú na dlhoročnú tradíciu značky, zatiaľ čo ikonický kockovaný vzor pohlcuje zvyšok luxusneho interiéru hotelového lobby.

    Shein pod paľbou. Čelí žalobe francúzskych obchodníkov aj výzve poslancov

    Problémy fast fashion reťazca Shein vo Francúzsku sa neskončili. Teraz čelí žalobe zo strany francúzskych maloobchodníkov. Právne kroky proti značke podniklo 12 federácií a niekoľko značiek. Olej do ohňa kritiky prilievajú aj miestni poslanci. Viac ako 80 z nich vydalo oficiálne vyhlásenie, v ktorom požadujú zákaz značky Shein v mene "ochrany pracovníkov, verejného zdravia a planéty".

    Bottega Veneta predstavuje Jenga set. Jeho cena je skutočne kozmická

    Bottega Veneta uvádza Jenga set, ktorý posúva domácu zábavu do sféry investičných objektov. Luxusný dom využíva svoje signifikantné prvky a transformuje známu hru do podoby kultivovaného dizajnového predmetu. Každý prvok získava charakter artefaktu, s dôrazom na materiál a presnosť spracovania. Súbor pôsobí ako tichý symbol vkusu a sebavedomého vykročenia do segmentu zábavy pre dospelých. Áno, značka uvádza, že nejde o hračku pre deti.

    TikTok Highlights: Trendy videá zdieľajú vytúžený „flow state“

    Vaša koncentrácia je zameraná na činnosť, vaše okolie sa rozptyľuje a vy nemyslíte na nič iné ako na prítomnosť. Takto by mnohí používatelia TikToku popísali "flow state". Teda stav, na ktorý v súčasnosti upozorňuje lavína virálnych videí. Zdieľajú totiž momenty, keď ľudia počas často bežných činností zabudnú na všetko ostatné a ocitnú sa v okamihu vytvorenom len pre nich.

    Versace prekonáva míľnik. Prada značku v decembri privíta pod svoje krídla

    Luxusná skupina Prada Group tento rok v apríli prekvapila módny svet, keď oznámila svoju kúpu módneho domu Versace. Dohoda za 1,25 miliardy eur nasledovala krátko po tom, čo z pozície kreatívnej riaditeľky značky odišla Donatella Versace. Do sveta Prady však naplno vstúpi až v utorok 2. decembra. Čaká ju nová éra spájajúca jej bohatú históriu a inovácie.

    REFY prináša chrómové spustenie. Nová kolekcia žiari sama o sebe

    REFY je značka, ktorá evokuje dokonale upravené obočie. Každá žena si ju spája s jej krásnou zakladateľkou a jej netypickým vzhľadom, ktorý premenila na svoju prednosť. Vytvorila značku, ktorej poslaním je dodať ženám sebavedomie, predovšetkým v oblasti obočia. Pri príležitosti výročia existencie značky REFY predstavuje limitovanú edíciu Chrome Collection.

    Šaty Alžbety II. opäť žiaria. Veľká výstava odhaľuje príbehy jej štýlu

    Výstava venovaná Alžbete II. predstavuje desiatky jej ikonických šiat aj doplnkov, ktoré dlho formovali vizuálnu podobu britskej monarchie. Návštevníci môžu nahliadnuť do zákulisia štýlu Alžbety II., jeho symboliky i vývoja naprieč dekádami. Expozícia odhaľuje nielen prepracované detaily odevov, ale aj príbehy návrhárov, tradícií a udalostí, ktoré sa do nich otlačili.

    Greenpeace našiel nebezpečné látky v oblečení Shein. Prekračujú limity EÚ

    Fast fashion reťazec Shein čelí v Európe ďalšiemu prípadu. Nemecká pobočka neziskovej organizácie Greenpeace zverejnila najnovšiu správu, v ktorej sa v jej oblečení našli nebezpečné látky. Potenciálne toxické chemikálie môžu viesť k viacerým ochoreniam, ale škodia aj životnému prostrediu.

    Paríž dobýva čerstvý dizajnérsky skvost. Café Nuances otvára novú pobočku

    Nová pobočka Café Nuances v Paríži sa mení na magnet pre generáciu, ktorá vyhľadáva dizajn s absolútnou vizuálnou razanciou. Le Marais získava priestor, ktorý pracuje s intenzívnou estetikou a priťahuje pozornosť rýchlosťou virálneho príspevku. Atmosféra vibruje kovovým leskom, červeným svetlom a podmanivým minimalizmom. Kaviareň posúva bežný rituál do sféry, kde sa dizajn stáva zážitkom. Presadzuje sa ako miesto, ktoré podporuje zdieľanie ako súčasť svojej identity.

    Krása je jeho jazykom. Tom Ford ju preniesol z módy na filmové plátno

    Tom Ford, pôvodne uznávaný módny návrhár a bývalý kreatívny riaditeľ značiek Gucci a Yves Saint Laurent, sa stal jedným z mála dizajnérov, ktorým sa podarilo úspešne preniknúť aj do sveta filmu. Svoju precíznosť, zmysel pre detail a estetickú vycibrenosť preniesol z prehliadkových mól na filmové plátno, kde zaujal filmami A Single Man alebo Nocturnal Animals.

    Keď pouličný štýl vzýva luxus. Pharrell Williams čerpá zo skateboardovej obuvi

    Skateboardová obuv zaznamenáva výrazný návrat na módnu scénu, a práve na tento trend reaguje aj Pharrell Williams. Pre Louis Vuitton predstavil model LV Tilted, ktorý spája pouličnú estetiku s luxusom francúzskej značky. Nové pánske tenisky vychádzajú z vintage nízkych skateboardových topánok z prelomu milénia, ktorých siluetu reinterpretujú v modernom duchu.

    ― Reklama ―