Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Vianočný make-up sa rovnako ako samotné sviatky drží nadčasových tradícií. Najnovší kozmetický trend však naznačuje, že táto sviatočná sezóna sa vymyká zaužívaným zvyklostiam. Na popularite totiž narastajú takzvané movie lips. Odrážať majú prirodzenú, ale ľahko ružovkastú farbu filmových hrdiniek z dobových filmov.

    Aktuálnemu jesennému líčeniu dominuje výrazná burgundy farba. Odborníci na krásu tiež už niekoľko mesiacov hlásajú, že clean girl alebo jednoduchá a čistá estetika je už dávno za nami. Napriek tomu sa zdá, že nadchádzajúce sviatky budú v znamení romantickej jednoduchosti. Sociálnym médiám dominujú takzvané movie lips, trendy pery definované prirodzenou a len jemne zvýraznenou farbou.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by M-A-C Cosmetics (@maccosmetics)

    Movie lips vytvoríte s každou make-up taštičkou. Držte sa prirodzenosti

    Predlohou pre trendy movie lips sú postavy z romantických historických filmov. Vizážisti sa prirodzene snažia zachytiť herečky v čo najkrajšej podobe. Zároveň však nemôžu dovoliť, aby ich pery boli príliš výrazné a vytrhli diváka z dobového kontextu. Na tento trend sa potom najčastejšie odvolávajú herečky Keiry Knightley, najmä vďaka jej úlohe vo filme Pýcha a predsudok.

    Zdroj: Laneige, MAC

    Aj keď make-up umelci svoje tajomstvá za perfektnými movie lips neprezradia, nie je tak ťažké ich napodobniť. Základom je čo najprirodzenejší efekt. Svoje pery na look riadne pripravte, napríklad pomocou peelingu alebo špeciálneho balzamu. Cieľom je dosiahnuť skôr matný efekt, takze nechajte trblietavé alebo príliš glowy rúže stranou. Perfektný odtieň ponúkajú napríklad značky MAC alebo Bobbi Brown.

    Zdroj: Charlotte Tilbury, Benefit

    Konečný odtieň však bude závisieť najmä od vašich pier. Vo väčšine prípadov však postačí klasický svetlejší rúž. Ak máte pery skôr menšie, odporúčame ich podčiarknuť kontúrovacou ceruzkou na pery v neutrálnom odtieni. Potom už len naneste rúž alebo jemne tónovaný balzam na pery. Make-up experti nedajú ale dopustiť ani na lip stain s názvom GoGo Tint z dielne Benefit.

    @mycovertlife THE PERFECT LIPSTICK FOR #movielips @VIOLETTE FR BISOU BALS Odtieň: Rúž na pery: V poslednej dobe milujem @violette_fr BISOU BALMS. V poslednej dobe ma bavia priezračné, nenáročné, nenáročné rúže, ktoré môžem len tak plieskať bez zrkadla a tieto balzamy do tejto kategórie rozhodne patria ☺️ . #movielips #lipswatch #springmakeup #bisoubalm #violette_fr #favouritelipstick ♬ originálny zvuk – ccinnamonggirl

    Prirodzený vzhľad môžete dosiahnuť aj jemným rozmazaním. Preto sa nebojte jemne „rozostriť“ aplikáciu. Rúž alebo balzam naneste prstami a jemne vtlačte farbu do pier. Ak sa chcete s výsledkom trochu viac pohrať, môžete použiť špeciálny štetec na pery a jemne rozotrieť odtieň po okrajoch. Finálny look by mal pôsobiť, akoby ste sa práve vrátili z vychádzky po anglických lučinách.

    Zdroje: Evoke, Fashion Journal, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Tohtoročné Vianoce vybočia z tradície. Červené pery vystriedajú trendy movie lips

    ― Reklama ―

    Vianočný make-up sa rovnako ako samotné sviatky drží nadčasových tradícií. Najnovší kozmetický trend však naznačuje, že táto sviatočná sezóna sa vymyká zaužívaným zvyklostiam. Na popularite totiž narastajú takzvané movie lips. Odrážať majú prirodzenú, ale ľahko ružovkastú farbu filmových hrdiniek z dobových filmov.

    Aktuálnemu jesennému líčeniu dominuje výrazná burgundy farba. Odborníci na krásu tiež už niekoľko mesiacov hlásajú, že clean girl alebo jednoduchá a čistá estetika je už dávno za nami. Napriek tomu sa zdá, že nadchádzajúce sviatky budú v znamení romantickej jednoduchosti. Sociálnym médiám dominujú takzvané movie lips, trendy pery definované prirodzenou a len jemne zvýraznenou farbou.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by M-A-C Cosmetics (@maccosmetics)

    Movie lips vytvoríte s každou make-up taštičkou. Držte sa prirodzenosti

    Predlohou pre trendy movie lips sú postavy z romantických historických filmov. Vizážisti sa prirodzene snažia zachytiť herečky v čo najkrajšej podobe. Zároveň však nemôžu dovoliť, aby ich pery boli príliš výrazné a vytrhli diváka z dobového kontextu. Na tento trend sa potom najčastejšie odvolávajú herečky Keiry Knightley, najmä vďaka jej úlohe vo filme Pýcha a predsudok.

    Zdroj: Laneige, MAC

    Aj keď make-up umelci svoje tajomstvá za perfektnými movie lips neprezradia, nie je tak ťažké ich napodobniť. Základom je čo najprirodzenejší efekt. Svoje pery na look riadne pripravte, napríklad pomocou peelingu alebo špeciálneho balzamu. Cieľom je dosiahnuť skôr matný efekt, takze nechajte trblietavé alebo príliš glowy rúže stranou. Perfektný odtieň ponúkajú napríklad značky MAC alebo Bobbi Brown.

    Zdroj: Charlotte Tilbury, Benefit

    Konečný odtieň však bude závisieť najmä od vašich pier. Vo väčšine prípadov však postačí klasický svetlejší rúž. Ak máte pery skôr menšie, odporúčame ich podčiarknuť kontúrovacou ceruzkou na pery v neutrálnom odtieni. Potom už len naneste rúž alebo jemne tónovaný balzam na pery. Make-up experti nedajú ale dopustiť ani na lip stain s názvom GoGo Tint z dielne Benefit.

    @mycovertlife THE PERFECT LIPSTICK FOR #movielips @VIOLETTE FR BISOU BALS Odtieň: Rúž na pery: V poslednej dobe milujem @violette_fr BISOU BALMS. V poslednej dobe ma bavia priezračné, nenáročné, nenáročné rúže, ktoré môžem len tak plieskať bez zrkadla a tieto balzamy do tejto kategórie rozhodne patria ☺️ . #movielips #lipswatch #springmakeup #bisoubalm #violette_fr #favouritelipstick ♬ originálny zvuk – ccinnamonggirl

    Prirodzený vzhľad môžete dosiahnuť aj jemným rozmazaním. Preto sa nebojte jemne „rozostriť“ aplikáciu. Rúž alebo balzam naneste prstami a jemne vtlačte farbu do pier. Ak sa chcete s výsledkom trochu viac pohrať, môžete použiť špeciálny štetec na pery a jemne rozotrieť odtieň po okrajoch. Finálny look by mal pôsobiť, akoby ste sa práve vrátili z vychádzky po anglických lučinách.

    Zdroje: Evoke, Fashion Journal, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    TikTok Highlights: Sociálnu sieť pohltila mánia „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipov na platforme TikTok podľahli novej vášni. Tentokrát medzi sebou zdieľajú metódu prezývanú "peptide stacking". Ide o kombináciu peptidov, od ktorých si sľubujú rýchlejšie spaľovanie tukov a regeneráciu po posilňovaní alebo viac energie. Virálny trik však nepodporujú relevantné overené štúdie a odborníci preto radia sa mu radšej oblúkom vyhnúť.

    Met Gala 2026 pozná svoju tému. Costume Art prepojí vysokú módu s umením

    Metropolitné múzeum umenia v New Yorku už teraz presúva svoju pozornosť na budúci rok. Zástupcovia tamojšieho Costume Institute totiž v pondelok oznámili tému budúcej módnej výstavy. Odvíja sa od nej rovnako dress code, v ktorom sa bude v roku 2026 konať slávny galavečer Met Gala. Exihíbícia s názvom Costume Art pripomenie červenú niť napevno spájajúcu klasické umenie a svet vysokej módy.

    Z módy rovno na tanier. Retro jedlo oslavuje svoj návrat

    Na stoloch sa opäť lesknú strieborné podnosy, v koktailových pohároch tancujú červené čerešne a plátky uhoriek sa točia, akoby chceli vyrozprávať príbeh elegancie minulých desaťročí. Gastronómia objavuje pôvab retra. Nie nostalgia, ale luxus v starom štýle. V ére minimalistických jedálnych lístkov sa vracia čaro opulentných receptov, ktoré oslavujú detaily, farby a rituály.

    Trendy kabelky mažú hranice súkromia. Jar 2026 definuje zraniteľnosť

    Budúca jarná a letná sezóna pôsobí na pozadí usychajúceho lístia a neoblomného chladu ako na míle vzdialená. Módny svet má aj tak už teraz jasno, čo ju bude definovať. Posledná vlna svetových týždňov módy prehovorila jasne, súkromie posúva svoje hranice. Návrhári odhalili otvorené kabelky, často len s jedným uchom, ktoré reflektujú búrlivú dobu a lákajú svojou zraniteľnosťou.

    CFDA/Vogue Fashion Fund 2025 má víťaza. Vychádzajúcou hviezdou je Ashlynn Park

    Americká módna scéna oslavuje vychádzajúcu hviezdu. Návrhárka Ashlynn Park vyhrala v pondelok cenu CFDA/Vogue Fashion Fund 2025. Ocenenie jej zabezpečí dotáciu vo výške 300 tisíc dolárov a účasť v mentorskom programe. Na tohtoročných CFDA Fashion Awards získala titul American Emerging Designer of the Year. O dizajnérke a jej značke Ashlyn tak rozhodne nepočujeme naposledy.

    TikTok Highlights: Populárne Cosy Cardio pripomína potešenie z pohybu

    S jeseňou sa na TikTok scénu vracia tak trochu zabudnutý trend. Cvičenie s názvom Cosy Cardio narastá na obľube už od roku 2023. Ide o spôsob, ako ľahko a z pohodlia domova prekonať nechuť k pohybu. Či už kvôli tomu, že čelíte zotaveniu po úraze, alebo vás sterilné prostredie posilňovní odrádza. Zapáľte si sviečku, zapnite obľúbený seriál a hurá do toho.

    Móda v šate Vianoc. Luxusné značky opäť vítajú čas sviatkov

    Čarovné momenty pred praskajúcim krbom, snehom zaviate krajiny a darčeky v klasickom červeno-zelenom baliacom papieri. Presne tak vyzerá módny svet, ktorý už naplno opustil ruch jesenných týždňov módy a obrátil svoju pozornosť smerom k blížiacim sa sviatkom. Vlastné poňatie Vianoc predstavili aj značky Loro Piana, Ferragamo, Maison Margiela, Sephora či Tory Burch.

    Namiesto čokolády nohavičky. Skims uvádza adventný kalendár plný zvodnosti

    Značka Skims nesklamala a opäť dokazuje, že vie prekvapiť. Spolu so zimnou kolekciou prišla spoločnosť s adventným kalendárom, ktorý rozhodne nie je obyčajnou vianočnou klasikou. Stvorený je pre všetky "fashionistky", ktoré rady kombinujú pohodlie s luxusom a milujú každý deň odhaliť malý módny zážitok. Čo je na ňom také jedinečné? Obsahuje 25 párov nohavičiek, ktoré spestria každé ráno a urobia z čakania na Vianoce skutočnú radosť.

    Figy ovládajú sociálne siete. Želáte si smoothie alebo carpaccio?

    Figy vstupujú do sveta kulinárneho glamour ako neodolateľný vizuálny magnet. Ich príjemná textúra a medové tóny okamžite premenia tanier na fotografiu hodnú instagramového feedu. Influenceri aj food blogeri si ich zamilovali pre ich schopnosť kombinovať eleganciu s hravosťou. Od carpaccia až po smoothie bowls. Figa dáva jedlu šmrnc, ktorý sa fotí sám. Je symbolom sofistikovaného, moderného životného štýlu, kde estetika a zdravie tancujú ruka v ruke.

    Koncern LVMH pod taktovkou jednej rodiny. Arnaultovci vlastnia väčšinu jeho akcií

    Zakladateľ a dlhoročný líder skupiny LVMH Bernard Arnault zavŕšil kľúčovú etapu svojej celoživotnej stratégie. Séria cielených nákupov akcií v hodnote 1,6 miliardy dolárov priblížila jeho rodinu k absolútnemu ovládnutiu najväčšieho luxusného konglomerátu sveta. Francúzske médiá potvrdzujú, že Arnaultovci teraz držia viac ako polovicu akcií spoločnosti. V čase, keď trh s luxusom prechádza spomalením, posilnil biznismen svoju pozíciu s presnosťou, ktorá definuje jeho podnikanie.

    Louis Vuitton nasleduje svetlo. Vianočnou kampaňou vzdáva hold cestovaniu

    Francúzsky módny dom Louis Vuitton je ďalší z radu luxusných značiek, ktoré vítajú rýchlo sa blížiace Vianoce. Vo svojej sviatočnej kampani s názvom Le Voyage des Lumières sa tentokrát vydáva na dychberúcu cestu svetla, ktorú definuje žiariaci lampión. Vzdáva tým hold svojej dlhej histórii, ktorej korene ležia nielen v tradičnom remesle, ale predovšetkým túžbe po cestovaní.

    Nan Goldin predstavuje výstavu This Will Not End Well. Minulosť mení na film

    Nan Goldin predstavuje svetu svoje najnovšie dielo s názvom This Will Not End Well. Rozsiahla výstava očarila kritikov umenia a v divákoch vzbudila silné emócie. Umeleckyňa v nej spomína na 80. roky a postupne sa prepracováva skrz minulosť až do súčasnosti. Výsledná práca je zložená ako film, jednotlivé statické snímky umne zachytávajú momenty obyčajného života.

    Trend sober glow-up naberá na sile. Odmieta alkohol a sľubuje žiarivejšiu pleť

    Generácia Z posilňuje instagramový a tiktokový trend, ktorý zasahuje oblasť duševného zdravia a fyzickej kondície, má ale tiež veľký kozmetický prínos. Koncept známy ako sober glow-up vyzýva k dlhodobej triezvosti. Ako odmenu ponúka okrem iného výraznú zmenu tváre, pozdvihnutie kontúr a vyrysovanie lícnych kostí. Ako po zákroku estetického dermatológa.

    Londýn sa dostal do sveta filmov. Spoznajte 10 najlepších filmov BFI festivalu

    Filmový festival BFI, ktorý by si nemal nechať ujsť žiadny filmový fanúšik, tradične dorazil do Londýna. Tento rok uviedol 247 filmov pochádzajúcich zo 79 rôznych krajín sveta, z ktorých 42 percent vzniklo z hláv režisérok alebo nebinárnych tvorcov. Na ich premiére nechýbali filmové hviezdy a významné osobnosti, ako je Kristen Stewart alebo Elle Fanning. Event zahájil film Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery.

    Luxury Insights: Dubaj víta ďalšiu inováciu. Pohostí lesné nákupné centrum

    Luxusné nakupovanie nadobúda nové rozmery. Návšteva obchodných centier už dávno nie je len o výbere vysnívaných kúskov, jedná sa o unikátny zážitok. Presne to sľubuje najnovší projekt spoločnosti Majid Al Futtaim, ktorá v Dubaji vybuduje prvé tamojšie lesné nákupné centrum. V ňom totiž vyrastie viac ako milión stromov, ktoré budú ochladzovať často neznesiteľne horúce prostredie.

    Nike vracia legendárnu spoluprácu. S Martine Rose oslavuje e-šport a gaming

    Na módnu scénu opäť nastúpilo populárne spojenie dvoch módnych vizionárov. Britská návrhárka Martine Rose a americká značka Nike uvádza ďalšiu spoluprácu. Tentokrát vzdávajú hold svetu e-športu a gamingu, ktorý v ich očiach stelesňuje demokraciu. To všetko zachytáva aj nový model sneakers Shox MR4, prepájajúci nadčasovú eleganciu so športovým duchom.

    ― Reklama ―