Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Možno ste niekedy v obchode vrátili kúsok oblečenia a dostali tak peniaze naspäť. V rámci filozofie a TikTok trendu Girl Math ste si práve zarobili a môžete tieto peniaze minúť na niečo iné, a to bez pocitu viny. Poďte sa s nami pozrieť, čo sa skrýva za trendom takzvanej dievčenskej matematiky.

    Čo je podstatou Girl Math?

    Populárny a vtipný trend pôvodom z TikToku funguje na princípe zdôvodňovania zdanlivo iracionálnej kúpy produktov, ktoré sú mimo náš rozpočet.

    Pravidlá takzvanej dievčenskej matematiky môžete uplatniť pri kúpe zbytočne predražených nápojov, lístkov na koncert, vecí do domácnosti alebo pri platení v hotovosti.

    Do tohto trendu spadá hneď niekoľko názorných pravidiel:

    1. Pokiaľ platíte v hotovosti, je váš nákup v podstate zadarmo.
    2. Ak je nejaký produkt zľavnený o viac ako 50 percent, nekúpiť ho by bola strata peňazí.
    3. Pokiaľ niečo stojí menej ako päť dolárov, teda niečo málo cez štyri eurá, je to zadarmo.
    4. Ak si vami vyhliadnutý kúsok nekúpite, pretože stojí napr. 50 dolárov, zarobili ste si peniaze a môžete ich minúť na niečo iné.
    5. Pokiaľ idete na koncert alebo akciu, máte udalosť zadarmo, pretože ste si lístky kúpili už dávno, tým pádom sa táto útrata neráta.
    6. Ak si kúpite niečo za napr. 47 dolárov, v skutočnosti to stálo iba 40 dolárov. Platí zaokrúhľovanie smerom dolu.

    Možno si práve vravíte, že sme sa v redakcii zbláznili. Uznávame, že niektoré pravidlá „dievčenskej matematiky“ sú receptom na finančnú katastrofu. Kde však leží tá hranica? Filozofia Girl Math má totiž svoje pozitíva, ale aj úskalia.

    Absurditu dievčenskej matematiky berte s rezervou

    Dievčenská matematika dáva šancu cítiť sa súčasťou širšej komunity. Nikto nie je dokonalý. Raz za čas sa všetci ocitneme v situácii, kedy si vyhodíme z kopýtka alebo si doprajeme. Je to v poriadku a zaslúžime si to. Tento trend nám pripomína, že sme všetci iba ľudia. Zároveň sa vďaka nemu môžeme s ostatnými stotožniť a necítiť sa previnilo kvôli svojim nie úplne múdrym finančným rozhodnutiam.

    Treba však podotknúť, že dôležitú úlohu zohráva aj humor. Množstvo virálnych videí „dievčenskej matematiky“ vzniká jednoducho za účelom pobavenia. S nástupom tohto trendu sa však na sociálnych sieťach začali šíriť aj kritické videá. Absurdita niektorých pravidiel je naozaj zábavná. Pre ich pochopenie to potrebujete brať s rezervou a nerobiť z toho zbytočne veľkú vedu.

    Dáva trend naozaj zmysel?

    Logika „dievčenských“ výpočtov sa však zdá byť prijateľná pri kúpe naozaj kvalitných a drahých vecí. Pokiaľ je vám ľúto utratiť financie za vytúžený produkt, ale viete, že vám nejakým spôsobom zlepší kvalitu života, vydrží dlho. Stačí si nákup rozpočítať. Možno sa to nakoniec naozaj oplatí.

    Expertmi na podobné rozpočítavanie sú aj moderátori podcastu Fletch, Vaughan & Hayleyna, ktorí pôsobia na iHeartRadio. Do svojej show zaradili humorný segment venovaný zdôvodňovaniu drahých nákupov svojich poslucháčov. Opäť teda môžeme vidieť, že sa jedná o snahu pobaviť.

    Nemali by sme nahradiť termín Girl Math?

    Problematický sa zdá byť názov trendu, teda Girl Math. Podporuje všeobecnú predstavu o finančnej negramotnosti žien a ich utrácania na zbytočnosti ako oblečenie, kozmetika, starostlivosť o seba. Občasné nerozumné nákupy sa pritom týkajú všetkých, nielen žien. Dokonca nemusia byť ani iracionálne. Utrácanie je súkromnou záležitosťou a nemusí mať žiadnu hodnotiacu nálepku.

    Filozofia Girl Math rozhodne nie je úspešným receptom na dlhodobé hospodárenie s financiami. Niekedy však môže byť užitočným pomocníkom pri špecifických nákupoch. Keď už nič iné, trend predstavuje aspoň úsmevnú pripomienku spoločnej túžby spraviť si život krajší, akýmkoľvek spôsobom to ide.

    @caitlinwiig

    the girl math was working overtime on @Studio Blue Illustration’s new bag purchase 💅🏻

    ♬ original sound – Caitlin Wiig

    Zdroje: TikTok, CNN, The Cut, Washington Post

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.sk/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.
    Foto:Pexels

    Trend Girl Math: Bystrý nákupný pomocník alebo finančná katastrofa?

    ― Reklama ―

    Možno ste niekedy v obchode vrátili kúsok oblečenia a dostali tak peniaze naspäť. V rámci filozofie a TikTok trendu Girl Math ste si práve zarobili a môžete tieto peniaze minúť na niečo iné, a to bez pocitu viny. Poďte sa s nami pozrieť, čo sa skrýva za trendom takzvanej dievčenskej matematiky.

    Čo je podstatou Girl Math?

    Populárny a vtipný trend pôvodom z TikToku funguje na princípe zdôvodňovania zdanlivo iracionálnej kúpy produktov, ktoré sú mimo náš rozpočet.

    Pravidlá takzvanej dievčenskej matematiky môžete uplatniť pri kúpe zbytočne predražených nápojov, lístkov na koncert, vecí do domácnosti alebo pri platení v hotovosti.

    Do tohto trendu spadá hneď niekoľko názorných pravidiel:

    1. Pokiaľ platíte v hotovosti, je váš nákup v podstate zadarmo.
    2. Ak je nejaký produkt zľavnený o viac ako 50 percent, nekúpiť ho by bola strata peňazí.
    3. Pokiaľ niečo stojí menej ako päť dolárov, teda niečo málo cez štyri eurá, je to zadarmo.
    4. Ak si vami vyhliadnutý kúsok nekúpite, pretože stojí napr. 50 dolárov, zarobili ste si peniaze a môžete ich minúť na niečo iné.
    5. Pokiaľ idete na koncert alebo akciu, máte udalosť zadarmo, pretože ste si lístky kúpili už dávno, tým pádom sa táto útrata neráta.
    6. Ak si kúpite niečo za napr. 47 dolárov, v skutočnosti to stálo iba 40 dolárov. Platí zaokrúhľovanie smerom dolu.

    Možno si práve vravíte, že sme sa v redakcii zbláznili. Uznávame, že niektoré pravidlá „dievčenskej matematiky“ sú receptom na finančnú katastrofu. Kde však leží tá hranica? Filozofia Girl Math má totiž svoje pozitíva, ale aj úskalia.

    Absurditu dievčenskej matematiky berte s rezervou

    Dievčenská matematika dáva šancu cítiť sa súčasťou širšej komunity. Nikto nie je dokonalý. Raz za čas sa všetci ocitneme v situácii, kedy si vyhodíme z kopýtka alebo si doprajeme. Je to v poriadku a zaslúžime si to. Tento trend nám pripomína, že sme všetci iba ľudia. Zároveň sa vďaka nemu môžeme s ostatnými stotožniť a necítiť sa previnilo kvôli svojim nie úplne múdrym finančným rozhodnutiam.

    Treba však podotknúť, že dôležitú úlohu zohráva aj humor. Množstvo virálnych videí „dievčenskej matematiky“ vzniká jednoducho za účelom pobavenia. S nástupom tohto trendu sa však na sociálnych sieťach začali šíriť aj kritické videá. Absurdita niektorých pravidiel je naozaj zábavná. Pre ich pochopenie to potrebujete brať s rezervou a nerobiť z toho zbytočne veľkú vedu.

    Dáva trend naozaj zmysel?

    Logika „dievčenských“ výpočtov sa však zdá byť prijateľná pri kúpe naozaj kvalitných a drahých vecí. Pokiaľ je vám ľúto utratiť financie za vytúžený produkt, ale viete, že vám nejakým spôsobom zlepší kvalitu života, vydrží dlho. Stačí si nákup rozpočítať. Možno sa to nakoniec naozaj oplatí.

    Expertmi na podobné rozpočítavanie sú aj moderátori podcastu Fletch, Vaughan & Hayleyna, ktorí pôsobia na iHeartRadio. Do svojej show zaradili humorný segment venovaný zdôvodňovaniu drahých nákupov svojich poslucháčov. Opäť teda môžeme vidieť, že sa jedná o snahu pobaviť.

    Nemali by sme nahradiť termín Girl Math?

    Problematický sa zdá byť názov trendu, teda Girl Math. Podporuje všeobecnú predstavu o finančnej negramotnosti žien a ich utrácania na zbytočnosti ako oblečenie, kozmetika, starostlivosť o seba. Občasné nerozumné nákupy sa pritom týkajú všetkých, nielen žien. Dokonca nemusia byť ani iracionálne. Utrácanie je súkromnou záležitosťou a nemusí mať žiadnu hodnotiacu nálepku.

    Filozofia Girl Math rozhodne nie je úspešným receptom na dlhodobé hospodárenie s financiami. Niekedy však môže byť užitočným pomocníkom pri špecifických nákupoch. Keď už nič iné, trend predstavuje aspoň úsmevnú pripomienku spoločnej túžby spraviť si život krajší, akýmkoľvek spôsobom to ide.

    @caitlinwiig

    the girl math was working overtime on @Studio Blue Illustration’s new bag purchase 💅🏻

    ♬ original sound – Caitlin Wiig

    Zdroje: TikTok, CNN, The Cut, Washington Post

    ― Reklama ―

    Prada chce dostať druhú šancu. Indické sandále sa budú vyrábať s miestnymi remeselníkmi

    Napodobeniny dizajnových tričiek s ošúchaným logom alebo rádoby luxusné kabelky z lacnej kože (bohužiaľ) predstavujú neodmysliteľnú súčasť odvrátenej stránky módy. Že k inšpirácii bez uznania pôvodného zdroja pristúpi aj Prada, však čakal málokto. Módny dom teraz dúfa, že svoje meno očistí. Kultúrnu apropriáciu indických sandálov mieni napraviť oficiálnou spoluprácou.

    Closer look na Chanel Métiers d’Art 2026. Blazy sa opäť ukázal vo svojom najlepšom kabáte

    Prehliadka Chanel Métiers d’Art 2026 v New Yorku priniesla pohľad, ktorý si žiada spomalenie a sústredenie. Druhá kolekcia od Matthieu Blazyho pre módny dom Chanel pôsobí sebavedome a presne. Namiesto okázalého rozprávania stavia na detailoch, gestách a vrstvenom čítaní. Každý look funguje ako samostatná kapitola i súčasť širšej kompozície. A v tejto koncentrácii spočíva jej sila.

    Lunárny nový rok 2026 hrá spoločnosti Burberry do kariet. Definuje ho znamenie koňa

    Koniec roka predznamenáva aj začiatok niečoho nového. Módny dom Burberry preto hľadí vpred a už teraz víta lunárny nový rok 2026. Vydal preto špeciálnu kolekciu venovanú znameniu koňa, ktoré bude definovať nadchádzajúce mesiace. Symbol tentoraz hrá britskej značke do kariet, keďže ladí s jej historickým logom jazdca. Práve to označuje väčšinu kúskov v najnovšej kolekcii.

    Luxury Insights: Ako vyzerá špičkový ranč? Tom Ford čerpá z Divokého západu

    Ranč Cerro Pelon Toma Forda je rozhodne miesto, kde by každý chcel stráviť aspoň pár hodín svojho života. Atmosféra veľkolepého domu pripomína futuristický Divoký západ a vyzýva návštevníkov, aby skočili do sedla a uháňali do zapadajúceho slnka. Táto luxusná rezidencia sa rozprestiera v Novom Mexiku a je teraz v rukách anonymného majiteľa. Ako takýto luxus vyzerá?

    Štýl v rádoby nudnom kabáte? Odtieň Cloud Dancer šéfuje roku 2026

    Cloud Dancer je Pantone farbou roka 2026. Na prvý pohľad pôsobí ako čisto biela, v skutočnosti ale obsahuje jemné teplé aj studené podtóny, vďaka ktorým je harmonická a vyvážená. Patrí do rodiny bielych odtieňov, ktoré v nás vyvolávajú pocit nového začiatku. Outfity v tejto farbe pritom rozhodne nemusia pôsobiť nudne. Vďaka práci s textúrou materiálov, prepracovanému strihu a jemným detailom sa z Cloud Dancer stáva výrazný a elegantný prvok, ktorý vynikne aj bez farebných kontrastov.

    Móda v kocke: Louis Vuitton má novú tvár a Sabato De Sarno napísal knihu

    Louis Vuitton rozširuje svoj arzenál hviezdnych tvárí. Najnovšou ambasádorkou vymenoval herečku Chase Infiniti. Značka oznámila aj partnerstvo s legendárnymi pretekmi Formuly 1 Monaco Grand Prix. Valentino vydáva pre-fall 2026 kolekciu plnú ikonických detailov Rockstud a Met Gala 2026 pozná svojich spolupredsedov. Návrhár Sabato De Sarno vydáva knihu o Neapole.

    Vianočný dress code podľa módnych domov. Ako by vás obliekol Chanel alebo Dior?

    Vianoce už nesmelo klopú na dvere a prípravy idú na plné obrátky. Sviatočná sezóna je ako stvorená na to, obliecť si outfity, ktoré zvýraznia vašu jedinečnosť a osobitý štýl, či pri štedrovečernom stole dokonca na chvíľu umlčia prekvapených starých rodičov. Každý rok prichádzajú módne domy s novými trendmi, ktoré udávajú tón vianočnému dress code a inšpirujú nás k tomu, aby sme sa počas sviatkov cítili výnimočne.

    Vianočný wishlist vášho obľúbeného magazínu je tu. Nové tváre, nové túžby, rovnako veľké sny

    Rok 2025 už má zbalené a my opäť sedíme nad zoznamami prianí, ktoré sa tvária nenáročne, ale v skutočnosti by priviedli k plaču nejedného elfského účtovníka. Redakcia sa premiešala, omladila, rozšírila a s ňou sa premenili aj naše darčekové ambície. Urobte si pohodlie, realita počká. Tu je náš vianočný wishlist, v ktorom sa opäť potvrdzuje, že kreativita je krásna… ale aj drahá.

    TikTok Highlights: Zimné nechty, ktoré zdivočeli. Hailey Bieber búra tradíciu

    Influencerka a podnikateľka Hailey Bieber má TikTok v hrsti. Nezáleží príliš na tom, aký odtieň lícenky, očných tieňov alebo rúžu zvolí. Svojou možno pôvodne aj bezmyšlienkovitou voľbou odštartuje nový virálny trend. Výnimkou nie sú ani jej zimné nechty, ktoré vyzývajú tradíciu na súboj. Jemné trblietky alebo uhladený glow totiž Hailey Bieber nahradila zvieracou potlačou.

    Pinterest číta rok 2026. Predpovedá nostalgiu a optimistický eskapizmus

    Dnešná doba plná neustáleho zhonu a o pozornosť bojujúcich sociálnych sietí žiada autenticitu, pohodlie a optimizmus. Presne tieto hodnoty definujú podľa najnovšej predpovede platformy Pinterest rýchlo sa blížiaci rok 2026. Odvíjajú sa od nich preto aj trendy, ktoré nás majú budúci rok sprevádzať. Patrí medzi ne temná knižná estetika, neladiace nechty alebo neutíchajúca láska ku kapuste.

    Nudný maloobchod je mŕtvy. Retail prechádza extrémnou premenou

    Maloobchod vstúpil do obdobia, v ktorom sa úspech obchodov odvíja od atmosféry a výrazného priestorového riešenia. Zákazník sleduje autentickosť miesta a reaguje na prostredie, ktoré má charakter a jasnú identitu. Luxusné domy aj fast fashion reťazce pracujú s interiérom ako s nástrojom prežívania módy. Obchody sa preto pod ich víziou menia na ucelené mestské udalosti.

    Koniec vegánstva? Trend jednej dekády ticho mizne z mainstreamu

    Ešte pred svetovou pandémiou to vyzeralo, že budúcnosť patrí čisto rastlinnej strave. Spomínate si na to, že rok 2019 bol vyhlásený rokom vegánstva? Dávne vízie sa však nenaplnili a v súčasnosti sa zdá, že vegánstvo ustupuje nielen z bežných jedálničkov, ale aj z kultúrneho a mediálneho mainstreamu.

    Najkrajšie vianočné stromčeky Claridge’s. Poznáte tradíciu sviatočného Londýna?

    Vianočné stromčeky Claridge’s patria k najkrajším londýnskym momentom decembrovej sezóny. Každý rok pretvára hotelové lobby inštalácia, ktorá prináša noblesu, fantáziu a veľkorysú kreativitu. Strom vždy získa podobu pripomínajúcu couture objekt a pracuje s priestorom rovnako prirodzene ako šperk s telom. Hostia prichádzajú za atmosférou, ktorá v sebe nesie jasný rukopis svetového návrhára. Claridge’s tak každé Vianoce štartuje obdobie, ktoré ovplyvňuje vkus aj očakávania celého Londýna.

    New York opúšťa kožušinu. Po rozhodnutí CFDA kráča v šľapajach Londýna

    Kožušina má v New Yorku stopku. Teda aspoň na jeho vyhlásenom týždni módy. Asociácia organizujúca tamojší fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzný materiál oficiálne zakázala. Kopíruje tak rozhodnutie Londýna, ktorý od jeho využívania odstúpil už v roku 2023. Zostáva však otázkou, či bude metropolu nasledovať aj Paríž a Miláno.

    Chappell Roan skúša novú úlohu. Svoju tvár prepožičia MAC Cosmetics

    Popová hviezda Chappell Roan mení smer. Po tom, čo prehlásila, že svoju tvár neprepožičia žiadnej známej značke, prekvapila nečakaným oznámením. Stala sa totiž novou ambasádorkou MAC Cosmetics. Medzi dôvody, prečo zmenila názor, speváčka uviedla zdieľané hodnoty a dlhodobú podporu, ktorú spoločnosť venuje LGBTQI+ komunite už od svojho založenia v 80. rokoch.

    Po riad až do Dubaja? Martha Stewart pozýva do nových butikov

    Dubaj opäť potvrdzuje schopnosť priťahovať svetové ikony. Tentoraz víta ženu, ktorá premenila každodenný život na estetickú disciplínu. Martha Stewart otvorila svoje prvé samostatné obchody práve v tejto metropole. Ďaleko od amerických predmestí, kde jej značka vznikla. Do priestoru, kde sa luxus chápe ako životná taktika, prináša svet poctivo navrhnutého domova.

    ― Reklama ―