Uplynulý Tokyo Fashion Week pre sezónu jar/leto 2026 ukázal, že aj po viac ako 20 rokoch dokáže prekvapiť. Organizátori tento rok výrazne zredukovali počet prehliadok a znovu vsadili na fyzickú prítomnosť. Tým sa celá akcia sprehľadnila, zintenzívnila a získala väčší medzinárodný presah. V centre diania nestála iba estetika, ale aj na to, ako reagovať na skutočné japonské podnebie a ako vniesť do módy ľahkosť.
Zatiaľ čo ulice potvrdzovali povesť Tokia ako liahne street štýlu, na mólach sa najviac hovorilo o troch menách. Značka Hyke sa odvrátila od gorpcore a vydala sa k moru, spoločnosť Fetico pod vedením Emi Funayama ponúkla odvážnu víziu ženskej zmyselnosti a módny dom Viviano prekvapil čiernobielym obratom k detailom haute couture. Každá z kolekcií rezonovala inak, dohromady ovšem vytvárali obraz týždňa, ktorý pôsobí sebavedomo, súčasne a nečakane dospelo.
Viviano šokuje. Značka predstavila kolekciu, ktorú nikto nečakal
Návrhy Viviano, opradené záľubou v farbách a objemoch, prekvapili umiernenosťou. Namiesto dúhy prišla čiernobiela disciplína. Na móle kráčali modelky v priehľadných materiáloch, sakách, vysokých golieroch a závojoch. Prešívané tvídové zvršky a výšivky pripomenuli remeselnú precíznosť haute couture z polovice 20. storočia. Minimalizovaná paleta umožnila vyniknúť konštrukčným a krajčírskym detailom. Bolo jasné, že strihy nemajú pôvod v európskych kultúrach, napriek tomu kolekcia pôsobila ako zrelá úvaha o tom, čo zostane z módy, keď odpadnú prebytočné efekty.




Zdroj: Viviano Studio
Hyke preniesol fashion week k moru. Ponúkol námornícku estetiku v japonskom podaní
Brand Hyke, známy napríklad dlhoročnou spoluprácou s The North Face, sa tentokrát vzdialil od hôr a preniesol inšpiráciu k oceánu. Námornícke symboly, pruhy a kotvy doplnili materiály s „dry feel“ efektom, oxfordské zmesi či vzdušný mohér. Zámerom nebola štýlová kulisa, ale funkčná odpoveď na horúce japonské leto. Transparentnosť a rafinované strihy pôsobili pomerne tradične, napriek tomu však zostali dokonale verné ázijskej estetike. Farebná paleta sa potom od temne čiernej cez klasickú námornícku a khaki posúvala až po žiarivú bielu.
Zobraziť príspevok na Instagrame
Fetico tradične otvára intímne témy. V tom najlepšom slova zmysle
Spoločnosť Fetico naopak vyzvala k intímnemu dialógu. Kolekcia s názvom The Depth of Her čerpala inšpiráciu z fotografií Iriny Ionesco a umenia Rebeccy Horne. Korzety vsadené do šiat, vykrojené body a čipkované detaily komponovali obraz ženskej zmyselnosti, ktorá nie je prvoplánová, ale vrstvená. Návrhárka Emi Funayama spojila erotiku a eleganciu takým spôsobom, že výsledkom nebola kostýmová štylizácia, ale autentické vyjadrenie japonského štýlu. Módny dom Fetico tým potvrdil svoju pozíciu značky, ktorá skúma veľmi intímne oblečenie v modernom kontexte.




Zdroj: Rakuten Fashion Week
Tokyo Fashion Week SS26 sa tentokrát prezentoval ako komornejší, ale silnejší než kedy predtým. Dominovali dámske kolekcie a niektoré pánske značky sa držali mimo oficiálneho programu, napriek tomu energia z ulíc neutíchala. Rekordné teploty nezastavili kreativitu, naopak posilnili vrstvenie a experimenty s materiálmi. Tokijský týždeň módy tým ukázal, že vie sláviť 20. výročie od svojho založenia s ľahkosťou i vážnosťou, a že ponúka módu, ktorá je odpoveďou na súčasnosť.
Zdroje: SHOWstudio, GQ, Rakuten, Dazed, Instagram