Více

    ― Reklama ―

    Uplynulý Tokyo Fashion Week pre sezónu jar/leto 2026 ukázal, že aj po viac ako 20 rokoch dokáže prekvapiť. Organizátori tento rok výrazne zredukovali počet prehliadok a znovu vsadili na fyzickú prítomnosť. Tým sa celá akcia sprehľadnila, zintenzívnila a získala väčší medzinárodný presah. V centre diania nestála iba estetika, ale aj na to, ako reagovať na skutočné japonské podnebie a ako vniesť do módy ľahkosť.

    Zatiaľ čo ulice potvrdzovali povesť Tokia ako liahne street štýlu, na mólach sa najviac hovorilo o troch menách. Značka Hyke sa odvrátila od gorpcore a vydala sa k moru, spoločnosť Fetico pod vedením Emi Funayama ponúkla odvážnu víziu ženskej zmyselnosti a módny dom Viviano prekvapil čiernobielym obratom k detailom haute couture. Každá z kolekcií rezonovala inak, dohromady ovšem vytvárali obraz týždňa, ktorý pôsobí sebavedomo, súčasne a nečakane dospelo.

    Viviano šokuje. Značka predstavila kolekciu, ktorú nikto nečakal

    Návrhy Viviano, opradené záľubou v farbách a objemoch, prekvapili umiernenosťou. Namiesto dúhy prišla čiernobiela disciplína. Na móle kráčali modelky v priehľadných materiáloch, sakách, vysokých golieroch a závojoch. Prešívané tvídové zvršky a výšivky pripomenuli remeselnú precíznosť haute couture z polovice 20. storočia. Minimalizovaná paleta umožnila vyniknúť konštrukčným a krajčírskym detailom. Bolo jasné, že strihy nemajú pôvod v európskych kultúrach, napriek tomu kolekcia pôsobila ako zrelá úvaha o tom, čo zostane z módy, keď odpadnú prebytočné efekty.

    Zdroj: Viviano Studio

    Hyke preniesol fashion week k moru. Ponúkol námornícku estetiku v japonskom podaní

    Brand Hyke, známy napríklad dlhoročnou spoluprácou s The North Face, sa tentokrát vzdialil od hôr a preniesol inšpiráciu k oceánu. Námornícke symboly, pruhy a kotvy doplnili materiály s „dry feel“ efektom, oxfordské zmesi či vzdušný mohér. Zámerom nebola štýlová kulisa, ale funkčná odpoveď na horúce japonské leto. Transparentnosť a rafinované strihy pôsobili pomerne tradične, napriek tomu však zostali dokonale verné ázijskej estetike. Farebná paleta sa potom od temne čiernej cez klasickú námornícku a khaki posúvala až po žiarivú bielu.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by HYKE (@hyke_official)

    Fetico tradične otvára intímne témy. V tom najlepšom slova zmysle

    Spoločnosť Fetico naopak vyzvala k intímnemu dialógu. Kolekcia s názvom The Depth of Her čerpala inšpiráciu z fotografií Iriny Ionesco a umenia Rebeccy Horne. Korzety vsadené do šiat, vykrojené body a čipkované detaily komponovali obraz ženskej zmyselnosti, ktorá nie je prvoplánová, ale vrstvená. Návrhárka Emi Funayama spojila erotiku a eleganciu takým spôsobom, že výsledkom nebola kostýmová štylizácia, ale autentické vyjadrenie japonského štýlu. Módny dom Fetico tým potvrdil svoju pozíciu značky, ktorá skúma veľmi intímne oblečenie v modernom kontexte.

    Zdroj: Rakuten Fashion Week

    Tokyo Fashion Week SS26 sa tentokrát prezentoval ako komornejší, ale silnejší než kedy predtým. Dominovali dámske kolekcie a niektoré pánske značky sa držali mimo oficiálneho programu, napriek tomu energia z ulíc neutíchala. Rekordné teploty nezastavili kreativitu, naopak posilnili vrstvenie a experimenty s materiálmi. Tokijský týždeň módy tým ukázal, že vie sláviť 20. výročie od svojho založenia s ľahkosťou i vážnosťou, a že ponúka módu, ktorá je odpoveďou na súčasnosť.

    Zdroje: SHOWstudio, GQ, Rakuten, Dazed, Instagram

    Tokyo Fashion Week highlights. Týždeň módy sa niesol v novom duchu

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Uplynulý Tokyo Fashion Week pre sezónu jar/leto 2026 ukázal, že aj po viac ako 20 rokoch dokáže prekvapiť. Organizátori tento rok výrazne zredukovali počet prehliadok a znovu vsadili na fyzickú prítomnosť. Tým sa celá akcia sprehľadnila, zintenzívnila a získala väčší medzinárodný presah. V centre diania nestála iba estetika, ale aj na to, ako reagovať na skutočné japonské podnebie a ako vniesť do módy ľahkosť.

    Zatiaľ čo ulice potvrdzovali povesť Tokia ako liahne street štýlu, na mólach sa najviac hovorilo o troch menách. Značka Hyke sa odvrátila od gorpcore a vydala sa k moru, spoločnosť Fetico pod vedením Emi Funayama ponúkla odvážnu víziu ženskej zmyselnosti a módny dom Viviano prekvapil čiernobielym obratom k detailom haute couture. Každá z kolekcií rezonovala inak, dohromady ovšem vytvárali obraz týždňa, ktorý pôsobí sebavedomo, súčasne a nečakane dospelo.

    Viviano šokuje. Značka predstavila kolekciu, ktorú nikto nečakal

    Návrhy Viviano, opradené záľubou v farbách a objemoch, prekvapili umiernenosťou. Namiesto dúhy prišla čiernobiela disciplína. Na móle kráčali modelky v priehľadných materiáloch, sakách, vysokých golieroch a závojoch. Prešívané tvídové zvršky a výšivky pripomenuli remeselnú precíznosť haute couture z polovice 20. storočia. Minimalizovaná paleta umožnila vyniknúť konštrukčným a krajčírskym detailom. Bolo jasné, že strihy nemajú pôvod v európskych kultúrach, napriek tomu kolekcia pôsobila ako zrelá úvaha o tom, čo zostane z módy, keď odpadnú prebytočné efekty.

    Zdroj: Viviano Studio

    Hyke preniesol fashion week k moru. Ponúkol námornícku estetiku v japonskom podaní

    Brand Hyke, známy napríklad dlhoročnou spoluprácou s The North Face, sa tentokrát vzdialil od hôr a preniesol inšpiráciu k oceánu. Námornícke symboly, pruhy a kotvy doplnili materiály s „dry feel“ efektom, oxfordské zmesi či vzdušný mohér. Zámerom nebola štýlová kulisa, ale funkčná odpoveď na horúce japonské leto. Transparentnosť a rafinované strihy pôsobili pomerne tradične, napriek tomu však zostali dokonale verné ázijskej estetike. Farebná paleta sa potom od temne čiernej cez klasickú námornícku a khaki posúvala až po žiarivú bielu.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by HYKE (@hyke_official)

    Fetico tradične otvára intímne témy. V tom najlepšom slova zmysle

    Spoločnosť Fetico naopak vyzvala k intímnemu dialógu. Kolekcia s názvom The Depth of Her čerpala inšpiráciu z fotografií Iriny Ionesco a umenia Rebeccy Horne. Korzety vsadené do šiat, vykrojené body a čipkované detaily komponovali obraz ženskej zmyselnosti, ktorá nie je prvoplánová, ale vrstvená. Návrhárka Emi Funayama spojila erotiku a eleganciu takým spôsobom, že výsledkom nebola kostýmová štylizácia, ale autentické vyjadrenie japonského štýlu. Módny dom Fetico tým potvrdil svoju pozíciu značky, ktorá skúma veľmi intímne oblečenie v modernom kontexte.

    Zdroj: Rakuten Fashion Week

    Tokyo Fashion Week SS26 sa tentokrát prezentoval ako komornejší, ale silnejší než kedy predtým. Dominovali dámske kolekcie a niektoré pánske značky sa držali mimo oficiálneho programu, napriek tomu energia z ulíc neutíchala. Rekordné teploty nezastavili kreativitu, naopak posilnili vrstvenie a experimenty s materiálmi. Tokijský týždeň módy tým ukázal, že vie sláviť 20. výročie od svojho založenia s ľahkosťou i vážnosťou, a že ponúka módu, ktorá je odpoveďou na súčasnosť.

    Zdroje: SHOWstudio, GQ, Rakuten, Dazed, Instagram

    ― Reklama ―

    TikTok radí, ako zachrániť deň. Nový trend kladie dôraz na maličkosti

    Sociálna sieť TikTok prichádza s ďalším trendom, ktorý sľubuje pohodovejšie voľné dni. Koncept s názvom "Save the Day", teda "Zachráň deň" radí, ako prekonať hodiny naplnené iba prácou a nestratiť pri tom sám seba. Kľúčom k vyrovnanejšej nálade sú podľa neho malé aktivity, ktoré nás opäť "ukotvia". Môže to byť čítanie knihy, prechádzka alebo rozhovor s priateľom.

    Rosalía si obliekla Calvin Klein. Speváčka žiari v čerstvej kampani

    Módny dom Calvin Klein naverboval do svojej najnovšej kampane ďalšiu známu osobnosť. Jeho ikonickú spodnú bielizeň tentokrát v reklame pre tohtoročnú jeseň obliekla španielska speváčka Rosalía. Na fotografiách, o ktoré sa postarala fotografka Carlijn Jacobs, pózuje v kolekciách Icon Cotton Modal a Heritage Cotton, a to vo vani, baggy džínach aj s pytónom.

    Jacquemus pripíja s Veuve Clicquot. Spoločne vzdávajú hold silným ženám

    Francúzsky módny dom Jacquemus a výrobca luxusného šampanského Veuve Clicquot predstavujú poetickú spoluprácu. V jej srdci leží limitovaná edícia fľaše La Grande Dame 2018 vintage a skulpturálny chladiaci set. Značky spája nielen láska pre tradíciu a remeslo, ale aj úcta k silným ženám. Oboje podčiarkuje obľúbenosť žltej farby, ktorá symbolizuje radosť.

    M.A.C Cosmetics má novú tvár. Kozmetickú značku bude zastupovať Doja Cat

    Speváčka Doja Cat odhalila novú beauty spoluprácu. Na uplynulom odovzdávaní ocenení MTV Video Music Awards potvrdila, že sa stala novou globálnou ambasádorkou spoločnosti M.A.C Cosmetics. Na červenom koberci totiž predviedla svoj klasický červený rúž v odtieni Lady Danger. Prizerajúcich sa však prekvapila, keď si z neho s chuťou odhryzla.

    Keď sa taška zmení na bagetu. Baguette kabelky definujú aktuálne trendy

    Tašky, ktoré boli kedysi postavené na pevnej konštrukcii a objeme, sa zrazu rozťahujú do dlhších a nižších línií. Bagetové kabelky sa stávajú symbolom, ktorý nezaťažuje, ale pôsobí prirodzene a svižne. Minimalistický koncept otvára nové možnosti stylingu a zároveň dodáva ikonickým modelom novú energiu. Pripomína nám, že krása je v detaile a že aj jednoduchá kabelka môže mať proporcie hodné zložitej architektúry.

    Ako na pánsky krém? Sprievodca, ktorý ušetrí suchú pleť aj experimenty

    Krém je základný kameň akejkoľvek starostlivosti o pleť, či už ide o muža alebo ženu. Lenže zatiaľ čo niekomu vyhovuje ľahký gél, iní potrebujú hustejšiu variantu, ktorá zvládne aj drsnejšie podmienky. Ak pridáme k tomu rozdielne typy pleti, teda mastnú, suchú alebo citlivú, je jasné, že univerzálny recept jednoducho neexistuje. Ako teda na čo najjednoduchší výber?

    Jonathan Anderson má svoju prvú múzu. Dior bude zastupovať Mikey Madison

    Stále ešte čerstvý kreatívny riaditeľ Dior, Jonathan Anderson, odhalil svoju prvú múzu. Do pozície ambasadorky francúzskeho módneho domu vymenoval úspešnú herečku Mikey Madison. Návrhár pritom ešte ani nepredstavil svoju prvú dámsku kolekciu. Svetu ju ponúkne na Parížskom týždni módy dňa 1. októbra. Už teraz však môžeme odhadnúť jeho víziu.

    Julia Roberts vyniesla novú verziu Versace. Internet hovorí o druhej vražde Gianniho

    Julia Roberts mala na filmovom festivale v Benátkach ukázať eleganciu a tradíciu. Namiesto toho sa stala symbolom búrky, ktorá otriasa svetom módy. Jej outfit z dielne nového kreatívneho riaditeľa Versace, Daria Vitale, spustil lavínu kritiky. Sociálne siete zaplavili komentáre, ktoré hovoria o "druhej vražde Gianniho" a o tom, že sa slávna herečka nevedomky stala tvárou jedného z najkontroverznejších módnych debutov poslednej dekády.

    Po stopách módnych ikon: Ako Raf Simons definoval minimalizmus?

    Dizajnér Raf Simons sa do sveta módy nevrhol ihneď. Pôvodne študoval priemyselný dizajn a navrhoval nábytok. Až stretnutie s antverpskou módnou scénou a návštevy parížskych prehliadok ho priviedli k rozhodnutiu vydať sa módnou cestou. V roku 1995 založil značku nesúcu jeho meno a už čoskoro sa ukázalo, že jeho rukopis bude jedinečný. Geniálna tvorba ho doviedla na vrcholy módnych domov ako Prada, Dior alebo Jil Sander.

    Jar 2026 patrí ikonickej farbe Klein Blue. Vracia sa do módy aj dizajnu

    Sýto modrá farba s názvom International Klein Blue je späť na scéne. Zatiaľ čo tento rok sme ju mohli vídať predovšetkým v interiérovom dizajne, budúci rok zažiari opäť aj v móde. Potvrdil to tohtoročný Kodanský fashion week. Aká je história farby a prečo je považovaná za takú výnimočnú?

    Niche baleríny polarizujú módny svet. Na jeseň víťazí hravá kontroverzia

    S jeseňou prichádza chladnejšie počasie, ktoré ale stále necháva priestor pre hravé a chic outfity. V prechodnom období medzi letom a jeseňou využijete v botníku netradičné baleríny, od ikonických "tabis" cez športovo ladené five finger shoes až po elegantné šnurovacie modely. Túto jeseň platí jedno pravidlo. Čím kontroverznejšie, tým lepšie.

    Proenza Schouler má nové vedenie. Do čela značky vstúpi Rachel Scott

    Svet módy zachvátila ďalšia očakávaná zmena vo vedení luxusnej značky. Talentovaná návrhárka a zakladateľka značky Diotima Rachel Scott prevezme vedenie značky Proenza Schouler. Svoju prvú kolekciu na jeseň a zimu 2026 predstaví na jar budúceho roka. Náznaky jej práce však bude možné vidieť už na rýchlo sa blížiacom newyorskom týždni módy.

    Niečo tomu chýba? Neúplný outfit zachránite vďaka jednoduchým trikom

    Niektoré dni outfit jednoducho sadne. Inokedy sa ale na seba pozeráte do zrkadla a márne sa snažíte prísť na to, čo vašej siluete chýba. Podľa učebnice je všetko správne. Ladia farby, mejkap vyzerá čisto a oblečenie obopína správne miesta, vám ale v odraze aj tak niečo nesedí. Možno vám pomôže jeden z troch základných tipov, vďaka ktorým tento problém okamžite zmizne.

    Film Materialists divákov príliš nenadchol. Kritizujú povrchnosť a neautentickosť

    Film Materialists od Celine Song konečne dorazil do českých kín. V hlavných úlohách sa predstavia Dakota Johnson, Pedro Pascal a Chris Evans. Film Materialists , ktorý je pokračovaním úspešného debutu Celine Songovej Past Lives, zanechal v divákoch skôr rozpaky. Namiesto avizovanej romantickej komédie prišla romantická dráma. Kritici vytýkajú povrchnosť postáv, neautentickosť milostného trojuholníka a nevhodne vložený vedľajší dej.

    Post Malone debutoval v Paríži. Odhalil prvú show značky Austin Post

    Známy spevák Post Malone predbehol zvyšok módneho sveta. Mesiac predtým, než do Paríža dorazí očakávaný týždeň módy, odhalil vo francúzskej metropole debutovú show svojej značky Austin Post. Kolekcia zožala úspech predovšetkým vďaka návrhom kopírujúcich jeho štýl, teda westernovým a kovbojským lookom, ale s dávkou moderného štýlu.

    Nielen na listoch, ale aj na perách. Trendy jesenné odtiene hrajú všetkými farbami

    Obľúbené ročné obdobie vyčíňa nielen v šatníkoch, ale aj kozmetických taštičkách. Tohtoročné trendy jesenné odtiene rúžov a leskov ponúknu rôznorodú paletu. Od efektu zamazania od čučoriedok až po precízne orámované pery, na jeseň sa v zrkadlách budú odrážať ústa hodné bozkov.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―