Více

    ― Reklama ―

    Japonský týždeň módy si znovu utvrdil svoje miesto na módnej scéne. Opäť predviedol avantgardné a moderné kreácie a nesklamal svojou rôznorodosťou. Nedostáva sa mu síce rovnakej pozornosti ako európskym týždňom módy, prezentuje však prehliadky, ktoré si zaslúžia úplne rovnaké ovácie. Preskúmajte najzásadnejšie kolekcie renomovaných návrhárov aj nováčikov. Je totiž o čo stáť.

    Nová sezóna, nový začiatok. Japonsko zareagovalo na príchod jari vo veľkom štýle. Jeho týždeň módy tak naservíroval rôznorodé trendy, pri ktorých len ťažko nájdeme spoločného menovateľa. Originalita je tu na prvom mieste vďaka neskorému termínu v porovnaní s inými týždňami módy.

    Irenisa predvádza monotónny, a napriek tomu nečakaný dizajn. Luxusne riešené strihy dodávajú „expensive taste

    Irenisa udržuje vo všetkých kolekciách jemnú rovnováhu medzi hravosťou a disciplínou. Rovnaká rovnováha platila aj tentoraz. Značka sa pre nadchádzajúcu jeseň a zimu rozhodla pre zemite jemné odtiene, ktoré kombinuje buď s tradičnými grafickými potlačami, alebo s metalickými ozdobnými prvkami. Tie dodávajú nežným strihom a celkovému vzhľadu nádych drsnosti.

    Zdroj: Toky Fashion Week

    Duch módneho domu Irenisa sa v priebehu rokov príliš nemení. Čisto pánska odevná spoločnosť sa tak naďalej zameriava na luxusné materiály, pričom dáva priechod ľahko avantgardným prvkom, ako je napríklad pracka na tretej fotografii.

    Japonský kráľ temnoty sa predstavil v Paríži a Tokiu. Ukázal príklady kombinácií materiálov a vrstvenia

    Návrhár Shinpei Goto predstavil svoju kolekciu po prvýkrát v Paríži. Ako japonský návrhár však nemohol vynechať ani Tokio. Pánsky rad predviedol na figurínach umiestnených okolo prehliadkového móla, čo umožnilo návštevníkom prezrieť si ho z inej perspektívy. V podstate sa vymenili úlohy medzi modelmi a divákmi.

    Zdroj: Tokyo Fashion Week

    Kolekcia pôsobí veľmi temne, miestami až goticky. Podobne „desivé“ prvky však nahrádzajú napríklad luxusné zamatové obleky. Osobitnú pozornosť si potom zaslúži aj sekcia kabeliek. Čierna lesklá koža tak jasne dokazuje svoju variabilitu.

    Typický ázijský street style zobrazuje Holo Market. Zahŕňa farby a špeciálne textúry

    Ako popredného predstaviteľa japonského streetwearu sme vybrali Holo Market. Jeho idylická kolekcia zahŕňa niekoľko jemných a roztomilých prvkov, vrátane opätovne populárnej grafickej potlače kvetinových vzorov. Na oversized mikinách aj bundách sa zase objavujú rôznorodé psychedelické dekoratívne motívy.

    Niektoré kúsky dokonca zdobia 3D prvky, pripomínajúce takzvané nažehlovačky, predstavujúce kvety. Avšak aspekt, ktorý nás zaujal najviac, sú kockované košeľové bundy. Tento kúsok, ktorý obvykle nájdeme v každom bežnom obchodnom reťazci, evidentne preniká aj na prehliadkové módne móla. Za zmienku stojí aj perfektné tote bags.

    Najväčší potlesk získala značka Fetico. Extravagantné modely striedali premyslene nariasené kúsky

    Prehliadka Fetico, ktorú považujeme za vrchol Rakuten Tokyo Fashion Weeku 2024, sa konala v Tokijskom národnom múzeu. Modelky, sprevádzané tvrdou industriálnou hudbou sa pohybovali tak, ako by sa teleportovali z dvoch prepojených portálov. Zvuk a prostredie, aj keď zdanlivo nesúrodé, dokonale reprezentovali samotnú kolekciu, kombinujúcu romantiku a koketovanie so sebavedomím.

    Na móle sa objavila aj čipka, koža, mašle aj kožušiny. Nás zaujal najmä nadýchaný prešívaný kožený komplet. Džínsový set s korzetom pre zmenu pôsobí ako iný prvok z inej kolekcie.

    Zdroje: YouTube, Tiktok

    Tokio Fashion Week highlights. Slávny a napriek tomu zabúdaný týždeň módy skončil

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Japonský týždeň módy si znovu utvrdil svoje miesto na módnej scéne. Opäť predviedol avantgardné a moderné kreácie a nesklamal svojou rôznorodosťou. Nedostáva sa mu síce rovnakej pozornosti ako európskym týždňom módy, prezentuje však prehliadky, ktoré si zaslúžia úplne rovnaké ovácie. Preskúmajte najzásadnejšie kolekcie renomovaných návrhárov aj nováčikov. Je totiž o čo stáť.

    Nová sezóna, nový začiatok. Japonsko zareagovalo na príchod jari vo veľkom štýle. Jeho týždeň módy tak naservíroval rôznorodé trendy, pri ktorých len ťažko nájdeme spoločného menovateľa. Originalita je tu na prvom mieste vďaka neskorému termínu v porovnaní s inými týždňami módy.

    Irenisa predvádza monotónny, a napriek tomu nečakaný dizajn. Luxusne riešené strihy dodávajú „expensive taste

    Irenisa udržuje vo všetkých kolekciách jemnú rovnováhu medzi hravosťou a disciplínou. Rovnaká rovnováha platila aj tentoraz. Značka sa pre nadchádzajúcu jeseň a zimu rozhodla pre zemite jemné odtiene, ktoré kombinuje buď s tradičnými grafickými potlačami, alebo s metalickými ozdobnými prvkami. Tie dodávajú nežným strihom a celkovému vzhľadu nádych drsnosti.

    Zdroj: Toky Fashion Week

    Duch módneho domu Irenisa sa v priebehu rokov príliš nemení. Čisto pánska odevná spoločnosť sa tak naďalej zameriava na luxusné materiály, pričom dáva priechod ľahko avantgardným prvkom, ako je napríklad pracka na tretej fotografii.

    Japonský kráľ temnoty sa predstavil v Paríži a Tokiu. Ukázal príklady kombinácií materiálov a vrstvenia

    Návrhár Shinpei Goto predstavil svoju kolekciu po prvýkrát v Paríži. Ako japonský návrhár však nemohol vynechať ani Tokio. Pánsky rad predviedol na figurínach umiestnených okolo prehliadkového móla, čo umožnilo návštevníkom prezrieť si ho z inej perspektívy. V podstate sa vymenili úlohy medzi modelmi a divákmi.

    Zdroj: Tokyo Fashion Week

    Kolekcia pôsobí veľmi temne, miestami až goticky. Podobne „desivé“ prvky však nahrádzajú napríklad luxusné zamatové obleky. Osobitnú pozornosť si potom zaslúži aj sekcia kabeliek. Čierna lesklá koža tak jasne dokazuje svoju variabilitu.

    Typický ázijský street style zobrazuje Holo Market. Zahŕňa farby a špeciálne textúry

    Ako popredného predstaviteľa japonského streetwearu sme vybrali Holo Market. Jeho idylická kolekcia zahŕňa niekoľko jemných a roztomilých prvkov, vrátane opätovne populárnej grafickej potlače kvetinových vzorov. Na oversized mikinách aj bundách sa zase objavujú rôznorodé psychedelické dekoratívne motívy.

    Niektoré kúsky dokonca zdobia 3D prvky, pripomínajúce takzvané nažehlovačky, predstavujúce kvety. Avšak aspekt, ktorý nás zaujal najviac, sú kockované košeľové bundy. Tento kúsok, ktorý obvykle nájdeme v každom bežnom obchodnom reťazci, evidentne preniká aj na prehliadkové módne móla. Za zmienku stojí aj perfektné tote bags.

    Najväčší potlesk získala značka Fetico. Extravagantné modely striedali premyslene nariasené kúsky

    Prehliadka Fetico, ktorú považujeme za vrchol Rakuten Tokyo Fashion Weeku 2024, sa konala v Tokijskom národnom múzeu. Modelky, sprevádzané tvrdou industriálnou hudbou sa pohybovali tak, ako by sa teleportovali z dvoch prepojených portálov. Zvuk a prostredie, aj keď zdanlivo nesúrodé, dokonale reprezentovali samotnú kolekciu, kombinujúcu romantiku a koketovanie so sebavedomím.

    Na móle sa objavila aj čipka, koža, mašle aj kožušiny. Nás zaujal najmä nadýchaný prešívaný kožený komplet. Džínsový set s korzetom pre zmenu pôsobí ako iný prvok z inej kolekcie.

    Zdroje: YouTube, Tiktok

    ― Reklama ―

    Nuda neprichádza do úvahy. Keď estetiku quiet luxury uchopíte správne

    Že luxus nemusí kričať vieme už dávno. Na scéne je preto čoraz obľúbenejší quiet luxury, teda nielen módny, ale predovšetkým životný štýl. Odpoveď na preplnenosť trendy a sezónnymi výstrelkami leží v diskrétnej elegancii. Pozor, nemusí však znamenať nudu. Premyslený tichý luxus vie osviežiť šatník a otáčať hlavy okoloidúcich.

    Back to basics. Proteín vracia na scénu živočíšnu stravu

    Odvetvie wellness a kozmetiky zaznamenalo významné zmeny. Zdá sa, že živočíšna strava sa po rokoch vracia z exilu a nahrádza moderné rastlinné alternatívy. Je to vďaka nedávnej posadnutosti bielkovinami, ktorých sa používatelia sociálnych médií zrazu nevedia nabažiť. Preto sa na scénu opäť dostáva kravské mlieko a hovädzí loj. 

    Móda v kocke: Schwarzkopf vládne Lindsay Lohan a z Pharrella Williamsa je rytier

    Pharrell Williams, kreatívny riaditeľ pánskej sekcie značky Louis Vuitton, získal najvyššie francúzske civilné vyznamenanie, titul rytiera Rádu čestnej légie. Spoločnosť Schwarzkopf potom vymenovala Lindsay Lohan za svoju novú veľvyslankyňu. Slávne značky Adidas a Louis Vuitton vydali nové hviezdne kampane a firma Kourtney Kardashian Lemme odhalila nové trendy vitamíny.

    Ovocie ako nová módna ingrediencia. Cestu si našlo aj do novej kolekcie Loewe

    Leto je v plnom prúde a ovocie si v horúcom počasí rád dopraje snáď každý z nás. Len málokoho by ale napadlo, že ho možno premeniť na materiály, z ktorých vzniká luxusná móda. Značky ako Loewe, E. Marinella či Chanel dokazujú, že skutočný luxus v súčasnosti nevychádza len z vizuálneho dojmu, ale aj etických hodnôt. Vďaka inovatívnym technológiám nachádza odpad z ovocia využitie a vnáša do módy sviežosť.

    Čo spája Rihannu, holuby a zeleninu? Zásadné momenty Jonathana Andersona

    Málokto v dnešnej móde prekvapí tak rafinovane ako Jonathan Anderson. Írsky návrhár, ktorý odišiel z Loewe a stal sa šéfom módneho impéria Dior, za sebou zanecháva kolekciu momentov, ktoré sa vryli do pamäti módnych fanúšikov a internetu. Jeho tvorba je plná irónie, symboliky a balansovania medzi umením a nositeľnosťou. Práve to robí Andersona jedným z najzásadnejších návrhárov poslednej dekády.

    Michael Rider sa dostal do centra pozornosti. Odhalil debut pre Celine

    Ďalší zo slávnych módnych domov sa dočkal novej kapitoly. Nový kreatívny riaditeľ Celine, Michael Rider, odhalil v nedeľu popoludní svoju debutovú kolekciu. Umne v nej spojil tradíciu značky, jej predchádzajúce éry aj štipku vlastného štýlu. Jedná sa o vydarený začiatok návrhára, ktorý pre spoločnosť pracoval už skôr, a to pod taktovkou ikonickej Phoebe Philo.

    Prevoňajú domov a vyčistia hlavu. Vône prinášajúce spirituálny zážitok

    Niektoré vône dokážu viac než len prevoňať domov. Vonné tyčinky, vykurovadlá alebo esenciálne oleje zároveň sľubujú skľudnenie mysle a očistenie od negatívnej energie. Ich používanie má korene v duchovných tradíciách celého sveta. Okrem toho dizajnový doplnok v podobe aromalampy alebo štýlového stojana urobí vo vašej domácnosti dojem.

    Tiché a trvalé znepokojenie. V Prahe sa začala výstava Davida Lyncha Up in Flames.

    Od konca júna môžete v pražskom DOXe navštíviť výstavu amerického umelca Davida Lyncha s názvom Up in Flames. Ide o prvú ucelenú prezentáciu jeho tvorby v Českej republike. Na Lynchove kresby, fotografie, litografie, akvarely a krátke experimentálne a animované filmy plné melanchólie a tajomstva sa môžete tešiť až do februára.

    Beauty svet má novú hviezdu. Sperma z lososa sľubuje trendy glass skin

    Sociálna sieť TikTok objavila ďalší beauty trend. Tentokrát sa však nejedná o náhodný experiment, ale osvedčenú ingredienciu kórejskej kozmetiky. Novoobjavenou hviezdou beauty scény je sperma z lososa. Látka z neho extrahovaná, známa ako PDRN, napomáha k pevnejšej a hydratovanej pleti. Prispieva tak k vysnívanému looku "glass skin".

    Utečte pred horúčavou do kín. Leto ponúka potenciálne filmové hity

    Horúce letné dni bohužiaľ nemožno všetky stráviť na pláži, len kúsok od chladivých vĺn priesvitného mora. Ak chcete uniknúť pred dotieravým teplom, ukryte sa do kín, kde na vás čakajú potenciálne hity tohto leta. Ponuka chystaných filmov má všetko, čo si môžete priať, od napínavých hororov cez klasické thrillery až po hravé komédie.

    Jonathan Bailey pobláznil internet. Boduje na filmovej aj módnej scéne

    Hviezda seriálu Bridgerton a muzikálu Wicked Jonathan Bailey je novou módnou ikonou. Herec si získal priazeň internetu už vďaka svojej charizme a úspešným úlohám. V poslednej dobe na seba ale strháva pozornosť aj kvôli prekvapivým outfitom. Zabodoval vďaka žabkám a šiltovke na červenom koberci, ale aj okuliarom z nového filmu Jurassic World Rebirth.

    Obhliadnutie za Prada menswear SS26. Nevydarená kolekcia, alebo návrat k tradícii?

    Módny dom Prada sa na Milánskom týždni módy rozhodol šepkať, zatiaľ čo iní kričia. Jeho pánska kolekcia pre jar a leto 2026 predstavovala posun od okázalej sily k introspektívnemu pokoju. Lenže niekedy sa aj šepot môže zdať hlučný. Hlavne, keď od neho čakáte niečo viac. Reakcie na kolekciu sú skôr rozporuplné a my popravde nevieme, na akú stranu sa prikloniť.

    Donatella opúšťa svoj trón. S Versace sa rozlúčila svojou poslednou kampaňou

    Taliansky módny dom Versace už na jar oznámil to, čo už bolo dlho jasné. Doterajšia kreatívna riaditeľka značky Donatella Versace sa rozhodla odísť zo svojej pozície. Namiesto toho sa ujme úlohy globálnej ambasádorky a svoj trón odovzdá talentovanému návrhárovi Dario Vitale. Návrhárka sa teraz oficiálne lúči, a to svojou najnovšou kampaňou.

    Postavte si letný šatník bez výčitiek. Namiesto trendu oblečte udržateľnosť

    Svet módy už niekoľko rokov ovládajú mikrotrendy, posilnené sociálnymi sieťami, ktorým sa dá len ťažko uniknúť. Ak však nehľadáte ďalší kúsok, ktorý čoskoro zapadne do hlbín vášho šatníka, alebo si nemôžete dovoliť míňať na efemérne virálne modely, obráťte svoju pozornosť na udržateľné značky. Uprednostnite udržateľnosť, ktorá vydrží viac ako jednu sezónu.

    Ovocné poblúznenie pokračuje. Tohtoročné leto vonia ako guava

    V súčasnosti už nikoho neprekvapí, že make-up trendy pravidelne diktujú rôzne druhy ovocia. Inak tomu nie je ani tohtoročné leto, ktoré sa ponesie v duchu exotickej guavy. Ovocie láka nielen na svoju jemne ružovú farbu, ideálnu pre odtiene líceniek a šťavnatých leskov na pery, ale aj nezameniteľnú čerstvú vôňu preslnených letných dní.

    Móda v kocke: Prada čelí škandálu a Gucci opäť verbuje Miley Cyrus

    Prada čelí kritike kvôli sandálom z pánskej kolekcie pre rok 2026. Vychádza totiž z tradičnej indickej obuvi, čo však značka spočiatku nepriznala. Gucci si pre propagáciu nového parfumu Gucci Flora opäť prizval Miley Cyrus a Louis Vuitton v Šanghaji otvoril novú vlajkovú loď, a to doslova. Bábiky Bratz odhalili spoluprácu s Jean Paul Gaultier.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―